Mies ei maksa mitään

<ihmeissään

Mun mies käy 100km:n päässä mun asunnosta töissä. Yöksi hän tulee aina mun luo. Osoite hänellä on lapsuudenkotiinsa, jonne on matkaa 300km.
Asia on niin, että hän ei suostu maksamaan mitään kuluja. Hän lyhentää vain omia velkojaan, ja väittää, ettei pysty osallistumaan asumiskuluihin. Olenko tullut huijatuksi?

21

2217

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivind

      Olet. Totaalisesti. Mietihän nyt vähän...äijä säästää 200 km matkassa ja saa asua ilmaiseksi!

    • mek

      Muista olla myös ruokkimastä hantä ja jos haluaa ruokaa niin myös ostaa sitä ja se siitä. PErseaukinen mies jos koko palkka velkojen maksuun menee vai onko hän ostanut liian kalliin auton tai miten on velkaatunut. Älä suostu vaan vaadit miehelta oman osuuden elämiseen kuuluvista menoista ja jos ei muuten onnistu niin älä päästä sisälle muutaman päivänä viikossa niin oppii jos oppii jotainelämästä. Jos sinä maksat asumisen niin mies maksaa ruuat.

      • -Ihmettelijä

        Ja piti siis vielä sanoa, että velka on peräisin edellisen avioliiton osituksesta. Hänellä on omaisuutta ja mä oon suoraan sanottuna persaukinen naisihminen (opiskelija kun olen).


      • <Ihmeissään
        -Ihmettelijä kirjoitti:

        Ja piti siis vielä sanoa, että velka on peräisin edellisen avioliiton osituksesta. Hänellä on omaisuutta ja mä oon suoraan sanottuna persaukinen naisihminen (opiskelija kun olen).

        Ja oon siis ketjun aloittaja


      • nainen maksaa bgfngh
        <Ihmeissään kirjoitti:

        Ja oon siis ketjun aloittaja

        Meillä on käytännössä sama tilanne. Minä maksan kaikki asumismenot yms, mies maksaa kuitenkin puolet ruuasta. Eli hän asuu aivan ilmaiseksi minun kustannuksellani. Hän maksaa omat automenonsa, osti juuri uuden auton. Minä maksan oman autoni menot. Mies on töissä, minulla ei ole kovin isot tulot, olen myöskin opiskelija kuten ap.

        Mielenkiintoinen yhtäläisyys, tämä minunkin mieheni on eronnur ja ositus on kesken exvaimon kanssa. Mekin tapasimme vuosi eron jälkeen, ja eron syy oli, että ex-vaimo oli halunnut eron. Kuulemma se oli hyvä asia, koska vaimo kuulemma oli hankala ja valitti kaikesta. Lisäksi mies väittää maksaneensa avioliitossa aikoinaan kaikki arkimenot ja ruuan, elättäneensä vaimoaan.

        Ymmärrän että miehellä on myös elatusmenoja, hänellä on nimittäin useampi lapsi eri naisen kanssa, mikä varmaan maksaa jotain kuukausittain.

        Mutta kyllä koen tämän epäoikeudenmukaiseksi, varsinkin kun teen vielä kaikki kotityötkin. Aluksi mies ei maksanut edes ruuasta, mutta alkoi maksaa puolet, kun tein seksilakon. Se tehosi muuten todella nopeasti, vaikka tiedän ettei seksiä pitäisi vetää osaksi muita ongelmia.


      • -Ihmettelijä
        nainen maksaa bgfngh kirjoitti:

        Meillä on käytännössä sama tilanne. Minä maksan kaikki asumismenot yms, mies maksaa kuitenkin puolet ruuasta. Eli hän asuu aivan ilmaiseksi minun kustannuksellani. Hän maksaa omat automenonsa, osti juuri uuden auton. Minä maksan oman autoni menot. Mies on töissä, minulla ei ole kovin isot tulot, olen myöskin opiskelija kuten ap.

        Mielenkiintoinen yhtäläisyys, tämä minunkin mieheni on eronnur ja ositus on kesken exvaimon kanssa. Mekin tapasimme vuosi eron jälkeen, ja eron syy oli, että ex-vaimo oli halunnut eron. Kuulemma se oli hyvä asia, koska vaimo kuulemma oli hankala ja valitti kaikesta. Lisäksi mies väittää maksaneensa avioliitossa aikoinaan kaikki arkimenot ja ruuan, elättäneensä vaimoaan.

        Ymmärrän että miehellä on myös elatusmenoja, hänellä on nimittäin useampi lapsi eri naisen kanssa, mikä varmaan maksaa jotain kuukausittain.

        Mutta kyllä koen tämän epäoikeudenmukaiseksi, varsinkin kun teen vielä kaikki kotityötkin. Aluksi mies ei maksanut edes ruuasta, mutta alkoi maksaa puolet, kun tein seksilakon. Se tehosi muuten todella nopeasti, vaikka tiedän ettei seksiä pitäisi vetää osaksi muita ongelmia.

        Kuulostaa kyllä ihan samalta tilanteelta kuin mulla. Myös mun miehellä on lapsia.


      • -Ihmeissään
        -Ihmettelijä kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä ihan samalta tilanteelta kuin mulla. Myös mun miehellä on lapsia.

        Ja piti vielä sanoa, että mäkin joudun tekemään kaikki kotityöt. Mä joudun käskemään toista, jopa useita kertoja, että se tekis mitään.


    • -Ihmettelijä

      Edellisen avioliiton vuoksi on hänellä velkoja (ositus).

      Ja ennen kuin kukaan ehtii: EI. En ole syypää eroon. Tapasimme vuoden kuluttua hänen erostaan.

      Jotenki mun on vaan jopa käyny sääliks miestä, niin en oo viittiny alkaa vaatia mitään. Ja mä oon vaan tykänny (tietysti, kun toista rakastaa) että hän on tullu mun luo joka päivä töiden jälkeen. Mut sit mua ottaa pattiin, että mä saan ostaa 90% ruuista. Okei. Hän sanoo, että hänellä on matkakulut, ja että hän kuskaa mun kauppaan. Mut riittääkö se?
      Mulla itsellä on vuokra, 90%ruuista, sähkö, vesi, netti.... Ei kai oikeesti voi ajatella niin, että kun hänellä on 200km ajamista joka päivä, ja että hän kuskaa mut kauppaan, niin se olis kuitattu sillä että hän asuu käytännössä mun kanssa?

      Mulla itselläkin on huolia ja murheita rahasta, niin tää tuntuu niin uskomattomalta, että joudun elättämään toista. Hän vieläpä käy töissä, ja minä oon opiskelija. Kyllä vain, eikä tää oo provo.

      Mitä mun pitäis ajatella tästä kaikesta. Mulla on alkanu ottaa niin kovaa päähän koko tilanne, että tuun tännekin kirjoittelemaan. :D

    • hurry on

      TÄH???? Ei suostu. Siis sinäkö maksat kaikki laskut? Ruankin?

      Laita lähölle, heti. Nyt kun vielä voit. Mitä kauemmin olette yhdessä sen vaikeammaksi se käy.

    • Hyväksikäyttäjä

      Oletko kysynyt, että kuinkahan paljon miehellä mahtaa olla velkoja? Ja jos hänellä on omaisuutta, miksi ei voi myydä sitä ja maksella sillä velkojaan?

      Ei kyllä kuulosta reilulta, että maksat 90% ruuista kaikki asumiskulut? Kyllä sun nyt pitää vaatia miestä osallistumaan kuluihin, mies anteeksi nyt vaan on loinen. Ja jos et nyt vaadi mitään niin jatkossakin saat maksaa!

      • <Ihmeissään

        No tiedän, paljonko hänellä on velkaa. Luulisi kyllä, että pankissa voisi neuvotella lainan maksusta niin, et jää rahaa elämiskuluihin.
        Se on kauheen raakaa käyttää hyväkseen ku on toisella tunteet pelissä. Mä todella rakastan tätä ihmistä, ja uskokaa... Mä oon tästä puhunu lukemattomat kerrat. Mut aina on joku tekosyy: "Pitäis ostaa uus auto...", "Ositus ei oo vielä ollu valmis, niin ei oo vielä voinu myydä mitään....", "Ulosoton alaista omaisuutta ei saa myydä:" (Viimeisimmän kommentin aikaan ei oo edes ollu missään ulosotossa, vaan pelkästään pelänny semmosta.)


    • Minä kans!

      Huijatuksi?
      No et.
      Tieten taahtoenhan sitä loista siinä elätät ja yllä pidät!
      Näytät hyvinkin tietävän mitä teet. Itsehän juuri kuvailet tilanteen!
      Hulluko mitään maksaa ja osallistuu, kun toinen hullu on valmis elättämään!

      • Jaolle mukaan

        Niin totta. Usein näkee näitä aloituksia, joissa kuvaillaan ongelma jokaista yksityiskohtaa myöten, ja kysytään, että mistähän tässä oikein on kyse. Kuitenkin aloittaja on valinnut juuri kuvaamansa tavan toimia ja suhtautua.

        Mitä muut sille voivat? On kiva saada jätä se sika-vastauksia ja muutama myötätuntoinen onpa törkeetä-kommentti, ja kaikki jatkuu kuitenkin ennallaan.


    • oppeliini1

      Tuo, että sinä valtavasti rakastat, säälit ja vielä enemmän rakastat hyväksikäyttäjää, on aivan OK. Mutta miksi teet sen omilla rahoillasi?!

      Laske mies omaan asuntoonsa hoitamaan omat , ruokansa, vuokransa, vede-sähkän-bensan jne kulunsa. Sinun rakkautesi ei suinkaan tarvitse kuihtua siitä! Sinä voit olla niin onnellinen kuin ikinä, vaikka mies ei loisisikaan sinun kattosi alla.

      Vai onko alitajunnassasi pelko että mies otta toisen (taloudellisesti) nenästä vedettävän hoynäytettävän?
      Jos noin kävisi, se olisikin sinulle suunnattoman suuri helpotus!

    • kiltti mies.

      "Okei. Hän sanoo, että hänellä on matkakulut, ja että hän kuskaa mun kauppaan."
      Kyllä se vedättää sua hyväuskoista. sehän säästää siinä paljon kun ie tarvii ajaa 200 kilsa apäivässä. Sanot sille suoraan etä nyt loppui soskuilu. Et osta sille ruokaa enään.

      • kiltti mies.

        "Mut aina on joku tekosyy: "Pitäis ostaa uus auto."

        Tuohan selittää enemmän kuin tuhat sanaa. Se käyttää sua hyväksi. jos on varaa ostaa uus auto niin on varaa elättää itsensäkkin. Älä hyvä nainen enää isoo miestä ala paapomaan.


      • tyhjätasku
        kiltti mies. kirjoitti:

        "Mut aina on joku tekosyy: "Pitäis ostaa uus auto."

        Tuohan selittää enemmän kuin tuhat sanaa. Se käyttää sua hyväksi. jos on varaa ostaa uus auto niin on varaa elättää itsensäkkin. Älä hyvä nainen enää isoo miestä ala paapomaan.

        Minun pitäisi saada ostettua se ensimmäinenkin auto. Sitä ennen pitäisi päästä autokouluun, mutta kun ei rahat riitä siihenkään. Pitää vaan tyytyä laittamaan raha asumiseen, ruokaan ja perusjuttuihin, kun tilanne on tämä.

        Mutta joillakin on erilainen matematiikka.


    • ajattelennäin

      Hänhän ei ole kirjoilla luonasi, vaan omasta mielestään ilmeisesti vain vieraisilla.

      Kerropa hänelle, että tämä tilanne on nyt ruvennut sinua siinä määrin harmittamaan, että jospa pidetään vähän taukoa tässä intensiivisessä seurustelussa. Että sun luo voi tulla iltakylään, mutta yöksi on syytä miehen järkätä joku muu paikka, jos kerran ei halua osallistua asunnon kustannuksiin.

      Eiköhän mies viikossa sitten mieti, haluaako ottaa puolet asunnon kustannuksista, vai järkkääkö oman kämpän työpaikkansa läheltä. Vai ajeleeko edestakaisin.

    • entinen maksaja

      Voipa hyvinkin olla, että miestenne erot ovat paljolti johtuneet juuri siitä, etteivät he halunneet osallistua mihinkään kuluihin. Minä ainakin pistin omani pellolle kun vaatimukset vaan kasvoivat vuosien myötä ja lopulta meni ihan mahdottomuuksiin, EI rakkaus loputtomasti riitä, jos toista mollataan ja vaaditaan maksamaan kaikki.Uuden kanssa kyllä pidän huolen, että en maksa enempää kuin hän.

      • cvngfmghg,jhj

        Osaksi varmaan niinkin. Osaksi luulen, että mies on vieraantunut taloudenpidosta. Väittää esim ostaneensa ruuat ex perheessään. Kuitenkin tekee töitä joka päivä myöhään iltaan ja viikonloppuisin. Kuulemma vaimo soitti kännykkään ja käski tuoda mukana sitä ja tätä. Oikeasti vaimo olo kokopäiväinen kotiäiti... eli on varmuudella käynyt ostoksilla, mies ei ole vain sitä nähnyt. Ruoka on vain ollut valmiina kummasti ja vessapaperia aina pöntön luona, mies ei ole ehkä havainnut, että joku on ylläpitänyt sitä kaikkea. Mut joo, kyllä on varmasti pihiyttä mukana persoonassa myös.


    • vali, vali..

      Uskomatonta. Mies tulee asuu, syö, kuluttaa, ei maksa mitään. Miten tämä on mahdollista? Mistä näitä naisia piisaa, jotka valittaa, valittamasta päästyä, mutta ei osaa potkaista ukkoa pihalle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe