Miten kalliit autot maksetaan käytännössä?

maksumieshuora

Tällänen omalla kohalla ihan hatusta tempastu kuvitteellinen tilanne että ostaisin 300000 € auton jostain tosta liikkeestä.

Miten sellaset summat maksetaan? Vaikka mulla rahaa oliskin niin korttimaksussa on joku päivittäinen ja kuukausittainen nostoraja samaten kun taitaa olla nettipankissakin. Onko oikeesti niin että pitää vielä tänä päivänä mennä pankin tiskille.

Tähän mennessä kallein auto/mp on ollut 21500 markaa ja se meni ihan käteisellä :D

24

6402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nettipankki

Nettipankki ja tilinsiirto siinä se on. Tuskin sulla mitään siirto rajoitusta on nettipankissasi.

• kamreeri...

Tilisiirto tililtäsi on ihan samanlainen nosto kuin mikä muu nosto tahansa, samat nostorajat siihenkin puree.
        Nettipankissa voit tosiajassa itse muuttaa nostorajaa tai poistaa sen kokonaan, vaikka vain sen yhden maksun ajaksi.
        Rahojen siirto etukäteen vaatii tietysti täysin luotettavan vastapuolen.
        Paljon varmempi on vaikka pankista lunastettava pankkishekki, kirjoitettuna tietylle nostajalle ja/tai tilinumerolle.

• pikkuraha joillekin

No, yritysjohtajana kun tienaat tuon summan muutamassa kuukaudessa niin eikö tuokin ostos mene tilisiirtona samalla kun maksaa muutkin laskut. Tavallisen ihmisen ei kannata tuollaista autoa ostaa uutena.

• elämä on

Tilisiirto ei sen ihmeempää tapausta no pitää tietää kenelle siirtää ja nähdä se ostettava kohde.
      Nettipankissa oli joskus Nordealla 10000 raja mutta nykyisin puhelinvarmistus tulee tekstari ja siihen vastaamalla vasta rahat siirtyy (22000euroa) meni viime kuussa autokaupassa.
      Vinkki jos yksityiselle siirtelet niin esim 500 euroa aluksi etumaksuna että näkee kenen tili kyseessä (liika varovaisuus ei pahasta) kun porukka ostaa olematonta asuntovaunua lappalaisilta kuten lehdissä kerrottu.

• näin se toimii

jos on tuttu kauppias niin saa tilisiistokuitin mukaansa tai sitten pitää maksaa etukäteen pankkisiirtona ja kuitti mukaan, näin se hoituu.
      Monikaan liike ei ota suuria summia käteistä vaivoikseen ja tyhmää se olisikin.

• elämä on 2

Kuitilla ei tee nykyaikana yhtään mitään myyjän kannattaa varmistaa että se summa on kanssa siellä tilillä.
        BMW merkkisiin mieltynyt koijarihan viritteli näitä "kuitteja" kainuussa päin ja jopa kävi lomamatkallakin (helppoa tehdä itse kuitit mieleiseksi).
        Konttoreiden välillä vain se viive kun ei kirjaannu samana päivänä kuin samojen konttoreiden välillä.
        Pankkivekselihän kanssa maksuvälineenä mutta tuo "vekseli" saa asiantuntemattomat kauhun valtaan , samaa rahaa se on.

• 34gh3w5hw4h
        elämä on 2 kirjoitti:

Kuitilla ei tee nykyaikana yhtään mitään myyjän kannattaa varmistaa että se summa on kanssa siellä tilillä.
        BMW merkkisiin mieltynyt koijarihan viritteli näitä "kuitteja" kainuussa päin ja jopa kävi lomamatkallakin (helppoa tehdä itse kuitit mieleiseksi).
        Konttoreiden välillä vain se viive kun ei kirjaannu samana päivänä kuin samojen konttoreiden välillä.
        Pankkivekselihän kanssa maksuvälineenä mutta tuo "vekseli" saa asiantuntemattomat kauhun valtaan , samaa rahaa se on.

"Pankkivekselihän kanssa maksuvälineenä mutta tuo "vekseli" saa asiantuntemattomat kauhun valtaan , samaa rahaa se on."

Monilla kun tulee noista mieleen ne sellaiset entisajan vekselit, mitä piti erikseen anoa. Tai sitten sellaiset rintataskusta vedettävät sekkivihkot.

• uunoturhapuro55

Tsekillä.

• autoliikkeellinenNyt

Kyllä yleisin tapa on osamaksurahoitus.

Mutta jos rahaa on ja haluaa maksaa käteisellä, sekin onnistuu vaikka sitten 500euron seteleillä.
      Tosin yleisimmin raha naputellaan autoliikkeen tiskillä joko kortilla tai tilisiirtona suoraan autoliikkeen tilille.
      Joskus harvoin käytetään myös pankkishekkiä, sekin on "käteistä" ja käy maksuvälineenä.

Mikä tuossa voi olla vaikeaa?

• kikkelis

Osamaksulla ei saa tuon hintaista autoa. Pitää hakea muualta rahoitus.

• 19 + 14

Perinnöillä maksetaan tai osingoilla.

Jos näitä ei ole riittävästi niin katso autoa hintaluokasta 30 te.

• autoliikkeellinenNyt

Nonnii...
        Tiedätkö edes suuntaa-antavasti, millainen rahasumma pitää periä, että on käytettävissä 300000euroa?
        Et.

Tiedätkö sitäkään, millainen tulos pitää tehdä, että 300000euroa voi nostaa osinkoa?
        No et.

Tiedätkö, mistä tulos syntyy, josta voi osinkoa nostaa?
        No etpä tietenkään.

• sijottaja
        autoliikkeellinenNyt kirjoitti:

Nonnii...
        Tiedätkö edes suuntaa-antavasti, millainen rahasumma pitää periä, että on käytettävissä 300000euroa?
        Et.

Tiedätkö sitäkään, millainen tulos pitää tehdä, että 300000euroa voi nostaa osinkoa?
        No et.

Tiedätkö, mistä tulos syntyy, josta voi osinkoa nostaa?
        No etpä tietenkään.

Tiedän sen verran että ei kaikki osingonsaajat pyöritä liiketoimintaa. Riittävästi kun on pääomia niin hyvän osinkotuoton voi nostaa pörssiyhtiöistä, niistä jotka tekee tulosta ja maksaa osinkoja :)

• hekhekoko

Tiedätkö autoliikkeellinen maksimi summan autorahoitukselle?

No et.

• autoliikkeellinenNyt

No ainakin olen 100 000euron autolle rahoituksen tehnyt, mutta eipä ole 300 000eurolle tullut edes kysyttyä. Riippuu sekin (kuten aina) aikalailla rahoituksen maksajan (asiakas) maksukyvystä.

Olikos muuta?

• singsign
        autoliikkeellinenNyt kirjoitti:

No ainakin olen 100 000euron autolle rahoituksen tehnyt, mutta eipä ole 300 000eurolle tullut edes kysyttyä. Riippuu sekin (kuten aina) aikalailla rahoituksen maksajan (asiakas) maksukyvystä.

Olikos muuta?

Ei kelpaa auto Lamborghinin rahoituksen takaamiseen. Eli varsinainen autorahoitus ei tästä syystä käy. Ja olisihan se muutenkin erikoinen tilanne - siis ei löydy rahaa tuon hintaiseen autoon kuin erissä?

• tikkarit suussa

Pojat! Heti ulos takaisin pelaamaan sitä pennin killiä kiitos.

• HitandSunk

Jos ostaa 300k€ auton niin tuskin laitat siihen viimeisiä killinkejäsi.
      Samoin korteilla ja korteilla eroa. Jos on vähän varallisuutta niin ei tarvitse käytellä "karvaperse" kortteja. Niitä on sellaisia "unlimited"-korttejakin. Jos et ole törmännyt, niin mene kiilottamaan sitä Tojoa taas.

• ruuneberi

Kortti ei kelpaa edes kymppitonnin autoihin kun on niin "pienet" katteet. Amexilla kun höyläisit tuon auton niin siitä sellainen 12000 menisi provikkaa. Toki nuo provikat on aina tapauskohtaisia.

• helppo nakki.

Itse kävin ihan pankissa maksamassa 25 000 tililtä. Ei mitään ongelmaa. Vaihtoautosta hyvittivät 13 500.

• totanoin...

Ok. Mistäs loput 261500euroa?

• Maksuista ..

Kortti ei kelpaa koska autoliike ei varmasti halua maksaa pankille 0.4 -2 prosentin siivua 300 000 euron kaupasta. Joko etukäteen tilisiirtolappuja joka näkyy autokaupan tilillä tai sitten pankista haettu kuitti mukaan maksun suorituksesta pankkitiskillä. Käteinen kelpaa varmaan myös joissain liikkeissä.

• Paananen Ile

Mutta jos työnantaja on Supercell, niin kaikki käy ja kaikki onnistuu.

• kortilla vaan

Korttitin tillle tarpeeksi rahaa ja maksuraja ylös..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3603
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2449
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2274
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2047
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1489
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe