Elatusapulaskuri

tiedoksi

3

835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mek

Kun ei eroa niin ei tarvitse tämänkaltaisia juutuja ollenkaan.

• yh-äiti mansesta

MEK hieno kommentti.... joku voisi sanoa että jos ei hanki lapsia ei tarvi tuollaista linkkiä ;)

• laskurierkki

Näppäilin tuohon vähän omaan tilanteeseen kuuluvia lukuja. Näyttäisi yhteishuoltajuudessa olevan aika rankka laskuri etävanhemmalle. Omassa tilanteessani lasten äiti joutuisi maksamaan minulle tuloihinsa nähden kohtuuttoman summan, en edes ilkeäisi sellaista pyytää. Meillä tilanne sellainen, että lapset viikko-viikko systeemillä, minä toimin käytännön syistä lähivanhempana, minun bruttotuloni yli kaksinkertaiset exään verrattuna. Laskurin mukaan exän pitäisi maksaa minulle elatusapua kohtuuttomasti ja osa tulisi vielä yhteiskunnaltakin.

Nyt tilanne sovittu niin, että tulojen tasaamiseksi exä saa lapsilisät korotuksineen eikä maksa minulle mitään ja menoja sovittu tasapuolistamaan tuloja. Molempien mielestä kohtuullinen sopimus, vaikka kummallekaan ei enää ylimääräistä jää. Tosin tällä järjestelyllä lasten päivähoidot lasketaan minun tulojen mukaan eli rankimmalla tavalla, minä tietysti maksan ne.

Jos lapset olisivatkin exän luona kirjoilla, minun elatusmaksuosuuteni olisi tuon laskurin sellainen, että päivääkään ei kannattaisi enää tehdä töitä! Samoihin nettotuloihin pääsisin heittäytymälle työttömäksi, yhteiskunnan osuus näyttäisi silloin vain nousevan. Exä taas saisi rahaa niin paljon, että hänen nettotulonsa olisivat asumistukineen, lapsilisineen jne roimasti bruttotuloja suuremmat, sellaiset joihin minä en ikinä pääse vaikka saisin heti 1000 € palkankorotuksen.

Eli tuon laskurin mukaan elettäessä varmasti tapeltaisiin yhteishuoltajuudessa lasten lähivanhemmuudesta, etävanhemmalle tuo on kohtuuton tienasi vähän tai paljon. Onneksi asioista voidaan sopia, jos osapuolilla järki mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe