Varasisärengas/pumppu?

Kantapään kautta

Vaikka aktiivisesti ajan pitkiä lenkkejä, olen mielessäni hymähtänyt, kun joillain on pumppu ja varakumi pyörässä, joillain jopa pyöräilypaidan takataskuihin tungettuina. Mutta enään ei hymyillytä, kun eilen 37 kilometrin päästä kotoa raskaasti pistosuojattu liki uusi rengas tyhjeni metsäautotiellä. Sain vaimon soitettua hakemaan, mutta jouduin taluttamaan reilun tunni, ennenkuin apu saapui. Kiekot pikakiinnikkeillä pyörässäni, ai kun olisi ollut varakumi ja pumppu!!!!!!
NYT ON!!
Mites teillä muilla aktiivi pyöräilijöillä on vararenkaan ja pumpun laita?

26

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nishimann

      Aina mukana, varakumi satulan alla olevassa laukussa ja pikku pumppu satulaputkessa pikakiinnikkeillä. Tietysti.

    • swalbeeee

      vastaus on = SWALBE MARATHON PLUS!! EI tarvitse sisureita saati pumppuja matkaan ellei ole vanhuuttaan lahoamis pisteessä.... toista vuotta ilman haavereita vaikka ajettu laseista ja tappajasepelin seassakin

      • Kantapään kautta

        Juuri kyseinen rengas SWALBE MARATHON PLUS on kyseessä minulla. kaksi kuukautta vanhat ja samoin uudet sisärenkaat. Kuten kirjoitin, ei rengas puhjennut, vaan tyhjeni, sisärengas vuoti venttiilin reunalta. Ko sisärengas oli Swalben suosittelema. Tässä tapauksessa ei pistosuojaus ja renkaan merkki auta.


    • alkup.tuna

      Sivulaukun pohjalla kulkee kätevästi sisuri ja pumppu. Kerran joutunut tänä syksynä työmatkalla sisurin vaihtamaan.

    • "vastaus on = SWALBE MARATHON PLUS!! EI tarvitse sisureita saati pumppuja matkaan ellei ole vanhuuttaan lahoamis pisteessä.... toista vuotta ilman haavereita vaikka ajettu laseista ja tappajasepelin seassakin "

      Vaikka rengas on kieltämättä parhaimistoa, ei silti kannata tuudittautua sen kaikkivoipaisuuteen.
      Satulalaukku missä on vara sisuri, rengasraudat. Sitten viellä joko pumppu tai paineilma kapseli.

      • swalbeeee

        No joo sen verran korjausta et kyl mullakin on satulalaukussa varakumi ym vermeet mut kova luotto tohon marathon plussaan..mukavempaa ajella duunimatkoja kun ei tarvitse joka sirpaletta väistellä..ja alkaa matkalla paikkaushommiin.ennen se oli n.2-3krt vuodessa.mutta huonojakin puolia tossa gummissa on..esim.sadekelillä tosi huono pito ja vanteen päälle laitto on suht hankalaa..


      • Kantapään kautta
        swalbeeee kirjoitti:

        No joo sen verran korjausta et kyl mullakin on satulalaukussa varakumi ym vermeet mut kova luotto tohon marathon plussaan..mukavempaa ajella duunimatkoja kun ei tarvitse joka sirpaletta väistellä..ja alkaa matkalla paikkaushommiin.ennen se oli n.2-3krt vuodessa.mutta huonojakin puolia tossa gummissa on..esim.sadekelillä tosi huono pito ja vanteen päälle laitto on suht hankalaa..

        Mulla kyseinen rengas menee vanteelle ja pois ilman työkaluja käsin. Joo, märällä asfaltilla liukas, varsinkin kohdissa, joita on korjattu pelkällä piellä. Tuohon auttaa hiukan alhaisemmat paineet, varsinkin edessä.


      • 655346
        swalbeeee kirjoitti:

        No joo sen verran korjausta et kyl mullakin on satulalaukussa varakumi ym vermeet mut kova luotto tohon marathon plussaan..mukavempaa ajella duunimatkoja kun ei tarvitse joka sirpaletta väistellä..ja alkaa matkalla paikkaushommiin.ennen se oli n.2-3krt vuodessa.mutta huonojakin puolia tossa gummissa on..esim.sadekelillä tosi huono pito ja vanteen päälle laitto on suht hankalaa..

        Onhan tuo Swahlbe Maraton plus kauhea jyrä ajaa, mutta tietysti kestääkin. Itse olen ajellut maantiellä Michelinin Krylion carbonilla tai Michelin Endurace4 kumeksilla viimeiset vuodet, eikä yhtään rengasrikkoa yli 20 000 km aikana. On ajettu sepelillä, hiekkatiellä, rupuisilla asfalteilla, sateella jne.. suosittelen.


      • swalbeeee
        655346 kirjoitti:

        Onhan tuo Swahlbe Maraton plus kauhea jyrä ajaa, mutta tietysti kestääkin. Itse olen ajellut maantiellä Michelinin Krylion carbonilla tai Michelin Endurace4 kumeksilla viimeiset vuodet, eikä yhtään rengasrikkoa yli 20 000 km aikana. On ajettu sepelillä, hiekkatiellä, rupuisilla asfalteilla, sateella jne.. suosittelen.

        Onkos noi misukan gummit kuinka arvokkaita? Vois vaikka seuraavaksi mielenkiinnosta kokeilla koska marathon plussa on tosiaan ei ehkä miellyttävin ajettava..


    • Alkup. Maantiepyöräi

      - pumppu
      - sisäkumi
      - paikkarasia
      - rengasraudat

      Säilytys joko ajopaidan selkätaskussa tai satulalaukussa. Satulalaukkuna yleensä B-kaupan vedenpitävä malli, joka on lyömätön hinta/laatu suhteeltaan.

      • Alkup.rengas as

        Älkää herranpieksut sentään puhuko "rengasraudoista"polkypyörän renkaan vaihdon yhteydessä. Jos ei käsin lähde rengas, niin puu- tai muovilasta on ainoa oikea työkalu maalattuun alumiinivanteeseen.


      • LZ 127
        Alkup.rengas as kirjoitti:

        Älkää herranpieksut sentään puhuko "rengasraudoista"polkypyörän renkaan vaihdon yhteydessä. Jos ei käsin lähde rengas, niin puu- tai muovilasta on ainoa oikea työkalu maalattuun alumiinivanteeseen.

        Olenpa sellaisenkin tarinan kuullut, että lautanen-sana tulisi siitä, kun ennen syötiin ruokaa laudanpätkiltä. Jännää tämä kieli.


      • Alkup.sisäkumipyöräi
        Alkup.rengas as kirjoitti:

        Älkää herranpieksut sentään puhuko "rengasraudoista"polkypyörän renkaan vaihdon yhteydessä. Jos ei käsin lähde rengas, niin puu- tai muovilasta on ainoa oikea työkalu maalattuun alumiinivanteeseen.

        Järjen käyttö myös suotavaa tuon paikkarasian suhteen. M kaupassa halvin paikkarasia maksaa 4.90e ja halvin sisärengas (26"-28") 2,60e. Kyse siis vara sisärenkaasta, toki laadukas sisäkumi kait jo kannattaa paikata?


      • LZ 127
        Alkup.sisäkumipyöräi kirjoitti:

        Järjen käyttö myös suotavaa tuon paikkarasian suhteen. M kaupassa halvin paikkarasia maksaa 4.90e ja halvin sisärengas (26"-28") 2,60e. Kyse siis vara sisärenkaasta, toki laadukas sisäkumi kait jo kannattaa paikata?

        Paikkaussarjassa tulee aika monta paikkaa mukana. Lisäksi saman sisäkumin voi paikata montakin kertaa.


      • Alkup.jankkaajapyör
        LZ 127 kirjoitti:

        Paikkaussarjassa tulee aika monta paikkaa mukana. Lisäksi saman sisäkumin voi paikata montakin kertaa.

        Puhutaan edelleen vararenkaasta. Valtatien varressa uuden renkaan vaihto nopeampaa, kuin paikkaaminen. Mites vesi/lumisateessa paikkaus onnaa, mutta vaihto onnistuu.
        Itse olen pari kertaa joutunut turvautumaan vararenkaaseen lenkillä, kotona sitten paikkaan tuon laadukkaamman puhkimenneen renkaan, jollei ole jo "kilometrit"täynnä ja vaihdan sen takaisin ja varakumi nättiin nippuun ja satulalaukkuun taas liukumaan mukaan.
        Muuten, nuo Motonetin halvat sisäkumit ovat kestäviä ja laatu ihan kohdillaan, toki hinta kannattaa aina pitää mielessä.


      • kaikista.alkuperäisi
        LZ 127 kirjoitti:

        Paikkaussarjassa tulee aika monta paikkaa mukana. Lisäksi saman sisäkumin voi paikata montakin kertaa.

        mutta, eikö kesken lenkin renkaan vaihto ole nopein ja järkevin vaihtoehto?


    • Risto 1968

      Rengas"rauta" on vakiintunut nimitys. Muovistahan nuo valmistetaan

    • Hamsu-Hamsteri

      Repussa kulkee aina mukana vararengas tai pari (on siellä paikkarasiakin). Muutaman keran vuodessa kumi menee ja se vaihtuu tottumuksella ei kovinkaan monessa minuutissa. Oppia tuli kun työnsin muutaman kerran pyörän sellaisen kaupan pihaan, missä gummejä myydään.

      Muuta mukana:
      pumppu, muoviset rengasraudat, kuusiokoloavansarja, jakoavain kahden pään ruuvimeisselit, Iso teippirulla, sillä saa köytettyä osat kiinni pudonneiden mutterien jäljiltä, pätkä narua.

      Puukko, sakset kukkienleikkaamiseen, sieniveitsi epälukuinen määrä muovipusseja, sadevarusteet, muistitikku, arvo-omaisuus kaikkine kortteineen, parit ledit, kourallinen silmälaseja ja aurinkolaseja, erinäisiä kännyköitä, kiikarit, lähiseudun pyöräilykartta, kyniä papereita. lisävaatteita.

      Ainakin nuo, luulen. Yleensä inventaari tulee tehtyä, kun reppu hajoaa ja pitää siirtyä uuteen.

      MIkähän siinä oikein tökkii, kun reppuun ei meinaa mahtua kauppaostoksia ja lainakirjoja paljon ollenkaan enää?

      • Ei alkup.mikään

        Reppu ei sitten onnaa minulla millään muotoa, selkä hikoo muutenkin. Varagummi ja pari ventiiliä sekä rengasvääntimet 8 euron satulaan kiinnitettävässä vedenpitäväsä bägissä ja pumppu satulaputkessa pikakiinnikkellä.
        Mites jannuilla nuo ketjut kestää, kovimmilla kundeilla kuulon mukaan varaketjutki mukana, mutta mutta.......


      • swalbeeeeeeeeee
        Ei alkup.mikään kirjoitti:

        Reppu ei sitten onnaa minulla millään muotoa, selkä hikoo muutenkin. Varagummi ja pari ventiiliä sekä rengasvääntimet 8 euron satulaan kiinnitettävässä vedenpitäväsä bägissä ja pumppu satulaputkessa pikakiinnikkellä.
        Mites jannuilla nuo ketjut kestää, kovimmilla kundeilla kuulon mukaan varaketjutki mukana, mutta mutta.......

        itsellä cyclo crossarin matkassa ei vara ketjua ole ...ja juntannut n-5000km ...monesti miettinytkin pitäiskö olla vara ketju mukana...


    • ridley man

      no heh.....sehä on tosiaan paha jos hikoaa pyörälenkillä ......itse hikoan ku sika vaikka ajasin munasillaan 12km duunimatkan ...ja tosiaan ajn kyllä aika haipakkaa...siinä on hybridi vemppaajat jaloissa kun meikä manne painaa kippura sarvisella keveällä pelillä ohi...

      • kaikkein Alkuperäisi

        Ei hikoaminen ole ongelma hybridi kuskillekkaan, mutta kysehän oli repun käytöstä. 40-50 km reppu selässä ei vain lisää hikoilua vaan hankaa ja hiertää.
        Mieti sinäkin paukapää aina hetken, ennenkuin vauhkona kirjoitat typeriä kommentteja asian vierestä.

        Nuo vara ketjut ajatuttaa minuakin, uudetkin ketjut voi katketa ja kuinka helppoa olisi vaihtaa uudet. Ei veisi tilaa paljoa, eikä paina paljoa?


      • ...................
        kaikkein Alkuperäisi kirjoitti:

        Ei hikoaminen ole ongelma hybridi kuskillekkaan, mutta kysehän oli repun käytöstä. 40-50 km reppu selässä ei vain lisää hikoilua vaan hankaa ja hiertää.
        Mieti sinäkin paukapää aina hetken, ennenkuin vauhkona kirjoitat typeriä kommentteja asian vierestä.

        Nuo vara ketjut ajatuttaa minuakin, uudetkin ketjut voi katketa ja kuinka helppoa olisi vaihtaa uudet. Ei veisi tilaa paljoa, eikä paina paljoa?

        Niinkö?

        Eihän lenkille voi lähteä ilman Camelbak:iä. Siellä kulkee max 3-litraa vettä, varasisuri, pumppu, kuusiokolo avainsarja, puhelin, rahapussi ja muuta tarvittavaa. Pisimmät lenkin maastossa 100km eikä mitään ongelmaa (painaahan tuo vähän lähtiessä, mutta siihen tottuu). Sen takia pyörän pitää olla kevyt.

        Missä kuljetat esim. riittävän määrän juotavaa 4h lenkeille? Haluatko juoda koiranpaskaisesta/mutaisesta juomapullosta?


      • Otto Tahvanainen
        ................... kirjoitti:

        Niinkö?

        Eihän lenkille voi lähteä ilman Camelbak:iä. Siellä kulkee max 3-litraa vettä, varasisuri, pumppu, kuusiokolo avainsarja, puhelin, rahapussi ja muuta tarvittavaa. Pisimmät lenkin maastossa 100km eikä mitään ongelmaa (painaahan tuo vähän lähtiessä, mutta siihen tottuu). Sen takia pyörän pitää olla kevyt.

        Missä kuljetat esim. riittävän määrän juotavaa 4h lenkeille? Haluatko juoda koiranpaskaisesta/mutaisesta juomapullosta?

        Ihmiset ovat yksilöitä, toinen tarvitsee enemmän juotavaa, kuin toinen ja toisella reppu hiertää ja häiritsee, toisella taas ei, kuten sinulla ja hyvä niin.
        Ajoin viikolla, kun on lomaa, kaksi yli 4 tunnin lenkkiä ja kaksi hiukan alle kolmen tunnin lenkkiä. keskinopeus näytti koko viikon osalta19.2 km/h. Neljän tunnin koitokselle lähtiessäni otan runkotelineeseen yhden litran juomapullon vettä mukaan ja usein vielä tippa jäljellä lenkin jälkeen. Olen sitä ikäpolvea, etten kulje jokapaikassa juomapotelli kädessä. Eikä minua liioin haittaa, jos juomapullo on joskus kurassa, harvoin on suukappale ollut.
        Satulakotelossa vararengas ja puhelin, pumppu ohjaustangossa klipseillä.
        Toisaalta asiahan on ihan eri, jos ajaa yli 100km neljään tuntiin, siis juoman osalta, mutten ole ikinä nähnyt pitkän matkan pyöräilijää reppu selässä.


    • Hamsu

      Se reppu on tarakalla tai toisessa pyörässä korissa tarakalla, kuka sitä nyt selässä jaksaisi raahata.

      Ketjut olen joskus revitellyt poikki ja takarattaasta on isoin mennyt sirpaleiksi ja ohjaustakoja on vääntyillyt ja katkeillut. Vaihtajia on hajoillut useampia ja joskus on lähtenyt koko takapyörä irti. Pinnojahan menee aina poikki ja jossakin vaiheessa vanteesta tulee niin kahdeksikko, ettei se mahdu enää pyörimään, mutta en ala raahata peräkärryssä koko varaosarepertuaaria, vaan yritän kuvitella viisastuneeni niin, etten revittele tolkuttomasti.

      Juomapullo kulkee repussa, ennen kulki kaljapulloja. Muistuu mieleen joskus menneisyyden kesähelteellä, kun tarakalla oli koko korillinen ykköstä ja ohjaustankoon kiinnitettynä pullonavain. Siitä kun vain vähän kurotteli kättään taakse ja korkkasi vauhdissa, niin ei päässyt jano yllättämään (joku muu hätä aika usein kyllä).

    • ...................

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3365
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2941
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2789
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1867
    5. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1040
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      860
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      104
      854
    Aihe