Noin suurin piirtein vai tasan tarkkaan?

siten vai täten

Kumman tyylinen ihminen pääsääntöisesti olet ja miten se näkyy toimissasi/elämässäsi?

30

162

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sil tapaa

      Kaikki tehdään "vasemmalla kädellä"

    • Minun mielestä pitää ainakin yrittää olla tarkka ja huolellinen. Sotkuista ja sähläämisestä tulee vaan turhaa sanomista. Yritän parhaani mukaan pitää järjestystä ja kiinni sovituista aikatauluista.
      On tää nuttura välillä tiukalla. Muutun kärsimättömäksi, jos asiat ei kulje niin kuin pitäisi. Taitaa olla vähän luonne kysymys.

      • tarkasti ottaen

        Se kirjoitetaan: luonnekysymys.


      • tarkasti ottaen kirjoitti:

        Se kirjoitetaan: luonnekysymys.

        Kiitos, pahoittelen virhettä.. Korjaus ed. tekstiini luonne kysymys = luonnekysymys.


      • yb offina..
        tosi..typy kirjoitti:

        Kiitos, pahoittelen virhettä.. Korjaus ed. tekstiini luonne kysymys = luonnekysymys.

        Taidat olla aikamoinen huithapeli :(


      • yb offina.. kirjoitti:

        Taidat olla aikamoinen huithapeli :(

        Näin on. En edes viitsi oikolukea kirjoituksiani. Ihan mahdoton.


    • no stress

      Pyrin tekemään kaiken "juostenkusten"

    • Riippuu hiukan asiasta. Jos on pakko valita, niin olen enemmän suurpiirteinen kuin pikkutarkka. Olen hyvä hahmottamaan kokonaisuuksia, mutta kärsivällisyys ei aina riitä yksityiskohtien kanssa väkertämiseen. Töissä on pakko keskittyä myös yksityiskohtiin, mutta se onkin haasteellisin osa minulle.

      Parhaiten suurpiirteisyyteni näkyy ehkä siinä, että elämäni ei mene sekaisin mikäli jotkin pienet asiat eivät ole täydellisesti kohdillaan, kaiken ei tarvitse olla aakkosjärjestyksessä värien mukaan lajiteltu. En jaksa hermostua vaikkapa siitä, jos toinen ei ole ripustanut pyykkiä kuten minä haluaisin sen ripustettavan.

      Joskus suurpiirteisyyteni ärsyttää itseäni ja pakotan itseni olemaan tarkempi. Eritoten silloin jos suurpiirteisyyteni vaikuttaa toisiin negatiivisella tavalla, pyrin panostamaan tarkkuuteen..

      • Joskus on hyvä vaan hallita kokonaisuuksia, ettei huku nippeleihin (=yksityiskohtiin tai lillukanvarsiin).

        Mutta silti, isotkin jutut koostuvat yksityiskohdsista.

        Ongelma tulee siitä kuinka paljon haluaa sekaantua. Tai kuinka paljoon taidot riittävät.

        Jos haluat mikromanageroida, sekoat yksityiskohtiin. Jos haluat välttyä siltä, kannattaa tehdä selväksi miten asia hoidetaan, hoitaa homma niin, että saa osaajia ja sen jälkeen varmistaa, että homma menee juurikin niin. Eli riittävästi seurantaa.


      • pus-kis kirjoitti:

        Joskus on hyvä vaan hallita kokonaisuuksia, ettei huku nippeleihin (=yksityiskohtiin tai lillukanvarsiin).

        Mutta silti, isotkin jutut koostuvat yksityiskohdsista.

        Ongelma tulee siitä kuinka paljon haluaa sekaantua. Tai kuinka paljoon taidot riittävät.

        Jos haluat mikromanageroida, sekoat yksityiskohtiin. Jos haluat välttyä siltä, kannattaa tehdä selväksi miten asia hoidetaan, hoitaa homma niin, että saa osaajia ja sen jälkeen varmistaa, että homma menee juurikin niin. Eli riittävästi seurantaa.

        Oikean suhteen löytäminen onkin joskus hankalaa. Milloin sekaantua, milloin perääntyä...

        Itse esim koulutin yhden porukan, ja heidän osaamisensa on vastuullani. Pitkään en osannut päästää irti vaan varmistin aina taustalla, että kaikki sujuu miten haluan. Pikkuhiljaa oli pakko perääntyä, ei riitä tunnit vuorokaudessa jos meinaa ehtiä keskittyä niihin kokonaisuuksiin.

        Mikromanageeraus on tehottomuutensa lisäksi omiaan luomaan myös huonoa työilmapiiiriä. Helpolla tulee työntekijöille tunne, ettei heihin luoteta eikä heillä ole mahdollisuutta vaikuttaa oman työnsä tekemiseen ja siitä ei voi seurata kuin huonoa. Jos ihmisiä kohtelee kuten apinoita, he alkavat käyttäytymään kuin apinat :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Oikean suhteen löytäminen onkin joskus hankalaa. Milloin sekaantua, milloin perääntyä...

        Itse esim koulutin yhden porukan, ja heidän osaamisensa on vastuullani. Pitkään en osannut päästää irti vaan varmistin aina taustalla, että kaikki sujuu miten haluan. Pikkuhiljaa oli pakko perääntyä, ei riitä tunnit vuorokaudessa jos meinaa ehtiä keskittyä niihin kokonaisuuksiin.

        Mikromanageeraus on tehottomuutensa lisäksi omiaan luomaan myös huonoa työilmapiiiriä. Helpolla tulee työntekijöille tunne, ettei heihin luoteta eikä heillä ole mahdollisuutta vaikuttaa oman työnsä tekemiseen ja siitä ei voi seurata kuin huonoa. Jos ihmisiä kohtelee kuten apinoita, he alkavat käyttäytymään kuin apinat :)

        Poikkeamiin pitää puuttua. Normisuorituksesta tulee kiittää. Erittäin hyvästä palkita. Jos suunta on oikea, peräntyä ei koskaan.


      • pus-kis kirjoitti:

        Poikkeamiin pitää puuttua. Normisuorituksesta tulee kiittää. Erittäin hyvästä palkita. Jos suunta on oikea, peräntyä ei koskaan.

        Hieno tiivistelmä :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Hieno tiivistelmä :)

        Konsultti puhui. Vastuu kuulijalla.. ;-)


      • pus-kis kirjoitti:

        Konsultti puhui. Vastuu kuulijalla.. ;-)

        Ja lasku tulee perästä... ;)


      • oasis79 kirjoitti:

        Ja lasku tulee perästä... ;)

        Ei jaksa. Hymy riittää.


      • pus-kis kirjoitti:

        Ei jaksa. Hymy riittää.

        Kiitos, tässä oikein leveä sellainen :D


    • Kyllä mä oon suurten linjojen miäs.

    • Työelämässä ei voi olla pikkutarkka, jos on päällikkö- tai johtaja-asemassa. Aikasemmin mainittu mikromanagementti johtaa paitsi oma-aloitteisuuden katoamiseen, organisaation muuttumiseen päärynän muotoiseksi. Pulska keskivartalo ja kapea yläpää, jonne kaikki asiat pikkuhiljaa jumiutuu.

      Yksityisesti olis parempi olla sekä-että, mutta mä olen vaan suurpiirteinen silläkin saralla.

      • Yäk en jää tänne

        Näyttää olevan hienoinen kilpahenkisyys täällä palstalla. Tässä ketjussa pelataan esimerkikisi jälleen termistöllä, jolla pikkusieluiselta vaikuttava voi erotella itseään muista. Tämä on siis tapahtuma, joka näytellään aina ajoittain näillä pslstoilla. Ei mitään uutta. Harmi niiden puolesta, kenen on vaikea vapaalla irrottautua duuneistaan.


    • Työelämässä pikkutar

      .

      Työelämässä pikkutarkka - ei tule myöskään sanomista joten saa nauttia hiljaisuudesta koska kehuja ei saa antaa

      Siviilissä taas jokseenkin päinvastainen - ehkä juuri vastapainona tuolle edellä mainitulle

      .

    • pilkunviilaaja!

      Ihan just eikä melkein!

    • Kyöstix

      Tuost nuin ja näin ja suitsait

    • Olen aika suurella pensselillä maalaava. Niin ruuanlaitossa, lasten kasvatuksessa kuin parisuhteessakin (?). Samoin töissä, mutta voin kyllä toisaalta hioa jotain skarvia tuntikausia, eli jotkut asiat täytyy mennä millilleen eikä sinnepäin.

      Aikataulut kyllä pitää, eli niissä en ole suuripiirteinen, samoin kuin lupaukseni on tasan tarkkaan, eikä suurin piirtein.

      • niin?

        Suuri pensseli mielessä? Mikä on skarvi?


      • mela tai pensseli
        niin? kirjoitti:

        Suuri pensseli mielessä? Mikä on skarvi?

        Hän "maalailee" suurella pensselillä miehensä kanssa.


    • wqtwqerf

      - tarpeeksi hyvä on tarpeeksi hyvä-
      Eli riippuu asiasta.

    • Heidianneli

      Olen hyvin tarkka kaikessa, niin töissä, ruuanlaitossa, lasten kasvatuksessa kuin parisuhteessakin.

      Aikataulut ei kyllä pidä, niissä olen suuripiirteinen, samoin kuin lupaukseni on sinne päin, eikä tasan tarkkaan.

    • Usiemmiten suurin piirtein ihminen, mutta tykkään joskus pureutua ytimeen tasan tarkaan, jos asia vaatii sellaista.

      Muutoin taidan olla aika saäntillinen. Ei poikkeamia.

      • Ahhaahaa. No joo. En käytä suomi-oikolukuohjelmia täällä ;D


    • ....

      Riippuu asiasta miten paljon on varaa säveltää, mutta jos on niin suuripiirteinen mielummin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      143
      2202
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1304
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1157
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1047
    5. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      990
    6. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      95
      982
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      77
      967
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      47
      892
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      860
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      753
    Aihe