Miten laatia pelisäännöt ystävyyden ja seksin välille?

M JKL

Olen avoimessa ei-polyamorisessa suhteessa elävä mies, ja olen huomannut että uusien tuttavuuksien kanssa on aika hankalaa tehdä selväksi minun kunnioittavan heitä ihmisinä, vaikka kiinnostukseni ei olisikaan pintaa syvempää. Tämän kahtiajaon ilmaiseminen edes ohimennen johtaa usein välien katkeamiseen. Jos nainen on kiinnostava muuten, niin ystävyys on aina parempi kuin pelkkä fyysinen suhde, johon ei ystävyys kuulu - näiden kahden yhdistäminenhän on seurustelua. Vai onko?

Miten muut kokevat tämän kahtiajaon? Onko jossain hyvä paikka muiden avoimessa suhteessa elävien tapaamiseen? Luulisin että "kohtalontoverit" ymmärtäisivät toisiaan parhaiten.

12

814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieluummin yksin

      Ne naiset, jotka panevat välit poikki kanssasi kuullessaan suunnittelevasi sairasta elämänkuviota, ovat normaalilla järjellä ja tunteilla varustettuja hienoja, omanarvontuntevia naisia, joitten kuuluukin karttaa sinunlaisia ihmisiä. Jouduin itse tuollaisen miehen lumoihin ja pyristelen siitä nyt irti, että voisin säilyttää edes ne rippeet, joita omanarvontunnostani on jäljellä. Luulisin, että paras paikka kaltaisillesi ovat ilotalot.

    • Suoraan avolle?

      Sama kysymys pyöri itselläni mielessä. Tulin siihen johtopäätökseen, että avoimet suhteet on enemmän kokonaisvaltainen elämäntapa tai ainakin minulle pitäisi olla. En olisi valmis miehenä lähtemään "häviävänä" osapuolena avoimeen suhteeseen vaan siitä muodostuisi melkeinpä kilpailu jossa minun olisi myös saatava vierasta ja luultavasti päätyisin ihan sitä varten hakemaan yökerhoista yhden yön seuraa tai pelaamaan nettideiteissä. En usko, että normaalia kautta tutustuttavista naisista monikaan on halukas lähtemään "sivupanoksi" jos olisin kuviosta rehellinen. Mun on suoraan sanoen vaikea kuvitella tilannetta, jossa pariskunnasta molemmat saa vierasta ja nauttii vieraasta tasapuolisesti elleivät sitten pyöri jossain swingeripiireissä.

      Oman mielenterveyteni (ja muiden) vuoksi päätin ettei nuo kuviot ole minua varten.

    • Mieluummin yksin

      On aika uskomatonta, miten ihminen pystyy erottelemaan ihmissuhteestaan irti monia asioita, että rakastella voi tuntematta edes ihmistä, kenen kanssa rakastelee. Miten joku voi rakastella tuntematta kiintymystä tai hellyyttä tai rakkautta. Rakastelu on sellaisten tunteiden kruunu, ja ilman niitä tunteita ei "vehkeet" edes toimi.

      • MÄTÄPAISE

        Onko sitä avokulliasi taikka pahnavittuasi pakko tunkea joka vastaantulijaan? Suomalainen on senverran maalaistollo että sille kelpaa ketä vaan aidsilla täyteen pumpattu tai muu kuppasankari hässittäväksi ja edelleen m,uille tartuttavaksi mintkä ihanuudet ovat ulkomailta alun perin tänne suomeen saanneet.Se oli jo ennen öljyn hinnan kallistumista kun jäteöljy kelpasi paikkaan kuin paikkaan muuhunkin kuin teräöljyn kovikkeeksi.Suomalainen huusi vain asemalla housut rempsottaen että KYLLÄ MUL RAHAA ON MUL ON OIKE LATAKIN. NYT MENNÄ KAHTO UUTISET JA SIT SAUNAAN JA NAIMAAN NAAPURIN AKKAA.Se on laittanu sillilaatikkoo sen päälle ja mie vien kossua ettei kokonaan herpaantuisi.Aids menee kuin livekala perille tuliaisina.


    • eemus

      Minulla on ollut seksiä ystävieni kanssa, ja se on vain syventänyt suhdettamme. Kannattaa mahdollisimman ajoissa ns. lyödä kortit pöytään, ja kertoa millaista suhdetta on hakemassa: millaisessa suhteessa olet, millaisillä säännöillä voit olla muiden kanssa, mitä annettavaa sinulla on. Itselläni on usein toiminut se, että olen rehellisesti sanonut että haluaisin kanssasi seksiä mutta en muuta sen kummempaa. Näissä asioissa suoruus on hyve.

      Nimimerkille Mieluummin yksin: Rakastelua ilman rakkautta kutsutaan seksiksi. Jos sinulla on tuollainen kokemus omasta seksuaalisuudestasi, se ei ole minulta pois, joten minun tapani harrastaa seksiä ei myöskään ole sinulta pois, eikä siis ansaitse halveksuntaasi. Hyvää ei ole yhdenlaista.

    • Mieluummin yksin

      Kylläpä saat kuulostamaan mahdottoman asian mahdolliselta. Seksiä ystävien kanssa??? Sairasta, miten katsot ystäviäsi silmiin sen jälkeen, ai ihan niin kuin ei olisi mitään tapahtunut...Toinen osapuoli yleensä ihastuu tai rakastuu varmasti. Se on kuule sellanen tunne, josta kaikki eivät pääse koskaan nauttimaan, sinä tuskin koskaan, kuulostat tunnevammaiselta. Miksi ette tyydytä mielihalujanne maksullisten kanssa, siitähän heille maksetaankin, ja osaavat hommansa.

      • Lypsylle navettaan

        Maksullinen ei maksa veroa mutta sinä maksat seurauksetkin.


    • justjustjoojoo

      Minäkin naisena pystyn kyllä harrastamaan tunteetonta seksiä tuntemattoman ihmisen kanssa, mutta en kyllä osaa kuvitella, miten suhde, jossa on seksiä ja ystävyyttä ja välittämistä eroaa parisuhteesta?
      Eikö parisuhde ole juurikin seksiä, ystävyyttä ja välittämistä parhaimmillaan ja sopivassa suhteessa.

      Mielestäni nykymaailma on käynyt hyvin sairaaksi, kun ihmiset harrastavat mitä monimutkaisempia suhdekiemuroita, mutta ns. normaali parisuhde ei ole vaihtoehto.

    • säännöt

      "Miten laatia pelisäännöt ystävyyden ja seksin välille?"

      Mahdatko tietääkään miten oikeaan otsikkosi osuu? Sillä nimenomaan pelistä tuossa kysymys. Ja koska kyseessä on (suhde)peli, jota sinä tahdot pelata, niin kunnioitat oikeasti uusia tuttavuuksia jättämällä heidät kokonaan pelisi ulkopuolelle. Eihän esim. jääkiekkoilijakaan taklaile ihmisiä ympäriinsä, vaan vain samaan peliin osallistuvia, peliareenalla.

      Pelaile siis pelejäsi kaltaisiesi kanssa, ja jätä muut rauhaan. Se on oikeaa ihmisten kunnioittamista.

    • 2658462615605

      Komppaan edellistä. Pitää ihan kysellä, että miten ystävän kanssa voi sekstailla, ettei se tuntuisi vaan siltä, että voi vitsi, tämähän voi vaikka tuntua hyvältä. Pelottaa, että maailman suurin voima saa vaikka otteen. Jos sua ei kiinnosta ihminen ihmisenä ja läheisyyden mukanaan tuomat tunnelmat, onhan noita kaiken maailman vekottimia kaupat ja netit pullollaan. Niitten kanssa kun touhuaa, ei kummallekaan jää paha mieli.

    • rosen

      Minusta yksi mielipide tuolla edempänä tuntuisi hyvältä idealta : kortit heti pöytään avoimesti , kun uuden naisen tapaat .
      Silloin naisella on oikeus päättää , mihin lähtee mukaan .
      Ei tule turhia jälkipuinteja eikä petetyksi tulemisen tunteita.

    • s-suhde

      Itse en usko siihen, että ystävyyssuhteesta voisi tulla seksisuhde, mutta seksisuhteena alkaneesta suhteesta voi tulla myös ystävyyssuhde, jossa myös seksi jatkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1509
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1133
    3. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1019
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1018
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      899
    10. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      880
    Aihe