Olen huomannut hyvin yleisesti miten naiset ajavat "nenä tuulilasissa".
Mikä siihen on syynä? Viimeksi sitä ihmettelin kun olin erittäin pitkäjalkaisen naisen kyydissä. Eikö siinä ole vaikea ajaa.
Kokeilin itse siirtää penkkiä lähemmäksi ja kauhean ahdistava tunne tuli heti.
Naisten ajoasento
257
6269
Vastaukset
- wrcoppilas
Minä taas ihmettelen, miksi ajetaan niin kaukana ratista ( miehet sekä naiset ), että kädet juuri yltävät suorina rattiin. Sitten, kun tulee äkkipaikka ei sitä rattia saa käännettyä tarpeeksi nopeasti, kun ei kädet yllä ilman irroittamista koko kierrosta tekemään. Ei ihme, että menetetään auton hallinta.
Joissain autoissa ratin ja polkimien suhde on mitoitettu lyhytjalkaisille.
Eli jos kädet on hyvin, jalat on pitkäjalkaisella liikaa koukussa. Taas jos jalat on hyvin, kädet on jo liiankin suorina.
En tiedä onko tuota mitoitusongelmaa enää nykyautoissa, mutta vielä 80-luvulla ainakin oli.- siis mitä vittua
kuinka helvetissä joku voi onnistua kääntämään rattia koko kierroksen eli 360 astetta niin että kädet pysyvät ratissa kiinni kokonaan kokoajan
- BMW kusipää
M1978 kirjoitti:
Eli jos kädet on hyvin, jalat on pitkäjalkaisella liikaa koukussa. Taas jos jalat on hyvin, kädet on jo liiankin suorina.
En tiedä onko tuota mitoitusongelmaa enää nykyautoissa, mutta vielä 80-luvulla ainakin oli.Kunnon ajotyyli on että vedetään penkkipuoleen väliin siten että kädet yltävän sopivasti rattiin,lasketaan penkki aivan alas ja selkänojapuoleen väliin.
Talvea ajattelen paras ajo ote on vasemman käden kämmenpohja, jolla pystyy nopeasti reagoimaan "yllätäviin" mutkiin ja vastaheittoihin. - pitkäkinttupätkä
BMW kusipää kirjoitti:
Kunnon ajotyyli on että vedetään penkkipuoleen väliin siten että kädet yltävän sopivasti rattiin,lasketaan penkki aivan alas ja selkänojapuoleen väliin.
Talvea ajattelen paras ajo ote on vasemman käden kämmenpohja, jolla pystyy nopeasti reagoimaan "yllätäviin" mutkiin ja vastaheittoihin.Meitäkin naisia on niin monen mallisia... En tiedä miksi nenän pitäisi olla lasissa, ei se auta likinäköistäkään. Mutta lienee makuasia.
Minulla on pitkät jalat ja lyhyt selkä, josta johtuen istuimen pitää olla yläasennossa, että näen ratin yli.. Siltikin voi käydä kuten eilen minulle: vasta illalla pimeässä ajaessa huomasin että jarrunesteen merkkivalo vilkkui, siitä että ratin sisäreunaan heijastui punainen valo jota en erikseen kurkkimatta päivän valossa näe. Ratin keskiosa kun on niin leveä etten näe sen ylitse alinta merkkivaloa.
Turvavyön säädössäkin alin kohta on liian ylhäällä, ja suuririntaisena minua häiritsee kurkun päälle hivuttautuva turvavyö... Niin että autoissa saisi kyllä olla enemmän säätövaroja vähän siellä sun täällä. Istuintakin sietäisi saada vielä korkeammalle kuin 15v Skodassani.. Voihan olla että seuraavassa ajopelissä nämäkin asiat on huomioitu, jahka sellaiseen kiinni pääsen.
Joka tapauksessa, yhtä oikeaa totuutta ei olekaan - menes kouluun
siis mitä vittua kirjoitti:
kuinka helvetissä joku voi onnistua kääntämään rattia koko kierroksen eli 360 astetta niin että kädet pysyvät ratissa kiinni kokonaan kokoajan
Ei se onnistukaan kädet suorina, mutta katsopa rallikuskeja miten homma toimii.
- Ennakoiva ajo
Itselläni olen ainakin pitkänmatkan-, siis maantieajossa huomannut että mukava ja sopivan rento ajoasento on sellainen ettei tarvitsekaan olla, kuin vain vasen käsi ratin alaosasta kiinni ja kyynärpää voi tukeutua oven "kahvaan"...
Ennakoivassa ajossa, jota kannttaa harrastaa, tietenkin jos lähestyy sitten risteystä, tai mahdollista ohitustilannetta, tms., niin ajoasento ja ote ratista muuttuu "täsmäohjaukselle". Samoin kuin tarpeen vaatiessa nopeasti, refleksinomaisesti, parantaa otetta ratista ja asento muuttuu ja jännittyy -sopivasti- hieman etukenoksi...
Mutta tuosta "naisten ajoasennosta", jonka itsekin olen havainnut; sehän kertoo vain siitä, että ei olla kehitytty ajamisen hallinnassa, oikeastaan vielä autokouluaikaista pidemmälle, siis niin että ajaminen olisi sopivan rennosti hallittua, ilman turhaa jännittämistä, joka ei havaintokykyä ja ajamisen hallintaa ainakaan paranna, pikemminkin päinvastoin - Ovaali-kuski
Laittaa kädet aluperin ristiin niin voi kääntää 360, mutta toiseen suuntaan menee hiukan niukanlaisesti. :)
- Nope ;)
Ovaali-kuski kirjoitti:
Laittaa kädet aluperin ristiin niin voi kääntää 360, mutta toiseen suuntaan menee hiukan niukanlaisesti. :)
Pointti on siinä, että sinulla on käytettävissä käsissä voimaa jolla painat ratista ja pyöräytät sitä vaikka useamman kierroksen yhdellä kädellä.. ei onnistu suorilta käsiltä.. eikä millään muoviratilla ja nahkahanskoilla :)
- Rallikuski
menes kouluun kirjoitti:
Ralliautoissa on raidetanko välitetty niin että vajaa puoli kierrosta rattia kääntämällä renkaat on ääriasennossa, tuollaista välitys-suhdetta ei ole vakio autoissa, HEI HALOO KUSPÄÄ.
Taidat olla naisinsinööri :)))))))) - menes ite apukouluun
menes kouluun kirjoitti:
http://www.jatek.fi/auto-osat/store/41/Auton_viritysosat_-_Racing_Parts/165/Ohjausjarjestelman_osat/
Vakioauton ohjaus vaatii reilusti ratin pyöritystä että renkaat saa nopeasti kääntymään mikä ei onnistu naama kiinni tuulilasissa toisin kuin ralliautoissa mitä sinä et ole nähnyt kuin televisiossa saatikka ajanut sellaista toisin kuin minä. - nopeaatehokasta
kämmenpohjalla, kyllä säki opit sitte ku saat kortin ja auton...
- minä
Rallikuski kirjoitti:
Ralliautoissa on raidetanko välitetty niin että vajaa puoli kierrosta rattia kääntämällä renkaat on ääriasennossa, tuollaista välitys-suhdetta ei ole vakio autoissa, HEI HALOO KUSPÄÄ.
Taidat olla naisinsinööri :))))))))Jokainen miesinsinööri ymmärtää että 20km/h vauhdissa ei tarvitse rattia kääntää missään tilanteessa niin että jompikumpi käsi irtoaisi ratista.
- eikö edes
minä kirjoitti:
Jokainen miesinsinööri ymmärtää että 20km/h vauhdissa ei tarvitse rattia kääntää missään tilanteessa niin että jompikumpi käsi irtoaisi ratista.
U-Käännöksessä ??
T:Duunari, maalaisjärki ;) - u-käännös
eikö edes kirjoitti:
U-Käännöksessä ??
T:Duunari, maalaisjärki ;)Oletko koskaan tehnyt U-käännöstä kaksi kaistaisella tiellä 20km/h vaudissa? On meinaan sen verran vaudikasta, että jää suurimmalta osalta tekemättä tai ainakin kuski säikähtää. ja matkustaja lyö päänsä sivupilariin.
- iem1
Naisillahan on tapana työntää nokkasa joka paikkaan, niin miksei sitten tuulilasiinki?
- naispuolinen*
iem1 kirjoitti:
Naisillahan on tapana työntää nokkasa joka paikkaan, niin miksei sitten tuulilasiinki?
Tuo oli kyllä niin hyvin sanottu, että jopa naisihmisenä minultakin pääsi nauru!
- 15+19
Ennakoiva ajo kirjoitti:
Itselläni olen ainakin pitkänmatkan-, siis maantieajossa huomannut että mukava ja sopivan rento ajoasento on sellainen ettei tarvitsekaan olla, kuin vain vasen käsi ratin alaosasta kiinni ja kyynärpää voi tukeutua oven "kahvaan"...
Ennakoivassa ajossa, jota kannttaa harrastaa, tietenkin jos lähestyy sitten risteystä, tai mahdollista ohitustilannetta, tms., niin ajoasento ja ote ratista muuttuu "täsmäohjaukselle". Samoin kuin tarpeen vaatiessa nopeasti, refleksinomaisesti, parantaa otetta ratista ja asento muuttuu ja jännittyy -sopivasti- hieman etukenoksi...
Mutta tuosta "naisten ajoasennosta", jonka itsekin olen havainnut; sehän kertoo vain siitä, että ei olla kehitytty ajamisen hallinnassa, oikeastaan vielä autokouluaikaista pidemmälle, siis niin että ajaminen olisi sopivan rennosti hallittua, ilman turhaa jännittämistä, joka ei havaintokykyä ja ajamisen hallintaa ainakaan paranna, pikemminkin päinvastoinMutta silti naiset esim kolaroi vähemmän kuin miehet.
- Mitäs jos
ajettaisiin siten kuten autokoulussakin opetettiin, eli ei liian kaukana eikä nenä kiinni ratissa.
- dgdfhsfdgh
pitkäkinttupätkä kirjoitti:
Meitäkin naisia on niin monen mallisia... En tiedä miksi nenän pitäisi olla lasissa, ei se auta likinäköistäkään. Mutta lienee makuasia.
Minulla on pitkät jalat ja lyhyt selkä, josta johtuen istuimen pitää olla yläasennossa, että näen ratin yli.. Siltikin voi käydä kuten eilen minulle: vasta illalla pimeässä ajaessa huomasin että jarrunesteen merkkivalo vilkkui, siitä että ratin sisäreunaan heijastui punainen valo jota en erikseen kurkkimatta päivän valossa näe. Ratin keskiosa kun on niin leveä etten näe sen ylitse alinta merkkivaloa.
Turvavyön säädössäkin alin kohta on liian ylhäällä, ja suuririntaisena minua häiritsee kurkun päälle hivuttautuva turvavyö... Niin että autoissa saisi kyllä olla enemmän säätövaroja vähän siellä sun täällä. Istuintakin sietäisi saada vielä korkeammalle kuin 15v Skodassani.. Voihan olla että seuraavassa ajopelissä nämäkin asiat on huomioitu, jahka sellaiseen kiinni pääsen.
Joka tapauksessa, yhtä oikeaa totuutta ei olekaanJospa laskisit sitä rattia alaspäin...
- 7+11
dgdfhsfdgh kirjoitti:
Jospa laskisit sitä rattia alaspäin...
Jep, ja niitä nesteitä voi tarkistella muutenkin kuin että varoitusvalot vilkkuu. Useimmiten silloin on jo myöhäistä.
- Röyhkeämmä
Niin, mitäpä autokoulussa opetettiin, muistaako kukaan ratinvääntäjä. - Jokainen kai hakee omien mittojensa mukaisen ajoasennon, joten mitäpä siitä kukaan narskuttamaan. Autojen tekniikkkaa voi kyllä aina kehittää parempaan suuntaan.
- asiasta kolmanteen..
Meitäkin naisia on niin monen mallisia... En tiedä miksi nenän pitäisi olla lasissa, ei se auta likinäköistäkään. Mutta lienee makuasia.
Joka tapauksessa, yhtä oikeaa totuutta ei olekaanjarrunesteen merkkivalo 15 vuotta vanhassa skodassa?
- shsrfhsrfhsr
asiasta kolmanteen.. kirjoitti:
jarrunesteen merkkivalo 15 vuotta vanhassa skodassa?
Minä olen lyhyt nainen niin selästä kuin jaloista, autokoulussa opettaja nimenomaan laittoi penkkini todella lähelle rattia, lähemmäs kuin itse olisin ajatellut.
Omalla autollani penkki on kauempana, eikä nenäni ole tuulilasissa kiinni, muuta kuin pysäköintitilanteissa tai jos täytyy katsoa sivusta tulevia autoja pusikoidden läpi. Muuten en näe.
Eikö se ole ihan sama miten penkkiään pitää, kunhan ajaminen tuntuu asennossa itselleen luontevimmalta eikä sen vuoksi aiheudu vaaratilanteita. - pitkäkinttupätkä
dgdfhsfdgh kirjoitti:
Jospa laskisit sitä rattia alaspäin...
Kiitos vinkistä, mut se vaan ei mene alemmas. Kohta tietysti joku ehdottaa että siirrä nyt hyvänen aika istuinta eteenpäin, vaan kun tää tyttö on tottunut ajamaa kauempaa, ei nenä lasissa ja polvet niin koukussa ettei veri kierrä ..vaan silleen rennommassa asennossa jonka miehet on hoksineet...
- pitkäkinttupätkä
Kyllä. Ihmettelin jarrun merkkiä valossa, jarruttelin ja testailin käsijarrua ..ja lopulta katsoin ohjekirjasta mikä sitä voisi vilkuttaa. Siinä tosiaan luki niin. 1998-mallia on kulkupeli
- terkregirmnbkires
M1978 kirjoitti:
En tiedä onko tuota mitoitusongelmaa enää nykyautoissa, mutta vielä 80-luvulla ainakin oli.Nykyään monissa autoissa saa säädettyä ratin paikkaa.
Olihan se jo 80-luvun autoissakin.
En tiedä oliko skodassa silloin, mutta japanilaisissa ainakin.
Ei ole uusi keksintö.- dfhdeth
15+19 kirjoitti:
Mutta silti naiset esim kolaroi vähemmän kuin miehet.
"Mutta silti naiset esim kolaroi vähemmän kuin miehet."
Ite oon monta kertaa meinannu ajaa kolarin sen takia koska vastapuoli eli nainen ei noudattanut liikennesääntöjä. Eli voi olla että naiset ei itse aja kolareita niiin paljon kuin miehet mutta aivan varmasti edesauttavat niiden syntymisessä.
Lasketaanko esimerkiksi se "miehen kolariksi" jos nainen ajaa eteen kolmion takaa eteen ihan viime hetkellä ja mä väistän autollani penkkaan etten törmää naisen kylkeen/perään. - largeeeeasssss
Kyllä. Ihmettelin jarrun merkkiä valossa, jarruttelin ja testailin käsijarrua ..ja lopulta katsoin ohjekirjasta mikä sitä voisi vilkuttaa. Siinä tosiaan luki niin. 1998-mallia on kulkupeli
suomalaiset kuuluisat persjalkaiset naiset, näkyy myös liikenteessä...
- hyvä lähtökohta
http://www.liikenneturva.fi/www/fi/index.php?we_objectID=7688
"Istuimen pääntuen säätäminen on tärkeää. Whiplash-vamman eli niskan retkahdusvamman voi välttää, jos pääntuki on oikeassa kohdassa. Sen yläreunan on oltava päälaen tasalla ja korkeintaan 4 cm etäisyydellä takaraivosta. " - uijokla
Ryhdikäs ajoasento on paitsi turvallinen, myös ergonomisesti hyvä valinta.
Liian lähellä rattia ei kuitenkaan pidä jatkuvasti ajaa. Keskiön turvatyynyyn on syytä pitää ainakin 20 cm välimatkaa, jottei turvallisuutta lisäävästä varusteesta tule sitä vähentävä varuste.- pikkukuski
Heh, mutta pienille ihmisille ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin "istua kiinni ratissa" :D Varmaan itsekin näytän aika koomiselta, kun istun niin lähellä rattia kuin mahdollista (ja jalat ylettyvät nipinnapin polkimille) ja sitten penkillä on tyyny, että näkisin vielä jotain :D Tyynynkään kanssa en näe auton keulaa, onneksi isä opetti hyvin ajamaan niin osaan arvioida missä keula menee ja miten auto taittuu :D
- nilikki.
pikkukuski kirjoitti:
Heh, mutta pienille ihmisille ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin "istua kiinni ratissa" :D Varmaan itsekin näytän aika koomiselta, kun istun niin lähellä rattia kuin mahdollista (ja jalat ylettyvät nipinnapin polkimille) ja sitten penkillä on tyyny, että näkisin vielä jotain :D Tyynynkään kanssa en näe auton keulaa, onneksi isä opetti hyvin ajamaan niin osaan arvioida missä keula menee ja miten auto taittuu :D
Jospa vaan jättäisit ajamatta tynkä.
Osta 22" fillari. Tai bussi sopii kaiken pituisille. - uijokla
pikkukuski kirjoitti:
"...istun niin lähellä rattia kuin mahdollista (ja jalat ylettyvät nipinnapin polkimille) ja sitten penkillä on tyyny, että näkisin vielä jotain :D Tyynynkään kanssa en näe auton keulaa, ..."
Keulan näkeminen ei ole oleellista. Itsekin ajoin pari päivää sitten autoa, jonka lyhyenpuoleinen keula putosi jyrkästi alaspäin. Eihän sellaista voi nähdä kukaan; täytyy vain mennä arviolla.
Liian lähellä istumista voi välttää hankkimalla auton, jossa on istuinsäätöjen lisäksi myös ratin korkeus- ja etäisyyssäätö. Japanilaisilla valmistajilla on ainakin (uudehkoja) sellaisia pikkuautoja, jotka sopivat myös tavallista pienemmille kuljettajille.
Sitten on toisaalta niin lyhyitä kuskeja, joille ei ole muuta mahdollisuutta kuin invavarustus eli automaattivaihteet, käsikaasu ja -jarru.
- 424234
Katsoppa jostain rallivideosta mikä on sopiva etäisyys rattiin. Se ei todellakaan ole "kädet suorana".
- gtav28
Meinaatko että nen naiset on rallikuskeja?
Putting woman behind wheel is like giving monkey machine gun - Tai sitten..
gtav28 kirjoitti:
Putting woman behind wheel is like giving monkey machine gun..ymmärtävät mikä tuossa ajoasennossa on ideana, eli mitä tekemistä sillä on turvallisen ajamisen, refleksien ja voiman käytön kanssa :)
- autoileva nainen
gtav28 kirjoitti:
Putting woman behind wheel is like giving monkey machine gunhahaha...
mikäs se mies sitten siellä ratin takana on...??? - Ajakaa turvallisesti
Ralliauto on varusteiltaan ihan erilainen kuin vakioautoA
- !!!!
Tai sitten.. kirjoitti:
..ymmärtävät mikä tuossa ajoasennossa on ideana, eli mitä tekemistä sillä on turvallisen ajamisen, refleksien ja voiman käytön kanssa :)
Jännittävät sitä ajamista niin etteivät uskalla nojata edes selkänojaan ja
puristavat rattia rystyset valkoisina, siinä se syy. - V1600 kuski
Ajakaa turvallisesti kirjoitti:
Ralliauto on varusteiltaan ihan erilainen kuin vakioautoA
Ai on vai? Eipä hirveästi ole teknistä eroa.
- wr-cp
Mää ajelenki formulalla kädet suorina,ku noita sorapätkiä on tääl päin nii vähän..
- Eikö sinulla
V1600 kuski kirjoitti:
Ai on vai? Eipä hirveästi ole teknistä eroa.
tule ikinä tyhmä olo ????
- autoileva nainen 2
autoileva nainen kirjoitti:
hahaha...
mikäs se mies sitten siellä ratin takana on...???No kerrohan sinä mikä se mies siä ratin takana sitten on!? Mielestäni mies ratissa on se,joka usemmiten tietää liikennesäännöt eli ketä väistetään jos on esim tasa-arvoinen risteys,kolmio jne...Tiedätkö sinä ilman että lunttaat googlesta?Tottakai sinä naisena puolustat...
Oon täysin samaa mieltä edellisen kans vaikka nainen oon itsekin,ja ihan auton ja kortin omaava. Ne naiset (tuntemiani henkilöitä) ei ole mitenkään normaalia lyhyempiä ja silti ajavat nenä kiinni lasissa! (En lukeudu heihin koska a) se näyttää typerältä ja b) ei ole miltään kannalta katsottuna ergonominen ajoasento) Ja näen saman syyn, eli jännätään sitä ajamista niin kovasti että pitää olla nenä lasissa kiinni ja nähdä se konepelti...Entä jos tulee kolari? Tai yhtäkkinen äkkipysäytys? - kuski:nainen
autoileva nainen 2 kirjoitti:
No kerrohan sinä mikä se mies siä ratin takana sitten on!? Mielestäni mies ratissa on se,joka usemmiten tietää liikennesäännöt eli ketä väistetään jos on esim tasa-arvoinen risteys,kolmio jne...Tiedätkö sinä ilman että lunttaat googlesta?Tottakai sinä naisena puolustat...
Oon täysin samaa mieltä edellisen kans vaikka nainen oon itsekin,ja ihan auton ja kortin omaava. Ne naiset (tuntemiani henkilöitä) ei ole mitenkään normaalia lyhyempiä ja silti ajavat nenä kiinni lasissa! (En lukeudu heihin koska a) se näyttää typerältä ja b) ei ole miltään kannalta katsottuna ergonominen ajoasento) Ja näen saman syyn, eli jännätään sitä ajamista niin kovasti että pitää olla nenä lasissa kiinni ja nähdä se konepelti...Entä jos tulee kolari? Tai yhtäkkinen äkkipysäytys?Mun mielestä se on lukutaidoton ja/tai oppimiskyvytön, joka EI tiedä liikennesääntöjä. Kyllähän ne on autokoulussa opetettu niin miehille kuin naisillekin? Vai meinaatko että naisilla ja miehillä on tässä suhteessa oikein joku perustavanlaatuinen ero? Kuinka ne naiset sitten ylipäätään saa kortin, eikös ne kriteerit oo ihan samat molemmille sukupuolille? Kyllä mä ainakin tiedän ketä väistetään tasa-arvoisessa risteyksessä ja kolmioristeyksessä. Säkö et tiedä :D ? Mistä oot saanu korttis? Toivottavasti ei asuta samoilla kulmilla..........
En nyt yhtäkkiä tiedä ketään joka ajais nenä lasissa. Ehkä silloin on näössä vikaa, jos vaistomaisesti yrittää mennä mahdollisimman liki nähdäkseen? Itse ajan ihan tavallisesti penkkiin nojaten ja niin, että kädet on rennosti ratilla, ei koukussa muttei tikkusuorassakaan. Risteykseen kun tulee, "nousen" penkiltä ylemmäs ja kuikuilen molempiin suuntiin, jos en tavallisesta ajoasennosta näe. Esim. mies istuu liian edessä penkkinsä kanssa. Ai niin, minä olen meidän perheestä se, joka aina ajaa. Mies haluaa istua apukuskin paikalla, vastahakoisesti suostuu ajamaan... En kyllä jännitä mitenkään ajamista, enkä edes usko sen olevan mitenkään sukupuolisidonnaistakaan. Niin, sanoinkos jo, tiedän itse ne liikennesäännöt eikä tarvi etsiä googlesta..... - NIII
autoileva nainen 2 kirjoitti:
No kerrohan sinä mikä se mies siä ratin takana sitten on!? Mielestäni mies ratissa on se,joka usemmiten tietää liikennesäännöt eli ketä väistetään jos on esim tasa-arvoinen risteys,kolmio jne...Tiedätkö sinä ilman että lunttaat googlesta?Tottakai sinä naisena puolustat...
Oon täysin samaa mieltä edellisen kans vaikka nainen oon itsekin,ja ihan auton ja kortin omaava. Ne naiset (tuntemiani henkilöitä) ei ole mitenkään normaalia lyhyempiä ja silti ajavat nenä kiinni lasissa! (En lukeudu heihin koska a) se näyttää typerältä ja b) ei ole miltään kannalta katsottuna ergonominen ajoasento) Ja näen saman syyn, eli jännätään sitä ajamista niin kovasti että pitää olla nenä lasissa kiinni ja nähdä se konepelti...Entä jos tulee kolari? Tai yhtäkkinen äkkipysäytys?Pk-seudulla mies ratintakana on usein kusipää jolla on aina etuajo-oikeus kaikkiin suuntiin. Ei ihme että on pahat ruuhkat joka päivä kun siellä on ne kiireiset urpot surffailemassa kaistalta toiselle ja liittymissä ajetaan kaasu pohjassa niin eteen kuin ikinä päästään ja pysäytetään KOKO PASKA VITU
- Ajakaaturvallisesti
wr-cp kirjoitti:
Mää ajelenki formulalla kädet suorina,ku noita sorapätkiä on tääl päin nii vähän..
Ralliautossa on erittäin vankat, putkesta tehdut turvakaaret eli turvakehikko. Nelipiste turvavyöt, kypärä, turvakaukalo jne. Puhutte puhumisen ilosta. Vakio-autoja kehitetään ralliautoista saaduilla kokemuksilla
To: V1600 kuskille ja muille "ajakaa turvallisesti" miinustajille.
Mutta omatpahan on hautajaisenne - Akka ratissa 2
kuski:nainen kirjoitti:
Mun mielestä se on lukutaidoton ja/tai oppimiskyvytön, joka EI tiedä liikennesääntöjä. Kyllähän ne on autokoulussa opetettu niin miehille kuin naisillekin? Vai meinaatko että naisilla ja miehillä on tässä suhteessa oikein joku perustavanlaatuinen ero? Kuinka ne naiset sitten ylipäätään saa kortin, eikös ne kriteerit oo ihan samat molemmille sukupuolille? Kyllä mä ainakin tiedän ketä väistetään tasa-arvoisessa risteyksessä ja kolmioristeyksessä. Säkö et tiedä :D ? Mistä oot saanu korttis? Toivottavasti ei asuta samoilla kulmilla..........
En nyt yhtäkkiä tiedä ketään joka ajais nenä lasissa. Ehkä silloin on näössä vikaa, jos vaistomaisesti yrittää mennä mahdollisimman liki nähdäkseen? Itse ajan ihan tavallisesti penkkiin nojaten ja niin, että kädet on rennosti ratilla, ei koukussa muttei tikkusuorassakaan. Risteykseen kun tulee, "nousen" penkiltä ylemmäs ja kuikuilen molempiin suuntiin, jos en tavallisesta ajoasennosta näe. Esim. mies istuu liian edessä penkkinsä kanssa. Ai niin, minä olen meidän perheestä se, joka aina ajaa. Mies haluaa istua apukuskin paikalla, vastahakoisesti suostuu ajamaan... En kyllä jännitä mitenkään ajamista, enkä edes usko sen olevan mitenkään sukupuolisidonnaistakaan. Niin, sanoinkos jo, tiedän itse ne liikennesäännöt eikä tarvi etsiä googlesta.....Ootko koskaan katsonut Suomen huonoin kuski ohjelmaa?Sitä katsoessa ei voi kun ihmetellä missä ja millä avuin se kortti on saatu:D Ne noloottajat kun oli naisia suurinosa,eli ei tiedetä juuri sitä ketä väistetään,millä valoilla saa mennä,mitä tarkoittaa kolmio!!Kyllähän ne liikennesäännöt siellä autokoulussa korttia ajaessa on tuoreessa muistissa ja kun koko ajan on joku,siinä tapauksessa autokouluopettaja istumassa vieressä ja neuvomassa jos tulee tiukka paikka.Appajee kun sitä MIESTÄ ei ole vieressä neuvomassa ja sormi ojossa viisaamassa ketä väistetään niin...
Kannattais opetella ne liikennesäännöt,tai mennä kertauskurssille,että tietäisi ne ihan itsekin,ettei tarvitse edellä ajavaa seurata kuinka hän menee ja ketä väistää.Minä tiedän kyllä säännöt eikä takiani ole koskaan kolareita tullut vaikka autoani on kolhittu,ihan siitä syystä että joku nainen ei ole tiennyt ketä väistää.. - huuvkpodfiå
NIII kirjoitti:
Pk-seudulla mies ratintakana on usein kusipää jolla on aina etuajo-oikeus kaikkiin suuntiin. Ei ihme että on pahat ruuhkat joka päivä kun siellä on ne kiireiset urpot surffailemassa kaistalta toiselle ja liittymissä ajetaan kaasu pohjassa niin eteen kuin ikinä päästään ja pysäytetään KOKO PASKA VITU
Hahahah,ja akat ei uskalla mennä ja keräävät ruuhkia taakseen liikennesääntöjen puutteellisista tiedoista,tai siis tietämättömyydestä.Siinähän sais hela dagen odotella,pakko jonku mennä jos et akkana tiedä miten risteyksistä mennään.Vai seuraatko,niinku tos joku sanoinki,niin sitä edellä ajavaa mitä se tekee risteys ja/tai väistötilanteissa?Sitä edelläajavaa ei aina siinä oo niin mites sitten suu pannaan.......mennään kuinka sattuu,tuurilla.
Puolusteletko tosiaan ittees sillä jos et tiä sääntöjä??Ei taidolla vaan tuurilla sanottiin eräässäkin sketsisarjassa. - Kuski vaan
kuski:nainen kirjoitti:
Mun mielestä se on lukutaidoton ja/tai oppimiskyvytön, joka EI tiedä liikennesääntöjä. Kyllähän ne on autokoulussa opetettu niin miehille kuin naisillekin? Vai meinaatko että naisilla ja miehillä on tässä suhteessa oikein joku perustavanlaatuinen ero? Kuinka ne naiset sitten ylipäätään saa kortin, eikös ne kriteerit oo ihan samat molemmille sukupuolille? Kyllä mä ainakin tiedän ketä väistetään tasa-arvoisessa risteyksessä ja kolmioristeyksessä. Säkö et tiedä :D ? Mistä oot saanu korttis? Toivottavasti ei asuta samoilla kulmilla..........
En nyt yhtäkkiä tiedä ketään joka ajais nenä lasissa. Ehkä silloin on näössä vikaa, jos vaistomaisesti yrittää mennä mahdollisimman liki nähdäkseen? Itse ajan ihan tavallisesti penkkiin nojaten ja niin, että kädet on rennosti ratilla, ei koukussa muttei tikkusuorassakaan. Risteykseen kun tulee, "nousen" penkiltä ylemmäs ja kuikuilen molempiin suuntiin, jos en tavallisesta ajoasennosta näe. Esim. mies istuu liian edessä penkkinsä kanssa. Ai niin, minä olen meidän perheestä se, joka aina ajaa. Mies haluaa istua apukuskin paikalla, vastahakoisesti suostuu ajamaan... En kyllä jännitä mitenkään ajamista, enkä edes usko sen olevan mitenkään sukupuolisidonnaistakaan. Niin, sanoinkos jo, tiedän itse ne liikennesäännöt eikä tarvi etsiä googlesta.....Seli seli,onhan se täysin totta että naiset ei hahmota,tiedä,osaa liikenteessä sääntöjä.
Työkseni ajan autoa joka päivä ja kyllä,siinä ammatissa todellakin huomaa ne urpot liikenteen joukossa.
Eikä tarvi olla mikään ammattikuski,jos on ajokortin ja auton hommannut,pitäisi ne säännötkin sitten osata sillä autokoulussahan ne opetetaan niin miehille kuin naisillekin!Kumma homma että äijät tuntuu tajuavan sen hieman paremmin.Turhan usein saa naiskuskeille töötätä kun jäävät vahtaamaan risteykseen vaikka ketään ei tuu ja tie vapaa.......... - NIII
huuvkpodfiå kirjoitti:
Hahahah,ja akat ei uskalla mennä ja keräävät ruuhkia taakseen liikennesääntöjen puutteellisista tiedoista,tai siis tietämättömyydestä.Siinähän sais hela dagen odotella,pakko jonku mennä jos et akkana tiedä miten risteyksistä mennään.Vai seuraatko,niinku tos joku sanoinki,niin sitä edellä ajavaa mitä se tekee risteys ja/tai väistötilanteissa?Sitä edelläajavaa ei aina siinä oo niin mites sitten suu pannaan.......mennään kuinka sattuu,tuurilla.
Puolusteletko tosiaan ittees sillä jos et tiä sääntöjä??Ei taidolla vaan tuurilla sanottiin eräässäkin sketsisarjassa.Sehän tekee miehestä tosi kuljettajan kun ajetaan kuin reikä otsassa ja ärsytetään muita kuljettajia typerällä tunkeilulla. Ja oikealle kaistalle mennään viimeisellä mahdollisella hetkellä ja hidastetaan sitten kymmeniä muita tunkemalla siihen pieneen reikään, syntyy ketjureaktio jossa ensimmäinen joutuu jarruttamaan jne. Tätä tapahtuu joka päivä kehällä ja vittu saatana.
- ne pelkää
juu ja samalla naiset tuijottaa liian lähelle keulaa ja siksi he eivät osaa yhtään ennakoida kun eivät katso tarpeeksi pitkälle.
- Puttingwoman etc
Putting woman behind wheel is like giving monkey machine gun Vtisinä hyvä josta kukaan ei voi loukkaantua
- huij1
juu,kyllä se tie näkyy yhtähyvin jos nojaa penkkiin ja niskatukeen.Törmäystilanteessa vaarallista olla irti.Joku ajaa perään,on rintakehävamma edessä.Eikä auton keulaa tarvii välttämättä nähdä,sielä se ratin etupuolella menee useimmiten.Eiköhän jalkojen asento polkimien suhteen liene tärkeintä,kuinka nopeasti saa auton pysäytetettyä,kaikista tilanteista ei selviä rattia kääntämällä.Penkin pituus-ja korkeus ja kallistussäädöillä useimmiten homma hoituu ellei ole poikkeuksellisen pitkät tai lyhyet kädet ja jalat.Nenä tuulilasissa ajamalla ainakin laiminlyö peilien seurannan.
- kdslfjogjero
Ratin asento pitää tunnustella tisseillä.
- baabababy
Niin, JOTKUT naiset ajaa niin, ja jotkut miehet myös! Itse naisena vedän penkin alas, jalat mukavasti sopiville kohdin, cruise päälle, kädet suht suoraks, että olen melko kaukana ratista, pää tyynyyn ja eikun menoks! Ei tarvii pinnistellä eikä ponnistella, ajokilometrejä jo sen verran takana, että hyvin voi vaikka syödä, laulaa, jumpata, pumpata ja harjata vaikka hiuksia siinä ajon aikana, niin pysyy skarpimpana.
- fjlgd
Ja turvallisuudella ei ole väliä...
- kuljetusfirma
fjlgd kirjoitti:
Ja turvallisuudella ei ole väliä...
Ei miesten mielestä kun luetaan iltasanomia rattia vasten moottoritiellä.Siinä ammattimies!
- autoileva nainen
Ei pidä yleistää...vaikka mieli tekis :-)
Täälläkin nainen joka mielummin istuu rennosti selkänojaan nojaten ja jalat ja kädet hyvässä asennossa...
Se on totta että liian lähellä istuminen ahdistaa eikä havainnointikyky ole paras mahdollinen...
Itse seuraan liikennettä edessä, lähellä ja kaukana...mutta välillä myös peilin kautta takana...ja osaan jopa peruuttaa peräkärryn kanssa!
Kerran kaupan parkkipaikalla yksi mies jäi katsomaan kun peruutin isohkon tila-auton kapeaan parkkiruutuun...meinasin kysyä että eikö ole ennen nähnyt naisen peruuttavan...kaipa hän jäi "todistajaksi" jos ruttaan naapuriauton, mutta katosi nopeasti kun osuin kerralla keskelle ruutua :-)- Ajakaa turvallisesti
Älä viitsi. Ehkä Hän olisi vain käsillään viittonut apua tarvitaessa.
- Ajakaa turvallisesti
To: autoileva nainen
Tämä koko keskustelu on aivan väärillä urilla. Naisia on taxi-kuskeina, linja-autokuskeina, rekkakuskeina. Minä olen kyllä mies, mutta tämä on kaikkinaisuudessaan surkea provo - Ämmänkälliäiset
Ajakaa turvallisesti kirjoitti:
To: autoileva nainen
Tämä koko keskustelu on aivan väärillä urilla. Naisia on taxi-kuskeina, linja-autokuskeina, rekkakuskeina. Minä olen kyllä mies, mutta tämä on kaikkinaisuudessaan surkea provoOn onn, mutta kylläpä se vain on niin totuus kuin vain olla voi, että jos kaupunkiliikenteessäkin siellä on joku hidastelija, joka esim. kolmion takaa risteyksessä tultaessa ei osaa kertakatsomalla todeta, tuleeko risteävällä muita autoja, vaan siinä pälyillään vielä toistamiseen, ikään kuin ei uskottaisi näkemäänsä kertakatsomalla, ...NIIN KYLLÄPÄS VAIN 90% siellä, jos asian pystyy toteamaan, on nainen ratissa...! Niin siitä ei sitten enää perässä ajava ehdikään siihen smaan väliin, kun aikaa on haaskattu epävarmuudellaan...
Olenkin todennut, että jos muiden autoilijoiden puolesta kaupungissa liikenne kulkee sujuvasti, niin toisaalta ei tarvita kuin muutama em. tyypillinen ämmänkälliäinen, sekoittamaan koko kaupungin liikenteen sujuva toimiminen...!!! - piipertämässä
Ämmänkälliäiset kirjoitti:
On onn, mutta kylläpä se vain on niin totuus kuin vain olla voi, että jos kaupunkiliikenteessäkin siellä on joku hidastelija, joka esim. kolmion takaa risteyksessä tultaessa ei osaa kertakatsomalla todeta, tuleeko risteävällä muita autoja, vaan siinä pälyillään vielä toistamiseen, ikään kuin ei uskottaisi näkemäänsä kertakatsomalla, ...NIIN KYLLÄPÄS VAIN 90% siellä, jos asian pystyy toteamaan, on nainen ratissa...! Niin siitä ei sitten enää perässä ajava ehdikään siihen smaan väliin, kun aikaa on haaskattu epävarmuudellaan...
Olenkin todennut, että jos muiden autoilijoiden puolesta kaupungissa liikenne kulkee sujuvasti, niin toisaalta ei tarvita kuin muutama em. tyypillinen ämmänkälliäinen, sekoittamaan koko kaupungin liikenteen sujuva toimiminen...!!!Vastaan ämmänkälliäiselle, että niistä 90 prosentista siellä risteyksessä munijoista on osa vanhemman sorttisia miehiä. Itse vaan autoilevana naisena olen tämän todennut. Tosin täytyy myöntää, että ohittaessani esim. 70 tai 80:n alueella autoja, jotka ajavat 60 km tunnissa, ratissa istuu nainen, mutta kyllä niissä on niitä iäkkäitä ajajia, jotka ajavat keskellä tietä molemmat kädet ratissa kii.
- huij1
Moni tuntemani nainen ei uskalla ajaa kärryn kanssa suoraan eteenpäin,puhumattakaan peruuttamisesta.Jo pelkän auton peruttaminen peiliiin katsomalla ei onnistu moneltakaan vuosikymmeniä autoa ajaneelta.
- kapea ovensuu
huij1 kirjoitti:
Moni tuntemani nainen ei uskalla ajaa kärryn kanssa suoraan eteenpäin,puhumattakaan peruuttamisesta.Jo pelkän auton peruttaminen peiliiin katsomalla ei onnistu moneltakaan vuosikymmeniä autoa ajaneelta.
Hahaa!Prisman pihassa miesasiakas yritti peruuttaa noutohalliin.Huomas lopulta,että homma käy paremmin kun irroitti vaunun perästä ja työnsi sen halliin.
- idats
Liekö taustalla evoluutio, joka on tehnyt naisista varovaisempia ja tarkempia lähellä tapahtuviin (marjojen poiminta, tuhoeläimet, käärmeet...) ja miehistä kauaskatseisia (metsästys).
- Jos näin olisi
niin eikö olisi luonnollista että parkkipaikoilla ei autoa kolhisi nimenomaan naiset? Ja vastaavasti kauaskatseiset miehet taas olisivat heikoilla parkkiruutuihin ajaessa?
Tosiasiassa tästä ei taida silti olla kysymys. - Eipäs, vaan...
Eipäs vain se Eevakaan osannut sen kärmeksen puheita varoa, vaan lankesi... -ja mies perässä... Että se siitä... ja sitten se joutuikin -Eeva luutimaan-, hiki päässä ja mies suota kuokkimaan...
- piipertämässä
Jos näin olisi kirjoitti:
niin eikö olisi luonnollista että parkkipaikoilla ei autoa kolhisi nimenomaan naiset? Ja vastaavasti kauaskatseiset miehet taas olisivat heikoilla parkkiruutuihin ajaessa?
Tosiasiassa tästä ei taida silti olla kysymys.niin totta kuin vesi, että naiset ne parkkihalleissa on aina kolhimassa ja eivätkä ole edes rehellisiä, luikahtavat karkuun. omakohtaista kokemusta on, mutta onneksi kaksi naista näki tilanteen ja antoi rekkarin.
- Ei niin yksinkertais
Asia ei ole noin yksioikoinen.
Monet autot on mitoitettu miehille ja harvat naiset ovat yli 170cm pitkiä.
Itse lyhyenä naisena penkki on pakko vetää tosi lähelle, koska muuten jalat ei ylety polkimille.
Mielellään istuisin vähän kauempana, mutta kun oma pituus ei riitä. Turha siinä on muiden sillin pilkata, miksi istun niin lähellä rattia/ratti melkeen vatsassa kiinni.
Eli lisää säätömahdollisuutta niihin polkimiin ja mahdollisuus työntää sitä rattia taaemmas - kiitos!- eteen työnnetään
Eihän sitä rattia mihinkään taaemmas työnnetä, sitä vedetään - kiitos!
- Moutonska
Olen 163 cm pitkä nainen ja ostan aina itselleni sopivan ( eurooppalaisen ) auton.
Polkimetkaan eivät tarvitse erityisiä säätövaroja kun uskaltautuu säätämään sen penkin kaikki säädöt kohdalleen. Opin tuon penkin säädön jo aikoinaan kortin suoritettuani kun ajoin raskaampaa kalustoa ja ne ovat vielä vähemmän mitoitettu naisille kuin henkilöautot.
Liian lähellä rattia / selkä irti selkänojasta ajaminen on hengenvaarallista. - juu ei
"Suomalaismiesten keskipituus on jo noin 181 senttimetriä ja naisten 167,5 senttiä."
Aika moni nainen on siis yli 170 cm pitkä, nykyään. - Ajakaaturvallisesti
Moutonska kirjoitti:
Olen 163 cm pitkä nainen ja ostan aina itselleni sopivan ( eurooppalaisen ) auton.
Polkimetkaan eivät tarvitse erityisiä säätövaroja kun uskaltautuu säätämään sen penkin kaikki säädöt kohdalleen. Opin tuon penkin säädön jo aikoinaan kortin suoritettuani kun ajoin raskaampaa kalustoa ja ne ovat vielä vähemmän mitoitettu naisille kuin henkilöautot.
Liian lähellä rattia / selkä irti selkänojasta ajaminen on hengenvaarallista.Tuo on totta, että 163 pituisen naisen on vaikea ajaa varsinkin vanhanaikaisella autolla.
- ole hyvä vaan
eteen työnnetään kirjoitti:
Eihän sitä rattia mihinkään taaemmas työnnetä, sitä vedetään - kiitos!
Kai sitä voi työntääkin jos ahtautuu tuulilasin ja ratin väliin.
- menkääs kouluun
juu ei kirjoitti:
"Suomalaismiesten keskipituus on jo noin 181 senttimetriä ja naisten 167,5 senttiä."
Aika moni nainen on siis yli 170 cm pitkä, nykyään.Näin on eikä miinukset muuta tätä faktaa.
- mummot lyhyitä
menkääs kouluun kirjoitti:
Näin on eikä miinukset muuta tätä faktaa.
Hämmästyttävän moni ei ymmärrä käsitettä keskiarvo. Suomalaisten naisten keskipituus oli 167,5 senttimetriä vuonna 2010. On siis paljon tätä pitempiä ja lyhyempiä naisia, muuten keskiarvo olisi jotakin muuta.
- 162 cm lyhyt
Moutonska kirjoitti:
Liian lähellä rattia / selkä irti selkänojasta ajaminen on hengenvaarallista.Japsit on lyhyitä, joten Toyota on loistava keksintö!
- piipertämässä
juu ei kirjoitti:
Aika moni nainen on siis yli 170 cm pitkä, nykyään.Missä se miesten keskipituus näkyy? Itse olen 170 centtiä pitkä nainen ja kyllä se vaan niin on, että tapaamani miehet ovat hädin tuskin itseni pituisia.
- manitou
juu ei kirjoitti:
Aika moni nainen on siis yli 170 cm pitkä, nykyään.http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_pituus
2007 oli uusin tilasto ja siinä mainitaan 177cm miesten keskipituudeksi - alamitta
mummot lyhyitä kirjoitti:
Hämmästyttävän moni ei ymmärrä käsitettä keskiarvo. Suomalaisten naisten keskipituus oli 167,5 senttimetriä vuonna 2010. On siis paljon tätä pitempiä ja lyhyempiä naisia, muuten keskiarvo olisi jotakin muuta.
Olen 158cm.
- fshgd
piipertämässä kirjoitti:
Missä se miesten keskipituus näkyy? Itse olen 170 centtiä pitkä nainen ja kyllä se vaan niin on, että tapaamani miehet ovat hädin tuskin itseni pituisia.
se on muuten sentti, ei centti.
piipertämässä kirjoitti:
Missä se miesten keskipituus näkyy? Itse olen 170 centtiä pitkä nainen ja kyllä se vaan niin on, että tapaamani miehet ovat hädin tuskin itseni pituisia.
Kyllä minä uskon että ainakin jo minun ikäryhmässäni miesten keskipituus on se 181 cm. Itse olen tuon pituinen ja yläasteella olin hädintuskin keskimittainen, en missään tapauksessa ainakaan pitkä.
Tosi on, että suuri osa miehistä on n. 175-senttisiä tappeja, mutta nuoremmissa ikäryhmissä sen pituinen on jo keskimittaa lyhyempi.
Ja yli kaksimetriset vaikuttavat keskipituuteen myös.- Nainen 160 cm
Höpöhöpö.
Olen itsekin pienikokoinen (160 cm) nainen ja minulla on vielä lyhyet jalat suhteessa.
Kuitenkaan en aja ratti sylissä ja han hyvin yllän polkimille. Penkin etureunan säädän mahd. alas, ratin säädän ala-asentoon. Kädet ovat kohtuullisen suorana, koska liian lähellä rattia ajaminen ahdistaa. - uijokla
ole hyvä vaan kirjoitti:
Kai sitä voi työntääkin jos ahtautuu tuulilasin ja ratin väliin.
Eli siis työnnetään edemmäs ja vedetään taaemmas, eikö niin?
- eeteelää
piipertämässä kirjoitti:
Joo mutta lappilaiset miehet ovat pieni vähemmistö Suomessa.
- Ajakaaturvallisesti
fshgd kirjoitti:
se on muuten sentti, ei centti.
Suomalaisten keskiarvo on cm. Ja ralliautoissa on myös sitä tarvittaessa riittävästi tehoja
- Elägemilmavaletta
M1978 kirjoitti:
Kyllä minä uskon että ainakin jo minun ikäryhmässäni miesten keskipituus on se 181 cm. Itse olen tuon pituinen ja yläasteella olin hädintuskin keskimittainen, en missään tapauksessa ainakaan pitkä.
Tosi on, että suuri osa miehistä on n. 175-senttisiä tappeja, mutta nuoremmissa ikäryhmissä sen pituinen on jo keskimittaa lyhyempi.
Ja yli kaksimetriset vaikuttavat keskipituuteen myös.To: fshgd
Älä nyt hulluja puhu, miesten kekipituus on 1,75 euroa ja naisten 1,65 euroa
Johan tuon tietää vanha Erkkikin - Elägemilmavaletta
manitou kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_pituus
2007 oli uusin tilasto ja siinä mainitaan 177cm miesten keskipituudeksiTo: manitou
Jos mies on ollut makuulla niin se on leveys Elägemilmavaletta kirjoitti:
To: fshgd
Älä nyt hulluja puhu, miesten kekipituus on 1,75 euroa ja naisten 1,65 euroa
Johan tuon tietää vanha ErkkikinMiehen ja naisen pituusero on keskimäärin noin 13 cm, ei 10 cm.
- vnsriubröo
Elägemilmavaletta kirjoitti:
To: manitou
Jos mies on ollut makuulla niin se on leveysTorstai: manitou?
- Mies tietää
Mikä on nainen? Maailma on tehty vain miehille, naiset on tarkoitettu viihdyttämään miehiä. Kun naiselta on saanut pillua ja spermat on sisällä, niin sittehän nainen ei enää kiinostakaan. Mies ja auto kuuluvat yhteen, mutta nainen ja auto eivät kuulu yhteen. Kun nainen "ajaa" niin samaan aikaan hän juottaa vauvaa, nostaa tuttia lattialta, meikkaa, puhuu puhelimeen, mutta ei todellakaan osaa ajaa autoa.
Nainen ajaa nenä kiinni tuulilasissa, koska siitä heijastuu läheltä katsottuna oma naama ja samalla voi laittaa vaikka huulipunaa.- ....
Olen 26-vuotias nainen, joka ajoi kortin heti 18 täytettyään. En ole tähän mennessä koskaan meikannut, puhunut puhelimeen tai tehnyt muuta ajamista haittaavaa juttua ajon aikana. Joten turha väittää, että kaikki naiset niin tekisi.
- Juu-uh,just näin
Hihihhihihhi...Tää oli hyvä! Oikea perinteinen idiotismi ja harhaluulo naisesta. Oletko nimimerkki "Mies tietää" 15 vai 95 vuotias?
Tyhmä provohan tuo tietty oli, mutta kyllä jotkut oikeasti ajattelevat noin, kun ei ole mitään käsitystä naisista ja heidän (ajo)tavoistaan - jyhtrgfef
Juujuu ja miehet juo alkoholia ajaessaa, kun on niin jano? Ai niin, ei kaikki. Ihan niinkuin kaikki naisetkaan meikkaa ajaessaan. Ja ennenkuin kukaan ehtii sanoa, niin kyllä ne miehetkin voi hiuksiaan laittaa ja vähän puuteriakin nykyaikana, ja puhua puhelimeenkin. Tuo on vähän turhaa lässytystä, sitäpaitsi veikkaisin, että miehet enemmän puhuu puhelimessa ajaessaan..
- Elägemilmavaletta
.... kirjoitti:
Olen 26-vuotias nainen, joka ajoi kortin heti 18 täytettyään. En ole tähän mennessä koskaan meikannut, puhunut puhelimeen tai tehnyt muuta ajamista haittaavaa juttua ajon aikana. Joten turha väittää, että kaikki naiset niin tekisi.
To: ....
6.10.2013 12:47
Ymmärretvästi tuo kuonnioitettvan korkea ikä lisää luottamusta - Hah !
"On parempi vaieta, vaikka saisi tyhmän maineen, kuin puhua ja täten todistaa olevansa tyhmä." (Abraham Lincoln)
- Totuus asiasta32
Naisilla ei ole samanlaista matemaattista hahmotuskykyä kuin miehillä.
He eivät yksinkertaisesti tiedä missä se auto kulkee ja mistä se mahtuu ilman että kuikuilevat päät pyörien kaikista ikkunoista ja peileistä pikku paniikissa.
Yli miljoona kilometriä ajaneena tunnistan naisen ajotyylin kaukaa muutamassa sekunnissa. Naiset pitävät oikean puolen autosta liioitellun kaukana esteistä ja tien laidasta koska eivät tajua että auto mahtuisi menemään lähempääkin.
Kuskin puolen he näkevät kun laittavat naaman kiinni sivulasiin.
Samasta syystä naiskuskien parkeeraaminen on koomista puuhaa. Se on enemmän slalomia kuin parkkeeraamista.
Monet naiset ovat kuitenkin hyviä sopan keittäjiä ja pyykkäreitä. Osaa on myös kiva katsella.- älä yleistä
Älä yleistä. Suurella todennäköisyydellä tekniset ja matemaattiset kykyni ovat paremmat kuin sinulla, arvon totuudenlaukoja. Terveisin teknisen alan opiskelija, nainen.
- niin juuri
älä yleistä kirjoitti:
Älä yleistä. Suurella todennäköisyydellä tekniset ja matemaattiset kykyni ovat paremmat kuin sinulla, arvon totuudenlaukoja. Terveisin teknisen alan opiskelija, nainen.
Samoin minulla. Terveisin naisinsinööri.
- miehet tietää
Naiset ei tiedä missä auto kulkee? :D
Miksi miehen kuljettama auto ajaa paljon useimmin metsään ja toista autoa kohti kun naisen kuljettama? Ristiriitaa.... - kaunotarkin kuulemma
älä yleistä kirjoitti:
Vastaan pistää myös täällä teknisen alan asiantuntija :) .. ja autoilija jota monet miehet ovat ihmettelleet, ei hän olisi osannut noin peruuttaa parkkiin tms.
On toki totta että kaikilla ihmisillä ei ole samanlaista kolmiulotteisuuden hahmottamistaitoa, mutta se ei ole sukupuolesta riippuvaista ( näin kertoi esimieheni havaitessaan oman taitoni ). - Rick Random
niin juuri kirjoitti:
Samoin minulla. Terveisin naisinsinööri.
Niinhän te luulette, mutta vaikka istuisitte koulussa 30 vuotta ja leikkaisitte äijätukan, teillä on edelleen vain ne naisen aivot, joilla ei ymmärretä ja hahmoteta maailmaa, kuten miesten aivoilla.
Tulkaa sitten laukomaan niitä totuuksia, kun teille on leikattu miehen aivot, mutta joo, naisia kiinnostaa aivoja enemmän silikonirinnat. - niin se vaan on
kaunotarkin kuulemma kirjoitti:
Vastaan pistää myös täällä teknisen alan asiantuntija :) .. ja autoilija jota monet miehet ovat ihmettelleet, ei hän olisi osannut noin peruuttaa parkkiin tms.
On toki totta että kaikilla ihmisillä ei ole samanlaista kolmiulotteisuuden hahmottamistaitoa, mutta se ei ole sukupuolesta riippuvaista ( näin kertoi esimieheni havaitessaan oman taitoni ).Poikkeus ei vahvista sääntöä. Naisen avaruudellinen hahmotuskyky on heikompi.
Sukupuolissa on ihan oikeasti eroja, vaikka oltaisiin kuinka tasa-arvoisia. Evoluutio on pitänyt siitä huolen. - vain fakta on faktaa
miehet tietää kirjoitti:
Miksi miehen kuljettama auto ajaa paljon useimmin metsään ja toista autoa kohti kun naisen kuljettama? Ristiriitaa....Ei muuta ristiriitaa, kuin naisen omat aivot.
Kaikista teillä ajetuista kilometreistä 90% ajaa miehet. Jos suhteutetaan ajettuihin matkoihin, naiset aiheuttavat moninkertaisen määrän onnettomuuksia. - Naiset keittiöön
Rick Random kirjoitti:
Niinhän te luulette, mutta vaikka istuisitte koulussa 30 vuotta ja leikkaisitte äijätukan, teillä on edelleen vain ne naisen aivot, joilla ei ymmärretä ja hahmoteta maailmaa, kuten miesten aivoilla.
Tulkaa sitten laukomaan niitä totuuksia, kun teille on leikattu miehen aivot, mutta joo, naisia kiinnostaa aivoja enemmän silikonirinnat.Tämä on totta, loogista ajattelukykyä ja älykkyyttä ei opita lukemalla. Täysin idiootteja insiröönejä ja tohtoreita on tämäkin maa täynnä.
- ---
älä yleistä kirjoitti:
Puhuttiinko juuri sinusta nyt?
- .d..d
miehet tietää kirjoitti:
Miksi miehen kuljettama auto ajaa paljon useimmin metsään ja toista autoa kohti kun naisen kuljettama? Ristiriitaa....Asia on juurikin niin kuin edellinen vastaaja sanoi. Miehet ajat moninkertaisen määrän kilometrejä verrattuna naisiin. Ja osa miehen ulosajoista ja kolareista johtuusiitä, kun he joutuvat väistämään naista joka ei ollut varma mitä tekee
- ruukkumaakari
onpa provo, en ole nähnyt naisrekkakuskin ajavan liian kauana oikeasta reunasta ja sivuikkunasta tähyilemästä. Tunnenpa naismerikapteenin, joka on ylittänyt atlantin öljytankkerilla useamman kerran, kyllä ne naiset osaa kuljettaa mitä vaan. Mutta aina löytyy naisista ja myös miehistä niitä pahnan pohjimmaisia, joilla ei ole taito hallussa.
- scania-88
Olipas mielenkiintoinen kommentti.... Itse olen lyhyt nainen ja minulla on ollut siitä lähtien auto kun täytin 18 ja sain ajokortit. Ajan ammatikseni yhdistelmää ja hyvin on pärjätty. Kilometrejä on alla useempi satatuhatta ja yhtään kolaria en ole itse aiheuttanut. Minun perääni on kyllä ajanut keski-ikäinen äijä joka ilmeisesti ei osannut katsoa eteensä. Oiskohan nyt näin, että miehillä on itsellää huono itsetunto niin pitää yrittää aina päteä. Kuskin taidot eivät riipu sukupuolesta vaan ihan puhtaasti omasta kokemuksesta. Se jolla on kortti ja ajaa paljon oppii myös ennakoimaan tilainteissa eri tavalla kun kuski joka ei aja ikinä. Tiedän tapauksia jotka ei osaa peruuttaa autoa parkkiruutuun tai pitää oll hehtaarin tila, mutta ne tapaukset on kyllä ihan yhtä lailla miesten ja naisten ongelma.
On totta että usein nainen on perheessä se joka ajaa vähemmän autoa ja on näin ollen ehkä kokemattomampi kuski kuin mies, mutta sehän on sen naisen oma valinta. Minä ainakin itse haluan ajaa autoa itse, siihen ei tarvita miestä.... Niin ja vaihdan autooni itse renkaat ja teen itse perushuollotkin. Tunnen miehiä, jotka ei sitäkään kykene itse tekemään. Eli eiköhän tämäkin asia ole ihan kiinni ihmisestä itsestään, ei siihen sukupuoli suoranaisesti vaikuta...
Vielä sen verran, että matemattiset taidot ei myöskään ole sukupuolesta kiinni, koska olen aina ollut myös matemaattisesti lahjakas ja silti kas kummaa olen nainen. Jos kellä on tarvetta arvostella muita, hänellä on varmaan itsellään asian kanssa itsetunto-ongelmia jolloin kannattaa katsoa peiliin :) - Jätettä
Rick Random kirjoitti:
Tulkaa sitten laukomaan niitä totuuksia, kun teille on leikattu miehen aivot, mutta joo, naisia kiinnostaa aivoja enemmän silikonirinnat.Tosi hyvä esimerkki miehen aivoista. Mutta mitäpä muuta putkesta voisi tulla kuin ...
- miehet tietää
vain fakta on faktaa kirjoitti:
Ei muuta ristiriitaa, kuin naisen omat aivot.
Kaikista teillä ajetuista kilometreistä 90% ajaa miehet. Jos suhteutetaan ajettuihin matkoihin, naiset aiheuttavat moninkertaisen määrän onnettomuuksia.Nimenomaan kun suhteutetaan ajettuihin matkoihin MIEHET ajaa suurimman osan kolareista. Sori vaan. Luulin että jokainen tajuaa asian siitä erikseen mainitsematta.
Jos laitetaan sama matka ajettuja kilometrejä miehellä ja naisella niin suurin osa kolareista on MIEHEN SYYTÄ. - KALLE KELLO
Rick Random kirjoitti:
Tulkaa sitten laukomaan niitä totuuksia, kun teille on leikattu miehen aivot, mutta joo, naisia kiinnostaa aivoja enemmän silikonirinnat.Rick Random. Tunnen suurta myötähäpeää KOKO miessukupuolen puolesta.
- huij
Sen verran pitää yleistää että tunnen jo auton parkkeerauksesta onko nainen va miesvieras tullut taloni pihaan.Jos auto on vinottain niin että yksi auto täyttää neljän auton paikan,on nainen sen siihen laittanut.Ja talvella kaikista neuvoista huolimatta talon räystään alle,mutta kesällä ei.Tai sitten pihaliittymään niin ettei kukaan muu pääse pihaan,vaikka tilaa olisi taikka pihasta pois.
- KALLE KELLO
huij kirjoitti:
Sen verran pitää yleistää että tunnen jo auton parkkeerauksesta onko nainen va miesvieras tullut taloni pihaan.Jos auto on vinottain niin että yksi auto täyttää neljän auton paikan,on nainen sen siihen laittanut.Ja talvella kaikista neuvoista huolimatta talon räystään alle,mutta kesällä ei.Tai sitten pihaliittymään niin ettei kukaan muu pääse pihaan,vaikka tilaa olisi taikka pihasta pois.
Älähän nyt yleistä tuota parkkeeraustakaan. Yleensä parkkipaikoilla kun on autot parkkeerattu vinksin vonksin on ne bemareita, mersuja tai audeja. Jää joskus seuraamaan kumpaa sukupuolta oleva henkilö siihen bemariin, mersuun tai audiin luikahtaa. Kovasti ovat miespuolisen näköisiä, joko 18 v lippalakkipoika, 3-kymppinen juppi tai 6-kymppinen johtaja (näköinen) tyyppi.
- totuus
Miehellä putkiaivot!
- Elägemilmavaletta
ruukkumaakari kirjoitti:
onpa provo, en ole nähnyt naisrekkakuskin ajavan liian kauana oikeasta reunasta ja sivuikkunasta tähyilemästä. Tunnenpa naismerikapteenin, joka on ylittänyt atlantin öljytankkerilla useamman kerran, kyllä ne naiset osaa kuljettaa mitä vaan. Mutta aina löytyy naisista ja myös miehistä niitä pahnan pohjimmaisia, joilla ei ole taito hallussa.
To: ruukkumaakari
Siis mitä. Onpa siinä lääniä ajella. Tämä oli mitä terävin havainto ja selvensi täysin yksiselitteisesti ja tyhjentävästi sen, että naiset ajavat mootortiellä tankkilaivaa paremmin kuin miehet - Elägemilmavaletta
totuus kirjoitti:
Miehellä putkiaivot!
To: totuus
Hyvä niin, kuin täysin ilman - autoilija minäkin
.d..d kirjoitti:
Asia on juurikin niin kuin edellinen vastaaja sanoi. Miehet ajat moninkertaisen määrän kilometrejä verrattuna naisiin. Ja osa miehen ulosajoista ja kolareista johtuusiitä, kun he joutuvat väistämään naista joka ei ollut varma mitä tekee
Oisko miehellä sitte ollu liian kova tilannenopeus tai vaikka huono ajoasento?
- tiina tonttu
KALLE KELLO kirjoitti:
Rick Random. Tunnen suurta myötähäpeää KOKO miessukupuolen puolesta.
Valehtelet. Ei kukaan voi tuntea häpeää muiden puolesta, sinä häpeät itseäsi ja ihan syystä.
- Häpeämätön
tiina tonttu kirjoitti:
Valehtelet. Ei kukaan voi tuntea häpeää muiden puolesta, sinä häpeät itseäsi ja ihan syystä.
Väärin. Sellaisia ihmisiä on tuhottoman paljon, jotka tuntevat myötähäpeää, siis häpeävät toisten puolesta, vaikka siinä ei ole mitään järkeä.
- eiuskota
miehet tietää kirjoitti:
Nimenomaan kun suhteutetaan ajettuihin matkoihin MIEHET ajaa suurimman osan kolareista. Sori vaan. Luulin että jokainen tajuaa asian siitä erikseen mainitsematta.
Jos laitetaan sama matka ajettuja kilometrejä miehellä ja naisella niin suurin osa kolareista on MIEHEN SYYTÄ.Missä todisteet?
- ------
eiuskota kirjoitti:
Missä todisteet?
Täällä oli linkkejä mutta oli poistettu.
- Timpe
Monet naiset ajaa polvet koukussa kiinni kojelaudassa ja makaavat ratin päällä otsa kiinni aurinkolipassa. Itse ainakin mittaan sen penkin etäisyyden kytkin testillä: saan kytkimen kunnolla pohjaan ja polvi suoristuu niin silloin penkki on riittävällä etäisyydellä. Ja rattia saa uusissa autoissa säädeltyä: eli kun kämmenet yltävät ratin päälle kädet ojennettuina niin silloin hyvä..
- naiskuski
Taas näitä yleistyksiä.
Olisiko joidenkin naisten kohdalla vikana autokoulun opetus? Jos asenne naisia kohtaan on "ei ne kuitenkaan opi ajaan, joten käyttäydytään niinkun ne olis idiootteja", niin lopputuloksen voi päätellä. Koin tuon asenteen ahdistavaksi, ja vaihdoin opettajaa. Uudella opettajalla ei ollut ennakkoasennetta naisia kohtaan, ja inssi menikin sitten läpi ihan normaalisti ekalla ilman lisätunteja.
En ehkä ole tyypillinen nainen, sillä minua kiinnostaa tiede ja tekniikka. Ajattelin nyt kuitenkin puolustaa itseäni tässä keskustelussa, ja varmasti löytyy monia muitakin naisia, jotka ei ajattele ajaessaan pelkästään rakennekynsiään.- Ajakaaturvallisesti
Vaikka tiede ja tekniikka ei kiinosta, niin kyllä se määrättyyn pisteseen auttaa: miksi auton kytkintä painetaan, miksi kaasua, jarrua. Miten käsijarru eroaa jalkajarrusta. Kuolleet kulmat jne. Kuoleman jatkuva läsnäolo ajettaessa. Jne
- Minä tiedän.
Se johtuu siitä että keskimäärin naiset ovat lyhyempiä.Kokeile itse niin että pääsi olisi 20 cm alempana, mutta kun siirryt eteenpäin niin myös näet laajemmalle. Autot on mitoitettu miesten mukaan.
- sokeri6
itse olen 160 cm pitkä nainen. minulla on auton penkki niin edessä kun saa koska en muuten ylettyisi polkimille. mutta penkki on sitten säädetty hieman nojatuoli asentoon. ja voin todellakin sanoa että itselläni ei ole naama kiinni tuulilasissa.
- Elägemilmavaletta
To: voi ettei naama ole tuulilasissa, mutta naama auki sitäkin enemmän
- osaanko miekin?
Elägemilmavaletta kirjoitti:
To: voi ettei naama ole tuulilasissa, mutta naama auki sitäkin enemmän
Mitä tarkoittaa naama auki?
- Ajakaaturvallisesti
Minulla ei ole mitään käsitystä itse ajaessani ajaako toista autoa mies vai nainen. Saatika missä asennossa.
- Ajakaaturvallisesti
Kuvan täytyy olla provo. Ei kukaan aja noin. Jo turvavyöt ja turvatyynyt edellyttävät että henkilö istuu selkä istuimessa kiinni
Ps. Ajakaaturvallisesti
- Blondivitsi
Blondi ajoi autolla "otsa tuulilasissa" katsoen metrin päähän onko tiellä ketään.
- Typerä provo
Vai että oikein ahdisti. Voi rassua. Ps. korkkarit ei tee naisesta "pitkäraajaista". Mikä siis oli ongelma?Sekö että naisten ajoasennon pitäisi olla tismalleen sama kuin keskimäärin pidempien miesten? Miehethän niitä kolareita eniten aiheuttavat muutenkin.
- uruuriy
Mies ajaa 100 kilometriä yhtä naisten ajamaa kilometriä kohden ja kolaroivat väistäessään sekoilevia naisia
- keskivertojakkej
163 senttinen mies saa hyvin säädettyä keskikokoisen perheauton penkit ja ratin kohdalleen. tuskin sukupuoli tuohon vaikuttaa. nykyautoissa on penkillä ja ratilla reilusti säätövaraa.
tuo nenä lasissa kertoo siitä että kuljettaja ei ole ehkä sopiva ohjaamaan vaativaa teknistä laitetta. nojatuolista ajajilla taas usein puuttuu se palikka päästä joka ohjaa tervettä pelkoa ja varovaisuutta. - reiät ratista
Tuollainen ajoasento on hankala ja vaarallinen, kuten naiset liikenteessä muutenkin.
- Yöäk !
Lue tilastoja, sovinisti.
- reiät ratista
Yöäk ! kirjoitti:
Lue tilastoja, sovinisti.
Niin luenkin, lukisit sinäkin. Miehiä nimittäin on huomattavasti enemmän ratissa kuin naisia, ja iso osa onnettomuuksista johtuu nysväävästä ämmästä tavalla tai toisella.
- Reiät päässä(kö?)
reiät ratista kirjoitti:
Niin luenkin, lukisit sinäkin. Miehiä nimittäin on huomattavasti enemmän ratissa kuin naisia, ja iso osa onnettomuuksista johtuu nysväävästä ämmästä tavalla tai toisella.
Nysväävä ämmä ei varmasti ole yhtään sen pahempi kuin mieäs, jolta puuttuu liikenteenlukutaito. Niin liikennesäännöt, -merkit kuin auton hallintalaitteen (vilkku) unohtuvat liian usein eli se, miksi niitä tarvitaan ja tulisi käyttää.
- Ei pirä paikkaansa
reiät ratista kirjoitti:
Joskus takavuosina, menneinä aikoina naisia saattoi olla liikenteessä vähemmän. Mutta enää se tuskin pitää paikkaansa, kaikki autoilevat ja nykyajan nuoret naiset vallankin.
- ...
Reiät päässä(kö?) kirjoitti:
Nysväävä ämmä ei varmasti ole yhtään sen pahempi kuin mieäs, jolta puuttuu liikenteenlukutaito. Niin liikennesäännöt, -merkit kuin auton hallintalaitteen (vilkku) unohtuvat liian usein eli se, miksi niitä tarvitaan ja tulisi käyttää.
Vilkku ei poista vastuuta.
- ei pidä toikaan
Ei pirä paikkaansa kirjoitti:
Joskus takavuosina, menneinä aikoina naisia saattoi olla liikenteessä vähemmän. Mutta enää se tuskin pitää paikkaansa, kaikki autoilevat ja nykyajan nuoret naiset vallankin.
Ei ole pitkä aika kun julkisuudessa oltiin huolissaan siitä kuinka vähän naiset nykyään ajaa. Varsinkin nuoret naiset, joista luvattoman moni jättää ajamisen autokouluun.
- Vastuuton ei vilku
... kirjoitti:
Vilkku ei poista vastuuta.
Tarkoittaa mitä? Vilkun käyttämättä jättäminen osoittaa, että sinä et välitä muista tiellä liikkujista. Vilkulla ilmoitetaan kääntymisaie muille hyvissä ajoin ja se on kohteliasta ja vastuullista liikennekäyttäytymistä. Käyttämättä jättäminen kertoo sinusta päinvastaista. Jotta piräpä vauhti sellaasena, että ehrit ajatella.
- ...
Vastuuton ei vilku kirjoitti:
Tarkoittaa mitä? Vilkun käyttämättä jättäminen osoittaa, että sinä et välitä muista tiellä liikkujista. Vilkulla ilmoitetaan kääntymisaie muille hyvissä ajoin ja se on kohteliasta ja vastuullista liikennekäyttäytymistä. Käyttämättä jättäminen kertoo sinusta päinvastaista. Jotta piräpä vauhti sellaasena, että ehrit ajatella.
Tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukee: Vilkku ei poista vastuuta.
Kolari tilanteessa ei ole oikeudellisesti paskankaan väliä oliko vilkku päällä vai ei. - KALLE KELLO
Reiät päässä(kö?) kirjoitti:
Ne mistä vilkut puuttuu on yleensäkin mersuja (seuraas vain), hinta on ilmeisesti niin suolainen ettei mersun ostajilla ole enää rahaa ostaa sitä lisävarustetta.
- totuus
... kirjoitti:
Tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukee: Vilkku ei poista vastuuta.
Kolari tilanteessa ei ole oikeudellisesti paskankaan väliä oliko vilkku päällä vai ei.Kyllä on!!!!
- Elägemilmavaletta
KALLE KELLO kirjoitti:
Ne mistä vilkut puuttuu on yleensäkin mersuja (seuraas vain), hinta on ilmeisesti niin suolainen ettei mersun ostajilla ole enää rahaa ostaa sitä lisävarustetta.
To: Yöäk !
Lue siinä sitten tiastoja, kun ole trushollarin poika, eikä ole valkolakkia päässä
- Aiettä(:
Se ajoasento on vähän niinkuin olisi etujarrut päällä ((;
- Einemitäänjyrää
To: Ei pirä paikkaansa
Ne jyrää meitin
- en näe eroa
Eräs naistuttavani ajaa kuormautoa ristiin ja rastiin ympäri Suomea ja samoin ammatikseen ajavat naistaksit ajavat rennosti. Jos nämä tunenasi naiset ovat niitä vähemmän ajavia. Olen nähnyt vastaavia tapauksia myös mieskuskeissa. Voi olla istuin väärin säädetty tai onko näkökyky heikkenemässä.
- lyhyyyyt
Minä olen 154cm ja vielä aika lyhytjalkaista tyyppiä. Ei voi siistää penkkii kauemmas. Vähän pakko yltää katos polkimille. (nyt jo lisätyyny selän takana käytössä) :D
- Naisille korotusta!!
Joo ämmät vetää penkin eteen ja nenä kiinni lasissa, sitä sitten jännityksessä ohjataan suoraan eteenpäin...sivupeilit unohdetaan ja takana tulevasta liikenteestä ei tiedetä höläsen pöläystä kun ei tohdita katsetta siirtää auton konepellin edestä paljon muualle...näin sitä meidän naikkoset pitää siitä huolen että vakuutusmaksut vain vuosi vuodelta nousevat!! NAISILLE PITÄÄ OLLA IHAN OMAT VAKUUTUKSET!!! Miehille joilla ollut jo vuosia 70 bonusta tulee antaa lisää porkkanoita!! Totuus on että 95% naisista ei osaa autoa ajaa niinkuin pitäisi!! ja tuo 5% on sitten jo todella hyvää ainesta ja lyö monet miehetkin :)
- kättä päälle
Sopii mulle.Meinaan toi vakuutusjuttu, näet vakuutusyhtiöiden tilastot kertoo muuta kun sinun egosi.
- moinoitoi
kättä päälle kirjoitti:
Sopii mulle.Meinaan toi vakuutusjuttu, näet vakuutusyhtiöiden tilastot kertoo muuta kun sinun egosi.
Naisten naurettavat tempaukset, kuten lukkojarrutus kävyn takia pitävät huolen myös miesten korkeista maksuista.
- en aja
moinoitoi kirjoitti:
Naisten naurettavat tempaukset, kuten lukkojarrutus kävyn takia pitävät huolen myös miesten korkeista maksuista.
Olisko ne miesten kaahailut ja kilpailut yleisillä teillä kuitenkin syynä korkeisiin maksuihin. Otsikoissa huomattavan paljon tuollaisia juttuja. En ole nähnyt yhtään kävyn takia aiheutettua kolaria luettavana.
- kaikkipaskaksjuu
kättä päälle kirjoitti:
Kertoo juu että naiset ruttaa miesten nimissä olevia autoja..
- Paljon ajava nainen
Penkkini on luonnollisesti siinä kohdassa, mistä jalat ylettyvät polkimille hyvin. Mutta pääni ei ole tuulilasissa eikä ratissa kiinni, vaan niska lepää siellä, missä niskatuki on. Joten miesmäistä yleistämistä yhdellä esimerkillä ja se on ahdistavaa, jos mikä.
- puhtyhkyp
helvattu on noita miehiäkin jotka ajaa nokka kiinni lasissa.....
joillakin ei vaan jalat riitä polkimille... - trollia välipalaksi
Ja miehet ajavat joko liki takapenkillä maaten tai kenottavat keskikonsolin päällä. Suo siellä, vetelä täällä.
- Tiedän jotain
Voi v.ttu s..t.nan M..kku Älä ala yleistää Naisten ajoasentoa. Kato nyt p.r..le oma asentos nyt ensin. Jos j.m.lauta oot jonkun joskus sattunut näkemään et ajaa niin älä yleistä sitä heti. Tuu tänne k.llin kantaja niin täältä löytyy HETI sellanen NAINEN joka päihittää Sut joka lajissa. Ja ajo asento on parempi kun Sulla. S..tana. H.lvetin hullu. Tuu tänne niin upotan Sut pää edellä maahan jalat näkyviin kaupan eteen saa siittä pyöräntelineen.
- tttuttt
Taisi osua aika pahasti neitiä, kun noin suutuit
- Voi pikku neitiä
Ui ui kun se meidän pikku neiti kimpaantui :) Pusi pusi, kyllä sun ajotaito ehkä vielä paranee kunhan aikaa on kulunut ja kokemusta karttunut, MOISKIS! :)
- tyttäresi?
Voi pikku neitiä kirjoitti:
Ui ui kun se meidän pikku neiti kimpaantui :) Pusi pusi, kyllä sun ajotaito ehkä vielä paranee kunhan aikaa on kulunut ja kokemusta karttunut, MOISKIS! :)
Kenen teidän?
- Selkänojaa taakse
Ihan hyvä pointti.
Ajakoot naiset millä tavalla tahansa muutoin, mutta surkean näköistä on meno, jossa kyynärpäät ovat suorassa kulmassa. Henkilö on silloin niin lähellä rattia, että rinnakkailla naisilla rinnat olisivat ratissa kiinni. Näin ei opeteta autokoulussa.
Onko mahdotonta saada penkin selkänojaa säädettyä sillä tavoin taaksepäin, että kädet liikkuvat vapaasti ratilla? Jos käsivarret ovat aivan koukussa, ne väsyvät eikä homma toimi.- Hallelujaa
To:Tiedän jotain
Siunaa älä kiroa
- Ehdot uusiksi
Alle 170 senttisiä ei tulisi päästää rattiin, näin saataisiin myös suurin osa liikennettä jarruttavista naisista pois ratista.
- exäsi
Terve tientukko, mäkin rakastan sua.
- 164 cm eikä jarru
Tästä juolahti, että kun aloitin autoiluni, niin ajelin ensin avion autoa, jossa penkki oli sangen matalalla, olikohan se Mazda. Ukko naureskeli aikansa, että mihin häviät, kun ei näy kuin tukkaa ja nenä. Sitten erään kerran oli pannut penkille punaisen tyynyn ja kah, ajoasento petraantui kummasti. Heh.
- juuanpelto
Hyvä huomio haha.Muistan hyvin 70-luvulla keskikoulussa,missä enkun opettaja ajoi paksut lasit päässä ja nenä täysin lasissa kasipätkä (850cc) Fiatilla.Huipusti hallitsematon etunoja.Näin myös mitä tapahtuu,kun kusipätkä(Fiat 600) pussaa Ford Fairlanen kanssa.Kusipätkästä tulee jalkapallo ja voortis vähä oijotaan puskuria.Olin myös kerran (198cm) hetken kusipätkän takapenkillä(uskomaton käärmesuoritus) ja ajettiin 80km/h. kyllä hirvitti vauhti
- tyttöratissa
no kyllä näin naiskuskina on tullut huomioitua liineteessä nää naiset jotka ajaa nenä kiinni tuulilasissa tai nämä joiden silmät juuri ja juuri näkyy ratin yli?!?
ymmärrän tietty että kaikkia autoja ei ole suunniteltu täydellisesti , mutta eikä tälläiset pituus yms seikat kannattais naisten/etttä miestenkin ottaa huomioon kun on ostamassa autoa. kyllä mä ainakin autoa ostaessa testaan että penkin saa sellaiseen asentoon että siellä voi istua hyvin ja että myös näkee eteen.Kyllä noita kaikenmaailman kuskeja näkee. eniten mua inhottaa nämä esim moottoritiellä ohittavat autot. eli auto lähtee ohittamaan mua, mun takana eikä ohittavan auton takana tai edessä ole ketään SILTI pitää tulla suoraan eteen nini että varmasti upouusi tuulilasi mene erikki kun kaikki kivet roiskuttaa päin. mikä hemmetin kiire siinä on tulla siihen nokan eteen parhaillaan niin että joudun itse painamaan jarrua ARGH- katala paikka
Upouusi tuulilasi, moottoritie ja roiskuvat kivet, AAARRRGGGHHH!!!
- lyhyt nainen
Aika hankala lyhyt jalkaisen on autoa ajella jos jalat ei ylety polkimille, että penkin vain on pakko olla edessa, halusi tai ei! Ensi kerralla kun istut vieressä naisen ajaessa voit itse sen todeta omin silmin, että vaihtoehtoakaan ei siihen ole!
- 168cm nainen
Kia Rio on ensimmäinen auto jossa olen löytänyt pienellä vaivalla hyvän ajoasennon. Rattia voi säätää niin korkeus- kuin syvyyssuunnassakin ja istuin on tosi jämäkkä ja helposti säätyvä. Mieheni Volvossa en saa yhtä hyvää ajoasentoa enkä isäni e-mallin mersussa.
itse naisena ajan kyllä melko läheltä rattia. tämä siksi että vaik pituutta on niin jalat on lyhyemmät. helpompi ajaa näin, kuin kauempaa. ei jää jalat suoraksi eikä näinollen lonkat ole niin helposti vaarassa kolaritilanteissa
- Toinen riskiryhmä
Pahempia ajoasentoja nuorilla on. Parhaimmillaan maataan autossa, kun selkänoja on niin taka-asennossa, että parhain näkymä on vain oman auton kattoon. Ehkäpä he suunnistavatkin niiden kaiuttien avulla kuten lepakotkin ultraäänellä...
- mawa4
Se on hankala ajo asento, eikä ajo ole sitten sujuvaa, kun polvea pitää nostaa aina ylös esim. kytkimeltä, jarrulta, kaasulta siirrettäsessä jalkaa, tai vaikka kaasua vähennettäessä. Ei pysty operoimaan nilkalla. MInun mieheni harrastaa tällaista ajo asentoa ja minusta se on ihan kamala.
- on toki muitakin
Sellainen perinteinen naisen ajo-asentohan on tietenkin selällään, jalat voivat olla hivenen koukussa, siinä jalka yltää pohjaan asti ja muutkin hallintalaitteet ovat kätevästi esillä.
- takana yli 40tkm/v
Jassoo. Ajan kuten ajan, ja omapa on asiani. Tärkein on rento olo itsellä ja matkustajilla, joiden ei tarvitse pelätä. Satuin syntymään naiseksi.
- TöööT-kuskeja
SuurinOsa valitettavasti naiskuskeita ovat onnettomia..itse naisena on
tämä vain sanottava.
Itse tullut noin 2 miljoonaa km ajaneena vuosien aikana erimaissa
myös. - Perkeleenperkele
Naiset ny vaa ei osaa olla hereillä siel ratissa. 3 kertaa on joku emäntä ajanut liikennevaloissa perään kun on tarkastanut hiuksia tai muuta meikkiä taustapeilistä. Herätkää ny saatana jo tähän päivään.
- poisongirl
Noh! Jos tuohon vastavetona omia kokemuksiani miesten ajotavoista .Varsinkin nämä vanhemmat herrasmiehet ajavat naama kiinni tuulilasissa. Ja kun katse kääntyy oikeaan autokin menee samaan suuntaan, sama kun pää kääntyy vasempaan näitä siksakkaajien perässä on tullu ajeltua. Kun tullaan risteykseen jossa väistämisvelvollisuutta osoittava kolmio liikenne merkki risteykseen ei välttämättä vaivaannuta pysähtymään "kun ei sieltä eilenkään kukaan tullut" . Ja sitten kun se muistikin tahtoo vanhemmiten heikentyä niin silloinkaan ei voi olla ajamatta. Paikkakunnallani on tälläinen pariskunta jossa emäntä on "kartturina", kun isäntä ei muista mistä on tultu ja miten päästään kotiin.
- Useasti nähtyä
poisongirl kirjoitti:
Noh! Jos tuohon vastavetona omia kokemuksiani miesten ajotavoista .Varsinkin nämä vanhemmat herrasmiehet ajavat naama kiinni tuulilasissa. Ja kun katse kääntyy oikeaan autokin menee samaan suuntaan, sama kun pää kääntyy vasempaan näitä siksakkaajien perässä on tullu ajeltua. Kun tullaan risteykseen jossa väistämisvelvollisuutta osoittava kolmio liikenne merkki risteykseen ei välttämättä vaivaannuta pysähtymään "kun ei sieltä eilenkään kukaan tullut" . Ja sitten kun se muistikin tahtoo vanhemmiten heikentyä niin silloinkaan ei voi olla ajamatta. Paikkakunnallani on tälläinen pariskunta jossa emäntä on "kartturina", kun isäntä ei muista mistä on tultu ja miten päästään kotiin.
Niiin, ja vissiin ne samat herasmiehet kääntyvät oikealle vasemman kaistan kautta pyörähtämällä. Autoa ei kai saa kääntymään pienemmässä kulmassa.
- autosta kiinni
Olen 161 cm ja joudun silloin tällöin ajamaan mieheni ruotsalaisella autolla, omaa ei ole enkä tarvitse (joten en ole voinut ostaa minulle sopivaa autoa, jota aiemmin ehdotettiin).
Kun on lyhyet jalat (ylipäätään lyhyt kroppa), kytkintä ei saa pohjaan, ellei penkki ole hyvinkin edessä. Jos selkänoja on tuossa miehenikin käyttämässä teiniasennossa eli todella kenollaan, kädet (jotka ovat myös lyhyemmät kuin miehillä) eivät ylety rattiin millään, eli selkänojaakin on nostettava aika pystyasentoon, muuten selkänojaan ei pysty nojaamaan samalla kun kädet ovat ratilla. Selkänojaanhan nojaaminen on nimenomaan nojattava turvallisuuden nimissä.
Aiemmin ajoin isäni amerikkalaisella maasturilla, jossa polkimia ole sijoitettu niin "syvään monttuun", kuten monissa autoissa. Tämän juuri koen suurimmaksi ongelmaksi (lattialla istumisen lisäksi) kokoisellani ihmisillä, eli jalkatila on todella syvä suhteessa kojelautaan.
Lisäksi penkkiä pystyi säätämään myös korkeussuunnassa, sekä etureunaa että selkänojan reunaa erikseen. Näin penkin pystyi nostamaan lattiatasosta ylös, että näki kojelaudan yli laskemaan hieman penkin etureunaa, että jalat "olivat lähempänä" polkimia.
Pitkäjalkaisille kuskeillekaan tuo poljinten "läheisyys" ei ollut ongelma, kun penkki ja ratti olivat säädettävissä. Ja trollit: tämä ei tarkoita, että "normaalin" ihmisen piti tuossa autossa ajaa polvet suussa!- Hyvä ergonomia
Oman kokemukseni mukaan amerikkalaisvalmisteisissa autoissa saa mukavimman ajoasennon ajajan koosta riippumatta. Omallakin koslalla pitkiä matkoja ajaessa tuntuu melkein yhtä mukavalta, kuin kotisohvalla (cruise päälle ja katse horisonttiin), eikä "perse" puudu.
- eeteelä
Hyvä ergonomia kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan amerikkalaisvalmisteisissa autoissa saa mukavimman ajoasennon ajajan koosta riippumatta. Omallakin koslalla pitkiä matkoja ajaessa tuntuu melkein yhtä mukavalta, kuin kotisohvalla (cruise päälle ja katse horisonttiin), eikä "perse" puudu.
Ajelet siis välillä erikokoisena? Millainen vaihteluväli pituudellasi on?
Hitto.. yks kerta istahdin epähuomios yhteen autoon misä oli kuskin jakkara hyvinki edes. Lopputulos olis se että meni joku aika että sieltä pääsi pois :D
- Juuuuuu14
Sama, kun miehelle sanoin että on kun lapsi ois ajanu kun niin edessä :D Sano että se vie autoo, ei se auto sitä, totta mutta huvitti silti kuittail sille ku itel oli polvet suus.
- Pitäkää turvaväli
Kaikkein oudointa mitä näkee on semmoinen ajoasento missä kuljettaja istuu
niin alhaalla tai on niin pienikokoinen jotta hän tirkistelee ratinvälistä mitä
edessä on ja päänyläpuolella on noin metrinverran varaa jos auto vaikkapa
kellahtaa katolleen kumoon ei pää osu helposti kattoon...
Aika outoa on kans etenskin talvella tirkistellä huurteiseisista autonakkunaklaseista
minne ajaa jostain pienestä olemattomasta aukosta,,harmittaahan se jos vetää huuruun ja häikäsee nii jottei nää mihin menee? - röhröh.
Minä taas olen huomannut kuinka miehet ovat putkiaivoisia yleistäjiä. Mikä siihen on syynä?
- kjakjjgeiguireukkkjk
Tämä on huvittavin viestiketju ikinä!!! Ensinnäkin se, että ap miehenä on tosiaakin takuulla pohtinut, että voiko noin ajaa. Piti kokeilla. Ei voi. Ahdistaa. Mutta selvyys asiaan on saatava. Ap, oletko insinööri?
Ja toisekseen, että näin julmettu määrä ihmisiä pysähtyi tätä miettimään joltakin kantilta. Minä yhtenä muiden joukossa.- ......
Eli ap kuvittelee koko jutun. Kun niin ei voi ajaa niin silloin kukaan ei niin aja. Ei NAISET eikä miehet. Provosointia.
- miesten mies
Naista ajetaan niin, että laitetaan nainen kontalleen ja sieraimista kiinni ja sitten takaapäin.
- näkee heti
Ei miesten mies voi noin puutteessa olla. Olisit edes hiljaa asiasta. Säälittävä.
- so obvious
näkee heti kirjoitti:
Ei miesten mies voi noin puutteessa olla. Olisit edes hiljaa asiasta. Säälittävä.
Eihän MIESTEN mies mitään naisten ajamisesta voi tietää.
- zzzzzzzzzz1
Ne on lyhkäsiä ja pelkää ajaa. Mää ajan siks takana, kun oon pitkä nainen ja kyllä menee kädet silti ratille. Yks tuttu sano, että on kun takapenkiltä lähtis ajaaa, kun se tulee kuskiks. Ahhaaaa :D
- asdasdasddsa
Toisaalta välillä sitten näkee näitä kuskeja, jotka ovat omaksuneet "penkki mahdollisimman kauas" asenteen. Sitä ollaan alaselkä kyyryssä ja selkänojaa säädetään taakse kallelleen. Tuosta pituus asennosta sitten yritetään varpaiden päillä tunnustella polkimia.
Ja kyllä se yleensä kertoo siitä liikenteen pelosta, kun ajetaan niska kyyryssä nenä kiinni ratissa. - Autoilija v 1950
Ämmät peilaa ajaessa ja näpläävät kännyä, ajetaan toisten perään ja laitetaan sormi heti suuhun? Rengas kun puhkee tiellä niin ajetaan paniikissa sivuun, nostetaan pelti ylös yhtä aikaa hameen kanssa :)) ja sormi suussa hymyillään kauniisti :) jesus mitä kukkahattuja?
- hame korvassa
Ihan niin ihan niin.
- urtsurtsurts
Olisko liian pitkä nenä vai huono näkö?
- Oyutta
Oisko kyse voimattomuudesta?
Kädet koukussa eli lähempänä rattia one helpompaa kääntää rattia kuin suorin käsin...? - TureSss
Siitä näkee parhaiten sen metrin päässä edessä ajavan takapuskurin.
- Putkinäköisyys
Ajaminen kasvot mahdollisimman lähellä rattia kertoo kuskin epävarmuudesta ajoa kohtaan. Luullaan, että nähdään paremmin eteen kun tosiasiassahan näkökenttä supistuu molemmille sivuille. Vaarana se juuri, että näkemäesteenä olevien etupilarien sivut jäävät vaille tärkeitä havaintoja mm.hirvet ja jalankulkijat. Ajotyylin voisi rinnastaa putkinäkökuskeihin.
- Hurrrrrr
Jos ja kun miehet ajavat huomattavasti enemmän kuin naiset niin loogistahan on, että miehet tuntevat auton ja sen mittasuhteet paremmin, koska ajokokemusta kertyy enemmän. Harva on niin pitkä, että oikeasti näkisi missä auton keula on, mutta auton mittasuhteet ja sen käyttäytyminen on miehillä hallussa paremmin kokemuksen tuomalla varmuudella. Ja jos joku väittää, että suurin osa kolareista (ja läheltäpititilanteista) johtuu siitä, että mies väistää liikenteessä naista, niin mistähän väistämisen syy johtuu? Veikkaisin, että liian lyhyestä turvavälistä, liian nopeasta ajonopeudesta, hölmöistä ohituksista, keskittymisen herpaantumisesta, väsymyksestä, kiireestä, kireistä hermoista ect., joihin kaikkiin voi vaikuttaa. Koska emme pysty vaikuttamaan siihen miten muut ajavat kannattaa ennemmin miettiä, mitä voin tehdä omalle ajotyylilleni välttääkseni kolarit.
Ja mitä naisten ajoasentoon tulee niin pituudella on toki merkitystä, mutta myös tottumuksella. Minulla on auto, jossa penkki liikkuu sähköisesti eteen ja taakse ja ylös ja alas, samoin ratti ja peilitkin voi säätää ilman, että täytyy avata ikkunaa. :P Ajoasento on aina helppo säätää sopivaksi niin, että kämmen ja peukalon tyvi osuu rattiin käden suoristuessa, vaikka pituuteni onkin 158cm. Muutamat kerrat olen ajanut autoa, jossa vain penkki liikkuu eteen ja taakse, mutta kyllä silläkin sai ihan hyvän ajoasennon ilman, että tissit hipoi rattia, toki ajoasento tuntui erilaiselta kuin mihin olin tottunut. - naiskuski
miehekäsmies...siis aloittaja ;) En tosiaan tiedä kun itse en niin aja. Joskus näkee että jotkut lyhyet naiset saattaa ajaa niin koska koittavat kurkkia sen ratintakaa sitä tietä :) Joskus joudun itsekin ajamaan naama kiinni lasissa melkein jos poikani on takapenkillä kuskin takana kun sillä on niin pitkät jalat että joudun vetämään penkin niin eteen että hänen jalat mahtuu autoon :)
- heeeeeboooo :
Eli siis lyhyet jalat/pitkä selkä syynä tähän? :) Toinen minkä olen huomannut on se että jos mies ajaa suora vaikkapa 80 km/h, hidstaa mutkaan 40 km/h ja jatkaa taas suoraa 80 km/h niin nainen ajaa koko jutun läpi tasaisella nopeudella 60 km/h ... miksi?
- ämmätratissa
Näkyvyys heikkenee mutkaan ajaessa ja nopeutta pitää hidastaa eli ennakoida, naiset ajaa tuurilla eikä välitä seurauksista.
- :DD
ämmätratissa kirjoitti:
Näkyvyys heikkenee mutkaan ajaessa ja nopeutta pitää hidastaa eli ennakoida, naiset ajaa tuurilla eikä välitä seurauksista.
Kuitenkin ne on miehiä jotka siitä mutkasta ulos ajaan.
- aja perässä sitten
Minulla ainakin pitää olla penkki lähellä, kun en muuten yllä polkimille, lyhytjakainen suomalaine nkun olen. Mutta ei minulla silti ole nenä kiinni lasissa. Se, joka ajaa nenä lasissa, on jännittäjä ja todennäköisesti ei aja paljon. Häntä siis jännittää ajaa. Vanhat miehet ajavat myös lippalakki päässä, nokka lasissa ja rystyset valkosina ja keskiviivan tuntumassa, hitaasti, kiirehtimättä.
- Tietäjäkin
On vissiin ketjun suurimmalta osalta päässyt autokoulussa opittu oikea ajoasento unohtumaan, lähes kukaan ei tosin sillä tavalla aja mutta kannattaa lukaista netistä eikä selittää omia.
Käsien tulee olla lähes suorina, pieni kouru kuitenkin ja 10 vaille 2 otteella.- joooopajoooo
Kyse on kuitenkin ajajan koosta ja penkin mahdollisista säätömahdollisuuksista. Kaikissa autoissa ne ei kohtaa.
On autoja jotka ei ole pitkälle miehelle parhaita mahdollisia. Mies voi olla todella oudossa ajoasennossa. Niistähän ei tietenkään tehdä numeroa..
- %%%%
Ketjussa on hirmusti hölötetty osin asiaa ja pääosin asian vierestä, mutta en läpiluettuani löytänyt yhtään kohtaa, jossa olisi selkeästi neuvottu millä tavalla ja perusteella penkki on oikealla etäisyydellä ( eli miten säädetään ) ja millä tavalla ja perusteella selkänoja on oikealla etäisyydellä ( eli miten säädetään ).
Puolitoistasataa viestiä...- Tietäjäkin
Yläpuolellasi on neuvottu penkin oikea etäisyys, se kun katsos tulee käsien mukaan.
- Huhhuhuhh
Kuka käyttää pitää kahta kättä ratilla ajaessa? Autokoulussa opetettu molemmat kädet sivuilla ote on niin syvältä hanurista. En ymmärrä miten kukaan voi niin edes ajaa.
- Tietäjäkin
Ei kukaan yleensä, kuten jo sanoin mutta se mitta otetaan sillä tavalla.
- ex ak.
Arvaus tuohon nenä kiinni .....että nainen ei osaa hahmottaa päässään auton nokan kulmia....tai itse nokkaa....joten se pitää "nähdä" koko ajan. Miehen päähän nuo auton mitat ehkä menevät paremmin. Josko olisi sitä evo-juttua tämä ...monen muun jatkoksi ? Kai sitä joku on tutkinut.
Muutenkin naisten tyyli seurata sitä yhtä edellämenijää...on hieman kyseenalaista. Sivusuunnat ja arviointi kaikesta siellä edessä ...vaikka 5auton päähän ja kaikki muukin - on vähän hukassa. ELi, varovaisia naiset varmaan ovatkin liikenteessä, mutta sujuvuus ja tarkkaavaisuus yleisellä tasolla voi olla niin ja näin. - KALLE KELLO
No johan on maanantai vitsi. Enpä ole tuollaista huomannut, paitsi kerran ja sekin oli vanha ukko. Mitenkäs se miehekäs mies itse ajelee? Oletko varma, ettei sinulle naureta kun ajat? Huhhuh, on sinullakin ongelma. Olisikohan miehekkään miehen kannattanut miettiä erilainen nimimerkki.
- Totuus asiasta
Itselläni on vain 155cm pituutta (lyhyyttä).. ei ole paljon muuta vaihtoehtoa kun ajaa nenä kiinni tuulilasissa, jos meinaa että kytkinkin yltää pohjaan:)
- das insinööri+Dacia
Kertokaa miksi paremmin tienaava nainen ostaa kömpelön citymaasturin jos sillä ajaminen on täyttä tuskaa?
Eikö pienellä Corsalla ole kivempi ajaa D&G-silmälasit kiinni auton tuulilassissa?
Liian lähellä rattia ajamisesta ei ole mitään muuta kuin haittaa, nämä naama lasissa ajajat näkee paljon huonommin sivulle kun päätä pitää kääntää enemmän ja se taas vie reaktioaikaa. Eli ne ylivarovaiset naiset liikenteessä ajavat niin koska pää kääntyy harvalla sen 90 astettakaan sivulle. Takempaa ajaessa kulma on paljon loivempi sivulle katsoessa.
Ostatte vääränlaisia autoja jos lyhyen naisen jalat ei yletä polkimille! - NAISET VAARALLISIA K
Naiset ovat tunnetusti huonoimpia kuskeja. On tutkittu, että naiset ovat äärimmäisen vaarallisia liikenteessä koska he ovat niin hölmöjä.
Sen huomaa jokainen itsekkin kun liikenteessä menee. Naiset ajavat silmät pyöreinä eikä ilmekkään värähdä. Sitten lyödään jarruja yhtäkkiä pohjaan, ei käytetä vilkkuja, laittomia käännöksiä, äärimmäisen hitaita, lista jatkuisi loputtomiin.- poikamme teuvo
Ajele vain silmät viiruina ja ilmeet värähdellen, ettet vaikuta hölmöltä.
- Heiheiii
Nyt sitten Heikki. Mä naisena näen liikenteessä mua huonompia mieskuskejakin. On varmasti huonoja naiskuskeja, mutta ei yleistetä. Moni Seppo jää vaihtaan radiokanavaa, kun tää kissa ampasee Audin liikkeelle :D
- Wotommm
Tämähän johtuu tietenkin siitä, että miehillä olisi taas aihetta keskusteluun, joka sisältää sopivan määrän nälvimistä, vähättelyä ja muistuttaa ilkeydessään juoruilua.
Ja joukkoon liittyy tietenkin perinteinen naisvihaaja, jonka kommentit vois sopia parhaiten vessapaperirullaan. - Pitkäkoipi
Pitkät jalat ja lyhyt selkä ainakin vaikuttaa asiaan. Monissa autoissa takamus uppoaa penkkiin ja sitä jotenkin vajoaa surkeaan asentoon niin ettei pysty polkemaan kunnolla polkimia eikä kääntelemään rattia. Sitten on pakko vetää selkänoja pystyyn ja istuinosa eteenpäin vaikka sitä miehet jaksaa kummastella. Vanhaa Nissania en pystynyt ajamaan koskaan kunnolla ilman tyynyä (mikä oli kiusallista), kun taas nykyisessä hyundaissa saan hyvän asennon helposti.
- No joo
Alkua jaksoin tästä viestiketjusta vähän lukea, mutta osoittautui jatkuvaksi juupas eipäs-väittelyksi. Nämä kaikki, sukupuoleen katsomatta, suuret viisaat, katsokoot hitaasti peiliin ja ihastukoot näkemäänsä. Lisäksi, jakakoot muillekin tuota viisauttaan julkisesti muuallakin, kuin anonyymisti täällä netissä. Ei se ajotaito ole sukupuolessa, vaan yläpäässä.
- Naisellinen nainen
Oi, sinä miehekäs mies. Onko sinulla mitään todellista ongelmaa?
- löisin vetoa
Uskoisin, että niitä riittää.
- Naisellinen nainen
löisin vetoa kirjoitti:
Uskoisin, että niitä riittää.
No, kerropa jokin esimerkki. (Tämähän on mielenkiintoinen keskustelu). Naisen logiikka on tietenkin olemassa. Jopa minulla.
- vasenoikeavariksenpo
Naiset eivät osaa hahmottaa konepellin etureunaa missä se kulkee näkemättä sitä. Sen takia he ajavat nenä kiinni tuulilasissa, jotta näkisivät konepellin.
Paras oli kerran erään kaverin vaimo kun ajoi kortin, niin hänelle piti tehdä tumput käteen, missä luki vasen ja oikea koska aina kun piti kääntyä vasemmalle, hän kääntyi oikealle ja päinvastoin.
Kerran eräs työkaveri, nainen hänkin, tuli pokkana kysymään että eihän auto kuluta bensaa jos sillä peruuttaa? Sillä lailla. - hmmmmm2
Ei se ole naisten erityisominaisuus. Monissa autoissa taas, jotta oppisi käyttämään kytkintä oikein pitää siihen saada jykevä tuntuma jalalla. Sitä pitää sitten lyhytjalkaisempien laittaa penkki enemmän eteen. Tämä riippuu ihan siitä miten pitkät jalat on. Kytkintä ei pidä käyttää hytkäyttämällä... ja sitä helpompi sitä on käyttää mitä jykevämpi tuntuma siihen jalalla on.... ja ihmiset on eripitusia ja se penkki pitää sitten pistää niin eteen että ei tunnu hankalalta se kytkin. Siitä sitä jotkut sit luulee, että joku ajaa ratissa kiinni.
- TÄTITÄ
KOSKA MONI NAINEN ON NIIN LYHYT; ETTÄ PENKKI ON JO ALKUJAAN KIINNI TUULILASISSA. LISÄKSI PITÄISI OLLA VIELÄ PITEMPI SELKÄ ETTÄ NÄKISI SIELTÄ PENKINPOHJALTA JOTAIN. RATTI TOTTAKAI TULEE TIELLE, EIKÄ SITÄ ALEMMAKSIKAAN SAA, KOSKA SE OTTAA JO REISIIN KIINNI. SAATANA. TEHKÄÄ AUTOJA LYHYILLE IHMISILLE NIIN OIS HELPOMPAA TÄÄ ELÄMÄ KAIKILLE.
- sataysikymppinen
No tehkää sitten vastavuoroisesti meille pitkille miehille korkeampia tiskialtaita ja WC-pyttyjä, ettei tarvitse haara-asennossa tiskejä pestä!
- sataysikolmonen
sataysikymppinen kirjoitti:
No tehkää sitten vastavuoroisesti meille pitkille miehille korkeampia tiskialtaita ja WC-pyttyjä, ettei tarvitse haara-asennossa tiskejä pestä!
Ja laittakaa ne kylppärien peilit korkeammalle, ettei tarvi kyykkiä.
- huvinsa kullakin
Itse olen joskus lähtenyt liikkeelle tarkistamatta ajoasentoa ja olen joutunut kesken matkan pysähtymään jonnekin bussipysäkille säätämään penkkiä. Ainakin minun japanilaisessa riisikupissani on penkin säätö myös ylös eli en ainakaan joudu ajamaan otsa ratin reunassa ja taaksepäinkin sen penkin saa myös hivutettua, ettei tarvitse huurruttaa sitä tuulilasia huohotuksella.
Olen huvikseni kokeillut ajotuntumaa erilaisilla penkin asennoilla. Hauskahan se on huvitellla kokeilemalla, miltä tuntuu ajaa todellakin nokka kiinni tuulilasissa. Aivan kauheaa, mutta ei se kädet suorana penkki takakenossakaan ihan helppoa ole. Puhumattakaan ajaa koko ajan molemmat kädet ratista puristaen. Eipä toi ole vaan naisten ongelma, kyllä miehiäkin löytyy nokka tuulilasissa.
Miesten ajossa taas ihmetyttää tämä melkein maakuullaan oleminen. Penkki käännetty alas että nukkumiseksi sitä voisi enempi sanoa- Käytkö useinkin
ajelemassa miehiä autossa melkein makuullaan?
- antiscrew
Ja katokaapa joskus parkkipaikalla kun naiset lähtee, ensin peruutetaan vähäsen vaikka takana olisi kyllin tilaa, sitten stop, ruuvataan renkaat paikallaan 60 astetta toiseen suuntaan ja matkaan. Kyllä autokorjaamo kiittää taas töistä :)
Opettakaa niitä naisianne...- Ja ajetaan
5 km, minkä jälkeen löysätään käsijarru pois päältä...
- ......
Ja ajetaan kirjoitti:
5 km, minkä jälkeen löysätään käsijarru pois päältä...
Minun ex-ukko unohti aina käsijarrun päälle. Sain muistuttaa.
- Heikko poloinen
...... kirjoitti:
Minun ex-ukko unohti aina käsijarrun päälle. Sain muistuttaa.
ei jaksa vetää käsijarrua kunnolla päälle :-D
- Pätkä kuski
Pitkäjalkaisista en tiedä, mutta itselläni on lyhyet jalat (olen n. 160 cm pitkä) ja en oikein ylety "pedaaleille" muuta kuin olemalla nenä kiinni lasissa. Herättää ehkä kummastusta miksi penkkini on niin eteen työnnetty, jos ei näe kuinka lyhyt olen. Joku ukko kommentoikin joskus tankatessani, että miksi sun penkkis on noin edessä, en sitten viitsinyt siihen mitään vastata... Riippuu usein autostakin miten säädöt saa sopivaksi. Joissakin autoissa penkkiä ei tarvitse laittaa niin eteen kun sen vaan saa, silti ylettyy ok.
- asiaako?
Täällä on paljon haukuttu naisia ja sitä, kuinka paljon he aiheuttavat onnettomuuksia... liitin keskusteluun pari linkkiä liikenneturvallisuudesta ja sukupuolesta-ne olivat hetken ja poistuivat? Just... eipä tarvi tänne enää kirjoitella.......................................
- huomasin..
Tietenkin todistusaineisto poistetaan asiattomana viestinä. :)) Jotainhan sekin osoittaa.
- raksuttaja
Johtuiskohan siitä että naiset ajavat vähemmän? Totuus on että miehet osavat ajaa paremmin, mutta valitettavasti monella ego(n heikkous) vie voiton ja lopputulos on karmea.
- väärin..
raksuttaja kirjoitti:
Johtuiskohan siitä että naiset ajavat vähemmän? Totuus on että miehet osavat ajaa paremmin, mutta valitettavasti monella ego(n heikkous) vie voiton ja lopputulos on karmea.
Eivät osaa. Täällä oli faktatietoa asiasta mutta linkit poistettu jostain syystä.
- nettikettinetti
Täällä käy aina välillä kaltaisiasi linkkien roiskijoita, jotka eivät ymmärrä sen olevan sivuston sääntöjen vastaista. Ette lie lukeneet sääntöjä ollenkaan? Yritä oikeasti keskustella, niin viestisi säilyvät.
- mieoonvaanlyhyt
Olen vain lyhyt ja minun täytyy istua "nenä kiinni lasissa" koska en muuten näe kunnolla tielle, eivätkä jalat yllä polkimille.
- Mies on mies ratissa
Naisille autokoulu 2-vuotiseksi!
On se nähty jo aikaa sitten, että ei ne osaa noin lyhyellä koulutuksella muuta kuin katsoa peiliin - paitsi peruuttaessaan autoa! - Tämä on kaiketi
sitä NAISEN LOGIIKKAA :D
- ...
Monta kertaa ku ajelee jonkun miehen perässä niin takalasin läpi näkee kun pää on keskikonsolin linjassa. Eikö se tee pahaa istua noin vinossa??? Yleensä näin tekevät saksalaisvailmisteisen autojen kuskit.
Kattokaa vaikka. Yli 50% mieskuskien pää on takaa katsottuna niskatuen oikealla puolella. Sitten valittavat selkävioista.- Ajakaaturvallisesti
To: ...
7.10.2013 17:42
Saksalaissa autoissa on usen käsituki keskellä
- pierupaavo
tosi kehno provo tai aloittaja on jätetty kun ei seiso... XD
- lasi suussa
Jos lukulasit on jäänny kotiin tai laittaa aloittajalle tekstaria. Kai penkki on lähempänä pittuden takia? saa voimaa polkimille.
"Olen huomannut hyvin yleisesti miten naiset ajavat "nenä tuulilasissa".
En ole huomannut samaa naiset ovat aika tarkkoja ratissa johtuuko siitä sitten mutta ei kuitenkaan naama lasissa.
Koiranperkele tuli eteen ja äiti oli ratissa, Saatana se väisti jotenkin vaistoisesti renkaat vinkuen siinä Kimille vähän haastetta.
Sivarissa mentiin sen jälkeen ja vähän se tärisi sen jälkeen.
Valitettavasti minä en olisi väistänyt.- on teillä jutut
Miksi minä en ole huomannut tuota hyvin yleisesti? Mitä se nyt sitten tarkoittaakaan.
- ratillinen akka
Aiheesta vähän sivuun menee yksi inhotus. Nimittäin se, että leveäkaistatiellä ja monilla muillakin teillä on aina joku, joka ajaa lähellä keskiviiivan. Ajaessani Lappeenrantaan Lahden kautta joudun melkein usein väistelemään autoa, joka seilaa siinä keskiviivan tuntumassa. Melkein voisi ohittaa oikealta..
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618230- 1334654
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.354046- 213338
- 232892
- 292807
- 552663
- 252290
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4022211- 322149