Lentokapteenin palkka?

Hävittäjä

Miten lentokapteenin palkka muodostuu? Itse olen kiinnostunut hakeutumaan Ilmavoimien järjestämään ohjaajakoulutukseen. En ole käynyt vielä inttiä, joten käydäänkö intti ennen varsinaista ohjaajakoulukseen hakeutumista vai suoritetaanko ohjaajakoulutus heti, kun mennään inttiin?

Mun lukioaineiden keskiarvo on jotain 8,2. Siis äikän, enkun, ruotsin ja matikan. Niistä kai sai niitä pisteitä. Matikka on lyhyt oppimäärä. Kunto, näkö ja muut fyysiset ominaisuudet ovat kondiksessa. Voihan haave lentämisestä tietysti särkyä vaikkapa psykologiseen testiin tai muuhun, mutta yritetään. Kirjoitan ylioppilaaksi keväällä ja inttiin meinasin mennä tammikuussa 2006.

Mitkä mahikset mulla on päästä lentäjäksi? Kertokaa kokemuksia. Ai niin ja palkatkin kiinnostais...

6

6789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leijan lennättäjä
    • jätkä16v.

mullaki on haaveena päästä hävittäjälentäjäks.mutta ei mahiksia enää,jouduinki amiskaan(paska tokari,alamäki alko yläasteen vikalla) nyt opiskelen ammattia joka ei kiinnosta paskan vertaa.mutta toivotan sulle onnea :) palkat siel on varmaa aika helvetin hyvät,ainaki kapteenilla.en ole varma mutta eläkkeelle pääsee joskus 45 v. en oo varma,tarkista! good luck brother!

• hehheh

palkat puolustusvoimissa on melko paskat ilman mitään lisiä.. ja kapteeni on muuten yliluutnantin ja majurin välissä. Kadettikoulusta valmistuu yliluteja joiden peruspalkka oli 4 vuotta sitten jotain 12000mk/kuussa mikäli oikein muistan

• Joppe
        hehheh kirjoitti:

palkat puolustusvoimissa on melko paskat ilman mitään lisiä.. ja kapteeni on muuten yliluutnantin ja majurin välissä. Kadettikoulusta valmistuu yliluteja joiden peruspalkka oli 4 vuotta sitten jotain 12000mk/kuussa mikäli oikein muistan

Tiputa 3000 ni ollaan oikeilla palkoilla.

• Alue-edustaja

vielä niin nuori, että kerkeät käydä kouluja vielä moneen kertaan, joten älä luvuta! :)

• pertti343434

823082430980948

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      34
      3956
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1879
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1354
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1286
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1165
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1021
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      941
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      331
      894
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      881
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      872
    Aihe