Isot oli häät

Viistopisto

Tuolla kautokeinon urheiluhallilla tässä muutama päivä sitten vietettiin oikein kunnon saamelaishäät. Oli kaksi isoa sukua jotka lyötiin yhteen. Oli sielä suomen puoleltaki porukkaa jonkun verran. Hää-aterialle oli teurastettu 18 poroa, tarjoilijoita myöten oli puettu ihmiset niin kuin pitää. Ja Hääparin omat kolme poikaa oli myös viimesen päälle siististi laitettu.

Kutsuja oli lähetetty tasan tuhat, ja yli 900 siellä oli vierasta paikalla. Ne oli semmoiset pirskeet että niistä puhutaan vielä. Voi kunpa joku olisi ollut siellä kameran kanssa, saisivat kateelliset ihmetellä. Itse en kameraa omista ja puhelin ei sopinu matkaan, joten se jäi autoon. Mutta vieläki pittää ihastella tapahtumaa, näin sitä mennään naimisiin kun ei ole rahasta kiinni. Morsiamen isä oli panostanu tosissaan juhlaan.

11

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ernestivaara

      Oliko paljon sammuneita juopporetkuja kuin yleensä eli vanhaan malliin
      ja oliko nämä homohäät

    • Voi sitä sukurutsaa

      Ketkä meni naimisiin?

      • karhuerkki

        toden totta sinäpä sen sanoit saamelaisissa on todella paljon sukurutsaa
        tutkimusten mukaan jopa 80% ja sehän on paljon se johtuu tämän lössin
        entis aikojen kota asumisesta nehän harrasti seksiä aina naapurikodan asukkien kanssa jotka oli läheistä sukua nyt nykypäivänä hiukan muuttunut tilanne mutta vielä on kyllä mutta se geeni ei ole mihkään poistunut ja heiän piirteet sen paljastaa ja homoutta esiintyy senkin takia todella paljon tästä on tutkimustietoa arkistossa eli geeni vääristymä rasittaa vieläkin sen takia eikä se muutu moniin sukupolviin nythän on monet menneet ihmisten kanssa naimisiin ja tilanne sen takia paranee pikku hiljaa
        En tiedä ketkä meni naimisiin kauttokeinussa


      • Topinlarvi
        karhuerkki kirjoitti:

        toden totta sinäpä sen sanoit saamelaisissa on todella paljon sukurutsaa
        tutkimusten mukaan jopa 80% ja sehän on paljon se johtuu tämän lössin
        entis aikojen kota asumisesta nehän harrasti seksiä aina naapurikodan asukkien kanssa jotka oli läheistä sukua nyt nykypäivänä hiukan muuttunut tilanne mutta vielä on kyllä mutta se geeni ei ole mihkään poistunut ja heiän piirteet sen paljastaa ja homoutta esiintyy senkin takia todella paljon tästä on tutkimustietoa arkistossa eli geeni vääristymä rasittaa vieläkin sen takia eikä se muutu moniin sukupolviin nythän on monet menneet ihmisten kanssa naimisiin ja tilanne sen takia paranee pikku hiljaa
        En tiedä ketkä meni naimisiin kauttokeinussa

        Eihän sole pelkästhän saamelaisissa tätä "sukurutsausta". Johan tuo yks kylä tuossa pikkusen Hetan itäpuolela on jo kuulusa siittä, että lähisukulaistenki kans on sitä naimakauppaa harrastettu paljon. Ja nämäthän on kuitenki enämpi sitä "mettäsaamelaista" sukua.


    • nooula

      kaikkihan ne on Norjassaki eronnu, että se siittä pelleilystä, vai oliko Eikka asialla.

    • käytöstavat kotoa

      pittääkö sitä aina heittäytyä asiattomaksi? Kyse oli hienosti järjestetyistä häistä, mutta loppujen lopuksi kyse on kuitenkin kahden ihmisen välisestä rakkaudesta ja avioliiton solmimisesta! Ei teillä ole minkäänlaista kotikasvatusta kun noita homo juttujanne laitatte joka viestiin mukaan.
      Jotain pyhää edes, mutta eipä voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.

      tietokoneet pitäisi olla lailla kielletty tuommosilta jälkeenjääneiltä häirikkö kirjoittelijoilta!!!

      • tefiirvrm9

        olisit ryypänny vähemmän ettei olis tarvinu kävellä kotia sieltä häistä.


    • Boroton

      Kyllä poronomistajat ovat varakasta porukkaa norjanki puolella...

    • varakkaita

      No, Norjassahan ne vasta onkin varakasta porukkaa.

      • ghyj

        olkhoon vain varakas, mutta uusiopari.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe