exä vastasi tosi tylysti :(

sadsad_83

Kysyin exältä mitä hänelle kuuluu.. Hän vastasi että hän ei halua olla kaveri kanssani ja että hänellä on suhde.. en ymmärrä, miksi ei voisi olla kaveria vaikka onkin suhteessa : ) Suomalaiset, mä en ymmärrä teitä.. olette vitun tyhmiä päästänne ja outoja. Tyhmiä, outoja ja jotain siltä väliltä.
Tuli tosi ikävä tunne enkä ota yhteyttä enää koskaan.. tein lupauksen tästä itselleni.Koska jos saa tommosta "palautetta" kun ottaa itse yhteyttä niin huono fiilis asiasta jäi. Todella huono!

75

9801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rhksjkh

      täys mulkku! No hyi vittu.. älä enää ikinä ota siihen yhteyttä kun on noin törkee..

    • nousiibuuk

      muista poistaa myös facebook-kavereista. hemmetti sentään

      • vvggg

        Exän vastaus ei ollut millään lailla törkeä, vaan aivan asiallinen. Rehellisesti vastasi kysymykseen että ei halua olla tekemisissä. Olisi voinut jättää kokonaan vastaamatta tai vastata todella ilkeästi. Ei ole mitään törkeää jos ei halua olla tekemisissä kanssasi, hänellä on oikeus päättää kenen kanssa haluaa olla tekemisissä ja kenen ei. Sinä sen sijaan olet kamala kun tuputat epätoivottua seuraa.


    • sadsad_83

      niin. Hän ei edes kysynyt mitä mulle kuuluu :( :'( Häntä ei kiinnostanut..
      itkin varmaan 20 min verran kun sain viestin ettei hän halua olla kaverini enää.
      Tuli tosi paha mieli.. Kenelle ei tulisi pahaa mieltä?
      Kaipa se pitäis vaan olla tuntematta mitään kaveruutta ketään kohtaan niin voisi itse sisäisesti paremmin :) :) :)

      • skkkooolll

        No hohhoijaa. Sehän on sun exäs, miks sen pitäskään kaveerata sun kanssas?? Jospa se halus tieten tahtoen olla ilkee, ettet roikkus siinä enää..


      • aamunheittovaa

        Mitenkäs teidän ero meni? mietippä miksi ei halua olla tekemisissä.
        Hän haluaa olla onnellinen uudessa suhteessaan ja minimoida häiriötekijät, joksi sinut laskee.
        Ei luota että osaat olla kunnolla. Ehkä huonoja kokemuksia?


      • 089763

        Kyllä minä ymmärrän pahan mielesi. Tuntisin varmaan itsekin samoin. Mutta jos hän on uudessa suhteessa, niin mitä uusi kumppani ajattelee, jos exä soittelee ja haluaa ystävyyttä? Minä en ainakaan haluaisi, että uuden kumpaanini exä soittelisi, ja haluaisi olla ystävä hänen kanssaan. En todellakaan pitäisi siitä. Muutenkin jo entiset suhteet vaivaavat ha satuttavat, puhumattakaan, että he virkä yhteyttä haluaisivat pitää. En hyväksyisi sitä ollenkaan. Mieti itse, miltä tuntuisi vastaavassa tilanteessa.


    • odjuy

      Sä oot kirjoittanut tekstisi "vanha suola janottaa" -osion alle... Taitaa olla sulla toive enemmästä kuin kaveruudesta? Jos ihan rehellinen olet itsellesi...

    • skraga8

      No voi, sun ego on saanut kolauksen. Oikeasti et voi vaatia eksän olevasi sun kaveri ja tuskin se siihen jäisi kuten edellinen kirjoittaja kirjoittaa. Ole rehellinen itsellesi.

    • Mies.

      Samaa mieltä kuin moni muukin täällä. Exien kanssa ei olla kavereita! Älkää siis koskaan ottako yhteyttä kysyäksenne, mitä kuuluu. Jos kadulla x tulee vastaan, pitää kohteliaasti tervehtiä kuin puolituttua.

      Tämä ohje pätee riippumatta siitä, onko kummallakaan uutta suhdetta tai ei.

      • Lööperiä

        Olen kavereita kaikkien eksieni kanssa, hyvissä jutteluväleissä siis. En näe mitään syytä miks ei voisi olla eksiensä kanssa kaveri, edes sen vertaa että voi ihan tavallisesti jutella niinkuin kaksi aikuista ihmistä. Lapsellista minusta tuo tuollanen, et jos on erottu niin jostain syystä pitää erottaa itsensä ihan täysin kokonaisesta kappaleesta omassa elämässä, pelkästään siksi ettei kykene handlaamaan omia tunteitaan. Suhdetta kokeillaan, ja jos ei toimi niin sitten erotaan, ja sitten voi aivan hyvin olla väleissä. Normaalimpaa se niinpäin on, kuin heittäytyä kylmäksi ja välinpitämättömäksi ja alkaa välttelemään aikaisemmin hyvin tärkeää ihmistä aivan varta vasten.


      • Mies.
        Lööperiä kirjoitti:

        Olen kavereita kaikkien eksieni kanssa, hyvissä jutteluväleissä siis. En näe mitään syytä miks ei voisi olla eksiensä kanssa kaveri, edes sen vertaa että voi ihan tavallisesti jutella niinkuin kaksi aikuista ihmistä. Lapsellista minusta tuo tuollanen, et jos on erottu niin jostain syystä pitää erottaa itsensä ihan täysin kokonaisesta kappaleesta omassa elämässä, pelkästään siksi ettei kykene handlaamaan omia tunteitaan. Suhdetta kokeillaan, ja jos ei toimi niin sitten erotaan, ja sitten voi aivan hyvin olla väleissä. Normaalimpaa se niinpäin on, kuin heittäytyä kylmäksi ja välinpitämättömäksi ja alkaa välttelemään aikaisemmin hyvin tärkeää ihmistä aivan varta vasten.

        Rakkaus ei koskaan muutu vain yhtävyydeksi. Turha kuvitella, että exien kanssa kaveraamisesta voisi olla kenellekään mitään hyötyä. Pahimmillaan se johtaa siihen, että jompikumpi alkaa kuvitella kaveruuden olevan jotain enemmän.

        "Exinä" jollakin on toki myös niitä, joita ei koskaan ole rakastanut. Tällaisten kanssa voi olla kaveri, mutta niistä, joiden kanssa oikea parisuhde on päättynyt, kannattaa pysytellä mahdollisimman kaukana.


      • tsot tsot nyt
        Lööperiä kirjoitti:

        Olen kavereita kaikkien eksieni kanssa, hyvissä jutteluväleissä siis. En näe mitään syytä miks ei voisi olla eksiensä kanssa kaveri, edes sen vertaa että voi ihan tavallisesti jutella niinkuin kaksi aikuista ihmistä. Lapsellista minusta tuo tuollanen, et jos on erottu niin jostain syystä pitää erottaa itsensä ihan täysin kokonaisesta kappaleesta omassa elämässä, pelkästään siksi ettei kykene handlaamaan omia tunteitaan. Suhdetta kokeillaan, ja jos ei toimi niin sitten erotaan, ja sitten voi aivan hyvin olla väleissä. Normaalimpaa se niinpäin on, kuin heittäytyä kylmäksi ja välinpitämättömäksi ja alkaa välttelemään aikaisemmin hyvin tärkeää ihmistä aivan varta vasten.

        Lapsellisempaa on mielestäni se että juorutaan nyksän ja omia asioita eksille ja leikitään koko ajan moneen eri suuntaan. Ei ole olemassa mitään yleispätevää sääntöä miten jonkun pitäisi elää! Toiset omistautuvat täysillä toisilleen eivätkä kaipaa toisiaan kun toinen ääripää harrastaa kevytsuhteita lähinnä seuran ja hyödyn vuoksi. Se mihin sinä kuulut päätät sinä mutta muiden puolesta et voi sitä päättää. Paljolti riippuu mikä on ihmisen arvomaailma, kokemustausta ja menneisyys millaista elämää haluaa viettää ja millaisen puolison kanssa olla.

        Vanhemmiten myöskin ihminen muuttuu ja keskittyy ensisijaisesti omaan perheeseensä ja viimeistään siinä vaiheessa eksät ei varmaan enää kovin kiinnosta. Ei tarvitse pitää "ovea raollaan" kun ei ole enää tarvetta paeta.


    • ???

      Etkö sinä ole suomalainen. Viisas.

    • tuomas842

      siksi se sanoi sulle että se seurustelee tietysti koska ei halua että roikut siinä..
      Ei välttämättä ole suhteessa, paha sanoa...Toivottavasti exäsi tulee järkiinsä ja tajuaa että et halunnut pahaa kysymällä normaalit kuulumiset.

    • kgjshgjdjgjgkdgkgkg

      Perusteliko exäsi tätä mitenkään miksi ei halua olla kaverisi?
      Kertoiko suhteestaan mitään sen tarkemmin??
      Voihan se olla, että hänellä onkin suhde... Ehkä hänellä on niin hyvä suhde että ei halua olla tekemisissä exiinsä. Se on täysin hyväksyttyä jos on hyvä suhde "alla". Unohda tämä kyseinen exä ja etsi joku mies joka todella sua arvostaa (ja myöhemmin rakastaa täydestä sydämestään) :)
      Unohda koko kyseinen mies, hän ei ole aikasi arvoinen..Jos vastaus kerran oli noin tyly kun kysyit miten HÄNELLÄ menee. Ehkä hänellä oli huono päivä? Voihan sekin olla, mutta sinuna en silti lähtis arvuuttelemaan mikä hänellä saattaa olla.

      • ffddas

        "Perusteliko exäsi tätä mitenkään miksi ei halua olla kaverisi?"

        Se on sen eksä! Mitä muita perusteluita muka tarvitaan!


      • Ei niitä niin vain etsitä


    • hjpoikhg

      Naiset ovat juuri tuollaisia. Ensin jätetään mies "paremman" takia ja sitten aletaan kysellä kuulumisia ja vongataan takaisin. Häpeällistä touhua sanon minä!

    • sadsad_83

      Exäni ei perustellut sitä miksi ei halua olla mun kaveri, eikä kertonut suhteestaan sen tarkemmin mitään.."Unohda tämä kyseinen exä ja etsi joku mies joka todella sua arvostaa (ja myöhemmin rakastaa täydestä sydämestään) :)."
      Niin joo.. arvostustakin on niin monenlaista/tyyppistä ja en enää usko siihen että miehet rakastais joitakin naisia..Miehet ajattelee suunnilleen nii että naisten kanssa ollaan kavereita hyöty-mielessä tai sitten joidenkin naisten kanssa ollaan parempia kavereita seksin saannin takia. Mutta missä aidot tunteet? Onko olemassa aitoja miehiä jotka pystyy parisuhteisiin edes nykyään? Hyvä kysymys, tähän miehet vois vastata. :)

      • Mies.

        Onhan meitä miehiä, jotka pystyvät parisuhteeseen. Osa meistä kuitenkin ei osaa parisuhteen sääntöjä täydellisesti eikä ainakaan riittävän hyvin naisen mielestä. Tulee ongelmia, niinkuin minulle tuli vaimoni kanssa oltuamme riittävän kauan yhdessä.

        Ehkä on niitäkin miehiä, jotka kykenevät jatkamaan yhteydenpitoa parisuhteen päättymisen jälkeen. Niihin miehiin minä en kuulu. Jos parisuhde päättyy, niin se on ohi. En halua olla yhteydessä ihmiseen, joka omalla käytökselläään ja loukkauksillaan on aiheuttanut parisuhteen päättymisen. Valitsen seurani paremmin.

        Onko tässä viestissä reilu annos katkeruutta - on!

        Toisaalta aika kyllä parantaa haavoja. Nykyisin olen Facebook-kaverina ihmisen kanssa, joka tylyllä tavalla jätti minut ollessamme teini-ikäisiä. Ehkä sinullekin vuosikymmenten jälkeen vielä keskusteluyhteys exääsi palautuu - mikäli siinä vaiheessa hänen kuulumisensa enää sinua kiinnostavat.


    • heippa vaan

      Varmaan voit kysyä itseltäsi miksei halua olla kaveri, ei eksien kanssa olla kavereita noin yleensä, ellei ole oltu ennen suhdettakin tai suhteen loppu jotenkin todella luonnollinen ja harmoninen.

      Sulla on ongelma kun et sitä tajua että ettisit ystävät muualta, ei se sun huono omatuntos sillä parane että saisit olla eksän kaveri tai ystävä!

    • jeidoskjajifkdl

      Just siks kun se on exä. Ehkäpä kunnioittaa nykyistään ettei muistele menneitä. Tai nyxä kieltänyt olemassa tekemisissä kanssasi. Minua ainakin otti pattiin ja epäilytti kun puolison ex laitteli tekstaria vielä kun asuimme jo yhdessä. Olisi tehnyt mieli katkoa sen ämmän sormet ettei voi olla rakkaaseeni yhteyksissä. Jos ei ole yhteisiä lapsia, ei tarvitse olla missään yhteyksissä sen jälkeen kun ero on selvä. Kun on onnellinen, ei exä mietitytä pätkääkään. Hanki elämä ja jätä exäs rauhaan.

      • virhe virhe virhe

        peesi. sitä saa vaan laittaa sormet ristiin ettei oma nyksä oo niin tyhmä että alkais text eksänsä kanssa, menis sen leikkeihin minkäänlaisesta mielenkiinnosta, ku ei kuulu omiinkaa tapoihin muutenku sit jos muutenkaan ei kiinnosta koko suhde


      • erottuonerottu
        virhe virhe virhe kirjoitti:

        peesi. sitä saa vaan laittaa sormet ristiin ettei oma nyksä oo niin tyhmä että alkais text eksänsä kanssa, menis sen leikkeihin minkäänlaisesta mielenkiinnosta, ku ei kuulu omiinkaa tapoihin muutenku sit jos muutenkaan ei kiinnosta koko suhde

        Samaa mieltä. Jos ei ole yhteisiä lapsia niin ei ole mitään syytä olla tekemisssä eron jälkeen. Minä kun erosin aviomiehestäni niin kävimme vain keskustelut eropäivämääristä ja eroon liittyvistä asioista. Ensimmäisen mieheni kanssa minulla on lapsia, mutta hänenkin kanssa keskustelemme vain lapsiin liittyvät asiat. Exät on exiä ja olen samaa mieltä tuolla aiemmin kirjoittaneen kanssa että jos exän kanssa pystyy olemaan väleissä eron jälkeen niin ei sitä ole rakastanutkaan. Ei riidoissa tarvitse olla, mutta aito oikea rakkaus jää kivuksi ja siitä ei halua muistutusta päivittäin ja siitä toipuminen vie pitkään.


    • Hurmuur

      Onpas ap. saanut kuraa niskaansa, toisaalta ymmärrän kommenttien kurat mutta myös en.
      Oman kokemukseni pohjalta ymmärrän koska olen kokenut miltei saman ärtymyksen ja ihmetyksen kun exä ei halua pitää mitään yhteyttä.
      Jos on ollut rakastunut joskus oikeasti johonkin, kantanut huolta että hänellä on kaikki hyvin ym. , tälläinen henkilö muodostuu tärkeäksi vaikka tekisi millaisia temppujaan kuten jättäisi ja löytäisi paremman , rakkaus kuolee tai tapetaan mutta ihminen jää silti tutuksi ja tärkeäksi mieliin.
      Ymmärrän että rakastunut näkee punaista jos exä lentää liian matalalla, tulee ja vielä sotkee kaiken uuden ja ihanan läsnä olollaan.
      Aina ajatellaan että kyseessä on pyrkimys saada exä takaisin, muttei se ainakaan minun tapauksessani ole näin alkuunkaan, voi olla vaikeaa ymmärtää että vuosien jälkeen läheisenä olleen elämän kulku kiinnostaa etenkin siltä pohjalta onko hänellä nykyisin kaikki hyvin ja millainen hän nykyisin on jne.
      Pärjään hyvin ilman exääni ja exäni pärjää vielä paremmin ilman minua, mutta kuinka kaksi niinkin läheistä ihmistä joskus olleena ei voi jutella ja vaihtaa kuulumisiaan kuten vanhat kaverukset, miksi pitää esittää kylmempää vielä kuin suhtautuminen ventovierasta kohtaan.
      Ratkaisun ymmärrän jos suhde on katkennut vähän aikaa sitten , mutta jos aikaa on kulunut runsaasti ja elämässä tapahtumia virrannut mikä on niin pahaa etteikö uskaltaisi exäänsä tavata ja kertoa kuulumisensa kuin vanhat kaverukset konsanaan.
      Tiedän että kyynisimmät kommentoi että miksi sitä pitää sitten tavata ollenkaan jos koska molemmilla on oma elämä , vastaan että pitääkö sulkea kokonaan sellainen ihminen pois joka on kenties ollut joskus se tärkein ?

    • taanja82

      Jos exä vastaa tohon sävyyn, se ihminen on jotenkin sairas. Toi ei ole kovin tervettä olla noin epäkohtelias.. Mulla on exiini ihan hyvät välit, koska exäni ovat kaikki asiallisia yli 30-vuotiaita miehiä.

      • Mies.

        Kerropa taanja82, millä tavoin tuo vastaus oli epäkohtelias? Niinkuin tässä ketjussa aiemmin jo kirjoitin, exiin ei kuulu pitää yhteyttä. Se tarkoittaa sitä, että exään on hyvät välit, kun ei olla missään tekemisissä. Huonot välit exään tarkoittaa sitä,etttä exä yrittää jollakin tavoin hankaloittaa toisen elämää - esimerkiksi yrittämällä ottaa yhteyttä vaikka toimen ei halua.

        Ehä tässä on selitys sille, miksi sinulla on exiä.


    • taanja82

      Kaikki ihmiset eivät koita hankaloittaa toisen elämää. Eivät todellakaan!
      Kaikki ihmiset eivät ole pahoja, osa on..Tiedän että osa on pahoja mustasukkaisia paskoja.. : Dheh
      Mut joo, ei osa oo- ja mulla on kaikkiin mun yli 30-vuotiaisiin exiin hyvät,ehjät välit :) voi ihmiset, unohtakaa mustasukkaisuus, toisen aliarvioiminen, toisen haukkuminen ja pitäkää hyvät välit- myös exiin. Mutta älkää liian läheisiä välejä tietenkään, etenkin jos exäl uusi nainen / mies..SIllon ei ole syytä pitää liian läheisiä välejä.

      • omet

        Niinpä taanja. Olet oikeassa. Hyvät välit voi olla mutta ihan älytöntä alkaa tunkeutua toisen ihmisen, etenkin toisen parisuhteen väliin.
        Jotkut vaan ovat niin itsekkäitä,omahyväisiä ja eivät välitä toisten tunteista mitään. Oma etu, oma hyvä muulla ei väliä.


    • Egääyy

      No ilmeisesti exäsi haluaa keskittyä siihen uuteen suhteeseensa, eikä halua pilata sitä viestittelemällä jonkun exänsä kanssa. Ei se nykyinen varmaan hyvällä sitä katso jos mies pitää jatkuvasti yhteyttä exäänsä.

      Miksi sinun pitäisi ylipäätään pitää yhteyttä exääsi? Ette te ole enää suhteessa. Moni exä yrittää tarkoituksella sotkea toisen uutta suhdetta pitämällä tiiviisti yhteyttä.

      Jos ero on tuore, niin sitä suuremmalla syyllä lopetat viestittelyn. Exän kanssa kaveeraaminen vain pitkittää erosta toipumista.

      • nainen

        itselläni on välit niihin exiin, hyvää joulua uusivuosi jne toivotuksia, joskus joku
        miten menee viesti jos tietää että toisella ei "suksi luista" jostain syystä...

        ymmärrän toki että jotkut uudet eivät siedä ajatusta ex:n kanssa vaihdetuista "mitä kuuluu" viesteistä, mutta meillä kaikilla on menneisyys ja jos sitä exää ei olisi ei olisi tätä nykyistäkään, sillä ex olisi se nykyinen... joten en ymmärrä miksi pitää "heittää" yksi elämässä vaikuttanut ihminen "nurkkaan".. toinen tapaus on tietysti "roikkujat", heille ei voi mitään muuta kun tylysti kertoa "ei kiinnosta" mutta jos suhde on loppunut siististi eikä taka-ajatuksia ole - en tajua...


    • sadsad_83

      opin sen että en ota sitten toistamiseen mitään yhteyttä exääni...
      eli koko loppu elämä ilman yhteyksiä, sopii se niinkin..ehkä löydän rakkauden jostain toisesta maasta.. tunnen, että Suomessa en voi löytää sopivaa mies-kumppania. Täällä suomalaiset miehet hyvä kun uskaltavat puhua naiselle "niitä näitä" esim töissä tai koulussa. Miehet myös juo Suomessa yleensä aika paljon..tästä en tykkää myöskään yhtään.

      • tsup

        Et voi enää kontrolloida exåsi käytöstä. Ajattelisit asiaa miehesi kannalta. Ensin jätät miehen, sen jälkeen kun hän on löytänyt uuden, haluat sotkea tämänkin suhteen. En yhtään ihmettele, miksi ex ei halua olla kanssasi missään tekemisissä.


      • Mies.

        Katkeruus on ikävä vaiva. Suosittelen ammattiapua tuon tunteen käsittelemiseen.


    • toiselta puolelta

      Poikaystävän yksi entinen parin illan juttu ottaa yhteyttä poikaystävään n. vuoden välein ja kyslee poikaystävältä, jos tämä haluaisi jutella ja nähdä. Poikaystävä on tehnyt aiemmin selväksi ettei halua olla yhteyksissä ja että häntä ei kiinnosta tavata. Nyt viimeksi poikaystävä kyllästyi ja sanoi suoraan ettei kiinnosta tippaakaan, hyvästi. Ymmärrän kyllä jos exäsi on hermostunut ja laittanut ruman vastauksen. Entinen on entinen yleensä ihan syystä...

    • skraga8

      Ihmisillä on aina valinta olemassa, ap on valinnut että haluaa pitää eksäänsä yhteyttä niin eksällä on kanssa valinta suostuuko siihen vai ei. Ei tämä ole rakettiedettä.Miksi eksä ei halua enää pitää yhteyttä on hänen asiansa, ei hänen pidä perustella sitä kenellekään jos ei halua. Olen itse yrittänyt ottaa eksään yhteyttä ja kun ei sieltäpäin tule mitään vastausta niin kunnioitan hänen valintaa. Turha sitä en enää miettiä miiksi hän ei vastaa, se on hänen asiansa ja itse voisi vaan luulla ja oletella kaikkea mut siihen mä en sorru, luulot ei ikinä muutu faktaksi.

    • sadsad_83

      ero ei ollut mikään tuore.. erosta on 7,5 vuotta aikaa..

    • No voi voi

      Aloittaja, no jos itse annoit kenkää, syytä itseäsi. Mulla on moni eksä eka antanut kenkää ja sit ollu kauheen loukkaantunu, ku en ole erityisemmin digannut siitä. Mitä siinä pitäis tehä, antaa mutsinnussijan mitali sille, joka jättää? Mua ei kiinnosta yhtään, miltä siitä tuntuu, jos jättämiseen ei ole selvästi erittäin hyvä syy. Vittuaks sen tuntemukset mua muuten kiinnosta enää ikinä. Vaatii ihan vitunmoista venymistä että jaksaa yhtään jotain jättäjäpaskaa.

      • No jossain tapauksissa kun itselleen todella tärkeä henkilö kuolee tai tekee kuolemaa niin on parempi pitää väli aika että sureva ihminen ei masenna hänelle todella rakasta ihmistä jos rakkaus on todellista palataan yhteen kun suru on läpikäyty. Väliaika pitää vaan ilmaista oikealla tavalla eikä kiusata kumppaniaan se voi johtaa vakavampiin seurauksiin ja suru jatkuu pidempään. Itse tämän olen kokenut


    • Antakaa tilaa

      Aloitus on vanha, mutta aihe aina ajankohtainen.

      Se, ettei pysty olemaan ystävä ja pitämään asiallisesti yhteyttä exään, on hyvin tavallista. Silloin on parempi välttää tarpeetonta kanssakäymistä. Syy voi olla kummassa tahansa, molemmissa tai ei kummassakaan. Ratkaisu on joka tapauksessa etäisyyden pitäminen.

      Lisäksi tuollainen, että vaaditaan exää eron jälkeen käyttäytymään tiettyjen sääntöjen mukaan, tuntuu vallankäytöltä ja ahdistaa, vaikkei toinen niin tarkoittaisi. Antakaa exällenne tilaa hengittää, ja ottakaa sitä myös itsellenne.

    • Tessi

      Itelle kävi näi että kun alkoi vanha suola janottaa, otin eksään yhteyttä. Hän sanoi että "suksi jonnekki ja syvälle, mulla on uusi nainen". Olis sen voinu nätistikki sannoo eikä olla noin tyly. :( Ja sitte en häirinny häntä enempää. En tienny ollenkaa että exäni seurusteli.

    • Anna jo olla

      Minkä ihmeen takia edes pitäisi olla missään tekemisissä exän kanssa. Eri juttu tietenkin, jos on yhteisiä lapsia. Silloin joutuu pakostakin olemaan jonkin verran tekemisissä.
      Exäsi on mennyt jo eteenpäin elämässä ja löytänyt uuden suhteen. Jätä heidät rauhaan. Tiedän niin monta tapausta, joissa exien kanssa vehtaaminen aiheuttaa vain turhia riitoja uudessa suhteessa.
      Elä sinäkin omaa elämääsi, äläkä jää roikkumaan menneeseen. Jos on erottu, niin silloinhan ette ole tulleet toimeen. Miksi sitten nyt pitäisi muka olla kavereita.

      • dssddssd

        "elä elämääsi" "elä jää roikkumaan"
        just tällasta perus negatiivista paskaa, ja "hyviä" neuvoja, mitä katkeroituneet ihmiset täällä jakaa.. EISE OLE NIIN HELPPOA KAIKILLA SE ELÄMÄ, niinkuin sulla näyttäisi olevan, vajakki.


      • miinukset takaisin!
        dssddssd kirjoitti:

        "elä elämääsi" "elä jää roikkumaan"
        just tällasta perus negatiivista paskaa, ja "hyviä" neuvoja, mitä katkeroituneet ihmiset täällä jakaa.. EISE OLE NIIN HELPPOA KAIKILLA SE ELÄMÄ, niinkuin sulla näyttäisi olevan, vajakki.

        Nyt harmittaa, kun S24 poisti miinuspeukut käytöstä


    • tidii..

      No minulla oma ex varmasti tuon asian etten voi olla yhteydessä että laitto estot kaikkialle ja ilman mitään syytä. Mut omapahan on on elämänsä ei jaksa kiinnostaa

      • 10+12

        Ilman syytä? Kyllä sieltä joku syy löytyy kun tarpeeksi miettii. Minä tein myös ne varmistelut ja estelyt kaikkeen mahdolliseen ja onneksi on salainen nro ettei sitä saa enää mistään takaisin, jos on poistanut.
        Ja syy: ei siihen tarvi muuta syytä, että jos on kerran jättäny niin ei silloin näe minun naamaa, numeroa tai nimeä yhtään missään, ikinä. Kun ei ole mitään yhteistä, niin silloin ollaan tuntemattomia.
        Yhdenkään eksän kanssa en varmasti ole missään tekemisissä.


      • peace&love
        10+12 kirjoitti:

        Ilman syytä? Kyllä sieltä joku syy löytyy kun tarpeeksi miettii. Minä tein myös ne varmistelut ja estelyt kaikkeen mahdolliseen ja onneksi on salainen nro ettei sitä saa enää mistään takaisin, jos on poistanut.
        Ja syy: ei siihen tarvi muuta syytä, että jos on kerran jättäny niin ei silloin näe minun naamaa, numeroa tai nimeä yhtään missään, ikinä. Kun ei ole mitään yhteistä, niin silloin ollaan tuntemattomia.
        Yhdenkään eksän kanssa en varmasti ole missään tekemisissä.

        Minusta taas kuulostaa hassulta, että sun mielestä ero tekisi ihmiset toisilleen tuntemattomaksi. Jos on oltu yhdessä ja seurusteltu, niin ei se ihminen ainakaan mun mielestä tuntemattomaksi muutu eron myötä.

        Näitä kun lukee, niin aika paljon tuntuu ihmisillä olevan kaunaa ja katkeruutta exiä kohtaan. Hirveesti vie energiaakin ihmisiltä tollanen vihanpito.
        Onneksi omalla kohdalla ei ole tarvinu vihassa erota, vaan sopuisasti yhteisestä päätöksestä.


      • 10+12
        peace&love kirjoitti:

        Minusta taas kuulostaa hassulta, että sun mielestä ero tekisi ihmiset toisilleen tuntemattomaksi. Jos on oltu yhdessä ja seurusteltu, niin ei se ihminen ainakaan mun mielestä tuntemattomaksi muutu eron myötä.

        Näitä kun lukee, niin aika paljon tuntuu ihmisillä olevan kaunaa ja katkeruutta exiä kohtaan. Hirveesti vie energiaakin ihmisiltä tollanen vihanpito.
        Onneksi omalla kohdalla ei ole tarvinu vihassa erota, vaan sopuisasti yhteisestä päätöksestä.

        Olen huomannut että useammin naiset haluais eron jälkeen pysyä "kavereina", kun taas miehet haluais eksän muuttavan aluksi vaikkapa tuhannen km:n päähän. Minä en ymmärrä miksi pitäis pysyä missään väleissä, jos ei ole esim. yhteisiä lapsia. Minä olen muuttanut eksät tuntemattomiksi omassa mielessä, ei mitään kohteliaisuustervehdyksiä jos jossain tulee vastaan. Miksi pitäis, nehän on tuntemattomia.
        Monikin miespuolinen tuttu tekee samaa.


      • kerrassaan outoa
        10+12 kirjoitti:

        Olen huomannut että useammin naiset haluais eron jälkeen pysyä "kavereina", kun taas miehet haluais eksän muuttavan aluksi vaikkapa tuhannen km:n päähän. Minä en ymmärrä miksi pitäis pysyä missään väleissä, jos ei ole esim. yhteisiä lapsia. Minä olen muuttanut eksät tuntemattomiksi omassa mielessä, ei mitään kohteliaisuustervehdyksiä jos jossain tulee vastaan. Miksi pitäis, nehän on tuntemattomia.
        Monikin miespuolinen tuttu tekee samaa.

        miehen logiikkaa näemmä...


    • tidii...

      Jep en ole asiaan mitään syytä saanu vaikka alkuun sovittiin et voidaan olla kavereita. Alkuun se harmitti tosi paljon, mut ei onneks enää

      • 10+12

        Todennäköisesti se on ollut ainoa/viimeinen jonkunlaisen koston mahdollisuus, heittää roskiin kaikki sovittu ja selittelemättä. Saa edes jotain harmia aikaiseksi. Katkeruus ja viha aiheuttaa sellaista, been there, done that...


    • tidii..

      Nii se voi olla. Alkuun olin tosiaan tosi surullinen ja harmistunut asiaan ja oma aikansa meni, mut nyt ajattelen et omapahan on ongelmansa mie en yhden miehen perään jää itkemään tuommosen seikan takia. Joskus asiat voi silleki kolahtaa omaan nilkkaan..

    • tidii..

      Ainut vaan mitä vieläkin mietin et mistä ihmeestä se noin syvä viha ja katkeruus tulee, kun ei tosiaan oo syytä ja oon kysyny mut ei tuu vastausta. Vai onko se vaan just se et ei oo syytä mu se on se ainut koston mahdollisuus kun tietää et toiseen sattuu tuommonen

      • 10+12

        Kyllä siihen aina joku syy on. Tietenkin riippuu siitä, kumpi laittoi homman poikki. Ja kylläpä se monesti on juuri niin ja vihalla on taipumus pysyä ja kertautua.


    • tidii..

      Meillä pisti mies homman poikki sillon. Ja tosiaan omasta mielestä en oo antanu mitään syytä vihanpitoon, mut tietty niin se varmaan on et syy voi olla sit ihan jostain kaivettu vaan ja mitätön, tai sit vaan vihaa edes syytä. Mulla kans sama et muitten exsien kanssa ihan väleissä ollaan niin siks tää vähän outo tilanne ja sais ees syyn sille jos vihaa niin miks

      • 10+12

        Sen verran voin sanoa itse joskus samoin tehneenä, että koko homman pointti on juuri siinä ettei sitä syytä kerrota. Eikä mitään muutakaan. Sinut on käytännössä poistettu kokonaan kaikesta, varsinkin jos olisit ollut se jättäjä.


    • nakrinto

      Kyllä exä tai ex ex toimii noin koska se kuvittelee että sillä on varaa siihen, kun ei pienintäkään tunteen hiventä ole enää jäljellä on tietenkin varaa olla kylmä ja tunteeton , pahalalta se tietenkin tuntuu siitä jolla joitain tunteen rippeitä olisi olemassa.
      Maailma pyörii niin tunteettomasti mutta järkevästi, koska sellainen kenellä sillä hetkellä on varaa olla kylmä saattaa toisessa elämäntilanteessa palauttaa yhteydenottosi mieleensä ja ottaa kuitenkin yhteyttä aikansa pitimiksi kun ei muuta keksi kelpaisiko seksi tyyliin.
      Kyllä se niin vaan on että kerran voi exäänsä olla jälkeenpäin yhteydessä mutta jos kiinnosta niin toista kertaa ei enää tule koskaan.

    • tidii..

      No juu mut eikö heti alkuun reilua sanoa että ei olla voida sit olla kavereita eikä väleissä, eikä vasta jonkinajan jälkeen

      • 10+12

        On se varmasti reilua ja juuri siksi ei ole sitä niin tehnyt, koston ei ole tarkoituskaan olla mitään reilua :) ja todennäköisesti on onnistunut juuri niin kuin on tarkoittanu, kun siitä on aikanaan tullut harmia ja mietiskelyä.

        Sellaista ei tehdä ilman mitään syytä ja toimii parhaiten kun sitä ei kerrota ja jätetään arvuuttelemaan. Kuten varmaan olet huomannut.

        Hiljaisuuskin on yksi kontrolloinnin ja manipuloinnin muoto ja suomalainen mies osaa sen tarvittaessa oikein hyvin :)


    • nakurinta

      10 12 kommentoisin myös niin että ei aina ole kysymys kostosta vaan hyvinkin usein juuri päinvastaisesta.
      Parisuhteessa toisen osapuolen tunteet muuttuvat tai hän löytää mielenkiintoisempaa ruohoa aidan toiselta puolen , eroon on päästävä nykyisestä keinolla millä hyvänä jonka lopputuloksena syntyy kaksi exää.
      Kun vuosien jälkeen tämä jätetty exä yrittää ottaa yhteyttä saamatta minkäänlaista vastausta tai saamalla tylyn vastauksen yhteydenottoonsa on tähän syy että jättäjällä on varaa olla kylmä ja välinpitämätön.
      Rakkaudessa on aina kaksi osapuolta, eroissa on aina rikkinäinen ja ehjä astia.

    • ...

      Varaa ja varaa kyl minusta ainakin aikuisten ihmisten pitäs sentään kohteliaita toisilleen olla, et nätisti sanoo eikä tylysti jos ex sattuu kysyy et mitä sulle kuuluu, varsinkin jos aikaa jo kauankin kulunut.

      • Nimenomaan :-)

        Normaalit kohteliaat käytöstavat on aina plussaa.


    • kurja juttu

      PITÄIS OLLA JUU, mutta kun ne toiset exät ovat niin itseään täynnä että kuvittelevat jonkun entisen yrittävän tulla vaan iskemään heitä takaisin tai olettavan olevan olemattomien mahdollisuuksien johtavan johonkin.
      En ymmärrä myös sitä, miksei kaksi entistä rakastavaista ei voisi käyttäytyä myöhemmin järkevästi toisiaan kohtaan ja olla vaikka hyvän päivän tuttuja, ei siinä sänkyyn ole pakko hypätä tai pelätä että yhteyden ottajalla on pahat mielessä.
      Itselleni kävi niin että exä tavallaan jätti huomioimatta, piti itseään niin hyvännäköisenä edelleen että kuvitteli minun yrittävän saada hänet takaisin vaikka olisin vaan sanonut terve ja mitä kuuluu.

    • tidii..

      Samaa mieltä, kyllä se minusta jotain ihmisestä kertoo jos pitää toista tietentahtoen huonosti kohdella ja ei voi joskus satunnaisesti kuulumisia vaihtaa ja siitä metakan nostaa.

    • ei oltu kaveria hake

      Ensin jätetään ja haukutaan toinen tylysti ja sitten oltais kavereita siihen päälle?

    • näinon

      Kun aikaa kuluu niin osaa käsitellä asiat mielessään paremmin ja anteeksi antaminen helpottaa omaakin elämää kun ei tarvitse vihata ja elää katkeruudessa. Ja se on aikuisen järkevän ihmisen merkki et käytäytyy toista kohtaan asiallisesti vaikka ois satutettu, ei tarvii vältämättä kaveri olla mut kunhan on kohtelias eikä alennu sen toisen tasolle joka joskus haukkunut tai käyttäytyny ilkeesti, olkoon sit jätetty tai jättäjä.

    • .....

      Jos on erottu fiksusti, niin tottakai kuulumisia voi kysellä. Jos on satutettu toista, leikattu pois elämästä ja osoitettu ettei toisen tunteet ja kuulumiset merkitse mitään, niin aika koomista on myöhemmin kysyä kuulumisia.

    • 123c23

      Mulla ei ainakaan ole mitään tarvetta olla "kaveri" entisten seurustelukumppaneiden kanssa. Poikkeuksena luonnollisestikin lasten isä, joiden kanssa hyvät ja asialliset välit.

      En ylipäätään ymmärrä,miksi pitäis roikuttaa kaverina ihmisiä, joiden elämään ei enää halua kuulua. Minulla ainakin on niin hektinen elämä, että on ihan riittävästi järjestää aikaa oikeasti tärkeille ihmisille ja tekemisille. Mua ei kiinnosta, mitä eksille kuuluu enkä halua aikaani heihin enää käyttää. Tämä ei tarkoita sitä, että toivoisin heille pahaa tai haluaisin olla töykeä.Jos kadulla tavataan, niin kuulumiset voidaan toki vaihtaa.Minusta on kuitenkin toisen arvostamista, jos sanoo suoraan, mitä ajattelee. Eli, jos ei kiinnosta pitää yhteyttä eksään, niin miksi pitäisi - "kohteliaisuussyistä" olisi pakko?

      • !15!

        Juuri näin. Tää ystävien ympärille haaliminen ja kaikkien kanssa kaveraaminen on niin tämän ajan juttu. Some on muuttanut ihmisten kokemusta ystävyydestä ja kaveruudesta. Jaetaan omaa elämää puolitutuillekin ja kpnkreetginen ystävyys on muuttunut. En sano et se olis hyvä tai huono... vaan et ihmissuhteet on muuttaneet muotoaan.

        Helposti ne ihmiset, jotka ei halua pitää laajaa kaveriverkostoa ja olla some-aktivisteja, leimataan. Minusta on hyvä, että on vielä jengiä joka haluaa olla rehellisiä omassa genressään ja sanoo jollei " tsiuba-diuba" kaveruus kiinnosta. On kiusallista ku joku vanha hyvänpäivän tuttu tunkee bussis viereen ja kysyy " mitä sulle kuuluu?" Vain siksi et se on tapa... ei sitä tod. Näk. Kiinnosta. Eikä mua kiinnosta ollenkaan tietää mitä sille kuuluu...

        no... mut oon samaa mieltä tosta et arvostamista on myös se, et sanoo suoraan jos ei kiinnosta. Eksät on eksiä ja hyvänpäivän tutut vain tuttuja. Omaan posseen pitääki panostaa ja niille järkätä aikaa.


    • Growuppls

      Ei se sen kummallisempaa ole kuin että ex:äsi on rakastunut ja ei halua mitään niinsanottuja ylimääräisiä-kuten exät- tekemään suhteelle hallaa…totuus on, että ei tunnu kivalta jos rakkaan ex:ät soittelevat, vaikkakin kavereina. Mieti itse samaa tilannetta ja vielä kerta uudelleen, jos olisit tämä uusi nainen hänellä. Tämä mies ei halua mitään mahdollista mustasukkaisuusdraamaa tai muuta pas**aa joten siksi tämä päätös. Aikuistu ja kunnioita tätä päätöstä.

    • Mikä on mennyt on mennyt. Turha niitä on haikailla. Jos toinen ei halua olla tekemisissä niin se on hyväksyttävä, eikä siitä voi häntä moittia. Katse eteenpäin.

    • Jätämeijätrauhaan

      ei exsien kanssa kuulu kaveerata!

      Miksi?

      Meillä vaihdetaan ipana ja lapsen kuulumiset joskus. Ex ei kuulu tulla edes meidän eteiseen!

      Ex syystäkin ex. Tahallaan nykyisen ex pompottaa miestäni milloin pyytää tekemän mitä....ja ihmettelee miksi olen hänelle kiukkuinen!

      Jätä mun mieheni rauhaan! Etkö jo tajua ettei hän ole kohta ollut sinun kolmeen vuoteen!!!!!

      Ei tule laittamaan lamppua kattoon! Sulla on 2 veljeä ja isä pyydä niitä jos et omaa miestä pysty hankkimaan! Etkä lainaa peräkärryä tms! Isälläni on peräkärry hae sieltä!

      Mun ex odottaa autossa kun hakee lapsen....voisitko tehdä samoin. Tämä on meidän koti sinulla ei ole mitään oikeutta tulla kotiimme sisälle!

      Ex ...ei tarvi kuulumisia vaihtaa.

      • olettesairaitatyyppejä

        En ole kenekään eksä enkä nyksä, mutta tähän kommenttiin laitan kyllä vastineen. Siinä vaiheessa kun jollakin on jälkikasvua ja eroaa, niin onhan toi aivan sikasairasta, jos ei edes samaan huoneeseen eksät ja nyksät ja mies mahdu.

        Eiköhän se ole lapselle aika rankkaa kuunnella sun kaltaisen mustasukkaisen äitipuolen jatkuvaa huutoa isänsä luona, tosi sairasta tollanen keuhkoominen mitä ylläoleva viestisi antaa ymmärtää.


    • hyvät.säästetään

      Huonojen panojen kanssa ei kannata kaveerata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe