Venlafaxin 300mg ja seinään lopettaminen

Venlafuckin

Hei!

Eli n. vuos sitten sain masennukseen,ahdistukseen ja sos.tilanteiden pelkoon kyseisen reseptin tosin alotin 75mgllä ja nostelin pikkuhiljaa aina 300mg asti.Nyt kuitenkin erinäisten tapahtumien vuoksi en ole saanut reseptiä uusittua eikä ole ensinnäkään varaa edes ostaa lääkkeitä.Laskin annostusta 150mg jota söin pari päivää kunnes laskin 75mg jota söin myös pari päivää ja eilen meni viimenen lääke.Tänään siis eka päivä täysin ilman ja päässä heittää sekä noi sähköiskumaiset fiilikset päässä.Olo on myös kun jonkun aineen vaikutuksen alaisena.Pahin kuitenkin on tunnetilojen heittely.En ole itkenyt vuoteen mutta nyt tulee täysin puskista ns itkukohtauksia jotka tosin kestää ehkä sen 30sec.Huomenna olis tärkee tapaaminen ja vähän pelottaa että en saa näitä kohtauksia siellä koska olis suhteellisen outoa alkaa vetistelemään ilman syytä muiden katsoessa.

Kauan teillä on kestäny nää oireet?

Pahoittelut sekavasta tekstistä mutta ymmärtänette postaajan tän hetkisen olotilan :)

6

6753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuosia sumussa

Lopetin seinään 150mg muistaakseni kesä-elokuun vaihteessa. Sähköiskuja ja muuta huimausta kesti valitettavasti ainakin kuukauden ennen kuin ne vähenivät siedettäviksi. Alkuviikoilla itketti ihan kaikki asiat, iloisetkin. Jotenkin koko tunne-elämä heräsi eloon niin hyvässä kuin pahassakin.
      Voisin sanoa että alku muistutti kovaa krapulaa. Kun päätä käänsi niin meinasi tasapaino mennä ja tuntui että katse kohdistui väärin. Korvissa humisi ja päässä suhisi :( kädet ja koko naaman alue puutuili Todella huono lääke. En ole ikinä saanut mistään toisesta lääkkeestä noin kauheita vieroitusoireita.
      Varmaan yksilöstä kiinni mutta kyllä nuo pahimmat viekkarit kestää muutaman viikon. Mutta sitten ne vähenee huomattavasti. Kun sen alkuhelvetin kestää niin on jo voiton puolella mutta siinä onkin kestämistä. Nyt tuntuu siltä että masennus iskee takaisin mutta se on varmaan vaan osa vieroitusta.

Tosi paljon tsemppiä lopetteluun. Tuota lääkettä en syö enää ikinä. Lääkärit vielä vähättelee lopetusoireita. Tekis mieli syöttää tota myrkkyä niille!

• en tykkää

Sähköiskut iskee itsellekin jos ei ole muistanut aamulla ottaa lääkettä niin jo samana iltana alkaa säkärit. 150mg annostus ja yli vuoden jo ollut samana.

Pahinta minulle tässä lääkkeessä on kuitenkin erektio/orgasmiongelmat :(
        Näitä ei muiden lääkkeiden kanssa ollut ja olen kokeillut monia, melkeinpä kymmentä eri lääkettä. Ikääkin vasta 30.

Tekisi mieli vaihtaa lääkettä.

• Ole varovainen

Tuota noin. Käytännössä olet tehnyt tahtomattasi/tietämättäsi niin kutsutun cold turkey eli seinään lopetuksen. Seuraukset voivat olla hyvin ikävät. Annostus pitäisi lopettaa hitaasti useiden viikkojen, tai jopa kuukausien kuluessa. Vieroitusoireiden sanotaan myös kestävän pidempään niillä, jotka lopettavat käytön liian nopeasti, tosin tästä minulla ei ole mitään täysin luotettavaa lähdettä. Joka tapauksessa on vaara, että oireesi tulevat vain pahenemaan seuraavien päivien ja viikkojen aikana, mutta sen aika näyttää. Vaikutus on hyvin yksilöllinen. Tunnetilojen rajukin heittely on taas tyypillisimpiä huumevieroitusoireita.

• Venlafuckin

Lopetin muutama vuos sitten Cipralexin käytön seinään.Sillon oli tätä samaa päässä heittelyä ja pahaa oloa muistaakseni 4 päivää.Oli kyl suht sietämätöntä ja onneks ei tarvinnu sillon käydä töissä.Mutta siis tää kestäis jopa kuukauden?Miten ihmeessä ootte voinu käydä esim töissä?

Venlafaxin onki vähä järeempi droppi mitä ei yleensä määrätäkkään ekaks lääkkeeks.Kylhän toi toimi hyvinkin alussa ja aina annostuksen noston yhteydessä mut vähän sama ongelma niikun kaikissa muissa niin tuntuu et se masennus palaa hetken päästä alotuksesta.

Jos tää oikeesti jatkuu pahana yli viikon ni hoidan jostain rahaa ja uuden reseptin koska en tietentahtoen haluu tätä henkistä helvettiä ainakaa pahentaa :(

• Venlafuckin

Nyt vois kirjotella vähän kokemuksia taas tästä seinään lopettamisesta.

Ainakin fyysisesti on ollu suht helppoa verrattuna cipralex vierotusoireisiin.Olot onki lähinnä henkisiä,jotenki olo on samanlainen ku kuumehöyryissä,samanlailla epätodellinen.

Koittanu muutamaan kertaan treenata mutta oon väsynyt todella nopeasti ja lihaskipu on erilaista kun normaalisti.Se on perjaatteessa sellasta särkyä enemmänkin kun lihas arkuutta ja todella v-mäisen tuntusta.

Uusimpana on tullu myös heräilyt yöllä TODELLA pahat kuumotukset päällä.Jokanen muistaa miltä tuntu lapsena herätä painajaisen jälkeen todella peloissaan,jopa niin peloissaan ettei uskaltanut kävellä vanhempien huoneeseen.En tiedä edes mitä pelkään mutta oon todella kuumotuksissa herätessä ja hyvä kun uskallan liikkua mutta saan onneksi unta nopeasti.Mun mielestä jopa huvittavaa mutta tilanteessa ei kyllä naurata :D

Pitäis kyllä uus lääkitys keksiä.Fakta on että oon vielä liian heikko ja en usko että jaksan edes elää ilman lääkitystä.Lääkäreihin menny täysin usko,tavannu vuosien aikana ehkä yhden lääkärin joka tuntuu tietävän mitä tekee,muuten oon melkeen ite ottanu selvää ja pyyytäny tiettyjä lääkityksiä mitä oon lukenu toimivan oireisiini eli masennukseen,ahdistukseen ja sos.fobiaan

• Eroonhuumeista

Hei,

Ei missään nimessä kannata lopettaa psyykelääkityksiä seinään.
      Pahimmassa tapauksessa, eikä mitenkään harvinaisessa, hermoston tasapainon löytyminen voi kestää vuosia ja se aika olla todella kovaa kidutusta. Näin on Suomessakin monelle käynyt ja oma hoitava todella kokenut lääkäri on tämän myötänyt. Itse kamppailen kuukausia ja mahdollisesti vuosia kestävien oireiden kanssa Essitalopraamista ja tämänkin on lääkäri myöntänyt, samoin Lääketietokeskus ja lääkefirma. Hyvällä tuurilla voit selvitä muutavan viikon lopetusoireista, mutta vaarana on myös, että koko elämä menee aivan sekaisin moneksi vuodeksi. Lääkkeiden loeptus pitää tehdä TODELLA hitaasti, ehkä vielä hitaammin, mitä lääkärit yleensä suosittelevat (=kuukausia).
      Tsemppiä kaikille ja uskoa parempaan tulevaisuuteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1859
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1812
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      358
      1600
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      150
      1227
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      214
      1188
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1138
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      1044
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1009
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1005
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      971
    Aihe