Elatusapulaskuri

tiedoksi

3

847

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mek

Kun ei eroa niin ei tarvitse tämänkaltaisia juutuja ollenkaan.

• yh-äiti mansesta

MEK hieno kommentti.... joku voisi sanoa että jos ei hanki lapsia ei tarvi tuollaista linkkiä ;)

• laskurierkki

Näppäilin tuohon vähän omaan tilanteeseen kuuluvia lukuja. Näyttäisi yhteishuoltajuudessa olevan aika rankka laskuri etävanhemmalle. Omassa tilanteessani lasten äiti joutuisi maksamaan minulle tuloihinsa nähden kohtuuttoman summan, en edes ilkeäisi sellaista pyytää. Meillä tilanne sellainen, että lapset viikko-viikko systeemillä, minä toimin käytännön syistä lähivanhempana, minun bruttotuloni yli kaksinkertaiset exään verrattuna. Laskurin mukaan exän pitäisi maksaa minulle elatusapua kohtuuttomasti ja osa tulisi vielä yhteiskunnaltakin.

Nyt tilanne sovittu niin, että tulojen tasaamiseksi exä saa lapsilisät korotuksineen eikä maksa minulle mitään ja menoja sovittu tasapuolistamaan tuloja. Molempien mielestä kohtuullinen sopimus, vaikka kummallekaan ei enää ylimääräistä jää. Tosin tällä järjestelyllä lasten päivähoidot lasketaan minun tulojen mukaan eli rankimmalla tavalla, minä tietysti maksan ne.

Jos lapset olisivatkin exän luona kirjoilla, minun elatusmaksuosuuteni olisi tuon laskurin sellainen, että päivääkään ei kannattaisi enää tehdä töitä! Samoihin nettotuloihin pääsisin heittäytymälle työttömäksi, yhteiskunnan osuus näyttäisi silloin vain nousevan. Exä taas saisi rahaa niin paljon, että hänen nettotulonsa olisivat asumistukineen, lapsilisineen jne roimasti bruttotuloja suuremmat, sellaiset joihin minä en ikinä pääse vaikka saisin heti 1000 € palkankorotuksen.

Eli tuon laskurin mukaan elettäessä varmasti tapeltaisiin yhteishuoltajuudessa lasten lähivanhemmuudesta, etävanhemmalle tuo on kohtuuton tienasi vähän tai paljon. Onneksi asioista voidaan sopia, jos osapuolilla järki mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3550
    2. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3503
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3322
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2769
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2036
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1962
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1695
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1676
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1625
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1390
    Aihe