Löysin lipun Vasa- Umeå ja laiva on sama kuin Estonia eli silloinen Wasa King !!!!
Mutta Wiki väittää Estonian tulleen Wasa-linelle- 93 vuoden alusta, kuitenkin mulla on todeistettavasti kädessäni VIDEO jossa menemme ko Wasa KIngillä 5.7 1994 Umeåån!
Miten tämä on mahdollista????
Missä oli Estonia-laiva 5.7 1994 ???
118
6997
Vastaukset
- Ei ymmärrä?
Mulla on tallella lippu Wasa KIngiin ja Videokin otettuna laivalta joka on Wasa King 5.7 1995
Estoniahan uposi 28. 9 1994
Miten voi olla mahdollista että ihmiset eivät sitten tiedä missä ko laiva on ollut kun väittävät sen mydyn Vasalinelt v 93 alussa muka jo Estlinelle?
Missä oli siis uponnut laiva 5-7 1994? Ainakin meille ollaan myyty lippu siihen Vasasta Umeåån tuolloin vielä?????- anteeksi virheet
Tulipa tohkeissani virheitä näin siis:
Löysin vanhan laiva lipun Vasa- Umeå ja laiva on sama kuin Estonia eli silloinen Wasa King, joka on lipussa !!!!
Minulla on myös 5.7 1994 päivätty video ko. matkasta ja laivasta kokonaan.
Mutta Wiki siis väittää Estonian tulleen ESTlinelle- 93 vuoden alusta, kuitenkin mulla on todistettavasti kädessäni sekä lippu että VIDEO jossa menemme ko. Wasa KIngillä /Estonia )5.7 1994 Umeåån!
Miten voi olla mahdollista että ihmiset eivät sitten tiedä missä ko. laiva on ollut ??
Missä oli siis nykyään uponnut laiva 5.7 1994? Ainakin meille ollaan myyty lippu siihen Vasasta Umeåån tuolloin vielä ja laivan nimi oli Wasa KIng lipussa.
Auttakaa - ja: en näe väärin lippu ja video on edessäni! - Sallyn kapteeni.
anteeksi virheet kirjoitti:
Löysin vanhan laiva lipun Vasa- Umeå ja laiva on sama kuin Estonia eli silloinen Wasa King, joka on lipussa !!!!
Mutta Wiki siis väittää Estonian tulleen ESTlinelle- 93 vuoden alusta, kuitenkin mulla on todistettavasti kädessäni sekä lippu että VIDEO jossa menemme ko. Wasa KIngillä /Estonia )5.7 1994 Umeåån!
Miten voi olla mahdollista että ihmiset eivät sitten tiedä missä ko. laiva on ollut ??
Missä oli siis nykyään uponnut laiva 5.7 1994? Ainakin meille ollaan myyty lippu siihen Vasasta Umeåån tuolloin vielä ja laivan nimi oli Wasa KIng lipussa.
Auttakaa - ja: en näe väärin lippu ja video on edessäni!Heh heh.
Olet seikoittanut paatit aivan totaalisesti.
Jotain sisar aluksia on saattanut olla siihen aikaan.
Mutta Sally Albatross muutettiin suoraan Estoniaksi ja se upposi.
Wiki liikseihin ei kannata luottaa. - miten miten miten
Sallyn kapteeni. kirjoitti:
Heh heh.
Wiki liikseihin ei kannata luottaa.Eikun luotan omiin silmiini mulla on valokuvia ja videota tuosta vasa umeå laivasta ja se ON SAMA KUIN ESTONIA!!!!! Ei voi erehtyä.
- kgty
anteeksi virheet kirjoitti:
Auttakaa - ja: en näe väärin lippu ja video on edessäni!Olisko video päivätty vahingossa virheellisesti?
- Molemmissa sama
kgty kirjoitti:
Olisko video päivätty vahingossa virheellisesti?
No ei voi olla koska lippukin olisi päivätty virheellisenä!
- %:t optimoidaan
Molemmissa sama kirjoitti:
No ei voi olla koska lippukin olisi päivätty virheellisenä!
Viron pojat harrastivat pientä verokikkailua, kuten edelleenki
Heh heh.
Wiki liikseihin ei kannata luottaa.Estonia oli entinen viking Sally, Silja Star ja Wasa King, ei sally Albatross.
M/S Sally Albatross, M/S Leeward, M/S Superstar Taurus, M/S Silja Opera ja M/S Opera- Markustaja
Heh heh.
Wiki liikseihin ei kannata luottaa.Taitaa Sallyn kapteenilla olla väärrä tietoa! Miten albatrossi on voinut olla sitten 2006 karilla Porkkalan edustalla?
- kaivelee ja kovin
Onko totuus se että Wasa King onkin siirtynyt nopeammin Estlinelle ? Eli kun se oli Vaasassa allamme vielä 5.7 1994 Vasasta Umeåån Wasa Kinginä
ja jo 28.9 1994 Estoniana niin siinä jää n 85 päivää ollut siirtyä yhtiöstä toiseen ?
Miten tämä nyt oikein on mahdollista????
Koska ihan oikeasti laiva siirtyi Wasa Kingistä Estoniaksi????- Totuus ei uppoa!
Lue tuosta ylempää. Totuus.
- kiinnostaa kovin
Totuus ei uppoa! kirjoitti:
Lue tuosta ylempää. Totuus.
Eikun luotan omiin silmiini mulla on valokuvia ja videota tuosta vasa umeå laivasta ja se ON SAMA KUIN ESTONIA!!!!! Ei voi erehtyä.
- totuus on tää
kiinnostaa kovin kirjoitti:
Eikun luotan omiin silmiini mulla on valokuvia ja videota tuosta vasa umeå laivasta ja se ON SAMA KUIN ESTONIA!!!!! Ei voi erehtyä.
Minulla On seikkaperäinen pitkä video siitä kun menemme laivaan mottoripyörällä ja olen kuvannut autokannet ja kaikki rappukäytävät ja kaikki pelastusveneet ja ihan kaiken -SE ON SAMA LAIVA KUIN ESTONIA !!!!!!!! Video on PITKÄ JA KUVAA KAIKKEA! Se ei ole mikään muu noista laivoista.
- Lukihäiriökin vaivaa
totuus on tää kirjoitti:
Minulla On seikkaperäinen pitkä video siitä kun menemme laivaan mottoripyörällä ja olen kuvannut autokannet ja kaikki rappukäytävät ja kaikki pelastusveneet ja ihan kaiken -SE ON SAMA LAIVA KUIN ESTONIA !!!!!!!! Video on PITKÄ JA KUVAA KAIKKEA! Se ei ole mikään muu noista laivoista.
Lukiko siinä jo silloin Estonia vai Viking Sally vai mitä siinä luki?
- Mitä ihmettä tämä on
totuus on tää kirjoitti:
Siinä videolla on JOPA KUVA SIITÄ TAULUSTA JOKA OLI SIINÄ TASANTEELLA LAIVASTA esittelynä ihmisille. SE ON SAMA KUIN ESTONIA!
Ollaanko tässä nyt sotkettu????? - en kyllä ymmärrä
Lukihäiriökin vaivaa kirjoitti:
Lukiko siinä jo silloin Estonia vai Viking Sally vai mitä siinä luki?
Laivan lippu on myyty Silja Line yhtiöstä laivaan Wasa King.
Siivosin ja löysin lipun ensin ja menin katsomaan sen videoni. Sen jälkeen menin wikiin ja tuon laivan ei pitänyt olla allamme enää ollenkaan...
kiinnostuin lissää ja lähdin vertaamaan Kingivideota ja Estoniaa.
En vieläkään uskonut mutta vertasin ne muut sisaraluksetkin.
SE ON ESTONIA !!!!! - melkoisen ihme
Mitä ihmettä tämä on kirjoitti:
Siinä videolla on JOPA KUVA SIITÄ TAULUSTA JOKA OLI SIINÄ TASANTEELLA LAIVASTA esittelynä ihmisille. SE ON SAMA KUIN ESTONIA!
Ollaanko tässä nyt sotkettu?????Estonia on toiminut seuraavilla nimillä, varustamoilla ja reiteillä:[10]
1980–1990: Viking Sally, Viking Line (reitillä Turku–Maarianhamina–Tukholma)
1990–1991: Silja Star, Silja Line (reitillä Turku–Maarianhamina–Tukholma)
1991–1993: Wasa King, Wasa Line (reitillä Vaasa–Uumaja)
1993–1994: Estonia, Estline (reitillä Tallinna–Tukholma)
Nämä tiedot annettu, mutta meillä oli allamme 5.7 1994 kyllä yhä Wasa KIng ja Estonia!!! Tästä en tingi!!!!! - tämä on se
melkoisen ihme kirjoitti:
Estonia on toiminut seuraavilla nimillä, varustamoilla ja reiteillä:[10]
1980–1990: Viking Sally, Viking Line (reitillä Turku–Maarianhamina–Tukholma)
1990–1991: Silja Star, Silja Line (reitillä Turku–Maarianhamina–Tukholma)
1991–1993: Wasa King, Wasa Line (reitillä Vaasa–Uumaja)
1993–1994: Estonia, Estline (reitillä Tallinna–Tukholma)
Nämä tiedot annettu, mutta meillä oli allamme 5.7 1994 kyllä yhä Wasa KIng ja Estonia!!! Tästä en tingi!!!!!Youtubelta löyty tämä sama kuin joka meillä oli alla 5.7 1994
http://www.youtube.com/watch?v=p9ZSvys8tQY - aika jännää
tämä on se kirjoitti:
Youtubelta löyty tämä sama kuin joka meillä oli alla 5.7 1994
http://www.youtube.com/watch?v=p9ZSvys8tQYTämä sama laiva on sillä videolla 5.7 1994. Ei muu.
- niin siinä lukee
en kyllä ymmärrä kirjoitti:
Laivan lippu on myyty Silja Line yhtiöstä laivaan Wasa King.
Siivosin ja löysin lipun ensin ja menin katsomaan sen videoni. Sen jälkeen menin wikiin ja tuon laivan ei pitänyt olla allamme enää ollenkaan...
kiinnostuin lissää ja lähdin vertaamaan Kingivideota ja Estoniaa.
En vieläkään uskonut mutta vertasin ne muut sisaraluksetkin.
SE ON ESTONIA !!!!!Miten tuossa lipussa voi olla yhä Silja line kun eikös Wasa King olut Wasa-linen??? Vai onko näissä sitten jokin siirtymä vai mitä ihmettä????
LIpussa lukee Silja line
Vai möikö ne sitten rinnakkaislaivoille kyten Wasa- Queenin ja Wasa- Kingin lippuja ristikkäin ???? - Meriuppottisen
Koska alunperin laivahan oli Viking linen omaisuutta. Wasa line Glain osti sen ja nimi muutettiin jälkeen Vaasan kuninkaaksi. Wasa Glain Oy myi laivan Tallinnaan Virolle. Laiva vaihtoi jälleen nimeään. Viimeinen nimi toki oli tuo M/V Estonia Estline. Se liikennöi Viron lipun alla aina kohtalokkaalle matkalleen asti lähtiessään. Se irtautui poulentoista metrin perä liippauksessa Reissasadamin kapuloista ja laiturista. Kippari laittoi hanat pohjaan. M/V Estonia polki vettä raivopäinen härkä 15 solmua tunnissa kovassa myräkässä. Eihän mikään laiva tuollasta kestä. M/V Estonia hutiloitiin pohjaan. Laivan kippari kaahasi kovassa myräkässä, kun Silja Linen Silja Europa taas polki vettä 7 solmun nopeudella. M/V Estonia polki vettä korkeissa mainingeissa 15 solmua tunnissa sehän kaahasi.
- Europa2000matkustaja
tämä on se kirjoitti:
Youtubelta löyty tämä sama kuin joka meillä oli alla 5.7 1994
http://www.youtube.com/watch?v=p9ZSvys8tQYÖH! Mun velikin on kulkenut sillä. Tuli vaan mieleen tosta videosta. Itse en matkustanut. Tää varmeni kun muistin sen että olin kysynyt veltäni aluksen nimeä.
Hän vastasi: " VASA KING Vasa Line" Tää laiva se on ei siitä pääse mihinkään.
Tuolla se lojuu meren pojassa kuten Atlantin pohjass Titanic.
Molemmilla oli syy uppoamiseen kaahaaminen.
Titanicilla jäävuori ja M/V Estonialla mainingit.
- 3+19
Estonia oli ro-ro-tyyppinen matkustaja-alus. Suomalaisen varustamon, Rederi AB Sallyn tilaama laiva valmistettiin Sakssassa Papenburgissa Jos. L. Meyer Werftin telakalla. Se luovutettiin varustamolle 20. päivänä 1980. Alus sai nimekseen Viking Sally ja alkoi liikennödä Tukholman, Maarianhaminan ja Turun välisellä reitillä. Kun Sally-varustamo ja Effjohn Oy yhdistyivät, alus sai nimekseen Silja Star. Tammikuussa 1991 se siirtyi Vaasasta Uumajaan ja Sundsvalliin kulkuvalle reitille Vasa King-nimisenä. Tammikuun 15. päivänä 1993 alus vaihtoi omistajaa. Suomen lippu vaihtui Viron lippuun. Laiva sai nimekseen m/s Estonia.
- trollailet
En muistanutkaan, että ollut Wasa King välissä, mutta myyty joka tapauksessa 1993 Viroon. Tuossa toinen sivu mistä näkee.
http://www.vasabatarna.se/wasaking/wasa_king.htm- en trollaa
Eipä voi olla v 93 ja en trollaa. Mulla on lippu laivaan edessäni ja video joka on samasta laivasta vielä v 1994 5. 7 ja laiva menee Vasasta Umeåån!
- aika outoa kyllä
en trollaa kirjoitti:
Eipä voi olla v 93 ja en trollaa. Mulla on lippu laivaan edessäni ja video joka on samasta laivasta vielä v 1994 5. 7 ja laiva menee Vasasta Umeåån!
SIIS VIDEO ON OLEMASSA!!!!!
Tämä on merkillistä nyt. - Pakko on kysellä
aika outoa kyllä kirjoitti:
Tämä on merkillistä nyt.Jos sama laiva olisikon mennyt vain 85 päivää aiemmin Vasasta Umeåån
NIIN MITÄ IHMETTÄ SE VOISI MERKITÄ????
Mitä on ollut tekeillä jos asioita ollaan hämätty noin ? Vai onko noissa tiedoissa vaan virheitä???
Mitä tämä on ?
Ainakin selvittelyä vaatii nyt. - Map
aika outoa kyllä kirjoitti:
Tämä on merkillistä nyt.Se laiva ei koskaan uponnutkaan vaan sevoli salaliitto...
- johan on aika
Map kirjoitti:
Se laiva ei koskaan uponnutkaan vaan sevoli salaliitto...
Ottakaa huomioon että istumme laivan edessä ensin videokuvaten sen ulkoa ja sitten sisältä ja kaikkialta ja SE ON ESTONIA 5.7 1994 VASASSA!!!
- jo on melkoista
johan on aika kirjoitti:
Ottakaa huomioon että istumme laivan edessä ensin videokuvaten sen ulkoa ja sitten sisältä ja kaikkialta ja SE ON ESTONIA 5.7 1994 VASASSA!!!
Veikö ne sillä aseita tms...hämäystä??? Jos se oli muka virallisesti Tallinnassa mutta huseerasikin yhä tätä väliä???
Hui, tuli vaan mieleen... - älä höpötä p-skaa
johan on aika kirjoitti:
Laita se video youtubeen ja kuva lipusta. Ei paljon typerämpää trollia voisi olla.
- karmea ajatus
jo on melkoista kirjoitti:
Veikö ne sillä aseita tms...hämäystä??? Jos se oli muka virallisesti Tallinnassa mutta huseerasikin yhä tätä väliä???
Hui, tuli vaan mieleen...Siinähän oisi syy sitten upottaakin jos oisi jotain vilunkia...ollut? Eipä silti...alakaisi vastauksiakin löytyä...
- ei voi laittaa
älä höpötä p-skaa kirjoitti:
Laita se video youtubeen ja kuva lipusta. Ei paljon typerämpää trollia voisi olla.
En varmasti laita koska ymmärrän sen arvon asiassa kyllä.
Ja jos sillä laivalla tehtiin jotain isoa valtakunnan tasoista asehommaa Ruotsiin niin sitä vähemmällä syyllä.
Tämä oisi megajuttu ja puolustuksellisesti jumalaton asia.
Toinenkin video, siis e sama kopio on toisella ihmisellä muuten. - onneksi näin
ei voi laittaa kirjoitti:
En varmasti laita koska ymmärrän sen arvon asiassa kyllä.
Ja jos sillä laivalla tehtiin jotain isoa valtakunnan tasoista asehommaa Ruotsiin niin sitä vähemmällä syyllä.
Tämä oisi megajuttu ja puolustuksellisesti jumalaton asia.
Toinenkin video, siis e sama kopio on toisella ihmisellä muuten.En mennyt tuolla laivalla yksin suinkaan... että todistajakin on.
- miten on tämä
onneksi näin kirjoitti:
En mennyt tuolla laivalla yksin suinkaan... että todistajakin on.
Ainoa pelastus asiassa on että on sotkettu Wasa king ja Wasa queeen lippua myydessä?
Oliko Queen samanlainen kuin Estonia täsmälleen?
Minusta ei. - mielenkiintoista3
miten on tämä kirjoitti:
Ainoa pelastus asiassa on että on sotkettu Wasa king ja Wasa queeen lippua myydessä?
Minusta ei.Mutta miten se teknisesti oisi ollut edes mahdollista ellei hämätä tahallaan?
On aika monta kysymystä nyt päässä - koettakaa keksiä
mielenkiintoista3 kirjoitti:
Mutta miten se teknisesti oisi ollut edes mahdollista ellei hämätä tahallaan?
On aika monta kysymystä nyt päässäJa jos tarkoitus oli hämätä Estonialivaa olemaan Tallinnassa niin miksi sitten ei minulle myyty Wasa Queenin lippua jo suoraan vaan tän Kingin?
Ei järkeä.
Koettakaa keksiä joku seli tähän. - kgb
mielenkiintoista3 kirjoitti:
Mutta miten se teknisesti oisi ollut edes mahdollista ellei hämätä tahallaan?
On aika monta kysymystä nyt päässäSulje viinapullo ja mene nukkumaan. Katso huomenna uudestaan lippu sekä video...
- järkiselitys tämä
koettakaa keksiä kirjoitti:
Ja jos tarkoitus oli hämätä Estonialivaa olemaan Tallinnassa niin miksi sitten ei minulle myyty Wasa Queenin lippua jo suoraan vaan tän Kingin?
Ei järkeä.
Koettakaa keksiä joku seli tähän.Vai onko vastaus tämä:
tekikö ne puolustuksellisista syistä alunperin samanlaisia useampia että niitä voi vaihdella näihin operaatioihin ? Tässä oisi järkeä? - 5+14
miten on tämä kirjoitti:
Minusta ei.Wasa Queen ei ole ollenkaan Estonian näköinen ja paljon pienempikin.
http://www.vasabatarna.se/wasaqueen/extra/an_wq10.jpg
Wasa Queen oli 1997 Helsinki-Tallinna reitilläkin vähän aikaa. - eiköhän tuossa ollut
kgb kirjoitti:
Sulje viinapullo ja mene nukkumaan. Katso huomenna uudestaan lippu sekä video...
Olen selvinpäin. Tuo rinnakkaiskäyttö taisi selittyä tuossa mitä äsken keksin. Se on kaikkein ilmeisin. Vai?
Totuushan oli että se oli asekuljetuskäytössä ainakin upotessa. - aika hurja homma
5+14 kirjoitti:
Wasa Queen ei ole ollenkaan Estonian näköinen ja paljon pienempikin.
http://www.vasabatarna.se/wasaqueen/extra/an_wq10.jpg
Wasa Queen oli 1997 Helsinki-Tallinna reitilläkin vähän aikaa.Joo ei ole Wasa Queen meidän videolla -kiitos. Se on siis tuo KING!
Voi jumalauta mitä tää oN?????? - montako näitä on ?
aika hurja homma kirjoitti:
Joo ei ole Wasa Queen meidän videolla -kiitos. Se on siis tuo KING!
Voi jumalauta mitä tää oN??????Elikkä OLEN OIKEASSSA SE ON ESTONIA ALLAMME!!!! Miten se on mahdollista????
Eikö se Estonia jo lie maalattukin siellä Tallinnassa uusiksi ja kaikkea????
Montako kopiota siitä on ? - alan epäillä järkeä
montako näitä on ? kirjoitti:
Elikkä OLEN OIKEASSSA SE ON ESTONIA ALLAMME!!!! Miten se on mahdollista????
Montako kopiota siitä on ?Toisaalta olisi se 85 sää päivässä eli 5.7 1994>>> 28.9 1994 ehtinyt Tallinnaan ja maalattavaksi taas. MIksi tekisivät näin ????
Ja miksi se ollaan hämätty virallisesti siirtyneeksi puolitoista v aiemmin sinne ???
????
Olenko ihan sekaisin ? - mjooll
Montako kopiota siitä on ?Minkä niminen laiva kulki Vaasa-Uumaja reitillä Wasa Quunin jälkeen alkuvuodesta 1993 eteenpäin?
- joku selitys
alan epäillä järkeä kirjoitti:
Toisaalta olisi se 85 sää päivässä eli 5.7 1994>>> 28.9 1994 ehtinyt Tallinnaan ja maalattavaksi taas. MIksi tekisivät näin ????
Ja miksi se ollaan hämätty virallisesti siirtyneeksi puolitoista v aiemmin sinne ???
????
Olenko ihan sekaisin ?Oiskiko semmonenkin pelastus vielä asiassa amhdollinen että virallisesti King oli myyty tallinkille mutta se oisi vielä ollut käytössä Wasa- linella noinkin myöhään?
Tämä oisi lievin seli. - näin on
mjooll kirjoitti:
Minkä niminen laiva kulki Vaasa-Uumaja reitillä Wasa Quunin jälkeen alkuvuodesta 1993 eteenpäin?
Meille ollaan myyty lippu Wasa kingiin 5.7 1994 ainakin . Muusta en tiedä.
- 15+6
Montako kopiota siitä on ?"Montako kopiota siitä on ? "
Ei yhtään kopiota!
Viking Sally oli ainutlaatuinen yhden kappaleen laiva. Monesti vähän samaa näköä olleet Viking Saga ja Viking Song usein erehdytään pitämään Viking Sallyn/Estonian sisaraluksena.
Viking Song on nykyisin Tallinkin Regina Baltica.
http://www.visualships.com/REGINA BALTICA_BM101.jpg
Viking Saga uudelleennimettiin 80-luvun puolivälissä Sally Albatrossiksi.
http://www.simplonpc.co.uk/Viking-Line/Viking_Saga02.jpg
Alkuperäinen Sally Albatross paloi 1990 Nackan telakalla Tukholmassa.
http://cdn2.shipspotting.com/photos/middle/0/9/4/1247490.jpg - on tallella
näin on kirjoitti:
Ajoneuvokuponki on samalle päivälle varausnumeroineen klo 09.00 sama laiva tietysti 5.7 1994
- mielenkiintoista
15+6 kirjoitti:
"Montako kopiota siitä on ? "
Ei yhtään kopiota!
Viking Sally oli ainutlaatuinen yhden kappaleen laiva. Monesti vähän samaa näköä olleet Viking Saga ja Viking Song usein erehdytään pitämään Viking Sallyn/Estonian sisaraluksena.
http://cdn2.shipspotting.com/photos/middle/0/9/4/1247490.jpgJa tuskin mun alla oli yksikään noista muista???
Ellei sitten tuota Sallyä kunnostettu ja tehty salaa toista kopiota? "kuljetuksiin"?
Tässä alkaa mielikuvituskin vilistää...mutta on tää senverran outoa.!!!!! - yliokj
näin on kirjoitti:
Silja Festival ajoi henäkuussa 1994 Vaasa-Uumaja
- se on sama
15+6 kirjoitti:
Ei yhtään kopiota!
http://cdn2.shipspotting.com/photos/middle/0/9/4/1247490.jpgNäyttävät täysin erilaisilta kuin tuo Wasa King joka on videollamme - ei sinne päinkään. Tää meidän laiva on tää peruspurkkimainen sama kuin tuossaa You tubella.
- no huh huh
yliokj kirjoitti:
Silja Festival ajoi henäkuussa 1994 Vaasa-Uumaja
Okei nyt sitten katsomaan millainen se on ? Laittakaa kuvia muutkin.
- 5+15
mielenkiintoista kirjoitti:
Ja tuskin mun alla oli yksikään noista muista???
Ellei sitten tuota Sallyä kunnostettu ja tehty salaa toista kopiota? "kuljetuksiin"?
Tässä alkaa mielikuvituskin vilistää...mutta on tää senverran outoa.!!!!!Ei ole "salaa" kunnostettu.
Palanut Sally Albatross purettiin vedenalaisia palolta säilyneitä kerroksia lukuunottamatta. Jäljelle jääneen pohjan päälle rakennettiin uusi Sally Albatross.
Palanut Sally Albatross vuonna 1990 Nackan telakalla.
http://www.tugboatlars.se/SallyAlbatross01.jpg
Uusi Sally Albatross 90-luvun alussa Helsingissä.
http://cdn2.shipspotting.com/photos/middle/1/8/1/803181.jpg - väärä laiva
no huh huh kirjoitti:
Muuten hyvä mutta väärä laiva videolla on sama kuin You tuben Wasa King- onpa merkillistä.
Tuo on liian iso ja vääränmallinen !!!! Ei Silja festival. EI.
Voi kun löytyisi joku lähtöluettelo 5.7 1994 klo 9.00 lähteneestä laivasta Vasasta Umeåån - ja sen laivamallista.
Sitten jos vielä on tiedoissa ristiriitaa menee mielenkiintoiseksi kyllä.
Koska allamme on tuo KING videolla! Vai oisiko tuurannut vaan jotenkin... - 13+10
no huh huh kirjoitti:
Silja Festival on Viking Sallya/Estoniaa huomattavasti uudempi ja isompi laiva. Modernimpana laivana keulan autokannen portit ovat "perhostyyppiset" sivuille aukeavat, Estonian ylöspäin aukeavaan "visiiri" porttiin verrattuna.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/MSSiljaFestival.jpg
Rakennettu 1986 nimellä Wellamo Silja Linelle Turku-Tukholma linjalle. Vuonna 1992 kävi muutostöissä telakalla ja nimettiin Silja Festivaliksi. Oli 90-luvun puolivälissä Helsinki-Tallinna linjalla ja samalla vuosikymmenellä Vaasassa.
Viime vuosina ollut Tallinkin laivana Tukholma-Riika välillä. - blgy6
johan on aika kirjoitti:
Tässä vastaat omaan kysymykseesi, estonia vaasassa.lukiko laivan kyljessä estonia?
- 13+19
13+10 kirjoitti:
Silja Festival on Viking Sallya/Estoniaa huomattavasti uudempi ja isompi laiva. Modernimpana laivana keulan autokannen portit ovat "perhostyyppiset" sivuille aukeavat, Estonian ylöspäin aukeavaan "visiiri" porttiin verrattuna.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/MSSiljaFestival.jpg
Rakennettu 1986 nimellä Wellamo Silja Linelle Turku-Tukholma linjalle. Vuonna 1992 kävi muutostöissä telakalla ja nimettiin Silja Festivaliksi. Oli 90-luvun puolivälissä Helsinki-Tallinna linjalla ja samalla vuosikymmenellä Vaasassa.
Viime vuosina ollut Tallinkin laivana Tukholma-Riika välillä.Silja Line MS Wellamo/Silja Festival (Rakennettu 1986)
http://www.ferry-site.dk/picture/ferry/8306498c.jpg
Sisaralus
Silja Line MS Svea (Rakennettu 1985)
http://kuvat2.huuto.net/1/1c/4ee37b491f84b39a587d467b155ab-orig.jpg
Color Line MS Color Festival
http://www.ferry-site.dk/picture/ferry/8306486g.jpg
Nykyinen Corsica Ferries MS Mega Smeralda
https://images.vesseltracker.com/images/vessels/midres/Mega-Smeralda-657516.jpg - ei estonia lukenut
blgy6 kirjoitti:
Tässä vastaat omaan kysymykseesi, estonia vaasassa.lukiko laivan kyljessä estonia?
Ei vaan Wasa King
- Valvottaa tää
ei estonia lukenut kirjoitti:
Ei vaan Wasa King
Mutta mitä se teki vielä 5.7 tuolla nimellä 1994 Vaasassa. Nimi oli Wasa King ja nimi oli vaan pieni lähellä keulaporttia , muistaakseni vielä samalla tavoin kuin tuossa You Tubella. Aika huomaamattomasti.
- Varustamokilpailua?
Pakko on kysellä kirjoitti:
Jos sama laiva olisikon mennyt vain 85 päivää aiemmin Vasasta Umeåån
NIIN MITÄ IHMETTÄ SE VOISI MERKITÄ????
Mitä on ollut tekeillä jos asioita ollaan hämätty noin ? Vai onko noissa tiedoissa vaan virheitä???
Mitä tämä on ?
Ainakin selvittelyä vaatii nyt.False flag?
- Jeppejuuu
15+6 kirjoitti:
Ei yhtään kopiota!
http://cdn2.shipspotting.com/photos/middle/0/9/4/1247490.jpgNykyisin Sally Albatross seilaa Hong Kongissa eri nimellä. Siinä se seisoo usein satamassa.
- Vaikka laivan
Omistaja vaihtuu ei se tarkoita sitä että paikka ja nimi vaihtuu.
- kaivelee tosissaan j
Ok, mutta ihmeen MIKÄ LAIVA ON ALLAMME videolla joka on samasta laivasta kuin youtuben Wasa King malli täsmälleen .
Yritän muistella oliko jotain hämminkiä lähdössä mutta kun ekykene muistamaan.
Oisko ne vaihtanu laivaa jotenkin viimetipassa tai jotain- hitsi kun ei muista ....on vaan lippu ja video.
Voisikohan sinne soittaa ja pyyttää selvittämään ? - auttakaa mua
kaivelee tosissaan j kirjoitti:
Ok, mutta ihmeen MIKÄ LAIVA ON ALLAMME videolla joka on samasta laivasta kuin youtuben Wasa King malli täsmälleen .
Oisko ne vaihtanu laivaa jotenkin viimetipassa tai jotain- hitsi kun ei muista ....on vaan lippu ja video.
Voisikohan sinne soittaa ja pyyttää selvittämään ?Eikö nyt jumalauta jossain ole tilastoa kaikista Suomesta ikinä lähteneistä matkustajalautoista tms. Missä se olisi että voisi soittaa ja tarkistaa ?
Ja voihan helevetti jos tää on joku puolustuksellinen jutska..voi minua sitten. Kun puhuin jo. - vpggtu7
kaivelee tosissaan j kirjoitti:
Voisikohan sinne soittaa ja pyyttää selvittämään ?Olis helpompi auttaa jos näkis sun videon?
- kysymyksiä on
auttakaa mua kirjoitti:
Eikö nyt jumalauta jossain ole tilastoa kaikista Suomesta ikinä lähteneistä matkustajalautoista tms. Missä se olisi että voisi soittaa ja tarkistaa ?
Ja voihan helevetti jos tää on joku puolustuksellinen jutska..voi minua sitten. Kun puhuin jo.Sen muistan että keulaportin ne sulkivat vasta avomerellä mitä seikkaa ihmettelimme kovin vaikka oli tyyntä, mutta kun se matka oli niin pieni mereen. Muistan kun juoksimme kannella sitten kurkkimaan kun kuulimme sitä portinsulkukitinää että nytkö ne vasta sulkivat tuon????
Nehän (onnettomuustutkija lehtola) vakuuttivat ettei niillä , issi tuolla laivamallilla lähdetty koskaan satamista luukku auki.
LÄHDETTIIN !!!! ja 2 ihmistä todistaa siis tämänkin ! - joo selvittää pitää.
vpggtu7 kirjoitti:
Olis helpompi auttaa jos näkis sun videon?
Niinpä ois. Mun pitää kyllä nyt ottaaa ekana sen videon toisen kopion omistajaan yhteys ja alkaa selvittelemään tätä. Kiinnostaa.
Ja huomautan se keulaportti OLI AUKI avomerelle asti siinä laivassa... se muistetaan. Oli hyvin kaunis ilma mutta silti maallikkoina ihmeteltiin riskiä.
Laitetaan kuvia tai video jos tätä saadaan sääsyllisesti selvitettyä eikä ole joku armeijan kuje menossa ollut :) Sit ei. Toinen videokopion omistaja on käynyt armeijankin....
SE ON TUO SAMA PURKKI KUIN YOU TUBELLA!!!! Tunnistaa tuon. - tämmöinenkin havaint
joo selvittää pitää. kirjoitti:
Niinpä ois. Mun pitää kyllä nyt ottaaa ekana sen videon toisen kopion omistajaan yhteys ja alkaa selvittelemään tätä. Kiinnostaa.
Ja huomautan se keulaportti OLI AUKI avomerelle asti siinä laivassa... se muistetaan. Oli hyvin kaunis ilma mutta silti maallikkoina ihmeteltiin riskiä.
Laitetaan kuvia tai video jos tätä saadaan sääsyllisesti selvitettyä eikä ole joku armeijan kuje menossa ollut :) Sit ei. Toinen videokopion omistaja on käynyt armeijankin....
SE ON TUO SAMA PURKKI KUIN YOU TUBELLA!!!! Tunnistaa tuon.Ja vielä pisti silmään se että VENÄLÄISIÄ pakkautui edellämme laivaan iso delegaatio hienoissa vaatteissaan ! ne pistivät silmään heti Puhun itsekin hiukan venäjää ja yritin nappailla niitä sanoja - ne olivat meitä ennen siirtymässä siellä ulkona odottelemassa iso porukka.
Mut onhan niitä tietysti aina... - Tämäkin oli
tämmöinenkin havaint kirjoitti:
Ja vielä pisti silmään se että VENÄLÄISIÄ pakkautui edellämme laivaan iso delegaatio hienoissa vaatteissaan ! ne pistivät silmään heti Puhun itsekin hiukan venäjää ja yritin nappailla niitä sanoja - ne olivat meitä ennen siirtymässä siellä ulkona odottelemassa iso porukka.
Mut onhan niitä tietysti aina...Se pisti silmään kun muilla oli hellevaatetus niin näillä venäläisillä olivat sellaiset pitkät beiget ulsterimalliset takit ja muutama nainenkin niilläkin hienommat vaatteet kuin edustusjoukko tms. Ylipukeutuneen näköisiä huomattavasti mutta ei slut malleja yhtään vaan superasiallisia. Ne kyllä erottuivat kaikille.
- hyvää yötä, kiitos
Tämäkin oli kirjoitti:
Se pisti silmään kun muilla oli hellevaatetus niin näillä venäläisillä olivat sellaiset pitkät beiget ulsterimalliset takit ja muutama nainenkin niilläkin hienommat vaatteet kuin edustusjoukko tms. Ylipukeutuneen näköisiä huomattavasti mutta ei slut malleja yhtään vaan superasiallisia. Ne kyllä erottuivat kaikille.
Edetään näin : kun setvin videota sen kopiokamun kanssa, ilmoitamme täällä jos saamme selville lisää ja ehkä pätkän vaikka videota jonnekin ja kuvia lipusta jne.
haluan että saa muutkin tähän vastauksen kun se täällä esitettiin kerta :)
Ok.Palataan -kaikki vastaukset ovat tervetulleita tänne myös jos joku keksii jotain. - KGB
Tämäkin oli kirjoitti:
Se pisti silmään kun muilla oli hellevaatetus niin näillä venäläisillä olivat sellaiset pitkät beiget ulsterimalliset takit ja muutama nainenkin niilläkin hienommat vaatteet kuin edustusjoukko tms. Ylipukeutuneen näköisiä huomattavasti mutta ei slut malleja yhtään vaan superasiallisia. Ne kyllä erottuivat kaikille.
Hys hys, me venalaiset ämme pita tastä kedkestelu.
- tämmöinenkinhavainto
tämmöinenkin havaint kirjoitti:
Ja vielä pisti silmään se että VENÄLÄISIÄ pakkautui edellämme laivaan iso delegaatio hienoissa vaatteissaan ! ne pistivät silmään heti Puhun itsekin hiukan venäjää ja yritin nappailla niitä sanoja - ne olivat meitä ennen siirtymässä siellä ulkona odottelemassa iso porukka.
Mut onhan niitä tietysti aina...tämmöinenkin havainto, onko tämä joku satu-setien höyrysauna ??
- Europa2000matkustaja
tämmöinenkinhavainto kirjoitti:
tämmöinenkin havainto, onko tämä joku satu-setien höyrysauna ??
Tarkotat siis että riitelevät mokamasta pohjaan kaahatusta M/V Estonia EStline linjan aluksesta.
Alunperinhän se oli VIKING LINEN punavalkoinen laiva Norjalais firman laiva.
Sen nimi oli täten kuinkas ollaakkaan Viking Saga. Se myyttiin Vasa Glain Oy:e.
Täten sen nimi oli tuo Vaasan kuningas Suomeksi. Vasa Glain myi laivan ESTlinen varustamolle koska siltä puuttui liikennöitiin sopiva laiva.
Kauppanimi muuttui kuten riitelystä selviää 82 päivää ennen katastrofaalista matkaa M/V Estoniaksi.
M//V Estoiniana se kulki viimeiset 82 päivää myymisen jälkeen. Se kaahauksen seurauksena upposi 28.9.2004.
Muistan kun luulin tv:ä tulevan piireettyjä. Koska olin tottunut katselemaan aina ennen töihin lähtöä piirettyjä.
Aukaisin silloisessa Vaajakosken asunnossani tv:n piru vieköön. Voi jumaliste ei ollut mitään piirrettyjä. Paukkulautta keskellä ei mitään. Sekin oli ylös alaisin. Se kertoo että M/V Estonialta oltiin lähetty pikaisesti. Ei ollut ehitty laittaa mitään pelastulauttoja valmiiksi. Se oli todellakin mennyt 15 minuutissa uppeluksiin. Järkytyin näkemästäni.
Siksi en nykyisinkään kovinkaan tuojota TV:ä M/V Estonia uhrien muistoa kunniattaen.
- Estononia
Estonialla on ollut lukemattomia eri nimiä ja varustamoita mutta myöskin sisaralus
minkä nimi oli Diana2.( Lähde:kirja Estonia 28.9.1994 Matti Saari Gummerus).
Estonian kansimiehistö näyttää senaikaiseen maantapaan ryss.. töpeksineen oikein urakalla siinä merenkäynnissä.
Youtoopessa on kuultavana mm. alkuperäinen hätäilmoitusnauhote mikä sekin sujuu
kaikkien sääntöjen vastaisesti.- ollaan huomattu
Joo kuunneltiin tuota nauhaa ja se kapteeni takelteli:
-Meillä on on tässä... tuota...tuota blackouttia nyt vähäsen...(ettei saa sijaintilukemia)
Sitten uutispätkässä ensin aloitettiin hehkuttaa että meillä on tässä miehistön 188
ja sitten nauha nauskahtaa kokonaan poikki ja lukija jatkaa ihan muusta ... - Hätäsanomankuullut
ollaan huomattu kirjoitti:
Joo kuunneltiin tuota nauhaa ja se kapteeni takelteli:
-Meillä on on tässä... tuota...tuota blackouttia nyt vähäsen...(ettei saa sijaintilukemia)
Sitten uutispätkässä ensin aloitettiin hehkuttaa että meillä on tässä miehistön 188
ja sitten nauha nauskahtaa kokonaan poikki ja lukija jatkaa ihan muusta ...Juu se nauhote oli tosi huono. Koska laivan radiomato oli melko lähellä meren pintaa. Oikealla puolelle kalistuneena.
"STRRTSRIIIRR..MAYDAYMAYDAY....! Kapteeni joutui huutamaan puhelimeen.
Koska hetki oli kyllä äärimmäisen sekava. Tää oli lähetetty vielä kun M/V Estonialla oli sähköt päällä.
"Täällä EStonia kuulleeko Silja Europa!" Silja Europa...Vinking Amorella!
Viimeiset viestit olivat suunnat:
54.24 Läntinen 24.15 Longitudiin. Sen jälkeen laivaan ei saatu enään yhteyttä.
- wahawaha
Kylläpä on ihmeellistä kinaamista! Kaiketi sinne Itämerelle jokin laiva upposi, koska sieltä löytyi ruumiita suuria määriä. Tähän nähden on yhdentekevää mikä laiva seilasi Vaasan ja Uumajan välillä. Tämä vaan osoittaa miten turhista asioista ihmiset kinaavat. Tämäkin kirjoitukseni on myös tarpeeton, mutta tulipa tehtyä.
- On se kummallista
Eipä se ihan sama ole jos Estonian historiastakin ollaan annettu eri kuva kuin todellisuus oli.
Sehän antaa jopa aiheen epäillä motiivia upottamiseenskin kenties?
- Katso kuvat
Wasa King muutti nimekseen Estonia varmaan ennen Estonian uppoamista ja jos olit samalla laivalla, ni Wasa King on muuttanut nimen vasta sen jälkeen Estoniaksi, joten mitä epäselvää. Ensiksi oli Viking Sally 1979-1985, sitten Silja Star, sitten Wasa King ja sitten Estonia 1994. Laivasta on kuvat ja näet, että ehkä se Estonia nimellä ei ehtinyt kauaa pyristellä, kunnes jotkut puhkoivat laivan pohjan 28.syyskuuta.1994. joka on myöhemmin kuin sinun matkasi 5.heinäkuuta.1994 Umeåån, ehkä olit samalla laivalla ja laiva muutti nimensä Estoniaksi vasta sen jälkeen ja upposi sitten pian :-( :-( olit onnekas, että ette uponneet silloin 5.heinäkuuta.1994.
- Silja Festival
Ootko täysin varma ettet ollut Silja Festivalissa, katso kuvista, ni näet, että Wasa Kingin etupään seinämä on pystympi kuin Silja Festivalin
- mahdollista 85 vrk
Laita se kuva siitä lipusta 5.7.1994. Wasa King Vaasa-Umeå tähän sivulle tai linkki johonkin, että voidaan nähdä lippu. Ehkä olit Estoniassa ennen 85 päivää ennen sen uppoamista, kun Estoniassa oli sun sormen jäljetkin jäljellä uppoamis hetkellä ja sun kadonneet uikkarit jossa luki Kalen Boxerit
- 85 vrk ehtii
Wasa Queenissa on enemmän savuppiippuja kuin Wasa Kingissä ja kaikissa kyseisissä laivissa on selviä ulkoisia eroja, joten olet ollut siinä Viking Sally Silja Star Wasa King Estoniassa
- Olet Turvassa
Kyllähän 85 päivässä ehtii helposti siirtyä Tallina-Ruotsi välille, kun laivaan ei tarvitse maalata kuin Estline Estonia nimen Wasa Line Wasa King nimen tilalle, joten sama laiva, mutta 85 vuorokautta ennen uppoamistaan
- 05.07.1991.
Legendaarinen Lippu 5.7.1991
- Wasa King
http://www.youtube.com/watch?v=p9ZSvys8tQY
Ootko sä toi jäbä, joka istuu rannassa ?- Europa2000matkustaja
Mä en ainakaan erehy laivasta kyllä se tää laiva on valitettavasti. Turha väitellä. Siellä Itämeren pohjassa on tälläinen RO -RO alus M/V Estonia.
- mnnfnfnkxfmfmfmfmfkllkk
No mutta huomaatkos miten siivoaminen kannattaa aina? Edes 20v välein..
- JonesHenry
Voisiko olla vaikka vakuutuspetos!?
http://www.youtube.com/watch?v=cczB8b-nP0w - Kimi 9v.
Tuo on ns, aikasiirtymä joka on tuttu ilmiö jenkki leffoista. Aikasiirtymiä on mahdollista tehdä. Tuttu myös elokuvasta paluu tulevaisuuteen.
- Säälittävää
Täysiä kaheleita koko sakki. Menkää hoitoon.
- Hoh hoijaaaaa
Jos siinä laivan kyljessä olisi lukenut TITANIC niin asettaisitko koko Titanicin onnettomuuden salaliittoteorian piikkiin ja toteaisit, että Titanic ei voi olla uponnut 1912 koska sinä olet matkustanut sillä laivalla? Idiootti.
- Europa200matkustaja
En ole kulkenut olen kulkenut nyt pois lähteneellä Silja Linen Europalla useasti. Sen Europan jo eläkkeellä oleva kapteeni Mäkelä muistaa varmasti nähneensä tuon kaahauksen sen järkyttävän seurauksen.
- anony_MouS_
Silja Europa kulki samaa nopeutta estonian kanssa toisin kuin mariella.
- Rutku
No! Tuliko selvyyttä? Vai oliko pilaantunut pontikka joka aiheutti viinamyrkytyksen ja rupesit hourimaan urakalla?
- RIPestonia
Olisko paha jos laittaisitte niitä videoitanne you tubeen julkiseks ni olis ihan siistii nähdä ne?!
Kiitoksija
ja siinähän se selviäis ettei tyypit ainakaan jauha paskaa! =D - Tosiasioita
Ei olen aloittaja ja pysyn väitteessäni ! Meitä meni 2 ihmistä yli tuolla laivalla Jossa luki Wasa King! Se on sama kuin Estonia ! On hyvin outoa että se oli allamme ! Lippuni on armoton todiste sekä videomme!
- Aloittajasiis
Wiki siis kertoo : M/S Estonia (aiemmilta nimiltään Viking Sally, Silja Star ja Wasa King) oli vuonna 1980 käyttöönotettu, Itämerellä liikennöinyt matkustaja-autolautta, joka upposi myrskyssä 28. syyskuuta 1994. Onnettomuudessa menehtyi 852 henkeä.
Alus valmistui keväällä 1980 saksalaiselta Meyer Werftin telakalta Papenburgissa[1], ja aloitti samana vuonna liikenteen Viking Sally -nimisenä Viking Linen väreissä Turku–Tukholma-reitillä. Tyypiltään Estonia oli matkustaja-autolautta.[2] Estonian rakenne muistuttaa M/S Diana II:n rakennetta[3]. Laiva vaihtoi useita kertoja omistajaa ja nimeä. Viimeksi, vuoden 1993 alusta alkaen se kuului virolais–ruotsalaiselle Estline-varustamolle ja liikennöi nimellä Estonia Tallinnan ja Tukholman välillä.- ja VIELÄ KERRAN: meillä on lippu jossa olemme menneet Vasasta Umeåån 5.7-94 - siis muka laivalla joka myyty Estilinelle -93 alusta!!!! Selittäkääpä tämä ! JA ON SATAVARMAA NYT ETTÄ LAIVA ON TODELLA SAMA! On kuvat ja videot! - Aloittajavaa
Vielä lyhyesti: Wasa King sanotaan myydyn mm Wikissä v 93 alusta Eestiin Estlinelle, MUTTA meidän lipussa on Wasa King alla vielä 5.7 -94! Estonia upposi 28. syyskuuta 1994 kello 1.50! 85 päivää meiän reissun jälkeen ! Eli ei se voinu 93 alusta Estiin siis ainakaan siirtyä! Ja nopeaa on ollut toiminta muuttaa 85 ssä päivässä koko laiva muutenkin jo Estoniaksi ja kuitenkin näin oli- siellähän se upposi! KUKA SELVITTÄISI TÄMÄN MYSTEERIN?
- asioistakiinnostunut
Olet nyt noin jauhanut samaa asiaa(salaliittoteoriaa) puolitoista vuotta laittamatta mitään konkreettisia todisteita(kuva lipusta ja video). Missä ne on? Onko käynyt mielessä esim että jossain on käynyt virhe? esim.wikipedian tiedoissa tai muualla? Tai entäpä jos laiva aloitti liikennöinnin vasta myöhemmin vaikka kaupat oli tehty jo paljon aikaisemmin...
- tpgpro
Aivan turhaa spekuloida mikä laiva todellisuudessa upposi. Joka tapauksess jokin upposi ja satoja ihmisiä sen mukana.
- Luupäät
Vittu mitä urpoja... Estonialla ei ollut sisar alusta. Diana2 on\ oli kolmekymmentä metriä lyhyempi! Piippu kulmikas. Mielenterveys on tärkeä asia ruvetkaa vaalimaan sitä.
- muutama-FAKTA
Muutama fakta aiheeseen.
Fakta 1: Heinäkuun 5. päivänä 1994 Vaasasta Uumajaan ei ole voinut kulkea ainakaan matkustaja-autolautta, jonka IMO-numero on 7921033 eli m/s Estonia. Se oli heinäkuussa 1994 ESTLINE-yhtiön väreissä nimenään ESTONIA tammikuusta 1993 uppoamiseensa 28.9.1994.
Fakta 2: Kesällä 1994 Vaasasta Merenkurkun ylittävässä reittiliikenteessä oli kolme matkustaja-autolauttaa m/s Fennia (IMO 6600462), m/s Wasa Queen ja m/s Silja Festival (IMO 8306498). Niistä Vaasa-Uumaja-reitillä nimenomaan heinäkuun 1994 alussa oli m/s Wasa Queen (IMO 7360198).
Fakta 3: Diana 2:n (IMO 7816874) on toisinaan väitetty virheellisesti olevan Viking Sallyn (Estonian) sisaralus. Väärä väite johtunee siitä, että Diana 2:n rungon alaosa todella on lähes samanlainen. Lisäksi keulaportin ja visiirin rakenne on saman suunnittelufirman takia lähes identtinen Viking Sallyn (Estonian) kanssa, mutta nuo kaksi seikkaa eivät tee laivoista vielä sisaria. Sen näkee jo valokuvista.
Fakta 4: Edellä linkattu You tube -video näyttää jo alkusekunneilla ainoastaan, että siinä sinivalkoinen matkustaja-autolautta (IMO 7921033) seilaa videokuvan päivyrin mukaan 11.4.1992 kohti satamaa (silloin tietenkin vielä) Wasa King -nimisenä.
Lähteet:
http://www.turvallisuustutkinta.fi/fi/index/tutkintaselostukset/vesiliikenneonnettomuuksientutkinta/mvestonia/mvestonianloppuraporttiyhdessapdf-tiedostossa.html
http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/88708/nieminen_touko.pdf;jsessionid=D5C69E381686012B000809C6295AE3C2?sequence=1
http://www.faktaomfartyg.se/bore_star_1975.htm
https://fi.wikipedia.org/wiki/M/S_Bluefort
http://www.faktaomfartyg.se/wellamo_1986.htm
Lukekoon jonkun laivapiletissä 5.7.1994 ihan mitä tahansa, se ei em. faktoja muuksi muuta. Kun googlaa suoraan noilla IMO-numeroilla, niin pääsee suoraan ja varmimmin ko. laivasta kertoville sivuille.
Tuo video heinäkuun 5. päivältä 1994 nimenomaan Wasa KING -nimisestä laivasta olisi TODELLA mielenkiintoista nähdä, koska sellaista ei silloin ollut ainakaan Merenkurkun ylittävässä liikenteessä. - laivallajoskusoltiin
Ehkä pitää avata Wikipedia ja lukea tosiasiat eikä pähkäillä ja ihmetellä sataan kertaan, että mikä missä miksi missä ja taas uudelleen! Mikä ihmisiä vaivaa.
- WasaOnKingimpi
Jännityksellä odotamme, koska tämä mysteeri haamu-Estoniasta Vaasan vesillä ratkeaa.
Ties vaikka seilaa siellä vielä tänä päivänäkin? - Anonyymi
Kaksi asiaa ihmetyttää.
Missä on dʒeɪ dʒeɪ ja miksi hiljattain faceliftattu GTS Finnjet romutettiin? - Anonyymi
Tänään iltiksessä kuva, jossa estonialta pelastetun Matsin käsissä on Wasa King pelastusliivit. Itekin matkustin tuolla autolautalla 90-luvulla. EU:hun liittymisestä kohkattiin tuolloin kovasti, ehkä tässä on jotain poliittista taustalla.
- Anonyymi
Ei välttämättä olisi ihme vaikka jotakin Wasa king nimellä oleviä lippujakin olisi myyty silloin käytettiin kaikki hyväksi mitään ei haaskattu niin kuin keenereihin nykypäivänä
- Anonyymi
Tallink teki budjettiratkaisun ja muutti Viking Lineltä ostamansa Isabellan Isabelleksi. Taitaa olla nykyään sentään maalattu pois Viking Linen väreistä.
https://www.cruisemapper.com/images/ships/1997-ad2d8e639d9.jpg
- Anonyymi
Wikipedia eikös sinne voi kuka tahansa kirjoitella että onko se nyt aina oikeessa
- Anonyymi
Jännitys tiivistyy ihmiset. Onko epäilijät vielä paikalla?
- Anonyymi
Wiking Sally oli uudelta nimeltä Estonia. Olen ollut Sallyn esittelyssä laivan konehuoneessa kun esitteliä kertoi kuinka uppoamaton laiva on koska siellä on automaatti joka sulkee kaikki vesitiiviit ovet jos ongelma tulee, mutta se ei auttanut kun laivan takapäässä räjähti salakuljettettavat räjähteet ja teki sinne valtavan reiän kylkeen.
- Anonyymi
Joo, olisi mielenkiintoista nähdä se heinäkuun -94 video.
Estonia casessa on monta outoa seikkaa. Natolla oli harjoitukset Itämerellä aivan Estonian lähellä samana yönä. Ei tullut apuun. Miksi?
Pohjassa on reikä, pommi tms.
Asesalakuljetusta Ruotsiin, kenen toimesta se oli ja minne aseet oli tarkoitus myydä?
Huhuja KGB:n ja Putinin sekaantumisesta asiaan. Olivatko aseet Neukkulan ydinaseita? - Anonyymi
Niin, käytettiinkö laivaa NL :n aseiden/ydinteknologian salakuljetukseen silloin kesällä 94? Jos laivaa ei löydy IMO-tietojen perusteella liikenteestä tuolloin, mutta se kuitenkin liikennöi, niin varustamo ei halunnut saattaa liikennettä venäisten tiedustelun tietoon.
Miksi muuten noin outo peiteoperaatio?
Venäläiset laivalla ovat olleet aseiden myyjiä tai tiedusteluun kuuluvia.
Eli aseiden reitti kulki maateitse Suomen läpi ja Turusta Ruotsiin ja/tai Norjaan.- Anonyymi
Jostain syystä asesalakuljetusreitti muutettiin sitten Tallinnasta lähteväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostain syystä asesalakuljetusreitti muutettiin sitten Tallinnasta lähteväksi.
Wasa king/ Estonia hankittiin sinne niitä ase/ydinteknologiakuljetuksia varten. Venäläisten hämäämiseksi papereissa luki, että oli liikennöinyt siellä jo vsta 93.
Moni ihminen pääsi hengestään näiden idioottien vuoksi. Varustamo olivat mukana tai jopa operoivat tuota touhua. Ties kuinka kauan sitä oli harjoitettu.
- Anonyymi
Siis Estonia on jo upponnut 29.4 1994
- Anonyymi
Estoniahan oli silja linella myös ja viking linella myös vasa linella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733