Olen aivan hyvässä liitossa, mutta silti olen ihastellut jo pitkän aikaa toista rengastettua miestä. Teenkö väärin?
Miten saisin tunteeni tukahdettua tuota toista miestä kohtaan, jota en ikimaailmassa edes saisi omakseni, vaikka olisimme molemmat vapaita tahoillamme?
Saako naimisissa oleva nainen haaveksia toisesta miehestä?
24
965
Vastaukset
- Saa ihailla
Noo,nainen on ihminen ja ihailee komeutta! Voihan ihastua myös ihmisiin,esim. Luonteeseen. Ei se ole väärin! Kunhan ei tee mitään väärää!!!
- saan siis ihailla
???:) hah, mitähän väärää mä voisinkaan tehdä, koska ei se ihastelemani mieskään mitään ole tehnyt, eikä varmasti tulisi tekemäänkään, hänhän on myös naimisissa.
- .....
saan siis ihailla kirjoitti:
???:) hah, mitähän väärää mä voisinkaan tehdä, koska ei se ihastelemani mieskään mitään ole tehnyt, eikä varmasti tulisi tekemäänkään, hänhän on myös naimisissa.
Niin kuin nyt sellaista pettämistä ei tapahtuisikaan, jossa molemmat osapuolet ovat naimisissa...
- neeeeaaa
Tottakai päiväunia saa olla, ei siinä ole mitään pahaa. Silmänruoka on aina tervetullutta:) Komppaan edellistä, niin kauan kun mitään ei tapahtu ei asiassa ole mitään väärää. Mutta se sun pitää muistaa vaikka tilaisuus tuliskin kohdalle.
- höpö höpö
Ei tietenkään pidä ihastua eikä haaveilla toisesta jos on naimisissa. Se on ihan yhtä väärin kuin jos seuraisi tunteitaan. Miten niin "tottaka päiväunia saa olla"? Mihin tuo perustuu? Pettäjän logiikkaa ilmeisesti.
- järki päähän
höpö höpö kirjoitti:
Ei tietenkään pidä ihastua eikä haaveilla toisesta jos on naimisissa. Se on ihan yhtä väärin kuin jos seuraisi tunteitaan. Miten niin "tottaka päiväunia saa olla"? Mihin tuo perustuu? Pettäjän logiikkaa ilmeisesti.
Hyvin sanottu! Noiden pettäjien ongelmataitaa olla juurikin se, että "annetaan pirulle pikkusormi". Eli annetaan itselle lupa ihastua ja flirttailla, ja sitten käykin niin, että yksi asia johtaa toiseen ja aina löytyy joku selitys, jolla omat teot oikeutetaan.
- .....
järki päähän kirjoitti:
Hyvin sanottu! Noiden pettäjien ongelmataitaa olla juurikin se, että "annetaan pirulle pikkusormi". Eli annetaan itselle lupa ihastua ja flirttailla, ja sitten käykin niin, että yksi asia johtaa toiseen ja aina löytyy joku selitys, jolla omat teot oikeutetaan.
Tuollainen on kamalan omistushaluista ajattelua. Taloakin pitää välillä tuulettaa, ettei ilma ummehdu.
Yksi asia ei todellakaan johda toiseen. Joku pettää aina kun tulee tilaisuus tai mieli tekee. Joku toinen pettää vasta kun suhde on jo sisältä kuollut. Kolmas ei petä, vaan eroaa ennen kuin etsii uuden.
Jos rakastat, päästä vapaaksi.
Jos haluat vain kontrolloida toista ja omia hänet pelkästään itsellesi, vain sinun toiveitasi täyttämään, et rakasta häntä, vaan hän on sinulle pelkkää omaisuutta. Ei ihminen jolla on omat ajatukset vaan tunteet, vaan pelkästään sinun jatkumosi. - kysyn vaan....
..... kirjoitti:
Tuollainen on kamalan omistushaluista ajattelua. Taloakin pitää välillä tuulettaa, ettei ilma ummehdu.
Yksi asia ei todellakaan johda toiseen. Joku pettää aina kun tulee tilaisuus tai mieli tekee. Joku toinen pettää vasta kun suhde on jo sisältä kuollut. Kolmas ei petä, vaan eroaa ennen kuin etsii uuden.
Jos rakastat, päästä vapaaksi.
Jos haluat vain kontrolloida toista ja omia hänet pelkästään itsellesi, vain sinun toiveitasi täyttämään, et rakasta häntä, vaan hän on sinulle pelkkää omaisuutta. Ei ihminen jolla on omat ajatukset vaan tunteet, vaan pelkästään sinun jatkumosi."Tuollainen on kamalan omistushaluista ajattelua."
Höh!? Siinä ei ole mitään omistushaluista.
Onko se sinusta omistushaluista, että minä haluan vapaaehtoisesti rakastaa ja minä haluan vapaehtoisesti elämän kestävän, onnellisen parisuhteen? Onko se sinusta omistushaluista, että minä tahdon rakastaa toista?
Entäpä kun kaksi ihmistä haluaa tuota samaa yhdessä?
Entäpä jos kumpikin omasta halustaan haluaa perustaa perheen, ajatellen itse, omasta vapaasta tahdostaan, että onnellisuus perustuu siihen, että kumpikin haluaa rakastaa ja että kumpikin ottaa vastaan toisen rakkauden, että kumpikin haluaa sen kestävän koko elämän ja että kumpikin on valmis vapaaehtoisesti toimimaan yhteisen onnen säilymiseksi myös elämän vaikeissa tilanteissa, olivatpa ne sairautta, työttömyyttä, kyllästymistä, rahapulaa tai mitä hyvänsä.
Entäpä jos he ajattelevat, että he haluavat matkata samassa veneessä samaan suuntaan soutaen,kumpikin omalla laidallaan, toinen vasemmalla ja toinen oikealla. Näin heidän elämän laivansa liikkuu, maisemat vaihtuvat, laineet liplattavat, lapset iloitsevat liikkuvasta veneestä, isästä ja äidistä.
Entäpä jos he, tietoisena elämän vaaroista, päättävät kumpikin vapaaehtoisesti LUVATA toiselle, että että kumpikin hoitaa oman puolensa, vasemman ja oikean airon.
He perustavat perheen ja saavat lapsia, ja kumpikin luottaa siihen, että kumpikin, minä ja hän, tekee osuutensa; on läsnä, huolehtii, rakastaa .. soutaa siihen suuntaan, josta on sovittu. Sillä jos toinen lakkaisi soutamasta, niin vene pyshtyy ja alkaa pyörä paikallaan....
Eikö kummallakin ole oikeus odottaa, että kumpikin pitää lupauksensa, täyttää velvollisuutensa - ja ennen kaikkea muistaa mistä kaikki alkoi ja vaalii sitä rakkautta, josta kaikki alkoi.
Mitä helvetin omistushaluisuutta tämä on !?!?!? - .....
kysyn vaan.... kirjoitti:
"Tuollainen on kamalan omistushaluista ajattelua."
Onko se sinusta omistushaluista, että minä haluan vapaaehtoisesti rakastaa ja minä haluan vapaehtoisesti elämän kestävän, onnellisen parisuhteen? Onko se sinusta omistushaluista, että minä tahdon rakastaa toista?
Entäpä jos kumpikin omasta halustaan haluaa perustaa perheen, ajatellen itse, omasta vapaasta tahdostaan, että onnellisuus perustuu siihen, että kumpikin haluaa rakastaa ja että kumpikin ottaa vastaan toisen rakkauden, että kumpikin haluaa sen kestävän koko elämän ja että kumpikin on valmis vapaaehtoisesti toimimaan yhteisen onnen säilymiseksi myös elämän vaikeissa tilanteissa, olivatpa ne sairautta, työttömyyttä, kyllästymistä, rahapulaa tai mitä hyvänsä.
Entäpä jos he ajattelevat, että he haluavat matkata samassa veneessä samaan suuntaan soutaen,kumpikin omalla laidallaan, toinen vasemmalla ja toinen oikealla. Näin heidän elämän laivansa liikkuu, maisemat vaihtuvat, laineet liplattavat, lapset iloitsevat liikkuvasta veneestä, isästä ja äidistä.
Entäpä jos he, tietoisena elämän vaaroista, päättävät kumpikin vapaaehtoisesti LUVATA toiselle, että että kumpikin hoitaa oman puolensa, vasemman ja oikean airon.
He perustavat perheen ja saavat lapsia, ja kumpikin luottaa siihen, että kumpikin, minä ja hän, tekee osuutensa; on läsnä, huolehtii, rakastaa .. soutaa siihen suuntaan, josta on sovittu. Sillä jos toinen lakkaisi soutamasta, niin vene pyshtyy ja alkaa pyörä paikallaan....
Eikö kummallakin ole oikeus odottaa, että kumpikin pitää lupauksensa, täyttää velvollisuutensa - ja ennen kaikkea muistaa mistä kaikki alkoi ja vaalii sitä rakkautta, josta kaikki alkoi.
Mitä helvetin omistushaluisuutta tämä on !?!?!?Olet ristiriitainen. Puhut soutamisesta, ja siitä että jos toinen ei omaa puoltaan hoidakaan, hän rikkoo tehdyn sopimuksen. Ja puhut sairaudesta, työttömyydestä ja muista tilanteista, joissa toinen nimenomaan ei voi omaa airoaan soutaa.
Enkä näe muutenkaan yhtymäkohtia sinun vastineessasi siihen kommenttiin mitä minä omistushaluisuudesta syytin. - tsoustsu
Mitä helvetin omistushaluisuutta tämä on !?!?!?Olet täysin oikeassa.Naimisiin mennessä rakkauden tunteet tosiaankin omistetaan puolisolle.Se on täysin tervettä ja normaalia omistushala, vaikka joku kakkonen yrittää jämille päästäkin nakestamaan suhdetta.
- .....
tsoustsu kirjoitti:
Olet täysin oikeassa.Naimisiin mennessä rakkauden tunteet tosiaankin omistetaan puolisolle.Se on täysin tervettä ja normaalia omistushala, vaikka joku kakkonen yrittää jämille päästäkin nakestamaan suhdetta.
Tarkoittaako rakkauden omistaminen puolisolle sitten sitä, että kenellekään muulle naiselle ei saa koskaan osoittaa edes ystävällisyyttä taikka välittämistä?
- Sinä, sinä, sinä ...
Mitä helvetin omistushaluisuutta tämä on !?!?!?"Onko se sinusta omistushaluista, että minä haluan vapaaehtoisesti rakastaa ja minä haluan vapaehtoisesti elämän kestävän, onnellisen parisuhteen? Onko se sinusta omistushaluista, että minä tahdon rakastaa toista?"
Kun katsoo sun vastausta > minä, minä, minä > niin on helppo päätellä että on kyse sun halusta saada omistaa nainen ja päättää, mitä sinä haluut hänellä tehdä.
Minä, minä, minä > narsistin peroonallisuuskuva!
- olet uskoton
Tietenkin teet väärin. Olet uskoton.
Kysyppä asiaa mieheltäsi. Jos et uskalla kysyä, tiedät tekeväsi väärin. Jos kysyt ja miehesi pahoittaa mielensä, tiedät tekeväsi väärin. Ole rehellinen ja anna miehellesi mahdollisuus valita. Jos asia sopii miehellesi ja sinulle sopii, että hän puolestaa saa ihastua johonkin sinun loukkantumatta (ja jos teillä on lapsia ja voit olla satavarma, että lastenne koti ei hajoa tuosta), niin siitä vaan, mutta muista, että koko ihmiskunnan olemassaolon ajan tuo ei ole kenelläkään pitkän päälle toiminut .- Älä huoli
No tunteitaan kun ei voi kauheasti määräillä sillä ne tulee jos tulee. Tunteiden kanssa voi kuitenkin tulla toimeen ja siksi on se järki. Järjellä voit toimia ja tehdä oikein parisuhdettasi ajatellen vaikka tunteella et voisikaan. Tunne mitä tunnet siihen et voi vaikuttaa mutta tekemisiin voit =). Maailma on täynnä ihania puoleensavetäviä ihmisiä, muitakin kuin se puoliso. Saa ihastua ja pitääkin ihastua! Se kertoo kyvystäsi nähdä ihanuutta ihmisissä.
- hyvä testi!
"Kysyppä asiaa mieheltäsi. Jos et uskalla kysyä, tiedät tekeväsi väärin. Jos kysyt ja miehesi pahoittaa mielensä, tiedät tekeväsi väärin. "
Hyvin sanottu! Tuo "testi" kannatta tosiaan tehdä. Jos tuntee tai haluaa jotain, josta ei uskalla puolisllen puhua, niin siitä tietää olevansa väärillä teillä.
- o87yo87y
"No tunteitaan kun ei voi kauheasti määräillä sillä ne tulee jos tulee"
Kyllä voi, ja eritysesti voi tehdä, on olla menemättä sellaisiin tilanteisiin, joissa noin voisi käydä ja voi myös olla antamatta lupaa tuollaisten tunteiden kehittymiselle.
" Saa ihastua ja pitääkin ihastua! Se kertoo kyvystäsi nähdä ihanuutta ihmisissä. "
Höpö höpö. Kyky nähdä ihanuutta ihmisissä ei suinkaan tarkoita, että ihastutaan tai että "pitääkin ihastua". Minä voin nähdä suunnattoman määrän ihanuutta sekä sisäistä ja ulkoista kauneutta esimerkiksi samaa sukupuolta olevassa ihmisessa, tai lapsessa tai sisaressa, mutta en minä heihin ihastu (sana siinä seksuaalisessa merkityksessä tai siinä merkityksessä, että haluaisin elää parisuhteessa tämän kanssa)- .....
Ihastua voi vaikka työpaikallakin. Pitäisikö silloin irtisanoutua ja etsiä uusi työpaikka?
Ihastuminen voi olla yksipuolistakin ja usein onkin, eikä se molemminpuolisenakaan mitenkään väistämättä johda siihen että haluaisi parisuhdetta ihastuksensa kanssa! - juma juha
..... kirjoitti:
Ihastua voi vaikka työpaikallakin. Pitäisikö silloin irtisanoutua ja etsiä uusi työpaikka?
Ihastuminen voi olla yksipuolistakin ja usein onkin, eikä se molemminpuolisenakaan mitenkään väistämättä johda siihen että haluaisi parisuhdetta ihastuksensa kanssa!Tota varten on filmitähdet...Mä en ainakaan haluais elää toisen kanssa,joka
haaveilee/unelmoi toisesta,joka on tavallaan saavutettavissa.Tulis aivan
kauhea riittämättömyyden tunne.Ehkäpä siinä koko ajankuva,että halutaan kaikesta
kermat päältä.Surullinen sun miehen puolesta,koska se ei pysty kilpailee...tai ei
kukaan pysty täyttää joidenkin nykynaisten vaatimuksia. - i76ti76t
..... kirjoitti:
Ihastuminen voi olla yksipuolistakin ja usein onkin, eikä se molemminpuolisenakaan mitenkään väistämättä johda siihen että haluaisi parisuhdetta ihastuksensa kanssa!"Pitäisikö silloin irtisanoutua ja etsiä uusi työpaikka?"
Jos et muuten pysty toimimaan oikein, niin pitää. - määräaikaiset
juma juha kirjoitti:
Tota varten on filmitähdet...Mä en ainakaan haluais elää toisen kanssa,joka
kauhea riittämättömyyden tunne.Ehkäpä siinä koko ajankuva,että halutaan kaikesta
kermat päältä.Surullinen sun miehen puolesta,koska se ei pysty kilpailee...tai ei
kukaan pysty täyttää joidenkin nykynaisten vaatimuksia.Vähänkö sulla on heikko itsetunto. Eikö susta ole näyttämään, että sä olet parempi kuin toinen? Tarvittaessa vaikka taistelemaan miehestäsi, eikä antaa periksi.
- .....
juma juha kirjoitti:
Tota varten on filmitähdet...Mä en ainakaan haluais elää toisen kanssa,joka
kukaan pysty täyttää joidenkin nykynaisten vaatimuksia.Häh, minähän OLEN mies...
- Älä huoli
Olen ollut ihastunut avioliittoni aikana muihin miehiin useitakin kertoja. En ole pettänyt nkä ole halunnut elä parisuhteessa näiden toisten kanssa. Mitä ihastuminen on? Se ei ole rakastumista eikä rakastamista. Ei läheisyyttä. Ihastuminen on yleensä mielikuva joka syntyy ensivaikutelmasta. Kun ymärtää että mielikuva harvoin vastaa todellisuutta ei edes halua enempää. On ihanaa ihastua johnkin ihanaan mielikuvaan ja ei tarvitse mitään muuta. Saa ihastua!
- 77889922l
Hei o87yo87y , etkö ymmärtänyt älä huoli kirjoitusta? Juurikin järki on olemassa sitä varten että niihin tilanteisiin voi olla menemättä ja antaa sitä lupaa millekkään tunteiden tai läheisyyden kehittymisille! Ihastuminen voi syntyä hetkessä missä tahansa ja sitä et voi välttää jos joku eteesi tupsahtava ihminen on ihastuttava! Sinä ihastut ehkä ulkonäköön ja ensivaikutelmaan tai jonkun persoonaan joka voi tuntua ihanalta vaikka missä tilanteessa. Joku voi olla hyvinkin seksikäs ohi mennessäänkin ilman että sinun täytyy juosta kuitenkaan typin perään ja mennä sänkyyn. Ihastuminen on useimmiten vielä hyvin yksipuolistakin näissä tilanteissa. Alkuperöinenkin on ihastellut käsittääkseni välimatkan päästä jonkun toisen miestä? Tiedän että näitä on ja oma mieheni on olemukseltaan juuri sellainen johon monet ihastuvat. Naiset ja miehetkin. En pidä sitä uhkana millään tavoin vaan ymmärrän sen hyvin. Miksi vain minä saisin olla häneen ihastunut? On hyvin ymmärrettävää että muutkin naiset esim näkevät hänet ihanana kun minäkin näen!
- Auttakaahan
Mun mies sanoi just ihastuneensa tohon prisman kassaneitiin. Luulen että se ei ole ainoa mies? Minäkin olen sitä mieltä että tyttö on ihana ja avulias. Onko nyt joku ihme jos siihen ihastuu yks sun toinen? Minkäs minä sille nyt voin ja pitääkö suuttua kun miehenikin on siihen ihastunut? Mitä mä sillä voitan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685