Mikä tekee sinusta paremman ja tärkeämmän kuin muut?

Tuli nyt vaan mieleen, kun noita sohvabudjetteja vähän katteli...Minkä takia juuri sinä olet niin erinomainen ja arvokkaampi(taloudellisesti) kuin muut. Joojoo, olet ahkerampi ja yritteliäämpi, mutta onko se juuri se juttu mikä tekee sinusta paremman kuin muut? Jos on niin, niin miksi niin...?


https://www.youtube.com/watch?v=MzGnX-MbYE4

18

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      hassu kyssä sulta joka pidät itsees maailman kaikkeuden napana

      • Ai...?

        Jännä tulkinta sinulta tietämättä mitään minusta...

        Mut oon mä vitun paljon älykkäämpi kuin moni teistä yhteensä. Ei siinä mitään. Mutta ei se minusta parempaa tai arvokkaampaa ihmistä tee kuin te olette...Ei taloudellisesti eikä millään muullakaan tavalla. Älykkyyteni on oikeastaan enemmän taakka kuin jonkinlainen hyöty minulle...


    • Ääärimmäinen sitoutuminen ja periksiantamattomuus. Intohimo, halu ja tahto saada aikaiseksi. Nautin äärettömästi siitä kun on saanut jotain näkyvää aikaiseksi. Enkä tee pelkän rahan vuoksi yhtään mitään. Tunnen myös työtä kohtaan sitä mitä ihmiset yleensä kokee pelkästään harrastuksiaan kohtaan.

      Tuo kaikki edellämainittu ei tietenkään takaa taloudellisesti mitään ja mun oma heikkous on paperiasioiden hoito, kuittien pläräys sun muu tylsä tekeminen jossa ei voi luoda tai keksiä mitään uutta ja saa mitään näkyvää aikaiseksi. Mutta, mulla on hyvä vaimo ja tilitoimisto jotka hoitaa paperiasiat niin mullekin jää vähä tupakkirahaa.

      • Mut miksi sä oot parempi kuin muut? Se ei täs nyt vielä selvinyt...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mut miksi sä oot parempi kuin muut? Se ei täs nyt vielä selvinyt...

        Sinähän sen sanoit, en minä. En minä pidä ittiäni muita parempana.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Sinähän sen sanoit, en minä. En minä pidä ittiäni muita parempana.

        Mä koen vähän niinku samoja juttuja samoissa minulle tärkeissä asioissa, mutta en vaan silti ymmärrä sitä, että mikä niistä tekisi minusta paremman kuin muut. En oikeastikaan tajua, koska minua huonommat pärjää taloudellisesti helvetin paljon paremmin. Ja suosiollakin mitattuna...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mä koen vähän niinku samoja juttuja samoissa minulle tärkeissä asioissa, mutta en vaan silti ymmärrä sitä, että mikä niistä tekisi minusta paremman kuin muut. En oikeastikaan tajua, koska minua huonommat pärjää taloudellisesti helvetin paljon paremmin. Ja suosiollakin mitattuna...

        Sua vaan kiinnostaa se kitaransoitto liikaa. Ei se oo sun syy, jokaisella meillä on omat intohimonsa.

        Jos sä haluaisit käyttää saman intohimon/energian taloudellisen hyödyn hankkimiseen mitä käytät musiikkiin, niin olisit varmaan rahakas mies. Mutta sulla ei sitä poltetta ole. Musiikki on sun juttu, ja on sääli, ettet sillä ole aikanansa lyöny ittiäs läpi, koska silläkin sä olisit rahakas mies eikä mun tarttisi täs sulle mitään vastailla.


    • Ikisinkku M

      Minusta kysymyksenasettelu on aika outo, ei ihmiset yleensä kalusteita siksi hanki että tuntisivat olevansa parempia tai tärkeämpiä kuin muut vaan ihan oman viihtyvyyden vuoksi. On se muistissa vielä kun minullakin oli ilmaiseksi kaverilta saadut sohvat ja sänkynä patjat lattialla, oli käytännöllisempää niin silloin ja kelpasi mulle ihan hyvin. Nykyisellään on ihan ok sohvat ja hyvä näinkin mutta en minä nyt sen kummempi ole ihmisenä kuin silloinkaan.

      Tuo että kuvittelet ihmisten egoaan nostavan jollain sohvilla kertoo vaan omista ongelmistasi, ei kukaan sinua määritä sohvan perusteella eikä sinunkaan muita pitäisi.

      • Oletko ikinä seurannut miten rahan määrä vaikuttaa ihmisten persoonallisuuksiin? Minusta on paska puhetta se, ettei se vaikuttaisi...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Oletko ikinä seurannut miten rahan määrä vaikuttaa ihmisten persoonallisuuksiin? Minusta on paska puhetta se, ettei se vaikuttaisi...

        Raha ei takaa onnea, mutta ei sitä takausta tee köyhyyskään.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Raha ei takaa onnea, mutta ei sitä takausta tee köyhyyskään.

        Ei niin, mutta rahan määrä saa kyllä valitettavan monen kokemaan itsensä olevan parempi kuin muut ja sitä ettei samat säännöt, mitkä pätee muihin, päde heihin. Se on hyvin valitettavaa.

        Jokainen laki muuttuu merkityksettömäksi, jos joku on sen ulottumattomissa.


      • Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

        Oletko ikinä seurannut miten rahan määrä vaikuttaa ihmisten persoonallisuuksiin? Minusta on paska puhetta se, ettei se vaikuttaisi...

        Onhan tuo totta kyllä, se joka sanoo ettei raha tee onnelliseksi saattaa myös olla oikeassa mutta kyllähän se vitutusta ainakin vähentää jos sitä jonkin verran on käyttää tarvitessaan. Luulen että tuossakin asiassa joku keskitie passelein, jos koko ajan velkaantuu on sitten vähn vittumainen tahtomattaan kun vituttaa koko ajan ja jos taas rahaa rytkyää ovista ja ikkunoista muuttuu helposti mulkuksi jos alkaa kuvittelemaan että se on ansaittua.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Ei niin, mutta rahan määrä saa kyllä valitettavan monen kokemaan itsensä olevan parempi kuin muut ja sitä ettei samat säännöt, mitkä pätee muihin, päde heihin. Se on hyvin valitettavaa.

        Jokainen laki muuttuu merkityksettömäksi, jos joku on sen ulottumattomissa.

        Se ei oo raha joka muuttaa vaan valta. Ja valtaa voi olla ilman rahaakin, mutta valta ei sovi kaikille.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Se ei oo raha joka muuttaa vaan valta. Ja valtaa voi olla ilman rahaakin, mutta valta ei sovi kaikille.

        Ööö... Osoita minulle yksi äärimmäisen persaukinen äärimmäistä valtaa käyttämässä.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Onhan tuo totta kyllä, se joka sanoo ettei raha tee onnelliseksi saattaa myös olla oikeassa mutta kyllähän se vitutusta ainakin vähentää jos sitä jonkin verran on käyttää tarvitessaan. Luulen että tuossakin asiassa joku keskitie passelein, jos koko ajan velkaantuu on sitten vähn vittumainen tahtomattaan kun vituttaa koko ajan ja jos taas rahaa rytkyää ovista ja ikkunoista muuttuu helposti mulkuksi jos alkaa kuvittelemaan että se on ansaittua.

        Musta olis nastaa sellainen rahamäärä, ettei aina tarttis laskea safkakaupassa yms. mihin on varaa ja mihin ei. Ok, sellainen laskeminen olisi tässä sivistyneessä yhteiskunnassa ok, jos olis työttömänä tai jotain, mutta 40h viikoss työskentelevänä se on aika nöyryyttävää... Ihan sama millä alalla tekee duunia.

        Ps. Teille kokkarivittupäille vaan sen verran, että minun mielestä meillä ei ole täällä hintoihin nähden liian hyvä sosiaaliturva, vaan meillä on täällä hintoihin näheden liian pienet palkat. Hintoja säätelemällä tai alentamalla, saataisi myös toimeentulotukikustnnukset alas ja lisää ostovoimaa töissä käyville. Ahneudesta pitäisi verottaa rankemmin. Jos joku päättäjistä ei osaisi toteuttaa sitä, niin minä voin kyllä auttaa ja neuvoa miten sen saa toimimaan. Ihminen itse, siinä vaiheessa kun ahneus on jo ottanut vallan, ei enää pysty sitä säätelemään. Ihan samalla tavalla kuin yleensyöjä tai nisti ei kykene enää säätelemään satsiaan kohtuulliseksi...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Ööö... Osoita minulle yksi äärimmäisen persaukinen äärimmäistä valtaa käyttämässä.

        Heidi Hautala on nyt PA.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Heidi Hautala on nyt PA.

        Koska käytti väärin valtaansa.


      • Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

        Musta olis nastaa sellainen rahamäärä, ettei aina tarttis laskea safkakaupassa yms. mihin on varaa ja mihin ei. Ok, sellainen laskeminen olisi tässä sivistyneessä yhteiskunnassa ok, jos olis työttömänä tai jotain, mutta 40h viikoss työskentelevänä se on aika nöyryyttävää... Ihan sama millä alalla tekee duunia.

        Ps. Teille kokkarivittupäille vaan sen verran, että minun mielestä meillä ei ole täällä hintoihin nähden liian hyvä sosiaaliturva, vaan meillä on täällä hintoihin näheden liian pienet palkat. Hintoja säätelemällä tai alentamalla, saataisi myös toimeentulotukikustnnukset alas ja lisää ostovoimaa töissä käyville. Ahneudesta pitäisi verottaa rankemmin. Jos joku päättäjistä ei osaisi toteuttaa sitä, niin minä voin kyllä auttaa ja neuvoa miten sen saa toimimaan. Ihminen itse, siinä vaiheessa kun ahneus on jo ottanut vallan, ei enää pysty sitä säätelemään. Ihan samalla tavalla kuin yleensyöjä tai nisti ei kykene enää säätelemään satsiaan kohtuulliseksi...

        No näinhän se on mutta tämä kapitalistinen järjestelmä on vaan semmoinen että ihmistä pidetään sopivan tiukassa lieassa niin että jaksaa juosta kehdosta hautaan.

        Huomautan etten ole kokkarivittupää, aina ollut enemmän vasemmalle kallellaan ja mitä tulee tähän ruuan hintaan niin yksi suurimpia huijauksia Suomen historiassa on se että EU:hun mennessä kusetettiin tyhmä kansa äänestämään puolesta verukkeella että ruuan hinta laskee, onko muka laskenut? Suurin ongelma on varmaan siinä että nyt kun on se pohjaton kaivo elätettävänä ja ahneus muutenkin lisääntynyt yhteiskunnassa mm. valtavat palkkaerot luomalla (kiitos nokia) ja sillä että kaikki tahtoo nostaa elintasoaan niin eipä ne verohelpotusnäperrykset mm. parturikamppajille, ruokapaikoille ym, hintaa laske vaan nostavat vain palveluntuottajan osuutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe