Vahva unilääke?

Mikä voisi olla hyvä, todella vahva unilääke? Nukahtamislääkettä en etsi vaan lääkettä, joka antaa yhtenäisen unen. Olen kokeillut kymmeniä lääkkeitä, tuloksetta. Bentzot eivät minulla toimi, Ketipinor on kevyttä tavaraa, Mirtazapin myös, Lyrica ei auta, Voxra ei, Dormicum, kyllä näitä riittää. Sellainen riittävän vahva lääke hakusessa? Olen juuri aloittanut työn.Tänäkin yönä nousin kahden jälkeen. Ei tätä kauaan jaksa. Pakko keksiä jotain. Olisiko joku tutkimus? Mistä sinne saisi lähetteen? On niin kallista lystiä. Vitalmedissä kävin kome vuotta sitten, mutta ei juuri auttanut. Levottomat jalat oli diagnoosi. Lyricaa määräsivät. Sifrol ei auttanut. Itse en halua maksaa tonnia, mutta jollain lähetteellä menisin.

Minusta univaivani niin krooninen ja paha, että pakko olisi tutkia kunnolla. Kun vain tietäisi missä ja mistä lähete? Kukan maksaa, Kela ehkä? Kaupungit ovat niin kuralla, että en jaksa oikein uskoa sitlä lähetettä.

33

13856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiolemikääntenox

      Niin joo kokoyön vaikuttava, noin 10tuntia vaikuttava unilääke,, itselläni on ollut joskus stressiä... mikähän sen nimi olikikan D-alkaa.

      • En oikein ymmärtänyt viestiäsi! Tarkoitat, että sinulla on ollut joku D:lla alkava lääke. Mitä luulet tuon tuovan minulle? D alkuisia lienee monia. Esim. Dormicum. Ei toiminut minulla.


    • imovaneukko

      Minä olen pärjännyt imovanella about 13-vuotta. 7,5mg yöksi. Nykyään lisälääkkeenä myös ketipinor 100mg.

      Sairaalakäytössä on vissiin käytössä barbituraatteja jotka nukuttais norsunkin.
      Jokatapauksessa kannattaa varata lääkäriaika ja keskustella tästä.
      Tsemppiä.

      • UnetonBarbi

        Barbituraatteja kokeilisin erittäin mielelläni, mutta aika on ajanut niistä ohi ja tuskinpa yksikään lääkäri niitä Suomessa kirjoittaisi.

        Käytännössä vaihtoehdot on Doxal ja Ketipinor. Doxal vaikuttaa todella hitaasti uneen ja ei ole akuuttiin hätään oikea vaihtoehto. Ketipinorilla pystyy kyllä tiputtamaan tottumattoman vartissa, mutta siihen tulee toleranssi jo muutamassa päivässä (ainakin minulla) ja sivuvaikutukset voi olla voimakkaita.

        Unihygieniaan kannattaa panostaa ja lääkkeitä syödä mahdollisimman harvoin. Toki jos ilman lääkkeitä ei nuku, tilanne on paha ja yksityislääkärille menemistä kannattaa harkita. Sieltä voi ainakin saada lähetteen perusteellisiin tutkimuksiin, jotta unettomuuden perimmäinen syy löytyy. Prosessi voi olla raskas ja rahaa palanee rutosti, mutta eipä siitä ainakaan haittaa ole!


      • Anonyymi

        Sairaaloiden kamat on nykyään ainoastaan varakkaille. Ikävää mutta täyttä tätä päivää. Morfin 30-50mg dormicum 30-60mg.tolla torkkus levollisesti.


    • hamalake

      Jaa, minulle ei noin pienet annokset tee kuin vihaiseksi! Barbituraatteja, onko niitä ylipäätään misään käytössä?

      Minulla on omalääkäri, jonka kanssa olemme koko kesän etsineet sopivaa lääkitystä. Vielä on hakusessa, kun herään ja nousen välillä klo 02 yöllä.

      Dormicumia ehdotti yöllä herätessäni otettavaksi. Vielä ei tule käyttöön. Lisättiin Truxalia 100 mg:aan. Truxal rentouttaa sopivasti ja on paras käyttämistäni lääkkeistä. Niitä on siis muitakin.

    • rauta7

      Leponex 100 mg. Tosin ei taida onnistua jos töihin pitää mennä. Itse otin joskus krapulaan kokeilumielessä ja nukuin ensin 15 h jonka jälkeen makailin sängyllä vielä 5 h ilman että jaksoin avata silmiä, tämän jälkeen 8 h unta ja heräsin vieläkin tokkurassa. Tosin krapula oli poistunut tehokkaasti. Lienee vahvin psykoosi tms. lääke mitä on tarjolla. Katso myös ketju "Leponexiä krapulaan"

      • melatoniiniiiii

        Mä oon ymmärtäny, että Leponexia määrätään silloin kun mikään muu lääke ei toimi, siis ei unettomuuteen vaan mielenterveys juttuihin.


      • Anonyymi

        Ei töihin sais muutenkaan pitkään kestäneiden univaikeuksien takia mennä 48h. Yhtämittainen valvominen katsotaan usealle aiheuttavan yli promillen känniä vastaavan tilan. Itse jos saisin valita olisi esim: oxanest 40mg dormicum 30-60mg. iv. /i. m.


    • Painkillerz

      Fluniratsepaamia sisältävät unilääkkeet ovat vahvoja.
      Tosin niitä et saa Suomesta. Joudut tilaa ulkomailta, jos vaan saat lääkärin kirjoittamaan englanninkielisen reseptin...

    • Olet saanut jo varmasti paljon vastauksia,mutta kirjoitan silti.Ainakin levottomiin jalkoihin ja samalla unen antajana ,hermoratojen laukaisijana sekä hoitona on tehokas apteekista saatava Magnesiamaito,400ml pullo,noin 10e:n luokkaa ilman reseptiä.Otetaan yöksi.Voi pehmittää vatsaakin samalla ja jos on taipumusta kovaan vatsaan,siis suolentoiminta hidasta ja kovalla niin kyllä auttaa.Annosta 15ml voi pinentää tarpeen mukaan.Sitä ainakin kannatta kokeilla,koska magneesin puutetta esiintyy yleisesti monilla.Itse olen saanut siitä avun ja siihen yhdistettynvoi käyttää vaikka Tenox 10-20mg yöksi ja joillakin auttaa Triptyl 25mg yöksi,koska se rentouttaa...
      Myös hypnoterapiasta jotkut saaneet apua uniongelmiinsa ja sellainen pätevä on Helsingissä Sampsa Korhonen,joka sai veljeni lopettamaan 55v kestäneen tupakoinnin kolmella hoitokerralla.Tämä henkilö on ainakin asiansa osaava henkilö.

      Nukkuminen on ihmiselle A ja O.Itsekkin olen herkkäuninen,mutta olen apua saanut em asioista mm.

      Mukavaa keväänodotusta ja apua uniongelmiisi,ellet ole jo saanutkin...

      Terveisin kyllikki414 Satakunnasta

      • Anonyymi

        Mieluummin kandee hoitaa mikä aiheuttaa unettomuuden unilääke jatkuva käyttö aiheuttaa unettomuutta ...ne on vain väliaikaikaiseen käyttöön


    • ipu

      Tenoksia käytin yli 10 vuotta. Nyt Opamoxia.

    • 325325

      Kyllä on asiat pielessä jos yrittää etsiä todella vahvaa unilääkettä.Varsinkin jos edelliset on lakanneet toimimasta tai mikään ei toimi. Ehkä tosi paha unettomuus johtuu jo liioista lääkkeistä? Yrittää lyödä itseään uneen jollain aineella, kokoajan voimakkaammalla. Levottomat jalat voi tulla myös lääkkeistä.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä unilääke aiheuttaa unettomuutta jatkuva käyttö


    • Uusia-on

      Vanha ketju, mutta vastaa kumminkin. Oletko kokeillut Seroquelia, jota nykyisin käytetään myös unilääkkeenä pienillä annoksilla. Ja sitten Sifrolista, se on ok levottomiin jalkoihin yksinään, mutta ei siedä kovin monia lisälääkkeitä yhtäaikaa (oman kokemukseni mukaan).

    • VanhaViisasLääkäri

      Imovane nukahtamiseen, Tenox nukkumiseen. Varsinaisten riippuvuutta aiheuttavien lääkkeiden ulkopuolelta Levomepromatsiini. Kannattaa kysyä lääkäriltä. Se auttoi kun mikään tavanomaisista ei pahan henkilökohtaisen trauman jälkeen toiminut.

    • NoJohanNyt

      Haluat siis pillerillä paeta ajatusvirtaasi, siihen reagoimista. Kohtaa itsesi, on paras unilääke! Erilaisia tekniikoita pään ajatusten hiljentämiseen löytyy vaikka juutuupista. Kuuntele Echart Tollea, Rubert Spiraa...opit muuttamaan ajatuksiesi ehdollistumien aiheuttamat tunteesi itsesi kokemuksiksi, jotka eivät ole sinä. Antaudu tunteellesi, seuraa sitä ja huomaa se vain tunteeksi. Katso tunnetta etäältä. Pikkuhiljaa kykenet menemään ajatusten lähteille. Tunteesi kumpuavat niistä. Tunne epämielyttävinkin tunne täysillä ja huomaa että se on vain tunne joka voimistuu sitä paetessa, heikkenee sen kohdattaessa. Syntyy uusi, vahva sinä.

      • Anonyymi

        sovitaan sit näin


      • Anonyymi

        VOI VITTU


      • Anonyymi

        Just saatana, nää on näitä sipulimaito urpoja tai anoja, anteeks vaan. Luonto on kehittänyt kasvin kun opium unikko. Kanzii ottaa yhteyttä lähimpään floristiin, tai tilata damista(Amsterdam) opium unikon kuivattuja kotia. Murenna ne kattilaan vaikka perunanuijalla, jäähdytä ja eiku ääntä kohti. Sillä nukkuu piri ukkokin.


    • Anonyymi

      Tenox 20mg ja Triptyl 20mg. Tosin heräilen monta kertaa edelleen yössä. Pitää miettiä vielä annosten nostoa

    • Anonyymi

      Dormicum!

    • Anonyymi

      Nykyään lääkärit eivät "mielellään" kirjoita nukahtamis/ unilääkkeitä. Syy: Valvira valvoo. Mutta kyllä kaikenlaisia muita tarjotaan kuten mirtsoja ketipinoreita ym.

    • Anonyymi

      M3! (@@)

    • Anonyymi

      Unilääke on vain väliaikaiseen käyttöön jatkuva unilääkkeen syönti aiheuttaa unettomuutta..mieluummin unettomuuden syitä pitää hoitaa masennus mikä sen aiheuttaa mieluummin kun lopun ikää syö uni lääkkeitä

    • Anonyymi

      Kyllä tavalliset unilääkkeet pitäisi auttaa! Jos ei, niin sitten pitää mennä jollekin erikoispoliklinikalle, jossa unta valvotusti seurataan!

      • Anonyymi

        Ihanko niihin vaan mennään? Ei ainakaan kunnallisella saa edes puhelinnumeroa jos ei oo lähetettä. Sen lähetteen saa kun jaksat juosta omassa terkassa hyvällä lykyllä vielä vaihtuvalla omalääkärillä sellaiset 10kertaa. Jos silloinkaan.


    • Anonyymi

      Olen unohtanut typerät kunnalliset ja siirtynyt yksityisen palveluihin. Homma pelaa ja hyvin.

      • Anonyymi

        Samoin oli minulla. Kunnallisessa terveyskeskuksessa oli erittäin tympeä vastaanotto. Eivät sanojensa mukaan voi bentsoja uusia, vaikka niiden vuoksi en sinne edes tullut.

        Sanoin, ettei teidän tarvitse mitään bentsoja uusia, se hoidetaan muualla. Tämä keskustelu sai verenpaineeni nousemaan niin korkeaksi, että määräsivät verenpainelääkkeet. Ihme, että uskaltavat ylipäätään määrätä mitään! Ei koskaan enää kunnallista!


    • Anonyymi

      Imovane

    • Anonyymi

      Propofol. Jos ei muu enää toimi niin se toimii!

    • Anonyymi

      Eihän se auta kun tk.lääkärille vaan ja kerrot tilateesii jospa se kuitenkin se lähete erikoislääkärille tipahtaisi ja löytyisi sopiva lääkitys ensi alkuun.Huvittaa nuo pelottelua lääkeriipuvaisuudesta jo muutamassa päivässä.Kyllä sinä vielä apua löydät ja saat kun vaan jaksat vaatia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe