Montakohan kaloria mahtaa olla kismetin 55 gramman suklaapatukassa? Entä Pätkis -patukassa?=)
Kismetin/Pätkiksen kalorit?
8
1553
Vastaukset
- tiitti
Ei ole tarkkaa tietoa, mutta oletettavasti Kismetissä olis kolmisensataa, Pätkiksessä 100, jos vertaa muihin suurin piirtein samankaltaisiin namiskuukkeleihin.
Laihisaikana syötäväksikelpaavan karkin tunnistaa muuten parhaiten siitä, että paperiin on präntätty kalori- ja muut ravitsemustiedot. - pingviini
kismetis o saman verran kaloreita ku 200g:n karkkipussis..eli siin o energiaa yhtä paljo ku yhes kaupan valmisruoas..eli tosi paljon vaikkej sitä heti uskoiskaa..
- minäpä vaan
Ei se kyllä noin mene, arviosi siitä kuinka paljon kismetissä on, on aika oikean kuuloinen.
Epäilen toista väitettäsi, noin 100g karkkia on nimittäin n 400kcal, mikä tarkoittaisi että 200g pussissa on 800kcal, ero huomattava.
Myös kaupan valmiruoka, sekun vähän heittelee kanssa, tarkemmat määritelmät kannattaa pistää.
- kalori-kalle
valmistajan sivuilta:
Kismet 515/ 100 g
Pätkis 490/ 100 g
Laihduttajalle sopivaa makeista ei ole. Tai ehkä sentään. Voit syödä yhden konvehdin päivässä. Se tuskin lihottaa. Kenellä riittää luonteenlujuutta.- tiitti
siis sori vain kalle, olen syönyt aika paljon enemmän karkkia ja suklaatia laihisaikanani kuin vaan jonkun konvehdin, silti kiloja lähti 45
- kalori-Kalle
tiitti kirjoitti:
siis sori vain kalle, olen syönyt aika paljon enemmän karkkia ja suklaatia laihisaikanani kuin vaan jonkun konvehdin, silti kiloja lähti 45
moni ei siihen pysty.
- kalori-Kalle
tiitti kirjoitti:
Jos laihduttaessa syöt esim. 1500 kilokalorin edestä, ja siihen sisältyy yksi Kismet päivässä, jää ravitsevaan ruokaan 1250 kcal. Jäät siltä osin vaille niitä vitamiineja, kivennäisaineita ym. mitä ravitseva ruoka sisältää. Joudut syömään ne jostakin purkista tai sitten elimistösi kärsii.
Jokainen tietysti päättää itse mitä tekee, mutta laihiksella ollessani olen ajatellut, että pitää syödä se vähä, minkä syö, mahdollisimman terveellisesti.
Sitä paitsi minä voin paremmin ilman makeisia ja muita herkkuja. Rajoitan niiden syönnin määriteltyihin erikoistilanteisiin, jolloin ne eivät lipsahda osaksi arkea. Pyrin tästä eteenpäinkin pitämään tilanteen sellaisena, etten syö tavallisissa oloissa kuin kunnon ruokaa, sellaista joka ei lihota.
Minun ei muuten ole koskaan tarvinnut laihduttaa 45 kiloa eikä sellaista tarvetta toivottavasti koskaan tulekaan. Johtunee siitä, että olen aina pyrkinyt rajoittamaan makean ym. syöntiä. - tiitti
kalori-Kalle kirjoitti:
Jos laihduttaessa syöt esim. 1500 kilokalorin edestä, ja siihen sisältyy yksi Kismet päivässä, jää ravitsevaan ruokaan 1250 kcal. Jäät siltä osin vaille niitä vitamiineja, kivennäisaineita ym. mitä ravitseva ruoka sisältää. Joudut syömään ne jostakin purkista tai sitten elimistösi kärsii.
Jokainen tietysti päättää itse mitä tekee, mutta laihiksella ollessani olen ajatellut, että pitää syödä se vähä, minkä syö, mahdollisimman terveellisesti.
Sitä paitsi minä voin paremmin ilman makeisia ja muita herkkuja. Rajoitan niiden syönnin määriteltyihin erikoistilanteisiin, jolloin ne eivät lipsahda osaksi arkea. Pyrin tästä eteenpäinkin pitämään tilanteen sellaisena, etten syö tavallisissa oloissa kuin kunnon ruokaa, sellaista joka ei lihota.
Minun ei muuten ole koskaan tarvinnut laihduttaa 45 kiloa eikä sellaista tarvetta toivottavasti koskaan tulekaan. Johtunee siitä, että olen aina pyrkinyt rajoittamaan makean ym. syöntiä.Kaikki mikä on kiellettyä, on myös haluttua.
Syy aiempaan ylipainoisuuteen ja herkunhimoon tulee kaukaa... siis ajatellaan normaalipainoista nuorta naista, joka kuvitteli koulukiusaamisen syystä olevansa lihava. Rupesipas sitten kovalle laiharille, ääriTERVEELLISEKSI vegetaristiksi (kuvitellen sen olevan ainoa tie laihuuteen) ja lopulta päätyen vuosien anoreksian sekä bulimian vaihtelun kautta runsaan ylipainoiseksi (antaen kaikelle herkuttelulle ja mässylle periksi), kun ei vaan jaksanut enää...
Vuosia vei, että sai koottua itsensä sen "kyydin" jälkeen, enkä siis niin jaksa ottaa paineita vitamiinipillereillä pärjäämisestä, kun tuossa olisi voinut käydä paljon huonomminkin. Kyllä maar ehkä se laihisvaihe oli taas vähän rankka elimistölle, kun herkuttelua ei itseltään kieltänyt, mutta voisipa väittää, että nykypäivänä suurin osa kuitenkin on sitä terveellistä. Ja suuri osa herkkua, mikä on iso muutos sinne aiempaan "absolutistiseen" terveysvouhotukseen.
Terveys nykyisellään on silti onneksi mitä parhain ja toista vuotta jo mennään tasapainossa, kiitos kysymästä. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292350- 1282293
- 1582054
- 351650
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201648- 511037
- 86995
- 18939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904