Tuolla kautokeinon urheiluhallilla tässä muutama päivä sitten vietettiin oikein kunnon saamelaishäät. Oli kaksi isoa sukua jotka lyötiin yhteen. Oli sielä suomen puoleltaki porukkaa jonkun verran. Hää-aterialle oli teurastettu 18 poroa, tarjoilijoita myöten oli puettu ihmiset niin kuin pitää. Ja Hääparin omat kolme poikaa oli myös viimesen päälle siististi laitettu.
Kutsuja oli lähetetty tasan tuhat, ja yli 900 siellä oli vierasta paikalla. Ne oli semmoiset pirskeet että niistä puhutaan vielä. Voi kunpa joku olisi ollut siellä kameran kanssa, saisivat kateelliset ihmetellä. Itse en kameraa omista ja puhelin ei sopinu matkaan, joten se jäi autoon. Mutta vieläki pittää ihastella tapahtumaa, näin sitä mennään naimisiin kun ei ole rahasta kiinni. Morsiamen isä oli panostanu tosissaan juhlaan.
Isot oli häät
11
625
Vastaukset
- ernestivaara
Oliko paljon sammuneita juopporetkuja kuin yleensä eli vanhaan malliin
ja oliko nämä homohäät - Voi sitä sukurutsaa
Ketkä meni naimisiin?
- karhuerkki
toden totta sinäpä sen sanoit saamelaisissa on todella paljon sukurutsaa
tutkimusten mukaan jopa 80% ja sehän on paljon se johtuu tämän lössin
entis aikojen kota asumisesta nehän harrasti seksiä aina naapurikodan asukkien kanssa jotka oli läheistä sukua nyt nykypäivänä hiukan muuttunut tilanne mutta vielä on kyllä mutta se geeni ei ole mihkään poistunut ja heiän piirteet sen paljastaa ja homoutta esiintyy senkin takia todella paljon tästä on tutkimustietoa arkistossa eli geeni vääristymä rasittaa vieläkin sen takia eikä se muutu moniin sukupolviin nythän on monet menneet ihmisten kanssa naimisiin ja tilanne sen takia paranee pikku hiljaa
En tiedä ketkä meni naimisiin kauttokeinussa - Topinlarvi
karhuerkki kirjoitti:
toden totta sinäpä sen sanoit saamelaisissa on todella paljon sukurutsaa
tutkimusten mukaan jopa 80% ja sehän on paljon se johtuu tämän lössin
entis aikojen kota asumisesta nehän harrasti seksiä aina naapurikodan asukkien kanssa jotka oli läheistä sukua nyt nykypäivänä hiukan muuttunut tilanne mutta vielä on kyllä mutta se geeni ei ole mihkään poistunut ja heiän piirteet sen paljastaa ja homoutta esiintyy senkin takia todella paljon tästä on tutkimustietoa arkistossa eli geeni vääristymä rasittaa vieläkin sen takia eikä se muutu moniin sukupolviin nythän on monet menneet ihmisten kanssa naimisiin ja tilanne sen takia paranee pikku hiljaa
En tiedä ketkä meni naimisiin kauttokeinussaEihän sole pelkästhän saamelaisissa tätä "sukurutsausta". Johan tuo yks kylä tuossa pikkusen Hetan itäpuolela on jo kuulusa siittä, että lähisukulaistenki kans on sitä naimakauppaa harrastettu paljon. Ja nämäthän on kuitenki enämpi sitä "mettäsaamelaista" sukua.
- nooula
kaikkihan ne on Norjassaki eronnu, että se siittä pelleilystä, vai oliko Eikka asialla.
- käytöstavat kotoa
pittääkö sitä aina heittäytyä asiattomaksi? Kyse oli hienosti järjestetyistä häistä, mutta loppujen lopuksi kyse on kuitenkin kahden ihmisen välisestä rakkaudesta ja avioliiton solmimisesta! Ei teillä ole minkäänlaista kotikasvatusta kun noita homo juttujanne laitatte joka viestiin mukaan.
Jotain pyhää edes, mutta eipä voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.
tietokoneet pitäisi olla lailla kielletty tuommosilta jälkeenjääneiltä häirikkö kirjoittelijoilta!!!- tefiirvrm9
olisit ryypänny vähemmän ettei olis tarvinu kävellä kotia sieltä häistä.
Oli siittä juttuaki Tromssan lehessä tässä muutama päivä sitten eli kirkon portailta ainakin kuva. katso uutinen http://www.nordlys.no/magasin/article6930852.ece
Hienot oli häät ainakin lehtijutun perusteella...- Boroton
Kyllä poronomistajat ovat varakasta porukkaa norjanki puolella...
- varakkaita
No, Norjassahan ne vasta onkin varakasta porukkaa.
- ghyj
olkhoon vain varakas, mutta uusiopari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483