Syitä olla pois töistä

Työruusu

Olen töissä puhelinmyyntifirmassa. Jos olen pois töistä, ketään sijaista ei palkata tilalleni, eikä kenellekkään toiselle työntekijälle koidu poissaolostani haittaa. Ainoa haitta koituu firmalle, koska minun osaltani ei sitten tule kauppaa siltä päivältä.

Tilanteeni on nyt sellainen, että olen lopen uupunut työnteosta ja haluaisin vaihtaa kokoaikaisesta työntekijästä osa-aikaiseksi, siten, että minulla olisi töitä vain ma-to. Tämä ei kuitenkaan työnantajalleni käy, koska firmaan ei tällä hetkellä voida palkata, kuin kokopäiväisiä työntekijöitä, jotka ovat töissä ma-pe.

Haluaisin nyt siis pitää yhden vapaapäivän keskellä viikkoa ainakin tällä ja ensi viikolla. Mitkä syyt olisivat hyviä tekosyitä olla töistä pois?

Meillä on sellainen käytäntö sairaspoissaolojen kanssa, että täytyy saman päivän aikana käydä työterveyshuollossa ja heti suoraan sieltä mennä toimistolle viemään sairauslomatodistus. Jos siis tekeydyn sairaaksi, pitäisi minun "läpäistä" kaksi testiä. Ensin työterveyshuollossa lääkärin tarkastus ja sitten vielä töissä pomon "tarkastus". Enkä muutenkaan tiedä miten voisin tekeytyä sairaaksi vain yhdeksi päiväksi?

Olen nuori 20-vuotias nainen, minulla ei ole lapsia, eli jotakin lapsiin liittyvää en voisi käyttää hyväkseni. Pomoni on mies, joten ajattelin jotakin gynekologia tms. mutta ei niissäkään koko päivää mene... :s

5

11445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piip2

Minusta on taas he**etin hienoa, kun on keksitty tuo tuplavarmistus teidän firmassa. Kunpa olisi meilläkin. Jäisi lusmuilijat kiinni, varoitusten kautta savustettaisiin ulos (joten työntekijälle tyhmyyttään karenssi) ja tilalle oikeasti sellaiset työntekijät joita oikeasti kiinnostaa työnteko!

Oletko koskaan miettinyt, ett sinä viet sellaisen ihmisen paikan, joka oikeasti haluaa päästä töihin, kun kotona ei ole "kivaa lusmuilla" vuodesta toiseen? Irtisano itsesi hyvän sään aikana ja jää tyhjänpantiksi, parin vuoden päästä voi olla toinen ääni kellossa.

• Työruusu

Haluan kyllä olla töissä ja tarvitsen palkkani elämiseen, mutta haluaisin vain tehdä lyhennettyä työviikkoa. Harmi vain, ettei se ole nyt mahdollista... Ja sairaaksi tekeytyminen onkin todella vaikeaa meidän työpaikalla juurikin tuon "tuplavarmistuksen" ansiosta. En siis uskalla/voi/aio tekeytyä tahalleen sairaaksi sen takia. Kaipaisin jotakin muuta syytä olla pois, joka olisi sellainen, että siitä saisi koko päivän vapaaksi.

• PIIP2

Jos keskustelupalstoilla tullaan kysymään syitä olla pois töistä, niin silloin minä koen sen niin, ettei halua tehdä töitä! PISTE! Anna työsi niille, jotka sen haluavat tehdä! Keskustelupalstat eivät ole tällaisille kysymyksille oikeita paikkoja!

Jos oikeasti haluat lyhennetyt työviikon (joka ei onnistu nykyisessä työpaikassasi), niin pistät hakuun tai haet sellaisen työpaikan, jossa se onnistuu. Tällöin ei tarvitse miettiä syitä saada vapaaksi sitä yhtä päivää. Pohdintojen ja kirjoitustesi perusteella saan sen kuvan, ettei työ kiinnosta sinua ja olet vielä aika nuori (reilusti alle 25v). Muuten ei tällaistä aloitusta/kirjoitusta pitäisi täällä näkyä!

T: puhelinmyyntifirmassa työskentelevä, joka on saanut sovittua työnantajan kanssa max 30h/vko työajat joustavasti (joko 6h/pvä ja 5pvä/vko tai 8h/3pvä&6h/pvä = työpäivää viikossa). PITÄÄ OSATA KOMMUNIKOIDA JA SOVITTAA OMAA TYÖPANOSTA TYÖNTANTAJAN KANSSA

• dslfsdkfjerjge

Haha, itse olin nuorena jonkinaikaa osa-aikatyössä ja ne oli parhaita päiviä, puoli päivää töissä, rahaa tuli kohtalaisesti ja vapaa-aikaakin oli, mikäpäs siinä nuorena miehenä oli elellessä :D

Kyllähän ainakin kertaluonteisesti pitäisi saada vaikka palkaton vapaapäivä jos ei muuten ole esim. pekkasia joita kerryttämällä saisi päivän vapaaksi.

Puhelinmyyntityö on kyllä h3lvetistä, kannattaisi etsiä joku mukavampi työ.

• niinkö

? Haluaisin toki itsekin vaikuttaa työasioihini. Mutta jos meinaan saada tunnilta liksan, ja pomo osansa kun on alvitkin tilittänyt, minun on parempi tehdä se mitä on.
      Itse asiassa tänään pomo kertoi, että haluaisi pitää minut myös ensi vuoden hommissaan- Eikä ole nyt leuhkajuttu, työkaverin kans käytiin kamoja... siinä kertoi. Toisilla on... varaa haluta olla pois... minulla ei,enkä valita jos töitä pukkaa erinäisiä vkotunteja lisää, nyt on hiljentymään päin taas rankan kesän jälkeen ollut.

Minä saan kuumeessa sairastaa taudit pois. Sitten palaan jaksaen taas ruotuun, ja on se kumma... pari krt v tulee joku oikein virus. Vielä on äskettäin olleesta poskionteloiden takia kuuri päällä.
      Ta ei ole huono. Asiat saa ja voi tehdä kuten jaksaa ja niputtaa vähiä, milloin miten on, ja suunnitella isommat possakat itsenäisesti- aloitinkin tällä ta:lla yksintyöskentelynä...
      Kolmas vuosi. Keskiraskas fyysinen ala, mutta antoisa. ei ole tylsää, näkee monenlaista, työkamun kans on joskus hauskoja hetkiä, naurua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1790
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe