http://www.sosiaalikollega.fi/virtu.fi/laskurit/elatusapulaskuri
Elatusapulaskuri
3
842
Vastaukset
- mek
Kun ei eroa niin ei tarvitse tämänkaltaisia juutuja ollenkaan.
- yh-äiti mansesta
MEK hieno kommentti.... joku voisi sanoa että jos ei hanki lapsia ei tarvi tuollaista linkkiä ;)
- laskurierkki
Näppäilin tuohon vähän omaan tilanteeseen kuuluvia lukuja. Näyttäisi yhteishuoltajuudessa olevan aika rankka laskuri etävanhemmalle. Omassa tilanteessani lasten äiti joutuisi maksamaan minulle tuloihinsa nähden kohtuuttoman summan, en edes ilkeäisi sellaista pyytää. Meillä tilanne sellainen, että lapset viikko-viikko systeemillä, minä toimin käytännön syistä lähivanhempana, minun bruttotuloni yli kaksinkertaiset exään verrattuna. Laskurin mukaan exän pitäisi maksaa minulle elatusapua kohtuuttomasti ja osa tulisi vielä yhteiskunnaltakin.
Nyt tilanne sovittu niin, että tulojen tasaamiseksi exä saa lapsilisät korotuksineen eikä maksa minulle mitään ja menoja sovittu tasapuolistamaan tuloja. Molempien mielestä kohtuullinen sopimus, vaikka kummallekaan ei enää ylimääräistä jää. Tosin tällä järjestelyllä lasten päivähoidot lasketaan minun tulojen mukaan eli rankimmalla tavalla, minä tietysti maksan ne.
Jos lapset olisivatkin exän luona kirjoilla, minun elatusmaksuosuuteni olisi tuon laskurin sellainen, että päivääkään ei kannattaisi enää tehdä töitä! Samoihin nettotuloihin pääsisin heittäytymälle työttömäksi, yhteiskunnan osuus näyttäisi silloin vain nousevan. Exä taas saisi rahaa niin paljon, että hänen nettotulonsa olisivat asumistukineen, lapsilisineen jne roimasti bruttotuloja suuremmat, sellaiset joihin minä en ikinä pääse vaikka saisin heti 1000 € palkankorotuksen.
Eli tuon laskurin mukaan elettäessä varmasti tapeltaisiin yhteishuoltajuudessa lasten lähivanhemmuudesta, etävanhemmalle tuo on kohtuuton tienasi vähän tai paljon. Onneksi asioista voidaan sopia, jos osapuolilla järki mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1935876
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263654- 822557
- 372079
- 331872
- 431837
- 1061754
- 211636
- 271492
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!371428