Meikit ja eläinkokeet.

Suuri eläinkoekysely

Naisilta tiedustelisin:
kun olette ostamassa meikkejä, käykö koskaan eläinkokeet mielessä?
Meinaan että kosmetiikan takia on aika moni elukka menettänyt - rääkättynä - henkensä.

Onko edes välii, tyyliin mitä sitte?

85

1347

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .l.

      Ei käy mielessä. En ole kiinnostunut asiasta.

      • .l.

        ainiin, oon vitun tyhmä :-)


    • 4+9

      Käytän eläinkokeilla testaamattomia sarjoja. Niitäkin on paljon ja hyviä, kuten meikeissä esim. Joe Blasco ja Isadora tai hygieniatuotteissa Lactoline. En värjää hiuksia ja käytän mahdollisimman vähän muitakin kemikaaleja. Less is more on hyvä ohje kauneudenhoidossakin.

      • Heh heh, Meikkejä ei ehkä ole testattu eläimillä mutta aineet joita meikeissä on niin ne on testattu eläimillä.


      • -A-
        ollikas kirjoitti:

        Heh heh, Meikkejä ei ehkä ole testattu eläimillä mutta aineet joita meikeissä on niin ne on testattu eläimillä.

        Otapa asioista selvää ennenkuin rääpit päätäsi julkisesti - väittämäsi kun ei todellakaan pidä paikkaansa.


      • testit ja pykälät
        -A- kirjoitti:

        Otapa asioista selvää ennenkuin rääpit päätäsi julkisesti - väittämäsi kun ei todellakaan pidä paikkaansa.

        Olen itse ollut noin 35v kemian teollisuudessa ja sen jälkeen lääketehtaassa. Tutkijana, testaajana ja tuotekehittelijänä.

        Yksikään meikki, elintarvike, tai niiden sisältämä kemikaali tai lisäaine, ei ole testaamaton.

        Kaikella ystävyydellä, "ei testattu eläimillä" - lauseilla kosmetiikkateollisuus myy tuotteita nuorille naisille, jotka saadaan järkyttymään eläinkoekuvista.

        Aivan kaikkea ei enää (onneksi) tarvitse testata elävillä eläimillä, tai testit tehdään monikkotestinä, joissa lähinnä tutkitaan tuotteiden ja kemikaalien yhteisvaikutuksia.

        Mutta on absurdia väittää, että markkinoilla (laillisilla) olisi tuotteita, joita ei olisi testattu läpikotaisin.
        Isoilla firmoilla on myös useita tytäryhtiöitä ja tuotemerkkejä. Yhtä tai kahta näistä on helppoa myydä "ekotuotteena tai testaamattomana" - koska tieto on jo saatavilla.

        Meikkien lisäksi kannattaisi miettiä myös hiustenhoitotuotteita, shampoita, pesuaineita ja puhdistusaineita. Ja jopa niitä läppärien ja kännyköidennen metalleja ja mineraaleja.


    • Suuri eläinkoekysely

      Hienoa 2 vastausta - kiitos molemmille!

      Näin eläirakkaana yli 40v. miehenä oikeastaan yritin selvittää mitä naisten mielissä liikkuu . Olen aina pitänyt naisia enemmän eläinten ystävinä/suojelioina - ihan luonnostaan. Vasta eilen havahduin että taitaa oikeasti olla harvassa nimerkin 4 9 kaltaiset eläinten ystävät, kun meikeistä puhutaan.

      Minä kun en voi käsittää sitä miksi eläinten silmiin saa työntää mitä ihmeellisimpiä mömmöjä, samoin niille syötetään kemikaaleja laidasta laitaan - mitä eläimet siitä hyötyvät?

      Olisi parempi jos se joka jotain puuteria haluaa naamaansa taputella, niin samalla testaa tuleeko oireita? Kyllä siitäkin ajanoloon ihan pätevä vaarallisten aineiden luettelo saadaan aikaan.

      Luulen, sitä ei varmaan koskaan ole edes tutkittu, että vähintään yhdeksän kymmenestä on vain hyvillään että puuterit ja hiusvärit on ensin syötetty kaneille testimielessä, ettei vaan omaan naamaan tule näppyjä:)

      MOT. myös nainen on eläin.

      • lovegame2

        kerrankin joku mies on tuota mieltä! olen törmännyt vain miehiin joista on oikein, että eläimille tehdään julmia kokeita jotka aiheuttaa niille sunnatonta kipua. itse käytän meikkejä tosi harvoin ja silloinkin vain niitä, joita ei ole testattu eläimillä. olen värjännyt hiukseni vain kerran mutta kun tajusin että sitä on voitu testata eläinparoilla, en ole enään värjännyt. minusta se on niin julmaa ja tunteetonta että viattomilla eläimillä testataan kauheita asioita, eikä yhtään välitetä että nekin tuntevat kipua. jotkut ihmiset on niin sydämettömiä että eivät välitä yhtään eläinten tuskasta...


      • sfsfsf

        Kiinan markkinoille vaaditaan testausta, joten jotkut brandit testaavat EU:n ulkopuolella.


    • merkkihomo

      Oriflamen meikit eivät ole eläimillä testattu.

      • anonyymi.

        Raaka-aineet voi olla testattu jossain EU:n ulkopuolella, joten tuote kokonaisuudessaan ei välttämättä ole eläinkokeeton.


      • EnttenTentten.

        Oriflame mainostaa vain itse tuotteidensa olevan eläinkokeettomia,mutta kukaan ulkopuolinen ei ole päässyt asiaa tarkastamaan.Onko salattavaa,sitä voi kukin itse miettiä.
        Asian tekisi luotettavaksi se,että eläinkokeettomuus todella tarkastettaisiin eikä luotettaisi pelkästään yrityksen omaan sanaan.
        Oriflame ei ole sitoutunut Humane Cosmetic standardiin,jonka vuoksi ei myöskään kuulu Animalian noudattamalle eläinkokeettoman kosmetiikan listalle.


      • zhcszhnvik
        EnttenTentten. kirjoitti:

        Oriflame mainostaa vain itse tuotteidensa olevan eläinkokeettomia,mutta kukaan ulkopuolinen ei ole päässyt asiaa tarkastamaan.Onko salattavaa,sitä voi kukin itse miettiä.
        Asian tekisi luotettavaksi se,että eläinkokeettomuus todella tarkastettaisiin eikä luotettaisi pelkästään yrityksen omaan sanaan.
        Oriflame ei ole sitoutunut Humane Cosmetic standardiin,jonka vuoksi ei myöskään kuulu Animalian noudattamalle eläinkokeettoman kosmetiikan listalle.

        Oriflamen ecobeauty-sarjalla on Ecocert, Vegan, FSC ja Reilun kaupan sertifikaatit, käsittääkseni ecocertiäkään ei saa jos käyttää eläinkokeita.


    • fe89

      Itse en voi sietää eläinkokeiden käyttöä kosmetiikassa ja olenkin onnellinen, että meillä Suomessa ei sitä saa harrastaa, mutta jos oikein lähdetään sille linjalle, että pitäisi löytää täysin eläinkokeeton kosmetiikkatuote niitä onkin sitten jo harvassa. Vaikka sitä tiettyä tuotetta ei olisikaan suoraan eläimillä testattu todennäköisesti useampi sen raaka-aineista on joskus testattu eläimillä.

      Itse lähden siitä linjasta, että mikä yhtiö ei enää eläinkokeita tee ja sillä perusteella kosmetiikkani ostan, kuitenkin löytyy ihmisiä jotka perustelevat jonkun kosmetiikkatuotteen jättämistä sen takia, että siihen on ehkä joskus käytetty eläinkokeita.

    • Vastakysymys

      Vastakysymys: Mietitkö kärsiviä ihmisiä tai lähellä olevia kavereita?

      • ....................

        Eikös tämä ole vanha väärinkäsitys että eläimistä huolehtiva ihminen ei välittäisi muista ihmisistä?


      • yleensä...

        Silloin kun ihmiselle tehdään sellaista mitä koe- ja tuotantoeläimille niin se on poliisiasia. Ainakin meillä päin maailmaa.


    • :o)

      Koko perheemme käyttää Oriflamen tuotteita ja ovat olleet turvallisia/hyviä käyttää.
      Mikä parasta, Oriflame ei testaa tuotteita eläimillä!
      Muiden kosmetiikka firmojen tuotteita en aio edes katella/ kokeilla.

      • ......

        Eläintestit on vähentyneet koko ajan. Vaikka tuotteita ei testata niin raaka-aineita on jossain vaiheessa testattu usein jo paljon aikaisemmin eläimillä. Sekin on vähentynyt onneksi.
        Suurin osa firmoista alkaa olla niitä joilla eläintestejä ei käytetä.


      • dumari
        ...... kirjoitti:

        Eläintestit on vähentyneet koko ajan. Vaikka tuotteita ei testata niin raaka-aineita on jossain vaiheessa testattu usein jo paljon aikaisemmin eläimillä. Sekin on vähentynyt onneksi.
        Suurin osa firmoista alkaa olla niitä joilla eläintestejä ei käytetä.

        Siinä vähän pohjaa mistä etsiä mitä käyttää, niin meikeissä, muissa hygienia-tuotteissa kuin kodinkin kemikaaleissa. Mutta kuten nikki ---- kirjoittaa, niin myös näiden eri tuotteiden eri ainesosia on varmasti testattu jossain vaiheessa eläinkokein.

        http://www.gocrueltyfree.org/search?product-type=cosmetics&country=138


      • anonyymi.
        dumari kirjoitti:

        Siinä vähän pohjaa mistä etsiä mitä käyttää, niin meikeissä, muissa hygienia-tuotteissa kuin kodinkin kemikaaleissa. Mutta kuten nikki ---- kirjoittaa, niin myös näiden eri tuotteiden eri ainesosia on varmasti testattu jossain vaiheessa eläinkokein.

        http://www.gocrueltyfree.org/search?product-type=cosmetics&country=138

        Niinpä, on tärkeää, että ihmiset ymmärtävät myös esim. pesuaineiden testauksen eläimillä. Pesuaineet ovat muutenkin niin tujua kamaa, että pesuaineissa ja muissa kodin kemikaaleissa on mielestäni vielä tärkeämpää suosia eläinkokeettomia merkkejä. Joillakin serifikaateilla (esim. Animalian eläinkokeeton lista ja Leaping Bunny) on sopimuksessa huomioitu myös se, ettei ainesosia saa (sertifikaatin myöntämisen jälkeen) testata eläimillä eikä raaka-aineiden välittäjät saa testata eläinkokeilla.

        Citystä ja Prismasta saa aika hyvin sertifikoituja, eläinkokeettomia ja ympäristöystävällisiä tuotemerkkejä, kosmetiikkaa ja kodin pesuaineita, jos viitsii kaupassa kysäistä tai katsella hyllyjen tuotteita vähän tarkemmalla syynillä.


      • anonyymi.
        anonyymi. kirjoitti:

        Niinpä, on tärkeää, että ihmiset ymmärtävät myös esim. pesuaineiden testauksen eläimillä. Pesuaineet ovat muutenkin niin tujua kamaa, että pesuaineissa ja muissa kodin kemikaaleissa on mielestäni vielä tärkeämpää suosia eläinkokeettomia merkkejä. Joillakin serifikaateilla (esim. Animalian eläinkokeeton lista ja Leaping Bunny) on sopimuksessa huomioitu myös se, ettei ainesosia saa (sertifikaatin myöntämisen jälkeen) testata eläimillä eikä raaka-aineiden välittäjät saa testata eläinkokeilla.

        Citystä ja Prismasta saa aika hyvin sertifikoituja, eläinkokeettomia ja ympäristöystävällisiä tuotemerkkejä, kosmetiikkaa ja kodin pesuaineita, jos viitsii kaupassa kysäistä tai katsella hyllyjen tuotteita vähän tarkemmalla syynillä.

        Ja myös S-marketeista ja joistakin hyvin varustelluista liikkeistä.


      • Anonyymi
        ...... kirjoitti:

        Eläintestit on vähentyneet koko ajan. Vaikka tuotteita ei testata niin raaka-aineita on jossain vaiheessa testattu usein jo paljon aikaisemmin eläimillä. Sekin on vähentynyt onneksi.
        Suurin osa firmoista alkaa olla niitä joilla eläintestejä ei käytetä.

        Tehtyä ei saa tekemättömäksi, pitää katsoa nykyhetkeen ja tulevaisuuteen.


    • jarkka

      Ehkä kärsivien ihmisten miettiminen on moraalisempaa ja järkevämpää,koska
      eläimellä on kuitenkin vain välinearvo,eikä kuolematonta sielua kuten tiedämme,
      toki ei tarkoita sitä etteikö eläimiä pitäisi kohdella hyvin.

      • jyrkkä

        Ihminen on eläin, joka syntyy ja kuolee kuten muutkin nisäkkäät. Ihmisellä on arvo ainoastaan ja vain tässä roolissa, nisäkkäänä, kuten muillakin eläimillä. Kaikki muu arvo, jonka ihminen itselleen antaa, on hänen omasta pikku päästään lähtöisin.


      • moraalinen sielu??

        Jää nähtäväksi kuoleeko sieluni. Sekin jää nähtäväksi näenkö kissani sielun siellä jossain sitten....


      • anonyymi.

        Eläimetkin tuntevat kipua samalla lailla kuin ihmiset. Olisiko sitten ihmiskokeet mitenkään eroavaisia eläinten testaamisesta, koska sekä eläimet että ihmiset tuntevat kipua? Parempi vain, kun testataan jollain muulla tavalla kuin eläinkokeilla.


      • Hei haloo!

        Ei se kärsivienkään ihmisten ajatteleminen mitään auta.


    • mirkkunen2

      EU:ssa kosmetiikan vuoksi tehtävät eläinkokeet on kielletty. EU:n alueella ei saa myydä eläimillä testattua kosmetiikkaa. Eli mitä ihnettä täällä nyt meuhkataan, tuotteko te ne meikkinne jostain Intiasta vai?

      Ennen kokeiden kieltoakaan niitä ei tehty paljoa, ihan siitä yksinkertaisesta syystä että kaikki oli jo aikaa sitten testattu; monet merkit mainostivat (..ja mainostavat edelleen) prameasti että "Tuotetta ei ole testattu eläimillä" ja käyttivät sitä myyntivalttina. Joo, eivät ole testanneet itse kyseistä tuotetta eläimillä, mutta ne ainesosat on kyllä joku aiemmin testannut.

      Nykyään on helppo tehdä kosmetiikaa jota ei tarvitse testata, kun kaikki on jo testattu vuosikymmeniä sitten. Toisekseen erilaiset mittaukset ja kemikaalien ominaisuudet (esim. kaikille tuttu pH) kertovat kudosärsytyksestä jonkin verran.

      • srsrsrsrsrsrs

        Kuten sanottu ylempänä, Kiinan markkinoille testataan eläimillä. Siis länsimaiset merkit, jotka haluavat sinne.


      • meleya
        srsrsrsrsrsrs kirjoitti:

        Kuten sanottu ylempänä, Kiinan markkinoille testataan eläimillä. Siis länsimaiset merkit, jotka haluavat sinne.

        Siinä voi sitten osoittaa kiinalaisia syyttävällä sormella. Miksi he haluavat eläinkokeilla testattuja tuotteita? Jos sama firma tuottaa eurooppaan ei-testattua tavaraa, luulisi yritykselle olevan ihan sama kuljettaa sitä samaa kamaa myös aasiaan. Eläimillä testaaminenhan tarkoittaa kuitenkin käytännössä pelkkiä lisäkustannuksia (koe-eläimet ei ole mitenkään halpoja, varsinkaan GM-sellaiset joita nykyään käytetään paljon) ja lisää työtä. Jostainhan se tilaus sille testaukselle tulee?


    • 19+16

      ihminen on yliarvostettu. Eläin se on siinä missä muut, syö, nukkuu, lisääntyy ja paskoo. Ihminen vielä terrorisoi elinympäristöä.
      Tavallisia kuolevaisia kaikki on. Sen tähden on juuri tärkeää, että miten kohtelee muita ja mitä jättää jälkeensä.

    • Ei hiirulaisia saisi rääkätä,eikä muitakaan eläimiä.Ovat elämän ilo ja suloisuus

      • tälläistäkin

        NIIN eikä apinoita saa laittaa avaruuteen!!!!


    • jospa tietäisitte

      Ei ne hukkaan mene, sillä kosmetiikkatuotteiden raaka-aineet ovat eläinperäisiä. Ensin jauhetaan raato pulveriksi josta valmistetaan tököttiä joka tuhrataan eläimen silmiin sitten koe-eläin jauhetaan pulveriksi ja naiset tuhraa sillä omat silmänsä.

      Kärjistettyä mutta periaatteessa jotakuinkin tuohon tyyliin homma menee.

      • Ajattele

        Ihan sama vaikei menekään hukkaa mutta eläin on joutunut kärsimään raaoista kokeista ennen kivuliasta kuolemaansa


    • etelän neiti

      senpäs takia en meikkaa ollenkaan, päästä varpaisiin asti luomu :)

    • Vaikka sitä Juuri Sinun käyttämääsi Eläinystävällistä Meikkiä ei olisikaan testattu eläimillä, kaikki meikeissä käytetyt vaaralliset kemikaalit on jo joka tapauksessa kauan siten testattu eläimillä.

      Esim. kynsilakoissa olevat liuottimet ei vuosikymmeniin ole muuttuneet miksikään.

      Niin että juuri sitä ihananväristä uutta lakkaa kun kynsiinne töherrätte niin muistakaa että lakassa oleva liuotin on saanut sadat ja tuhannet kanit kiljumaan tuskasta kun sitä on niiden iholle ja silmiin ja kurkkuihin kaadettu.

      • Kauniit sanat

        Kekkilän kukkamultaa kauhoessasi muista mistä se on tullut.


      • tehty mikä tehty

        Ja kynsilakkojen käyttämättäjättäminen ilmeisesti pyyhii nuo menneisyydessä suoritetut kokeet olemassaolosta? Puput eivät koskaan kärsineet, kunhan minä vain en lakkaa kynsiäni? Ja jos kuitenkin lakkaan, niin olen ihan henk.koht. vastuussa koe-eläinten kärsimyksistä?

        Myös lääkkeitä on testattu eläimillä, jätätkö käyttämättä?


    • ....................

      Omatuntoni on puhdas. En käytä meikkejä enkä muutakaan mosketiikkaa.

      • Anonyymi

        Et mitään kosmetiikkaa? Kuten saippuaa?


    • BupaBu

      Suoraan sanottuna en ole miettinyt asiaa pahemmin. Käytän niitä meikkejä joiden olen todennut olevan hyviä.

      Ehkä kamalaa, mutten myöskään mieti lihaa syödessäni millä tavalla se on elänyt (eli en syö mitään "onnellisen kanan munia" taikka "onnellisesti eläneitä sikoja") ja tapettu.

      Aina ei ole kivaa, eipä voi mitään.

      • peeeestä

        "aina ei ole kivaa"

        Siis sulla ei ole aina kivaa. Miksi tulit kertomaan sen tänne?


      • Leirielämää

        Olisipa kivaa jos sä olisit pohjois-koreassa leirillä 22 sitt sulla ei todellakaan olisi kivaa kun tekisivät sulle kaikenlaisia kokeita


    • lys1

      Ehkä nämä teknikot mennä kirkkoon ja rukoilla Jumalaa ....
      Mutta jumalat itse päättää, kuka elää ja kuka kuolee ....

    • hfhgfhgfh

      Käytän ainoastaan vegaanista, eläimillä testaamatonta kosmetiikkaa. Suosin myös suomalaista.

    • Melaa mekkoon

      NAINEN IHMISEN PARAS YSTÄVÄ.

    • Susanna444444444

      En meikkaa lainkaan, joten ei tarvitse onneksi miettiä tuollaisia asioita. Jos meikkaisin, pyrkisin etsimään tuotteita, joita ei ole testattu eläimillä.

      Olen joskus tätä asiaa pohtinutkin ja tuntuu todella pahalta miettiä, kuinka viattomat eläimet kärsivät vain sen takia että naiset saa tököttejä naamaansa...

      Varmasti harva ihminen miettii oikeasti näitä asioita. Ei viitsitä/jakseta/ihan sama. Kunhan itse näyttää hyvältä pakkelikerrokset naamassa niin paskat eläinten kärsimyksille.

    • ---

      Käytätkö itse lääkkeitä? Myös ne testataan eläimillä. Tämä ei tarkoita, että kannattaisin eläinkokeita, halusin vain tuoda esille sen, että kosmetiikkateollisuus ei ole ainoa eläinkokeiden käyttäjä.

    • eläimet <3

      ehdottomasti mietin ja olen perehtynyt asiaan perinpohjaisesti. kukkarossa kulkee eläinkokeettoman kosmetiikan lista mukana ja säännöllisesti tarkistan netistä onko tullut uusia eläinkokeettomia merkkejä. en pystyisi käyttämään eläinkokeellista kosmetiikkaa. ajatukseni on että jos eläinkokeellista kosmetiikkaa käyttäisin niin se ei todellakaan kaunistaisi/toisi parhaita puoliani esiin vaan aivan päinvastoin, tekisi minusta ruman ja ajattelemattoman minäminäminä ihmisen, joka ei välitä muusta kuin itsestään. olen sanonut sukulaisille ja ystäville monta kertaa että en eläinkokeellista kosmetiikkaa käytä, en tiedä onko ymmärryksessä vai asian sisäistämisessä vika, kun siitäkin huolimatta tyrkyttävät mulle ties mitä meikkejä yms ja sitten suuttuvat kun en ota niitä vastaan ja lahjaksi saadut on myynnissä, aivan käsittämätöntä käytöstä, kun sitten vielä aletaan kovaan ääneen ihmetellä että miksi ei lahjat ym kelpaa, vaikka monta kertaa olen asiasta sanonut. mun puolesta suuttukoon sitten, jos eivät viitsi sitä vertaa kuunnella/ymmärtää. minä en eläinkokeita tue ja sillä hyvä. eikä todellakaan muidenkaan pitäisi, koska vaihtoehtoja on PALJON! en voi käsittää mitä sellaisten ihmisten päässä liikkuu jotka niitä kokeita tekevät, miten sellaset ihmiset pystyy elämään itsensä kanssa, HYI!

    • PIERUJEN KUNINGAS

      Ei kiinnosta. Sinuna tosin huolehtisin enemmän mitä lääketeollisuus tekee elukoilla.

      • Perehtynyt

        Kohtelee niitä hyvin?

        Kysy joskus sellaiselta, joka työskentelee koe-eläinten parissa, paremmin niitä useasti kohdellaan kuin useat ihmiset lemmikkejään.


      • gjgjgjg
        Perehtynyt kirjoitti:

        Kohtelee niitä hyvin?

        Kysy joskus sellaiselta, joka työskentelee koe-eläinten parissa, paremmin niitä useasti kohdellaan kuin useat ihmiset lemmikkejään.

        Riippuu täysin paikasta ja kokeen tarkoituksesta. Kaikki eläinkokeet eivät ole kivuliaita, se ei tarkoita etteikö kivuliaita ja julmia eläinkokeita tehtäisi tai että ne olisivat harvinaisia. Usein koe-eläimet myös tapetaan kokeen lakattua.


    • LsLLLLLLLLLLLLLL

      Eläinkokeet(meikkien ym ulkonäköasioiden vuoksi erityisesti) ja turkistarhaukset on ihan turhat, en todellakaan hyväksy.
      Miksi eläimiä tulisi rääkätä ja kohdella ylipäätään kaltoin vain sen vuoksi, et joku voisi olla edes olevinaan nätti?
      Ja tosiaan, eläinkokeettomia tuotteitakin pitäisi olla nykyään jo kattava määrä eri tuotteissa saatavilla, joten niitä on ihan turha jatkaa ainakaan.

    • animax

      mitas jos tanaan kaikki ihmiset sytyttaisitte kynttilan tana iltana ja ennenkin elainkokeissa menehtyneille elaimille..lopettakaa julmuus..

    • Mäyrä

      Mä yritän olla ostamatta testattu eläimillä-tavaroita.

    • Jos ostan kosmetiikkaa niin sillä on iso merkitys mitä ostaa, eli ei eläinkokeilla testattuja suosin. Mutta sitten jotkut isot meikkifirmat, niinkun loreal ja maybelline, niin onko sillä loppujenlopuks mitään väliä jos yks nainen jättää ostamatta jotain, kun liian moni niitä maailmassa ostaa kuitenkin jatkuvasti?

      • Nimimerkki123

        No niistä yksittäisistä naisista se ostajakunta juuri muodostuukin. Jos itse jaksaa suosia yhtiöitä jotka eivät eläinkokeita käytä niin voisi ainakin kantaa oman kortensa kekoon, eikö?


    • NeKokeet

      Mitä jos ihmiset syntyisi uudestaan eläimenä! He jotka suosisisivat eläinkokeita, syntyisi koekaniinina ja pahimmat tapaukset rottina. Voisi vai kuvitella miltä silloin tuntuisi.

    • 5+15

      Olen itse eläinkokeita vastaan, mutta en ole siihen asti päässyt vielä, että tarkkailisin etikettejä. On tyhmää sanoa näin.

      Ja sitä paitsi, ei ole pelkästään naisten ongelmana tuo, on miehiäkin, jotka käyttävät hajuvesiä tms jotka on eläimillä testattuja! Deodorantteja, naamanpesuaineita jne.

      Ja ihan huomiona näin, että kyllä naisiakin eläimellistetään aika raa'alla kädellä :)

    • akkahki2

      Kasvissyöjänä ja eläinten ystävänä tietenkin mietin tämmöisiä asioita, ja olen siksi siirtynyt käyttämään ainoastaan luonnonkosmetiikaa. Niiden valmistusprosesseja valvotaan tarkasti, ja tuotteet tehdään luontoa (eli siis myös eläimiä) kunnioittaen. Myös kaikki käyttämäni pesuaineet tms. ovat ympäristöystävällisiä ja "puhtaita", kaiken lisäksi pyrin minimoimaan kuluttamiseni ostamalla vaatteet/huonekalut/kirjat/jne käytettyinä. Oikeastaan ostan uutena ainoastaan alusvaatteet, sukat ja kengät hygieniasyistä. Käytän julkista liikennettä ja pyrin muutenkin elämään niin, että minusta on mahdollisimman vähän haittaa sekä ympäristölle että toisille ihmisille, mukaanlukien tulevat sukupolvet!

      En koe, että me ihmiset olisimme korkea-arvoisempia kuin eläimet, ja siitä syystä en hyväksy eläinkokeita edes lääketieteessä, siitäkin huolimatta, että oma henkeni on todennäköisesti jonkun eläinparan takia pelastunut.

    • anka-

      En hyväksy eläinkokeita kosmetiikassa ja käytänkin vain tuotteita joita ei varmasti testata eläimillä.

      Lääketieteessä sen sijaan hyväksyn koe-eläinten käytön.

    • EI!Eläinkokeille!

      Kyllä sillä asialla on todellakin merkitystä,mikäli ihmisellä on sydän paikallaan.Ja äly myös.Nykyään on onneksi saatavana paljon tietoa ja eläinkokeettomasta kosmetiikasta ja muista puhdistusaineista on saatavana myös listat esim. Animalialta.

    • uyt8609780

      Jättäkää kokit rauhaan :(

    • NaturalWoman30

      En käytä meikkejä ollenkaan, en värjää myöskään hiuksiani. En ole koskaan tehnyt kumpaakaan ja iho on terve ja hyvässä kunnossa. Hiukset pitkät ja tuuheat.

      Ihonhoidossa suosin luonnnonsaippuaa, missä ei ole kemikaaleja ollenkaan, kaikki peräisin metsästä ilman eläinkokeita. Ihon kosteuttaa luonnonmukaisesti tuotettu kookosöljy, jota käytän myös ruuanlaitossa.

      Jokainen tyylillään, tämä on minun ja olen siihen tyytyväinen.

    • sivullinen huomautus

      Vaatteiddeiden kankaiden värit ja muut käsittelyaineet, pullot ja pakkaukset, lääkkeet, lääkintävälineet, elintarvikelisät, elintarvikkeiden lisäaineet, aseet, taide, lelut, autojen sisustus, autojen maalit, teloittamiseen käytettävät sähkötuolin, ruiskut tms.. Ja kaikki mahdollinen muukin elektroniikka, elektroniikan osat, kodin puhdistusaineet.... Jne...jne...jne.. Onhan noita ja kaikki kokeet ei suinkaan ole tarpeellisia. Kysynkin nyt teiltä tekopyhät paljon painaa meikkit tässä vaakassa? Ei muutamiin nahka kengät jalkaan ja nappalaukku olalle ja meikki osastolle nokkaa nyrpistelemään eläinten kärsimykselle... Nauran.

    • tarkista faktat

      Tämän vuoden maaliskuussa on tullut voimaan laki jonka mukaan eu alueella ei saa myydä mitään aläinkokeilla testattua kosmetiikkaa

    • Riitta XXX

      Olen vegetaristi joten käytän vain niitä meikkejä ja tuoksuja, joihin ei liity eläin kokeita.

    • Suojelkaa eläimiä!

      En käytä meikkiä ja en älyä miten julmia ja stdämmettömiä ne eläinkokeiden tekijät on! Siinä edessä istuu pieni kani ja sitten laitetaan sille saatana jotain huulipunaa silmään!! Eikö ihmiset oo tarpeeksi älykkäitä ettei ne työnnä sitä silmään? Ja vielä näkee miten se kani kärsii siinä edessä ja huutaa kivusta. Voi miten hirveitä nykyajan ihmiset on! Eläimillä on ihan samanlainen oikeus elää kuin ihmisillä vaikka ovatkin pienempiä!

    • <33

      En todella!!! Se on kamalaa, että jos ihminen haluaa turkiksen, se eläin on joutunut kärsimään siittä!!:'(. Ja vaikka eläinkokeetkin..hyi!!!

      • anka-

        Pointtisi on hyvä, mutta tietyntasoinen argumentointi siitä puuttuu. Olisi tehnyt kommentistasi hiukan uskottavamman.


    • Dickstick?

      Miksi tuo etusivun huulipunakuva näyttää ihan kyrväItä? En ole enne nähnyt kuIIin muotoista huulipunaa missä on pallit ja kaikki!

    • rsdofsdfsd

      En ole kyllä nainen mutta:

      Kyllähän se käy mielessä ja jos laitetaan kaksi meikkiä vierekkäin, ja pitää valita testattu tai testaamaton, niin lähtee mukaan se testaamaton. Ongelma vaan on se, että viimeksi kun hankin testaamattomia, sain teitää, että aineet kuitenkin on testattu, vaikkei itse tuotetta ollutkaan.

      En onnistu löytämään kunnolla testaamattomia meikkejä, joita etsin (mm. en ole löytänyt yhtään primeriä, jota ei olisi testattu tai mustaa huulipunaa).

      Sitten vielä nakertaa, kun älyää, että melkeinpä kaikki aineet on jotenkin testattu jossain muodossa eläimeen (vaikka sitten aineksina tai toisen tuotteen aineksina).

      Tulee kyllä käytettyä meikkejä aniharvoin, mutta silloinkin se usein tulee mieleen, että mikä tämän vuoksi sitten kärsi (ja sitten se vasta syökin, kun saa itse allergisen reaktion jostain aineesta, koska silloin eläintä on kidutettu käytännössä ilman tekosyytäkään).

    • Marsutäti

      Monet firmat väittävät, etteivät heidän tuotteensa ole testattu eläimillä, mutta jotain raaka-ainetta on testattu. Jos haluaa olla varma siitä, että niitä TODELLA ei ole testattu, kannattaa etsiä tuotteesta logoa, jossa kanin kuva ja Eu-tähdet. Se on tiukka sertifikaatti ja ainakin itse luotan siihen. Suomesta saatavia meikkejä ja kodin puhdistusaineita ovat mm. Body Shop, Joe Blasco, Lifehair, Ecover, Paul Mitchell...Nettikaupoista löytyy lisää testaamatonta kosmetiikkaa.
      Lisää tietoa löytyy mm. Eläinsuojeluliitto Animalian sivuilta.
      Itselleni ainakin on tärkeää olla aiheuttamatta turhaa kärsimystä eläimille varsinkin, kun meikkiä ei olisi edes pakko käyttää.
      Suurten firmojen markkinointi ärsyttää, koska eläinkokeisiin suhtaudutaan niin leväperäisesti eikä ihmisille haluta edes antaa tarkempaa tietoa testauksesta. Minä ainakin äänestän lompakollani tässä asiassa!

      • onhansejoopajoo

        Jepjep osta vaan BodyShopista niin rahat menee Lorealin kautta eläinkokeita tukevan firman tilille.
        Kun huutelet niin kovaan ääneen niin kannattaisi tarkistella vähän omia faktojaankin. On monia firmoja jotka eivät löydy animalian listalta tai ei ole pupun kuvaa, koska tiedätkö kuinka kallis se pupun kuva siihen purkin kylkeen on? Maksaa useita useita tuhansia euroja.

        Esim. Oriflame ei testaa eikä testauta eläimillä, ei ole merkkejä muilla kuin luonnonkosmetiikkasarjalla on sertifikaatit.
        Miksikö? Kansainvälinen firma, joka maan listoille hankkiutuminen olisi työlästä, joka maan eri logon hankkiminen olisi työlästä ja kallista.


      • naivismi huipussa?

        Tiedoksesi muutama fakta:
        -BodyShop on L ´orealin tytäryhtiö.
        -Joe Blasco osa Norris Cosmetics Oy:tä, jotka tuottavat myös esim. UltraBase, Thal'ion, Helen Pietrulla ja GreenPeople -tuotesarjoja.
        -Ecover on Unileverin tytäryhtiö


    • fhgjr

      Ei todellakaan käy mielessä vaan hinta ratkaisee vaikka paras ratkaisu tähänkin olisi olla meikkaamatta niin ei tarvitse miettiä minkä sian peräsuolta siinä meikkivoiteessa nyt sattuu olemaan.Mutta huulipunaa en käytä koska etoo jo ajatuskin siitä että värjään huuleni jonkun maksalla.

    • elukka

      Kuljen mielummin meikittömänä kuin käytän eläinkokeilla testattuja tuotteita. Omassa elämässäni eläinten ja luonnon hyvinvointin mennee oman kauneuteni edelle.

    • 15+9
      • 15+9

        * kosmetiikan


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe