Rekisteritiedot 16400 palvelusta !

Huolestunut !!

Hei !

Minulla on eräs tuttu henkilö ja olen aina silloin tällöin miettinyt että hänen autossaan ei kaikki paperit ole ihan niin kuin pitäisi eikä kaikki kestä täten niin sanotusti päivän valoa. Aattelin sitten tänään että nyt minä katson 16400 numeropalvelun kautta että mitä tietoja saan hänen rekisterinumeron kautta ja täytyy kyllä sanoa että hiukan järkytyin ja jäin ihmettelemään. Seuraavassa on suorat kopiot siitä mitä viestissä luki " Määräaikaiskatsastus suorittamatta. Ajoneuvovero erääntynyt. Rek.merk.om ilmoittanut myyneensä ajoneuvon."

Minä en ymmärrä autoilusta muuta kuin sen että autossa on neljä pyörää ja ratti. En tunnista edes automerkkejä. Voisiko joku kertoa minulle että mitä tuo äsken kirjoittamani viesti/teksti oikein tarkoittaa käytännössä ? Onko tuo tuttuni auto siis toisin sanoen pimeä/laiton ? Saako sillä ajaa ? Se vaan mietityttää että mikäli tuo auto on jotenkin laiton ja verot maksamatta niin miksi hän kuitenkin ajaa sillä joka ikinen päivä ?? Miksi poliisit eivät ratsaa häntä ? Onko tämä sellainen asia että pitäisi ilmoittaa poliisille ??

29

6514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrostalokyttääjä

      hienoa kotipoliisi, kommunismin peruskivi. mitä Neuvostoliitto sinussa menettikään?
      ja oikein maksoit palvelusta, voihan ihminen olla kateellinen ja reppana.

      • Paljasta laiton

        Kyttääjä ei tiedä elämän realismista yhtään mitään. Katsastamaton viallinen auto kun pläyttää sua vasten , alat kirkua viranomaisia.


      • näit on nähty
        Paljasta laiton kirjoitti:

        Kyttääjä ei tiedä elämän realismista yhtään mitään. Katsastamaton viallinen auto kun pläyttää sua vasten , alat kirkua viranomaisia.

        Rekisterinumero ilmoittanut ihan erimerkisenkin auton!


      • ( # )

        Ja mikä sinä saatana luulet olevasi !!!! Häh !!! Painu vittuun !!!


    • Sitten vasta

      Niin. Kaveri ajaa katsastamattomalla autolla josta on verot pystyssä ja rekisteröinti lyöty laimin. En ihan perisynniksi tätä laskisi, toki sälli on ns. kusessa kun virkavalta hänet kohtaa.
      Soita sitten poliisi kun näet hänen lähtevän humalassa rattiin. Tai epäilet näin.

      • Olet reppana

        " Kaveri ajaa katsastamattomalla autolla josta on verot pystyssä ja rekisteröinti lyöty laimin."

        No mitä sitä veroja maksamaan tai laillisella autolla ajamaan, who cares.


    • elä ja elä..

      Onneksi on poliisien lisäksi kansalaisiakin, aatelkaa jos olisi vain poliiseja
      niin rikosilmoitusten määrä olisi luultavasti nolla.

      Miettikää sitä, noi muut vastaajat joilla ei totisesti paljo valoa ole vintillä.
      Meillä on yhteiskunnassa lait, voi näitä rassukoita kun joutuisivatkin
      elämään edes yhden päivän viidakon laieilla.

    • nettivinkki
      • Mitä teen ?

        Kyllähän tuon vinkin voisi poliisille laittaa mutta en halua missään nimessä että minun nimeni tai osuuteni mitenkään hänen mahdolliseen ratsiaan tai ajokiellon hommaamiseen tulisi ilmi. Haluan pysyä täysin tuntemattomana.


      • The Köle
        Mitä teen ? kirjoitti:

        Kyllähän tuon vinkin voisi poliisille laittaa mutta en halua missään nimessä että minun nimeni tai osuuteni mitenkään hänen mahdolliseen ratsiaan tai ajokiellon hommaamiseen tulisi ilmi. Haluan pysyä täysin tuntemattomana.

        Klikkastko edes ehdotettua sivua?

        -uteliaisuuttani kävin ja siellä on selkeästi rasti "Haluan pysyä nimettömänä"....


        Eli laitat rastin "muu asia" ja selostat kentään mitä asia koskee ja nimettömänä "läheta"

        -ei pitäisi olla "kiusanteko" enää helpompaa.....


      • naapurisaatietää
        Mitä teen ? kirjoitti:

        Kyllähän tuon vinkin voisi poliisille laittaa mutta en halua missään nimessä että minun nimeni tai osuuteni mitenkään hänen mahdolliseen ratsiaan tai ajokiellon hommaamiseen tulisi ilmi. Haluan pysyä täysin tuntemattomana.

        Polisii ilmoittaa aina ilmoittajan tiedot, eikö kyyläyksesi kestä päivänvaloa?


    • 17+3

      "Soita sitten poliisi kun näet hänen lähtevän humalassa rattiin. Tai epäilet näin. "

      Miksi pitäisi, sitä varten on virkavalta, joka hoitaa rattijuopot, ei tuo kuulu kansalaisille!

      • Hyvä huomio

        Poliisit soitetaan vasta sitten kun rattijuoppo on ajanut lapsesi kuoliaaksi. Tämä on hyvä tapa. Miksi sitä ennakolta estämään.


    • Tee ilmoitus

      Tee se nimetön ilmoitus poliisille. Auto ja sen omistaja on nyt poliisin näkökulmasta tuntematon eli sitä voidaan käyttää vaikka pankkiryöstössä. On myös naapurisi etu, että asiat laitetaan kuntoon, ellei hän ole tarkoituksella valinnut rikollista elämäntapaa.

    • huolestuttava suunta

      Mikä on ihmisessä vikana jos kiinnostus on vain naapureiden kyttääminen ja vieläpä maksullisesta palvelusta tietojen hakeminen. Oma elämä on ilmeisesti täysin merkityksetöntä ja turhaa. Jonkinlainen oikea harrastus ja ystävät voisivat vapauttaa tuollaisesta elämästä normaaliin suuntaan.

      • Hyvä suunta

        Jos kaikkiin rikoksiin suhtauduttaisiin välinpitämättömästi, koko yhteiskunta romahtaisi. Jokaisen kansalaisen on syytä seurata ympäristöään ja ilmoittaa viranomaisille, jos epäilee rikosta.


    • Oikea suunta

      Kyllä tällaiset "ympäristöään seuraavat" kotikyylät on syytä palauttaa "ruotuun" keinoja kaihtamatta.

      • jospa,.

        Huomenna maksaisit sen veron ja kävisit kottorilla?


    • Anonyymi

      EMP-719

    • Anonyymi

      Jos ostaa yksityiseltä auton niin kannattaa tarkastaa. Yhdellä tutulla oli auto myynnissä ja verot maksamatta, mukava yllätys ostajalle.

    • Anonyymi

      Hei,
      jos haluat paljastaa vääryydet ,
      niin aloita ensin itsestäsi.
      Paljon helpompaa ja nopeampaa,
      kuin kaivella toisten asioita.
      Bonuksena voit suorastaan tuntea
      tekojesi seuraukset.

    • Anonyymi

      Kft 313

      • Anonyymi

        Aku Ankan rekisteri on 313 .


      • Anonyymi

        Aku Ankan rekisteri on 313 .


      • Anonyymi

        Aku Ankan rekisteri on 313 .


      • Anonyymi

        Aku Ankan rekisteri on 313 .


      • Anonyymi

        Aku Ankan rekisteri on 313 .


      • Anonyymi

        Aku Ankan rekisteri on 313 .


      • Anonyymi

        Aku Ankan rekisteri on 313 .


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe