Olen kohta 15 ja mulla on kauheet silmärypyt... ku kokeilin silmänympärysvoidetta, alkoi kirvellä. Onko normaalia?
iho kirvelee kun laitan silmänympärysvoidetta!?!
12
1820
Vastaukset
- ihccjohjooobkö
Ja vielä että onko se vaarallista??
- 8789
Vaikea sanoa, mistä se johtuu. Voi olla, että olet allerginen jollekin voiteen ainesosalle ja se ärsyttää ihoasi. Toinen mahdollisuus on, että iholla on ollut pieni haavauma siinä kohtaa.
En ole nähnyt kellään 15-vuotiaalla "kauheita" (minkäänlaisia) silmäryppyjä. Oletkohan liian kriittinen itseäsi kohtaan? On normaalia, että ihoa rypistyy silloin, kun vaikka nauraa. Yleensä silmänympärysvoiteiden käyttö aloitetaan vasta 18-25 -vuotiaana.- ihccjohjooobkö
Mulla on kuiva ja atooppinen iho silmäympärysalueella, eli voi johtua kai siitä... onko se vaarallista?! miten saisin silmärypyt pois?? En edes kehtaa katsoa muita silmiin. :(
- iuojköl
ihccjohjooobkö kirjoitti:
Mulla on kuiva ja atooppinen iho silmäympärysalueella, eli voi johtua kai siitä... onko se vaarallista?! miten saisin silmärypyt pois?? En edes kehtaa katsoa muita silmiin. :(
Arvasin avauksesta, että on atopia. Kysy lääkäriltä.
Itse uskallan sanoa nämä:
Dermalogica on erittäin kallis sarja. Kysy, jos voit saada siitä näytteen.
Avenen silmänympärysvoide on myös hyvä.
Ennen kaikkea yritä antaa ihon olla rauhassa niin paljon kuin mahdollista. - Ähäkutti
Anteeksi aiheesta poikkeaminen, mutta usein sanotaa, että
silmänympärysvoiteen käyttö tulisi aloittaa, silloin kun alkaa meikkaamaan.
- Keski-ikäinen!
Älä edes totuta ihoasi mihinkään kalliisiin tuotteisiin. Jos nyt jo aloitat, niin ihosi vaatii vielä enemmän ja kalliiksi käy. Perusvoiteet käy ihan hyvin.
Itse olen kohta 49v ja en käytä mitään silmänympärysvoidetta, vaan Nivean kasvovoidetta, jota saa muutamalla eurolla. Minulla ei ole ryppyjä, vaan pienet juonteet silmien alla joita ei heti huomaa.
Suomessa vesi on sellasta myrkkyä, joka kuivattaa ihoa.- ihccjohjooobkö
Miten saan ne pois !?!
- Keski-ikäinen!
ihccjohjooobkö kirjoitti:
Miten saan ne pois !?!
Eli sinulla on liian kuiva iho. Iho vaatii nestettä.
Juotko tarpeeksi vettä? en tarkoita 2 litraa, vaan vähintään muutama lasillinen vettä päivän aikana. Lisäksi hedelmät pitää ihon kurissa.
Tosin kun sinulla on Atooppinen iho, niin älä ihmeessä laita siihen mitään silmänympärysvoidetta yms. sillä ne kaikki on myrkkyä sun iholle.
Mitä lääkärisi on suositellut sinulle? Eikö apteekista löydy mitään.
Sitä paitsi, silmänympärysvoide on tarkoitettu määrätyille ihoille tai niin ainakin väitetään. Ja tuo määrätty on tarkoitettu aikuisille ihoille suuntaan n.40 ylös päin. Silloin iho ei ole enää elastinen ja ryppyjä voi ilmestyä kuivaan ihoon.
Nuorella iho on kaunis, kimmoisa ja elastinen eikä ehjää tarvitse korjata.
Itse syön päivän aikana paljon hedelmiä ja pähkinätkin auttaa ihoon. - .....--.............
Keski-ikäinen! kirjoitti:
Eli sinulla on liian kuiva iho. Iho vaatii nestettä.
Juotko tarpeeksi vettä? en tarkoita 2 litraa, vaan vähintään muutama lasillinen vettä päivän aikana. Lisäksi hedelmät pitää ihon kurissa.
Tosin kun sinulla on Atooppinen iho, niin älä ihmeessä laita siihen mitään silmänympärysvoidetta yms. sillä ne kaikki on myrkkyä sun iholle.
Mitä lääkärisi on suositellut sinulle? Eikö apteekista löydy mitään.
Sitä paitsi, silmänympärysvoide on tarkoitettu määrätyille ihoille tai niin ainakin väitetään. Ja tuo määrätty on tarkoitettu aikuisille ihoille suuntaan n.40 ylös päin. Silloin iho ei ole enää elastinen ja ryppyjä voi ilmestyä kuivaan ihoon.
Nuorella iho on kaunis, kimmoisa ja elastinen eikä ehjää tarvitse korjata.
Itse syön päivän aikana paljon hedelmiä ja pähkinätkin auttaa ihoon.Olen atooppinen. Oon laittanut oliiviöljyä kasvoihin. Yöksi enemmän. Sen olen pannut merkille, että jos syön suolaista ruokaa, aamulla rypyssä simän ympärykset.
Iho pysynyt parempana nähtävästi johtuen siitä, kun oon käyttänyt homogenoimattomia maitotuotteita. Ne on niitä luomumaitoja.
- kosmis1
Rypyt voi johtua kuivuudesta. Kirveleehän käsivoidekin pakkasella kun sitä kuivalle iholle laittaa. Toki voi olla, että sinulle löytyisi sellainenkin voide joka ei kirvele, mutta kirvely voi myös lakata kun iho saa kosteustasapainoansa korjattua. Ei kannata vielä säikähtää.
- Susanna Vormula
Kirvely voi olla allerginen reaktio. Kokeile jotain toista tuotetta? :)
- miumiu
Joku kirjoitti, ettei tarkoita veden juonnin suhteen 2 litraa. Itse oon kuullut lääkäreiltä ja personal treineriltä että vettä olisi juotava päivittäin 2-3 litraa. Vähän offtopic mutta menköön
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1033121GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521055Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24801