voiko tämä vielä kestää

ggggeeee

Olen tapaillut miestä puolitoista vuotta mutta emme seurustele. Hän haluaa olla vaan kaveri. Kun otan asian puheeksi, hän sanoo että on tämä muutakin kuin kaveruutta. Mutta silti hän ei ole pyytänyt että seurustelisimme. Pidämme tiiviisti yhteyttä ja viihdymme yhdessä ja minä rakastan häntä. En haluaisin luopua hänestä mutta mutta minulle tämä kaveruus on liian vähän. tarvitsen enemmän mutta kohta en tiedä itsekkään haluanko enää mitään kun en ole tähän saakka kelvannut. Tämänkin olen sanonut, ja taas on sama vastaus että on tämä muutakin kuin kaveruutta. Minusta taas ei ole siihen että uhkaisin erolla jos ei aleta seurustelemaan. minusta se olisi vaan itsestään selvyys että seurusteltaisiin jo.

9

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggggeeee

jatkoa vielä.. Tähän liittyy minun puoleltani myös heikko itsetunto, jota olen aina potenut. Se ei tällä ainakaan vahvistu että näin mennään.

• sivustakatsoja

sun pitää miettiä tarkkaan mitä haluat ja mitä kestät. jos se ei tossa vaiheessa suostu etenee ees seurusteluu ni tulee aika pitkäksi odotellessa. tiän yhen parin missä samanlaine naine, ja ne jopa seurustelee, ollu 7-8v yhes, mut nainen ei suostu etenee enää yhtää. ees kihloihi saati muuttaa yhteen. eipä oo mun silmis häävi tilanne.

• ????

Sinä rakastat, mutta mitä, jos vastinkappaleesi ei halua muuta kuin kaveruutta. Naiset aina alkavat rakastamaan, niin rakkaus on seurustelusuhteen ehto. Jos toinen kuintenkin kokee suhteen vain kaveruutena, niin en näe, että kyse olisi miehen näkökulmasta edes seurustelua vielä. Olette kaukana toisistanne, miksette puhu edes samaa kieltä, joka tarkoittaa samoja asioita? Muutakin kuin kaveruutta = olisiko vasta pikkuista ihastumista, vai sitäkään, vaikka sinun mielestäsi se on jo rakkautta????

• Jadette

Olet tapaillut miestä... joka haluaa olla vain kaveri.
      Ok.

Mutta mitä tapailuunne liittyy? Onko fyysistä läheisyyttä? Sellaista, jonka voi katsoa rakasteluksi?

Jos on, niin tapailu ei ole millään mitalla mitattuna kaveruutta, vaan se on suhde. Rakkaussuhde, seurustelusuhde...

Jos taas ei ole fyysistä elementtiä mukana, niin ihan aiheellista on pitää vain ystävyys/kaverisuhteena, vaikkakin sinä rakastaisit häntä.
      Jos hän ei siinä tapauksessa ole valmis myöntämään ystävyyttänne seurusteluksi, niin se ei ole sitä.

Jos taas fyysinen puoli on mukana, niin sanoi tyyppi mitä hyvänsä, niin se on intiimisuhde, joka on enemmän kuin ystävyyssuhde ja olet oikeutettu omasta puolestasi kutsumaan sitä seurustelu/rakkaussuhteeksi.
      Jos mies ei myönnä sitä, vaan ketkuilee ja väistelee muka "enemmän kuin ystävyyssuhde" -höpötyksillä, niin selvää on, ettei hän ota vastuuta sinusta eikä halua sitoutua.

Hoh, tulipa koukeroisesti selostettua. Sorry!

• Jos se haluais seurustella sun kanssa, niin kyllä te jo seurustelisitte!

"On tämä muutakin kuin kaveruutta" Tolla tavoin se saa sut uskomaan, että on muutakin, vaikkei mitään oikeasti ole. Noilla sanoilla se saa sut pysymään siinä sen vierellä niin kauan, kuin haluaa. Koska hän ei ole "virallistanut" suhdettaan sinuun, ei hänellä ole myöskään velvollisuuksia, joten on siis velvollinen lähtemään ihan milloin vaan, vaikka jonkun toisen matkaan ilman sen kummempia selittelyjä.

Voin olla väärässäkin, mutta tämä oli minun näkemys asiaan. Koita saada asiat selville, mutta älä jää vuosiksi roikkumaan, jos mitään selkoa asiaan ei tule. Tsemppiä! :)

• kiltti mies.

Ethän sinä edes tunne tuota miestä vielä tarpeeksi hyvin. Se voi olla vaikka mikä hullu joten odota nyt ainakin 7 kk ennen kun puhut seurustelusta ja tutustu sen luonteeseen kunnolla. Naiset haluaa vaan heti seurustella vaikka eivät tunne miestä vielä kunnolla. Sen persoonasta voi paljastua vaikka mitä yllätyksiä vielä mutta omapahan on elämäsi.

• eroa

Jätä se! Mies pelaa tunteillasi. Pyörittää varmaan muitakin vakipanoja sinun lisäksesi. Oletan siis, että harrastatte seksiä, koska tapailette. Olet vain korvike, sillä aikaa, kun mies etsii itselleen jotain sopivampaa.

• gggeee

No toki harrastetaan seksiä. Jaksaako mies pitää noin kauan yhteyttä päivittäin ja tapailla jos olisi muitakin naisia. En jaksa tuohon uskoa että muita olisi. Meillä kyllä todella on samanlaiset elämänarvot ja harrastukset ja viihdytään yhdessä. tehty reissuja, tavattu vanhempia ja oltu molempien lasten kanssa tekemisissä useinkin. Onko se vaan niin että hänellä ei olekaan sitten tarpeeksi tunteita kun ei halua mun kanssa seurustella? joskus mies on puhunut että hänen tunteensa vaihtelevat. Välillä tykkää ennemmän, välillä ei ole kaipauksen tunnetta. Kerran kuitenkin sanoi että on rakastumassa minuun.

• mä vaan
        gggeee kirjoitti:

No toki harrastetaan seksiä. Jaksaako mies pitää noin kauan yhteyttä päivittäin ja tapailla jos olisi muitakin naisia. En jaksa tuohon uskoa että muita olisi. Meillä kyllä todella on samanlaiset elämänarvot ja harrastukset ja viihdytään yhdessä. tehty reissuja, tavattu vanhempia ja oltu molempien lasten kanssa tekemisissä useinkin. Onko se vaan niin että hänellä ei olekaan sitten tarpeeksi tunteita kun ei halua mun kanssa seurustella? joskus mies on puhunut että hänen tunteensa vaihtelevat. Välillä tykkää ennemmän, välillä ei ole kaipauksen tunnetta. Kerran kuitenkin sanoi että on rakastumassa minuun.

Teillä on suhde. Sun osaltasi se on rakkaussuhde, miehelle se voi olla vaikka panosuhde. Määritelmällä ei ole niinkään väliä, vaan sillä, mitä suhteelta odotatte, mihin haluatte sen vievän. On oma asiasi, mitåä haluat ja mihin tyydyt.

"Naiset haluaa vaan heti seurustella vaikka eivät tunne miestä vielä kunnolla."
        En tajua. Mielestäni seurustelun tarkoitus on nimen omaan tutustua toiseen sen selvittämiseksi, onko edellytyksiä ja halua jatkaa tämän kanssa vakavammin. Seurustelu on yhdessä viihtymistä, tekemistä, tutustumista, keskustelua, tunteiden jakamista. Siihen voi liittyä seksi varhaisessakin vaiheessa tai yhtä hyvin olla liittymättä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 604
      9873
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      9
      2441
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      210
      1795
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1573
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      1010
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      42
      956
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      74
      862
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      852
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      822
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      77
      745
    Aihe