Noin suurin piirtein vai tasan tarkkaan?

siten vai täten

Kumman tyylinen ihminen pääsääntöisesti olet ja miten se näkyy toimissasi/elämässäsi?

30

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sil tapaa

      Kaikki tehdään "vasemmalla kädellä"

    • Minun mielestä pitää ainakin yrittää olla tarkka ja huolellinen. Sotkuista ja sähläämisestä tulee vaan turhaa sanomista. Yritän parhaani mukaan pitää järjestystä ja kiinni sovituista aikatauluista.
      On tää nuttura välillä tiukalla. Muutun kärsimättömäksi, jos asiat ei kulje niin kuin pitäisi. Taitaa olla vähän luonne kysymys.

      • tarkasti ottaen

        Se kirjoitetaan: luonnekysymys.


      • tarkasti ottaen kirjoitti:

        Se kirjoitetaan: luonnekysymys.

        Kiitos, pahoittelen virhettä.. Korjaus ed. tekstiini luonne kysymys = luonnekysymys.


      • yb offina..
        tosi..typy kirjoitti:

        Kiitos, pahoittelen virhettä.. Korjaus ed. tekstiini luonne kysymys = luonnekysymys.

        Taidat olla aikamoinen huithapeli :(


      • yb offina.. kirjoitti:

        Taidat olla aikamoinen huithapeli :(

        Näin on. En edes viitsi oikolukea kirjoituksiani. Ihan mahdoton.


    • no stress

      Pyrin tekemään kaiken "juostenkusten"

    • Riippuu hiukan asiasta. Jos on pakko valita, niin olen enemmän suurpiirteinen kuin pikkutarkka. Olen hyvä hahmottamaan kokonaisuuksia, mutta kärsivällisyys ei aina riitä yksityiskohtien kanssa väkertämiseen. Töissä on pakko keskittyä myös yksityiskohtiin, mutta se onkin haasteellisin osa minulle.

      Parhaiten suurpiirteisyyteni näkyy ehkä siinä, että elämäni ei mene sekaisin mikäli jotkin pienet asiat eivät ole täydellisesti kohdillaan, kaiken ei tarvitse olla aakkosjärjestyksessä värien mukaan lajiteltu. En jaksa hermostua vaikkapa siitä, jos toinen ei ole ripustanut pyykkiä kuten minä haluaisin sen ripustettavan.

      Joskus suurpiirteisyyteni ärsyttää itseäni ja pakotan itseni olemaan tarkempi. Eritoten silloin jos suurpiirteisyyteni vaikuttaa toisiin negatiivisella tavalla, pyrin panostamaan tarkkuuteen..

      • Joskus on hyvä vaan hallita kokonaisuuksia, ettei huku nippeleihin (=yksityiskohtiin tai lillukanvarsiin).

        Mutta silti, isotkin jutut koostuvat yksityiskohdsista.

        Ongelma tulee siitä kuinka paljon haluaa sekaantua. Tai kuinka paljoon taidot riittävät.

        Jos haluat mikromanageroida, sekoat yksityiskohtiin. Jos haluat välttyä siltä, kannattaa tehdä selväksi miten asia hoidetaan, hoitaa homma niin, että saa osaajia ja sen jälkeen varmistaa, että homma menee juurikin niin. Eli riittävästi seurantaa.


      • pus-kis kirjoitti:

        Joskus on hyvä vaan hallita kokonaisuuksia, ettei huku nippeleihin (=yksityiskohtiin tai lillukanvarsiin).

        Mutta silti, isotkin jutut koostuvat yksityiskohdsista.

        Ongelma tulee siitä kuinka paljon haluaa sekaantua. Tai kuinka paljoon taidot riittävät.

        Jos haluat mikromanageroida, sekoat yksityiskohtiin. Jos haluat välttyä siltä, kannattaa tehdä selväksi miten asia hoidetaan, hoitaa homma niin, että saa osaajia ja sen jälkeen varmistaa, että homma menee juurikin niin. Eli riittävästi seurantaa.

        Oikean suhteen löytäminen onkin joskus hankalaa. Milloin sekaantua, milloin perääntyä...

        Itse esim koulutin yhden porukan, ja heidän osaamisensa on vastuullani. Pitkään en osannut päästää irti vaan varmistin aina taustalla, että kaikki sujuu miten haluan. Pikkuhiljaa oli pakko perääntyä, ei riitä tunnit vuorokaudessa jos meinaa ehtiä keskittyä niihin kokonaisuuksiin.

        Mikromanageeraus on tehottomuutensa lisäksi omiaan luomaan myös huonoa työilmapiiiriä. Helpolla tulee työntekijöille tunne, ettei heihin luoteta eikä heillä ole mahdollisuutta vaikuttaa oman työnsä tekemiseen ja siitä ei voi seurata kuin huonoa. Jos ihmisiä kohtelee kuten apinoita, he alkavat käyttäytymään kuin apinat :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Oikean suhteen löytäminen onkin joskus hankalaa. Milloin sekaantua, milloin perääntyä...

        Itse esim koulutin yhden porukan, ja heidän osaamisensa on vastuullani. Pitkään en osannut päästää irti vaan varmistin aina taustalla, että kaikki sujuu miten haluan. Pikkuhiljaa oli pakko perääntyä, ei riitä tunnit vuorokaudessa jos meinaa ehtiä keskittyä niihin kokonaisuuksiin.

        Mikromanageeraus on tehottomuutensa lisäksi omiaan luomaan myös huonoa työilmapiiiriä. Helpolla tulee työntekijöille tunne, ettei heihin luoteta eikä heillä ole mahdollisuutta vaikuttaa oman työnsä tekemiseen ja siitä ei voi seurata kuin huonoa. Jos ihmisiä kohtelee kuten apinoita, he alkavat käyttäytymään kuin apinat :)

        Poikkeamiin pitää puuttua. Normisuorituksesta tulee kiittää. Erittäin hyvästä palkita. Jos suunta on oikea, peräntyä ei koskaan.


      • pus-kis kirjoitti:

        Poikkeamiin pitää puuttua. Normisuorituksesta tulee kiittää. Erittäin hyvästä palkita. Jos suunta on oikea, peräntyä ei koskaan.

        Hieno tiivistelmä :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Hieno tiivistelmä :)

        Konsultti puhui. Vastuu kuulijalla.. ;-)


      • pus-kis kirjoitti:

        Konsultti puhui. Vastuu kuulijalla.. ;-)

        Ja lasku tulee perästä... ;)


      • oasis79 kirjoitti:

        Ja lasku tulee perästä... ;)

        Ei jaksa. Hymy riittää.


      • pus-kis kirjoitti:

        Ei jaksa. Hymy riittää.

        Kiitos, tässä oikein leveä sellainen :D


    • Kyllä mä oon suurten linjojen miäs.

    • Työelämässä ei voi olla pikkutarkka, jos on päällikkö- tai johtaja-asemassa. Aikasemmin mainittu mikromanagementti johtaa paitsi oma-aloitteisuuden katoamiseen, organisaation muuttumiseen päärynän muotoiseksi. Pulska keskivartalo ja kapea yläpää, jonne kaikki asiat pikkuhiljaa jumiutuu.

      Yksityisesti olis parempi olla sekä-että, mutta mä olen vaan suurpiirteinen silläkin saralla.

      • Yäk en jää tänne

        Näyttää olevan hienoinen kilpahenkisyys täällä palstalla. Tässä ketjussa pelataan esimerkikisi jälleen termistöllä, jolla pikkusieluiselta vaikuttava voi erotella itseään muista. Tämä on siis tapahtuma, joka näytellään aina ajoittain näillä pslstoilla. Ei mitään uutta. Harmi niiden puolesta, kenen on vaikea vapaalla irrottautua duuneistaan.


    • Työelämässä pikkutar

      .

      Työelämässä pikkutarkka - ei tule myöskään sanomista joten saa nauttia hiljaisuudesta koska kehuja ei saa antaa

      Siviilissä taas jokseenkin päinvastainen - ehkä juuri vastapainona tuolle edellä mainitulle

      .

    • pilkunviilaaja!

      Ihan just eikä melkein!

    • Kyöstix

      Tuost nuin ja näin ja suitsait

    • Olen aika suurella pensselillä maalaava. Niin ruuanlaitossa, lasten kasvatuksessa kuin parisuhteessakin (?). Samoin töissä, mutta voin kyllä toisaalta hioa jotain skarvia tuntikausia, eli jotkut asiat täytyy mennä millilleen eikä sinnepäin.

      Aikataulut kyllä pitää, eli niissä en ole suuripiirteinen, samoin kuin lupaukseni on tasan tarkkaan, eikä suurin piirtein.

      • niin?

        Suuri pensseli mielessä? Mikä on skarvi?


      • mela tai pensseli
        niin? kirjoitti:

        Suuri pensseli mielessä? Mikä on skarvi?

        Hän "maalailee" suurella pensselillä miehensä kanssa.


    • wqtwqerf

      - tarpeeksi hyvä on tarpeeksi hyvä-
      Eli riippuu asiasta.

    • Heidianneli

      Olen hyvin tarkka kaikessa, niin töissä, ruuanlaitossa, lasten kasvatuksessa kuin parisuhteessakin.

      Aikataulut ei kyllä pidä, niissä olen suuripiirteinen, samoin kuin lupaukseni on sinne päin, eikä tasan tarkkaan.

    • Usiemmiten suurin piirtein ihminen, mutta tykkään joskus pureutua ytimeen tasan tarkaan, jos asia vaatii sellaista.

      Muutoin taidan olla aika saäntillinen. Ei poikkeamia.

      • Ahhaahaa. No joo. En käytä suomi-oikolukuohjelmia täällä ;D


    • ....

      Riippuu asiasta miten paljon on varaa säveltää, mutta jos on niin suuripiirteinen mielummin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      81
      2400
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1548
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1244
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1044
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      393
      973
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      693
    Aihe