katsotko ruokakaupassa tai ruuasta yleensä

niilonokkava

ostoksistasi kalorit, hiilarit,proteiinit, rasvat, lisäaineet, sokerit? Vai katsooko joku muu taloudessasi?

Kuinka paljon kiinnität huomiotasi siihen, mitä syöt ja kuinka paljon? Kiinnittääkö kumppanisi huomiota omaan tai sinun syöntitottumuksiin?

29

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta mus

Totta helevetissä katon ja alkoholipitoisuudet, karsinogeenien ja laksatiivien määrän kans, muuten ei akka anna piparia!

Mikä tää nyt on, joku alakoululaisten keskustelukerhoko??!

• Ihra P. Mahanen

En katso mitään muuta kuin hinnan ja halpaa en osta koskaan.

• kummitus

Joo, tutkin mä ne pussit. Niin mitä sitten?

• K-kaupan Väiski

Totta hitossa katson, pitää olla tarkkana mitä suuhunsa pistää.

• Xylitol-ukko

En todellakaan katso, ja olen ihan hyvässä kunnossa kumminkin. Halvin kelpaa mutta toisinaan ostan vaihtelun vuoksi muutakin kuin halvinta. Syön mitä sattuu milloin sattuu. Karkeissa kiinnostaa xylitol mutta harvoissa sitä on.

• Ikisinkku M

En katso kaloreita, hiilareita, protoskuja, rasvoja, lisäaineita tai sokerin määrää. Sensijaan katson makkaroista että on A-luokan sekä kaikista valmiseineksistä sillin harvoin kun niitä ostan että ei sisällä koneellisesti erotettuja juttuja.

Jonkinverran tulee kiinnitettyä huomiota ettei ihan moskaa ostaisi ja ne määrät myös tulee pidettyä hallinnassa. Silloin kun on kumppaneita ollut on ne lisänneet salaatinsyöntiä mutta jostain syystä silloin aina paino on päässyt vähän nousemaan ja sinkkuaikoina taas laskee itsestään sopivaksi.

• En, koska tiedän kalorimäärän muutenkin suurin piirtein. Etenkin raaka-aineiden osalta ja syön vähän eineksiä. Noin muuten minulla on muutenkin mielestäni tarpeeksi hyvä tieto siitä, mikä ravintoaine sisältää mitäkin. Lisäaineista en ole huolissani.

Olen pitänyt viimeiset 20 vuotta huolta, etten lihota itseäni ja niin näyttää tehneen Rouva Ratikkakin.

• Viimeisen vuoden ajan on tullut lueskeltua noita vähän enemmän kuin aikaisemmin, kun on ollut tavoitteena vähän lisätä proteiinien ja vähentää hiilareiden osuutta ruokavaliossa. Einespöperöistä tulee luettua lihapitoisuuksia...

Muita meidän taloudessa ei kiinnosta.

• selleripää

Mä en uskalla syödä enkä juoda enää mitään mikä ei tule mun omalta kasvimaalta.

• Kalorit eivät kiinnosta. Lihat, kasvikset yms. ostan yleensä mahdollisimman vähän prosessoituna joten niistä nyt ei tarvitse silleen speksejä katsoa tai miettiä.

Einesruokia en syö juuri koskaan ja muutenkin uusista tuotteista tarkistan yleensä ettei ole lisättyä sokeria yms. turhaa seassa.

• tiedän mitä syön

Katson vain päiväyksen ja se riittää.

• Kiinnitän aika paljon huomiota ruokaostoksiin, mutta kaloreita tai hiilareita, saati rasvoja en syynää. Lisäaineita enemmän ja sokereita, koska toisella lapsella on diabetes-alttius. Sokerit on lapsilla ja itselläkin kohdistettu viikonloppuun. Viikolla ei karkkeja ja muita makeita, esim. limuja syödä/juoda kuin poikkeustapauksissa. Haluan tehdä mahdollisimman simppeliä perusruokaa, ja mahdollisimman paljon lähiruokaa, mieluiten omasta pellosta/maasta/puusta/pensaasta.

Kumppani ei kiinnitä juuri mitään huomiota ruuan ns. sisältöön, joten mun kontolle jää. Joskus alkaa haikailla 20vuoden päähän eli aikaan jolloin painoi 70kg, (eli kymmenen kiloa sitten) ja syö hiukan vähemmän hetken aikaa. Sitten se taas unohtuu. Ja mun puolesta saakin unohtua. Ei ole ylipainoinen. Mun syömätottumuksiin ei kiinnitä huomiota senkään vertaa. Se oliskin ärsyttävää, jos kiinnittäisi.

Ai niin. Tarkistan ruuasta gluteiinittomuuden ja vähälaktoosisuuden, eli sen verran katson.

• Meillä näin.

Kiinnitän huomiota ruokaostoksiin, mutta rasvoja, kaloreita ym en katso. Sokereita kyllä koska lapsellani on alttius sairastua diabetekseen. Meillä on karkkipäivät viikonloppuna. Vain erityistapauksissa viikolla. Teet paljon yksinkertaista kotiruokaa ja käytän omia pensaita, puita ja juuria niissä lisukkeina.

Puoliso ei välitä mitä suuhunsa panee, eli asia jää minun huolekseni. Ei se lihava ole, joskus kyllä syö terveellisemmin kun haikailee aikoja jolloin painoi vähemmän, mutta se menee nopeasti ohi. Minun syömisistä ei välitä, onneksi.

Sen verran katson kuitenkin että ruoka on gluteiinitonta ja vähälaktoosista.

• Mä olen ilmeisesti joskus vastannut identtisesti sun kanssa johonkin kyselyyn ja sulle on jäänyt trauma :( Pyydän anteeksi.

• Mitä ihmettä.
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Mä olen ilmeisesti joskus vastannut identtisesti sun kanssa johonkin kyselyyn ja sulle on jäänyt trauma :( Pyydän anteeksi.

Vastasin vain omasta puolestani kysymykseen. Kas kun sattui vaan olemaan samanlaiset ajatukset ;)

• Mitä ihmettä. kirjoitti:

Vastasin vain omasta puolestani kysymykseen. Kas kun sattui vaan olemaan samanlaiset ajatukset ;)

Toisaalta tuo on kyllä myös aika imartelevaa ;)

• Katson minulle tuntemattomista tuotteista joskus, muuten tiedän kohtuu hyvin ravintosisällöt ja ostan melko vähän esim eineksiä.

Kiinnitän sen verran huomiota ostamisiini, että pyrin ostamaan valtaosin terveellistä ruokaa ja suosimaan luomua tms. Muksun takia kiinnitän huomiota myös lisäaineisiin, vältän kaikkein pahimpia lisäainepommeja.

• 100 prosenttisesti

En katsele vaan luotan kauppaan ja kauppiaaseen.

• sexshop

Katson minulle tuntemattomista tuotteista joskus, muuten tiedän kohtuu hyvin (sensuroitu) ja ostan melko vähän esim (sensuroitu).

Kiinnitän sen verran huomiota ostamisiini, että pyrin ostamaan valtaosin (sensuroitu) ja suosimaan (sensuroitu) tms. Muksun takia kiinnitän huomiota myös (sensuroitu), vältän kaikkein pahimpia (sensuroitu).

• Eikö tuo ole jo hiukan elähtänyt juttu?

• en. jos jotain joskus harvoin niin lisäaineet, se on iskostettu päähän.

syön muutenki niin vähä ja tuun toimeen vähällä etten juurikaan kiinnitä.. eikä oo kiinnitetty, siitähän se meteli syntyis. joskus jos hinkuu hirveesti pitää joku mässypäivä niin tulee mietittyä tai ts. kuinka kauan on viime kerrasta mutta luultavasti teen joka tapauksessa siltä miltä tuntuu :D

• ....

En katsele juurikaan sellaisia seikkoja. Tuttua huttua kun ostaa tietää mitä ne sisältää jo entuudestaan. Meillä on aika vakio ruokavalio, ei suurempia muutoksia.

Mies niistä tietää ja on perehtyneempi. Joskus aikoinaan syynäillyt pöperöitä ja niiden ravintoarvoja jne. kun on halunnut tietää mitä syö ja mitä kannattaa syödä ja mitä ei.

Eikä niinkään lihomisen vaan hyvän ravitsemuksen kannalta. Kyllä hän joskus mulle pitää pieniä palopuheita, kun syön kuulema ravitsemuksellisesti turhaa ruokaa. Kuten tomaatit tai feta. :)

No mun mielestä coca-cola taas on turhaa, mistä taas mies ei varmasti ikinä luopuisi. :>

Totuus kuitenkin on, että mä olen moniruokaisempi ja syön enemmän ravintoa joka myös ravitsee kun ukkelini. Hän on varmasti eri mieltä, syöhän hän enemmän hedelmiä kun minä. Mä taas syön kasviksia. :)

• kalorit - usein
      hiilarit - joskus
      proteiinit - harvoin
      rasvat - usein
      lisäaineet - harvoin
      sokerit - joskus

Kyllä katsoo muutkin ja kiinnittää huomiota, myös kumppani, ...tai erityisesti hän :)

• umpisokee

En kun koittelen vain käsillä.

• Varmistan, että juustossa ja kermassa on riittävästi rasvaa ja tarkistan ettei kärryyni päädy yhtään light-tuotetta koska en pidä niistä.

• '05 palstaveteraani

Niinpä. Mitä järkeä on vähärasvainsessa kermassa? Vähemmän rasvaa saa, kun laittaa vähemmän kermaa.

• määmy

Ei oikeestaa, kumpiki syö työaikana ja illal syödään enimmäksee salaattii kotkottii tai fisuu

• '05 palstaveteraani

"katsotko ostoksistasi kalorit, hiilarit,proteiinit, rasvat, lisäaineet, sokerit? ... "

Enpä juuri katso, mutta luulen että syön vain vähärasvaisia sipuleja, vähäproteiinisia omeneita, vähähiilihydraattista lihaa jne...

"Kuinka paljon kiinnität huomiotasi siihen, mitä syöt ja kuinka paljon? "

Ruuan pitää näyttää hyvältä, tuoksua hyvälle ja maistua vielä paremmalle.

• en katso muuta kuin sen ettei ole mikään kevyt tuote

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6234
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3073
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2233
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1847
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1818
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1803
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1552
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1539
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      51