Unettomuus lääkkeellä

Uneton

Olen ollut vajaan kaksi kuukautta Risperdal Consta lääkityksellä. Kärsin vaikeasta unettomuudesta tämän lääkkeen takia. Mutta mitä tehdä,kun lääkäri pysyy kannassaan,että tämä on minulle hyvä lääke. Se tekee hänen mielestään toimintakykyiseksi. Nytkin olen nukkunut vajaan kolme tuntia tänä yönä. Kun söin Risperidon tabletteja,sain sentään nukutuksi yöt.

55

1444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhdk

Syöt vapaaehtoisesti Risperdalia? wow. Mikäli eivät tule injektioina, miksi jatkat jos tekevät elämästäsi vain hankalampaa?

• Uneton

Risperdal Consta on injektio. Olen injektiolääkityksellä.

• Höh :(
        Uneton kirjoitti:

Risperdal Consta on injektio. Olen injektiolääkityksellä.

:( Otan osaa. Valita Valviraan.

• y+d

Minkälaisena ihmeen ihmelääkkeenä lääkärit pitävät tätä Risperdal Consta injektiota? Sillä on monesti vakavia sivuvaikutuksia. Eikö ihmisten hengellä olemitään väliä? Minullakin on jatkuva päänsärky ja jalat turvoksissa vaikean unettomuuden lisäksi.

• Uneton

Odottelen tässä vain päivästä ja viikosta toiseen,että tulisi se yö,jolloin saisin nukutuksi. Toimintakykykin on alkanut alentua unenpuutteen takia. Lenkille ei jaksa lähteä ja perun tapaamisia,enkä jaksa lähteä mihinkään muuallekaan.

• ota selvää

Tiedätkö syyn unettomuuteesi? Oletko ajatuksia täynnä niin ettet kykene rauhoittumaan? Selvitä se syy miksi et nuku. Kirjaa ylös mitä tapahtuu.
        Sinun olisi pakko jotenkin laukaista kehosi jotta nukkuisit, miten voisit sen tehdä, väkisin liikkua ulkona paljon? Sanovat että kun jumppaa itsensä kunnon hikeen, se auttaa elimistöä, kokeilla voi aina onko se itselle se sopiva juttu.
        Oletko tehnyt masennustestiä, jospa masennuslääke sopisikin sinulle paremmin?

• Uneton
        ota selvää kirjoitti:

Tiedätkö syyn unettomuuteesi? Oletko ajatuksia täynnä niin ettet kykene rauhoittumaan? Selvitä se syy miksi et nuku. Kirjaa ylös mitä tapahtuu.
        Sinun olisi pakko jotenkin laukaista kehosi jotta nukkuisit, miten voisit sen tehdä, väkisin liikkua ulkona paljon? Sanovat että kun jumppaa itsensä kunnon hikeen, se auttaa elimistöä, kokeilla voi aina onko se itselle se sopiva juttu.
        Oletko tehnyt masennustestiä, jospa masennuslääke sopisikin sinulle paremmin?

Ongelma ei ole ajatukset eikä masennus,vaan aktivoiva pitkävaikutteinen lääke,joka vaikuttaa samalla tavalla ympäri vuorokauden eli piristävästi ja liikkeelle laittavana. Lääke ei erota yötä eikä päivää. Minulle ei sovi yleensäkään mitkään piristävät lääkkeet,koska ne valvottavat ja tekevät hermostuneeksi. Tätä lääkäri ei kysynyt,kun lääkettä alettiin antamaan minulle.

• Nti kesäkuu

Ymmärsinkö oikein, jotta pistät lääkkeen itse, niinkö? Et siis ole suljetulla osastolla, mutta suostut tuohon lääkitykseen, miksi hyvä ihminen teet tuon itselles?

• Uneton

En pistä sitä itse,vaan joudun hakemaan pistoksen kahden viikon välein Terveysasemalta.En ole suljetulla osastolla. Jos lopetan injektion käytön,siitä seuraa vieroitusoireena psykoosi. En halua mennä psykoosiin.Olen kaksi kertaa lopettanut tablettien syömisen,ja vieroitusoireena seurasi psykoosi. En kestänyt sitä. Ja kun olen lopettanut lääkkeet aiemmin itse(koska en halua syödä niitä koska voin paremmin ilman niitä), niin lääkäri ja hoitaja saivat ylipuhuttua minut heikkona ollessani injektioon.

• riski per doni

Tiedoksi vaan kaikille, että risperidoni on kovan luokan hermomyrkky. Aiheuttaa vaikka mitä neurologisia häiriöitä (motorisia, kognitiivisia...), jotka voivat pidemmässä käytössä muodostua pysyviksi vaurioiksi.

• Nti kesäkuu

Eikä ole mahkuja lopettaa hitaasti annosta vähentäen? Aloittaa siinä lopetuksen yhteydessä jotain muuta, onhan näitä vaikka kuinka. Mulla oli lääkkeitä roppakaupalla, kun pääsin suljetulta osastolta. En edes muista kaikkia. Ainakin Orsanilia, ei luojan kiitos markkinoilla enää, Levozinia oli myös ja Risperdalia. Lisukkeiksi tietty Opamoxia. Psykiatri oli hyvin kokeilunhaluinen, minä en niinkään.

Hiljalleen lopetin kaikki ja koska ei lääkäri voinut enää määrätä tekemisiäni, niin kokeiltiin vaihtelevalla menestyksellä muita. Cipralex, Seronil, Fevarin, Zoloft, Seroxat, Efexor ja nyt viimeksi Lamictal, joka on ihan ok. Tuo lääkkeiden aloitus ja lopetusruljanssi oli kamalaa, nyt olen olooni tyytyväinen.

• Uneton

Niin kuin edellä sanoin,niin keskusteltuani lääkärin kanssa,niin yhteistyö hänen kanssaan ei ole mahdollista. Ei kai auta muu kuin tehdä vaihto itse. Minulla on jäljellä vielä Risperidon tabletteja. Kai vaihto täytyy tehdä asteittain lääkettä lisäämällä. Tietäisi vain,mistä annos aloitetaan ja missä vaiheessa nostetaan.

• SuomenPsyk.Sucks

Neuroleptien lopetuksesta tottakai seuraa vieroitusoireita ja olen pahoiilani siitä, etteivät Suomen psykiatrit ymmärrä tätä yksinkertaista, todistettua asiaa vaan väittävät "sairauden pahentuneen" vaikka kyseessä ovat vieroitusoireet. Netistä löytyy ohjeita miten vieroittautua neurolepteistä, mutta pitäisi vaihtaa tablettimuotoon... ja sitten syödä vähemmän ja vähemmän, puolittaa tablettia pitkän aikaa ja sitten syödä 1/3 osa jne. Näin psykiatria laittaa ihmisen kierteeseen, kun jos KERRAN vähän PÄIVÄKSI sekoaa (kuten minä) niin sitä saattaa joutua osastolle ja vaikka osastolla käyttäytyisi täysin selkeällä mielellä, kuten minä, lääkitään silti pää sekaisin. Sitten heitetään pihalle ja annetaan potilaan itse tapella vieroitusoireiden kanssa, ja jos vieroitusoireena on psykoosi, taas osastolle ja pää entistä sekaisemmaksi jne. Näin saadaan alkujaan täysin toimintakykyinen ihminen työkyvyttömyyseläkkeelle ja sairastumaan diabetekseen ja motorisiin häiriöihin jne.
      Psykikiatreilla ei ole mitään hajua siitä mitä tekevät työkseen, psykiatreista onkin pulaa, joten se on selvää, että psykiatrin töihin ei ole karsintaa vaan kaikki sinne hyvää palkkaa haluavat loisurpot pääsevät ihmisiä kiuttamaan.

• Uneton

Miten injektiosta voi alkaa vieroittautua? Ja mitä ne sanoo terveysasemalla,jos ei tule hakemaan pistosta? Minulla on kyllä Risperidon tabletteja,mutta mistä tietää oikean annoksen vaidettaessa injektioista tabletteihin? Tästä injektiolääkityksestä ei kyllä joka tapauksessa tule enää mitään. Olen nukkunut ihan olemattoman vähän kohta kaksi kuukautta. Koko elämä pyörii vain sen ympärillä,että miten saan nukutuksi. Tämän injektion pitäisi aktivoida,mutta unettomuuden takia kaikki aktiivisuus on loppunut. Ongelma on se,että se aktivoi myös yöllä,jolloin pitäisi nukkua. Olen syönyt Tenoxia ja Melatoniinia yöksi,mutta eivät ne paljon mitään auta. Tenoxia olen syönyt elokuun alusta tähän asti. Ei sitä saisi vakituiseen syödä pitkiä aikoja. Toleranssi kasvaa. Nyt on jo vaikeuksia senkin kanssa.

• Nti kesä...

Lääkeinfo.fi-sivustolla on Risperdal Constasta tietoa. Siellä on myös esimerkkejä, miten tablettimuodon ja injektion vahvuus korreloi. Kun tiedät lääkkeiden vahvuuden, voit sieltä lääketiedoista katsoa, millainen annostus vastaa pistosta. Mutta aina kannattaisi kysyä lääkäriltä ohjeita vähentämisessä tai lääkemuodon vaihtamisessa.

Unihäiriöt on kamala ongelma ja syy pohtia lääkityksen asianmukaisuutta. Ensin sun pitäisi päättää, että pysyt päätöksessäsi, et antaisi taas ylipuhua itseäs. Ja oli mullakin aina lääkkeiden lopetusvaiheessa hirveää, mutta sovin psykiatrin kanssa, jotta mulla on avoin lähete sairaalaan. Koita nyt muistaa, että sulla on päätösvalta ja sun kuuluu saada apua lääkityksen suunnittelussa. Nykyisen, sulle sopimattoman lääkkeen jatkaminen ei ole ratkaisu.

• Uneton

Kiitos tiedoista ja neuvoista. Haluan todellakin tehdä lääkärin kanssa lääkkeen vaihdon. Mutta ongelma on se,että lääkärit ovat haluttomia vaihtamaan tätä injektiota,koska vähensin ja lopulta lopetin tablettien syömisen itse. Kyllä tässä täytyy kuitenkin jotakin tehdä. Tämä ei voi jatkua näin. Jos lääkäri ei suostu vaihtamaan takaisin tabletteihin, on kai pakko alkaa itse tehdä jotakin. Katson sieltä Lääkeinfosta. Kiitos vieläkin tiedoista ja neuvoista.

• Valita
        Uneton kirjoitti:

Kiitos tiedoista ja neuvoista. Haluan todellakin tehdä lääkärin kanssa lääkkeen vaihdon. Mutta ongelma on se,että lääkärit ovat haluttomia vaihtamaan tätä injektiota,koska vähensin ja lopulta lopetin tablettien syömisen itse. Kyllä tässä täytyy kuitenkin jotakin tehdä. Tämä ei voi jatkua näin. Jos lääkäri ei suostu vaihtamaan takaisin tabletteihin, on kai pakko alkaa itse tehdä jotakin. Katson sieltä Lääkeinfosta. Kiitos vieläkin tiedoista ja neuvoista.

VALVIRAAN VALITUS! Ei tollasta lääkäriä saa pitää valloillaan joka ei noudata hippokcrateen lakia, "First do no harm!". Jos lääke vahingoittaa sinua näin vakavasti, lääkärin VELVOLLISUUS on löytää muu ratkaisu. Uni on aika helvetin tärkeää jaksamiselle, elämälle. VALITA VALVIRAAN! Psykiatri tolvanat ei usein osaa lukea edes määräämiensä lääkkeiden pakkausselostetta. Ihan ameeboja töissä sillä alalla.

• riski per doni
        Uneton kirjoitti:

Kyllä se on sinun oikeutesi päättää mitä aineita elinmistöösi laitat tai laitetaan. Jos tämän hetkinen lääkäri ei suostu yhteistyöhön (toisin sanoen rikkoo oikeuksiasi ja omaa valaansa), hakeudu toiselle lääkärille. Muista pitää puolesi, sinä päätät otatko jotain lääkettä vai et, kaikki muu on ihmisoikeusrikos, josta voit tehdä ilmoituksen eteenpäin.

En tiedä injektion vaihtamisesta pillerimuotoon, mutta tuli mieleen, että kyllähän varmaan annoksen voisi ajaa alas injektiomuodossaankin piikittämällä pikkuhiljaa vähemmän ja vähemmän. Toisaalta, jos lääkärit eivät halua auttaa sinua, ei se varmaan ole vaihtoehto tässä tapauksessa. En osaa ottaa kantaa injektion ja pillereiden vahvuuden suhteeseen. Kannattaa keskustella vaihdosta lääkärin kanssa. Tragikoomista on, että harva psykiatri tai lääkäri lukee edes pakkausselostetta. Siten eivät välttämättä tiedä tai tunnista edes yleisimpiä haittavaikutuksia.

• voi raasua
        Uneton kirjoitti:

Oletko kokeillut hypnoosiapua? Tai akupunktiota? Siis lisäapuna edes.
        Vaihda jo lääkäriä

• Uneton
        riski per doni kirjoitti:

Kyllä se on sinun oikeutesi päättää mitä aineita elinmistöösi laitat tai laitetaan. Jos tämän hetkinen lääkäri ei suostu yhteistyöhön (toisin sanoen rikkoo oikeuksiasi ja omaa valaansa), hakeudu toiselle lääkärille. Muista pitää puolesi, sinä päätät otatko jotain lääkettä vai et, kaikki muu on ihmisoikeusrikos, josta voit tehdä ilmoituksen eteenpäin.

En tiedä injektion vaihtamisesta pillerimuotoon, mutta tuli mieleen, että kyllähän varmaan annoksen voisi ajaa alas injektiomuodossaankin piikittämällä pikkuhiljaa vähemmän ja vähemmän. Toisaalta, jos lääkärit eivät halua auttaa sinua, ei se varmaan ole vaihtoehto tässä tapauksessa. En osaa ottaa kantaa injektion ja pillereiden vahvuuden suhteeseen. Kannattaa keskustella vaihdosta lääkärin kanssa. Tragikoomista on, että harva psykiatri tai lääkäri lukee edes pakkausselostetta. Siten eivät välttämättä tiedä tai tunnista edes yleisimpiä haittavaikutuksia.

Yritän nyt puhua tästä lääkärin kanssa. Minulle laitettiin injektio,koska yritin itse lopettaa lääkityksen. Tarkoituksena on kuulemma se,että lääke tulee varmasti otettua,ja kuulemma loppuelämän ajan. Mielestäni minua ei voi pakottaa loppuelämän ottamaan mitään lääkettä. En itse piikitä,vaan joudun käymään terveysasemalla. En pysty itse vähentämään injektion määrää. Keskustelen nyt lääkärin kanssa,jos tämän saisi vaihdetuksi takaisin tabletteihin.

• Uneton
        Uneton kirjoitti:

Yritän nyt puhua tästä lääkärin kanssa. Minulle laitettiin injektio,koska yritin itse lopettaa lääkityksen. Tarkoituksena on kuulemma se,että lääke tulee varmasti otettua,ja kuulemma loppuelämän ajan. Mielestäni minua ei voi pakottaa loppuelämän ottamaan mitään lääkettä. En itse piikitä,vaan joudun käymään terveysasemalla. En pysty itse vähentämään injektion määrää. Keskustelen nyt lääkärin kanssa,jos tämän saisi vaihdetuksi takaisin tabletteihin.

Sekin tässä on järjetön tilanne,että minulle on määrätty loppuelämän psyykelääkitys vieroitusoireiden takia. Menin psykoosiin neljä ja puoli vuotta sitten pitkään kestäneen stressin takia,ja menin sairaalaan sen takia. Yritin myöhemmin itse vieroittautua lääkkeestä,ja siitä seurasi vieroitusoireena psykoosi. Menin taas sairaalaan.Ja sen takia lääkäri sanoi,että nyt se on loppuelämän lääkitys,kun psykoosi uusiutui,vaikka kyseessä oli vieroitusoire. Sama tilanne kun yritin kesällä toisen kerran uudelleen vieroittautumista liian nopeasti pitkän käytön jälkeen. Minulle on siis määrätty elinikäinen lääkitys vieroitusoireiden takia. En voi hyväksyä sitä.

• riski per doni
        Uneton kirjoitti:

Millä lääkärisi on perustellut, että sinun pitäisi tai edes kannattaisi käyttää loppuelämäsi? Voin paljastaa jo nyt, että ei millään tutkimukseen perustuvalla. Veikkaisin suosituksen lähteeksi mututietoa, mutta kysy varmuuden vuoksi. Hänen pitää pystyä perustelemaan kantansa joka tapauksessa. Injektioon vaihto sen takia, että haluat lopettaa käytön on kyllä todella sikamaista, mielestäni rikos. Vastaavassa tilanteessa ottaisin itse yhteyttä viranomaisiin. Heillä täytyy olla sinun halusi ja valtuutuksesi laittaa elinmistöösi mitään ainetta. Ainoana erona voi olla, jos henkilö on rikollinen, mutta kyllä rikollisellakin on ihmisoikeudet ja -arvo.

Yritä puhua asiasta lääkärisi kanssa. Jos kuitenkin käy niin, että he eivät halua sinua auttaa, viranomaisia ei kiinnosta ja et halua lähteä oikeuteen, etsi toinen lääkäri, joka auttaa. Hän voisi varmasti antaa sinulle pilleriversion takaisin ja vieroituttaa sinut irti. Tällasia ajatuksia tuli itselleni. Toivottavasti on avuksi.

• riski per doni
        Uneton kirjoitti:

Sekin tässä on järjetön tilanne,että minulle on määrätty loppuelämän psyykelääkitys vieroitusoireiden takia. Menin psykoosiin neljä ja puoli vuotta sitten pitkään kestäneen stressin takia,ja menin sairaalaan sen takia. Yritin myöhemmin itse vieroittautua lääkkeestä,ja siitä seurasi vieroitusoireena psykoosi. Menin taas sairaalaan.Ja sen takia lääkäri sanoi,että nyt se on loppuelämän lääkitys,kun psykoosi uusiutui,vaikka kyseessä oli vieroitusoire. Sama tilanne kun yritin kesällä toisen kerran uudelleen vieroittautumista liian nopeasti pitkän käytön jälkeen. Minulle on siis määrätty elinikäinen lääkitys vieroitusoireiden takia. En voi hyväksyä sitä.

Ehditkin kirjoittaa jo toisen viestin. Arvasin, ei mitään rationaalisia perusteluita käytön jatkamiselle! Olet saanut neuroleptejä stressiin?! Ai saatana. Psykiatrit on koulutettu tulkitsemaan lopettamisen jälkeen "uusiutuva" psykoosi "sairaudesta" johtuvaksi vaikka kuten itsekin selvästi tiedät kyseessä on 99% varmuudella vieroitusoire. Psykiatrillasi ei mahdollisesti ole tietämystä neuroleptivieroituksesta, joten tässä kohtaan en usko, että yhteistyö on mahdollista. Joudut muutoin itse uudelleen kouluttamaan psykiatriasi ja siitä ei tule valmista ikinä. Miten hän reagoi, kun kerroit epäilleesi kyseessä olevan vieroituspsykoosi, vai tiesitkö asiasta vielä siinä vaiheessa? Kai olet kuitenkin ottanut asian esiin uudelleen myöhemmin? Ajattele, jos alkoholisteillekin määrättäisiin tai suositeltaisiin elinikäistä viinan käyttöä vieroitusoireiden pelossa...

• Uneton

Ehditkin kirjoittaa jo toisen viestin. Arvasin, ei mitään rationaalisia perusteluita käytön jatkamiselle! Olet saanut neuroleptejä stressiin?! Ai saatana. Psykiatrit on koulutettu tulkitsemaan lopettamisen jälkeen "uusiutuva" psykoosi "sairaudesta" johtuvaksi vaikka kuten itsekin selvästi tiedät kyseessä on 99% varmuudella vieroitusoire. Psykiatrillasi ei mahdollisesti ole tietämystä neuroleptivieroituksesta, joten tässä kohtaan en usko, että yhteistyö on mahdollista. Joudut muutoin itse uudelleen kouluttamaan psykiatriasi ja siitä ei tule valmista ikinä. Miten hän reagoi, kun kerroit epäilleesi kyseessä olevan vieroituspsykoosi, vai tiesitkö asiasta vielä siinä vaiheessa? Kai olet kuitenkin ottanut asian esiin uudelleen myöhemmin? Ajattele, jos alkoholisteillekin määrättäisiin tai suositeltaisiin elinikäistä viinan käyttöä vieroitusoireiden pelossa...

Sairaalassa ja polilla lääkärit ovat samanlaisia. He pitävät minua sairaana,jokatarvitsee elunukäisen lääkityksen niin kuin diabeetikkokin. Tiedän,että näillä kahdella asialla ja minun tinnettani ei voi edes verrata diabetekseen. Tätä kuitenkin toistetaan niin sairaalassa kuin polillakin. Olen nykyisin valistuneempi asoista kuin ennen,eikä tuollainen uppoa minuun. Kyllä yritin puhua sairaalassa tilanteestani,mutta ei se mennyt läpi. Tuli vaan lisää lääkettä,kun 'mielisairauteni' pyrkii kuulemma pulpahtamaan väkisin aina esiin. Näin sanottiin,kun yritin puhua todellisesta tilanteestani. Pidettiin vain hulluna,jonka puheita ei kannata vakavasti ottaa. Annettiin vaan lisäannos lääkettä,että saadaan pois hullun puheet.

• riski per doni
        Uneton kirjoitti:

Sairaalassa ja polilla lääkärit ovat samanlaisia. He pitävät minua sairaana,jokatarvitsee elunukäisen lääkityksen niin kuin diabeetikkokin. Tiedän,että näillä kahdella asialla ja minun tinnettani ei voi edes verrata diabetekseen. Tätä kuitenkin toistetaan niin sairaalassa kuin polillakin. Olen nykyisin valistuneempi asoista kuin ennen,eikä tuollainen uppoa minuun. Kyllä yritin puhua sairaalassa tilanteestani,mutta ei se mennyt läpi. Tuli vaan lisää lääkettä,kun 'mielisairauteni' pyrkii kuulemma pulpahtamaan väkisin aina esiin. Näin sanottiin,kun yritin puhua todellisesta tilanteestani. Pidettiin vain hulluna,jonka puheita ei kannata vakavasti ottaa. Annettiin vaan lisäannos lääkettä,että saadaan pois hullun puheet.

Hahaha! Menee vaan paremmaksi, nyt on jo pakko nauraa. Sanottiinko sinullekin, että tarvitset neuroleptia kuin diabeetikko insuliinia?! :D Hyvänä puolena tilanteessasi on, että olet selvästi itse perillä näistä asioista etkä mene siten ihan mihin tahansa retkuun. Mielenterveysongelmilla, oli se sitten stressin tai kriisin aiheuttama psykoosi, masennus, skitsofrenia jne., ei ole mitään tekemistä diabeteksen insuliinihoidon kanssa. Lääkäri joka vertaa insuliinin tarvetta diabeteksessä mielenterveysongelmiin ja neurolepteihin/masennuslääkkeisiin jne. on ammattitaidoton, kutsuminen idiootiksikaan ei ole tässä kohtaan liioittelua.

"Tuli vaan lisää lääkettä,kun 'mielisairauteni' pyrkii kuulemma pulpahtamaan väkisin aina esiin."

Eli aina, kun avaat suusi ilmaistaksesi mielipiteesi, "mielisairautesi" "pulpahtaa" esiin. :D Noinhan sitä sanottiin poliittisille vangeille muun muassa edesmenneessä Neuvostoliitossa. Ei saisi nauraa, nämä ovat vakavia asioita ja hoitovirheitä, mutta ei hemmetti...

• Uneton

Hahaha! Menee vaan paremmaksi, nyt on jo pakko nauraa. Sanottiinko sinullekin, että tarvitset neuroleptia kuin diabeetikko insuliinia?! :D Hyvänä puolena tilanteessasi on, että olet selvästi itse perillä näistä asioista etkä mene siten ihan mihin tahansa retkuun. Mielenterveysongelmilla, oli se sitten stressin tai kriisin aiheuttama psykoosi, masennus, skitsofrenia jne., ei ole mitään tekemistä diabeteksen insuliinihoidon kanssa. Lääkäri joka vertaa insuliinin tarvetta diabeteksessä mielenterveysongelmiin ja neurolepteihin/masennuslääkkeisiin jne. on ammattitaidoton, kutsuminen idiootiksikaan ei ole tässä kohtaan liioittelua.

"Tuli vaan lisää lääkettä,kun 'mielisairauteni' pyrkii kuulemma pulpahtamaan väkisin aina esiin."

Eli aina, kun avaat suusi ilmaistaksesi mielipiteesi, "mielisairautesi" "pulpahtaa" esiin. :D Noinhan sitä sanottiin poliittisille vangeille muun muassa edesmenneessä Neuvostoliitossa. Ei saisi nauraa, nämä ovat vakavia asioita ja hoitovirheitä, mutta ei hemmetti...

Joo. Näin minulle sanottiin,että 'sairauteni' takia tarvitsen loppuelämäni lääkitystä,aivan niin kuin diabeetikko tarvitsee insuliinia koko elämänsä. Näin minulle sanoi eräs hoitaja sairaalassa,ja lääkäri polilla. Silloin kuin lääkäri sanoi aiemmin tästä polilla,en ollut vielä tietoinen näistä asioista samalla tavalla kuin nyt,mutta en silloinkaan uskonut häntä,enkä sitä diagnoosia,mikä minusta on tehty. Ja näin se on,että minua ei uskota eikä kuunnella. Olen lääkärin ja hoitajien mielestä mielisairas,joka ei ymmärrä omaa parastaan. He tietävät omasta mielestään paremmin kuin minä,mikä minulle sopii. Lähisukulaiseni yritti puhua minulle järkeä,että älä mene sairaalaan,mutta psykoosi oli todella vaikea kestää. Olisi ehkä pitänyt vaan kestää menemättä sairaalaan. Olen kerran ollut psykoosissa niin,että en mennyt sairaalaan. Se meni itsestään ohi noin kolmessa viikossa ilman lääkkeitä. Nyt minua vahditaan haukan lailla,että otan pistokset.

• Uneton
        Uneton kirjoitti:

Joo. Näin minulle sanottiin,että 'sairauteni' takia tarvitsen loppuelämäni lääkitystä,aivan niin kuin diabeetikko tarvitsee insuliinia koko elämänsä. Näin minulle sanoi eräs hoitaja sairaalassa,ja lääkäri polilla. Silloin kuin lääkäri sanoi aiemmin tästä polilla,en ollut vielä tietoinen näistä asioista samalla tavalla kuin nyt,mutta en silloinkaan uskonut häntä,enkä sitä diagnoosia,mikä minusta on tehty. Ja näin se on,että minua ei uskota eikä kuunnella. Olen lääkärin ja hoitajien mielestä mielisairas,joka ei ymmärrä omaa parastaan. He tietävät omasta mielestään paremmin kuin minä,mikä minulle sopii. Lähisukulaiseni yritti puhua minulle järkeä,että älä mene sairaalaan,mutta psykoosi oli todella vaikea kestää. Olisi ehkä pitänyt vaan kestää menemättä sairaalaan. Olen kerran ollut psykoosissa niin,että en mennyt sairaalaan. Se meni itsestään ohi noin kolmessa viikossa ilman lääkkeitä. Nyt minua vahditaan haukan lailla,että otan pistokset.

Sanon vielä,että kun menin sairaalaan, menin sinne tietoisena,mikä siellä odottaa. Siitä huolimatta tuntui naurettavalta sekin, kun niitä lisäannoksia lääkkeitä annettiin. En todellakaan useimmiten olisi niitä tarvinnut. Ne vaan sekoitti päätä kahta kauheammin. Minulta ei edes kysytty,minkälainen vointini on. Sitä vaan annettiin. Sekin sai tajuamaan yhä selvemmin,miten hataralla pohjalla se hoito oli.

• Uneton
        Uneton kirjoitti:

Sanon vielä,että kun menin sairaalaan, menin sinne tietoisena,mikä siellä odottaa. Siitä huolimatta tuntui naurettavalta sekin, kun niitä lisäannoksia lääkkeitä annettiin. En todellakaan useimmiten olisi niitä tarvinnut. Ne vaan sekoitti päätä kahta kauheammin. Minulta ei edes kysytty,minkälainen vointini on. Sitä vaan annettiin. Sekin sai tajuamaan yhä selvemmin,miten hataralla pohjalla se hoito oli.

Sanon vielä senkin,että kun minut saatiin suostumaan Risperdal Consta injektioon,niin siinä käytettiin minun heikkoa tilannettani hyväksi. Olin todella huonossa kunnossa lääkkeen vieroitusoireiden takia,joka aiheutti kolmen viikon valvomisen ja psykoottiseen tilaan menemisen.Jo pari päivää sairaalaan tuloni jälkeen alkoi suostuttelu injektioon. Olin kuitenkin silloin kykenemätön tekemään elinikäisen sopimuksen injektiohoitoon,joka vaatii paljon enemmän sitoutumista kuin tablettilääkitys. Ei siinä tilassa sellaisia sopimuksia tehdä.Se vaatii selväjärkisyyden ja hyvän kunnon.

• Hyväksikäyttöä
        Uneton kirjoitti:

Sanon vielä senkin,että kun minut saatiin suostumaan Risperdal Consta injektioon,niin siinä käytettiin minun heikkoa tilannettani hyväksi. Olin todella huonossa kunnossa lääkkeen vieroitusoireiden takia,joka aiheutti kolmen viikon valvomisen ja psykoottiseen tilaan menemisen.Jo pari päivää sairaalaan tuloni jälkeen alkoi suostuttelu injektioon. Olin kuitenkin silloin kykenemätön tekemään elinikäisen sopimuksen injektiohoitoon,joka vaatii paljon enemmän sitoutumista kuin tablettilääkitys. Ei siinä tilassa sellaisia sopimuksia tehdä.Se vaatii selväjärkisyyden ja hyvän kunnon.

On aika ironista, että potilas on muka kykenemätön päättämään lääkkeitä jäämiseen, mutta kykeneväinen päättämään mitä lääkkeitä häneen sullotaan. Päämääriä psykiatreilla on vain yksi, neurolepejä potilaaseen niin kauan kuin mahdollista. Psykiatrit varmaan unelmoivat maailmasta, missä kaikki ihmiset ovat elinikäisellä neuroleptilääkityksellä, paitsi tietenkin he ylijumalat itse. Tee nyt se valitus Valviraan ja kirjoita tämä pointtisi valitukseesi, että et ollut siinä tilassa kykenevä moiseen päätökseen.

• Uneton
        Hyväksikäyttöä kirjoitti:

On aika ironista, että potilas on muka kykenemätön päättämään lääkkeitä jäämiseen, mutta kykeneväinen päättämään mitä lääkkeitä häneen sullotaan. Päämääriä psykiatreilla on vain yksi, neurolepejä potilaaseen niin kauan kuin mahdollista. Psykiatrit varmaan unelmoivat maailmasta, missä kaikki ihmiset ovat elinikäisellä neuroleptilääkityksellä, paitsi tietenkin he ylijumalat itse. Tee nyt se valitus Valviraan ja kirjoita tämä pointtisi valitukseesi, että et ollut siinä tilassa kykenevä moiseen päätökseen.

Yritän nyt puhua ensin lääkärin kanssa,ja jos se ei tuota tulosta,otan yhteyden sinne Valviraan.

• Uneton

Keskustelin lääkärin kanssa tilanteestani. Hän oli sitä mieltä,että sairauteni on pahentunut,ja tarvitsen sairaalahoitoa. En todellakaan voi muuten huonosti,paitsi lääkkeen aiheuttama unettomuus on ongelma.

• Uneton
        Uneton kirjoitti:

Keskustelin lääkärin kanssa tilanteestani. Hän oli sitä mieltä,että sairauteni on pahentunut,ja tarvitsen sairaalahoitoa. En todellakaan voi muuten huonosti,paitsi lääkkeen aiheuttama unettomuus on ongelma.

Onko tietoa,miten injektiosta vaihto tabletteihin tapahtuu? Täytyykö se tehdä asteittain,vai voiko siihen siirtyä suoraan vastaavalla määrällä,vai pitääkö tabletteja olla suurempi määrä?

• Uneton
        Uneton kirjoitti:

Lääkäri ei siis ollut halukas vaihtamaan tabletteihin,vaan hänen mielestään unettomuuteni johtuu 'sairauteni' pahenemisesta. Naurettavaa! Oloni ja tilanteeni ei ole yhtään huonompi tai erilaisempi kuin se oli sairaalasta lähtiessäkään. Ei ole tapahtunut mitään muutosta.

• Aspergerinfo
        Uneton kirjoitti:

Lääkäri ei siis ollut halukas vaihtamaan tabletteihin,vaan hänen mielestään unettomuuteni johtuu 'sairauteni' pahenemisesta. Naurettavaa! Oloni ja tilanteeni ei ole yhtään huonompi tai erilaisempi kuin se oli sairaalasta lähtiessäkään. Ei ole tapahtunut mitään muutosta.

Ota yhteyttä tänne,

http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/eoa/index.htx

mene tapaamaan potilasasiamiestä ensin, jonka kanssa teette yhdessä kantelun.

Millä paikkakunnalla noin hoidetaan asioita?

• Uneton
        Aspergerinfo kirjoitti:

Ota yhteyttä tänne,

http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/eoa/index.htx

mene tapaamaan potilasasiamiestä ensin, jonka kanssa teette yhdessä kantelun.

Millä paikkakunnalla noin hoidetaan asioita?

En haluaisi sanoa,missä paikkakunnalla näin hoidetaan asioita,koska en haluaisi tulla tunnistetuksi. Mutta kyllä koko ajan mietin vaihtoehtoja,mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä. Olen saanutkin hyviä neuvoja tällä palstalla. Se on kuitenkin varmaa,että haluan injektiosta eroon. Tavalla tai toisella. Sairaalaan en haluaisi enää joutua. Jos se tapahtuisi,niin annosta lisätään varmasti.

• riski per doni
        Uneton kirjoitti:

Onko tietoa,miten injektiosta vaihto tabletteihin tapahtuu? Täytyykö se tehdä asteittain,vai voiko siihen siirtyä suoraan vastaavalla määrällä,vai pitääkö tabletteja olla suurempi määrä?

Ei ole tietoa minulla tuosta vaihtomäärän suhteesta. Pitäisiköhän sinun ottaa yhteyttä johonkin toiseen lääkäriin. Voisit ehkä samalla vaihtaa lääkärikontaktiasi kokonaan. Myös apteekit voivat ehkä auttaa vaihtotietojen kanssa. Sinne voi tehdä puhelinsoiton tai käydä paikan päällä kysymässä neuvoa annosmäärien suhteesta. Jos eivät osaa neuvoa, kysy kehen voit olla yhteydessä. Lääkevalmistajan pitäisi ainakin tietää, mutta he eivät ole aina rehellisiä ikävä kyllä. Vaikuttaa ikävästi siltä, että lääkärisi tauti on pahentunut...

• Uneton

Ei ole tietoa minulla tuosta vaihtomäärän suhteesta. Pitäisiköhän sinun ottaa yhteyttä johonkin toiseen lääkäriin. Voisit ehkä samalla vaihtaa lääkärikontaktiasi kokonaan. Myös apteekit voivat ehkä auttaa vaihtotietojen kanssa. Sinne voi tehdä puhelinsoiton tai käydä paikan päällä kysymässä neuvoa annosmäärien suhteesta. Jos eivät osaa neuvoa, kysy kehen voit olla yhteydessä. Lääkevalmistajan pitäisi ainakin tietää, mutta he eivät ole aina rehellisiä ikävä kyllä. Vaikuttaa ikävästi siltä, että lääkärisi tauti on pahentunut...

Käyn Kaupungin Poliklinikalla,enkä tiedä,saako siellä vaihtaa lääkäriä. Yleensä ne vaan määräävät lääkärin. Soitin Lääkeinfo.fin asiakaspalveluun,mutta sieltä ei löytynyt tietoa tabletteihin vaihtoon. Ainoastaan toisin päin jotakin. Voisin kyllä vielä yrittää ottaa yhteyden apteekkiin. Hekin voivat suositella lääkäriin yhteydenottoa. Voisin ehkä yrittää myös yksityiselle psykiatrille. Kirjoittelin tälle palstalle aiemmin kesällä toisella nimimerkillä,kun yritin vieroittautua tableteista. Tein sen virheen,että yritin sitä liian nopeasti monen vuoden käytön jälkeen. Siksi se ei onnistunut. Ja nyt on tilanne tämä.

• Anonyymi
        Uneton kirjoitti:

Tarinasi on samanlainen kuin minulla. Loppuelämän lääkitys pakolla turhan takia eli vieroitusoireiden takia.

• Anonyymi

Millä lääkärisi on perustellut, että sinun pitäisi tai edes kannattaisi käyttää loppuelämäsi? Voin paljastaa jo nyt, että ei millään tutkimukseen perustuvalla. Veikkaisin suosituksen lähteeksi mututietoa, mutta kysy varmuuden vuoksi. Hänen pitää pystyä perustelemaan kantansa joka tapauksessa. Injektioon vaihto sen takia, että haluat lopettaa käytön on kyllä todella sikamaista, mielestäni rikos. Vastaavassa tilanteessa ottaisin itse yhteyttä viranomaisiin. Heillä täytyy olla sinun halusi ja valtuutuksesi laittaa elinmistöösi mitään ainetta. Ainoana erona voi olla, jos henkilö on rikollinen, mutta kyllä rikollisellakin on ihmisoikeudet ja -arvo.

Yritä puhua asiasta lääkärisi kanssa. Jos kuitenkin käy niin, että he eivät halua sinua auttaa, viranomaisia ei kiinnosta ja et halua lähteä oikeuteen, etsi toinen lääkäri, joka auttaa. Hän voisi varmasti antaa sinulle pilleriversion takaisin ja vieroituttaa sinut irti. Tällasia ajatuksia tuli itselleni. Toivottavasti on avuksi.

Kunnallisella ei vieroiteta, kun loppuelämän lääkitys on määrätty. Lääkäriä ei voi myöskään valita. Ainoa tapa on yksityinen maltaita maksava lääkäri. Eivätkä he tee mitään, jos on diagnoosi annettu. Eli siinähän olet pakotettuna injektioihin loppuelämäksi.

• Anonyymi
        Uneton kirjoitti:

Tilanteesi on aivan samanlainen kuin minulla.

• Anonyymi
        Uneton kirjoitti:

En haluaisi sanoa,missä paikkakunnalla näin hoidetaan asioita,koska en haluaisi tulla tunnistetuksi. Mutta kyllä koko ajan mietin vaihtoehtoja,mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä. Olen saanutkin hyviä neuvoja tällä palstalla. Se on kuitenkin varmaa,että haluan injektiosta eroon. Tavalla tai toisella. Sairaalaan en haluaisi enää joutua. Jos se tapahtuisi,niin annosta lisätään varmasti.

Älä käy hakemassa injektiota. Anna heidän tulla itse kotiisi pistämään.

• kummallinen mt-laki

Suomessa ei mielenterveyspotilaaksi luokitellulla ihmisellä ole itsemääräämisoikeutta.

Kuten minäkin, reagoin vuosikausia kestäneeseen todella ikävään tilanteeseen psyykkisesti ja lähdin hakemaan siihen apua.. tämä apu toi elämääni vain suurempia huolia.

Ensin sain masennuslääkityksen, lopetin sen itse kun kaikki rahani menivät lyrica ja remoron lääkkeisiin, joista ei ollut edes apua vaan ajatustoimintani muuttui ihan hassuksi.

Kun tämän psykiatrille kerroin sain lennosta bipo II diagnoosin ja loppuikäisen seroquel ja rispedal lääkityksen. noistahan menin niin sekaisin, että en enää tunnistanut lapsiani enkä ollut tässä maailmassa, minut luokiteltiin työkyvyttömäksi loppuiäkseni. Koskaan ei psykiatri myöntänyt, että kajahtanut oloni voisi johtua kahden neurolpetin syömisestä (annokset seroquel 1g/vrk ja risperdal 6mg/vrk)

Minusta täysin normaalista ja terveestä ihmisestä saatiin lääkkeiden avulla aivan mielenvikainen kummajainen. Lupaa en lääkkeiden lopettamiseen saanut. Vaikken ole koskaan a) pettänyt b) käyttänyt päihteitä C) ollut ylienerinen d) ajatustenrientoa ei ole ollut e) mitään mielenterveystaustaa ei ole ollut

Diagnoosiin riitti se, että olin sekaisin lääkkeistä, hain apua vaikeaan elämäntilanteeseen ja olin velkaanutunut 6000 euroa (avoero takana)

Lopetin neuroleptit, vaihdoin paikkakuntaa ja menin töihin (vaikka oli työkyvyttömyyseläke myönnetty) voin paremmin kuin aikoihin, olen ollut nyt 1.5 vuotta ilman lääkkeitä ja yhteyksiä mielenterveystoimistoon.

Ikinä ei kuitenkaan mielenrahaa tule olemaan, sillä mielenterveyslain mukaan minut voidaan diagnosoidun mielensairauden ja lääkkeettömyyden vuoksi ottaa pakkohoitoon ja injektioida minuun lääkkeet.

Diagnoosista ei voi edes valittaa. Miksi näin? En tiedä..

• Nti kesäkuu

Unohdin mainita, jotta tämä lääkekokeilusarja tapahtui kunnallisella psykiatrian poliklinikalla sen jälkeen, kun pääsin osastolta. Lääkäri oli yliopistossa kirjoilla ja halusi päästä käytännössä katsomaan lääkkeiden tehoa ja sivuvaikutuksia.

Psykiatri tarjosi monia lääkkeitä, joita en suostunut kokeilemaankaan, mm. Litiumia. Tässä temppuilussa kului vuosia ja koska pidin kiinni päätäntävallastani, lopputulema oli se, jotta hoitoni poliklinikalla päätettiin lopettaa.

Hoitoni haluttiin siirtää terveyskeskukseen. Kieltäydyin tästä ja siirsin hoitoni yksityiselle psykiatrille. Minulle tehtiin suoranaista kiusaa ja jouduin odottamaan loppulausuntoa yli puoli vuotta. Pyysin kirjallisesti kopiot papereistani ja tässä viivyteltiin myös. Nyt käyn yksityispsykiatrila harvoin, mutta saan asianmukaista kohtelua ja lääkäri aina korostaa, jotta itse teen päätökset. Kovasti piti taistella, jotta saa ihmismäistä kohtelua.

• Uneton

Tuo on hyvä tietää,että yksityisellä kohdellaan paremmin kuin kunnallisella. Eikö yksityisellä psykiatrilla ole kuitenkin kallista?

• riski per doni

"...saan asianmukaista kohtelua ja lääkäri aina korostaa, jotta itse teen päätökset."

Näinhän sen kuuluisi olla kaikkialla. Arvostetaan ihmistä ja hänen oikeuksiaan sen verran, että tarjotaan apua yhteistyössä eikä pakoteta ottamaan "apua" tai "hoitoa" vastaan.

• Luotettavuus
        Uneton kirjoitti:

Tuo on hyvä tietää,että yksityisellä kohdellaan paremmin kuin kunnallisella. Eikö yksityisellä psykiatrilla ole kuitenkin kallista?

Yksityiset ovat kalliimpia, mutta laadulkkaampia. On lääkärikohtaista (myös erikoistumisvaihtoehdosta riippumatta) miten hän noudattaa vaitiolovelvollisuutta ym. ammattietiikkaa.

Ilmoita välittömästi Valviralle, kuten muut ovat sanoneetkin. Tosin minulla aikanaan Valvira ei auttanut hiukkaakaan, vaan eduskunnan oikeusasiamies oli oikea viranomainen. Harjavallan sairaala sai tuolloin huomautuksen.

Julkinen sektori manipuloi ihmis- ja potilasoikeuksia, kuten "Nti kesäkuu" on kokenut. Heidän mielestä ihmisoikeuksia ei kuulu olla kuin hoitohenkilökunnalla. Potilasoikeudet kuuluvat ammattietiikkaan, mutta niitä ei noudateta, joten voidaan puhua oppimisvaikeuksista kärsivästä hoitohenkilökunnasta julkisella sektorilla.

• Uneton
        Luotettavuus kirjoitti:

Yksityiset ovat kalliimpia, mutta laadulkkaampia. On lääkärikohtaista (myös erikoistumisvaihtoehdosta riippumatta) miten hän noudattaa vaitiolovelvollisuutta ym. ammattietiikkaa.

Ilmoita välittömästi Valviralle, kuten muut ovat sanoneetkin. Tosin minulla aikanaan Valvira ei auttanut hiukkaakaan, vaan eduskunnan oikeusasiamies oli oikea viranomainen. Harjavallan sairaala sai tuolloin huomautuksen.

Julkinen sektori manipuloi ihmis- ja potilasoikeuksia, kuten "Nti kesäkuu" on kokenut. Heidän mielestä ihmisoikeuksia ei kuulu olla kuin hoitohenkilökunnalla. Potilasoikeudet kuuluvat ammattietiikkaan, mutta niitä ei noudateta, joten voidaan puhua oppimisvaikeuksista kärsivästä hoitohenkilökunnasta julkisella sektorilla.

Yritän vielä puhua lääkärin kanssa. Jos se ei muuta tilannetta,niin otan yhteyden Valviraan tai Eduskunnan oikeusasiamieheen. Pelkään pahoin,että lääkäri tulee vain ehdottamaan toisen neuroleptin rinnalle ottamisen. Sitä en tietenkään suostu tekemään.

• Psykiatravitsi
        Uneton kirjoitti:

Yritän vielä puhua lääkärin kanssa. Jos se ei muuta tilannetta,niin otan yhteyden Valviraan tai Eduskunnan oikeusasiamieheen. Pelkään pahoin,että lääkäri tulee vain ehdottamaan toisen neuroleptin rinnalle ottamisen. Sitä en tietenkään suostu tekemään.

Ikävä kyllä, joskus valehteleminen auttaa. Jos ehdottavat tablettia, voit kirkkain silmin valehdella sitä napsivasi... Tai jos suostuisivatkin injektioiden muuttamisen tablettimuotoon niin kannattaa itse vieroittautua hiljattain eikä äkkiseltään eikä tietenkään kannata hiiskua lääkäreille jos omasta terveydestään välittää ja haluaa pitää itsemääräämisoikeutensa. Ikävä kyllä näin se menee... minäkin olen valehdellut psykiatrille lääkkeitä syöväni ja olen saanut kuulla, miten paljon lääkkeet minua ovat auttaneet...lol. Sen ensimmäisen kerran kun jätin lääkkeet pois ja parin viikon päästä lääkkeiden jättämisestä psykiatri kehui lääkkeiden parantaneen vointiani, tajusin psykiatriahuijauksen. Keneltähän se puuttuu ymmärrys tilanteesta? Ei ainakaan minulta.

• Uneton
        Psykiatravitsi kirjoitti:

Ikävä kyllä, joskus valehteleminen auttaa. Jos ehdottavat tablettia, voit kirkkain silmin valehdella sitä napsivasi... Tai jos suostuisivatkin injektioiden muuttamisen tablettimuotoon niin kannattaa itse vieroittautua hiljattain eikä äkkiseltään eikä tietenkään kannata hiiskua lääkäreille jos omasta terveydestään välittää ja haluaa pitää itsemääräämisoikeutensa. Ikävä kyllä näin se menee... minäkin olen valehdellut psykiatrille lääkkeitä syöväni ja olen saanut kuulla, miten paljon lääkkeet minua ovat auttaneet...lol. Sen ensimmäisen kerran kun jätin lääkkeet pois ja parin viikon päästä lääkkeiden jättämisestä psykiatri kehui lääkkeiden parantaneen vointiani, tajusin psykiatriahuijauksen. Keneltähän se puuttuu ymmärrys tilanteesta? Ei ainakaan minulta.

Niin se varmaan on. Jos on täysin rehellinen,voi joutua vaikeuksiin.

• riski per doni
        Psykiatravitsi kirjoitti:

"minäkin olen valehdellut psykiatrille lääkkeitä syöväni ja olen saanut kuulla, miten paljon lääkkeet minua ovat auttaneet...lol. Sen ensimmäisen kerran kun jätin lääkkeet pois ja parin viikon päästä lääkkeiden jättämisestä psykiatri kehui lääkkeiden parantaneen vointian"

Hahaha. Nää on niin parhaita. :D Voisin itsekin kertoa ihan vastaavista tapauksista.

• Todistan.
        Uneton kirjoitti:

Niin se varmaan on. Jos on täysin rehellinen,voi joutua vaikeuksiin.

Todistan oikeaksi. Minulle oli täydestä rehellisyydestä pelkkää haittaa Harjavallassa. Patologinen valehtelu on ainoa keino selviytyä psykiatriassa.

• Neuroleptimaa

Miksi se menee aina niin, että jos jotain lääkettä pyytää vartavasten, juuri sitä lääkettä ei psykiatri halua kirjoittaa. Pyysin Opamoxia tai Diapamia ahdistukseen niin ei tipu, vaan papereihin on merkitty että minulla on ongelmia rauhoittavien kanssa vaikka EI OLE! Olisin vain halunnut elämänlaatuani parantavia, edullisia lääkkeitä ja mitä väliä vaikka olisin riippuvainen (en ole)? Ketä se haittaisi jos elämänlaatuni ja työkykyni säilyisivät? Neuroleptejä sen sijaan alettiin ehdottelemaaqn heti vaikka kerroin että niitä en halua koska ne ihan oikeasti hidastavat ajattelua ja alentavat toimintakykyä ja aiheuttavat pysyviä vaurioita. Jos pyytää jotain tiettyä lääkettä niin miksi aina epäillään, että pyynnossä piilee hämäriä motiiveja? Miksei itsemääräämisoikeutta kunnioiteta? Miksei myönnetä, että vain minä tiedän mikä minulle on parasta ja mitä psykiatreilla on hyvinvointia vastaan? Mistä johtuu neuroleptipakkomielle? miksi näitä vaarallisia ja kalliita hermomyrkkyjä halutaan tunkea kaikille? Ystävättärenikin, jolla ei mitään mt ongelmaa ole diagnosoitu, syö neuroleptejä univaikeuksiin ja lääkäri niitä kuulemma määrännyt koska "eivät aiheuta riippuvuutta" vaikka neurolepteistäkin tulee vieroitusoireita! Ja jos kukaan on koskaan nähnyt vuosikausia neuroleptejä syöneitä ihmisiä joilla on tardiivi dyskinesia ja jotka tämän takia vaikuttavat ihan oikeasti olevan muissa maailmoissa kun leuat lonksuttaa jatkuvasti omiaan...karmeaa katseltavaa.

Mistä juontuu lääkärien neuroleptipakkomielle? Onko alku yliopiston aivopesussa vai lääketehtaiden ilmaisissa laivamatkoissa?

• Epäetiikka

Se on molempien yhdistelmä. Yliopistossa opetetaan, että vain myyntiprovisiota kasvattamalla ammatillinen kasvu on mahdollista, mutta ammattietiikasta, asiakkaan kuuntelusta ja tieteellisestä ajattelusta ei ole mitään hyötyä työssä. Asiakaspalalute puolestaan tulee juuri näiden käyttämisestä.

Lääketehtaat lupaavat mm. ilmaisia laiva- ja lentomatkoja provisioiden mukaan. Tärkeintä on vähentää ihmiskunta kolmanneksella neurolepteillä, SSRI:llä, SNRI:llä, trisyklisillä jne. Ihmisten hyvinvoinnilla ja lääkkeiden sivuvaikutuksilla ei ole merkitystä, kun lääkevalmisteitakaan ei ole testattu laboratoriorotilla tms. koe-eläimillä.

• adfasrg

Levozin 25 mg takaa mulle hyvät unet, sanoipa tai väittipä kuka tahansa mitä muuta hyvänsä.
      Syön lääkettä omasta tahdostani, koska haluan nukkua öisin.

• Uneton

Lääkäri suostui lopulta vaihtamaan Risperdal Constan takaisin tabletteihin. Koska olen käyttänyt Risperidonia monta vuotta, joudun tekemään monen vuoden vieroituksen Risperidonista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      35
      5089
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      34
      2324
    3. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1808
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1800
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      82
      1512
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      140
      1412
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1126
    8. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      1102
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1034
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      1018
    Aihe