Minulla on oikean jalan isovarpaan kynnen alla (?) musta pystysuunnassa oleva läiskä, joka ei lähde pois. En muista tarkalleen, kuinka kauan se on siinä ollut. Aluksi luulin että sukasta oli tarttunut väriä kynteen (minulla oli joskus sellaiset mustat sukat joista irtosi väriä). Väri ei ole kuitenkaan lähtenyt pois. En muista että olisin varvasta erityisesti mihinkään satuttanut eikä se ole ollut kipeäkään.
Voiko mustelma (verenpurkauma) tulla kynnen alle ilman varsinaista kunnollista ulkoista syytä? Voiko olla mahdollista että verenpurkauma olisi kivuton? Onkohan tässä syytä jo huolestua että tämä olisikin melanooma?
Tämän tyyppinen (kuva otettu Googlesta) http://www.foot-pain-explained.com/images/bruise-under-toenail-21329397.jpg
Tumma läikkä kynnen alla -mustelma?
4
3621
Vastaukset
- nii-iin
Näytä kaiken varalta lääkärille. Tuskin se on mustelma vaan jokin pigmenttimuodostuma. Teoriassa melanoomavaara on tosiaan olemassa, ja vaikka se on vähäinen niin parhaiten pääset huolesta eroon kun tutkitutat sen.
- tuleehan niitä
Jos läiskä on tullut ihan viimeaikoina, olet kopauttanut varmaan johonkin. Häviää hiljalleen pois ja viimeistään kynnen kasvun myötä. Enpä usko syöpävaaraan.
- -Nainen21
Kiitos vastauksista. Tosiaan pitää käydä näyttämässä lääkärille.
Unohdin mainita, että minulta poistettiin rintakehältä v 2010 dysplastinen luomi (ärjyluomi, joka vissiin hyvänlaatuisen luomen ja melanooman välimuoto). Eli sen luomen vuoksi minulla taitaa olla ehkä jonkin verran tavallista suurempi riski saada melanooma. En ymmärrä miten en ole tätä läiskää kynnen alla alkanut aiemmin tarkkailemaan, jotenkin olen vain unohtanut koko asian. Olen ehkä keskittynyt enempi tarkkailemaan luomia jne, en ole jotenkin ehkä oikein ajatellut että melanooma voisi tosiaan olla myös kynnen alla. - Jonneemt
Söis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491496Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761325Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 14927
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi75754Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730