Ärsyttävät loisiat..

väsynytvaimo <3

Mieheni perhe on jatkuvasti meiltä jotain vailla, sieltä tulee joku meille asumaan viikoiksi, tutkii kaappeja ja kuuntelee jokaisen keskustelumme. Syö ja juo meidn piikkiimme ja vaatii oman huoneen. Yksi heistä asui meillä kuukauden, minä ja mieheni jouduimme häntä kuskaamaan, koska hän vain soitti jostain että tarvitsee kyyditystä.
Me asumme kaupungissa ja he maalla, olemme ottaneet lainaa 10v sitten jotta saimme talon rakennettua, nykyään talon paikan arvo on noussut ja se sijatsee hyvinkin keskeisellä alueella.

Mieheni perhehän siis on aikuisia ihmisiä, 4 sisarusta jotka asuvat vielä kotonaan vanhempien luona, heidän vaimojaan ja miehiään ja he kaikki asuvat samassa maalaistalossa.
Iältään he ovat 18-30v ja he kaikki asustelevat meillä aina silloin tällöin.

Minä olen väsynyt.
He tulevat meille kuin hotelliin, käytöstavat kuitenkin on kuin he olisivat kotonaan.. Veljen vaimo ja sisaret kulkevat ympäriinsä pienissä mikroshortseissa ja bikineissä, veli ja sisarten miehet taas pyyheliina lanteilla. He syövät meillä ja tilaavat ruokaa mieheni mukana. Minun omasta hygieeniatuotteille tarkoitetusta kaapista oli miehen veljen vaimo veinyt ja käyttänyt kaikki kuukautissuojat ja tamppoonit.

He kaivavat kaappeja,he makoilevat sohvilla.. Koskaan emme kiitosta mistään saa.

Appivanhemmat taas, heillä on alkoholiongelmaa, he inhoavat minua ja siksipä lapsiinkaan eivät pidä yhteyttä.

Minä rakastan miestäni, hän on elämäni rakkaus, mutta minä en enää jaksa olla suvun piikana enkä jaksa että kotini on hotelli.

Minä taidan ottaa eron, vai olisko tilanteesta muuta pääsykeinoa? Mieheni ei osaa sanoa sisarilleen ei, minä en enää jaksa.

Minä vaan en haluaisi eroon miehestäni, sillä rakastan häntä.

23

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsynytvaimo<3

      Ja unohdin sanoa; mieheni on jatkuvasti hedän perhetilallaan jotain tekemässä, ajamassa paskaa, rakentamassa uutta navettaa.. etc.
      Hän on tainut jo valita perheensä minun ohitse?

    • tättä

      Vaihtoehtoja pois pääsyyn on kaksi:

      Älkää olko koskaan kotona, pidätte ovet kiinni/ Kaikki omaisuus lukkojen taa

      tai

      Otatte asian puheeksi ihan rauhallisesti keskustellen. Mutta... tässä täytyy olla osallisena myös miehesi, muuten syyt lankeaa sinulle.

    • ajattelennäin

      No raamatussakin sanotaan että mies liittyköön vaimonsa kun naimisiin menee, ja se lapsuusperhe tulisi jättää...

      Sinun miehesi on edelleen klaanissaan kiinni. Eipä tuo ole ihan Suomessa tapana, että en ihmettele väsymystäsi.

      Oletko jutellut asiasta miehesi kanssa? Että tilanne on näin vakava, olet niin väsynyt tähän että olet jo miettinyt että pitääkö tässä erota.

    • mek

      Sanoppa niille vieraille kerran iahn suoraan että meillä maksaa asuminen 100€ vuorokausia tai sitten heitätä ne ulos koska sinä omistat puolet asunnosta ja myös määräät siitä kuka sinne kylään tule. Seuraavan kerran jos eivät pyynnöstäsi lähde niin soita poliisit heittämään ne miehesi sukulaiset pihalle ja miksi et heti ilmoittanut kun talo valmistu että vieräilut loppuu ja kerrot mihellesi että jos hänen sukulaisensa ei pysy täältä meidän nurkista poissa niin tulee avioero ja rupeat rajoittamaaan miehen vierailuja sukulaistensa talkoissa ja se siitä.

      • neuvoja :(

        Muutapa neuvosi minä-muotoon. Sanoisitko ja tekisitkö itse noin. Kuvittele tilanne, että suljet ovesi ja kiellät tulemasta.
        Voisitko todella sen tehdä?
        Ei auta sanoa, että tekisit noin, JOS suku olisi epämiellyttävä, vaan tekisitkö sen huomenna, kun he olisivat tulossa. Sukuhan ei tiedä olevansa epämieluisa.
        Soittaisitko poliisit, kun anoppi ei lähdekään kotiin määräajassa?
        Voisitko todella esittää laskun täysihoidosta?

        Voisitko hakea eroa miehestäsi, jos hän arvostaa vanhempiaan ja sisaruksiaan, vaikka on naimisissa?

        En vähättele aloittajan tilannetta, mutta on selvää, että em. neuvoilla ei onnistuta.
        Kyllä tässä tarvitaan yhteistyötä miehen kanssa, joka sitten voisi saada järjestystä omaisiensa käytökseen.

        Antamasi neuvoja ei pysty noudattamaan.


      • mek
        neuvoja :( kirjoitti:

        Muutapa neuvosi minä-muotoon. Sanoisitko ja tekisitkö itse noin. Kuvittele tilanne, että suljet ovesi ja kiellät tulemasta.
        Voisitko todella sen tehdä?
        Ei auta sanoa, että tekisit noin, JOS suku olisi epämiellyttävä, vaan tekisitkö sen huomenna, kun he olisivat tulossa. Sukuhan ei tiedä olevansa epämieluisa.
        Soittaisitko poliisit, kun anoppi ei lähdekään kotiin määräajassa?
        Voisitko todella esittää laskun täysihoidosta?

        Voisitko hakea eroa miehestäsi, jos hän arvostaa vanhempiaan ja sisaruksiaan, vaikka on naimisissa?

        En vähättele aloittajan tilannetta, mutta on selvää, että em. neuvoilla ei onnistuta.
        Kyllä tässä tarvitaan yhteistyötä miehen kanssa, joka sitten voisi saada järjestystä omaisiensa käytökseen.

        Antamasi neuvoja ei pysty noudattamaan.

        Meille ei ainakaan kukaan tule kysymättä ja jos ei sovi niin ei tule kukaan sukulainen kylään jos on muuta menoa tai ei huvita olla sukulaisten kanssa nin se siitä.


      • pidä pääs kiinni
        mek kirjoitti:

        Meille ei ainakaan kukaan tule kysymättä ja jos ei sovi niin ei tule kukaan sukulainen kylään jos on muuta menoa tai ei huvita olla sukulaisten kanssa nin se siitä.

        Joo .. no sinä olet se tyyppi joka on ryövännyt röyhkeydellä äitisi omistaman kesämökin omaan yksityiskäyttöösi ja estänyt veljeäsi fvittuilemalla käyttämästä omaa mökkivuoroaan.

        Sinun neuvojasi sukulaissuhteiden tai ylipäätään ihmissuhteiden hoidossa ei kenenkään kannata nuodattaa. Ihan omien kirjoitustesi pohjalta on syntynyt kuva että olet erittäin väkivaltainen ja riidoissa ihan koko sukusi kanssa.


      • mek
        pidä pääs kiinni kirjoitti:

        Joo .. no sinä olet se tyyppi joka on ryövännyt röyhkeydellä äitisi omistaman kesämökin omaan yksityiskäyttöösi ja estänyt veljeäsi fvittuilemalla käyttämästä omaa mökkivuoroaan.

        Sinun neuvojasi sukulaissuhteiden tai ylipäätään ihmissuhteiden hoidossa ei kenenkään kannata nuodattaa. Ihan omien kirjoitustesi pohjalta on syntynyt kuva että olet erittäin väkivaltainen ja riidoissa ihan koko sukusi kanssa.

        En minäkenenkään kanssa riidoissa ole ja tulen kaikkien kanssa toimeen mutta kun ei kaikki sukulaiset ole samalla aaltopituudella minun kanssani ja se siitä. Oma tupa ja oma lupa toimiin kun kylään mennnään.


    • oppeliini1

      Aivan hyvin voit ilmoittaaa seuraavalla kerralla ett olisi todella hauska viettää aikaa heidän kanssaan. Nyt kuitenkin teette remonttia (vaihda verhot, kiillota lattiaa - mikä tahaansa kodin kunnostus ON remonttia!) ettekä ikävä kyllä voi ottaa kotiinne vieraita. Harmin paikka! Mutta tavataan vaikka kahvilla xyz kahvilassa.

      Tuota mantraa kun toitotat ennen jokaikistä vierailuaan, eikohän ne ala harvenemaan.

      Tosi on ettei KUKAAN tule kenenkään kotiin ellei heille avata ovea. Sinun on syytä oikein kristallin kirkkaasti ilmoittaa miehellesi että sinä olet jatkuviin pitkäaikaisvierailuihin jo täydellisen kyllästynyt. Siihen ON tultava loppu.

      Ellei miehesi muuten usko, osta torilta kala, jätä se olohuoneesi nurkkaan ja saatte tuntuvasti huomata että se alkaa hirvesti haisemaan muutana tunnin kuluttua.
      Aivan kuin vieraat!

      Eikohän sitten miehesi tajua asian ydintä!

    • 20+12

      MIehesi ei osaa sanoa ei, osaatko sinä itse? Harvemmin kukaan kuitenkaan ihan väkisin vierailulle tulee, joten sinun täytyy opetella sanomaan, että nyt ei käy. Mitään tekosyitä ei tarvitse siihen sepittää, se pitää riittää, että haluamme olla oman perheen kesken.

      Koska perhe on tottunut pitämään teitä ilmaisena hotellina ja hyväksikäyttämään kiltteyttänne, se varmasti vaatii totuttelua. He eivät välttämättä heti usko, koska ovat saaneet aivan vapaasti tulla, mennä ja olla palveltavina. Riitaa voi tulla, mutta mieti onko se aikuisen ihmisen järkevää ottaa ero, jos miestäsi rakastat, ettei kumpikaan teistä osaa sanoa ei?

      Nyt on korkea aika opiskella tuo taito, vai mitä. Olen itsekin ollut vähän samanlainen nuorempana eli meille tuli asustelemaan ja kutsumatta kylään monikin ihminen. Väsyin kuten sinäkin. Oli pakko sanoa joillekin ihmisille aika napakasti, että nyt ette tule. Se ei käy. Tuntui todella oudolta, ettei sana ensin ollut mennä perille! Itselleni ei tulisi mieleen mennä mihinkään, jos selvästi kielletään tulemasta. Mutta sellaisia ihmisiä on ja heille on vain pakko opetella asettamaan rajoja. Ei tarvitse huutaa ja haukkua eikä tarvitse perustella. Nyt ei käy riittää.

    • väsynytVaimo<3

      Kiitos kaikille tuesta ja ihan tottahan se on mitä näissä viesteissäkin on kirjoitettu, oma vika. Miksi aina päästämme heidät kotiimme.

      Haluan pitää heidät lähellä meidän elämässämme, koska olen tottunut siihen että he ovat meillä, olisi se mukavaa silloin tällöin. Ei kuitenkaan näin usein kuin nykyään.
      Minusta olisi myös mukavaa mikäli he voisivat täällä ollessaan osallistua edes johonkin, mutta kun minä pesen pyykitkin heille.

      Minä olen itse todella surkean itsetunnon omaava heikko ihminen, mieheni on ilmeisesti samanlainen.
      Minä juttlen miehelleni, katsotaan saadaanko mitään aikaiseksi, tuskin. Vieläkin mietin sitä avioeroa, miehen sisar lähti eilen miehineen jälleen täysihoidosta.

      • 20+12

        Avioero ei ratkaise ongelmaa siitä ettei osaa sanoa ei, hehän voivat tulla luoksesi eronkin jälkeen esimerkiksi tapaamaan lapsia. Tämä on vain kasvun paikka, voit sanoa tuon kaiken minkä sanot viestissäsi myös näille sukulaisille. Tällä hetkellä he voivat jopa luulla, että olette tosi onnellisia kun he tulevat kylään ja että nautit passaamisesta.

        Kiltteyshän on hyvä piirre ihmisessä, ei sinun tarvitse soimata itseäsi tai miestäsi tästä, vaan pikkuhiljaa alkaa opetella ein sanomista. Se tuo monessa asiassa hyötyä, ei vain tässä. Monet minunkaltaiseni liian kiltit ovat sen saaneet kokea ja niin saat sinäkin, kun alat harjoitella. Ensin se on tosi vaikeaa mutta muuttuu helpommaksi kerta kerralta. Olen käynyt tuon saman prosessin ja vieläpä asiakin oli sama. Silloin kun pääset eroon syyllisydestä alkavat ihmiset uskoa helpommin mitä sanot.


      • mek

        Älä passaa ketääm ja jos tulee sanomista niin ensin käsket kauppaan hakemaan ruuat ja sitten vielä käsket ne tekemään ja kun lopetat kaiken tekemisen kun tulee vieraita niin lähtevät aika nopeasti pois kun ei saa ruokaa eikä mitään muutakaan palvelua.


      • tultapäin

        Kyllä te tästä selviätte kun päätätte selvitä. Onko sinulla ketään sellaista sukulaista, esim. äitiä, jonka voisit laittaa viestinviejäksi soittelemaan läpi tuon maatalon asujaimet. Että teille ei saa enää tulla yökylään, hotellit ovat sitä varten.
        Jos ei, niin sinun on hoidettava asia itse. Älä anna miehellesi lupaa päästää ketään sukulaistaan teille loisimaan, vaan käske soittamaan sinulle ja kysymään. Silloin et voi syyttää mitään etkä ketään muuta kuin itseäsi, jos taas on yövieraita viikon. Vasta kun opit sanomaan EI KÄY, asiat korjaantuvat. Puhelimitse tuo ei järin vaikeaa liene.

        Opettele, ilmeisesti olet ihan aikuinen etkä mikään holhottava. Sinä se olet joka ylirasittuu ja jota ottaa pattiin. Hoida itse homma äläkä ole miehellesi vihainen.


      • Näkökulma tämäkin

        Kyllä suku on varmasti siinä luulossa, että olet iloinen heidän vierailuistaan, niin iloinen, että peset pyykitkin heille, että voisivat olla pidempään.

        Minä nuoruudessani elin niin pienillä tuloilla, että minun olisi vastaavassa tilanteessa ollut pakko sanoa, että rahani eivät riitä kaikkien ruokaan. Jos haluavat kyläillä, niin on maksettava osuus aterioista ja osallistuttava siivoukseen yms. koska yhden ihmisen voimat eivät riitä kaikkeen.

        Se pitää sanoa ääneen, ilman sarvia ja hampaita, mistäpä sukulaiset muuten voisivat asian ymmärtää!

        Kokemuksesta tiedän, että jotkut emännät ovat niin tarkkoja kaikesta, että eivät päästä vierasta keittiöön, puhumattakaan, että kelpaisi imurointi tai muu taloustyö.
        Vaikka haluaisikin auttaa, niin torjunta tekee vieraan sen verran epävarmaksi, että istuu vain nojatuolissa ja katsoo pölyistä televeisioruutua vapaaehtoisesti.
        Jos yrittää tulla avustamaan, niin emäntä saattaa kivahtaa, että kyllä tiedetään, että vieras on siivoushullu, mutta tämä järjestys sopii kyllä tähän huusholliin!


    • VäsynytVaimo<3

      Sanoin miehelle ja miehen perheelle ei, nyt he tulevat siittä huolimatta, soittamatta ilmoittamatta.

      Miehen äiti soitti, itki puhelimessa miehelle tätä, mies meni siihen mukaan. Nyt tuo sakki on taas täällä.

      Meille tulee ero.

      Näin tässä käy.

      • mek

        Nyt kun ovat tulleet sinun kiellosta huolimatta niin lopetat kaiken tekemisen eli et laita ruokaa ja mene vaikka harratuksiin kokoajan ja tyttöjen iltaan baarikierrokselle ja sanot miehellesi että nyt hän tekee kaiken ja kokoajan auot päätäsi miehn sukulaisille ja haukut ne pystyyn ja käsket lähteä kotiin. Jos muu ei auta niin soitappa poliisit paikalle niin lähtevät ja kiireen vilkkaan niin oppivat että ei sovi niin ei sovi. Sanot suoraan että meillä olo maksaa 100€ vuorokausi ja per/henkilö niin rupeaa ääni muuttumaan ja sinä otat rahat. Et mene kauppaan ja et laita ruokaa, keräät kaikki pesuaineet saunasta pois ja muutenkin provosoit kokoajan vieraiden olessa teillä niin varmasti lähtevät ja jos muuten ei lähde niin pesäpallomaillalla annat vautia niin hyvä tulee.


      • Mies passatkoon

        Sinun ei ole pakko olla heidän kanssaan. Ole poissa kotoa, älä emännöi.
        Ihan hyvillä mielin vain, sanot, että olipa nyt kiireinen aika meikäläisellä, mutta osuuskauppa on tuossa kulman takana ja ratikalla pääsee torille. Kattilat on kaapissa. Olkaa kuin kotonanne, ja niinhän te olettekin kuten aina....

        Onko sinulla hyviä ystäviä, jotka voisivat sinut yövyttää?


      • Wylle

        Ilmoita sukulaisille, että teillä on talkoot. Pistä ne hommiin, niin johan pysyvät pois :-)


      • pataan vaan!
        Mies passatkoon kirjoitti:

        Sinun ei ole pakko olla heidän kanssaan. Ole poissa kotoa, älä emännöi.
        Ihan hyvillä mielin vain, sanot, että olipa nyt kiireinen aika meikäläisellä, mutta osuuskauppa on tuossa kulman takana ja ratikalla pääsee torille. Kattilat on kaapissa. Olkaa kuin kotonanne, ja niinhän te olettekin kuten aina....

        Onko sinulla hyviä ystäviä, jotka voisivat sinut yövyttää?

        "Sinun ei ole pakko olla heidän kanssaan. Ole poissa kotoa, älä emännöi."

        Voihan niille myös suoraan kertoa asian ja jos ei meinaa mennä perille, huutaa.

        Itse yritin huomauttaa naaupurilleni häntä eräästä asiasta (ihan aiheesta).

        Sanoin siitä ihan asiallisesti, mutta keskustelu nousi täysin pystyyn koska vastaan tuli vain valitusta siitä ettei tämä kuulu minulle mitenkään ja ihan puhdasta vi***lua. Niinpä paukautin päin naamaa että "haista sinä kuule pitkä'v**tttuu, saa**nan ku**päää mul***vsti, tämä kyllä muistetaan, eikä tartte enää pyytää minulta koskana mitään kun ei näköjään homma toimi kuin yhteen suutaan, v***un kokovartalok*rpä." Oli se äijän ilme näkemisen arvoinen :-)


    • Ymmärrän aloittajaa

      Toimisiko tuossa tilanteessa vuoroin vieraissa-systeemi. Menkää te vuorostanne sinne maalle asumaan vaikka monena viikonlopuyna peräkkäin ja lomillanne. Menkää sinne ennen kun he ehtivät tulla teille, niin voisivat oppia jotakin. Vaikka kovapäisille on vaikea opettaa uusia tapoja.

      • Annelia..

        entä jos seuraavalla kerralla kun joku tulee teille pakkaat laukun ja siirryt hotellin / kaverisi luo. Sanot miehellesi että et jaksa. katso tekeekö miehesi mitään kunhan olet lähtenyt pois tarpeeksi monta kertaa. Jos miehesi ei reagoi ei koko homma ole sen arvoista..

        Jos et pysty tuota tekemään vaan taas alistut niin sitten ei kannata valittaa


    • Irti alkoholismista

      Tyypillistä vastuutonta alkoholistiperheen käytöstä. Sanon perheen siksi, että lapset ovat sielä kasvaneet ja käyttäytyvät yhtä vastuuttomasti kuin perheen alkoholistivanhemmat. On todellä ikävää, että olet joutunut hyvää hyvyyttäsi altavastaavan asemaan; voin kuitenkin luvata, että heikkoa itsetuntoasi ja hyvyyttäsi tullaan käyttämään väärin loppuun saakka ellet laita stoppia sille.

      Vielä ikävämpää on ettei puolisosi ole irtaantunut vanhemmistaan ja on ilmeisen heikon itsetunnon itsekin omaava; myöskin tyypillistä alkoholistiperheen lapsille. Irtirepäisy on voimia vaativa teko eikä kaikista siihen ole; ole puolisosi tukena mikäli hän tähän ratkaisuun päätyy.

      Itse pystyin vasta terapiassa käytyäni ja puolisoni tuella ottamaan etäisyyttä lapsuudenperheeseeni jota vaivaa erilaiset päihde- ja mielenterveysongelmat mitä ei kuitenkaan myönnetä eikä täten niille tehdä mitään.

      En voi kuin suositella irtiottoa. Ottakaa oma elämänne takaisin ja vaalikaa sitä. Tsemppiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe