Ennen muinoin moni löysi puolisonsa lavatansseista. Vielä nykyäänkin sitä tarjotaan vaihtoehdoksi etsiä kumppania. Vaan kuinka moni pitää vanhan ajan iskelmistä puhumattakaan, että osaisi tanssia niitä? Plussapuoli tietysti on, että porukka lienee selvempää ja vähemmän irtosuhteiden perässä kuin anniskeluravintoloissa.
Kysymys siis kuuluu, että oletko käynyt tai voisitko käydä humppakarkeloissa? Tiedätkö ketään, joka viime vuosina olisi siellä onnistunut? Luuletko, että itseäsi voisi lykästää?
Kysymys siis kuuluu, että oletko käynyt tai voisitko käydä humppakarkeloissa? Tiedätkö ketään, joka viime vuosina olisi siellä onnistunut? Luuletko, että itseäsi voisi lykästää?
Vastaukset 8
Vanhimmat
Olen aina löytänyt seuraa tansseista, joko lavatansseista tai tanssiravintoloista missä on soitettu perinteistä tanssimusiikkia. Tai paremminkin, olen muistaakseni löytänyt kaikki yli 50 lyhyempää tai pitkäaikaisempaa seuraa tansseista. Myös nykyisen avovaimonkin noin 10 vuotta sitten. Edelleenkin käydään tansseissa lähemmäs kerran kuukaudessa ihan harrastuksen ja kuntoilunkin vuoksi. Tiedän varmasti että vieläkin lykästäisi jos vain seuranpuute tulisi.
Mutta, yksi edellytys on että osaa ja haluaa tanssia koska useimmat naispuoliset sinkut tanssipaikoilla HARRASTAVAT tanssia eivätkä ole siellä VAIN pariutumista varten.
Ei saamattomat ja ujot voi mennä tanssikursseille, siellähän paritanssia opetellessa joutuu olemaan sylikkäin tanssinopettajan kanssa. Tanssikursseilla ovat useimmat pariskuntia, mitähän hekin ajattelisivat jos yksinäinen nuori mies hakeutuisi sinne.
En tiijä mitä ajattelivat, mutta yhteen kertaan jäi. Pari olisi pitänyt olla omasta takaa.
Kaiken kaikkiaan nolo kokemus.
Olen käynyt kahdesti tanssikursseilla. Joskus 80-luvun lopulla boogikursseilla. Silloin mulla oli oma pari mukana mutta sielläoli useita sekä mies- että naispuolisia sinkkuja. Nyt runsaat 10 vuotta sitten yksinäisenä (sinkkuna) toisen kerran. Silloin oli vuorossa cha cha ja hidas valssi. Oli vain pariskuntia ja kaunis naispuolinen tanssinopettaja. Sain tassia hänen kanssaan lähes koko ajan. Hän opetti tietenkin henkilökohtaisesti muitakin miespuolisia samalla kun tanssin / opettelin heidän partneriensa kanssa. Ei yhtään nolo kokemus, päinvastoin.
No ei mennyt tuolla noin, vaan opettaja "pakotti" jonkun naisen aina välillä minun pariksi, ja muun ajan katselin seinustalta. Enpä ole hetkeen tuntenut itseäni yhtä ylimääräiseksi, lähin kotio kaljan juontiin.
Olen joskus käynyt ja voisin käydä vieläkin, jos vain kumppanini olisi yhtään halukas tanssimaan lavatansseissa tai ylipäänsä missään. Ei hän ole tanssimisesta mitenkään kiinnostunut eli ei tule mentyä itsekkään.
Vanhanajan iskelmät on aikalailla tanssittavia ja ihan kuunneltaviakin. Tanssiminenkaan ei ole vaikeeta.
Kyllä mä tiedän, että jotkut tuttavat on onnistuneet löytämään lavatanssuloista kumppanin. Sitä en tiedä vieläkö sama kumppani on matkassa mukana, kun ei ole nuo kyseiset tuttavat muutamaan vuoteen missään tekemisissä olleet. Kyllä voisi lykästää, jos ylipäänsä sinkku ja seuraa vailla olisin. En pidä lainkaan mahdottomana.
Tämä on hieman ristiriitaista ehkä, mutta minusta on epämiellyttävää tanssia vieraan miehen kanssa. Ehkä jännitän, kun on ollut huonoja kokemuksia suomalaisista miehistä tanssiravintolassa: likistely-yrityksiä, halailua, jopa suuteluyrityksiä. Suomalaiset miehet ehkä jotkut olettavat, että tanssilattialle suostuminen tarkoittaa samalla suostumista vaikka mihin muuhun.
Lavatansseissa ehkä olisi kunnioittavammin käyttäytyviä miehiä? En ole käynyt koskaan.
Ap tarkoitti lähinnä lavatansseja. Olen itsekin joissain kapakoissa nähnyt sitä kännisten kähmimistä, ja jopa joskus tuntenutkin naispuolisten taholta.