että onko hakenut niitä paikkoja joita sanoo hakeneensa? itse en usko koska jos soittais niin sillo ei ainkaan sitä työpaikkaa sais enää. mutta ei silti kyllä yllättäs mikään työkkärin taholta.
Soittaako työkkäri työnantajille?
13
602
Vastaukset
- AnonyymiMulla soitti. Viime viikolla. Olin hieman vihainen asiasta. - AnonyymiSinulla ei ole mitään pelättävää jos olet toiminut oikein 
 On syytä pistotarkastuksia, jotta huijarit paljastuvat

- AnonyymiEi saisi soittaa koska kyseessä on kirjesalaisuus työttömän ja työnantajan välillä 
- AnonyymiMillaisessa maassa julkinen valta vahtii ihmisten työnhakuja tähän tapaan? 
 Työhakemukset kuuluvat viestintäsalaisuuslain piiriin eikä kolmansilla osapuolilla ole oikeutta ängetä nokkaansa siihen väliin.
 https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kirjesalaisuus
- AnonyymiEi kukaan enää vastaa tuntemattomiin numeroihin. 
- AnonyymiLuulisi että ketjun aloittajallekin olisi 12 vuodessa selvinnyt kuinka homma toimii - AnonyymiKuka hitto näitä vanhoja ketjuja löytää ja mistä? 

- AnonyymiKyllä soittaa ja ellet vastaa heti, niin puhelu katkeaa ja karenssi iskee. Näin on käynyt useammallekin. Ei soittele toista kertaa, eikä useasti, vaan lyövät karenssin. 
- Anonyymikyllä "työkkäri" voi soittaa työttömälle. Vastaat kyllä tai ei. Sen sijaan työvoimaviranomainen ei voi kysyä työnantajalta oletko lähettänyt työhakemuksesi työnantajalle, - Anonyymi"työvoimaviranomainen ei voi kysyä työnantajalta oletko lähettänyt työhakemuksesi työnantajalle" 
 Jos asia liittyy työttömän palveluihin, kuten ne yleensä liittyykin, niin kyllä voi kysellä, viranomaisella on tähän täydet valtuudet lain mukaan.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:"työvoimaviranomainen ei voi kysyä työnantajalta oletko lähettänyt työhakemuksesi työnantajalle" 
 Jos asia liittyy työttömän palveluihin, kuten ne yleensä liittyykin, niin kyllä voi kysellä, viranomaisella on tähän täydet valtuudet lain mukaan."Jos asia liittyy työttömän palveluihin, kuten ne yleensä liittyykin, niin kyllä voi kysellä, viranomaisella on tähän täydet valtuudet lain mukaan." 
 Minkä lain mukaan?
 Viranomaisella ei todellakaan ole oikeutta rikkoa kansalaisten perusoikeuksia ja lakeja mukaan lukien viestintäsalaisuutta kuin hyvin poikkeuksellisissa tilanteissa.
 Viranomainen ei ole auktoriteetti suhteessa kansalaisiin. Ainoa auktoriteettiasema joka viranomaisella on perustuu sellaisten kansalaisten asioihin puuttumiseen jotka itse tavalla tai toisella rajoittavat muiden kansalaisoikeuksia. Esimerkiksi poliisiviranomaisella on ainoastaan silloin oikeus puuttua kansalaisten vapauksien ja oikeuksien rajoittamiseen kun kansalainen itse on ensin rajoittanut toisten kansalaisten vapauksia ja oikeuksia esim.tekemällä rikoksia.
 Julkisella vallalla ei totisesti ole mitään oikeutta valvoa tavallisten ihmisten yksityiselämää tähän tapaan.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:"Jos asia liittyy työttömän palveluihin, kuten ne yleensä liittyykin, niin kyllä voi kysellä, viranomaisella on tähän täydet valtuudet lain mukaan." 
 Minkä lain mukaan?
 Viranomaisella ei todellakaan ole oikeutta rikkoa kansalaisten perusoikeuksia ja lakeja mukaan lukien viestintäsalaisuutta kuin hyvin poikkeuksellisissa tilanteissa.
 Viranomainen ei ole auktoriteetti suhteessa kansalaisiin. Ainoa auktoriteettiasema joka viranomaisella on perustuu sellaisten kansalaisten asioihin puuttumiseen jotka itse tavalla tai toisella rajoittavat muiden kansalaisoikeuksia. Esimerkiksi poliisiviranomaisella on ainoastaan silloin oikeus puuttua kansalaisten vapauksien ja oikeuksien rajoittamiseen kun kansalainen itse on ensin rajoittanut toisten kansalaisten vapauksia ja oikeuksia esim.tekemällä rikoksia.
 Julkisella vallalla ei totisesti ole mitään oikeutta valvoa tavallisten ihmisten yksityiselämää tähän tapaan.Ja työtön työnhakija syyllistyy petokseen ja/tai kavallukseen jos valehtelee hakeneensa työpaikkaa, jota ei hakenut, pitääkseen työttömyyskorvaukset rullaamassa. Linnaan pitäis paiskata rikolliset, tai telottaa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:"työvoimaviranomainen ei voi kysyä työnantajalta oletko lähettänyt työhakemuksesi työnantajalle" 
 Jos asia liittyy työttömän palveluihin, kuten ne yleensä liittyykin, niin kyllä voi kysellä, viranomaisella on tähän täydet valtuudet lain mukaan.Kysyähän aina saa, sitä mikään laki tai säädös estä. 
 Työnantajan vastaamiseen sitten taas onkin eri asia, pakottaa ei voi, eikä valheellisestakaan vastauksesta voida sanktioida.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset727467
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti845684
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut393816
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät163120
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1112945
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral962785
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k422760
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa132111
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161836
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2431713