Hei,
mistäköhän voisi johtua vapina ja lihasjäykkyys? Se ei ole joka päiväistä mutta aika usein kuitenkin. Syön psyyken lääkkeitä, oon epäillyt että se voisi johtua niistä. Lääkäri taas sanoo ettei johdu.
mistäköhän voisi johtua vapina ja lihasjäykkyys? Se ei ole joka päiväistä mutta aika usein kuitenkin. Syön psyyken lääkkeitä, oon epäillyt että se voisi johtua niistä. Lääkäri taas sanoo ettei johdu.
Vastaukset 7
Vanhimmat
Jos vapina on toispuoleista ja levossa tapahtuvaa ja liikkeet ovat hitaita, niin oireet voisivat viitata Parkisonin tautiin. Tähän tautiin voi liittyä myös masennusta ja väsymystä.
Olisko aihetta neurologille?
Niin jos olet noin 30-vuotias, niin Parkissonin tautia tuskin oireet ovat, sillä tauti puhkeaa yleensä 50- 60-vuotiaana.
Luulisi että lääkäri osaa epäillä Parkinssonia tuontyyppisillä oireilla, mutta ilmeisesti siitä ei tässä kyse mitenkään.
Mitä lääkkeitä käytät? Onko niiden joukossa neuroleptiä?
mutta luepa tuosta!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Antipsykoottiset_lääkkeet
Syön joo neurolepteja.
No sieltähän se sitten se "syntipukki" löytyneekin, on nuo mainitsemasi oireet neuroleptien sivuvaikutuksia.
Onko mitään mahdollisuutta vaihtaa neurolepti johonkin toisen ryhmän lääkkeeseen? Neuroleptien sivuvaikutukset voivat pahimmassa tapauksessa sellaisia että eivät mene koskaan pois vaikka lääkitys lopetetaankin.......