Alle 10-hengen työpaikallamme on yksi henkilö, joka välillä tuntuu pyörittävän johtoportaankin pikkusormensa ympärille, näin värikkäästi ilmaistuna. Palavereissa tämä henkilö on pääasiassa äänessä ja jos on kehityspalaveri, niin etenkin silloin. Hän ei ole mikään korkeaarvoinen työntekijä, ei edes projektipäällikkö. Projekteissa muiden ideat tai suunnitelmat ovat hänen mielestään joko keskeneräisiä tai kerrassaan huonoja. Usein projektit ollaankin viety päätökseen hänen menetelmillään. Jää vain mielikuva, että mihin meitä muita työntekijöitä oikein tarvitaan, kun yksi tekee työt muiden puolesta. Mikä tämä persoona oikein on?
Mikä tämmöinen ihmistyyppi on?
64
2480
Vastaukset
- Vallilan Henkka
Kuulostaa kovasti naisvaltaiselta työpaikalta...
Mutta kyllä kai se voi jossain olla että yksi tekee 10 työt, kun muut tykkää vaan juoda kahvia ja juoruilla.
Osuiko : D ?- Niiiiiiiiiiinkö
Olet sitten naisvaltaiselle työpaikalla? Vaihda hommaa, jos on noin.
- Robert McKeancy
Suomen aito Kansallistietäjä Raakkuna osaa kyllä kertoa että tuo työyhteisönne kaveri on aidosti Johtaja kelpoinen henkilö, jolla on aikaisemmin hankittua aitoa Jupiter managmenttia aika kohtuullisen hyvin hallussaan. Ja kuten esitit että hänelle ei kuitenkaan ole nykyisen Johtajan tasolta haluttu myöntää vielä minkäänlaista virallista määräysvaltaista korkeamman palkkaluokituksen asemaa, mutta kuitenkin hänen aito Jupiter pätevyytensä on haluttu korkeamman johdon taholta ottaa huomioon päätöksen teossa. Niin uskot varmaankin että mainitsemasi kaveri on kohtalaisen tyytyväinen omaan pätevyyteensä, ja sen varassa hän malttaa odottaa oman johtoaseman virallistamista. Ja voin luvata että näin tulee todellakin käymään lähivuosien aikana.
- Kateellinen oletkin?
"...Narsistilla ei ole minkäänlaista ymmärrystä sellaisen asian suhteen, että toisten ihmisten yksityisyyttä täytyisi kunnioittaa, puhumattakaan asioiden taustoista, joista hänellä ei ole minkäänlaista käsitystä, mutta mielellään puhuu oletuksiaan eteenpäin..."
Ja aloitus on heikko "provo", jonka asioiden TAUSTOJA TIETÄMÄTÖN ja/tai niistä välittämätön narsisti on laatinut! - Diiva?
Niiiiiiiiiiinkö kirjoitti:
Olet sitten naisvaltaiselle työpaikalla? Vaihda hommaa, jos on noin.
http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/diiva-nainen.html
kyseessä?
- No ei oikeesti!!!!
Normaaliahan tuo on
- tissimissi
Pelimiehet ovat omaa luokkaansa joka paikassa,
mutta ainakin yksi heikkous heillä useimmiten on.
Vain täysin oppinut pelinainen voi olla heitä ovelampi,
jos ymmärtää kaataa heidät pois vallasta seksuaalisella vetovoimallaan.
Vain yksi mies tuhannesta pystyy vastustamaan naisen aikaansaamaa viettelystä.
Tämä kannattaa jokaisen vallanhaluisen aikuisen pelihenkilön aina muistaa. - Narsu ulos!
tissimissi kirjoitti:
Pelimiehet ovat omaa luokkaansa joka paikassa,
mutta ainakin yksi heikkous heillä useimmiten on.
Vain täysin oppinut pelinainen voi olla heitä ovelampi,
jos ymmärtää kaataa heidät pois vallasta seksuaalisella vetovoimallaan.
Vain yksi mies tuhannesta pystyy vastustamaan naisen aikaansaamaa viettelystä.
Tämä kannattaa jokaisen vallanhaluisen aikuisen pelihenkilön aina muistaa.Työpaikallasi on narsisti, heittäkää ulos moinen kasa paskaa ja homma paranee, trust me, en pilaile!
- esdffsfds
Jos hänen päätöksissään on järkeä niin eihän tuossa mitään ongelmaa ole. Jos sinulla on parempi idea niin esitä se ja kerro kaikille miksi sinun ideasi on parempi.
Eihän pomo läheskään aina osaa tehdä niitä parhaita ratkaisuja ja hyvä vain ettei ideat tule aina ylhäältä, vaan sieltä missä niitä on.- 5+15
Työkavereina on ollut vuosien varrella vastaavia salamulkkuja. Joku nuori, vastavalmistunut tietää aina asiat muita paremmin, ja haluaa päteä isompien pomojen silmissä.
Itse keksin paljon uusia ideoita ja kehittelen niitä rauhassa työkavereiden kanssa, sitten jossain isommassa palaverissa nouseva tähti esittää muiden ideat ominaan.
Ei jaksa enää paljon kiinnostaa, joskus mainitsen, että tästähän me on puhuttu jo monta viikkoa, ei mikään uusi juttu.
Joku ehkä haluaa mainetta ja kunniaa toisten kustannuksella, minä haluan vain eläkkeelle. - koulutusko?
5+15 kirjoitti:
Työkavereina on ollut vuosien varrella vastaavia salamulkkuja. Joku nuori, vastavalmistunut tietää aina asiat muita paremmin, ja haluaa päteä isompien pomojen silmissä.
Itse keksin paljon uusia ideoita ja kehittelen niitä rauhassa työkavereiden kanssa, sitten jossain isommassa palaverissa nouseva tähti esittää muiden ideat ominaan.
Ei jaksa enää paljon kiinnostaa, joskus mainitsen, että tästähän me on puhuttu jo monta viikkoa, ei mikään uusi juttu.
Joku ehkä haluaa mainetta ja kunniaa toisten kustannuksella, minä haluan vain eläkkeelle.Koulutuksella voi nykyisin pyyhkiä p...een! Papereita tuntuu saavan itkemällä ja kopioimalla.
- vcxvcxfdsfds
5+15 kirjoitti:
Joku ehkä haluaa mainetta ja kunniaa toisten kustannuksella, minä haluan vain eläkkeelle.Ehkä hän ei ajattele asiaa siten, että sillä olisi merkitystä kuka asian esittää kunhan se esitetään. Miksi et itse ole sanonut samaa asiaa jos sitä on jo monta viikkoa mietitty? En itse ainakaan jaksaisi katsoa tilannetta, että hyvä idea on jossain, mutta sitä ei jostain syystä tuoda pomon tietoon.
- :D:D:D:D:D
5+15 kirjoitti:
Joku ehkä haluaa mainetta ja kunniaa toisten kustannuksella, minä haluan vain eläkkeelle.SALAMULKKU_ *REPS* :DDDDDD
- 6+7
Minulla oli entisessä työpaikassa samanlainen työkaveri, ja voin sanoa, että raskas oli. Ihmettelin jo silloin, että kuinka silloinen pomo lähti siihen mukaan. Mutta niin vaan kaikki tehtiin nin kuin tämä ikävä ihminen halusi.Hän alkoi savustamaan minua ulos, ja onneksi löysin uuden työpaikan!
- simpleslow
Toiset on töissä aktiivisempia ja haluavat tehdäkkin jotain, toisille riittää töiden väistely ja nenän kaivaminen.
Ilmeisesti teitä ei tarvittaisikaan jos siltä tuntuu, ottakaa mallia aktiivisäätäjästä. - Normi homma
Normi homma aina löytyy niitä tyyppejä joka paikasta, jopa perheen sisältä, niin se homma vaan kulkee lutusia/ykkösiä/kultiksia .... vai olisiko kauniimmin sanottuna lempilapsia on joka paikassa.
- bachale
Viime vuosisadan ihmistyppi.
00 eteenpäin - randomi11
Heheee
- mentaalivalmentaja
https://www.kktavastia.fi/portal/aikuiskoulutus/aikuiskoulutustarjonta/kurssitietokanta/?t=5&a=26&c=649
Tuolta voisi saada työkaluja tilanteeseen. Otsikossa on väärä vuosi, mutta moduulit ovat juuri lähteneet käyntiin. - Kysyn vaan
Mikä tässä keskustelunavauksen kysymyksenasettelussa oli se moraalinen närkästys /ongelma? Onko kyseinen puhuja rikkonut jotain lakia tai syntimääritelmää tai kirjoittamattomia sääntöjä? Vai eikö keskustelunavaaja siedä sitä, että jollakin on mielipiteitä ja osaa tuoda niitä esille?
- narskun uhri
Työpaikallasi on NARSISTI. Ole varovainen! Hän tulee nitistämään vielä sinutkin ja pahimmillaan nolaamaan muiden kolleegojesi silmien edessä. Etenkin jos suututat hänet...!
- likkasuomesta
Sama mulla toissa mutta alkuunsa paatin antaa hyvia vihjeita projektista ja sitten tulin huomaamaan etta minua ei koskaan kuunneltu. Todellakin tuntui etta minut laitettiin"tyhman nimiin" tyopaikalla . Paatin sitten etta enpa enaa sano mitaan vaan annan asioitten menna kaikkien muitten tavalla-laitoin omat "tyhmat" ajatukseni tyoni sivulla olevaan omaan businekseen. Tyopaikalla aloin huomata etta siella on kilpailu niiitten ihmisten kanssa suosiosta joitten elamassa ei muuta ole kuin tyo. Itsella sivussa oleva business alkoi tuottamaan hyvin,pidin asioistani tyopaikalla suuni kiinni ja useinkin huoasin etta nama kilpailijat tekivat jarjettomia ratkaisuja....totuus on se etta ei kannata alkaa kilpailla tyopaikalla mistaan suosiosta. Avaat suusi vasta silloin kun asiat ovat menneet pieleen, kylla ne siita sitten huomaavat etta ei joka asiassa tartte olla suu auki tyopaikalla. Narsissit ovat hirveita tyokavereita.
- narsisti itse olet
Olet tainnut suututtaa montakin eri ihmistä...? Eihän ketään pysty nolaamaan, jollei itse anna aihetta...?
- rhjgfddfs
Täytyyhän sen narsisti olla jos haluaa tehdäkin töissä jotain peukaloiden pyörittämisen lisäksi.
- narsistin maailma
rhjgfddfs kirjoitti:
Täytyyhän sen narsisti olla jos haluaa tehdäkin töissä jotain peukaloiden pyörittämisen lisäksi.
Mikäs se sellainen tapaus on, jonka käyttäytymisessä on aivan selvän narsistin piirteet, mutta projisoi itsensä toiseen ihmiseen ja syyttää toista niistä asioista ja ominaisuuksista, joita itse tuntee?
Kunnon narsisti ei muuten näekään koskaan omaa käytöstään, vaan kuvittelee olevansa rehti, aina oikeassa ja jonka jokainen teko ja puhe palvelee suoraan häntä itseään yrittäessään mustamaalata toista ihmistä. Toisen ihmisen syöminen menee todella pitkälle ja kun narsistille annetaan temppuilusta takaisin, hän vain yltyy. Jos narsistia ojennetaan käytöksestään narsisti inttää vastaan vaikka viisi tuntia eikä hän edelleenkään koe olevansa väärässä tai tehneensä mitään väärää.
Narsistit ovat erittäin taitavia puhujia ja ihmisten manipuloijia. Siinä ei moni tajuakaan miten narsisti valehtelee päin naamaa kirkkain silmin.
Ei tuollaista ihmistä kuriin saa mikään muu kuin elämä. Narsistin maailman katsomus on niin kieroutunut, ettei todellakaan tajua antaa arvoa ja kunnioitusta ja (työ-)rauhaa muille ihmisille. Narsisti uskoo itse mitä älyttömimpiä kuulemiaan ja lukemiaan asioita, ja mielellään levittelee niitä myös eteenpäin. Narsistilla ei ole minkäänlaista ymmärrystä sellaisen asian suhteen, että toisten ihmisten yksityisyyttä täytyisi kunnioittaa, puhumattakaan asioiden taustoista, joista hänellä ei ole minkäänlaista käsitystä, mutta mielellään puhuu oletuksiaan eteenpäin.
- pomo2k13
Työpaikallasi on työtä tekevä ihminen joten painu itse töihin äläkä kyttää kokoajan muiden työtä muuten saat itse kenkää
- me itse
sossupummi TÖIHIN
Perus juttuhan toi. Tavallisista koulujakin käymättömistä ihmisistä löytyy ylipäteviä henkilöitä jotka saattaa tietää joistain asioista enemmän kuin kouluja käyneet.
Jotkut ihmiset vain ovat parempia joissakin asioissa kuin toiset, aina ei käy tasan onnen lahjat.
Jos yhden ihmisen ideat ovat huomattavasti parempia, niin miksi tehdä toisin? Kyllähän firman johto ottaa mielellään vastaan hyvän duunarin toimivat ideatMihin suomalaisia työntekijöitä edes oikeesti tarvitaan? 1 virolainen raksamies tekee kymmenen suomalaisen
- hitsari1
medicated92 kirjoitti:
Mihin suomalaisia työntekijöitä edes oikeesti tarvitaan? 1 virolainen raksamies tekee kymmenen suomalaisen
Tekee miten tekee, koska hyvää ei halvalla saa. Kyllä se virolaisen raksamiehen työn laatu on jo nähty.
- suomalia
hitsari1 kirjoitti:
Tekee miten tekee, koska hyvää ei halvalla saa. Kyllä se virolaisen raksamiehen työn laatu on jo nähty.
Niin on suomalaisenkin, paskaa tulee tuutin täydeltä, ja hitaasti vielä.
- Jotain muuta
Jos projektit saadaan tyydyttävään päätökseen hänen menetelmiään noudattaen, ongelmaa ei ole työnantajan kannalta. Mutta saatko itse työstäsi sitä mitä haluat vai pitäisikö miettiä uusia tuulia?
- treagf43wterfd
No johan nyt on markkinat...
Oikeasti: missä on säädetty, että vain korkea-arvoiset työntekijät ovat oikeutettuja esittämään kehitysideoita? Pitäisikö istua hiljaa pyörittelemässä peukaloita, ettei vain astu kenenkään "korkea-arvoisen" varpaille?
Johdon tehtävänä on arvioida, kenen ideat ovat toteutuskelpoisia - joten ilmeisesti muiden ideat eivät ole sellaisia, kun tämän yhden ideat menevät läpi?
Mikä tämä persoona on? Työhönsä paneutuva tekijä, joka poikkeaa luterilaisesn kasvatuksen saaneista vaatimattomista kollegoistaan siinä, ettei kätke kynttiläänsä vakan alle, vaan tuo esille ajatuksiaan silloin kuin niitä kysytään. Suomalainen (työ)kulttuuri pitää edelleen tuollaista käytöstä paheksuttavana "mikä se oikein luulee olevansa"-tyyliin, vaikkei omien aivojen käytön pitäisi olla missään asemassa kiellettyä..?!
Ilmeisesti et ole itse kovin vakuuttava työntekijä, kun tuollaisia joudut pohtimaan..? - rääkky
Olisikohan hän vanha ja vastaava työntekijä yrityksen perustamisajoilta?
- Kateus puhuu
Eli olet kateellinen, koska se osaa pelata korttinsa taitavasti?
Juuri nuo menestyy elämässä jotka osaa saada oikeat ihmiset puolelleen. - ole hyvä
Kyseessä on egoisti, kärsin juuri samanlaisesta seurasta töissä. Apua löytyy täältä: http://itdiscover.com/links/how_deal_egoistic_people
- terkkuja harmaista..
hitto vie, hyvä linkki, juuri tuollainen heppu on meikäläisenkin työpaikalla, johtaa koko orkesteria vaikka ei mikään johtaja olekkaan mutta koska pomot ja muut kollegat ovat luonteeltaan heikkoja niin antavat asian olla.
Monesti tuon kanssa on saannut vääntää tosissaan kättä asioista ja monesti on tullut suoraa huutoa ja heti seuraavana hetkenä on kuin mitään ei olisi tapahtunnutkaan, käyttäytyy tosi arvaamattomasti ja auta armias jos jotenkin onnistus kampittamaan tai puukottamaan selkään niin hetken päästä sen kyllä omissa nahoissas huomaat.
Parhaiten todellakin tämänkin kanssa pärjää kun yrittää vähän näytellä kaveria ja myötäelää hänen elämäänsä ja mielenkiinnon kohteita. Onneksi ko. heppu jää kohta eläkkeelle niin pääsee eroon, ei tule ikävä.
Meillä pomot on vaihtuneet yleensä noin kolmen vuoden välein ja tämä kollega on ollut pitkään talossa ja käytännössä opettaa pomollekin aina kaikki asiat ja tuo näkemystä pidemmältä ajalta.
Hyvä tyyppi mutta tosi autoritäärinen ja äkkipikainen, yhden toisen samanmoisen jääräpään kanssa ottavat välillä tosi kovasti yhteen ja mököttävät sitten viikonkin toisilleen mutta aika nopeesti leppyvät kun eivät eroonkaan toisistaan pääse, hauskaa viihdettä ajoittain.
Ikävintä on että tuo luokittelee porukan ykkösketjuun ja vilttiketjuun ja kun kerran oot vilttiketjuun joutunnut niin ei enään ole tiedossa muuta kuin ne paskahommat jotka ei muille kelpaa. Ykkösketju kerää kermat aina kakusta.
- Narkissoksen perintö
Luin just loppuun kirjan, joka kertoi narsismista. Työpaikallasi on selkeästi narsissi, kukaan muu ei ole mitään, ei osaa mitään eikä tiedä mitään. Merkit ja oireet ovat selvät, jos ne tuntee. Kertomuksesi kuvaa luonnollisesti tilannetta liian vähän oikeitten päätelmien tekemistä varten.
- PihPohPuh
"Alemmuuden tunteenne johtuu siitä että olette muita huonompi".
- fdgfhgkjhlkjölkäöl
Vika ei ole ihmisen joka esittää ideoita vaan pomon joka ei kuuntele kuin yhden ideoita.
- Varapomo paikalla
Meidänkin työpaikalla on samankaltainen henkilö, mutta hän harrastaa enemmän pomottamista. Johto ei mene mukaan ehdotuksiin, ellei niissä ole oikeasti järkeä. Tuntuu kyllä hassulta, että kollega käyttäytyy kuin pomo ja saa ahdistusta aikaiseksi, kun ilmestyy viereen neuvomaan. Siinä ei auta, vaikka muistelisin kuinka hänen töppäilyjään. En vain muuta mieltäni, vaikka hän kuinka yrittää selostaa ja joskus harvoin sanon, jos hän on tehnyt homman huonommin. Pomotus on pikkuhiljaa vähentynyt, mutta en tiedä oikeastaan miksi, varmaan sen takia, kun ollaan ihan kavereita lopulta kuitenkin, enkä anna ikinä periksi, jos hän on väärässä. Asiat on asioita ja riitelyyn en aio ruveta, varsinkaan jos toinen siihen yllyttää.
- kyynärpäätä otsaan
"Mikä tämä persoona oikein on?"
Narsisti.
Sitä kannattaa kuunnella ja myötäillä aivan kuin suostuisi hänen ehtoihin ja tahtoon, mutta käytännössä kannattaa toimia juuri päinvastoin eli järjestää asiat niin ettei hänellä ole mitään valtaa työpaikalla. Eikä näitä järjestelyitä tule tehdä vihan vallassa vaan kylmästi niin ettei ota lainkaan huomioon sitä että narsisti yrittää manipuloida ihmisiä ja heidän päätöksiä.
Jos narsisti yrittää mielistellä, kannattaa hänet ottaa ystävällisesti ystäväksi, mutta sopivassa tilanteessa tulee varpaille hypätä oikein kunnolla ja sanoa: "Oho! Sori se oli vahinko." Mitään tunteita ei tule näyttää vaan olla kylmän rauhallinen ja tarjota korvaukseksi vaikkapa kahvit. Kuuma kahvi on kuitenkin hyvä tämän jälkeen kaataa päälle ja sanoa: "Olinpas kömpelö." Toki narsistit saattavat käyttää samaa taktiikkaa, mutta ne pitää sen jälkeen haastaa oikeuteen tai lähteä lätkimään firmasta missä narsistit yrittävät hallita ihmisiä tällaisella taktiikalla. Kyllä firman pomo pistää narsistit pihalle jos pomolla on yhtään järkeä päässä. Jos ei ole niin sille pomolle on hyvä huomauttaa näistä narsisteista ja siitä ettei firmassa ole tilaa näille ihmisille. Joko narsisti lähtee firmasta tai sitten järkevät työntekijät vaihtavat firmaa. Narsistit usein mielistelevät pomoa ja toimivat fiksusti pomon seurassa, mutta eivät välttämättä toisten työntekijöiden seurassa. - Tasosi mukaan
Keitä sinä kahvia, kun et muuta osaa. Oikein projektipäällikötkin tuollaisessa puljussa.
- Härskiä
Narsistista ei ennenaikan tiedetty mitään. Sen vuoksi tutkittuani
narsistin toimintatavat en milloinkaan ole laskenut lähelleni tuota
ihmistyyppiä. - Lisää tietoa:
- Joskus isäntä
Antakaa hänen itsensä toteuttaa ne tekemänsä kehitysehdotukset. Tiedän että kaiken uuden kehittäminen palavereissa hemmetin kivaa ja on mukava vähän innostuakin, kun uusia ideoita heitellään. Kehitysasioissa on aina kivaa vähän lisäillä toiveita ja ominaisuuksia, jotka olisivat mukavia. Kurjuus alkaa, kun huomataan, mitä kaikkea puuttuu. "Tehtiin tässä puolen vuoden työt kuntoon" eli ideoitiin vähän mitä seuraavan puolen vuoden aikana voisi tehdä.
- tyhjän panttina
Tämä asia näköjään jakaa mielipiteitä puolin ja toisin. Niille tiedoksi, jotka epäilevät minun tai muiden kollegoitteni työmotivaatiota, niin tiimissämme on ammattiaitoiset työntekijät, jotka tekevät työnsä huolella ja ovat ylpeitä osaamisestaan. Tai no, tässä tapauksessa tehdään tämän "pikkupomon" määräämät työt, josta pitää olla ylpeä. Ongelmana siis on, että meidän muiden tietotaito ei aina pääse oikeuksiinsa tämän henkilön mielipiteiden edessä. Jokainen tietää miten ennen pitkää käy, kun ehdotustasi tai ideaasi ei arvosteta.
Narsistisesta persoonasta minäkin olen vähän arvellut olevan kyseessä, mutta tämä henkilö vaan on niin erilainen työn ulkopuolella. Eli hän muuttuu epävarmaksi heti, kun sulkee työpaikan oven päivän päätteeksi. Onko työpaikkanarsisti sitten kuningas valtaisuimellaan, kun hän istahtaa työpisteensä ääreen ja työn ulkopuolella tavan kansalainen?- akldjfsj
On kokemusta itsellänikin juuri kuvauksen mukaisesta henkilöstä, on kokemuksia myös äärimmäisen pätevistä ja osaavista ihmisistä, jotka eivät ole kuitenkaan ollenkaan narsistisia, eron huomaa kyllä jokainen varmasti, jos on ollut pidempään narsistin kanssa tekemisissä, yhteistyö kyseisen ihmistyypin, siis narsistisen ihmisen kanssa on pidemmän päälle äärettömän hankalaa. Ei sitä voi edes yhdellä laseella kuvata, se persoonallisuushäiriö ilmenee niin monella eri tavalla samankin henkilön kohdalla.
- 2+5
Kuulostaa ihan vain ahkeralta ja työlleen omistautuneelta henkilöltä. Sosiaaliset taidot ovat tärkeitä työpaikalla ja hyvätkin ideat saattavat mennä hukkaan, jos niitä ei osaa esittää oikein, oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan. Ap:nä ottaisin lusikan kauniiseen käteen ja alkaisin tekemään töitä, jotta saisin kaipaamaani arvostusta. Kateellisuus ei kannata vaan yhteistyö.
- muaeihuomioidatarpee
Aina löytyy joku työkalu jolla itseä parempi yritetään kampittaa.
Nyt se on narsisti!
Antakaa mun kaikki kärsiä ja kyllähän te annattekin..
Vika löytyy peiliin katsomalla, alisuoriutujat etsii aina vikaa muista.- aösdfj
On tosi päteviä tyyppejä, jotka eivät ole pätkääkään narsisteja, vähän hankala selittää lyhyesti, mutta ne jotka ovat saaneet "nauttia" narsistin läheisyydestä, tietävät kyllä eron. Mutta yksi tunnusomainen piirre narsistilla on, että kaiken keskiössä on aina hän itse ja hänen ideansa, ehdottivat muut mitä tahansa, ne ovat yleensä narsistin mielestä huonoja ideoita. Narsisti jakaa myös yleensä muut henkilöt yleensä karkeasti kahteen ryhmään, ne joista hän pitää ja ne joita hän inhoaa ja tämä jakolinja on sitten todella selvä. Esimiehiä narsisti saattaa mielistellä hyvinkin selvästi niin kauan kuin siitä on hänelle itselleen etua. Narsistisen ihmisen mielialat saattavat myös voimakkaasti ailahdella ihan laidasta laitaan, hän saattaa olla todella iloinen mutta yhtäkkiä saada raivokohtauksen jostain pienestä asiasta. Tunnusmerkkejä on paljon muitakin.
- öalsfjs
Kuulostaa kuvauksen perusteella tyypilliseltä narsistilta.
Oliko tämä kysymys jokin testi? - ,,,
ei kannata hankkiutua huonoihin väleihin - sehän saattaa olla jonain päivänä esimiehesi tai jopa firman tj. Siis jos hänen ideansa ovat kuitenkin hyviä. Kyllähän hyvää ideaa kannattaa vähän puskeakin esiin.
- työnkehittäjä
Idearikas ja innokas kehittämään, ehkä hieman ajattelematon muita kohtaan, mutta jos on idea, niin miksi sitä ei toisi esille? Siksihän kehityspalavereja pidetään? Jos muilla ei ole ideoita, niin kurjaahan se on jos yhdellä on, ja aivan kamalaa jos ne vielä toteutetaankin hänen tavallaan, jos kukaan ei kommentoi tai tuo esille parannusehdotuksia. Ehkä hän voisi kehittää itseään näkemään muidenkin ideoissa hyviä elementtejä, mutta se korjaantunee iän myötä. :)
Antoisia palavereja kaikesta huolimatta! - Mitättömyyksiä
Tällaiset tyypit hankkiutuvat pikkufirmoihin reittä pitkin tai homostelemalla johtajan kanssa. Kulkee hän ilman hamettakin juoruilemassa kahvipöydässä, ja vihjaileeko kuvittelemistaan muiden tekemättä jättämistä toekemisistä leikkien tärkeää kontrollifriikkiä, joka ei vastaa mistään, mutta jonka pää on täynnä irrallisia pikkujuttuja. Onko hän tuuliviiri, jonka puheet muistuttavat hätävaleita. Monissa pikkufirmoissa on tällaisia kylähulluja yleisneroja.
- Muista vääntää lujaa
Tuollaisiin hintteihin tehoaa turkkilainen kosto.
- narsistinuhrixxx
Selvästi narsistinen henkilö onpa huono mäihä. Narsisti saa aina kierrettyä muut pikkusormensa ympärille ja tekemään mitä haluaa on meinaan kokemusta. Sääliksi käy.
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Minusta se työpaikan narsisti on ap. Ap ei vielä saanut sanottua missä se vika on. Kaikenlaisia epämärääräisiä vihjailuja tästä työntekijästä, joka ei ole mikään korkea-arvoinen, hän on esittänyt. Juuri noin narsisti toimii. Vihjailua siihen suuntaan, että jossain ihmisessä on jotain vikaa mutta sitten kun suoraan kysytään, että mitä, niin ei osaa sanoa mitään. Kuulijalle jää vaikutelma, että ap on jalo kun ei ala rääpimään muiden vikoja. Tosi taitavaa.
- epreuve
Yhtä hyvin voi olla, että ap. on ensimmäinen henkilö, joka reagoi epäkohtaan (edes kirjoittamalla tänne - muut ovat työryhmässä hiljaa, koska eivät uskalla puuttuua epäkohtiin).
Nykyään on yleistä, että työpaikoilla oleva narsisti saa huseerata rauhassa ainakin niin kauan, kun homma näyttää jotenkin toimivan ja työt saadaan tehdyksi. Yksi narsisti voi kuitenkin myrkyttää koko työpaikan ilmapiirin niin, että työntekijät, jotka tulivat aiemmin keskenään hyvin toimeen, alkavat inhota toisiaan. Ja sitten käy niin, että osa työtekijöitä jättä yrityksen, kun muutakaan vaihtoehtoa ei ole. Harvemmin johto puuttuu asioihin, vaikka tämän pitäisi olla itsestään selvää ja koko työpaikan yhteinen asia, jota pitäisi käsitellä kaikkien osapuolten kanssa yhdessä.
Jos työpaikalla on narsisti, joka saa vapaasti terrorisoida työyhteisössä, niin silloin on AINA kyse heikosta johdosta.
- Pyrkyrihän tuo on.
Todennäköisesti kyseessä on pyrkyri, varsinkin kun hän lyttää muiden ideat keskeneräisiksi tai huonoiksi. Onko ihan varma, että hänen ideansa ovat olleet selkeästi niitä hylättyjä parempia?
Itse olen pitkällä työurallani käytännön kautta oppinut ja saanut huomata sen, että pyrkyrien ja päällepäsmärien ideat ovat sitten kuitenkin loppuviimein olleet heikkoja, niissä ei ole osattu ottaa kaikkia tekijöitä huomioon, kun taas nämä "keskeneräiset" tai "huonot" olisivat käytännössä olleet kokonaisuutta ajatellen järkevämpiä pitkällä tähtäimellä.
Pyrkyrityyppejä valitettavasti on aina ja joka työpaikalla. He eivät loppuviimein aja talon eikä kokonaisuuden etua, vaan omia etujaan, toivoen saavansa ylennyksiä ja palkankorotuksia.
Usein pyrkyrinä on narsistinen persoonallisuushäiriö. - 18+6
Ei kyseessä ole mikään ihmistyyppi, hän on vain ymmärtänyt mitä valtapelissä ajetaan takaa, eli valta-asemaa. Koko yhteiskunta rakentuu sille idealle, mutta se voisi yhtä hyvin rakentua järkevämmälle idealle. Jos haluat löytää jotakin uutta ja erilaista, googlaa Alkuajatus.
- tatjaana2
Voisko johtoporras oikaista narsistisen työntekijän käyttäytymistä antamalla rakentavaa palautetta teidän muiden mielipiteistä. Uskon, että kullankin teistä on hyvä idea, jota selvitetään tapauskohtaisesti kyseiseen projektiin soveltuvaksi. Keskeneräisiä tai huonoja ideoita ei ole olemassakaan, koska tapauskohtaisuus ratkaisee. Työkaverinne käyttäytyy häviämisen pelossa,
jota johdon on uskallettava oikasta. On valitettettavaa, jos neuvoton pomo ei rohkene avata suutaan, vaan turvautuu narsistin pompoteltavaksi.
Olen itse ns. henkselinpaukuttajaperheen mustalammas, jonka synnynnäinen sydänvika hoidettiin vasta aikuisena, koska olin muka terveempi ja tyhmempi kuin...
Joten kokemusta näistä on. Tsemppiä jaksamiseen- Hihittelevä pomo
Siinä olet oikeassa, että tuollaisen mahdollistaa vain heikko johtajuus, mutta vahvalla johtajalla omat miehet ovatkin sitten gangsteriluokkaa eivätkä pellejä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181831Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse531122Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16956TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi14927Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki74910- 45790
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84781- 69762
Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä18752