Voiko avoin suhde toimia?

Murkkis

Tarvitsisin mielipiteitä niiltä jotka ovat/ ovat olleet avoimessa suhteessa. Voiko se oikeasti toimia? Kertokaa kokemuksianne avoimesta suhteesta, haluaisin kuulla.

2

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avoin_poly

"Avoin suhde" on varsin laajamerkityksinen käsite. Mitä sinä itse tarkoitat sillä? Lue vaikka tätä palstaa, niin saat käsityksen siitä, miten eri tavoin ihmiset ajattelevat siitä, mikä on "avointa" ihmissuhteista puheen ollen.

Monenlaiset ihmissuhteet voivat "toimia" - joka sekin on aika epämääräinen käsite. Millä tasolla haluat suhteesi toimivan? Onko toimiva suhde sellainen, joka on mukava ja antaa suhteen osapuolille jotain hyvää, mutta kestää vain vähän aikaa? Vai tarkoitatko "toimivalla" suhteella sellaista, joka kestää hamaan hautaan saakka?

Minä olen päätynyt siihen käsitykseen, että ihmissuhteet voivat olla hyviä ja antoisia, jos jokainen suhteen osapuoli on rehellinen niin itselleen kuin muille ja osaa kommunikoida omista haluistaan ja tarpeistaan, sekä ottaa muut huomioon ja pyrkiä vastaamaan heidän tarpeisiinsa. Toissijaista sitten on se, onko suhde avoin vai suljettu ja kuinka monta henkilöä kuvioissa on mukana.

• diipadaapa2013

Itselläni rajat menevät avoimuuden ja rehellisyyden, sekä toisen tunteiden kunnioittamisen kohdalla, yksiavioisuutta en vaadi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1642
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      884
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe