Kun ajat autoa yksinäsi niin mitä

handsreet

siellä puuhailet siis ajaessa: manailet muita ääneen, laulat, luuri korvassa vai
täysin tuppisuuna vai...

62

1249

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää,

      kuuntelen radiota tai mietin omiani.

      • Niin miekin.


      • liikenneturva!
        Cinnamon.Girl kirjoitti:

        Niin miekin.

        Ajatuksissa ajo on vaarallista!


      • liikenneturva! kirjoitti:

        Ajatuksissa ajo on vaarallista!

        Niinkai, mutta kaikki muukin ajattelu on tässä yhteiskunnassa pannassa. Ei sen vaarallisempaa touhua.


    • En vastaa ikinä puhelimeen ajaessa, vaan annan soida, jos edes kuulen soittoa (musiikki/radio yleensä päällä).Ei ole handsfreetä.Soitan takaisin, kun pysähdyn.
      Ennen söin purkkaa ajaessa, nykyään en sitäkään. Kuuntelen yleensä musiikkia, harvinaista herkkua :) Jos on muita kyytiläisiä, pitää aina vaihdella radiokanavaa tms. kappaleen mukaan, kun tulee käskyjä :/ Esim. lapset inhoaa cheekiä, mies Pariisin kevättä jne. jne. Mulle sopii kaikki, mikään musiikki ei ärsytä tolkuttomasti :)

    • Kukaan ei tunnusta

      Ja kukaan ei manaile kanssaliikennettä ääneeen?

      • yksinkertainen.blondi

        Itse en manaile, mutta istun kyllä usein manailijan kyydissä. Ei mua toisten ajamiset häiritse, kun en itsekään ole häävi ajaja.


      • niin?
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Itse en manaile, mutta istun kyllä usein manailijan kyydissä. Ei mua toisten ajamiset häiritse, kun en itsekään ole häävi ajaja.

        Miten suhtaudut muiden manailuun?


      • niin? kirjoitti:

        Miten suhtaudut muiden manailuun?

        Olen aika hyvä sulkemaan korvani. Ei se kyllä kivaa kuultavaa ole. Minullehan ei manaillakaan, koska en ole koskaan mieheni kuskina :P Olen lapsuudesta tottunut leppoisaan autokulttuuriin. Vanhemmat ovat molemmat hyviä ajajia ja eivät koskaan hiiltyneet toisista autoilijoista.


    • Pitempiä matkoja ajaessani tapaan laulaa, mutta taajamissa keskityn liikenteeseen.

      Tunnustin jo tuolla toisessa ketjussa, että jupisen myös jotain itsekseni, liikenteessä joskus olen turhan kärsimätön...

      • Yksin ajaessa on hyvä tilaisuus haukkua törttöilijöitä nimityksillä, joita ei vois kenenkään kuullen käyttää :s


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Yksin ajaessa on hyvä tilaisuus haukkua törttöilijöitä nimityksillä, joita ei vois kenenkään kuullen käyttää :s

        Sepä siinä, saa hetken leikkiä olevansa kovinkin tuima :p

        Tyypillisesti jupisen jos edellä ajavan liikennevaloista lähtöön kuluu iäisyys, ajaa alinopeutta, mutta ohituskaistalle päästyään kiihdyttää niin, että ohi saa mennä 140km/h, kääntyy oikealle keskittyen keskiviivalle jne... Näitä riittää :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Sepä siinä, saa hetken leikkiä olevansa kovinkin tuima :p

        Tyypillisesti jupisen jos edellä ajavan liikennevaloista lähtöön kuluu iäisyys, ajaa alinopeutta, mutta ohituskaistalle päästyään kiihdyttää niin, että ohi saa mennä 140km/h, kääntyy oikealle keskittyen keskiviivalle jne... Näitä riittää :)

        Puskurissa roikkuvaa on kiva säikytellä, varsinkin moottoritiellä 130 nopeudessa, vilauttamalla jarruvaloja :) Sitä ei osata odottaa. Kerran on yksissä liikennevaloissa tarvinnu avata ikkuna ja huutaa viereen pysähtyneelle suumahherille pari sanaa. Tai oikeastaan sen vieressä istuvalle vaimolle. Meni setä pahan näköseksi :o)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Puskurissa roikkuvaa on kiva säikytellä, varsinkin moottoritiellä 130 nopeudessa, vilauttamalla jarruvaloja :) Sitä ei osata odottaa. Kerran on yksissä liikennevaloissa tarvinnu avata ikkuna ja huutaa viereen pysähtyneelle suumahherille pari sanaa. Tai oikeastaan sen vieressä istuvalle vaimolle. Meni setä pahan näköseksi :o)

        Tuota en ymmärrä, minkä takia joku roikkuu puskurissa moottoritiellä. Harvoin Suomessa niin ruuhkaista on, että ihan kiinni tarvis roikkua. Joillain toki tuntuu olevan niin kiire, etteivät ehdi odottaa edes sitä, että edellä ajava ehtii siirtyä turvallisesti takaisin oikealle kaistalle.

        Mä en oo itse koskaan kenellekään huutanut, mutta autokoulunopettaja kerran nousi autosta ja meni läksyttämään meidän takana ollutta kuskia, kun se tööttäili mulle kun onneton olin saanut auton sammumaan risteykseen enkä onnistunut käynnistämään uudelleen. Menin vähän paniikkiin... Opettaja sitten meni pitämään pienen puheen ja kuulemma pahoitteli miehen vaimolle sitä, että joutuu elämään moisen törpön kanssa :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Tuota en ymmärrä, minkä takia joku roikkuu puskurissa moottoritiellä. Harvoin Suomessa niin ruuhkaista on, että ihan kiinni tarvis roikkua. Joillain toki tuntuu olevan niin kiire, etteivät ehdi odottaa edes sitä, että edellä ajava ehtii siirtyä turvallisesti takaisin oikealle kaistalle.

        Mä en oo itse koskaan kenellekään huutanut, mutta autokoulunopettaja kerran nousi autosta ja meni läksyttämään meidän takana ollutta kuskia, kun se tööttäili mulle kun onneton olin saanut auton sammumaan risteykseen enkä onnistunut käynnistämään uudelleen. Menin vähän paniikkiin... Opettaja sitten meni pitämään pienen puheen ja kuulemma pahoitteli miehen vaimolle sitä, että joutuu elämään moisen törpön kanssa :)

        Samaa sanoin kanssa. Miten viittit olla tollasen ääliöhiirulaisen kyydissä. Rouva näytti vaivaantuneelta, varmaan siksi että joutuu olemaan mainitunlaisen tyypin kanssa :) Ei ehkä ollut eka kerta kun palautetta tuli, sen verran törkeesti ajoi.

        Mä luulen, että ongelma noitten kanssa on se, että he oikeasti uskovat olevansa kuskeja vailla vertaa eikä normaali ajotapa siksi koske heitä. Kun kaikki tilanteet hallitaan niin loistavasti..


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Samaa sanoin kanssa. Miten viittit olla tollasen ääliöhiirulaisen kyydissä. Rouva näytti vaivaantuneelta, varmaan siksi että joutuu olemaan mainitunlaisen tyypin kanssa :) Ei ehkä ollut eka kerta kun palautetta tuli, sen verran törkeesti ajoi.

        Mä luulen, että ongelma noitten kanssa on se, että he oikeasti uskovat olevansa kuskeja vailla vertaa eikä normaali ajotapa siksi koske heitä. Kun kaikki tilanteet hallitaan niin loistavasti..

        Jotkut tosiaan kuvittelee, että ovat liikenteessä jotenkin etuoikeutettuja ja olettavat muiden vain sopeutuvan siihen.

        Mun uskallus ei silti ehkä taitaisi riittää siihen, että menisin ikkunaa koputtelemaan... :) Jollei nyt jotain ihan älytöntä ja muksu kyydissä tms. Nykyään saa rekkarin perusteella helposti henkilöllisyydenkin selville, niin soittaakin voisi.


      • oasis79 kirjoitti:

        Jotkut tosiaan kuvittelee, että ovat liikenteessä jotenkin etuoikeutettuja ja olettavat muiden vain sopeutuvan siihen.

        Mun uskallus ei silti ehkä taitaisi riittää siihen, että menisin ikkunaa koputtelemaan... :) Jollei nyt jotain ihan älytöntä ja muksu kyydissä tms. Nykyään saa rekkarin perusteella helposti henkilöllisyydenkin selville, niin soittaakin voisi.

        Ei tarvinnut ikkunaa koputtaa. Vapaaehtoisesti aukaisi, ajatteli varmaan sanoa jonkun kuolemattoman avausrepliikin muttei ehtinyt :p


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Ei tarvinnut ikkunaa koputtaa. Vapaaehtoisesti aukaisi, ajatteli varmaan sanoa jonkun kuolemattoman avausrepliikin muttei ehtinyt :p

        Joskus on hyvä olla nopea :)
        Ja kiukkuisena sanat vain tulee... Onko se hyvä vai huono, onkin sitten jo eri asia :


      • Vaarallista ja
        bravo.bravi kirjoitti:

        Puskurissa roikkuvaa on kiva säikytellä, varsinkin moottoritiellä 130 nopeudessa, vilauttamalla jarruvaloja :) Sitä ei osata odottaa. Kerran on yksissä liikennevaloissa tarvinnu avata ikkuna ja huutaa viereen pysähtyneelle suumahherille pari sanaa. Tai oikeastaan sen vieressä istuvalle vaimolle. Meni setä pahan näköseksi :o)

        tyhmää toimintaa tuollainen.


      • ISO-ARSKA.
        bravo.bravi kirjoitti:

        Puskurissa roikkuvaa on kiva säikytellä, varsinkin moottoritiellä 130 nopeudessa, vilauttamalla jarruvaloja :) Sitä ei osata odottaa. Kerran on yksissä liikennevaloissa tarvinnu avata ikkuna ja huutaa viereen pysähtyneelle suumahherille pari sanaa. Tai oikeastaan sen vieressä istuvalle vaimolle. Meni setä pahan näköseksi :o)

        Jarruvalojen vilauttaminen ja suun soittaminen on vaarallista toimintaa.


      • ISO-ARSKA. kirjoitti:

        Jarruvalojen vilauttaminen ja suun soittaminen on vaarallista toimintaa.

        Jarruvalojen vilauttaminen on liikennekasvatusta taunolle, joka moottoritienopeudessa roikkuu puskurissa kiinni. Senhän voi tehdä nopeuden putoamatta.


      • ketjukolari
        bravo.bravi kirjoitti:

        Jarruvalojen vilauttaminen on liikennekasvatusta taunolle, joka moottoritienopeudessa roikkuu puskurissa kiinni. Senhän voi tehdä nopeuden putoamatta.

        Mutta entäs jos se takana ajava panikoi ja tekee äkkijarrutuksen?


      • ..........
        bravo.bravi kirjoitti:

        Jarruvalojen vilauttaminen on liikennekasvatusta taunolle, joka moottoritienopeudessa roikkuu puskurissa kiinni. Senhän voi tehdä nopeuden putoamatta.

        Annat täällä huonoa liikennekasvatusta


      • jarrumies
        ketjukolari kirjoitti:

        Mutta entäs jos se takana ajava panikoi ja tekee äkkijarrutuksen?

        se "ketjukolari" onkin sen panikoijan päänsärky


      • Tero-arska
        ISO-ARSKA. kirjoitti:

        Jarruvalojen vilauttaminen ja suun soittaminen on vaarallista toimintaa.

        Joo, kyllä naisetki joskus vilauttlee "jarruvaloja" baari-illan jälkeen, mut ei se niin vaarallista ole ku "suunsoittaminen".


      • eikuulumullemies
        jarrumies kirjoitti:

        se "ketjukolari" onkin sen panikoijan päänsärky

        Mitä jos lapsia kuolee ketjukolarissa, kenen päänsärky se on?


      • jarrumies
        eikuulumullemies kirjoitti:

        Mitä jos lapsia kuolee ketjukolarissa, kenen päänsärky se on?

        kyllä se on lasten vanhempien päänsärky, ainakin ensiksi...tajusitko


      • Enska.
        jarrumies kirjoitti:

        kyllä se on lasten vanhempien päänsärky, ainakin ensiksi...tajusitko

        En ymmärtänyt, etkä tainnut sinäkään ymmärtää.


      • jarrumies
        Enska. kirjoitti:

        En ymmärtänyt, etkä tainnut sinäkään ymmärtää.

        No, se on taas sun päänsärkys


    • rillipiipari

      Muovailen korvavaikusta ja napanöyhdästä figuureja joita kiinnitän auton kojelautaan.
      Asettelen figuurit erilaisiin taistelumuodostelmiin. Pidän eniten 1800-luvun tunnelmasta tykkeineen ja hevosineen.
      Kesäaika aiheuttaa kyllä pieniä hankaluuksia kun pienoismallit alkavat helposti sulamaan auringon paahteessa ja hajukin on toisinaan melko kuvottava. Talvisin taas suuret lämpötilanvaihtelut tuottavat harmaita hiuksia.
      Klassinen musiikki sopii mainiosti nostattamaan sotaista mielialaa. Eritoten pidän Wagnerista

    • ....

      Laulan, manaan ja istun hiljaa tai puhun puhelimeen. Joskus jopa tekstaan ajaessani. Joo toinen käsi irti ratista. Se sama käsi mikä normaalisti lepää vaihekepin päällä. Tai käsijarrulla. ;)

    • Seuraan muuta liikennettä, usein katson taustapeileihin, jos tulee hälytysajoneuvo. Radio on joskus päällä

      • Onko myös

        autosi hyljitty toisten autojen keskuudessa? ;)


      • puskarunontaja
        Onko myös kirjoitti:

        autosi hyljitty toisten autojen keskuudessa? ;)

        Erittäin epäsuosittu


    • Kyöstix

      Tietysti manailen ohittavia bemari- tai audikuskeja muutoin kuuntelen musaa eri radiokanavilta.

    • yksinajelija

      Kun ketään ei ole kuulemassa, en tuhlaa kroppani energiaa päästämällä suustani ulos ääniä eli tuppisuuna ajelen, radio on päällä kyllä. Ajaessa molemmat kädet ovat ratissa, tosin ei jaksa aina pitää siinä kymmentä vailla kaksi asennossa ainakaan pidemmällä matkalla. Manuaalivaihteinen autohan mulla on joten tarvittaessa toinen käsi vierailee vaihdekepillä.

      Mullakaan ei ole handsfreetä, jos puhelin soi ajaessa, pysäytän ensimmäiseen sopivaan paikkaan mikäli mahdollista ja vastaan mutta jos sopivaa paikkaa ei tule vastaan, soikoon puhelin ihan rauhassa vaan. Saatan sitten sopivan paikan tullen katsoa josko soittaisi takaisin, tuntemattomiin numeroihin en soita kun todennäköisesti on puhelinmyyjä tai joku huijaus.

      • Ihmettelen suuresti

        miten joku voi ajaa 2010-luvun suomessa vielä käsivaihteista autoa? Kun se automaattinen vaihdattajakin on keksitty jo viime vuosituhannella. Häpeän suomalaista junttiutta suuresti.

        Tulkaa alas puusta Sakkeukset ja siirtykää nykyaikaan. Se on täällä. Jo tänään.


    • Teen noita kaikkia, yhtäaikaa, ja vähän päällekin, enkä aina edes yksin ajaessani.

      Jos autoillessa ei ole puhelinasiaa, saatan kelailla elämää suurempia asioita itsekseni. Tai saatan kuunnella radiosta mitäsattuuta, jopa laulaa lurittaa mukana jos kohdille osuu itseä miellyttävä biisi. Ja tasan satavarmasti haukun isoon ääneen otsasuoni naukuen kaikki törpöt kanssa-autoilijat, koska noin 90% kanssa-autoilijoista on törppöjä tai muuten vaan idiootteja, mikä on fakta jokaisen autoilijan katsannosta katsoen. Minäkin siis olen törppö aika monelle autoilijalle, siistiä.

      Keskimäärin ajan pääteillä aina, siis miltei poikkeuksetta, 15-20km/h ylinopeutta, kelillä kuin kelillä, kaikkina vuorokauden aikoina. Taajama-alueilla ja niiden liepeillä ajan rajoitusten mukaan, yhtä paljon viattomien jalankulkijoiden, pyöräilijöiden ja lasten kuin suuremman tutkariskinkin vuoksi.
      Samaten ajaessani tuota "standardiajonopeuttani" saatan kälkättää puhelimeen, tosin korvanapin suosiollisella avustuksella, mutta yhtä aikaa saatan myös lukea meilejä toisesta luurista tai jopa naputella tekstareita.

      Kuuppa himmeänä en kuitenkaan aja, siinä menee raja.
      En myöskään ole ajamassa jotakuta törppöä kiinni ja vetämässä turpaan kiinni saatuani, jotain rajaa pitää liikennekäyttäytymiselläkin olla.
      Annan tietä liittymissä ja risteyksissä sekä hyvin hövelisti jalankulkijoille heidän kärkkyessään koloja autoliikenteessä. Ja miksen antaisikin, ajanhan kuitenkin hel**tillistä ylinopeutta siitä eteenpäin joten 10 sekunnin viivästys ei ole mitään, kirin sen seuraavan 2km matkalla varmasti.
      Sitä paitsi autottomat ovat viattomia autolijan näkövinkkelistä, muut varokoot!

      Ja mitä tästä kaikesta seuraa?
      Viimeisin tutkaylinopeussakko on vuodelta 2005, toinen saamistani, sekä viimeisin kolari vuodelta 1999 ja siinäkin olin peräänajon uhrina
      Legendaarisia "läheltä piti" -tilanteita sattuu jokunen vuodessa, mutta nekin sattuvat liki poikkeuksetta kun ajan muun liikenteen mukana radiota kuunnellen tai omissa ajatuksissani.
      Tästä seurasi myös se, että omattuani ajokortin n. 2 vuotta sain kavereiltani lempinimen "Teiden Musta Ritari" ja hyvästä syystä sainkin.

      Ei muuta kuin hyvää viikonloppua, ruuhkassa tavataan, törpöt!

      • kas,

        törpön tunnustus! Sulla on elinvuosia enää jäljellä 5-10, joten mieti tarkkaan, miten ne käytät.


    • määmy

      Mä mutisen ittekseni käsittöämättömii asioit ja manailen tietyömait pimeel. Ups, pittää lähtee nojailee tiskiin, jos tulis vaik ostajii tavaroil, joista en käsitä mitään.

    • Manailen muita sen minkä lauleskelulta ehdin.

    • Yleensä mietin sitä missä olis bisneksen paikka. Nykyään kuuntelen harvemmin edes radiota enää.

    • Laulan musiikin mukana, tai höpisen itsekseni. Avaan ääneen solmussa olevia ajatuksia.

    • Juttelen autoille:.!

      .

      "Älä yhtään yritä tulla sieltä liittymästä eteen senkin perintöaudilla ajava liittymäidiootti"

      Har!

      .

    • Mara661

      Usein vain kaivelen nenääni, kunnes huomaan yllätyksekseni olevani perillä. Niin se menee huomaamatta pitkäkin matka. Tämä on sitä aikamatkaamista!

    • nainenk-s

      Autoa ajan aina yksin,vaikka autossa muitakin olis. Yksin matkaten tietenkin ajan autoa..mitäpä siinä muuta puuhastelemaan.

      • Mielenkiintoista:.

        .

        "Te ajatte vain yksin muista tiellä liikennöitsijöistä riippumatta???????"

        Har!

        .


    • Mie kuuntelen radiota. juttelen siinä kyytiläisten kanssa ja sen semmoista.

      Miulla oli eräs paha tapa nuorempana. Kun ajoin piikillä,
      ni tungin napis korvissa kypärän päähäni, laitoin volyymit
      täysille ja näin vain, että kääk!! mummo suoraan edessä.
      löin jarrut pohjaan ja menin mummon ohitsi 10sm. ja
      mummo ei tiennyt mitä tapahtu, mut eestä tuleva huusi miulle
      vaikka mitä.

      um..syksyä!

    • Syön, puhun puhelimeen ja kirjoitan tarvittaessa tietoja ylös ja tämä vielä taajama-alueella yhdistelmä ajoneuvon kuljettajana. Kohta 10v kyseisissä hommissa ilman mitään äksidenttiä... ja joillain poloisilla ei edes henkilöauto pysy hallussa vaikkei edes radio uskalla kuunnella :D

      • No kyllä se

        sullakin vielä kolahtaa. Darwin award-pysti odottaa jo seuraavaa ottajaansa.


    • yleveromaksaja

      No yksin autoa ajaessahan on hyvää aikaa katsella telkkaria - Kauniita ja rohkeita ja sen sellasta. Tulee hyödyttyä täysimääräisesti tuosta Yle-verosta.

    • aaaaaaaaaaaaaaa1111

      ajattelen naapurin blondii ja samalla .............................................................

    • Eskosd83
    • teres kaa

      No mä masturboin aika useinkin, jos matka yli 50km, Siin yhdistyy huvi ja hyöty.

      Eikä mee aika hukkaan,,,

    • titta 20

      Sama mulla,, mut riittää lyhyempikin matka.

    • JippoSeppo

      Aika usein tulee runkattua.

    • pulinat pois

      Jos itse istun kuskinpaikalla, niin ajan ja ohjaan autoa,ja mietin yleensä hyviä asioita, ja se mitä muut tielläkulkijat minusta ajattelee, ei hetkauta mua yhtään.

      • vaarallinenaina

        Yritän olla nukahtamatta mutta välillä havahdun enkä tiedä yhtään missä olen, jos poliisiauto tulee vastaan niin jarrutan kun en yhtään tiedä mikä nopeusrajoitus on.
        Välillä nopeus putoaa kun nukahtelen ja kiihdytän karkuun kun huomaan jonkun takapuskurissa.


    • Rukouksen voima

      Sanon ääneen "isä meidän "rukouksen. Rukouksen jälkeen on niin rauhallinen ja turvallinen olo.
      Enkelin suojelussa on rauhallista ajella autollakin.

      • Kyl MÄÄKI:.!1#%?+!1

        .

        "Huudan usein *ZIISÖS KRAIST*"

        Har!

        .


    • ajan vaan, en edes mieti mihin ajan, ajan vaan

    • kylät läpi jyrään

      Ajan yössä tulen tuolta kaukaa...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      143
      2192
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1294
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1157
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1047
    5. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      985
    6. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      95
      972
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      77
      967
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      47
      892
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      850
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      753
    Aihe