Elatusapulaskuri

tiedoksi

3

842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mek

Kun ei eroa niin ei tarvitse tämänkaltaisia juutuja ollenkaan.

• yh-äiti mansesta

MEK hieno kommentti.... joku voisi sanoa että jos ei hanki lapsia ei tarvi tuollaista linkkiä ;)

• laskurierkki

Näppäilin tuohon vähän omaan tilanteeseen kuuluvia lukuja. Näyttäisi yhteishuoltajuudessa olevan aika rankka laskuri etävanhemmalle. Omassa tilanteessani lasten äiti joutuisi maksamaan minulle tuloihinsa nähden kohtuuttoman summan, en edes ilkeäisi sellaista pyytää. Meillä tilanne sellainen, että lapset viikko-viikko systeemillä, minä toimin käytännön syistä lähivanhempana, minun bruttotuloni yli kaksinkertaiset exään verrattuna. Laskurin mukaan exän pitäisi maksaa minulle elatusapua kohtuuttomasti ja osa tulisi vielä yhteiskunnaltakin.

Nyt tilanne sovittu niin, että tulojen tasaamiseksi exä saa lapsilisät korotuksineen eikä maksa minulle mitään ja menoja sovittu tasapuolistamaan tuloja. Molempien mielestä kohtuullinen sopimus, vaikka kummallekaan ei enää ylimääräistä jää. Tosin tällä järjestelyllä lasten päivähoidot lasketaan minun tulojen mukaan eli rankimmalla tavalla, minä tietysti maksan ne.

Jos lapset olisivatkin exän luona kirjoilla, minun elatusmaksuosuuteni olisi tuon laskurin sellainen, että päivääkään ei kannattaisi enää tehdä töitä! Samoihin nettotuloihin pääsisin heittäytymälle työttömäksi, yhteiskunnan osuus näyttäisi silloin vain nousevan. Exä taas saisi rahaa niin paljon, että hänen nettotulonsa olisivat asumistukineen, lapsilisineen jne roimasti bruttotuloja suuremmat, sellaiset joihin minä en ikinä pääse vaikka saisin heti 1000 € palkankorotuksen.

Eli tuon laskurin mukaan elettäessä varmasti tapeltaisiin yhteishuoltajuudessa lasten lähivanhemmuudesta, etävanhemmalle tuo on kohtuuton tienasi vähän tai paljon. Onneksi asioista voidaan sopia, jos osapuolilla järki mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      193
      5876
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3654
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2557
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      37
      2079
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1872
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      43
      1837
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1754
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1636
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1492
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      37
      1428
    Aihe