Oma typeryys

TheRealIdiot

En nyt oikein tiedä kuuluuko tämä juurikin tän otsikon alle, mutta enpä parempaakaan keksinyt. Nyt kaipaan kipeästi apua ja neuvoa.

Tapasin jokin aika sitten aivan ihanan miehen jonka kanssa ollaan nähty pari kertaa. Asumme eri paikkakunnilla mikä ei sinänsä haittaa, koska edellinenkin suhteeni oli ns kaukosuhde. Ongelmani on jokaisen suhteen alussa se, että olen liian innokas, mietin koko ajan kelpaanko ja haluaako toinen IHAN VARMASTI nähdä, kysyn sitä koko ajan ja jos toinen sano, että kyllä, me näemme vielä ja haluan nähdä, niin jostakin asiasta saan vaan väännettyä niin, että lähetän jatkuvasti viestejä, jossa kirjoitan, ettet tykkää minusta jne. Ja tätä on aina aluksi kunnes tilanne rauhoittuu ja luotan siihen että toinen oikeasti haluaa nähdä. Toiset miehet tämän kestävät toiset ei.

Erosin pitkästä suhteesta vuosi sitten ja ero oli kauhea, mikä entisestään lisäsi sitä että olen epävarma toisen tunteista. Tunnen itseni kuitenkin ja tiedän, että tilanne menee ohi pian. Ehdin jo kuitenkin suututtaa tämän uuden ihastukseni totaalisesti eikä hän enää vastaa viesteihini. Tällä hetkellä hän on lomailemassa ulkomailla ja hän vannotti minulle, että reissun jälkeen hänellä on aikaa minulle. No tapani mukaan olin skeptinen, ja olin hänellle hankala. Tämän johdosta hän ei siis enää halua puhua tai tavata. Epäilin että hänellä on ehkä muitakin tyttöystäväehdokkaita ja mitä vielä.. Olen idiootti. Tein vielä sen virheen, että en antanut hänen olla rauhassa vaan yritin soittaa ja tekstata kaksi päivää aivan koko ajan.

Tunnen itseni naurettavaksi ja lapselliseksi. Jään roikkumaan ihmiseen jota en tavallaan edes tunne. Hän on kuitenkin ensimmäinen mies eroni jälkeen joka on herättänyt minussa tunteita, hyviä tunteita. Vaikka tavallaan luotan häneen nyt jo täysin on luonteeltani kuitenkin aina epäileväinen. Tykkääkö hän minusta, olenko tarpeeksi hyvä, hauska, kaunis jne..Minun pitää aina epäillä! Haluaisin vain, että saisin vielä mahdollisuuden häneltä ja osoittaa etten ehkä olekaan ihan niin sekopää kuin olen antanut ymmärtää.

Onko siis ideoita miten saisin hänet vielä antamaan minulle mahdollisuuden.

7

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohikuökija.

      Mä kyllä pahoin pelkään että jos alku kiinnostus tuhoutuu toisen ahdistelevalla käytöksellä, niin peli on kyllä täysin menetetty... varsinkaan kun mikään ei takaa sitä ettet jatka samaa rataa, noista epävarmuuden ja epäilyksien tunteista kun ei sormea näpäyttämällä pääle eroon... sen varmasti kyllä tiesitkin jo.

      On hyvä että tiedostat ongelman, niin pystyt käymään seon kimppuun ja työstämään sitä. Sinuna antaisin tuon uuden ihastuksen olla, koska jos vielä käyt päälle vakuuttelemaan, niin se alkaa menemään jo vainoamisen ja stalkkauksen puolelle...

      Itselläni oli nuoruudessa kaltaisesi mies kintereillä, ja voin kertoa että se oli ahdistavaa. Muutaman viikon tapailun jälkeen vannoivat rakkautta ja epäiltiin joka sanaa... molemmat liimautuivat ihan heti "kylkeen" ja menemiset kyseltiin tarkasti.. ja selkeesti näki että sanomisiani epäiltiin täysin. Ja kun ilmoitin sitten molemmille että eiköhän tämä tapailu ole tässä, niin alkoi kova vannominen ja viestittely että kyllä mä muutun, anteeks, anteeks anteeks...
      Eikä tartte edes olla välkky, että tajusi että nämä tyypit "rakkaudellaan" kuristaa kuoliaaksi, joten äkkiä vaan jalat alle.

      Kyllä se vaan niin on että kukaan ei sinua ehjäksi rakasta, eikä traumojasi korjaa, se sinun on tehtävä ihan itse..

      Nyt kun olet sinkku, niin nyt on hyvä aika opetella itsenäiseksi, opetella tuntemaan itsesi ja pureutua tohon roikkumis ja epäily ongelmaan. Vasta sitten joskus kun olet valmis...

      Tsemppiä!!!

      • ohikulkija.

        Niin, tuosta yhdestä kohdasta jäi välistä sana "muutama"
        Eli muutama kaltaisesi mies...


    • TheRealIdiot

      No en ole häntä vainonnut tai kieltänyt menemästä minnekään tai ylipäätään kysellyt mitä hän tekee silloin kun emme näe. Sisimmissäni luotan häneen kuitenkin. Kyse on vain siitä että haluaako hän todella minut. Jos hän kysyy että nähdäänkö viikonloppuna, minä vastaan että älä kysy jos et tarkoita sitä. Ja saatan kysyä kymmenen kertaa että nähdäänkö me todella silloin? Tai että tykkäätkö oikeasti minusta jne.. Todella raskasta itselleni mutta erityisesti toiselle. Se on harmi että pilasin tän jutun nyt näin ja kun tiedän tämän hulluuden menevän ohi kunnes saan sen varmuuden että tuossa toinen on aina kun on luvannut.

    • 13+15

      Olen kyllä ihan samaa mieltä kuin ohikulkija, sinun kannattaa työstää epävarmuuttasi eikä kaataa sitä kumppaniehdokkaan niskaan. Viimeinen lauseesi siitä, että pitäisi saada jokin varmuus toisesta tai se olisi tarpeen, on sellainen mitä sinun kannattaisi kyllä miettiä. Eihän mikään ihmissuhde ole aivan varma, epävarmuuden kanssa pitäisi oppia elämään ja selvittä mistä se johtuu. Onko sinulla lapsena sattunut hylkäämiskokemuksia, joita työstät alitajuisesti myös tällaisessa tilanteessa?

      Hyvä on, kun tiedostat, että viestipommitus saa ihan aiheesta sen aikaan, ettei enää tee mieli syventää suhdetta vaan painella karkuun. "Testaaminen" ei ole hyvä tapa olla ihmissuhteessa kummallekaan osapuolelle. Uuden suhteen alussa on tutustumisessa ihan tarpeeksi, kumppani, josta huomaa traumoja merkitsee harvalla niin paljon, että niitä haluaisi ryhtyä selvittämään kun ei edes tunneta kunnolla. En oikein keksi miten tuota voisi paikata, ei ainakaan lähettämällä selittelyviestejä. Hyvä juttu, että olet oivaltanut, miksi käyttäydyt näin ja että se on toiselle aikamoinen turn-off. Seuraavan ihastuksen kohdalla voit ehkä mieluummin kirjoitella pelkojasi vaikka paperille tai käydä niitä kaverin kanssa läpi ennen kuin viet tutustumisessa tilan, jota tarvittaisiin mukavalle ja rennolle yhdessäololle.

      Älä tuomitse itseäsi, vaan koeta lukea kirjoja, jotka liittyvät hylätyksi tulemisen pelkoon, että oppisit lohduttamaan ja puhumaan järkeä itse itsellesi. Toinen, melkein vieras ihminen ei sitä pysty tekemään. Aikuisena on opittava olemaan itselleen sekä isä että äiti, huolehtimaan siitä pikkulapsesta, joka meissä jokaisessa on. Kaikkea hyvää sinulle syksyyn!

    • The RealIdiot

      No eipä sen kummempia hylkäämiskokemuksia.. Isäni tosin lähti ulkomaille töihin kun olin lapsi ja sen jälkeen kuulemma vakavoiduin ja muutuin eri lapseksi joka olin ollut ennen. Äitini ja isäni on siis edelleen yhdessä ja olen viettänyt hyvän lapsuuden muutoin.

      Viime suhteeni siis päättyi kun olin raskaana ja mieheni petti minua toisen naisen kanssa. Sain keskenmenon viikolla 17 ja suhteeni oli jo päättynyt sitä ennen. Jouduin työstämään itseäni sen jälkeen aika paljonkin ja mielestäni onnistunutkin siinä.

      Viimeisen vuoden aikana olen toteuttanut unelmia joita minulla on ollut jo kauan. Minulla on miespuolisia ystäviä jotka eivät ymmärrä miksi minulla on huono itsetunto koska heidän mielestään olen kaunis ja mukava. Saan huomiota miehiltä, mutta sekin ahdistaa minua. Vain harvat osaavat tehdä sen niin etten ahdistu jos joku osoittaa minua kohtaan mielenkiintoa. Itsekin siis koen olevani riittävän fiksu, kaunis, mielenkiintoinen ja muutenkin elämässä mukana oleva, mutta aina kun tapaan miehen kaikki muuttuu päälaelleen. Tunnen olevani maailman rumin ja tyhmin vaikka tiedän ettei se pidä ollenkaan paikkaansa. Se on aina se sama ongelma ensimmäisen kuukauden "miksi pidät minusta vaikka olen vain tällainen" Minut on kasvatettu hyvin nöyräksi ja aina on painotettu hyvin tarkasti sitä, että et olet yhtään sen kummempi kuin muutkaan.

      Mietin vain, että onko minulla mitään tsäänssiä saada toiseen yhteyttä..Mitä voisin tehdä tai sanoa. Harmittaa tämä tilanne koska tiedän sen olevan vain ohimenevää. Ikinä en malttamaan, hengittämään siinä kohtaan kun pitäisi.

      • ohikulkija.

        Koita nyt ymmärtää, että se toinen osapuoli on kyllä nähnyt yhteydenotto yritykset.. ja ottaisi kyllä sinuun yhteyttä jos haluaisi... kyllä toi viesti on selvä!
        Ja jos silti sinnikkäästi jatkat, se menee ahdistelun puolelle.

        En kiellä etteikö olis hyvien tapojen mukaista sanoa toiselle että kiitos, mutta ei kiitos, kun vain kadota..

        Sulla on selkeästi vielä traumoja käsiteltävänä... hoida ne kuntoon. Niinkuin itsekkin tiedostat.. toi "yli innokkuus" ja läpi paistava epävarmuus karkottaa kaikki potentiaaliset ehdokkaat...
        En todellakaan sano tätä pottuillekseni.


    • Anonyymi

      Ottaa hän suhun yhteyttä kuitenkin kunhan itse tulee reissusta huoraamasta nääs hölmöhän hän olisi jos kaltaisestasi ripustautujasta luopuisi hänen tarvi kun osata vakuuttaa sut ettei petä sua ni saa kotona ja vieraissa mu iteppä valintas teet

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6620
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3948
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1515
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe