No huh huh...tulipa käytyä nyt toista kertaa salon terveystalossa....( molemmilla kerralla sama lääkäri)..olipa niin vastenmielisen epäluuloinen lääkäri ,että oli viimeinen kerta hänen vastaanotolla... ' diagnoosikin ' oli aivan toiselta puolelta kehoa kun missä vammani oli..kaiken lisäksi molemmilla kerroilla antoi saman diagnoosin vaikka vammani olivat eri puolella kehoa.diagnoosi tulee aina keskivartalosta..tunne vastaanotolla oli...anteeksi että tulin häiritsemään...en hae sairaslomaa vaan olen oikeasti kipeä ..jos annat vain lääkettä niin hipsin samaatietä takaisin töihin..ei haittaa vaikka en pysty kävelemään..nyt toisella lääkäriasemalla käytyäni ja toisen lääkärin todenneen vammani tarvitsevan leikkaushoitoa.ihmettelen vain kuinka erillaisia lääkärit työssään ovatkaan...onneksi on vielä valinnan vapaus
Valita hoitava lääkäri...eikä tässä muuta,mutta se alentava epäluuloisuus siitä,että valehtelen oireeni ja haen vain sairaslomaa tuntui todella pahalta.
salon terveystalo
30
6341
Vastaukset
- sfdlkjslkfjslkdflkj
Monen lääkärin vastaanotolla tulee sama olo: anteeksi että tulin tänne. Oireita vähätellään ja lääkkeeksi tarjotaan perusvoidetta ja asperiinia. Mukavinta on se 80 - 90 euron lasku...
- Vaihtoehto
En muutenkaan tykkää käydä noissa monikansallisissa terveysasemilla. Rahat menevät ulkomaille.
- Tuntematon potilas
Yksityinen terveysasema on ratkaisu Suomen talousongelmiin ja kansalaisen tulee saada itse valita lääkärinsä, kuten edellä kirjoitellut on tehnytkin.
Palveluseteli on hyvä ratkaisu pienempien sairauksien ratkojana ja epäystävälliselle lääkärille katastrofi.
Nykyisin vouhotettava soteuudistuksen isäntäkunta malli on toivottoman kankea, kallis ja hidas. Sillä ei Suomen terveydenhuollon kustannuksiin pystytä vaikuttamaan. Eikö Salossa ole jo huomattu tämä leveiden hartioiden silmänkääntötemppu. Tuliko lisää rahaa, tehostuiko palvelu, loppuiko pendelöinti ?
Kaikki meni juuri päinvastoin.
Asiakkaan tulee aina saada valita palvelun tuottaja itse, se laittaa vipinää kinttuihin ja luo tuottavuutta töihin.
Terveyspalveluissa voitaisiin ottaa oppia vaikka huoltoasemista ja kauppaliikkeistä, kun saman alan liikkeiden ovet ovat vierekkäin. Terveyskeskuksessakin voisi aivan hyvin olla myös yksityinen, vaikka vähän kalliimpikin osasto ja maksaja sitten itse päättäisi kumpaa palvelua käyttäisi.
- vapaa kilpailu
Miksi ei kiitos meni uudelleen, jossa 1. kerralla palvelu epäonnistui ? Ainakin olisit voinut valita toisen lääkärin.
Elämme markkkintaloudessa.Tästä kirjoituksestani on jo aikaa..mutta törmäsin tähän alullepanemaani ketjuun..JOS olisin muistanut lääkärin nimen , en olisi mennyt toista kertaa hänelle..mutta olen onneton nimien kanssa..mutta ei siinä mitään..jouduin hänen vastaanotolleen vielä kolmannen kerran , Salon Mehiläisessä , johon hän on siirtynyt lopetettuan Terveystalossa.
Minulla oli poskiontelon tulehdus.Jälleen hänellä sama pitkä äänetön tuijotus..en voinut muuta kun repesin nauramaan , ja sanoin etten tiedä mitä NYT TUIJOTAT , mutta älä ainakaan kirjoita diagnoosiks selkäkipu niin kuin kaksi kertaa Terveystalossa .Lisäsin vielä etten halua sairaslomaa..vaan antibiootit ja duactiinia ...nyt olen painanut nimen mieleen , ja tälle herralle en enään eurojani kanna...
- säikähdin
Ei minulla Terveystaloa vastaan ole mitään, mutta Salon yksikössä työskentelevät lääkärit eivät minua ainakaan saaneet vakuuttuneeksi.
Mielummin asioisin Turun Terveystalossa.
En yhtään ihmettele ap:n saamaa käsitystä..- Anonyymi
Eivät ole parempia Turussakaan. Väärä diagnoosi, osa oireista jätettiin kokonaan kirjaamatta. 3 tuntia lääkärikäynnin jälkeen kotoa ambulanssilla sairaalaan.
- Ihan jees
No onhan Salossa myös suomalainen yksityinen terveysasema. Rahat jäävät Suomeen ja peräti Saloon. Kerran olen käynyt ja hyvää palvelua sain. Tämäkin yksi vaihtoehto.
- Anonyymi
Sama täällä. Raha kelpasi, mutta vastinetta en noin 100€ saanut.
Uskomattoman tökeröä palvelua.
Terveystalon ovi pysyy kiinni paitsi mammografia seulonnassa käyn. - Anonyymi
Jos menet Turkuun, katso etukäteen ettei sama lääkäri ole kuin Salossa. Osa kiertää eri paikoissa
- Anonyymi
Varasin kiireessä ajan Terveystalosta Salon kohdalta. Kun aikani odottelin vastaanoton alkamista, niin lääkäri soittaa ja kertoo että olen varannut ETÄVASTAANOTON. Näytä siinä sitten tulehtunutta haavaa. Ajanvaraus systeemi netissä on ihan p.stä, kun varaan ajan Salon kohdalta, niin lääkäri on jossain hevonkuusessa.
- Anonyymi
Hyvä ettet päässyt Terveystalon lääkäriin. Väärä diagnoosi. Osa oireista jätettiin kirjaamatta. 3 tuntia lääkärissä käynnin jälkeen kotoa ambulanssilla kiireellisenä sairaalaan.
- Anonyymi00014
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ettet päässyt Terveystalon lääkäriin. Väärä diagnoosi. Osa oireista jätettiin kirjaamatta. 3 tuntia lääkärissä käynnin jälkeen kotoa ambulanssilla kiireellisenä sairaalaan.
Kyllä ne Turunkin Terveystalossa ryssii ja hoitavat, siis "hoitavat" ja diagnosoivat ihan päin vittua. Ainakin Humalistonkadun yksikössä. On siellä muutama hyvä ja asiallinen lääkärikin, mutta suuri osa taas on ihan jotain muuta. Meidän työterveyshuolto on siellä, niin sen vuoksi olen siellä asioinut. Taso on vielä laskenut todella alas muutamassa vuodessa.
2024 kesällä sairastuin keuhkokuumeeseen, kuten todella moni muukin, kun silloin oli poikkeuksellinen mykoplasma-tartuntojen vuosi. Olin ollut reilu viikon rajussa kuumeessa, sahasi 39,5-40,5 välillä, niin lääkäri hoiti sitä vain virusperäisenä pikkulenssuna.
Juhannusviikon torstaina kävin siellä vielä vika kerran, niin hän sanoi, ettei kyseessä ole missään nimessä ainakaan keuhkokuume. Verosi siihen, kun hengitysäänet oli suht normaalit. Käski vielä mennä pyhinä päivystykseen, jos "haluan pyhien aikaan tavata lääkäriä". Seuraavana aamuna oäivystykseen sitten, igmetelivät saamaani hoitoa ja kohtelua ja mut laitettiin heti ekana röntgenkuvaukseen. Ja päivystysvuoroa hoitanut kandi sanoi, et mulla on just se keuhkokuume, mitä ei pitänyt missään nimessä olla. Danoi vielä, että röntgenkuvat olisi pitänyt ottaa jo alkuviikosta ja diagnoosia ei ikinä muutenkaan tehdä pelkkien hengitysäänien perusteella. Eka tablettien kanssa kotiin, mutta maanantaina uudestaan päivystykseen, kun tablettiantibiootit eivät twhonneet ja tilanne oli muutenkin pahentunut selvästi perjantaista. Sitten kiireesti osastolle ja siellä menikin viikko samantien, sain myös vakavia hengitysvajekohtauksia. Sitten jo viikko osastolta päästyäni tt-lekuri meinasi laittaa mut jälopputsrkadtukseen ja töihin, vaikja mulla oli vielä antibioottikuuri päällä ja muutenkin olisi pitänyt odottaa liki 2kk, ennen kuin ne olisi voitu ottaa. Että siitäkin sai tapella tosissaan, kun sen kertainen tt-lekuri vain intti kuin pikkujätkä, et kyllä tää jo hyvä on ja ei muuta kun röntgeniin vain. Mä päösinkin vasta loppuviimeksi syyskuulla palailemasn työhön, sen verran huono tilanne oli mulla. Ja ihan vain sen takia, kun yksi pölö ei viitsinyt/osannut tehdä työtään kunnolla. Paha tulanne olisi ollut muutenkin, mutta se pahensi sitä entisestään, kun viikko vitkuteltiin. Ja jos olisin jäänyt odottamaan pelkän työterveyshuollon varaan, niin olisin varmaan jo kuollut. Tämä lääkäri vielä joka teki tämän virhediagnoosin, kehtasi taivastella, että oli se sittenkin keuhkokuume, en olisi kyllä uskonut, kun kävin vielä yhden kerran hänen vastaanotolla. Samalla sanou, että hän vaihtaa työpaikkaa, eli emme enää tule tapaamaan tämän vastaanoton jälkeen. Eli oli jotain hyvääkin sentään. Joko pelästyi itse niin paljon joutuvansa vadtuuseen virheestään, tai sitten oli saanut potkut, jos oli tehnyt enemmänkin näitä virhediagnooseja. Ei tuota muulka selitä, että mua hoitanut lääkäri vaihtaa kiireellä työpaikkaa muutama viikko srn jälkeen, kun oli tehnyt noinkin vakavan hoitovirheen. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kyllä ne Turunkin Terveystalossa ryssii ja hoitavat, siis "hoitavat" ja diagnosoivat ihan päin vittua. Ainakin Humalistonkadun yksikössä. On siellä muutama hyvä ja asiallinen lääkärikin, mutta suuri osa taas on ihan jotain muuta. Meidän työterveyshuolto on siellä, niin sen vuoksi olen siellä asioinut. Taso on vielä laskenut todella alas muutamassa vuodessa.
2024 kesällä sairastuin keuhkokuumeeseen, kuten todella moni muukin, kun silloin oli poikkeuksellinen mykoplasma-tartuntojen vuosi. Olin ollut reilu viikon rajussa kuumeessa, sahasi 39,5-40,5 välillä, niin lääkäri hoiti sitä vain virusperäisenä pikkulenssuna.
Juhannusviikon torstaina kävin siellä vielä vika kerran, niin hän sanoi, ettei kyseessä ole missään nimessä ainakaan keuhkokuume. Verosi siihen, kun hengitysäänet oli suht normaalit. Käski vielä mennä pyhinä päivystykseen, jos "haluan pyhien aikaan tavata lääkäriä". Seuraavana aamuna oäivystykseen sitten, igmetelivät saamaani hoitoa ja kohtelua ja mut laitettiin heti ekana röntgenkuvaukseen. Ja päivystysvuoroa hoitanut kandi sanoi, et mulla on just se keuhkokuume, mitä ei pitänyt missään nimessä olla. Danoi vielä, että röntgenkuvat olisi pitänyt ottaa jo alkuviikosta ja diagnoosia ei ikinä muutenkaan tehdä pelkkien hengitysäänien perusteella. Eka tablettien kanssa kotiin, mutta maanantaina uudestaan päivystykseen, kun tablettiantibiootit eivät twhonneet ja tilanne oli muutenkin pahentunut selvästi perjantaista. Sitten kiireesti osastolle ja siellä menikin viikko samantien, sain myös vakavia hengitysvajekohtauksia. Sitten jo viikko osastolta päästyäni tt-lekuri meinasi laittaa mut jälopputsrkadtukseen ja töihin, vaikja mulla oli vielä antibioottikuuri päällä ja muutenkin olisi pitänyt odottaa liki 2kk, ennen kuin ne olisi voitu ottaa. Että siitäkin sai tapella tosissaan, kun sen kertainen tt-lekuri vain intti kuin pikkujätkä, et kyllä tää jo hyvä on ja ei muuta kun röntgeniin vain. Mä päösinkin vasta loppuviimeksi syyskuulla palailemasn työhön, sen verran huono tilanne oli mulla. Ja ihan vain sen takia, kun yksi pölö ei viitsinyt/osannut tehdä työtään kunnolla. Paha tulanne olisi ollut muutenkin, mutta se pahensi sitä entisestään, kun viikko vitkuteltiin. Ja jos olisin jäänyt odottamaan pelkän työterveyshuollon varaan, niin olisin varmaan jo kuollut. Tämä lääkäri vielä joka teki tämän virhediagnoosin, kehtasi taivastella, että oli se sittenkin keuhkokuume, en olisi kyllä uskonut, kun kävin vielä yhden kerran hänen vastaanotolla. Samalla sanou, että hän vaihtaa työpaikkaa, eli emme enää tule tapaamaan tämän vastaanoton jälkeen. Eli oli jotain hyvääkin sentään. Joko pelästyi itse niin paljon joutuvansa vadtuuseen virheestään, tai sitten oli saanut potkut, jos oli tehnyt enemmänkin näitä virhediagnooseja. Ei tuota muulka selitä, että mua hoitanut lääkäri vaihtaa kiireellä työpaikkaa muutama viikko srn jälkeen, kun oli tehnyt noinkin vakavan hoitovirheen.Sen verran jatkoa tuohon Humalistonkadun yksikön toimintaan, mitä se on ollut tuon keuhkokuumeeni jälkeen.
Myöhemmin toinen polveni alkoi oireilemaan, ei johtunut tuosta keuhkokuumeesta vaan oli todennäköisesti työssä tai vapaa-ajan liikunnan tiimoilla tapahtunut jonkin asteinen vahinko ja sen seuraus.
Pitkitin sitä vielä, muta tammikuussa 2025 sitten menin lääkäriin siitä ja totta kai tuohon Humalistonkadun työterveyteemme.
Sen verran löytyi sitten muutaman käyntikerran päätteeksi, että mulla oli jonkinasteinen kierukkavamma ja siihen lisäksi oli kehittynyt suurehko Bakerin kysta.
Niin silti asiaa veivattiin edes takaisin, käsketiin vaan liikkua reilusti ja siihen malliin, että mitä pahemmin sattuu, sitä kovempaa rasitusta. Sairaslomaa eikäe des kunnollisia kipulääkkeitä annettu. Polvi oli niin kipeä, ettei uiminenkaan edes luonnistyunut kunnolla saati normaalisti, ja sen pitäisi olla oikein nivelystävällistä liikuntaa. Polvi myöskin lukittui vähän väliä ja välillä todella pahasti.
Tämä nimetty tt-lääkärimme, joka oli tämän keuhkokuumesählärin kanssa toisena nimettynämme(ja on vielä nykyäänkin), kieltäytyi eräällä vastaanotolla tutkimasta polveani, vaikka olin sen vuoksi nimenomaan varannut hänelle ajan. melkeinpä räjähti heti ensimmäisenä, että no etkö sä muka nyt pysty yhtään mitään sen kanssa tekemään, ja sitten kieltäytyi edes tutkimasta polveani millään tavoin. Totesi, että se ei ole millään tavoin oleellinen asia nyt tämän käynnin yhteydessä, vaan laittoi minulle lähetteen verensokerimittauksiin, koska ne "ovat varmasti pielessä ja vaativat tutkimusta". Sama jannu yritti väkisin mulle saada kolesterolilääkityksen paria vuotta aiemmin 5,2 olleen kolesteroliarvon perusteella, koska se oli jo "hengenvaarallisen ja lähestulkoon tappavan korkea". Viitearvorajahan on tuossa se 5.
Sitten kuukausia kestäneen vääntämisen jälkeen ja yhden potilasasiamiehen yhteydenoton jälkeen hän antoi periksi ja sanoi, että jos laskee ilman lääkitystä viitearvoihin edes nippa nappa, niin se on sitten todella hyvä. Ja puolen vuoden päästä, kun ne olivat viitearvoissa ja mainitsin asiasta, että laskihan ne ilman lääkkeitä, niin totesikin että tuo 4,7 kolesteroliarvo on painoiselleni tosi huono arvo ja vaatisi edelleenkin hoitoa.
No, kuitenkin. Tosiaan haistatti pitkät polvikivulleni, haukkui saamani polven uä-kuvauksenkin pystyyn väittäen, että sillä koneella voi kuvata vaikka talon seinää ja sillä saa paremman kuvan polvestani kuin sitä itseään kuvaamalla. Kysyi yhtäkkiä todella alentavasti, että "uiminenhan oli se sinun JUTTUSI??", "meinaatko pärjätä tuolla särkylääkemäärällä mitä edellinen lääkäri sinulle määräsi?" Ja haukkui minut pystyyn tuosta keuhkokuumeestani, koska olin "tuhlannut ja tuhrannut" sen sairastamiseen niin pitkän aikaa. Kehtasi vielä väittää, etten olisi edes saanut koko keuhkokuumetta, ellen olisi ylipainoinen. Eli kehtasi väittää, että keuhkokuume on ainoastaan ylipainoisten ja lihavien tartuntatauti. Vaikka tuolloin omasta tuttavapiiristänikin todella moni sairastui siihen ja osa joutui myöskin sairaalahoitoon. Ja näistä sairaalahoitoa tarvinneista useimmat olivat normipainoisia ja todella laihoja jopa. Eräskin kaverini, joka oli sairalaassa 3 viikkoa ja siitä viikonverran teholla, on 185cm pitkä ja painaa 70kg, eli ei ole lihava.
Ihan tällaista ja olin itsekin sen verran ymmällänikin hänen käytöksestään, etten sillä kerralla oikein saanut aikaiseksi edes puolustautua. Niinpä lähdin vastaanotolta labran kautta pois. Mutta seuraavalla kerralla, kun kävin kuulemassa tulokset, annatin tulla kaiken suoraan hänelle päin naamaa. Puhuin koko aika rauhallisesti ja asiallisesti, mutta haukuin koko Terveystalon väen amatöörilaumaksi, jotka eivät osaa tehdä diagnoosejakaan kuten kuuluu. Sanoin juuri tuosta edelliskesän virhediagnoosistakin, että siitä se johtui, että keuhkokuumeeni meni niin pahaksi. Totesin vielä senkin, että multa nyt ei ole kuumetta mitattu punnitsemalla ainakaan vielä, mutta eiköhän sekin kerta tule tässä vielä. Nimittäin tuo tt-lääkäri pisti yhden myöskin hieman tukevan työkaverini vaakalle ja alkoi hänellekin sössötämään painojuttuja ohittaen vastaanotolle hakeutumisen syyn, mikä työkaverini kohdalla oli koronan aiheuttama hengitystieinfektio, mikä oli mm nostanut kovan kuumeen.
Hän oli vielä suuttunut, kun työkaverini oli mitään sanomatta noussut ylös ja alkanut laittamaan takkia päälleen. Ja kun oli kollegaltani kysynyt, että mitä hän nyt meinaa?, niin hän oli vain vastannut, että "En nyt tiedä oikein, mutta ajattelin lähteä tästä lääkäriin" Ja oli vielä lisännyt, että kun hän oli lääkäriin tulossa mutta ei vissiin ole oikeassa paikassa.
Itse kun vuodatukseni jälkeen lähdin pois, niin tuo mut haukkunut lääkäri sanoi nöyrästi, että tule vain hänelle jatkossa, jos ja kun polvesi vielä vaivaa niin hän kyllä hoitaa sitä. Totesin vain, että luuletko nyt helvetti ihan tosiaan, että tulen, eiköhän tää meidän asiakassuhde ole jo nyt viimeistään taputeltu loppuun. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sen verran jatkoa tuohon Humalistonkadun yksikön toimintaan, mitä se on ollut tuon keuhkokuumeeni jälkeen.
Myöhemmin toinen polveni alkoi oireilemaan, ei johtunut tuosta keuhkokuumeesta vaan oli todennäköisesti työssä tai vapaa-ajan liikunnan tiimoilla tapahtunut jonkin asteinen vahinko ja sen seuraus.
Pitkitin sitä vielä, muta tammikuussa 2025 sitten menin lääkäriin siitä ja totta kai tuohon Humalistonkadun työterveyteemme.
Sen verran löytyi sitten muutaman käyntikerran päätteeksi, että mulla oli jonkinasteinen kierukkavamma ja siihen lisäksi oli kehittynyt suurehko Bakerin kysta.
Niin silti asiaa veivattiin edes takaisin, käsketiin vaan liikkua reilusti ja siihen malliin, että mitä pahemmin sattuu, sitä kovempaa rasitusta. Sairaslomaa eikäe des kunnollisia kipulääkkeitä annettu. Polvi oli niin kipeä, ettei uiminenkaan edes luonnistyunut kunnolla saati normaalisti, ja sen pitäisi olla oikein nivelystävällistä liikuntaa. Polvi myöskin lukittui vähän väliä ja välillä todella pahasti.
Tämä nimetty tt-lääkärimme, joka oli tämän keuhkokuumesählärin kanssa toisena nimettynämme(ja on vielä nykyäänkin), kieltäytyi eräällä vastaanotolla tutkimasta polveani, vaikka olin sen vuoksi nimenomaan varannut hänelle ajan. melkeinpä räjähti heti ensimmäisenä, että no etkö sä muka nyt pysty yhtään mitään sen kanssa tekemään, ja sitten kieltäytyi edes tutkimasta polveani millään tavoin. Totesi, että se ei ole millään tavoin oleellinen asia nyt tämän käynnin yhteydessä, vaan laittoi minulle lähetteen verensokerimittauksiin, koska ne "ovat varmasti pielessä ja vaativat tutkimusta". Sama jannu yritti väkisin mulle saada kolesterolilääkityksen paria vuotta aiemmin 5,2 olleen kolesteroliarvon perusteella, koska se oli jo "hengenvaarallisen ja lähestulkoon tappavan korkea". Viitearvorajahan on tuossa se 5.
Sitten kuukausia kestäneen vääntämisen jälkeen ja yhden potilasasiamiehen yhteydenoton jälkeen hän antoi periksi ja sanoi, että jos laskee ilman lääkitystä viitearvoihin edes nippa nappa, niin se on sitten todella hyvä. Ja puolen vuoden päästä, kun ne olivat viitearvoissa ja mainitsin asiasta, että laskihan ne ilman lääkkeitä, niin totesikin että tuo 4,7 kolesteroliarvo on painoiselleni tosi huono arvo ja vaatisi edelleenkin hoitoa.
No, kuitenkin. Tosiaan haistatti pitkät polvikivulleni, haukkui saamani polven uä-kuvauksenkin pystyyn väittäen, että sillä koneella voi kuvata vaikka talon seinää ja sillä saa paremman kuvan polvestani kuin sitä itseään kuvaamalla. Kysyi yhtäkkiä todella alentavasti, että "uiminenhan oli se sinun JUTTUSI??", "meinaatko pärjätä tuolla särkylääkemäärällä mitä edellinen lääkäri sinulle määräsi?" Ja haukkui minut pystyyn tuosta keuhkokuumeestani, koska olin "tuhlannut ja tuhrannut" sen sairastamiseen niin pitkän aikaa. Kehtasi vielä väittää, etten olisi edes saanut koko keuhkokuumetta, ellen olisi ylipainoinen. Eli kehtasi väittää, että keuhkokuume on ainoastaan ylipainoisten ja lihavien tartuntatauti. Vaikka tuolloin omasta tuttavapiiristänikin todella moni sairastui siihen ja osa joutui myöskin sairaalahoitoon. Ja näistä sairaalahoitoa tarvinneista useimmat olivat normipainoisia ja todella laihoja jopa. Eräskin kaverini, joka oli sairalaassa 3 viikkoa ja siitä viikonverran teholla, on 185cm pitkä ja painaa 70kg, eli ei ole lihava.
Ihan tällaista ja olin itsekin sen verran ymmällänikin hänen käytöksestään, etten sillä kerralla oikein saanut aikaiseksi edes puolustautua. Niinpä lähdin vastaanotolta labran kautta pois. Mutta seuraavalla kerralla, kun kävin kuulemassa tulokset, annatin tulla kaiken suoraan hänelle päin naamaa. Puhuin koko aika rauhallisesti ja asiallisesti, mutta haukuin koko Terveystalon väen amatöörilaumaksi, jotka eivät osaa tehdä diagnoosejakaan kuten kuuluu. Sanoin juuri tuosta edelliskesän virhediagnoosistakin, että siitä se johtui, että keuhkokuumeeni meni niin pahaksi. Totesin vielä senkin, että multa nyt ei ole kuumetta mitattu punnitsemalla ainakaan vielä, mutta eiköhän sekin kerta tule tässä vielä. Nimittäin tuo tt-lääkäri pisti yhden myöskin hieman tukevan työkaverini vaakalle ja alkoi hänellekin sössötämään painojuttuja ohittaen vastaanotolle hakeutumisen syyn, mikä työkaverini kohdalla oli koronan aiheuttama hengitystieinfektio, mikä oli mm nostanut kovan kuumeen.
Hän oli vielä suuttunut, kun työkaverini oli mitään sanomatta noussut ylös ja alkanut laittamaan takkia päälleen. Ja kun oli kollegaltani kysynyt, että mitä hän nyt meinaa?, niin hän oli vain vastannut, että "En nyt tiedä oikein, mutta ajattelin lähteä tästä lääkäriin" Ja oli vielä lisännyt, että kun hän oli lääkäriin tulossa mutta ei vissiin ole oikeassa paikassa.
Itse kun vuodatukseni jälkeen lähdin pois, niin tuo mut haukkunut lääkäri sanoi nöyrästi, että tule vain hänelle jatkossa, jos ja kun polvesi vielä vaivaa niin hän kyllä hoitaa sitä. Totesin vain, että luuletko nyt helvetti ihan tosiaan, että tulen, eiköhän tää meidän asiakassuhde ole jo nyt viimeistään taputeltu loppuun.Pääsin sitten yhdelle järkevälle työterveyslääkärille, sellainenkin kyllä löytyi Terveystalosta, ja hän otti asiakseen hoitaa polveni hoitoa eteen päin, mutta vähän joka paikasta, minne hän mut laittoi, vedettiin mattoa alta. Talon oma ortopedi melki haistatti pitkät, käski vain alkaa vetämään Ozempicia, kun "se auttaa käytännöllisesti katsoen ihan kaikkeen". Pallottelun aikana kystakin puhkesi aiheuttaen aika kivut ja rajoitti elämää entisestään, mikä hankaloitti kaikkea. Silti vaan käskettiin liikkumaan ja painamaan duunia ym. Sitten vasta, kun Tyksin ortopedi otti yhteyttä heihin ja sanoi, miten asiaa kuuluu hoitamaan. Mm riittävän pitkä sairasloma ja kyynärsauvat käyttöön, jotta polvi saa rauhoittua oireettomaksi ja sitten vasta aletaan tämä konservatiivinen hoito kortisonipistoksen avulla. Niin tehtiinkin ja polvi nyt tointuikin suht hyväksi.
Kysta tosin alkoi täyttymään uudestaan ja kortisonia ei heti voitu antaa puhkeamisen jälkeen, koska se olisi valunut kystanesteen mukana alas jalkaan. Joten sekin pitkitti hoitoa. Mutta jos tuo kaikki olisi aloitettu jo tammikuussa, niin olisin tuolta osin tullut kuntoon jo maaliskuuhun mennessä.
Talon radiologi ei tosin suostunut myöhemmin tyhjentämään uutta kystaa lääkärin lähetteestä huolimatta, joten se puhkesi viime syksynä uudestaan. Silloin taas pitkä sairasloma, sillä kertaa mukisematta, ja sitten varoajan jälkeen uusi kortisonipistos. Mutta tuotakaan hoitosuunnitelmaa ja seurantaa ei olisi varmaan vieläkään edes harkittu, ellei siihen olisi tyksistä tullut käskyä/vahvaa kehoitusta, missä sanottiin tuolloin, ettei tuo polvi tule paremmaksi juoksuttamalla sitä pahimmassa vaiheessa.
Ja nyt sitten kävin tammikuulla verensokerikokeissa, oli ihan työterveyden päähänpisto, kun mulla oli viime vuonna heti joulun mässäilyjakson jälkeen pitkä sokeriarvo 43.
Ja sama oli nytkin, oli joulun pyhien jälkeen arvot koholla ja paasto oli heikentyneen sokerisiedon tasoa. Niin eka maaniteltiin taas sitä Ozempicia melkeinpä kiimaisena, että kun se on niin hyvä laihtumiseen, että sitä kannattaa käyttää, vaikkei olisi tarvettakaan. En nyt suostu lääkelaihdutukseen sen enempää kuin lihavuusleikkaukseen, mihin mua myös yritettiin väsyttämällä saada suostumaan aikanaan jo 26 painoindeksillä terveystalon toimesta. Tietty kun heillä se maksaa 13000€ ja lähetteen tehnyt lääkäri saa noista lähetteistä kaiketi jonkun laskutuspalkkionkin heiltä ja mitä tuossa nyt onkin uutisoitu Terveystaloon liittyen. Mutta no kuitenkin..
Sanottiin vielä, että jo 10kg laihtuminen pudottaisi sokeriarvojani reilusti alaspäin, luultavasti jopa normaaliarvoihin, eikä lääkityksiä tarvittaisi aloittaa. Mutta kun kieltäydyin taasen lääkelaihduttamisesta, niin lääkäri sitten päättikin, että mun on tultava uusintamittauksiin muutaman viikon päästä ja jos niistä tulee vähintään tietyn suuruinen sokeriarvo, niin diabeteslääkitys aloitetaan. Niin ihmeesti lääkelaihduttamisesta kieltäytyminen johtikin tähän sitten, että mulle nyt yritetään sitten saada diabeteskriteerit täyteen, ett äsaataisiin lääkitys aloitettua. Ja olen ihan varma, että jos nyt se mainittu arvo tulee ko kokeesta, niin Ozempic on se, mitä määräävät heti siihen. Vaikka ei ole edes ensisijaisesti määrättävä lääke diabeteksen hoidossakaan, vaikka onkin diabeteslääke. Metformiinihan se on ja Ozempicia yleensä määrätään vasta/ainoastaan siinä vaiheessa, jos metformiini ei jostain syystä anna tarpeeksi tehokasta vastetta tai se ei sovi muuten potilaalle tai tilanne on muuten niin paha, että insuliinia tarvitaan. Mutta tosiaan, tuo hoito- ja diagnostiikkatouhu on ihan ulalla Terveystalossa myöskin.
Ja kun tuo uusintakoe, minkä lääkäri määräsi minulle, on vielä se kapilläärikoe, eli sormenpäästä tehtävä koe. Ja sitä ei käytetä diabeteksen diagnosoinnissa tai diagnoosin varmentamisessa, oireisella eikä varsinkaan oireettomalla. Eli kyseessä on aina paasto ja/tairasituskoe. Lekuri vielä sanoi, ettät ehdään uusi paastokoe, vaikkakin mainitsi jotain sormenpääkokeesta. Potilaskertomukseenkin oli kirjoittanut, että kuukauden päästä paastokoe, ja lähetteessä taas sanotaan, että tämä koe ei vaadi paastoa ja ennen näytteenottoa voi syödä kevyen ateriankin. Eli ihan humpuukia tämäkin tuntuu olevan. Samaa tasoa kuin keuhkokuumeeni kanssa, puutteellisella tutkimuksella ja kokeilla ollaan tekemässä diagnoosia.
Lähetin viestiä tälle lääkärillekin, että mikä juttu tuo nyt oikein on ja kysyin juurikin, että voiko sen lähetteen nyt edes vaihtaa rasituskokeeseen, mikä olisi ainakin oikeasti tarkka ja diagnoosiin vaadittava&suositeltu koe. Hän ei ole vastannut vieläkään mitään, vaikka tästä on jo liki 2vko aikaa, kun pyysin häneltä yhteydenottoa asian tiimoilta.
Kun tuo sormenpääkoe voi antaa terveellekin diabeteskriteerit täyttävän tuloksen ja päinvastoin.
Eli tuntuu, että ollaan taas tekemässä virheellistä diagnoosia, kuten tuolloin keuhkokuumeeni kanssa. Nyt vain yritetään varmistaa se, mitä mulla ei välttämättä ainakaan edes ole, eli diabetes. - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Pääsin sitten yhdelle järkevälle työterveyslääkärille, sellainenkin kyllä löytyi Terveystalosta, ja hän otti asiakseen hoitaa polveni hoitoa eteen päin, mutta vähän joka paikasta, minne hän mut laittoi, vedettiin mattoa alta. Talon oma ortopedi melki haistatti pitkät, käski vain alkaa vetämään Ozempicia, kun "se auttaa käytännöllisesti katsoen ihan kaikkeen". Pallottelun aikana kystakin puhkesi aiheuttaen aika kivut ja rajoitti elämää entisestään, mikä hankaloitti kaikkea. Silti vaan käskettiin liikkumaan ja painamaan duunia ym. Sitten vasta, kun Tyksin ortopedi otti yhteyttä heihin ja sanoi, miten asiaa kuuluu hoitamaan. Mm riittävän pitkä sairasloma ja kyynärsauvat käyttöön, jotta polvi saa rauhoittua oireettomaksi ja sitten vasta aletaan tämä konservatiivinen hoito kortisonipistoksen avulla. Niin tehtiinkin ja polvi nyt tointuikin suht hyväksi.
Kysta tosin alkoi täyttymään uudestaan ja kortisonia ei heti voitu antaa puhkeamisen jälkeen, koska se olisi valunut kystanesteen mukana alas jalkaan. Joten sekin pitkitti hoitoa. Mutta jos tuo kaikki olisi aloitettu jo tammikuussa, niin olisin tuolta osin tullut kuntoon jo maaliskuuhun mennessä.
Talon radiologi ei tosin suostunut myöhemmin tyhjentämään uutta kystaa lääkärin lähetteestä huolimatta, joten se puhkesi viime syksynä uudestaan. Silloin taas pitkä sairasloma, sillä kertaa mukisematta, ja sitten varoajan jälkeen uusi kortisonipistos. Mutta tuotakaan hoitosuunnitelmaa ja seurantaa ei olisi varmaan vieläkään edes harkittu, ellei siihen olisi tyksistä tullut käskyä/vahvaa kehoitusta, missä sanottiin tuolloin, ettei tuo polvi tule paremmaksi juoksuttamalla sitä pahimmassa vaiheessa.
Ja nyt sitten kävin tammikuulla verensokerikokeissa, oli ihan työterveyden päähänpisto, kun mulla oli viime vuonna heti joulun mässäilyjakson jälkeen pitkä sokeriarvo 43.
Ja sama oli nytkin, oli joulun pyhien jälkeen arvot koholla ja paasto oli heikentyneen sokerisiedon tasoa. Niin eka maaniteltiin taas sitä Ozempicia melkeinpä kiimaisena, että kun se on niin hyvä laihtumiseen, että sitä kannattaa käyttää, vaikkei olisi tarvettakaan. En nyt suostu lääkelaihdutukseen sen enempää kuin lihavuusleikkaukseen, mihin mua myös yritettiin väsyttämällä saada suostumaan aikanaan jo 26 painoindeksillä terveystalon toimesta. Tietty kun heillä se maksaa 13000€ ja lähetteen tehnyt lääkäri saa noista lähetteistä kaiketi jonkun laskutuspalkkionkin heiltä ja mitä tuossa nyt onkin uutisoitu Terveystaloon liittyen. Mutta no kuitenkin..
Sanottiin vielä, että jo 10kg laihtuminen pudottaisi sokeriarvojani reilusti alaspäin, luultavasti jopa normaaliarvoihin, eikä lääkityksiä tarvittaisi aloittaa. Mutta kun kieltäydyin taasen lääkelaihduttamisesta, niin lääkäri sitten päättikin, että mun on tultava uusintamittauksiin muutaman viikon päästä ja jos niistä tulee vähintään tietyn suuruinen sokeriarvo, niin diabeteslääkitys aloitetaan. Niin ihmeesti lääkelaihduttamisesta kieltäytyminen johtikin tähän sitten, että mulle nyt yritetään sitten saada diabeteskriteerit täyteen, ett äsaataisiin lääkitys aloitettua. Ja olen ihan varma, että jos nyt se mainittu arvo tulee ko kokeesta, niin Ozempic on se, mitä määräävät heti siihen. Vaikka ei ole edes ensisijaisesti määrättävä lääke diabeteksen hoidossakaan, vaikka onkin diabeteslääke. Metformiinihan se on ja Ozempicia yleensä määrätään vasta/ainoastaan siinä vaiheessa, jos metformiini ei jostain syystä anna tarpeeksi tehokasta vastetta tai se ei sovi muuten potilaalle tai tilanne on muuten niin paha, että insuliinia tarvitaan. Mutta tosiaan, tuo hoito- ja diagnostiikkatouhu on ihan ulalla Terveystalossa myöskin.
Ja kun tuo uusintakoe, minkä lääkäri määräsi minulle, on vielä se kapilläärikoe, eli sormenpäästä tehtävä koe. Ja sitä ei käytetä diabeteksen diagnosoinnissa tai diagnoosin varmentamisessa, oireisella eikä varsinkaan oireettomalla. Eli kyseessä on aina paasto ja/tairasituskoe. Lekuri vielä sanoi, ettät ehdään uusi paastokoe, vaikkakin mainitsi jotain sormenpääkokeesta. Potilaskertomukseenkin oli kirjoittanut, että kuukauden päästä paastokoe, ja lähetteessä taas sanotaan, että tämä koe ei vaadi paastoa ja ennen näytteenottoa voi syödä kevyen ateriankin. Eli ihan humpuukia tämäkin tuntuu olevan. Samaa tasoa kuin keuhkokuumeeni kanssa, puutteellisella tutkimuksella ja kokeilla ollaan tekemässä diagnoosia.
Lähetin viestiä tälle lääkärillekin, että mikä juttu tuo nyt oikein on ja kysyin juurikin, että voiko sen lähetteen nyt edes vaihtaa rasituskokeeseen, mikä olisi ainakin oikeasti tarkka ja diagnoosiin vaadittava&suositeltu koe. Hän ei ole vastannut vieläkään mitään, vaikka tästä on jo liki 2vko aikaa, kun pyysin häneltä yhteydenottoa asian tiimoilta.
Kun tuo sormenpääkoe voi antaa terveellekin diabeteskriteerit täyttävän tuloksen ja päinvastoin.
Eli tuntuu, että ollaan taas tekemässä virheellistä diagnoosia, kuten tuolloin keuhkokuumeeni kanssa. Nyt vain yritetään varmistaa se, mitä mulla ei välttämättä ainakaan edes ole, eli diabetes.Kun aiemmin taas suljettiin pois se, mikä mulla nyt sitten sillä kertaa olikin, eli keuhkokuume.
Eli tällaista pelleilyä tuo Turun Terveystalon touhu on tosiaan ainakin tuolla Humalistonkadulla. - Anonyymi00020
Anonyymi00016 kirjoitti:
Pääsin sitten yhdelle järkevälle työterveyslääkärille, sellainenkin kyllä löytyi Terveystalosta, ja hän otti asiakseen hoitaa polveni hoitoa eteen päin, mutta vähän joka paikasta, minne hän mut laittoi, vedettiin mattoa alta. Talon oma ortopedi melki haistatti pitkät, käski vain alkaa vetämään Ozempicia, kun "se auttaa käytännöllisesti katsoen ihan kaikkeen". Pallottelun aikana kystakin puhkesi aiheuttaen aika kivut ja rajoitti elämää entisestään, mikä hankaloitti kaikkea. Silti vaan käskettiin liikkumaan ja painamaan duunia ym. Sitten vasta, kun Tyksin ortopedi otti yhteyttä heihin ja sanoi, miten asiaa kuuluu hoitamaan. Mm riittävän pitkä sairasloma ja kyynärsauvat käyttöön, jotta polvi saa rauhoittua oireettomaksi ja sitten vasta aletaan tämä konservatiivinen hoito kortisonipistoksen avulla. Niin tehtiinkin ja polvi nyt tointuikin suht hyväksi.
Eli tuntuu, että ollaan taas tekemässä virheellistä diagnoosia, kuten tuolloin keuhkokuumeeni kanssa. Nyt vain yritetään varmistaa se, mitä mulla ei välttämättä ainakaan edes ole, eli diabetes.Ei tuota kapilläärikoetta käytetä diabeteksen todentamisessa, todellakaan. Hätätilanteessa lääkäri voi tehdä lääkityspäätösen sen oerusteella, mutta ei muuten. Hätätilanteella tarkoitetaan tätä ns diabeteskohtausta, mikä tulee kun sokerit ovat joko vaarallisen alhaiset tai korkeat, ja potilas on tajuton ym.
Tuo työpaikan vaihtaminen oli jo ihmeenkin selkeä ja suora tehdyn hoitovirheen myöntäminen, minkä lääkäri teki keuhkokuumeesi tiimoilta. Vaikka varmaan oli vain itsekästä oman perseen suojelua tuo pakeneminen.
Tajusi itsekin mokanneensa oahemmin ja ajatteli varmaan pääsevänsä turvaan toiseen työpaikkaan, vielä jos on mokaillut ennenkin, kuten varmaan on. Tai sitten Terveystalo itse on huomannut, minkä tasoinen lääkäri on ja antanut potkut tai ainakin sanonut suoraan, että kyt kannattas lähteä muualle, ennen kuin tulee se ensimmäinen hoitovirhevainaja ja siitä seuraavat sanktiot.
Teitkö ilmoitusta tai olitko ylipäätään yhteydessä potilasasiavastaavaan saamasi hoidon ja kohtelun tiimoilta? Vaikja onhan ne vähän niin sun näin, yleensä seuraa vain huomautus ja parhaimmillaankin jopa pari vuotta kestävä vääntö asiasta ja virhehoitoa antanut taho ei silti ota suoraa vastuuta teoistaan. Mutta on siitä hyötyäkin, että huonosta hoidosta jää ns mustaa valkoiselle.
Teitkö ilmoituksen potilasasiav - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ei tuota kapilläärikoetta käytetä diabeteksen todentamisessa, todellakaan. Hätätilanteessa lääkäri voi tehdä lääkityspäätösen sen oerusteella, mutta ei muuten. Hätätilanteella tarkoitetaan tätä ns diabeteskohtausta, mikä tulee kun sokerit ovat joko vaarallisen alhaiset tai korkeat, ja potilas on tajuton ym.
Tuo työpaikan vaihtaminen oli jo ihmeenkin selkeä ja suora tehdyn hoitovirheen myöntäminen, minkä lääkäri teki keuhkokuumeesi tiimoilta. Vaikka varmaan oli vain itsekästä oman perseen suojelua tuo pakeneminen.
Tajusi itsekin mokanneensa oahemmin ja ajatteli varmaan pääsevänsä turvaan toiseen työpaikkaan, vielä jos on mokaillut ennenkin, kuten varmaan on. Tai sitten Terveystalo itse on huomannut, minkä tasoinen lääkäri on ja antanut potkut tai ainakin sanonut suoraan, että kyt kannattas lähteä muualle, ennen kuin tulee se ensimmäinen hoitovirhevainaja ja siitä seuraavat sanktiot.
Teitkö ilmoitusta tai olitko ylipäätään yhteydessä potilasasiavastaavaan saamasi hoidon ja kohtelun tiimoilta? Vaikja onhan ne vähän niin sun näin, yleensä seuraa vain huomautus ja parhaimmillaankin jopa pari vuotta kestävä vääntö asiasta ja virhehoitoa antanut taho ei silti ota suoraa vastuuta teoistaan. Mutta on siitä hyötyäkin, että huonosta hoidosta jää ns mustaa valkoiselle.
Teitkö ilmoituksen potilasasiavNiin ja tuo rosvoaminen tosiaan on heidän tapansa, vaikka sitä kai Mehiläinenkin tekee.
Eilen juuri uutisoituin iltalehdessä, kuinka esimerkiksi muutaman minuutin puhelusta oli laskutettu liki 300€ ka sitä puolusteltiin Terveystalon taholta kaikenlaisilla selityksillä. Hinta koostuu mm asiantuntijan tekemän työmäärän ja asian vaatiman tietotaidon määrällä ja millä kaikella. - Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ei tuota kapilläärikoetta käytetä diabeteksen todentamisessa, todellakaan. Hätätilanteessa lääkäri voi tehdä lääkityspäätösen sen oerusteella, mutta ei muuten. Hätätilanteella tarkoitetaan tätä ns diabeteskohtausta, mikä tulee kun sokerit ovat joko vaarallisen alhaiset tai korkeat, ja potilas on tajuton ym.
Teitkö ilmoituksen potilasasiavEn ollut noiden tiimoilta, valitettavasti, ja se kyllä on vituttanut jälkeen päin aika raakastikin.
Mulla oli silloin tärkeintä nyt vain selvitä siitä keuhkokuumeesta takaisin normikuntoon ja työkykyiseksi ja kyllähän se oli tehnyt vähän sellaiseksi "pökkelöksikin". Moni muukin saman sairastanut on sanonut samaa, että on aika pitkäänkin sellaisessa aivosumussakin muun lisäksi keuhkokuumetta sairastaessa ja sen jälkeenkin, kun siitä alkaa toipumaan. Niin vähän silläkin jäi ja kun tuo haahka lähti vielä Terveystalosta niin helvetinmoisella kiireellä karkuun toiselle töihin, niin jäi vähän silläkin. Ei tullut sitten enää kysyttyä neuvoakaan edes potilasasiavastaavalta, kun ajattelin jotenkin automaattisesti, että olisi mennyt niin hiton vaikeaksi tai jopa mahdottomaksi saada häntä edes jonkinmoisen vastuuseen virhediagnoosistaan. Tuskin sitä uuteen paikkaan saa kirjattua vanhan työoaikan mokia, niitä vakavempiakaan edes potilasasiavastaavan avulla... Että siinä mielessä vituttaa, kun onnistui pelastamaan perseensä kiirehtimällä pakoon. No, toivottavasti ei ole tappanut ketään uudessa paikassa....
Ja tuon toisen kanssa se vain jäi, ajattelin sen riittävän, kun annoin hänelle samalla mitalla takaisin. Tämä ketä haukkui mut pystyyn jo tuosta keuhkokuumeesta pelkästään. Vielä kun olin aiemmin tehnyt hänestä ilmoituksen vastaavalle toiseen asiaan liittyen. Mutta sitä isommalla syyllä tietty olisi pitänyt sen vastaanoton jälkeen ottaa vielä potilasasaiavastaavaan yhteyttä ja tehdä ilmoitus hänestä tarkan tilannekuvauksen kanssa. Olisi ehkä muuttanut muutakin käytäntöä tuolla "Teurastalossa" ja herättänyt ylempää väkeä myös todellisuuteen lääkäriensä touhuista, kun samasta tyypistä tulee reilu 1,5 vuoden sisällä toinenkin ilmoitus ja samalta asiakkaalta. Ja nyt on vähän myöhäistä. Joidenkin tahojen mukaan valitus täytyisi tehdä 3kk sisällä tapahtuneesta ja joidenkin toisten vuoden sisällä. Mutta joka tapauksessa, valitusaika on umpeutunut ja olisihan se ollut hankalampaa pistää asiaa eteen päin vaikka puolenkin vuoden päästä kuin että sen olisi tehnyt vaikka parin viikon sisällä.
Ja en olisi kyllä ehkä ihan uskonut, että sillä jäppisellä olisi ollut pokkaa heittäytyä ainakaan noin solvaavaksi. Tekisi mieli kyllä mainita nimeltäkin molemmat, tuon virhediagnosoija ja tämä "keuhkokuume on vain ylipainoisten tartuntatauti"-vittuilija. Mutta en viitsi ja taitaa olla laitontakin nimetä julkisesti, vaikka julkisessa ammatissa ovatkin.. - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
En ollut noiden tiimoilta, valitettavasti, ja se kyllä on vituttanut jälkeen päin aika raakastikin.
Mulla oli silloin tärkeintä nyt vain selvitä siitä keuhkokuumeesta takaisin normikuntoon ja työkykyiseksi ja kyllähän se oli tehnyt vähän sellaiseksi "pökkelöksikin". Moni muukin saman sairastanut on sanonut samaa, että on aika pitkäänkin sellaisessa aivosumussakin muun lisäksi keuhkokuumetta sairastaessa ja sen jälkeenkin, kun siitä alkaa toipumaan. Niin vähän silläkin jäi ja kun tuo haahka lähti vielä Terveystalosta niin helvetinmoisella kiireellä karkuun toiselle töihin, niin jäi vähän silläkin. Ei tullut sitten enää kysyttyä neuvoakaan edes potilasasiavastaavalta, kun ajattelin jotenkin automaattisesti, että olisi mennyt niin hiton vaikeaksi tai jopa mahdottomaksi saada häntä edes jonkinmoisen vastuuseen virhediagnoosistaan. Tuskin sitä uuteen paikkaan saa kirjattua vanhan työoaikan mokia, niitä vakavempiakaan edes potilasasiavastaavan avulla... Että siinä mielessä vituttaa, kun onnistui pelastamaan perseensä kiirehtimällä pakoon. No, toivottavasti ei ole tappanut ketään uudessa paikassa....
Ja tuon toisen kanssa se vain jäi, ajattelin sen riittävän, kun annoin hänelle samalla mitalla takaisin. Tämä ketä haukkui mut pystyyn jo tuosta keuhkokuumeesta pelkästään. Vielä kun olin aiemmin tehnyt hänestä ilmoituksen vastaavalle toiseen asiaan liittyen. Mutta sitä isommalla syyllä tietty olisi pitänyt sen vastaanoton jälkeen ottaa vielä potilasasaiavastaavaan yhteyttä ja tehdä ilmoitus hänestä tarkan tilannekuvauksen kanssa. Olisi ehkä muuttanut muutakin käytäntöä tuolla "Teurastalossa" ja herättänyt ylempää väkeä myös todellisuuteen lääkäriensä touhuista, kun samasta tyypistä tulee reilu 1,5 vuoden sisällä toinenkin ilmoitus ja samalta asiakkaalta. Ja nyt on vähän myöhäistä. Joidenkin tahojen mukaan valitus täytyisi tehdä 3kk sisällä tapahtuneesta ja joidenkin toisten vuoden sisällä. Mutta joka tapauksessa, valitusaika on umpeutunut ja olisihan se ollut hankalampaa pistää asiaa eteen päin vaikka puolenkin vuoden päästä kuin että sen olisi tehnyt vaikka parin viikon sisällä.
Ja en olisi kyllä ehkä ihan uskonut, että sillä jäppisellä olisi ollut pokkaa heittäytyä ainakaan noin solvaavaksi. Tekisi mieli kyllä mainita nimeltäkin molemmat, tuon virhediagnosoija ja tämä "keuhkokuume on vain ylipainoisten tartuntatauti"-vittuilija. Mutta en viitsi ja taitaa olla laitontakin nimetä julkisesti, vaikka julkisessa ammatissa ovatkin..Niin ja tuo nykyinen ykkösnimetty ei viitsi edes vastata, vaikka olen laittanut hänelle yhteydenottopyyntöä ja viestiä tässä reilu 3 viikon aikana tuosta sormenpäämittauksesta.
Juuri että vaihtaisi sen siihen sokerirasitustestiin, jos meinaa että mun täytyy käydä vielä uusintamittauksessa sokerien suhteen ja muutenkin tarkentaisi vähän, että mikä pointti tuossa on, kun itse puhui ja kirjoitti potilaskertomukseenkin paastokokeen tekemisestä ja sitten on kuitenkin seurantamittaus, mihin laittoi lähetteen. Ja lähetteessä tosiaan sanotaan, ettei paastota tarvitse ja ennen kokeenottoa voi syödäkin kevyesti.
Onneksi tulostin kummatkin ja otin muullakin tavoin nuo itselleni talteen, ettei ole pelkästään heidän sivuilla.
Ajattelin, etä ehkä otan yhteyttä ainakin tästä potilasasaivastaavaan ja kerron asiasta. hehän ei tietysti voikaan ottaa hoitoon ja sen sisältöön kantaa, mutta kysyisin muuten asiasta.
Juuri tuota, että väkisin tyrkytetään taas jotain lääkelaihdutusta ja kun en sitä huolinut, niin pistettiinkin uusintakokeisiin, vaikka ensin sanottiin, ettei niitä tässä vaiheessa tarvitse, koska arvot ovat vähän rajamailla ja ne on mahdollista hoitaa ilman sokerilääkitystä.
Eli tilanne on se, että olisi pitänyt suostua Ozempic-laihduttamiseen ja olla ilman sokerilääkitystä tai sitten mennä sokerimittauksiin, joissa tarkoitus kai olisi ainakin yrittää saada diabeteslääkitykseen riittävä sokeriarvo.
Ja tuokin juuri, että puhuu paastokoetta ja laittaa lähetteen kuitenkin tuollaiseen kokeeseen, mihin ei tarvita paastoa ja mikä ei edes kelpaa diabeteksen todentamiseen. Eikä vastaa sitten viesteihin. - Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
En ollut noiden tiimoilta, valitettavasti, ja se kyllä on vituttanut jälkeen päin aika raakastikin.
Ja en olisi kyllä ehkä ihan uskonut, että sillä jäppisellä olisi ollut pokkaa heittäytyä ainakaan noin solvaavaksi. Tekisi mieli kyllä mainita nimeltäkin molemmat, tuon virhediagnosoija ja tämä "keuhkokuume on vain ylipainoisten tartuntatauti"-vittuilija. Mutta en viitsi ja taitaa olla laitontakin nimetä julkisesti, vaikka julkisessa ammatissa ovatkin..Oletko ajatellut käydä vaikka ihan terveyskeskuksessa jatkossa?
Kun kerta hoito ja kohtelu on tuota tadoa Terveystalossa.
Vai onkonteiltä kielletty käymästä muualla kuin siellä, mistä tt-palvelut on ostettu? - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Oletko ajatellut käydä vaikka ihan terveyskeskuksessa jatkossa?
Kun kerta hoito ja kohtelu on tuota tadoa Terveystalossa.
Vai onkonteiltä kielletty käymästä muualla kuin siellä, mistä tt-palvelut on ostettu?Tarkoitan siis, että työnantaja vaatii ostetun terveyshuollon köyttämistä?
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tarkoitan siis, että työnantaja vaatii ostetun terveyshuollon köyttämistä?
Ei vaadi, päin vastoin, muuallakin saa käydä. Omalla/lähimmällä terveysasemalla ainakin, on ihan virallisestikin ilmoitettu käytäntö. Ja tuskin nyt suuttuisi tai muutakaan, vaikka kävisi esim Mehiläisessä. Kulut tietty täytyy muualla käydessä maksaa kaikki itse.
Se vaan on, ettei ainakaan terveyskeskuksessa huolita työssäkäyviä kovinkaan herkästi ainakaan hoitoon eikä vastaanotolle. Käytännössä vain hätätilanteessa päivystyksen kautta pääsee julkiselle. Mikä on perseestä, kun lakiinkin.on kirjattu, ettei työntekijän ole pakko käyttää tt:n ylimääräisiä terveyspalveluja, vaikka työnantaja olisi niistäkin tehmyt sopimuksen.
Yritin juuri saada ajan omalle terveyskeskukselle tuon sokerihomman takia, että saisi varmadti todentamiseen vaaditut kokeet ja hoidon alkamasn edellytetyllä tavalla, jos kriteerit täyttyvät, mutta lääkäriltä tuli kielteinen vastaus. Kun työterveydessä on jo yhdet kokeet tehty, niin asia tulee hoitaa siellä. Sanoi tosin, ettänjos homma ei etene "suunnitelmien mukaan" niin sitten heiltä aika - Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ei vaadi, päin vastoin, muuallakin saa käydä. Omalla/lähimmällä terveysasemalla ainakin, on ihan virallisestikin ilmoitettu käytäntö. Ja tuskin nyt suuttuisi tai muutakaan, vaikka kävisi esim Mehiläisessä. Kulut tietty täytyy muualla käydessä maksaa kaikki itse.
Se vaan on, ettei ainakaan terveyskeskuksessa huolita työssäkäyviä kovinkaan herkästi ainakaan hoitoon eikä vastaanotolle. Käytännössä vain hätätilanteessa päivystyksen kautta pääsee julkiselle. Mikä on perseestä, kun lakiinkin.on kirjattu, ettei työntekijän ole pakko käyttää tt:n ylimääräisiä terveyspalveluja, vaikka työnantaja olisi niistäkin tehmyt sopimuksen.
Yritin juuri saada ajan omalle terveyskeskukselle tuon sokerihomman takia, että saisi varmadti todentamiseen vaaditut kokeet ja hoidon alkamasn edellytetyllä tavalla, jos kriteerit täyttyvät, mutta lääkäriltä tuli kielteinen vastaus. Kun työterveydessä on jo yhdet kokeet tehty, niin asia tulee hoitaa siellä. Sanoi tosin, ettänjos homma ei etene "suunnitelmien mukaan" niin sitten heiltä aikaSinuna yrittäisin myöhemmin uudestaan terveyskeskukseen ja voisit selittää tilanteen.
Eli juuri tuon, että meinaavat tällä pelkällä kapillaarimittauksella varmistaa sinulta tämän diabeteksen, mitä ei tosiaan käytetä diagnosointivaiheessa sen riittämättömän tarkkuuden vuoksi. Ja sanot senkin vielä, ettei lääkäri vastaa yhteydenottopyyntöihisi asian tiimoilta, etä vaihtaisi sen lähetteen sokerirasituskokeeksi, millä diabetes todennetaan/diagnoosi varmennetaan.
Ja voisit ottaa kopiot tästä potialskertomuksesta, missä hän sanoo uusintakokeen otettavan paastokokeena ja lähete taasen on juuri tuo seurantakoe, missä sanotaan erikseen, ettei paastoa tarvita.
Ja sinuna olisin myös yhteydessä potilasasiavastaavaan. Kerrot suoraan, että olet tyytymätön saamaasi hoitoon, etkä luota enää Terveystalon toimintaan hoidon ja diagnosoinnin suhteen ja että olet saanut huonoa kohtelua asiointisi tiimoilta muutenkin jo pidemmän aikaa.
Ja kävin tuolla suomi24:n diabetes-osiossakin, niin olet tainnut sinnekin kirjoittaa tilanteestasi, mikä se on. Siellä ainakin yksi ketjun aloitus on ihan identtinen tilanteesi kanssa.
Siellä ainakin vielä kerroit, jos tosiaan olet sama henkilö kuin sinne kirjoittanut, että nuo kaksi sinua hoitavaa lääkäriä olivat tehneet automaattisen oletuksen muustakin sinuun liittyvästä tuon lääkelaihdutuksen tiimoilta.
- Anonyymi00018
Terveystalo on oman kokemuksen mukaan omalla paikkakunnallani
huonoin ja kallein. Asun Salon ulkopuolella.- Anonyymi00019
Terveystalo on tosiaan surkea ja on sitä näemmä valtakunnallisestikin.
Hoidon taso on ihan mappi Ö-tasoakin surkeampaa, luokatonkin on liian hyvä sana kuvaamaan sitä. Kuten ketjustakin on saanut lukea. Vajaita ja vääriä diagnooseja ja asiakkaat päätyvät kiireellä muuta kautta muualle osastohoitoon.
Kuten tuokin, ensin heitteillejättävät vakavan keuhkokuumepotilaan mene muualle vinkumaan-asenteella ja nyt "pelastavat" diabeteksen kourista yrittämällä saada diagnoosia aikaiseksi keinolla, mitä ei käytetä sen diagnosointiin edes. Ja nuo muut ketjussa kerrotut asiakastilanteet.
Teurastalo tuo on, ei todellakaan Terveystalo.
Ja tuota kusetustahan laskutuksessa Terveystalo tekee systemaattisesti ympäri Suomea, ovat vielä rukanneet laskutustapaa siten, että virhettä eli kusetusta on äärimmäisen vaikea löytää sieltä.
Ja nythän ne ovat alkaneet markkinoimaan myös potilaiden omille sivuille, missä heillä on omat terveystiedot ym luettavissa. Kaveri juuri sanoi, että hänellekin on tullut jo pidemmän aikaa kehotuksia keskittää hammashoitokin heille, vaikka hän on pelkkä työterveyden asiakas siellä. Joka kerta tarjoavat aikaa varattavaksi milloin kenellekin. Sanoi kyllä, että Terveystalo saa haistaa pitkän paskan, hän ei omaa rahaa kyseiseen pytinkiin laita lanttiakaan kiinni ja tuo parkkihallimaksukin on jo kiourajoilla, mitä siellä asioidessa menee työterveyden tiimoilta. Eli on itsekin vissiin saanut paskaa hoitoa ja johtelua siellä.
- Anonyymi00026
Kävin aikoinaan tasasen väliajoin hierojalla ja kun joka sanoi että kannattaisi käydä näyttämässä tuota selkää lääkärille kun siellä pahannäköista ihottumaa.Lopulta uskoin ja tilasin ihotautilääkärille ajan Tampereen Koskikeskukseen.Oli muuten elämäni lyhin lääkärissä käynti.Marssin kutsusta sisään ja kerroin mitä hieroja selästäni kertoi ja edes paitaa ei tarvinnut ottaa pois kun tämä asiantuntija sanoi:ihottumia tulee ja ihottumia menee ja homma oli siinä.Pikkuisen hölmistyneenä lähdettiin sieltä vaimon kanssa menemään kun hommaan meni vajaa 5 minuuttia.Oli muuten ainut kerta kun en lääkärissä käynnistä saanut mukaan edes mitään reseptiä.
- Anonyymi00027
No tuo oli tehokasta toimintaa. Mutta auttoiko se?
Aika temppu tuollainen ja lasku oli varmaankin kelakorvauksenkin jälkeen 100-200€ luokkaa?
Itse kävin joskus vuosituhannen alussa myöskin Koskikeskuksen yksityisellä, kun tuli silloin asuttua vielä Tampereen liepeillä.
En nyt muista lääkärin nimeä, vaikkakin ulkonäöltä muistan vieläkin hyvin.
Syynä oli armeija-aikana kolhittu selkä, mistä oli jäänyt jonkin astinen vamma, mikä vaikeutti arkea ajoittain hyvinkin pahasta.
Ajattelin, että menen yksityiselle ihan sillä, kun muualta tuntunut saavan edes kunnon kannanottoa lääkäriltä/lääkäreiltä asiaan ja kyllä kai yksityinen on tehokkaampi jo hintatasonsa vuoksi.
Paskat.
Jaaritteli ja pyöritteli vaan asiaa ja taisi taputella vatsaanikin jossain vaiheessa tyyliin että kun tuotakin on hieman.
Ei nyt tullut sitten mitään selkeää hoito-ohjettakaan, ei tarkempia tutkimuksia eikä oikeastaan mitään. Oli enempikin juri tällainen no tuon kanssa on vain elettävä-tyyppinen kommentti.
Myöhemmin selvisi muualla, että selässä oli 2 välilevyn pullistumaa, toinen oli vielä aika suuri ja oikeavoittoinen, 7. nikaman ja lannerangan välissä. Ei ihmekään, että toinen jalka ei toiminut kunnolla tuolloin. Nilkkarefleksi oli "sammunut", välillä petti alta ja reiden ulkosivu oli tuntoaistiton. Kivut taasen oli aikas kovat, ajoittain lähestulkoot sietämättömiä.
Sitä en nyt muista tai tiedä, oliko tuo silloin armeijassa jo tullut, vai jälkeenpäin tullut lisäjuttu sen kolhun tiimoilta.
- Anonyymi00028
Ketjusta on näemmä poistettu yksi viestikin. Olisiko joku terveystalolainen ottanut totuudesta nokkiinsa..?🤔 Ties vaikka joku mainittu tunnistanut itsensä..
Mutta tuollaiset puoskarit pitäisi saada viralta välittömästi, joista ketjussa on kerrottu. Siis tuollaiset, jotka virheellisillä ja vajavaisilla tutkimuksilla tekevät diagnooseja, jonka takia potilaan terveys huononee entisestään ja jopa henki vaaraantuu. Todella ammattitaidotonta porukkaa, joilla ei taida olla senkään vertaa työetiikkaa eikä työmotivaatiota. Näkee myöskin mitä tulee, kun raha menee reilusti potilaan etujen edelle.
Saksalaisten sota-ajan tasoa melkeinpä koko touhu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää2184430Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4433266Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142158Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141810Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51188Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691025- 741023
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24961- 54916
- 75908