Erilaisia biisejä soittamalla oppii parhaiten kitaran soinnut yms, ainakin minä opin. Olen soittanut kitaraa jonkin aikaa ja osaan lähes kaikki soinnut. Haluaisinkin nyt tietää, mikä biisi minun kannattais opetella seuraavaksi? Mikä on sellainen biisi, joka kaikkien kitaristien tulisi osata? Tai mikä kuulostaa muuten vain tosi hienolta? Soitan sekä akustista että sähkökitaraa
Mikä biisi kannattaa opetella?
16
330
Vastaukset
- ex-kitaristi/rumpali
Jaa-a. Opettele vaikka Kiss:in "Detroit Rock City"
ja sen vastapainoksi vaikka Queenin "March of the Black Queen"
Jälkimmäisessä on haastetta! Toisaalta, Brian Mayn soolot on selkeitä ja ihan opeteltavissa.- NoJust...
...vähän on joo haastetta?!:D
- ehdotuksia?
Hyviä ehdotuksia, ehkä joskus opettelenkin nuo, mutta nyt tarvittaisiin jotain vähän helpompaa :D
- peethooven
Tässä sulle haastetta vaikka näin alkuun. Ku tän osaat ni sitte voit haaveilla paremmasta:
http://www.youtube.com/watch?v=9g9kLJpO5mA - anonymous.
Jesse kaikuranta-näytän sulle rannan, helpot soinnut ja hyvä biisi!
- paranoitiaaa
Soita Paranoid ! kaikkien biisien äiti !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Soittakaa_Paranoid! - 4 sointua riittää
Jos haluat helppoja versioita katu-uskottavista rock-biiseistä niin ne löydät FourChords Guitar Karaoke iPhone/ipad apista. Paranoid, CCR, Doors, Brucea.....
(ei ole androidina, se on ainoa puute). Siellä on ilmaisia biisejä, osa maksaa. - sormeltaja
Konevitsan kirkonkellot -;Piirpauke-version skittasoolo esim.
- Metallica \m/
Opettele Nothing else matters ja sen intro Nimesista. Tabit löytyy kun haet googlesta Nothing else matters Nimes tabs
- Skillit Fnow
Knock On Heaven's Door (Alkuperäinen tai Guns 'N' Rosesin)
Throes Of Perdition (Trivium)
Enter Sandman (Metallica)
Paranoid (Black Sabbath)
Spoonman (Soundgarden)
Siinä muutama - vm 41
Älä ny hassuja horise osaamalla lähes kaikki soinnut, minulta luulot vei kaveri pois kysymällä "haluatko että näytän 500 sointua yläpään ja 5nen nauhan välistä".
Joten 1000 soinnun hallinta voi vasta olla ylpeyden aihe.
Sointujen itse rakentelu vasta makealta tuntuu.
Tietenkin jos vain haluat "loistaa" muutamalla ulkoa opitulla kappaleella, jotka tosin ovat vanhoja jo muutaman vuoden kuluttua, ymmärrän yskän.- Deep Purple
Smoke on the water.
Et ole kitaristi jos et osaa soittaa sen riffiä. - miehenpuolikasko
Deep Purple kirjoitti:
Smoke on the water.
Et ole kitaristi jos et osaa soittaa sen riffiä.Harva osaa oikein ja oikeilla saundeilla. Edes introa: däg, däg, däää, däg, däg, dä, dää
- Gmaj7
Ukk-koo-noooaaa, ukk-kkoooo nooo-aaa oooo-liiii... Seiit se lähtee
- ein Stein
AC/DC peruskamat... netistä löytyy
- nykyäänkitarahullu
smoke on the water on hyvä osaaaa ja sitä on tosi hauska soittaa ja oppii helposti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019