Miten palata yhteen?

Kysyäkösuoraan

Eron jälkeen välimme olivat poikki, nyt olemme kavereita. Miten saada selville haluaako toinen palata yhteen tai onko vielä valmis? Hän on selvästi kiinnostunut. Mitä tehdä? Kokemuksia?

9

919

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikävästä kerro

      Yritä lämmitellä tilannetta ensin. Ei kannata välttämättä suoraan kysyä. Esim jonkun tapaamisen jälkeen voisit sanoa että sulla on ollut ikävä.. SIinä mielessä. Jos toisella on ollut myös ikävä, niin eiköhän paluu yhteen ole siinä. :)

    • Alkuperäinen.

      Se on sanottu jo molemmin puolin. Molempia pelottaa yhteenpaluun epäonnistumisen riski, mutta kumpikaan ei löydä ketään parempaa kumppania tilalle. Miten edetä?

      • EiEiEiEi.

        Ei tuolla asenteella kannata missään nimessä palata yhteen ("kumpikaan ei löydä parempaa"). Se parempi taatusti ilmestyy toisen elämään juuri kun olette asettuneet uudelleen yhteen!
        Itse ottaisin hyvin mieluusti entisen takaisin, siitä syystä, ettei parempaa taida olla ;)


      • Alkuperäinen.
        EiEiEiEi. kirjoitti:

        Ei tuolla asenteella kannata missään nimessä palata yhteen ("kumpikaan ei löydä parempaa"). Se parempi taatusti ilmestyy toisen elämään juuri kun olette asettuneet uudelleen yhteen!
        Itse ottaisin hyvin mieluusti entisen takaisin, siitä syystä, ettei parempaa taida olla ;)

        Korjaan: kummallakaan ei ole ollut ketään muuta, eikä toista pidetä varalla.


      • realistisestiko
        Alkuperäinen. kirjoitti:

        Korjaan: kummallakaan ei ole ollut ketään muuta, eikä toista pidetä varalla.

        Siinä tapauksessa teidän pitää selvittää miks tai mikä johti eroonne.
        Taidatte olla suht. nuoria vielä kumpikin?

        Jos molempia pelottaa yhteenpaluu, te kumpikaan ette ole kypsiä solmimaan suhteita kenenkään kanssa, teillä kummallakin taitaa olla itsetunto ihan nollilla, tai sitten te ette tunne toisianne tarpeeksi hyvin.
        Ottakaa iseänne niskasta ja jäähylle ensin riittävän pitkäksi-aikaa, sen jälkeen voitte ajatella toisistanne, onko tuo ihminen se joka on minulle se josta en luopuis mistään hinnasta.


      • Alkuperäinen.
        realistisestiko kirjoitti:

        Siinä tapauksessa teidän pitää selvittää miks tai mikä johti eroonne.
        Taidatte olla suht. nuoria vielä kumpikin?

        Jos molempia pelottaa yhteenpaluu, te kumpikaan ette ole kypsiä solmimaan suhteita kenenkään kanssa, teillä kummallakin taitaa olla itsetunto ihan nollilla, tai sitten te ette tunne toisianne tarpeeksi hyvin.
        Ottakaa iseänne niskasta ja jäähylle ensin riittävän pitkäksi-aikaa, sen jälkeen voitte ajatella toisistanne, onko tuo ihminen se joka on minulle se josta en luopuis mistään hinnasta.

        Itseäni ei pelota yhteenpaluu vaan toista osapuolta. Tunnemme toisemme oikein hyvin. Eroon ei ole mitään suurempaa syytä ellei toinen osapuoli salaa jotain? Olen huomannut, että mitä enemmän toinen osapuoli kiinnostuu, sitä enemmän hän pelkää läheisyyttä?


      • realistisestiko
        Alkuperäinen. kirjoitti:

        Itseäni ei pelota yhteenpaluu vaan toista osapuolta. Tunnemme toisemme oikein hyvin. Eroon ei ole mitään suurempaa syytä ellei toinen osapuoli salaa jotain? Olen huomannut, että mitä enemmän toinen osapuoli kiinnostuu, sitä enemmän hän pelkää läheisyyttä?

        ap:lle!
        Joo kyllä tuo on aika tavallista erotilanteen puimisessa, pelko ja epävarmuus hyvin tuttua minunkin naistuttavuuteni taholta.
        Itseni kohdalla se vain kirvelee vieläkin, vaikka emme varsinaisesti edes seurustelleet sen vuodenpituisen tutustumisen aikana.
        Ensinnäkin hänellä oli aiemmin, vaikea, mutta pitkä aviol., josta ei vaan jaksanut lähteä vaikka monta kertaa yritti, (mies oli sairaan mustis koko ajan) tämä vei häneltä kaikki itsetunnon rippeetkin.
        Itse olisin ollut valmis hyväksymään sellaisenaankin, mutta se hänen epävarma ja kummallisen vanhanaikainen suhtautuminen esim. seksuaalisuuteen, ja se että kuinka voin olla niin varmama itsestäni ja tunteistani häntä kohtaan.

        Se sai minut miettimään, mitä kaikkea ongelmia sekin toisi tullessaan, ja aina kun osoitin enemmän kiinnostusta häntä kohtaan, hänen kommentti oli se että ei kannata alkaa vakavammin seurustella jos ei tunne toista tarpeeksi hyvin...no eipä sitä sitten opikaan tunteman jos ei uskalla seurustella kenenkään kanssa.
        Kyllä menee vaikeaksi, vaikka hän on moneen kertaan sanonut, että on todella kiinnostunut minusta.

        Kyllä joku muukin jo aiemmin kertoi tunteistaan sitä rakastamaansa ihmistä kohtaan, että niistä ei pääse irti koskaan , vaikka tässä lukkiutuneessa tilanteessa on mahdotonta palata yhteen ja sit kuitenkin on vaikeaa taas tutustua vakavammin keneenkään jos ei ole varma, onko päässyt yli entisestäkään.

        Nyt pitää vain katsoa rauhassa, mitä uusia ajatuksia hänen yksineläminen tuo tullessaan, ei se ainakaan helppoa ole hänelle, jos vähänkään häntä tunnen, ja itsekin on kertonut kuinka kaipaa ihmisen läheisyyttä.


    • kjbn<ivbö

      Exä on exä hyvästä syystä?!

    • karzu

      Kanataa antaa aikaa usein se auttaa :) itselleni sattui juuri samal taval

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      281
      3704
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2439
    3. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      88
      1680
    4. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1640
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      325
      1532
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      408
      1416
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      67
      1353
    8. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      78
      1300
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1289
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      89
      1188
    Aihe