Lintuja lintulaudallasi

linnuneväät

Mitä lintuja olet bongannut?

38

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susirajalla kääk

      No ainaski vareksen, kottakuoriaisen, munamulkun, keltatiitiäisen, vehnärääkän, polttiaisen, pottalaisen, mustirastin ja ööö, hetkinen, tais olla kääriäinen tai joku sellanen iso ja paksu, hyvä kun laudalle mahtu ja siinä pysyi.

      • turkkuun

        Olko turkulainen vares?


      • naihma-aslakki
        turkkuun kirjoitti:

        Olko turkulainen vares?

        Etelän varikset tulevat kohta pohjoiseen.


    • alkutalvesta

      Tinttejä, yksi punatulkku sekä 2 oravaa käy.

      • alkutalvesta

        Hyvin mahtuvat yhtäaikaa ruokailemaan laudalle orava ja pikkulinnut: sopu sijaa antaa :)


    • kiltti nainen

      Wieniläisiä. :)

    • hömotintti

      Hömötiaisen.

    • määmy

      Vaikee sanoo, lintulauta on metsäs. Etteivät häiriinny meist ja vois vetää sinne piuhat ja valvontakameran ;)
      Ja laittaa toine tonne 10 m päähä uuden, pääsis koklaa uutta kamerakalustoo ilman ulosmenoo ;)

      • avaraa luontoo

        Luontofilmiä livenä


      • Määmy on Wiisas:.!1#

        .

        "Kaikkitietävän ihmisen ei pidä sekaantua ihan kaikkeen mitä luonnossa tapahtuu"

        Har!

        .


      • määmy
        Määmy on Wiisas:.!1# kirjoitti:

        .

        "Kaikkitietävän ihmisen ei pidä sekaantua ihan kaikkeen mitä luonnossa tapahtuu"

        Har!

        .

        Siin o myös se hyvä puol, ku on noin 100 m pääs se mettälauta, eivät tuo pöpöjä eikä hiirii pihaan. En siis laita toho 10 m toist lautaa.

        Olisha se tietty kiva kattoo lintulaudan elämää ja joutuis joka päivä käydä siivoamas alusta jne.

        Linnunpönttöi on sit lähempänä, kuitenki ni, etteivät häiriinny meiän olost. Ai ni, tulis pakkaset, ni pääsis putsaa linnunpöntöt ja laittaa talveks villasukka per pönttö.


    • Vili ja Kyöstix! Luuserit käyvät syömassä lintujen siemenet, viime talvena piti laittaan talipallo roikkumaan oksaan 150 cm:n korkeudelle ettei Vili ylettänyt siihen.

    • Stadissa bongattu

      Militantti ja kehystiainen!
      Hemmetin komeita otuksia. :)

      • :-)

        Määpäs näin aamul eskimokottaraisen. Tosi karvanen lintu.


      • Hööömm:.11#%?+
        :-) kirjoitti:

        Määpäs näin aamul eskimokottaraisen. Tosi karvanen lintu.

        .

        "Hööömmm!1#%? "

        .


    • miesvm1967

      En mitään kun en oo 5 vuoteen pistäny laudalle mitään ruokaa, nehän paskoo ja sotkee seinätkin. Haulikko tarttis hankkia.. tai no ei tartte kun ei niitä lintujakaan näy missään.

    • Yamaha 750

      Huoltiksella bongasin "pakokaasuteeren"

    • ne perkeleet pökkii mun itessään ikkunalautaa jo ihan urakalla ja töikseen aamuisin, ei tarvi mitään lautoja erikseen pistää eikä oo tullut mieleen mennä ruusuisin mielin katsoonkaan mitä lajia ovat, näkyny vaikka minkälaista elukkaa.. no ei sentään harakkoja vielä, oli sitte naisia tai lintuja.

    • yhden kerran oon nähnyt rottakotkan ja 3 kertaa käpytilhin

    • linnun

      Linnun.

    • Ei oo näkynyt vielä muita kuin talitiaisia..

    • .N33.

      Kauheen iso rastas bongattu tänä aamuna. Hätisteli pienemmät hippiäiset pois laudalta.

      • Mies-69

        Sulla on liian iso lauta. :-)


    • Joskus takavuosina kävi pähkinähakki parin viikon ajan.

      • Muistaakseni

        Se on harvinainen laji.


      • Muistaakseni kirjoitti:

        Se on harvinainen laji.

        Pihassa oli vielä silloin suuri sembra ja pähkinähakit pitävät sen siemenistä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Pihassa oli vielä silloin suuri sembra ja pähkinähakit pitävät sen siemenistä.

        Ai niin, tuulihaukka asuu kesäisin erään rakennuksemme päädyssä ja kaulushaikara on pesinyt siinä vieressä parina vuonna.


      • varpuspöllö
        buddy-love kirjoitti:

        Ai niin, tuulihaukka asuu kesäisin erään rakennuksemme päädyssä ja kaulushaikara on pesinyt siinä vieressä parina vuonna.

        Tuulihaukka :DDDDD
        Tuota ei usko naapurin erkkikään!


      • varpuspöllö kirjoitti:

        Tuulihaukka :DDDDD
        Tuota ei usko naapurin erkkikään!

        Ei se ole minun itseni tunnistama, vaan niiden bongarien jotka melkein asuvat siellä tornillaan.

        Ai niin kalasääksi pesii 300 metrin päässä bunkkeristani.


    • Kjøttmeis

      Nyt tulee kielikurssi
      Suomi=engl=ruotsi
      Harakka= magpie=skata
      Niitä pieniä keltaisia=those little yellow ones=den lilla gula
      varpunen=sparrow= sparv
      fasaani=pheasant=fasan

      Samat norjaksi
      skjæra
      den lille gule
      spurv
      fasan

      Kävi siellä kottaraisiakin ja jokin aika sitten närhet parveili

      • lintulaudalla?

        papu sparrow?


      • Stuffed with rice
        lintulaudalla? kirjoitti:

        papu sparrow?

        papu? Vet inte

        Fasaanitkin oli aika köriläitä.

        JA muista ettei puluille saa syöttää kuivaa riisiä, ne poksahtaa kun ne turpoaa pulun masussa.

        Onko se silloin luomusti tuotettu ....täytetty pulu, laitetaan vain nuotiolle tai uuniin.
        Söisitkö/ tilaisitko jos se lukisi ravintolan menuussa?


      • hiirtä/rottaa jne.
        Stuffed with rice kirjoitti:

        papu? Vet inte

        Fasaanitkin oli aika köriläitä.

        JA muista ettei puluille saa syöttää kuivaa riisiä, ne poksahtaa kun ne turpoaa pulun masussa.

        Onko se silloin luomusti tuotettu ....täytetty pulu, laitetaan vain nuotiolle tai uuniin.
        Söisitkö/ tilaisitko jos se lukisi ravintolan menuussa?

        Ootko varma mitä olet jo syönyt esim. ulkomailla?


      • ei tiiä
        hiirtä/rottaa jne. kirjoitti:

        Ootko varma mitä olet jo syönyt esim. ulkomailla?

        Never say never. En ole kyl syöny lihaa enää vuosikymmeneen.

        Mut kyllä opiskeluaikana harkittiin,kun oli oikein nälkä, josko kävis katsomassa kirkonpihasta poksahtaneita puluja tai snagarin pihasta sammuneita lokkeja (syöneet humalaisten oksentamat makkaraperunat).

        Luonto vilisee ruokaa, senkus hakee.

        Veikkaan että syövät vankilassakin paremmat murkinat kuin monet opiskelijat.


    • Kyöstix

      Tää aloitus on noussut oikeen huimaan liitoon

      • -Gun-------->

        Räpytellään kaikki yhdessä niin tää pysyy vastakin ilmassa! :D

        Moon nähny sinitiaisen! Sillon sininen paretti päässä kuin YK-sotilaalla.

        Har!


      • junnun biisistä
        -Gun--------> kirjoitti:

        Räpytellään kaikki yhdessä niin tää pysyy vastakin ilmassa! :D

        Moon nähny sinitiaisen! Sillon sininen paretti päässä kuin YK-sotilaalla.

        Har!

        "Vain sorsa lentää pohjoiseen, maahan outoon sohjoiseen"...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe