Aloitin Gestinyl merkkiset (20/75mg) ehkäisy pillerit edellisten kuukautisten yhteydessä. Koko laatan ajan esiintyi ruskeaa valkovuotoa ja kun laatta loppui ja tuli tauon paikka kuukautiskivut jatkuvat aivan yhtä helvetillisinä kuin aikaisemminkin. Mietin voisiko se johtua pillerin alhaisista hormoneista? Ennenkuin otan lääkärrin yhteyttä ajattelin siis kysyä teidän kokemuksianne ja mielipiteitänne? Kannattaisiko pillereitä vaihtaa?
E-pillerit ja jatkuvat kuukautiskivut
vaihtoonko?
1123
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 1
Vanhimmat
Nyt sinun odotuksesi ovat liian korkealla.
Monilla naisilla pillerit vähentävät kuukautiskipuja, vähentävät vuodon määrää ja vähentävät vuodon kestoa.
Kuulutko sinä näihin naisiin, sitä emme vielä voi tietää.
Ensimmäisen laatan aikana on hyvin tavallista, että on tiputteluvuotoa. Sitä sinulla on ollut. Mahdollisesti sitä ei ole enää toisen laatan aikana. Jos sitä on vielä neljännen laatan aikana, on syytä pohtia pillerimerkin vaihtoa.
Jos luulit, että kivut häipyvät kuin taikaiskusta. Luulit väärin. Kivut vähenevät kuukausi kerrallaan. Jos kivut vähenevät sinun kohdallasi, voit huomata niiden lievenevän vielä vuodenkin kuluttua.
Kärsivällisyyttä. Kokeile nyt kolme ensimmäistä liuskaa. Ota sitten yhteys lääkäriin, jos toivottuista vaikutuksista ei ole mitään merkkiä.