Oma kokemukseni: Mikroneulaus kotona

sarik80

Hei!

Monia varmasti kiinnostaa seuraava aihe, nimittäin mikroneulaus. Olen itse yli 30 vuotias nainen. Ihoni on aina ollut hieman epäpuhdas ja taipuvainen rasvoittumaan. Mitään aknea ei koskaan ole suoranaisesti ollut, mutta sellainen onglma minulla on, että ihotyyppini on helposti arpikudosta muodostava. Vielä 20 vuotiaana ihoni oli varsin kaunis, mutta vuosien saatossa se oli mennyt todella kurjan näköiseksi.

Tai tuskin kukaan nyt on katsonut minua sillä silmällä, että "onpa huono iho", tuskin. Eli voidaan sanoa, että normaali iho minulla on, mutta tosiaan itse olen huomannut selkeän muutoksen menneisiin vuosiin. Eli jokainen vähän isompi näppylä, joka kasvoihini ilmestyy, jättää jälkeensä yleensä punoittavan arven, varsinkin jos sitä vielä vähäsen erehtyy puristelemaan. Eli kasvojen alue on ollut tosiaan pienen punaisen läiskän peitossa, ja nämä läiskät ovat olleet arpia. Lisäksi minulla on aina ollut ongelmana suurentuneet ihohuokoset nyt iän myötä otsassa olevat juonteet ovat vahvistuneet.

Kosmetologilla olen joskus käynyt mikrohionnassa, ja siitä tykkäsin. Mutta kallista se oli. Ihon kemiallista kuorintaa olen harkinnut, mutta siihen en ole uskaltautunut. Joten mikroneulaus tuntui houkuttavalta ja mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Varsinkin kun olin lukenut netistä paljon aiheeseen liittyvää.

Tilasin laadukkaan mikroneulaustelan kotikäyttöön täältä: activesolutions.mycashflow.fi

Kysessä oli 192 neulan rolleri, neulan pituus oli 0.75mm. Tilasin samalla myös ihoa puuduttavan voiteen, jota levitän kasvoille ennen rollaamista. Netistä saa ostettua rollereita kotikäyttöön useammastakin paikasta, mutta ihan halvinta mahdollista en menisi itse ostamaan. Hunolaatuisella rollerilla voi saada vahinkoa aikaiseksi.


Olen rollannut ihoa nyt tähän mennessä yhteensä 4 kertaa (1 kerta kuukaudessa, eli kuukauden välein.) Olen rollanut kasvot läpi iltaisin ennen nukkumaan menoa, sillä rollaus saa aikaan sen, että kasvot muuttuvat hetkellisesti punoittaviksi ja voivat olla hieman "turvoksissa". Punoitus ja turvotus on yleensä kyllä aamuun mennessä kadonnut. Olen rollannut noin 5 minuuttia kerrallaan painaen "melko lujaa", eli neulauksen pitää tuntua iholla, mutta niin kovasti en ole painanut, että veret irtoaisi naamasta, se ei ole tarkoitus. Neulaus ei satu, mutta se tuntuu kieltämättä aika ällöttävältä. Mutta kyllä sen kestää. Olen neulauksen jälkeen levittänyt iholle tuhdin satsin hyaluronihhapposeerumia.

No onko ollut hyötyä? Pakko myöntää, että mikroneulaus todella toimii. Olin alussa todella skeptinen mikroneulauksen suhteen, ajatellen että se on täyttä hölynpölyä. Mutta kuinka ollakaan jo neljän käsittelykerran jälkeen olen huomannut ihossa selkeitä muutoksia. Kasvojen ihon väri on tasoittunut, eli punaiset arvet ja läiskät ovat vaalentuneet. Ihohuokoset eritoten poskipäissä ovat pienentyneet. Minusta tuntuu myös, että otsan juonteet ovat aavistuksen siloittuneet, mutta ne kaipaavat kyllä vielä varmasti useamman käsittelyn. Ihoni on myös "paksuuntunut" eli se ei tunnu eikä näytä enää niin ohuen läpikuultavalta. Tämä on ilmeisesti seurausta juuri kollageenin kiihtyneestä tuotannosta, josta mikroneulausessa on kyse.

Eli itse olen ollut todella tyytyväinen, että olen mikroneulauseen tutustunut. Mikroneulausta ei tietenkään ole pakko harrastaa kotona, vaan kosmetologillekin voi halutessa mennä. Mutta kyllä kotineulauskin saa tuloksia aikaan, kun vain muistaa muutaman asian:

telan pitää olla laadukas
älä käytä samaa telaa kuin maksimissaan 6-7 kertaa (neulat tylsyvät käytössä)
huolehdi puhtaudesta

Yllä mainitsemastani nettikaupasta tuli tuotteen mukana todella selkeät käyttöohjeet. Tilasin samasta kaupasta myös huippuhyvän mikrohiontavoiteen, jota olen myös säännöllisesti käytellyt.

15

14458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainostaja...

      MAINOS

      • Rolleri2

        väliäkö sen, asiallisesti kirjoitettu


    • Ei noin, eihän?

      Kuulepas, Kristiina, hyvä liiketoimintatapa ei tarkoita tämmöistä salamainontaa. Muka-asiakkaana kehuminen ei kerro firmastasi hyvää.

    • Rolleri2

      Kiitos infosta. Olen käynyt kosmetologilla viisi kertaa, ja totuus on, että toimii, paitsi, että on kyllä melko hintavaa...

      Mistä ostit sen puuduttavan voiteen, samoilta sivuiltako, vaiko apteekista? Ja saako täällä kertoa tuotenimeä ilman, että syyllistyy jonkun loukkaamiseen :)

    • pirjo661

      Hei, Mistä ostit telan? Olen itse käynyt 3 kt ja olin tosi tyytyväinen kuten myös ystävät sanoivat kuinka ihoni on hyvän näköinen :)

    • mikroneulausqw
    • thisstoryline
    • ösc

      Mikroneulaus on pilannut monen kasvot.
      Lääkärin tekemä mikroneulaus tehdään 1,5 tai yli sen pitkillä terillä.
      Sillä saa kasvoihin suurta tuhoa aikaan.
      Ei kannata.... Sillä on samanlainen efekti kuin lasereilla. Iho meneepilalle ja rasva katoaa ja naama on kohta veltto ryppykasa.

      • suutsuppuun

        Älä valehtele. Mikroneulaus oli ainoa keino millä sain arven pois. Olen todella tyytyväinen.


    • Moniii
    • Äerhiv

      Nosto

      • anonyymi_bn9

        Mikroneulauksen haitoista ei juurikaan puhuta. Kaikkien iho ei kestä mikroneulausta. Tulos voi olla että kollageeni lisääntyy tai romahtaa kokonaan. Suosittelen lukemaan kokemuksia Realself sivustolta. Moni on tällä tuhonnut kasvonsa. Minä mukaan lukien, joka päivä kadun että päätin tämän hoidon tehdä. Ennen oli sileä iho, jossa lähes olemattomat ihohuokoset. Nyt kasvojen iho on täynnä avoinna olevia ihohuokosia, jotka yhdistyvät poskissa pieniksi juonteiksi. Samoin iho on veltostunut täysin. Tuntuu että asia vain pahenee ajan kanssa. Ihoni vanheni kertaheitolla kaksikymmentä vuotta. En suosittele hoitoa kenellekkään.


      • Anonyymi
        anonyymi_bn9 kirjoitti:

        Mikroneulauksen haitoista ei juurikaan puhuta. Kaikkien iho ei kestä mikroneulausta. Tulos voi olla että kollageeni lisääntyy tai romahtaa kokonaan. Suosittelen lukemaan kokemuksia Realself sivustolta. Moni on tällä tuhonnut kasvonsa. Minä mukaan lukien, joka päivä kadun että päätin tämän hoidon tehdä. Ennen oli sileä iho, jossa lähes olemattomat ihohuokoset. Nyt kasvojen iho on täynnä avoinna olevia ihohuokosia, jotka yhdistyvät poskissa pieniksi juonteiksi. Samoin iho on veltostunut täysin. Tuntuu että asia vain pahenee ajan kanssa. Ihoni vanheni kertaheitolla kaksikymmentä vuotta. En suosittele hoitoa kenellekkään.

        Mulle käynyt sama kuin edellisellä kirjoittajalla! Iho täynnä pieniä reikiä jotka yhdistyy juonteiksi ja iho veltostunut ja näyttää ihan kamalalta! Ja pahenee koko ajan!! Hetkellistä apua saa esim. kuumassa vedessä liotetuista tähtianiksista, rosmariinista, oliiviöljystä, ERITTÄIN HELLÄVÄRAISESTA kahvikuorinnasta, jne, mutta tulokset ei kestä kasvoilla kauaa. Hetkellisesti kyllä häivyttää reiät ja 'juonteet' mutta se ei paljoa auta kun illalla vimeistään sama veltostunut räikänaama katsoo peilistä! Kaiken lisäksi mikroneulaus aiheutti monta vuotta kestäneen hilseilyn kasvoilla jota en ole saanut millään kuriin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle käynyt sama kuin edellisellä kirjoittajalla! Iho täynnä pieniä reikiä jotka yhdistyy juonteiksi ja iho veltostunut ja näyttää ihan kamalalta! Ja pahenee koko ajan!! Hetkellistä apua saa esim. kuumassa vedessä liotetuista tähtianiksista, rosmariinista, oliiviöljystä, ERITTÄIN HELLÄVÄRAISESTA kahvikuorinnasta, jne, mutta tulokset ei kestä kasvoilla kauaa. Hetkellisesti kyllä häivyttää reiät ja 'juonteet' mutta se ei paljoa auta kun illalla vimeistään sama veltostunut räikänaama katsoo peilistä! Kaiken lisäksi mikroneulaus aiheutti monta vuotta kestäneen hilseilyn kasvoilla jota en ole saanut millään kuriin!!

        Jäi vielä mainitsematta suuri pigmenttiläiskä otsassa joka ilmestyy siihen kun vähänkin aurinko paistaa ja mitä enemmän auringossa niin sitä tummemmaksi se tulee!! Kaikki tämä yhden mikroneulauksen takia!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäi vielä mainitsematta suuri pigmenttiläiskä otsassa joka ilmestyy siihen kun vähänkin aurinko paistaa ja mitä enemmän auringossa niin sitä tummemmaksi se tulee!! Kaikki tämä yhden mikroneulauksen takia!!

        Kannattaa kokeilla myös hunajaa ja aloe veraa kasvoihin. Tuoreiden ja pakastettujen tyrniarjojen mehu tekee myös ihmeitä kasvoille! Olen kokeillut myös tuoreita aprikooseja naamion muodossa. Sekin toimi!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe