Gallup: Mikä kumppanissa ärsyttää?

Merkitsevätkö pikkuasiat?

Mikä/mitkä on suhteessa eläessäsi alkanut kumppanissasi/aviopuolisossa ärsyttää?
Häiritsevätkö sinua kumppanissasi jotkut pikkuasiat kuten kumppanin ruuan mässyttäminen ruokapöydässä, ilkosillaan asunnossa hyppeleminen,
tms. toistuvat toimenpiteet/rituaalit?

Vastaa miel.

1.Oletko nainen vai mies?
2.Ikäsi?
3.Suhteen pituus?
4.Mikä/mitkä pikkuasiat (tai isommatkin) asiat ovat alkaneet kumppanissa ärsyttää?

202

125946

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarmo

Olen 30 vuotias mies ja tullut suoraan sinkkuelämästä yh-äidin kumppaniksi. Yhteisen ajan puute on rasittavin tekijä. Tuntuu että tenava kirjaimellisesti änkee viereen kaikkialle.
      Suhde on kestänyt vajaan vuoden ja yhteisasumista alkukesästä lähtien. Toisen lapsen olleessa kyseessä ei aina ole halukas tinkimään omista tarpeistaan. Täytyy vaan muistaa että yh-muijan jos bongaat muksu kuuluu pakettiin mukaan ja sen kanssa on opeteltava elämään... toiset siihen pystyy - toiset ei.

• nainen

Ihan vain tiedoksi, että kyllä ne lapset rasittavat joka tapauksessa, ihan ydinperheessäkin. Mutta sen kanssa on opeteltava elämään...

• nainen

ärsyttää monet pikkuseikat. Parinkymmenen vuoden yhteiselon jälkeen ärsyttää kaikkein eniten se, kun tietää etukäteen mitä toinen tekee/sanoo: Mainosta lainaten ".. ja persiljaa se ei tietenkään voi syödä.."

• Heheh
        nainen kirjoitti:

ärsyttää monet pikkuseikat. Parinkymmenen vuoden yhteiselon jälkeen ärsyttää kaikkein eniten se, kun tietää etukäteen mitä toinen tekee/sanoo: Mainosta lainaten ".. ja persiljaa se ei tietenkään voi syödä.."

Kummasti sitä oppii tuntemaan ihmisen niin hyvin, että osaa ennustaa mitä toinen tulee tekemään tai sanomaan seuraavaksi! Ja sitten kun sanoo, että tiesin että tulisit sanomaan noin, niin sitten toinen sanoo, että mä tiesin että sä sanot että sä tiedät mitä mä sanon!

Kai ymmärsitte mitä tarkoitan? ;)

• nainen
        Heheh kirjoitti:

Kummasti sitä oppii tuntemaan ihmisen niin hyvin, että osaa ennustaa mitä toinen tulee tekemään tai sanomaan seuraavaksi! Ja sitten kun sanoo, että tiesin että tulisit sanomaan noin, niin sitten toinen sanoo, että mä tiesin että sä sanot että sä tiedät mitä mä sanon!

Kai ymmärsitte mitä tarkoitan? ;)

Ja joskus ihan huvin vuoksi on kiva vastata jotain aivan odottamatonta.. myös asioissa, jotka kokee jotenkin rankoiksi tai muuten vain vaikeiksi. Ihme kyllä, mutta näin selviytyy nokkelasti aika monesta ongelmasta.

• Ex yh

toiset miehet kokee sen änkeämisenä ja toiset taas välittävät lapsesta rakkaansa lapsena.

• mies

Koska tosielämässä se pentu on aAINA etusijalla ja mies jää "nopen ohtinalle"
        Meillä vielä 15vuoden jälkeenkin pentu yrittää ewrottaa meitä kaikin keinoin.
        Varmaan onnistuukin.
        Ämmällä ei ole aikaa enää mulle lainkaan kun tuntitolkulla puhelimessä rätkättää kersansa kanssa.
        Olen pistänyt jo haun päälle menkööt helkutin kuuseen kokjo ämmä pentuineen.

• äippä
        nainen kirjoitti:

Ihan vain tiedoksi, että kyllä ne lapset rasittavat joka tapauksessa, ihan ydinperheessäkin. Mutta sen kanssa on opeteltava elämään...

Jos on puolison kanssa tehnyt lapsen ja siinä virtaa oma veri, niin on se eri asia kuin lapset jotka tulee suhteen kaupan päälle.

• EXit
        mies kirjoitti:

Varmaan onnistuukin.
        Ämmällä ei ole aikaa enää mulle lainkaan kun tuntitolkulla puhelimessä rätkättää kersansa kanssa.

Puhut asiaa, lähes kaikki tuossa tilanteessa olevat tuttuni ovat kompastuneet ennemmin tai myöhemmin tohon juttuun.
        Miehellä on nähtävästi hiukan samoja tuntemuksia kuin esim uros leijonalla, ei mielellään elätettäisi toisen jälkeläisiä.
        Pitäisi naisen ymmärtää tuo ja pitää kersansa kurissa.

• papu
        EXit kirjoitti:

Puhut asiaa, lähes kaikki tuossa tilanteessa olevat tuttuni ovat kompastuneet ennemmin tai myöhemmin tohon juttuun.
        Miehellä on nähtävästi hiukan samoja tuntemuksia kuin esim uros leijonalla, ei mielellään elätettäisi toisen jälkeläisiä.
        Pitäisi naisen ymmärtää tuo ja pitää kersansa kurissa.

Kuinka moni YH on pyytänyt sinua ELÄTTÄMÄÄN lapsensa? Ja uskompa että et ole juurikaan elättänyt lasta sen enempää kuin lapsen äiti sinua. Onko käynyt kaupassa, tehnyt ruokaa, kotitöitä, silittänyt paitoja, hemmotellut?
        En ole YH mutta minulla on oma lapsi ja lapsen isä asuu saman katon olla. Ja jos pitäisi päättää kummasta luovun ennemmin niin ei tarvitsisi edes miettiä. Mutta sitähän te lapsettomat ette voi yksinkertaisesti käsittää että ei ole suurempaa rakkautta olemassa kun rakkaus omaa lasta kohtaan, eikä siitä teitä voikaan syyttää että että ymmärrä.
        Jos ei kiinnosta naisen lapset niin paras lopettaa suhde heti alkuunsa. Useimmilla lapsilla on jo elämässään isä vaikka äidin luona asuisikin, eikä äidin uuden puolison tarvitsekaan olla isänä, jonkinlaisena roolimallina tietysti jos saman katon alla asuu.

• EXsit
        papu kirjoitti:

Kuinka moni YH on pyytänyt sinua ELÄTTÄMÄÄN lapsensa? Ja uskompa että et ole juurikaan elättänyt lasta sen enempää kuin lapsen äiti sinua. Onko käynyt kaupassa, tehnyt ruokaa, kotitöitä, silittänyt paitoja, hemmotellut?
        En ole YH mutta minulla on oma lapsi ja lapsen isä asuu saman katon olla. Ja jos pitäisi päättää kummasta luovun ennemmin niin ei tarvitsisi edes miettiä. Mutta sitähän te lapsettomat ette voi yksinkertaisesti käsittää että ei ole suurempaa rakkautta olemassa kun rakkaus omaa lasta kohtaan, eikä siitä teitä voikaan syyttää että että ymmärrä.
        Jos ei kiinnosta naisen lapset niin paras lopettaa suhde heti alkuunsa. Useimmilla lapsilla on jo elämässään isä vaikka äidin luona asuisikin, eikä äidin uuden puolison tarvitsekaan olla isänä, jonkinlaisena roolimallina tietysti jos saman katon alla asuu.

Siinä sitä tulikin kaikki kerralla selväksi, ei ihme että asioista keskustellaan.

• tulipa
        mies kirjoitti:

Varmaan onnistuukin.

Miksi te olette yhdessä !! Mikset Lähde "ämmän "luota
        Äitilapsi suhdetta mikään rakkaus ei voita !!!
        En puhuisi Sinun kohdallasi RAKKAUDESTA . Tiedätkö mitä se sana RAKKAUS merkitsee.
        Tiedätkö Sinä mihin nyt olet pistänyt "haun päälle " Olet todella säälittävä

• ääliölle
        mies kirjoitti:

Varmaan onnistuukin.

onkin että liukenet kun et realiteetteja ymmärrä. Muista kuitenkin kertoa naisellesi että haku on päällä ennen kuin teet mitään. Muuta pois yhteisestä asunnosta. Vai oletko niitä raukkoja jotka ensin etsii uuden ja vasta sitten jättää vakituisen varmistaen ettei vaan joudu oleen yksin.

• Nähnyt
        mies kirjoitti:

Varmaan onnistuukin.

Lähtösi taitaa olla siunaukseksi sille naiselle.

• sissi

olen 23 vuotias nainen ja ollut suhteessa mieheni kanssa pikapuolin 6 vuotta. Näistä 4 vuotta on asuttu yhdessä. Miehessäni ärsyttäviä piirteitä on, kun töistä tullessa revitään melkein kaikki kuteet päältä pois. Kalsarit ja t-paita jätetään. Ja yleensä se vaateröykkiö on eteisen lattialla. Mieheni ärsyttäviä piirteitä on myös hidastelu. Mihinkään ei ole koskaan kiire, paitsi omiin juttuihin. Olemme eina myöhässä kaikista tapaamisista yms. raivostuttavaa, kun itse olen yleensä tuntia ennen valmiina.

• Eikä naisia ;)

Yleensä on kyllä niin päin, että miehiä saa odottaa jos on johonkin meno (ELLEI meno ole yllättävä)! Vaikka naisella menisi tuntikausia laittautumisessa, niin kummasti mies alkaa valmistautumaan vasta viime minuuteilla. Ainakin meillä menee näin päin. Siis yleensä =)

• mocca

Minustakin on ärsyttävää, välillä suorastaan raivostuttavaa, kun miestä saa aina odottaa, kun ollaan johonkin lähdössä! Aina puhutaan, että naisia saa aina odottaa, mutta meillä ainakin on päinvastoin!

• seppoo
        mocca kirjoitti:

Minustakin on ärsyttävää, välillä suorastaan raivostuttavaa, kun miestä saa aina odottaa, kun ollaan johonkin lähdössä! Aina puhutaan, että naisia saa aina odottaa, mutta meillä ainakin on päinvastoin!

Ei pidä paikkaansa, miehet on kyl laiskoja, mutta naiset hitaita, end of conversation.

• Regina Rento
        seppoo kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, miehet on kyl laiskoja, mutta naiset hitaita, end of conversation.

Kas noin se Simo-poika yleistää.

• Sikaplexit
        Regina Rento kirjoitti:

Kas noin se Simo-poika yleistää.

Edellä ei sitten miehiä yleistetä?

Vähän asiaakin, kaikenlainen tötöily ja niskaan hengittäminen ottaa päähän.

Olen heterona puolivakavasti ajatellut kääntyä homoksi ihan sen takia, kun useimmilla naisilla ei kasva päässä muuta, kuin ruusuja ja oma napa.
        Toisaalta homomiehet voivat olla yhtä ärsyttäviä. Alan siis silpomaan alapäätäni.

• Syysfani
        mocca kirjoitti:

monikymmenvuosien liittomme aikana miestäni on aina saanut odottaa, jos lähdemme juhliin tai vaikka kauppareissulle. Hän on kummasti viime tipan -ihminen ja minä taas aina ajoissa -ihminen. Muuten meillä menee tosi hyvin ja tuohon odottamiseenkin olen jo tottunut. Pitää vain hoputtaa häntä hyvissä ajoin.

• Regina Rento
        Sikaplexit kirjoitti:

Edellä ei sitten miehiä yleistetä?

Vähän asiaakin, kaikenlainen tötöily ja niskaan hengittäminen ottaa päähän.

Olen heterona puolivakavasti ajatellut kääntyä homoksi ihan sen takia, kun useimmilla naisilla ei kasva päässä muuta, kuin ruusuja ja oma napa.
        Toisaalta homomiehet voivat olla yhtä ärsyttäviä. Alan siis silpomaan alapäätäni.

Simo-hyvä, luepa konteksti tarkemmin, eli yleistit myös sanomalla "miehiä laiskoiksi". Yleistäminen pitäisi lailla kieltää.

Simo, ethän ala katkeraksi sovinistiksi, ethän :)
        Olet vain pyörinyt väärässä seurassa, huono tsäkä vaan käynyt, mutta ainahan ihminen oppii, eikö niin :)

• minä ite

Minä kirjoitankin ihan omasta itsestäni,kun sellaista mielipidettä ei täällä olekaan.

Olen pahimmillani liian topakka,määräilevä,liian suorasukainen(toisten mielestä)nopea tempoinen työssäni,kuhnareita pois tieltäni potkiva,vain nopeat elävät tyyliin
        Mutta näkisittepä sen paremman puoleni?Olen niin onnellinen siitä isosta sydämmestä jonka olen saanut lahjakseni rintaani..ah,kun rakastan perhettäni ja omaisiani.Taistelen vaikka kynsin hampain heidän puolesta.

Opetukseksi muillekin,että vikojahan meissä itsessäkin on,ne vaan pitää uskaltaa lyödä oman nenän eteen luettavaksi.

• Stalin
        minä ite kirjoitti:

Minä kirjoitankin ihan omasta itsestäni,kun sellaista mielipidettä ei täällä olekaan.

Olen pahimmillani liian topakka,määräilevä,liian suorasukainen(toisten mielestä)nopea tempoinen työssäni,kuhnareita pois tieltäni potkiva,vain nopeat elävät tyyliin
        Mutta näkisittepä sen paremman puoleni?Olen niin onnellinen siitä isosta sydämmestä jonka olen saanut lahjakseni rintaani..ah,kun rakastan perhettäni ja omaisiani.Taistelen vaikka kynsin hampain heidän puolesta.

Opetukseksi muillekin,että vikojahan meissä itsessäkin on,ne vaan pitää uskaltaa lyödä oman nenän eteen luettavaksi.

Lohduttavaa, mutta niinkuin huomaat kaikki nuoriso ei oikein ole saanut elämää hanskaansa kaikkine ihme vouhotuksineen.
        Olen samaa ikäluokkaa ja aina vain usemmin huolestuttaa nykynuorison pinnallisuus kaikkine lieve ilmöineen.
        Mutta sellaistahan elämä on aina ollut.,
        Historia on hyvä opettaja meille kaikille, jotka kuvittelemme ikuisen rakkauden kaikki voipaisuuteen.

• PP76
        Eikä naisia ;) kirjoitti:

Yleensä on kyllä niin päin, että miehiä saa odottaa jos on johonkin meno (ELLEI meno ole yllättävä)! Vaikka naisella menisi tuntikausia laittautumisessa, niin kummasti mies alkaa valmistautumaan vasta viime minuuteilla. Ainakin meillä menee näin päin. Siis yleensä =)

Joo. Jos johonkin ollaan lähdössä, sä itse laitat itses valmiiks ja siten vielä 3 lasta ja tavarat mukaan ja mies istuu tietokóneen ääressä tms.. Sit sanot että lähdetäänkö me, niin mies "ai joko ootte valmiita, oottelin teitä". Haloo!! Ei voi muuta sanoo ku et "ai sä oottelit meitä, mehän ollaan oltu jo 10 min. valmiita..

• Flikka 80

Juuh.. tiedän tunteen.. ja sitten kun se vaatekasa jää sinne eteiseen niin kuvitellaan että niillä on jalat, ja ne kävelee itsestään likapyykkiin tai sinne minne ne kuuluu.
        Hidastelusta sen verran että jos naiset on hitaita ni mitä ne miehet sitten on? superhitaita?

• Lea

1.Oletko nainen vai mies? N
      2.Ikäsi? 32
      3.Suhteen pituus? 1v
      4.Mikä/mitkä pikkuasiat (tai isommatkin) asiat ovat alkaneet kumppanissa ärsyttää?

-piereskely (ei edes yritetä hillitä vaikka maattaisiin vierekkäin/sylikkäin sängyllä).
      -kännissä pakottava tarve jutella mahdollisimman monen naispuolisen ihmisen kanssa vaikka olisin itse paikalla ilman kavereita
      -totaalinen muistinmenetys kännäilyn jälkeen (tää on PAHA!)
      -alasti hyppely joka paikassa, jopa vieraisilla ollessa!

Plussia on toki enemmän, mutta niitähän ei kysytty..

• Merja

N, 41v, 3 vuotta yhdessä

Lupailee paljon, tekee vähän.
        Kiukuttelee ja nalkuttaa.
        Älykapasiteetissa parantamisen varaa.

• Urkki

Mies 50v naimisissa 25v

Kyllä mulla muija on se joka pieree, aina kun aivastaa niin perse pärähtää ja aivastus voi karata vaikka ruokjapöydässä, hyvä jos käden ehtii suun eteen laittaa.

• höh
        Urkki kirjoitti:

Mies 50v naimisissa 25v

Kyllä mulla muija on se joka pieree, aina kun aivastaa niin perse pärähtää ja aivastus voi karata vaikka ruokjapöydässä, hyvä jos käden ehtii suun eteen laittaa.

No ei ole kyllä mitään tapoja jos näin on

• myöskin
        Urkki kirjoitti:

Mies 50v naimisissa 25v

Mies 36 ja 10v

Meilläkin eukko pieree ja nauraa vaan jos haisee. Vois ainakin silloin yrittää välttää, kun istuu ihan vieressä. Röyhtäilytkin sais jättää vähemmälle.

• milla

Olen nainen, 24, yhdeksän vuotta suhteessa. Ärsyttäviä pikkuasioita: tavarat jäävät minne sattuu (kynsisakset ruokapöydällä jne.), kaapin ovien jättäminen auki, mikä siinä on ettei niitä voi samalla vaivalla laittaa kiinni asti..?
      Ärsyttävät isommat asiat: koulunkäyntini on hänen mielestään jotain pikkupuuhastelua hänen työhönsä verrattuna, yhteisen ajan puute.

• lara

Nainen 18.V, asuttu yhdessä 1.v
      Suhteessa 3.v

Saamattomuus(kaikki tapahtuu "huomenna")
      Mölöttäminen eli huutaminen ja mekkalointi
      Tuhlailusta valittaminen

• Kismet

Olen nainen yhdessä oltu 19 vuotta. Alussa mieheni huolehti itsestään ihan normaalisti. Nykyään siis moneen vuoteen ei ole pessyt hampaitansa se ärsyttää suunnattomasti, vaikka koko perheemme siitä hänelle muistuttaa, niin ei pese.Ei edes jos menemme jonnekin juhliin tms.

EHKÄ voisi pestä jos joutuisi hammaslääkäriin, mutta ihmeellistä että nuo pesemättömät hampaat ovat ehjät.

Se myös ärsyttää kun hän aamulla lähtee töihin muiden vielä nukkuessa, niin hän lyö ulko-oven niin lujaa kiinni, että koko talo herää siihen., se on ilmeisesti hänen tapansa sanoa "moi lähden nyt töihin".

• siistikö
        Kismet kirjoitti:

Olen nainen yhdessä oltu 19 vuotta. Alussa mieheni huolehti itsestään ihan normaalisti. Nykyään siis moneen vuoteen ei ole pessyt hampaitansa se ärsyttää suunnattomasti, vaikka koko perheemme siitä hänelle muistuttaa, niin ei pese.Ei edes jos menemme jonnekin juhliin tms.

EHKÄ voisi pestä jos joutuisi hammaslääkäriin, mutta ihmeellistä että nuo pesemättömät hampaat ovat ehjät.

Se myös ärsyttää kun hän aamulla lähtee töihin muiden vielä nukkuessa, niin hän lyö ulko-oven niin lujaa kiinni, että koko talo herää siihen., se on ilmeisesti hänen tapansa sanoa "moi lähden nyt töihin".

heissan!
        luin sun viestin tässä ja suoraan sanoen kauhistuin...ei voi olla totta!!
        johan siinä rupeaa henkikin haisemaan pahalle..
        miten sä pystyt sitä suutelemaan....
        kyllä perus puhtauteen kuuluu hampaitten pesu,
        sehän on päivän selvää!!!! sinuna kyllä kiristäisin ukkoas perus suu hygieeniaan,bakteeritkin vaan kasvaa suussa.
        eikö sille ole jo työ kaverit sanonut mitään...
        huhhuh koita jaksaa..hyvää syksyä vaan..

• Kismet
        siistikö kirjoitti:

heissan!
        luin sun viestin tässä ja suoraan sanoen kauhistuin...ei voi olla totta!!
        johan siinä rupeaa henkikin haisemaan pahalle..
        miten sä pystyt sitä suutelemaan....
        kyllä perus puhtauteen kuuluu hampaitten pesu,
        sehän on päivän selvää!!!! sinuna kyllä kiristäisin ukkoas perus suu hygieeniaan,bakteeritkin vaan kasvaa suussa.
        eikö sille ole jo työ kaverit sanonut mitään...
        huhhuh koita jaksaa..hyvää syksyä vaan..

Et kai kuvittele että vielä pussaisin sen kans...huh. Ja se on sellaisessa työssä jossa toimii yksin, ei paljon työkaverit puutu suuhygieniaan. Vaikka me kotona kuinka sille jauhettais hampaidenpesusta, niin ei. Ottaa sen jotenkin vitsinä. Eikä ole hänen kotiolot syynä tähän, vaan vanhemmiten tullut välinpitämätöömyys.

Että älkää ihmetelkö ne ihmiset jotka valittavat haluttomuuspalstalla missä vika, niin tässä yksi syy.

• 40+

1. nainen
      2. 40
      3. 2 vuotta (edellinen 12 vuotta)
      4. en ole löytänyt etsimisestä huolimatta mitään "vikaa" mikä ärsyttäis edes hieman. (Mutta edellisestä löytyi ekan ½ vuoden aikana ja vuosien myötä hypin miltei jo seinille. Hän kaivoi AINA nenäänsä, autossa, TV-ääressä, jonoissa, odotushuoneissa. Lapsille riitti katse jos erehtyi kaivelemaan, aikuiselle miehelle ei mennyt perille edes suora sanominen).

• Dbk

1.Oletko nainen vai mies? Nainen
      2.Ikäsi? 20
      3.Suhteen pituus? reilu 2 v.
      - Miehellä ei huolta huomisesta, kaikki järjestyy kyllä -asenne. Ihan kiva ettei ressaa, mutta joskus vois ajatella vähän, ei aina tarvisi jättää kaikkea sattuman varaan, välillä ollaan huipulla, välillä pohjalla :) Ja esim. laskuthan maksetaan sitten joskus kun jaksaa, ei ole kiire! (argh!) Muuten ei valittelemista ;)

• yks

naispuolisessa kumppanissani ärsyttää miespuoliset sättikaverit, joiden kanssa juttelee illat ja yöt.

• kikki

myös mieheni sättäilee iltakaudet naispuolisten ystäviensä kanssa ja sekös ärsyttää. olen ottanut tavakseni istua vieressä katsomassa mitä siellä kirjoitellaan niin ei viitsi pitkään olla siellä. kiusaa se on pienikin kiusa. olen yllättänyt muutaman kerran kahvikutsuista ja soitteluista mut ne on kyllä tyssännyt heti alkuunsa, teen vaan ilmoituksen toiselle osapuolelle ettei ole vapaa mies.

• OutCast

1) Nainen
      2) 25 v
      3) Suhteen pituus n.3-vuotta
      4) Ärsyttäviä tai lähinnä huvittavia piirteitä miehessäni:
      Ylisiisteys, (itse "kaikki järjestyy ajallaan tyyppi)
      Jääkaapin ovi auki AINA, saattaa jopa käväistä suihkussa siinä tavaroiden ottamisen välissä...

Maitopurkit auki kaapissa (keräävät makua, joka vituttaa...)
      Ei isompia... =)

• hyvä mies

1)MIES
        2) 21 v
        3) Suhteen pituus n.2.5-vuotta
        Nainen ostaa aina vaaleaa leipää vaikka haluan tummaa, ei vie roskia ulos aamuisin , käy suihkussa vasta juuri ennen nukkumaan menoa vasta kun kaikki telkkari ohjelmat ovat loppuneet, toinen käsi on koko ajan sellaisessa (vammais asennossa)ja nykii paitaansa alemmas, ei sano moi kun tulee sisään vaan alkaa valittamaan saman tien että olenko jo kerennyt runkata, tulee suihkusta alasti hyppelemään märkänä olohuoneeseen juuri kun katselen telkkaria, jos nukun niin tunkee erilaisia esineitä anukseeni varmistaakseen että varmasti nukun, kertoo kaikki tekemäni tai kertomani jutut kaverillensa, kun on saanut ruuan valmiiksi niin se on syötävä heti vaikka mitä muuta tahansa olisi meneillään ja ruoasta ei saa antaa minkäänlaista kritiikkiä tai palautetta ainoastaan että "se oli hyvää" eli jos sanon että aika tulista niin saan kolmannen maailman sodan pystyyn....jne jne mutta kaipa niitä pos asioita on silti enemmän

• HYVÄ MIES
        hyvä mies kirjoitti:

1)MIES
        2) 21 v
        3) Suhteen pituus n.2.5-vuotta
        Nainen ostaa aina vaaleaa leipää vaikka haluan tummaa, ei vie roskia ulos aamuisin , käy suihkussa vasta juuri ennen nukkumaan menoa vasta kun kaikki telkkari ohjelmat ovat loppuneet, toinen käsi on koko ajan sellaisessa (vammais asennossa)ja nykii paitaansa alemmas, ei sano moi kun tulee sisään vaan alkaa valittamaan saman tien että olenko jo kerennyt runkata, tulee suihkusta alasti hyppelemään märkänä olohuoneeseen juuri kun katselen telkkaria, jos nukun niin tunkee erilaisia esineitä anukseeni varmistaakseen että varmasti nukun, kertoo kaikki tekemäni tai kertomani jutut kaverillensa, kun on saanut ruuan valmiiksi niin se on syötävä heti vaikka mitä muuta tahansa olisi meneillään ja ruoasta ei saa antaa minkäänlaista kritiikkiä tai palautetta ainoastaan että "se oli hyvää" eli jos sanon että aika tulista niin saan kolmannen maailman sodan pystyyn....jne jne mutta kaipa niitä pos asioita on silti enemmän

sri toi 4) kohta siis- NAISESSANI-

• Ensio

1. Mies
      2. 26v
      3. Reilut 2v
      4. Ärsyttäviä asioita: kumppani ei ole lainkaan kiinnostunut yhteiskunnallisista tai oikein muistakaan päivänpolttavista asioista, ei kauheasti yleissivistystä, ei ole kummoinen keskustelija, ei ole läheskään yhtä fiiliksissä musiikista ja kirjallisuudesta kuin minä, ei ole erityisen "älyllinen", ei vie roskia kuin pakon edessä, on jatkuvasti vieressä kiehnäämässä tai muuten höpöttämässä jotain omia juttujaan eli ei juuri anna minulle hetken yksityisyyttä tai hengähdysaikaa - aina pitää olla niin korva tarkkana ja kiinnostunut hänen asioistaan vaikka haluaisi vain pistää kuulokkeet korville ja ottaa teemukin/oluen käteen ja sulkea silmät...

• Jaska

Ja vielä ärsyttävämmäksi se muuttuu vuosien kuluessa, mun muija on just samanlainen, (ei yleissivistystä) ja näköjään meillä on samat mielenkiinnon aiheet (musa, kirjat, oma rauha) . Ihan kuin meidän perhe 10 v sitten.
        Mutta on vastapainoksi hyvän näköinen, kova kone ja ahkera kotitalous ihminen, kaikkea ei voi saada parinmuodostusarpapelissä.

• sania

Oih..kuinka kuulostaakin tutulta,olen 18v.naisen alku ja seurustellut kohta puol vuotta jätkäkaverini kanssa joka ei ikinä ota puheeksi asioista joita on maailmalla tapahtunut tai muutenkaan ole osoittanut kiinnostusta yhteiskunnallisiin asioihin,mikä on välillä kypsää sillä haluasin jauhaa muustakin kuin meistä tai kyhnätä koko ajan vieressä,siis ei mulla tod.oo mitään sitä vastaan mut vähän pienempi määrä ois joskus hyvä esim.pystyn vallan mainiosti nukkumaan yksinkin.

Olen aina ollut semmonen et vaix oonki tosi sosiaalinen ni tartten kans sitä omaa aikaa välil ja paljon-hengähdysaikaa niin kuin mainitsit.

• Henna

meillä vaan on toisinpäin! Yhdessä 20 v ja naimisissa 13 v. - minä itse 36 v. Olisin kiinnostunut poliittisesta tilanteesta maailmalla, kulttuurista, popmusiikista, yleensä kaikesta mitä nyt Hesarista voi lukea ja telkkarista näkee. Ja mies on töistä tullessaan omissa oloissaan ja ajatuksissaan eikä tiedä edes mistä puhun... No varmaan ajattelee että haluaa olla rauhassa eikä vaimo anna siihen tilaisuutta... Eli ärsyttää se etteivät kiinnostuksen kohteet kohtaa toisiaan. Tasan ei käy onnen lahjat eikä nuorena tiennyt mitä tuleman pitää kun valintansa teki. No kaikki ulkoinen on kunnossa eli kaikkea ei voi saada...

• Ensio
        Henna kirjoitti:

meillä vaan on toisinpäin! Yhdessä 20 v ja naimisissa 13 v. - minä itse 36 v. Olisin kiinnostunut poliittisesta tilanteesta maailmalla, kulttuurista, popmusiikista, yleensä kaikesta mitä nyt Hesarista voi lukea ja telkkarista näkee. Ja mies on töistä tullessaan omissa oloissaan ja ajatuksissaan eikä tiedä edes mistä puhun... No varmaan ajattelee että haluaa olla rauhassa eikä vaimo anna siihen tilaisuutta... Eli ärsyttää se etteivät kiinnostuksen kohteet kohtaa toisiaan. Tasan ei käy onnen lahjat eikä nuorena tiennyt mitä tuleman pitää kun valintansa teki. No kaikki ulkoinen on kunnossa eli kaikkea ei voi saada...

Kiitos teille jotka kirjoittelitte omista suhteistanne... Olen samaa mieltä tosta että kaikkea ei (tietenkään) voi saada tässä julmassa leikissä jota parisuhteiluksikin kutsutaan.

Oma muija (onpas kiva sanoa sitä muijaksi näin virtuaalisesti, tosielämässä en koskaan nimittäisi sitä noin ;) on myös hyvännäköinen, perusmukava, kiltti, tasapainoinen, hyvä talousasioissa, kiihkeä sänkytouhuloissa, vaatimaton ja kaikkea muuta sellaista.

Nyt vain kysyttiin nyppiviä asioita ja minulle se
        on lähinnä juuri toi keskustelutaidottomuus (siis juttuahan siltä kyllä tulee - nyt tarkoitan älyllistä aitoa vuoropuhelua ja ajatusten vaihtoa jossa tuntee että kuunnellaan) ja tavallaan tietyllä tavalla hyvin "pieni maailma".

Oma pikkuinen maailma on tottakai perheen yms. kannalta toki hyvä asia ja muijastani (hih) tulee varmasti joku päivä hyvä äiti lapsilleni, mutta sille en vain voi mitään että älyllisissä ja kulttuuriin yms. liittyvissä jutuissa tunnen olevani hyvin yksin. Kyllähän muija (jeah!) musiikkia kuuntelee sujuvasti ja leffojakin katsellaan, mutta ei se niistä halua kuuntelu/katselukokemuksen jälkeen mitään keskustella eikä ota leffoja/musiikkia oikeastaan koskaan puheeksi arkipäivässä itsenäisesti. Ja kirjoista mun on turha puhuakaan... Runoja olen aikaisemmin rustaillut ja niistä hyvää palautetta saanut - nyt on sekin jäänyt, koska "ei ole aikaa" ja muija ei niitä "ymmärrä". Tai ei ainakaan haltioidu sanataiteestani kuten jotkut joskus jossain. Säälittävää, eikö?

Täytyy vaan yrittää saada nuo älylliset (aika huono sana kuvaamaan, mutta käyköön) jutut tyydytettyä suhteen ulkopuolella, ei kai tässä muuta voi. Mietityttää vaan että jos joskus kohtaan jossain valloittavan ja älykkään ihanan naisen, jonka kanssa juttuni pääsevät kerrankin lentoon, niin... Niin.

• Mies

että hän yrittää kahlita minut. Ei vapaata vangita voi.. ;)

• Jane

Vähän ristiriitainen kommentti, sillä jos olet mielestäsi "vapaa" niin ethän silloin ole valmis sitoutumaan parisuhteeseen. Eli pettäjätyyppiäkö??

• Jani

Mikä siinä on kun naiset tuppaavat lihomaan? puuttuuko niiltä kokonaan itsekuri?
        Ärsyttää kun itse on tarkka omasta kropastaan ja on ottanut hoikan naisen, niin jonkin ajan kuluttua se alkaa aina paisumaan!!

• nainen 17-wee
        Jani kirjoitti:

Mikä siinä on kun naiset tuppaavat lihomaan? puuttuuko niiltä kokonaan itsekuri?
        Ärsyttää kun itse on tarkka omasta kropastaan ja on ottanut hoikan naisen, niin jonkin ajan kuluttua se alkaa aina paisumaan!!

Jos sua kiinnostaa laihat muijat, niin ota missi! Ne pysyy laihana, mutta keinot ei aina oo ne kaikista parhaimmat. Naisia on monen kokoisia ja näköisiä. Joillakin naisilla on taipumusta lihota. Liika kiloja tulee helposti reisiin, mahaan, perseeseen...se on perintötekijöistä ja ominaisuuksista kiinni!! Aina niille ei voi mitään..ja mielestäni naisilla on oikeus tehdä jotain muutakin kuin olla lenkillä ja syödä salaattia. Itse nautin syömisestä todella paljon enkä aio lopettaa sitä!!

• läski
        nainen 17-wee kirjoitti:

Jos sua kiinnostaa laihat muijat, niin ota missi! Ne pysyy laihana, mutta keinot ei aina oo ne kaikista parhaimmat. Naisia on monen kokoisia ja näköisiä. Joillakin naisilla on taipumusta lihota. Liika kiloja tulee helposti reisiin, mahaan, perseeseen...se on perintötekijöistä ja ominaisuuksista kiinni!! Aina niille ei voi mitään..ja mielestäni naisilla on oikeus tehdä jotain muutakin kuin olla lenkillä ja syödä salaattia. Itse nautin syömisestä todella paljon enkä aio lopettaa sitä!!

on rumaa. Läskit on myös surkeita heikkoluonteisia raukkoja.

• Mini
        Jani kirjoitti:

Ai, mä luulin, että miehet tykkää lihavista naisista. Oon ollut mieheni kanssa yksissä melkein 24 vuotta ja meillä on neljä lasta. Lasten saamisen jälkeen tuli muutama liikakilo, jotka nyt sain putoamaan ja olin tosi tyytyväinen vartalooni. Miehen kommentti tähän oli halveksivalla äänellä sanottu: Meinaaks sä tehdä ittestäs jonkun luurangon?".

• Miksi lihoo?
        Jani kirjoitti:

E-pillerit joita naiset käyttävät,lihottavat valitettavasti monia.Se on raskauden kaltainen tila.Joten tulispa vastaavat pillerit myös miehille-ja vastuu ja läskit tasoihin.

• MInä
        Mini kirjoitti:

Ai, mä luulin, että miehet tykkää lihavista naisista. Oon ollut mieheni kanssa yksissä melkein 24 vuotta ja meillä on neljä lasta. Lasten saamisen jälkeen tuli muutama liikakilo, jotka nyt sain putoamaan ja olin tosi tyytyväinen vartalooni. Miehen kommentti tähän oli halveksivalla äänellä sanottu: Meinaaks sä tehdä ittestäs jonkun luurangon?".

siitä että on parisuhteessa. Ei tarvi enää niin paljon kiinnittää huomiota siihen miltä näyttää kun molemmat tuntee toisensa. Ite mässäilen aina mieheni kanssa =), mutta mäpä en liho, koska suvussani ei sitä sanaa tunnetakkaan. Mutta olisin tod. lihava jos lihoisin ..

• Todettu
        Miksi lihoo? kirjoitti:

E-pillerit joita naiset käyttävät,lihottavat valitettavasti monia.Se on raskauden kaltainen tila.Joten tulispa vastaavat pillerit myös miehille-ja vastuu ja läskit tasoihin.

... pillerit nostaa painoa korkeintaan parilla kilolla. Joten se siitä! Kyllä se on se elämänmuutos joka lihottaa....

• joo
        Miksi lihoo? kirjoitti:

E-pillereissä on niin vähän kaloreita, että ne eivät ketään lihota. Hieman turvotusta voi tulla, mutta läskiä ei tule kuin syömällä...Samoin ei raskauskaan lihota. Se on se vauva joka siellä mahassa kasvaa, ei nainen. Eri asia sitten on jos pillereiden käyttö tai raskaus lisää syöntihaluja. Jos syö enempi kuin kuluttaa, niin lihoo. Niin myös raskaana ollessa tai pillereitä käyttäessä tai ilman.

• tyttö
        Jani kirjoitti:

no sellasta se vaan on..kun on kauan seurustellut luulee että on tullut hyväksytyksi,eikä tarvitse olla täydellinen...ja kun seurustelee niin kuntoilu ym..mitä on sinkkuna tehnyt vähenee...et tuskin löydöt muijaa joka on hoikka luuranko anorektiikko ikuisesti..

• kotiäiti74
        Jani kirjoitti:

Ei aina jaksa pingottaa ja laskea joka suupalaa jne. Jos todella kaipaat naista joka pysyy ikuisesti timmissä,niin onnea ja menestystä valitsemallesi tielle....mutta oletko ikinä kauniisti asiaa toiselta kysynyt!??Tai ehdottanut eikö voitaisi käydä yhdessä vaikka lenkillä tai etsiä jokin muu yhteinen harrastus!!??? ja kun rehellisiä ollaan jokainen rupsahtaa joskus ja kuten varmasti kaikki tietävät kauneus on katsojan silmässä...

• Elisa
        Mini kirjoitti:

Sano, että meinaan. Miehesi pelkää, että käyt "kaupaksi" miesmarkkinoilla hoikistuttuasi. Huono itsetunto tuollaisella ukolla.

• nuori nainen

Nainen
      18 v.
      2 vuotta.

Rakkaassa miehentekeleessäni ärsyttävät seuraavat asiat jumalattoman kamalasti:

Hän ei jaksa kuunnella loppuun asti minun asioitani, vaikka itse kuuntelen työ-, peli- ja muut asiat, kiinnostivat ne minua tai eivät.

Emme pysty keskustelemaan juurikaan asioista järkevästi, sillä mielenkiinnon kohteet ovat osittain varsin erilaisia.

Minua ärsyttääkseen hän esittää typerystä ja käyttäytyy kuin ei olisi tietoinen maailmanmenosta. Vain hänen oma elämänsä on tärkeä.

Jatkuva epäileminen ja asioiden salaileminen. Jättää etukäteen kertomatta menoistaan ja ilmoittaa vasta matkalla ollessaan, että on menossa johonkin, pitemmäksikin aikaa.

• MAKE

Jaa kuulostaa vähän siltä että teidän suhde on hiipumassa siihen tasolle että on vaihdon paikka häämöttää sori vaan mutta kokemuksen kovalla äänellä tiedän että asia on niin..
        ehkä miehesi kiinnostuu kun teet hänet musta sukkaiseksi mutta vaan vähäksi aikaa se on hävitty tuo teidän peli=(!!!

• man

1. Mies
      2. 35
      3. 7 vuotta
      4. Muijalla on perse levinnyt. Ennen hänellä oli aivan sika hyvä takamus, mutta nyt painoa on tullut lisää 7-10 kiloa ja kaikki perseeseen. Kun olen huomauttanut asiasta, niin hän lähinnä suuttuu, mutta ei puhettakaan laihdutuksesta.
      Olen itse hyvin tarkka omasta kunnostani ja mielestäni se on velvollisuus toista kohtaan. Myös muijani oli ennen samaa mieltä.
      Olen kova perse-friikki ja nyt tulee katseltua muiden naisten takamuksia ja sitten oma muijani kiukuttelee siitä! Luulisi hänen tajuavan mistä kenkä puristaa!

• yokotai

Olen periaatteessa samaa mieltä kanssasi. Kuitenkin pääasia on se, että liikuntaa pitäisi harrastaa lähinnä sen takia, että itsellä on hyvä olo, kunto säilyy ja varmuus itsestä kasvaa. Kuitenkin, jos haluaa vaan, että toinen osapuoli näyttää hyvältä, voi unohtaa koko ajatuksen.

Ehdotapas muijalles, että alkaisitte harrastaa jotain liikuntalajia yhdessä. Yhdessä on aina mukavampi ja saisit hänet liikenteeseen. Jos pamautat vaan, että "ämmä, sulla on paksu perse, mee salille ja laihduta", ei varmasti ilahduta häntä. Ehkä tyttö tajuaa lihomisensa ja hänellä on itsetunto laskenut kilojen takia? Siinä tapauksessa edellä mainittu taktiikka on aivan väärä, pahentaa vaan tilannetta.

Kuitenkin: jos tyttö kokee olonsa hyväksi eikä tunne tarvetta laihduttaa, et voi häntä pakottaakaan. Siinä tapauksessa, hyväksy tilanne tai jätä muijasi lähde metsästämään uusia, tiukempia perseitä ;)

• Jestas sentään

Eikös se persuus oo paskalla istumista varten! Tarviiko sitä muijan perää punnita? Tuolla erikoistumisella voisi perustaa persuus kyttäys yhdistyksen.

• nimenomaan
        Jestas sentään kirjoitti:

Eikös se persuus oo paskalla istumista varten! Tarviiko sitä muijan perää punnita? Tuolla erikoistumisella voisi perustaa persuus kyttäys yhdistyksen.

nätti sellainen on parasta naisissa!

• Vielä hyvä perse

Oletko miettinyt miltä naisestasi tuntuu tuollainen huomauttelu!?? Ei ole mikään ihme, että tuollaisesta huomauttelusta suuttuu. Eikö ole hyvä että löytyy nainen joka on sinut bebansa kanssa!! Yleensä kun meille naisille tulee niitä kiloja kun pyöräytetään ne pari lasta, mies töissä(=hoidetaan lapset ja koti..ehkä käydään itsekkin töissä) ja jostain syystä lenkille ei kerkee?!! Ja jos ne ei naistasi haittaa, ei ne sinuakaan pitäsisi haitata. Eikö nainen joka on sinut itsensä kanssa (ja ei valita parista liika kilostaan) ole haluttava!!!!!!!!

• torvensoittaja

... siitä, että pidät vaimoasi pelkkänä perseenä !
        Lyö tiskiin asioiden tärkeysjärjestys, niin asiat selkenevät. Tosin se voi johtaa sinut kuutamolle !

• rumia
        torvensoittaja kirjoitti:

Lyö tiskiin asioiden tärkeysjärjestys, niin asiat selkenevät. Tosin se voi johtaa sinut kuutamolle !

niin se vaan on.

• seppoo

perse on aina perse, ei se siit mikskään muutu vaikka se oiski iso, kylhä joku hyvän muotonen ghettopersekki näyttää hyvältä jos sitä vaan osaa liikutella :D

• ppp
        rumia kirjoitti:

niin se vaan on.

kuule kusipää..en ihan sanois noin..on niitä laihojakin joilla ei oo sitten yhtään luonnon kauneutta..tai oikeestaan niit on aika paljonkin!!!

• Ops
        seppoo kirjoitti:

perse on aina perse, ei se siit mikskään muutu vaikka se oiski iso, kylhä joku hyvän muotonen ghettopersekki näyttää hyvältä jos sitä vaan osaa liikutella :D

Se on totta, kyllä kaikki riippuu perseen esiin tuomisesta, meinaan haluttavuus ym.jutut.
        Joillekin sopii iso riski perse joillekin hiukan pienempi.......mutta pääasia että on jotain, josta saa kiinni.

• Susba
        torvensoittaja kirjoitti:

Minäkin olin jo kysymässä, että seurusteletko naisen vai persauksen kanssa... Mut lienee aika turha kysymys.

• ProudToBeBitch

1.Oletko nainen vai mies? N
      2.Ikäsi? 30 v.
      3.Suhteen pituus? 12 v.

Nenän kaiveleminen ja se että ei kovin säännöllisesti pese hampaitaan vaikka olen siitä huomauttanut ja sanonut joskus aika rumastikin.
      Riidellessä hän sanoo mitä sylki suuhun tuo, kun taas minä pyrin siihen etten sanoillani häntä turhaan loukkaa. Välillä tuntuu kuin riitelisi pikkulapsen kanssa ja vain minun on varottava sanojani koko ajan... Riidan jälkeen hän ei varmasti tule sopimaan. Jos sitä jäisin odottamaan, saisin odottaa koko loppuelämäni.
      Kaverien kritiikitön ihannointi ja se ettei joillekkin kavereille voi sanoa EI, on kuitenkin kaiken huippu...

Nimim. Muuten ihan tyytyväinen

• esko

1. Mies
      2. 24v
      3. 4v.
      4. Ärsyttää v*tusti kun avoke keksinyt uuden harrastuksen eli baarissa ravaamisen juuri silloin kun siltä tuntuu. Ihania ne yksinäiset yöt odotellessa ja tähän harrastukseen tietysti kuuluu se että puhelimeen ei vastata.

Muuten ihan asiallinen pimu.

• Kokemusta

Alkoi oma exä tekeen samaa ja puolen vuoden päästä bänxit..

• esko
        Kokemusta kirjoitti:

Alkoi oma exä tekeen samaa ja puolen vuoden päästä bänxit..

Edellinen exä alkoi näyttää juuri samoja merkkejä ja about 4kk päästä bänksi. Nykyisen kanssa tein selväksi että jos sama tahti jatkuu niin homma on bueno. Nyt on tapoja parannettu jne, nyt on hommaa tässä ootellessa koska se alkaa taas :)

• Päivänkakkara

2.Ikäsi? 28 v.
      3.Suhteen pituus? 6 v
      Nalkutus. Liika suunnitelmallisuus. Pikkutarkkuus. "Asiantuntevuus". Kireä pipo. Muuten siisti, ei jätä sukkia lojumaan.

• huivi

1.nainen

2.21

3. kohta 3 vuotta

4.laiskuus, saamattomuus, epähygienia, tylsyys, ei keksi mitään ideoita/ mitään hauskaa, ei huumorintajua, telkkarin orja, hiljainen, ei osaa keskustella, ei osaa tapella, ei harrasta enää liikuntaa, ei välitä pukeutumisesta, makaa sohvalla töiden jälkeen ja ryystää kaljaa...tosi oksettavaa kun itse on aktiivinen ja menevä nainenjoka huolehtii ulkonäöstä ja omaa ajatuksia. Ärsyttää tuollainen passiivinen elämänasenne. Silti joku (mikä?????) pitää yhdessä.

HUOKAUS

• joanna
        huivi kirjoitti:

1.nainen

2.21

3. kohta 3 vuotta

4.laiskuus, saamattomuus, epähygienia, tylsyys, ei keksi mitään ideoita/ mitään hauskaa, ei huumorintajua, telkkarin orja, hiljainen, ei osaa keskustella, ei osaa tapella, ei harrasta enää liikuntaa, ei välitä pukeutumisesta, makaa sohvalla töiden jälkeen ja ryystää kaljaa...tosi oksettavaa kun itse on aktiivinen ja menevä nainenjoka huolehtii ulkonäöstä ja omaa ajatuksia. Ärsyttää tuollainen passiivinen elämänasenne. Silti joku (mikä?????) pitää yhdessä.

HUOKAUS

jätä se kaveri löhöämään sohvalle kun olet viellä nuori ettei tarvitse vanhempana katua parin valintaa.

• yokotai

omia vastauksiani:

nainen

2.Ikäsi?
      21

3.Suhteen pituus?
      2,5 vuotta oltu yhdessä, asuttu 3kk yhdessä

ukko nalkuttaa paljon (kämppä on sekaisin, tiskit on tiskaamatta, vessanpytyssä on varpaankynnen palasia jne.), on jääräpää, ei suostu edes keskustelemaan asiasta, jos on jotain päättänyt, pureskelee KOKO ajan kynsiä, heittää idiootti-läppää silloin kun mä en ole vitsituulella.. Nämä ne ärsyttävät piirteet olivatkin.

• yokotai

Nämä vielä:

Mahdoton kännissä, ei kuuntele mitään järkipuhetta silloin vaan tekee kaiken oman päänsä mukaan, hirmu pikkutarkka kaikesta..

• Alise

2.Ikäsi? 19
      3.Suhteen pituus? vajaa vuosi
      Useimmiten mies huomio oikein hyvin, mutta suht usein hän jättää aivan huomiotta. Ei kysy mielipidettäni yms.
      Miehen lapsi. Mutta niinkuin joku sanoikin, niin pakettiratkaisuna otettava.
      Exän kanssa yhteydenpitäminen ja tavaroiden lainailu vaikkei niitä saa ikinä ajallaan takaisin, eikä välttämättä edes ehjänä.
      Keskustelukyvyn puute. Kun sanoin/kysyn jotain, saan vastaukseksi muminaa ja öminää, "Emmä tiiä", "Se nyt vaan meni niin". Inhottaa kun hän ei voi kertoa kuinka asia/t on, vaan antaa tuollaisia vastauksia. Nuo tilanteet yleensä johtavatkin jonkinlaiseen sanaharkkaan.
      Mutta hyvää on enemmän kuin laki sallii, niistä ei enempää...

• Nena

Jossei äijä osaa keskustella niin sitten on tietysti vaan yksi asia mikä saa naiset roikkumaan siinä: ISO MUNA! Right?

• Jane
        Nena kirjoitti:

Jossei äijä osaa keskustella niin sitten on tietysti vaan yksi asia mikä saa naiset roikkumaan siinä: ISO MUNA! Right?

Voihan miehessä olla monia muita hyviä puolia, ehkei hän vain osaa ilmaista itseään hankalissa tilanteissa. Ei se sitä tarkoita, että ämmät roikkuu isoissa munissa kiinni.

• Cleaner

-M

2.Ikäsi?
      -27 v.

3.Suhteen pituus?
      -5 v.

-Siivousintoilu silloin kun itseä väsyttäisi (tapahtuu usein!!)

• emppu

olen mies 41v (suhde 7v.) ja naisessa ärsyttää:
        -katsoo aina tv:tä, ihan koko ajan
        -seksiä tippuu liian harvoin, tietää tämän, mutta ei tee asialle mitään
        -ostaa aivan liikaa ruokaa, joka menee viikon päästä roskiin
        -tuhlaa rahansa ja vippailee minulta, eikä (muka) muista maksaa takaisin

• salami
        emppu kirjoitti:

olen mies 41v (suhde 7v.) ja naisessa ärsyttää:
        -katsoo aina tv:tä, ihan koko ajan
        -seksiä tippuu liian harvoin, tietää tämän, mutta ei tee asialle mitään
        -ostaa aivan liikaa ruokaa, joka menee viikon päästä roskiin
        -tuhlaa rahansa ja vippailee minulta, eikä (muka) muista maksaa takaisin

Olen nainen, 30vee,suhde n 1,5v. kultsi pitää minua välillä itsestäänselvyytenä--tottakai olen aina kotona kun hän haluaa tulla kyläilemään, tottakai menen aina hänen luokseen kun hän haluaa,tottakai olen mukana siellä,täällä ja tuolla vaikka en itse aina tahtoisikaan...jos en ole niin sitten mökötetään.
        Lisäksi minun on tykättävä hänen asioistaan, mutta minun juttuni ovat puolestaan ihan p*rseestä. Ja osaa olla mustiskin, vaikka ei sitä myönnäkään....Mutta kultsi on kultsi =)

• miäs

1. M
      2. 39
      3. 16 v.
      4. Menoistaanhan ei voi kertoa etukäteen, vaikka niistä (esim. työpalaveri klo 17.00 alkaen) tietäisikin jo kaksi viikkoa aiemmin...
      Seksiä ei saa ellei itse anele eikä välttämättä sittenkään

• häsh

1. naine
      2. 40
      3. liian kauan
      4.
      - avaa banaanin aina väärästä päästä
      - liian karvainen
      - ei puhu
      - ei pussaa
      - örisee (yleensä öisin tai humalassa ollessaan)
      - ei rakastele, vaan panee
      - tuijottaa ontto katse silmissään
      - raapii kainaloitaan ja muniaan
      - kaivelee nenää, kynsii päätään
      - näyttää käsimerkkejä toisille uroksille
      - viheltää muitten naaraitten perään
      - roikkuu aina puussa yhdellä kädellä
      (PS. muuten sitä mieltä, että urokset joutas kaikki tappaa! Ei niitä voi opettaa ihmiseksi.)

• Jane

Kuulostipa tuo sinun miehesi simpanssilta! :D

• minä

minkähänlainen on nainen joka tuommoisen miehen ottanut?

• Efa

Tuli vaan tässä luettua kultani kanssa näitä juttuja ja mieheni kysyi: "Onko tuo enää mies?" Itse kysyn samaa....?

• Joopa joo
        Efa kirjoitti:

Tuli vaan tässä luettua kultani kanssa näitä juttuja ja mieheni kysyi: "Onko tuo enää mies?" Itse kysyn samaa....?

Olisit nyt muutenkin antanu sille ukko rievullesi.

• Näin

Ärsyttävintä on, kun kumppanissa ei ole mitään valitettavaa;-)

Life is beatiful.

• Naisellinen nainen

1. Nainen
      2. 38
      3. 16 v
      4. -Seksitön(/halunkin puuttuminen) elämä
      -piereskely
      -yhteisetn keskusteluaiheiden puuttuminen
      -röyhtäily
      -sohvalla makaaminen
      -saamattomuus
      -munien raapiminen ja kaivelu ylipäätän
      -lapsien kiusaaminen (kun ei pysty vertaisiaan kiusaamaan)
      -välinpitämättömyys
      -ajatusten pinnallisuus
      -kyvytön organisoimaan/priorisoimaan asioita

Tos noin niinku alkuun

• emppu

hyvä vastaus sulla, vaihdetaanko puolisoita, saisivat sen mitä ansaitsevatkin...

• Jane

Jopas on kummallista jos äijä kiusaa lapsia? Ellei se sitten oo semmosta leikkimielistä. Mutta kuitenkin aika raukkamaista :/

• paranee

Ota ero.

• Saku

Aika paha.
        Taidat tarvita miehen.
        Jos olet edes kohtuullisen näköinen ja ihminen luonteeltasi( ei pirttihirmu), saat oikeankin miehen itsellesi.

• Onnenetsijä

Kylläpä kuulosti tutulle, tuo sinun vastauksesi!
        Itse olen nyt 44-vuotias nainen ja avioliittoa on kestänyt reilut 16 vuotta.
        Meillä elämä on hyvin samanlaista kuin tuo kuvailemasi. Noiden luettelossa olevien asioiden lisäksi miehen työ (yrittäjä joka tekee pitkkää päivää) on kaikessa ykkönen ja se vedetään esiin jokaisessa asiassa - mikään muu ei ole mitään (eikä kukaan)...
        Nyt olenkin jo hyvin pitkälle harkinnut eroa - toteuttaminen on enää ajan kysymys. Kun vielä löytyisi se viimeinen rohkeus tehdä se!!!

• mepa
        Onnenetsijä kirjoitti:

Kylläpä kuulosti tutulle, tuo sinun vastauksesi!
        Itse olen nyt 44-vuotias nainen ja avioliittoa on kestänyt reilut 16 vuotta.
        Meillä elämä on hyvin samanlaista kuin tuo kuvailemasi. Noiden luettelossa olevien asioiden lisäksi miehen työ (yrittäjä joka tekee pitkkää päivää) on kaikessa ykkönen ja se vedetään esiin jokaisessa asiassa - mikään muu ei ole mitään (eikä kukaan)...
        Nyt olenkin jo hyvin pitkälle harkinnut eroa - toteuttaminen on enää ajan kysymys. Kun vielä löytyisi se viimeinen rohkeus tehdä se!!!

Olen suunnitellut eroa jo tosissaan noin 5 vuotta? Mutta kun punnitsee tässä yli 40-vuotiaana näitä toisen puoliskon hyviä ja huonoja puolia ei oikein tiedä kumpi on painavampi kuppi. Toisaalta olen ajatellut että kun se yhteinen lapsi lähtee pesästä on ehkä hyvä katsoa miten elämä muuttuu, mihin suuntaan. Vaikka toisaalta elämä on lyhyt ja ainoa jokaisen omalla kohdalla, miksi odottaa 16-vuotiaan kodista lähtöä jos tietää ettei suhde enää ole sellaista mitä alussa oli tai edes kuvitteli sen kehittyvän???

• Toni

Akka senkun vaan lihoo ja rumenee vuosi vuodelta.
      Miksi naiset eivät edes yritä pitää itseään kondiksessa???

• 98kg

Miksi et vaihda naistas kevyempään? jos niin paljon ärsyttää...

• esko

Mulla taas ärsyttää turha vouhaaminen tuon painon jne. takia. Avokkeeni ei koskaan edes ole ollut ylipainoinen eikä lihava, vaan juuri sopivasti pyöreä poskinen. Toiset tykkää muhkummasta. Nyt ärsyttää suunnattomasti kauhea vouhotus kuntosalille ja kaikki kasivisruokien syönti jne. Meikäläinen on itse siinä alipainon rajalla ja eikait sitä jaksa molemmille omaa ruokaa tehdä niin sitten syödään sitä salaattia niin että korvista tulee jo. Oi niitä aikoja kun vaimoke oli vielä sinut itsensä kanssa ja hänelle riitti vielä se että oli minun mielestäni timmissä kunnossa. Ymmärtäsin jos sitä selluliittiä alkaisi kertyyn ihan ylimääräksi asti, mutta rajansa kaikella. Hyvähän se toki on että pitää itsestänsä huolta. Tosin hänestäkin jo alkanut kehkeytymään jonkinsortin baarikärpänen niin pitää pistää kait vaihtoon kohta. Ei selluliitin takia vaan sen puutteen :)

• Toni
        98kg kirjoitti:

Miksi et vaihda naistas kevyempään? jos niin paljon ärsyttää...

kun olen vaihtanut ja suhde on taas vakiintunut, niin nainen alkaa taas lihomaan!
        Näin on käynyt monta kertaa!
        Miksi ei voi pitää itsestään huolta myös parisuhteessa?
        Miksi yleensäkään joku antaa itsensä lihoa???
        Ovatko tällaiset ihmiset täysin selkärangattomia???

• Onnellinen_nainen
        Toni kirjoitti:

kun olen vaihtanut ja suhde on taas vakiintunut, niin nainen alkaa taas lihomaan!

niin jos nainen tahtoo lihoa, niin voi lihoa!
        mä tahdoin lihoa vaikka olin normaali painoinen! ja mä oon onnellisempi kuin koskaaan!!
        et ei se oo kilois kiinni onko onnellinen vai ei, ja moni nainen lihoo vakiintumisen aikana,koska hänellä on jo mies niin ei sil oo niin väliä. tosin sinkut pysyy paremmassa kunnossa.
        mut esim mä oon todella onnellinen et oon hiukan pyöree, enkä todellakaa tahdo laihtua! mä oon vihdoinkin löytänyt itseni =)ja kuka ny miehensä takii yrittää laihduttaa??! miksi yleensäkään joku antaa itsensä lihoa- sanoo ihminen joka ei kestä varmaan yhtään ylipainoisia ihmisiä, ja jolla on huono omatunto!

• Onnellinen_nainen
        esko kirjoitti:

Mulla taas ärsyttää turha vouhaaminen tuon painon jne. takia. Avokkeeni ei koskaan edes ole ollut ylipainoinen eikä lihava, vaan juuri sopivasti pyöreä poskinen. Toiset tykkää muhkummasta. Nyt ärsyttää suunnattomasti kauhea vouhotus kuntosalille ja kaikki kasivisruokien syönti jne. Meikäläinen on itse siinä alipainon rajalla ja eikait sitä jaksa molemmille omaa ruokaa tehdä niin sitten syödään sitä salaattia niin että korvista tulee jo. Oi niitä aikoja kun vaimoke oli vielä sinut itsensä kanssa ja hänelle riitti vielä se että oli minun mielestäni timmissä kunnossa. Ymmärtäsin jos sitä selluliittiä alkaisi kertyyn ihan ylimääräksi asti, mutta rajansa kaikella. Hyvähän se toki on että pitää itsestänsä huolta. Tosin hänestäkin jo alkanut kehkeytymään jonkinsortin baarikärpänen niin pitää pistää kait vaihtoon kohta. Ei selluliitin takia vaan sen puutteen :)

ihminen voi olla onnellinen tukevanakin, ja mä en vaihtais miestä ainakaa jos se lihoo :)
        parempi lihoo kuin laihtua mun mielestä :D
        itseään voi pitää kunnossa sopivalla tavalla, mutta ei liika rehkimisellä tai sillä et mies ei kestä kun nainen on lihonut ja hän alkaa sen takii lihoo...

• mieti vähän
        Toni kirjoitti:

Mahdatko itsekkään olla mikä adonis loppujen lopuksi et sinunkin laisia mahtuu 13 tusinaan.Joten taitaa se vika sinussa olla et tutkailepas vähän itseäsi.

• tiedä!
        mieti vähän kirjoitti:

Mahdatko itsekkään olla mikä adonis loppujen lopuksi et sinunkin laisia mahtuu 13 tusinaan.Joten taitaa se vika sinussa olla et tutkailepas vähän itseäsi.

Joten tikahdu läskeihisi.

• elina

Olen täysin samaa mieltä! Naisten tulisi pitää itsensä kunnossa vaikka onkin parisuhteessa! Minusta ainakin on mukavaa kun poikaystäväni päivästä toiseen sanoo minua seksikkääksi ja kauniiksi!Se kohentaa kummasti itsetuntoa ja minusta on mukavaa näyttää hyvälle poikaystäväni silmissä, päivästä toiseen. Toni, selvästikin seurustelet väärän henkilön kanssa. Bongaa seuraava nainen vaikka kuntosalilta.

• Toni
        elina kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä! Naisten tulisi pitää itsensä kunnossa vaikka onkin parisuhteessa! Minusta ainakin on mukavaa kun poikaystäväni päivästä toiseen sanoo minua seksikkääksi ja kauniiksi!Se kohentaa kummasti itsetuntoa ja minusta on mukavaa näyttää hyvälle poikaystäväni silmissä, päivästä toiseen. Toni, selvästikin seurustelet väärän henkilön kanssa. Bongaa seuraava nainen vaikka kuntosalilta.

bongattukin. Harmittaa kun itselle kropan kondis on tärkeä, puhumattakaan siitä miten kova himo on tiukkaan naisen kroppaan...
        Sinä Elina olet varmasti oikea seksi-pimu, mutta valitettavasti et minun...

• Misu
        tiedä! kirjoitti:

Joten tikahdu läskeihisi.

Taitaa pojulla olla ne mittaongelmat.

• Kaskas
        Onnellinen_nainen kirjoitti:

ihminen voi olla onnellinen tukevanakin, ja mä en vaihtais miestä ainakaa jos se lihoo :)
        parempi lihoo kuin laihtua mun mielestä :D
        itseään voi pitää kunnossa sopivalla tavalla, mutta ei liika rehkimisellä tai sillä et mies ei kestä kun nainen on lihonut ja hän alkaa sen takii lihoo...

Jos edellisestä joku saa selvää, niin minä olen Joose Keppinen.

• leviää!
        Misu kirjoitti:

Taitaa pojulla olla ne mittaongelmat.

Olen itsekkin joskus ihmetellyt tuota monien naisten selkärangattomuutta.

• johanna

1. nainen
      2. 23
      3. kohta 5 v seurusteltu
      4: mikä ärsyttää:

-jatkuva piereskely

-jatkuva pallien raapiminen ja vehkeiden näpelöiminen, telkkaria katsellessakin miehellä on usein MOLEMMAT kädet housuissa

-ruuan hotkiminen: ei minkäänlaisia pöytätapoja, jopa ravintolassa makaa puoliksi pöydällä ja lappaa ruokaa suuhunsa kaksin käsin

-kamala hätähousu: ei pysy hetkeäkään paikallaan eikä voi keskittyä mihinkään pitkää aikaa. Pitkät bussimatkat ovat todella tuskallisia.

-ei ikinä kuuntele, keskeyttää jatkuvasti ja selittää vain omia juttujaan

-kuorsaa järkyttävän kovaa

-nukkuu leveästi keskellä sänkyä niin että minä litistyn hänen ja seinän väliin, tai jos nukun toisella puolella niin putoan sängystä

-tekee kaikki mitä äiti käskee, oikea mammanpoika

-soittaa jatkuvasti kitaraa, myös silloin kun yritän nukkua

-herättää keskellä yötä koska häntä panettaa eikä lopeta ruinaamista ennen kuin annan

-haluaa aina lainata rahaa vaikka hänellä itsellään on paremmat tulot

Tuossa muutama esimerkki, onhan noita muitakin. Kaikesta huolimatta kuitenkin ihan hyvä mies :)

• Hyvä sylyvi

Meistä härmlandialaisista miehistä, melkein kaikki ovat samanisia kuin tuo miehesi, muut ovat jotenkin akkamaisia.

• dadad

Nainen
      35
      3-vuotta
      Kuorsaaminen on raivostuttavaa.
      Ja se että ei siivota omia jälkiä.

• hei

hah, sulla on helppoa...

• puolisossasi??

Lukiessani noita viestejä, niin ihmettelen asiaa miksi niin moni kestää moisia puolisoita?

Vai onko se rakkautta??

• Äiti-73

1. Olen nainen
      2. 31v
      3. suhde kestänyt 13v
      4. Miehessäni ärsyttää se kun hän pitää minua itsestään selvänä ja aina kun hän haluaa sexia kuvittelee hän että minäkin haluan.

• n-83

1. Olen nainen
        2. 21 v.
        3. Suhde kestänyt 3 v.
        4. Munien kaivelu ja raapiminen (tätä valitti monet muutkin naiset. Kutittaako niitä palleja niin paljon, että täytyy usein oikein kaksin käsin niitä hoivata?? Pitäisikö jo viedä mies lääkäriin?), jättää vaatteet sikin sokin, siivoaa vasta kun olen käskenyt useamman kerran (olen kuin mikäkin kanaemo siis), ehdottomuus ja perspektiivien puute (ei ymmärrä muita vaan kommentoi muiden ratkaisuja ja asioita joskus ärsyttävän ylimielisesti).

Ihania luonteenpiirteitä löytyykin sitten moninverroin.

• enolagay
        n-83 kirjoitti:

1. Olen nainen
        2. 21 v.
        3. Suhde kestänyt 3 v.
        4. Munien kaivelu ja raapiminen (tätä valitti monet muutkin naiset. Kutittaako niitä palleja niin paljon, että täytyy usein oikein kaksin käsin niitä hoivata?? Pitäisikö jo viedä mies lääkäriin?), jättää vaatteet sikin sokin, siivoaa vasta kun olen käskenyt useamman kerran (olen kuin mikäkin kanaemo siis), ehdottomuus ja perspektiivien puute (ei ymmärrä muita vaan kommentoi muiden ratkaisuja ja asioita joskus ärsyttävän ylimielisesti).

Ihania luonteenpiirteitä löytyykin sitten moninverroin.

omia pallejaanhan mies kaivelee, pöljä! mun ei tarvitse kun tyttöystävä hoitaa sen puolen.
        kumpi on oikeassa; se jonka mielestä PITÄÄ siivota vai se jonka mielestä ei oo niin tarvis?
        mitäpäs itse teet käskemällä...
        1. miäs
        2. 43v
        3. ent.17 nyt 4

• Sleeping Angel

1) Nainen
      2) 17v
      3) 2v
      4) Poikaystäväni väittely ja kinaaminen pienistä asioista ärsyttää tosi paljon. Ja sitten sen itserakkaus, saatanan ärsyttävää, välillä tuntuu että se on perheen nainen. Ja kyllähän sekin noita kiveksiä koko ajan kaivelee.

• Jaska

1.Mies
      2.31
      3.5 vuotta
      4.Ärsyttää kun itse käyn suihkussa aamulla ja töiden jälkeen, elikkä kahdesti päivässä, mutta vaimoni käy vain joka toinen tai joka kolmas päivä! Suoraan sanoen välillä hän mielestäni haisee pahalle!
      Sitten vaimoni välillä röyhtäilee ja piereskelee ja kun olen sanonut tämän minua ällöttävän, niin hän vaan nauraa.
      Vaimollani on myös ärsyttävä tapa jättää wc:n ovi auki kun hän on tarpeillaan!!!
      Muuten ihan hyvä vaimo.

• Hannajalapset

Oletko kuullut sellaista Juicen kappaletta kuin "Eksä pese sitä koskaan" ;) soitapa se muijallesi niin saattaisi vaikka mennä perille.

• Efa

Hmm...mielestäni sinä olet ylihygieeninen, mutta kullakin omat tapansa. Mieheni kanssa ihmeteltiin kumpi teistä on mies ja kumpi nainen...??

Ps. Tuo vaimosi tapa jättää vessan ovi auki ollessaan tarpeillaan, kuulostaa epäilyttävästi siskoltani ;)

• Mun mies

1. nainen
      2. 38 v.
      3. 20 vuotta yhdessä
      4. Mua ärsyttää eniten mieheni suht lyhyt pinna, sen palaessa se möykkää kovalla äänellä milloin mistäkin. Sillä on sellanen tulinen tempperamentti ja mulla taas ei, mä en käsitä, kun joka pikku "vastoinkäymisestä" pitää kiroilla ja metelöidä. Ja isompien konfliektien aikana se suoltaa suustaan mitä sattuu (haukkuu mut ja mun sukulaiset ja tuttavat samaan nippuun =)). No, kaikkien näiden vuosien jälkeen olen kyllä oppinut sen, että toisesta korvasta sisään toisesta ulos... Kyl sit se vastaavasti leppyykin nopeesti ja osaa pyytää anteeksi ja hellitellä ja hyvitellä.

• Jöördis-täti

Aivan kuin minä.
        Onneksi vaimo osaa myös pitää korviensa välin auki.

• Jöördis-täti

1. Mies
      2. 42
      3. 25
      Ärsyttää kun omalla sanalla ei tunnu olevan mitään painoarvoa. Välillä tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Muuten menee hyvin, kaikilla osa-alueilla...

• vaimo

Ettekö te miehet tajua miten rankkaa on hoitaa työ, koti ja lapset - sitten te valitatte kuinka vaimo lyö laimin ulkonäkönsä?

• toinen vaimo

Usko pois vaimo, että kylläpä oli paras kommentti sulla:) Ja totta kun kirkon rotta:))
        Totta se vaan on, välillä nyppii niin joka juttu että ei oo rajaa!
        Kyllä se vaan tutuksi tulee naama kun naama tuijotellessa. Aikaa myöten paisuu naiset ja miehet samaa matkaa. Entäs ne pikku seikat sitten kun toisinaan kivenä kengässä hiertävät.....

• jarde

ihan loistava tällanen galluppi. pääsee taas avautumaa ku kaveritkaa ei aina jaksa kuunnelle. 1. olen mies. 2. ikää on 24 3. suhde on kestänyt 8 kuukautta. 4. muija on tosi epäluuloinen ja mustasukkainen. en olee mitään pahaa ja kiellettyä tehnyt, mutta silti epäillään koko ajan suunnilleen kaikesta ja lähes jokainen vastakkaisen sukupuolen edustaja on paholainen josta pitää pysyä kaukana. silmät kiinni pitäisi kävellä kaduilla ja telkkarissa ja lehdissäkään ei saa katsoa tuntemattomia vosuja nähdä. ei ole helppoa tällainen. mutta muuten suhde on hyvä, niin olen yrittänyt kestää.

• Delilah

1.Nainen
      2.21v
      3.vähän vajaat 3 vuotta
      4. Eniten kai mieliksi oleminen, ettei hän sano vastaan oikeen missään asiassa.Jos mulla on vaikka huono päivä ja muutenkin kun olen aika tulinen ja temperamenttinen välillä,tuntuu että hän joko vetäytyy tai tekee niin kuin mä tahdon vaikka todella olisin vittumainen.

• Mirkku

Nainen, 55 v.
      31 vuotta oltu naimisissa.
      Ärsyttää kun mies ei osaa käyttää vessanpyttyä vaan paskoo lavuaariin ja seinille! En voi huomauttaa asiasta koska saan turpaani joka kerta kun avaan suuni. Muuten hyvä mies.

• nuori miekkonen

nyt täytyy jo sanoa että onko noinkin epäsiistejä henkilöitä oikeestikkin olemassa. =P

• A II
        nuori miekkonen kirjoitti:

nyt täytyy jo sanoa että onko noinkin epäsiistejä henkilöitä oikeestikkin olemassa. =P

Tuo nyt oli jonku 10-vuotiaan tasolle jämähtäneen muka hauska juttu...

• Nainen

1. Olen nainen
      2. 28v
      3. Reilu vuosi
      4. Hänen alkoholinkäyttö, valkoiset- ja hätävalheet,
      ajattelemattomuus, määräily, mun sanomisten
      vähättely, itsekkyys

• Kaapo

1.Mies
      2.43
      3.2v
      4.Riidellessä syyn kääntäminen vain minulle ja äärimmäinen marttyyriys.

• Liisa

1.Oletko nainen vai mies? n

2.Ikäsi? 28

3.Suhteen pituus? 14 kk

- sukulaisten ihannointi
      - ylenmääräinen urheileminen (joka päivä)
      - valitus siitä, ettei ole aikaa opinnoille - ja miksiköhän?!-
      - ainainen muiden naisten toljottaminen ja ylistävät kommentit. Mulle tätä ei sitten heru, vaikken tod mikään peto ole

• kevin

1.Olen mies, 2.43W, 3.Suhde päättynyt virallisesti 5W sitten, käytännössä 8W sitten.
      4.Yhteisten menojen hoitanmatta jättäminen hänen osaltaan(asuntolainat) ja sen salailu, puhumattomuus ja minun vikojen nostaminen esille. Hän oli se, jossa ei ollut vikoja. Hän oli itse täydellisyys. Hän työttömänä loppuun 4W olessa nukkui päivät pitkät, minä tein töitä kellon ympäri koko viikon.
      Minusta olisi paremminkin hyvä puhua mitä olisi voinut tehdä yhdessä toisin, kuin kriisin aikana ja eron jälkeen syitten kaivaminen toisesta. Tuossa tilanteessa itse olin täysin loppuun palanut töissä ja kotona. Sairastuin paniikkihäiriöön ja sekin oli minun tietoista pakenemista todellisuudesta. Hän oli itsetietoinen erikoistunut sairaanhoitaja! Arvatkaas millaista oli vesittää hänen diaknoosi. Yhtälailla hän olisi voinut sanoa, että sormien napasutuksella paranen, jos itse vain haluan. Toisaalla mulle sanottiin niinkin.
      Olin kahdenasunonloukussa, tein kahta työtä, toisessa työssä paskamainen pomo, pankinjohtaja hätyytteli kotiin ja töihin. Sitten minua epäiltiin uskottomuudestakin tietoviisaan johdosta. Oli muuten vitsit vähissä. Jos töistä pääsin 14 h päivän jälkeen sohvalle istumaan, nukahdin ja siitäkin tuli sanomista. En valittanut jos hän haki minut työpaikan pihasta tuntia myöhemmin, kun yleiset kulkuneuvot eivät siihen aikaan kulkeneet. Piti olla olemassa, mutta parempi kai olisi ollut jos olisin ollut jossain muualla. Se siitä ärsytyksestä! Kiitos, jos jaksoitte lukea!

• kaaleppi

1.Oletko nainen vai mies? m
      2.Ikäsi? 27
      3.Suhteen pituus? 9v
      4.Mikä/mitkä pikkuasiat (tai isommatkin) asiat ovat alkaneet kumppanissa ärsyttää

Akka perkele ei oo mikään siivous friikki vaan paremmin semmonen hälläväliä tyyppi.Aamupalan jälkeen kupit ja leivänmurut jää pöytään ja mä sitte niitä siivoan.Kaikki tavarat ja vaatteet jää ihan hujanhajan pitkin lattioita.Sitte ku mä asiosta kyllä sille mainitten niin suuttuuhan se.Olen oppinut että siivoan aina heti kun tuun töistä ja ennen nukkuman menoa sen ja tenavien sotkut niin sitten on kiva mennä nukkuun ja aamulla lähtee töihin.

• ...

Yleistäen
      Miehet:
      - kaivaa muniaan
      - ei osaa keskustella
      Naiset:
      - lihoo
      - nalkuttaa

Lisäksi molemmilla mm. epäsiisteyttä, mustasukkaisuutta, hälläväliä-asennetta, tyhmyyttä...

Ismi: Toisessa ärsyttää se asia/tekeminen joka on täysin erilainen kun mitä ite on/tekee.

Suhteen yhdessä pitävä voima: Vastakohdat täydentää toisiaan (?)

• Karita

1. Nainen
      2. 23
      3. 5 vuotta
      4. tyhjänpäiväinen nipottaminen ja mököttäminen

• mira

1. nainen
      2. 22
      3. 3 vuotta
      4. -ei laita ikinä keittiön kaappien ovia kiinni
      -ei laita juuri mitään roskia roskikseen, vaan ovat pitkin pöytiä
      -ei tuo astioita keittiöön pesuun, vaan ne pitää hakea
      -jättää vaatteet lattialle juuri siihen missä ne sattuu ottamaan pois
      -verhot pitää olla aina kiinni, kun on yleensä niin vähissä vaatteissa ja television ja monitorin ruutu pitää näkyä ilman heijastusta
      -harrastaa kaikenmaailman koneita jne. joten kaikista asunnon kaapeista n. 85% täynnä kaikenmaailman vehkeitä ja piuhoja, keittiön kaappejen menetys ärsyttää eniten

• tytteli

1. nainen
      2. 19
      3. 1 v 4 kk
      4. tuli ekaks mieleen se, että jos kerron jotain vaikka itelle tärkeitä juttuja tai jotain vaan jutustelen, niin avomies ei kommentoi niihin muuten kuin "just joo", "jaa jaa", "kyllä, kyllä" yms. tulee väkisinkin sellanen tunne että mikään mun juttu ei kiinnosta pätkääkään. se ärsyttää.

• tytteli

ja se ärsyttää myös, että avomies aina patistaa urheilemaan vaikka oon ihan hoikka. murinaa.. kai se yrittää välttää tätä lihomisefektiä.. :D

• liika on liikaa!

2.Ikäsi?
      3.Suhteen pituus?

1. nainen
      2. 38 v
      3. 5 v
      4.täällä oli paljon juttuja epähygieeniasta! Minua ärsyttää että mieheni joka pissaamisen jälkeen pesee munat! Onko se ihan normaalia? Haluisin että miehet vastaisivat tähän galluppiin, pesetkö vehkeet 10 kertaa päivässä?

• xxxx

Ehkä miehesi elättelee toiveita että otat jossain vaiheessa päivää suihin? Ja fiksuna miehenä pitää kalun puhtaana.

• avovaimo

Jos miehesi katsoo, ettei tarvitse pestä käsiä niin usein, jos munat on puhtaana.

• Vellu

Pesen pari kertaa päivässä. Aamulla ja iltapäivällä / illalla, jos vaikka sais suukkiinoton.

• Hemuli

On ihme hygieenikko, kuinkas sitten panon jälkeen, saako rauhaa muniltaan ollenkaan. On siinä ainakin yksi lohtu, ei uskalla käydä vieraissa, joutuisi pitään vehettään nääs jossain desinfioivassa hauteessa alvariinsa.

• munan pesijä

Kun kysyit niin vastaan, mutta pyydän anteeksi, vastaukseni saattaa loukata.

Mielestäni miehesi pesee siksi että toivoo saavansa suu-sexiä.

Todennäköisesti et ole kovin halukas siihen ja varmuuden vuoksi miehesi pitää munan aina puhtaana. Jos sattuisit innostumaan suu-sexistä miehesi pelkää sinun muuttavan mieltäsi, jos hän joutuu poistumaan munan pesulle.

Voi myös olla että koet että teillä on parisuhteessa ongelmia, sexi ei kiinnosta ja miehen munanpesu tuo mieleesi sen että hän haluaa sexiä. Tässä tapauksessa neuvoisin sinua pikaisesti ottamaan puheeksi parisuhteessa sinua vaivaavat ongelmat. Ongelmista pitää puhua riittävän ajoissa ja yhdessä pyrkiä löytämään molempia tyydyttävä ratkaisu. Muutoin ongelmat kasvavat niin isoiksi ettei niistä enään puhumalla selviä ja edessä on väistämättä pettämistä tai ero.

• Jaakoppi

1. Mies
      2. 39
      3. 13 v
      4. Selittää samaa asiaa kymmeneen kertaan peräkkäin ja suuttuu kun mainitsen asiasta.
      Kun yritän vastaavasti kertoa jotain, alkaa kamala kaakatus aivan asian vierestä.
      Ei voi opetella mitään uutta, kaikki yksikertaisimmatkin tekniset vempeleet ovat kauhistuksia.
      Huutaa koko ajan lapsille aivan pikku asioista, ei osaa sanoa mitään normaali äänellä.

• Karl, 39v.

...paisi tuo lapsille huutaminen (ei ole).
        Ei enää paljoakaan halua kertoa omista asioista- ei tunnu siltä että tulisi aidosti kuunnelluksi.
        Kumppanini erityistaito: jaarittelevia selvityksiä minulle tuntemattomien ihmisten vaiheista vuosien takaa- sävy usein kaunainen. Epätodennäköistä etta tulen näitä henkilöitä koskaan edes tapaamaan, osa jo kuollut ja kuopattu.

• Jii

Kovin tuttua tuo omien, täysin epäkiinnostavien ja triviaalien juttujen jaarittelu moneen kertaan etu- ja takaperin. Ja sitten kun minä yritän kypsyneenä hulluuteen saakka noita höpinöitä kuunneltuani saada sanottua jotain fiksua ja filmaattista - ei mitään reaktiota (parhaassa tapauksessa)!! Huonoimmassa tapauksessa juttujeni totaalinen tyrmääminen kylmän viileästi ennen kuin emäntä siirtyy taas puhumaan omista asioistaan palavalla innolla.

Ja sitten ne muijat jaksavat valittaa että me miehet ei kuunnella... *huokaus*.

• Pingvin

Se ainainen naisia ärsyttävä asia on wc-pöntön kansi!!

• *Aurinko

A) Nainen
      B) 17
      C) 2kk
      D) Olenhan seurustellut vasta todella vähän aikaa ja voiko tuota kuukausi määrää edes laskea. Mutta.. olen kuitenkin tuntenut kyseisen henkilön 3vuotta ja voin sanoa että tunnen hänet aika hyvin. Ärsyttää myöhästely. Sovittuun aikaan ei ikinä sovi tulla paikalle, vaan aina täytyy olla puolituntia ellei tunti aikataulusta myöhässä ja ladella syitä kun on paikanpäälle lopulta tullut. Rasisminen olemus, vaikka kiven kovaa kuitenkin väittää ettei ole rasismi. Ja asiasta hänen kanssaan ei saa edes keskustella, koska on niin arka paikka hänelle. Asenne että naisissa on aina vikaa. Esimerkki: Tiellä ajaa hitaasti auto edellä kun auto lopulta kääntyy, täytyy sanoa kommentti "ratissa oli ihan varmana nainen" Ja asiaa ei enää sen jälkeen saa muuttaa. Lukekaa, ja miettikää! Merkitsevätköhän sittenkin ne pikkuasiat?

• valittaa...

miehistään, mutta kun miehet sanovat jotain ärsyttäviä piirteitä naisistaan, niin heti tulee kiukkusia ja katkeria kommentteja toisilta naisilta.
      Luuletteko todellakin naiset itse olevanne täydellisiä?

• Samuli

1. Mies
      2. 25v.
      3. 2v. ja 3kk.
      4. Negatiivisuus

• wellu

1. nainen
      2. 28v.
      3. 1,7 v. (josta yhdessä asuttu 9 kk)
      4. miehessäni ärsyttää menohalut. joka viikonloppu pitäisi päästää ryyppäämään, ei tarvi aina edes baariin päästä mut viinaa tarvii saada. ja arki.iltoina on pakko päästä kavereiden kanssa pelaa pleikkarii tai ajelemaan. ja veikkauksen peleihin menee tolkuttomasti rahaa... ärsyttäviä tai pinttyneitä käytöstapoja ei onneksi ole (ei piereskele, kuorsaa, kaiva nenää/muniaan, mässytä ruokaillessa, nalkuta mulle/arvostele mua jne..)mutta rahankäyttö ärsyttää kans.. eli kun sitä ei ole ikinä (menee viinaan pelaamiseen), aina saa pyytää vuokrarahasta puolet noin kymmenen kertaa ennen kuin maksaa..

mut miestä en vaihtais!

• Tikkukaramelli

Olen nainen 24 vuotta ja suhde on kesti 7 vuotta.. huomatkaa mennyt aikamuoto *hymy*

*kuseskelu rinkalle ja lattialle.. aina aamusin kova seisokki niin roiskuu ympäriinsä.. ja siivooko? ehei.. tosi kiva talsia vessaan ja astua.. yöök.. (ainoo paikka mitä ei siivonnu oli juuri wc, kaikki muut paikat tiptop)

*materialisti paita 80 egee, housut 150 egee, kengät 100 egee, hatut 30-50 egee, t-paidat 40 egee, kalsarit 10-25 egee, ja uusiv vaate kerta joka palkasta .. on meillä stereot, televisio, mikroaaltouuni ja pakastin.. "lauleskelee" siis kaikki pelit ja vehkeet oli saatava heti..

*jos menen lapselle ostamaan vaatteita niin jossain vaiheessa "miksi mä en saa mitään???" .. perhana mä mikään äiti sille ole

*keksii yhtä ja toista syytä tietyin väliajoin lähteä ryyppäämään.. sitten se anteeksi pyytely "oisin mä vaikka miten monta naista saanu, sekin yks hyvännäkönen suuteli mua ja pyys yöksi.. ja mieti mä tulin sun luokse" ja tämä virsi 9 aikaan aamulla.. niin että kumman luokse meni ensin?

*valehtelu.. kavereille, äidilleen, minulle.. puhuu niin paljon paskaa että uskoo sen itsekin

*raha-asiat ei suju mitenkään.. tai no osaa hän päästää rahasta eroon todella nopeasti

*ei osaa myöntää että jokaisessa meissä on pienet virheensä. hän on täydellisyys

*ylenpalttinen kiroilu.. huutaa "vittusaatanaperkelettä" joka rakoon

*kun touhuaa lapsen kanssa niin siinäkin kiroilee jos esim. lapsi vahingossa potkasee

*kaupoissa jne jos ei saa tahtoaan läpi... no ei sentään mene lattialle makamaan ja hakkaamaan lattiaa.. vaan kävelee mun vierelläni hokien "mä lähden vittusaatanaperkele" ...

*ei kunnioita ketään

*uhkailu

*järkikullan katoavaisuus tietyissä asioissa

ja tätä listaa voisin jatkaa vaikka loputtomiin.. ja asioita jotka ei häiritse minua..

*senkus pitää käsiä housuissaan..
      *katselkoon pornoelokuvat ja lehdet läpi...
      *ylenpalttinen siivoaaminen.. onpahan kämppä siisti
      *käy kaksi kertaa päivässä suihkussa

ja olihan noita hyviäkin puolia...
      mutta se siitä

Kyllä sitä itse monesti miettii, mikä ihme sai pysymään tuonkaltaisessa kiinni.. on se pelko että jää yksin.. voi kun olisin aiemmin tiennyt ettei mitään pelättävää ole.. siinä meni monta vuotta hukkaan.. vaikka hyviä muistojakin on tietysti jonkun verran niin ne huonot kuitenkin päällimmäisenä edelleenkin..

Ja vastavuoroisuuteen voisin laittaa hänen kirjaamat huonot puolet

*vittumainen (koskaan ei tiedä onko tosissaan vai ei) osaa olla noteeraamatta asioita vaikka kuinka koittaisin ärsyttää

*vois ostaa kauniimpia vaatteita

*"tee sitä, tee tätä"

*vois laihduttaa

*ei olis niin pihi

• Angelie

1. nainen
      2. oon 18
      3. Suhde on kestänyt yhteensä 2 ja puol vuotta..
      4. Mua ärsyttää "kumppanissani" kaikista eniten se, että se ei ollenkaa ikinä ajattele miltä siitä tuntuis jos mä tekisin samalla tavalla kuin se.. Ja viä ärsyttävämpää on se ku se luulee et mä tanssin just tarkalleen sen pillien mukaan..

• näin meillä

1. nainen
      2. 26v.
      3. 2,5 vuotta
      4. nenän jatkuva kaivaminen, tavaroidan hujan hajan jättäminen, musiikin kovalla soittaminen, täydellinen uppoutuminen pleikkariin jolloin ei kuule eikä näe mitään, ei kuuntele vaan keskeyttää ja alkaa puhumaan omista asioistaan, ajoittainen empatian puute, pätemisen tarve etenkin seurassa.

• Dragon

Ihan mun mies! tosin nenää ei kaiva koko ajan, vaan sillon ku ajaa autoa, hehe. Ja sympatiat sun muut siltä puuttuu koko ajan.. sääd.

• kara81

1.Nainen
      2.23
      3.13kk
      4.Mun mies avaa tietokoneen silloin kun pitäisi lähteä jonnekkin ja aina myöhästytään, tai ajetaan niin kovaa ettei myöhästytä, ainakaan paljoa. Ei siivota omia jälkiä, vaatteita ei voi laittaa kaappiin tai pesukoneeseen, jää tuolille, arvailempanhan sitten onko likaisia..
      Ei auta kotitöissä, kaiken saan tehdä itse, ei edes ikinä kysy että voinko auttaa tai mitä mä voin tehdä, aina pitää pyytä ja kinuta että jotain edes tekisi. Aikaansaamattomuus, monta kertaa kysyn että soititko tai teitkö, maksoitko jne..
      On onneksi kyllä sitten jotain hyvääkin esim. hoitaa poikaa, että mä edes saan ne kotityöt tehtyä.

• sulle

Älä sinäkään tee mitään, kyllä se siitä sitten alkaa auttamaan.

• jo aikuinen

mua ärsyttää kiire,liika nopeus tehdä asioita,hutaisten,nenän ja munien kaivelu,suihkussakin käy parissa minuutissa,ei pese kasvojaan muulloin ja jos saan laittamaan toivomuksesta vähän hyvää tuoksua,lorauttaa partaansa kourallisen!Komentelee ja määräilee,ja on yliseksuaalinen,vääristelee asioita kertomalla ne aina omaksi edukseen,liioittelee.On kateellinen ja katkera menetetystä elämästään (2 eroa takana)syö ja nukkuu paljon.On ylimielinen asioita kohtaan mitkä ei häntä itseään kiinnosta.On levoton,heiluttelee jalkojaan ja käsiään,ei välitä kuunnella mitä muilla on sanottavaa,on sääfriikki,puhuu koko ajan säästä,ja kun on kotona -istuu sohvalla kuin patsas,ei keksi mitään muuta tekemistä kuin tv-ei kiinnosta lukeminen,seurailee kun puuhailen ja huomauttelee siitä jne,...et näin meillä!!!
      Monesti olen jo ollut lähdössä tästä ahdistavasta suhteesta,mutta mihinkäs lähdet,työttömänä,ja asuntokin pitäisi myydä ja jakaa...

• Mikko1960

1. Mies
      2. 44
      3. 18v.
      4.
      a) Kun se ei saa ipanoihin mitään kuria itse, aina pitää pyytää "isää" apuun.
      b) Sille ei voi kertoa mitään, koska se kertoo kaikille vastaantuilijoille ja tutuille kaiken.

Muut jutut on niin pieniä, ettei niitä kannata ottaa esille.

• Nanna

1. N
      2. 20w
      3. n.3 vuotta
      4. Syö ruokaa suu auki...kuuluu ärsyttävä mässytys ja ei ole kiva nähdä mitä toinen syö.
      Ei osaa keskustella,vastaukset on aina tyyliin "öö...tota...emmä tiedä". Saamattomuus jossain asioissa. Aina myöhässä.

• Octavia

Nainen, 30, 5 vuotta yhteiseloa takana.

Meillä mies on lihonut, ei huolehdi ulkonäöstään, kiehnää kimpussa kaiken saatavilla olevan ajan ja kyselee n. 2 minuutin välein, että mitä minä ajattelen. Päivänsä hän kuluttaa pohtimalla, että mitä haluaisi tehdä isona(omalla alalla ei töitä)ja että pitäisikö tänään(-kin) ihan oikeasti tehdä jotain. Nice.
      Minä käyn töissä, maksan kaikki laskut, hoidan kodin, kokkaan, huomioin lapset, treenaan, pidän yllä ystävyys- ja sukulaissuhteet ja ehdin jopa sivistämäänkin itseäni.
      Miehessä ei siis varsinaisesti mitään vikaa, (kiva otus ja menee kaiken muun ohessa)mutta olen alkanut mitä vakavammissa määrin harkita kys.rodun edustajan tarpeellisuutta joka päiväisessä elämässäni, t.s. vaihtoa vaikka kultakalaan.
      Ja ennenkuin joku miehenpuoli riemastuu, niin ei. Minä en edes nalkuta. Sori.

• Mr.

Mies ikä 50 naimisissa 25v

Mulla muija kun aivastaa, niin poikkeuksetta myös pieru turahtaa ja yleensä käsi ei ehdi suun eteen.
      Eihän sillä sinänsä merkitystä, joskus ruokapöydässä risoo.
      Muuten kyllä sisä siisti ja kelpo muija.

• nemo

olen 18-vuotias ...ja kumppanissa årsyttää porno...aina kun on jossain lehdessä tai tv.ssä alastomia naisia heti ollaan kattomaassa minkä näköiset on tissit..vaikka tietää etten pidä siitä..en voi mustasukkaisuudelleni mitään. ja aina hän muka tietää paremmin kaikki asiat kuin minä...

• Hilma

Olipa - huh - tekstejä! Itse olin 12v naimisissa miehen kanssa, joka tuli suoraan äidin helmoista.Appiukko sovinistisika joka kertoi mulle, miten poikiaan neuvonut ottamaan itelleen vähintään korkeakouluja käyneen muijan (huom.itse en ole..)samalla kulkien kalsareissa ja toinen käsi munia hetkutellen! Voi luaja! Ja mun ex- jätti sukat käytön jälkeen lattialle,"kuivumaan", ei saanut laittaa pyykkiin. Ei osannut perunoita keittää. Passuutti mulla kaiken vaikka itse työtön ja mä töissä. Muksut pieniä..Eron otin kun oli kaksi vuotta uhannut tappaa meidät. Työttömyys kävi henkisesti hänelle raskaaksi, joten alkoi viirata. JOKAISEN PITÄÄ ASUA MUUTAMAN VUODEN ITEKSEEN ENNEN YHTEENMUUTTOA! Oppii kaikenlaista... Luepa "Hilman tippaleippi" - murrerunoja...

• Kata

Luettuani nämä kaikki viestit. Mua suunnattomasti ärsyttää se että miehet täällä eivät hyväksy naisten piereskelyä? Kai naisillakin suoli toimii??? Mutta miehille se tuntuu olevan ihan jees juttu! Mitä enemmän pierettää, sen enemmän naurattaa! Ja toinen on tuo läski! Ihmiset muuttuu... vanhenee, ryppyyntyy ja lihoo! Myös miehet! Ulkonäkö on kiva juttu mutta ei tärkein! Jos ulkokuoren alta löytyy sitteen muutakin! Meillä mies lihonnu 15 kiloa, ja ihan hyvältä näyttää vielä, ei tulis mieleenkään laittaa vaihtoon sen takia! Minä olen nainen, 23, seurustellut 4 vuotta asuttu yhes 3,5 vuotta! Minua ärsyttää liian äitin poikana oleminen, tärkeistä asioista puhumisen puute! Ei osaa puhua kaikesta! Seksin pihtaaminen, väsymysen takia! Pieniähän on nämäkin asiat mutta hermohon ottavia!
      Sitten vielä se porno!!! Ei mua haittaa yhtään jos mieheni katselee pornoa tai lehtiä. katselen hänen kanssaan!!! ;)

• Tomi

Olen mies 24v. Eniten ärsyttävintä on nuo kuukautiset, silloin pienistä asioista nousee hirveä huuto. kuten esim. tänään laitoin meille ruokaa ja asettelin ottimet väärin.

Olemme olleet 3-4v. yhdessä ja vuoden naimisis

• Kati*

Mun mies menöö aina paskalle ku johonki pitääs lähtiä!!! Mä en ymmärrä! ;)

• näin meillä

olisittapa meillä kun mies tekköö paskan.Koko 150m" talo on tuuletettava.Antakaa neuvoja,mitä pitäisi tekemän?
        Ai...jai...olipa meillä täällä silti hauskaa,kun kirjoitimme tätä.Hyviä hajuja vaan teillekin:)

• Pyhä sylyvi

No mihin sä sitä ukkoas raia,at kun se aina menee kuralle?

• Sittiäänen
        näin meillä kirjoitti:

olisittapa meillä kun mies tekköö paskan.Koko 150m" talo on tuuletettava.Antakaa neuvoja,mitä pitäisi tekemän?
        Ai...jai...olipa meillä täällä silti hauskaa,kun kirjoitimme tätä.Hyviä hajuja vaan teillekin:)

Laita heittoistuin, niin lentää paskoneen mäkeen.

• näin meillä
        Sittiäänen kirjoitti:

Laita heittoistuin, niin lentää paskoneen mäkeen.

...kiitos,laitoimme heti mieheni kanssa sen tilaukseen;)

• Adonis

Näyttää siltä että puolison valinta on usein ollut viettien johdattamaa ja sitten piemmän päälle huomataankin, että mistä se tuo ääliö on tuohon tullut.
      Pitäisi tutkia itseään ja sitten kun selvinnyt kuka olet ja millainen, niin etsi kumppani joka sopii sinulle ja sinun tyyliin.
      Useimmiten tällä tavoin yhteiselämään päätyneet muokkaantuvat ikäänkuin yhdeksi yksiköksi, jossa ei läskejä punnita ja jos punnitaankin niin yhdessä sitten.
      Avio tai avoliitto vaatii aika paljon, mikäli siihen ei ole valmis niin on jo mahdollisten lastenkin takia parempi katsoa kuin katua.
      Elämä kun saattaa näyttää sitä arkista puoltakin, joskus liiankin kanssa, silloin ongelmat herkästi kumuloituvat, humaa puolison silmässä roskan mutta ei malkaa omassa.

• tuulia

Nainen 28, yhdessä 10v.

Jatkuva tarkkailu, ettei tee yhtään enempää kotitöitä kuin minä. Minulle on ihan sama vaikka teen enemmän kunhan tulee tehdyksi.

Runsaitten kiitosten odottaminen tavallisten töitten suorittamisesta.

Lapsellisuus.

• ooäs

1.Oletko nainen vai mies? M
      2.Ikäsi? 27
      3.Suhteen pituus? 5v

En voi ymmärtää puheripulia, joka alkaa aina myöhään illalla kun olisin jo menossa nukkumaan.
      Tarinat ovat useimmiten työkavereista (sairaalatyö) joita en ole ikinä tavannutkaan.
      Tyyliin.."voitko kuvitella kun pirkko teki niin ja näin..."
      "Tänään se marjatta sano sitä ja tätä"

Koskaan ei muka käydä missään, ehdotin kesällä ainakin 5 kertaa lavatansseihin menoa mutta kun ei kiinnosta, samaten ulkona syöminen...ei kiinnosta....ostin liput maija vilkkumaan keikalle...on kuulemma v*tun huono (huom.maijan levyjä hän omistaa ainakin 3kpl)viimeisin oli 2 hengen kylpyläloman osto...senkin olin hommannut tietysti väärään kylpylään. Seuraava ostokseni on pelkkä menolippu yhdelle hengelle timbuktuun.(itselleni)

• Mimmi

Mä lähen sun mukaan.. Ihana et on tollasia miehiä, mun mies kyllä puhuu kuinka pitäisi yhdessä tehdä jotain, silti ei työ kiireiltään ehdi, tai lapsille ei ole hoitajaa.. huoh..

• TMT
        Mimmi kirjoitti:

Mä lähen sun mukaan.. Ihana et on tollasia miehiä, mun mies kyllä puhuu kuinka pitäisi yhdessä tehdä jotain, silti ei työ kiireiltään ehdi, tai lapsille ei ole hoitajaa.. huoh..

tahtoo mukaan ;)) Mies on työnarkomaani, hyvin kunnianhimoinen ja tunnollinen. Kaiken lisäksi vielä rakentaa meille omakotitaloa, joten välissä miettii minkähän näköinen se mun rakas olikaan :) Mut on se silti niin ihana, enkä vaihtais kehenkään!

• juupa juu...

18 vuotias tyttö. suhde kestänyt reilun vuoden.

jos laitan ruokaa, hänen täytyy saada lukea aku ankkaa syödessään pyynnöistäni huolimatta.

olen laittanut vessaan korin johon saa laittaa lukemiset, kun niitä sinnekin pitää raahata...noh, lattiallahan ne silti on aina korista huolimatta.

syönti olohuoneessa...astiat voisi viedä keittiöön sen jälkeen.

vaatteiden riisuminen joka paikkaan...sukat ym. on ympäri lattioita ja sitten ihmetellään kun on vain eripari sukkia...

navan kaivaminen...ei se mitään jos kaivaisi omaa napaansa, mutta kun sitä täytyy kajota minun napaan, vaikka hän tietää etten pidä siitä.

en saisi vaihtaa lakanoita puolentoista viikon välein...se on nimittäin liian usein, "mulla on ollu samat lakanat joskus puoliki vuotta" PUOLI VUOTTA, YÄK!!!!!

kun hän tulee töistä, ei käsiä voi pestä, vaan sitä tullaan suoraan syömään vaikka kädet on kyynärpäihin saakka öljyssä...

kaljapullon korkkeja ei voi laittaa roskiin, vaan nehän on lattialla tai missätahansa muualla...

huh...vielä olis vaikka mitä... on se kumma... silti hän on maailman ihanin.

• Jasu

1.Mies
      2.yli 30v alle 40v
      3.yli vuoden, alle viisi vuotta
      4. Se, että minä olen siistimpi => pesen molempien pyykit, ostan ja laitan ruuat, kuskaan autolla toisen töihin, siivoan useimmiten kodin, vaihdan vuodevaatteet, petaan pedin aamuisin ja jopa laitan toisen kengät nätisti eteisen lattialle, koska toinen on usein "niin väsynyt" tultuaan ovesta sisään, ettei jaksa muuta kuin jättää ne sikin sokin eteisen lattialle. Kumppanini käyttää pyyhettäni, jos se sattuu olemaan lähin. Samoin kuin hiusharjaani, jos ei viitsi etsiä omaansa, jonka on usein kadottanut. Toivoisin, että hygieniavälineet ovat hlökohtaisia.

Jos hän tekee itselleen vaikka voileivän, niin minä joudun laittamaan leipäpaketin ja margariinin takaisin paikoilleen sekä pyyhkimään pöydän.

Jep, monia muita pikkujuttuja, joita odottaisin aikuisen naisen tajuavan automaattisesti hoitavan.

Meillä roolit on kääntyneet osittain päälaelleen, minä olen kiinnostunut sisustamisesta ja luen sisustuslehdet, kokkailen, jne. Tosin itse olen myös kiinnostunut normaaleista miesten jutuistakin kuten autoista, golfista, kalastamisesta, jne

Luulin aikoinaan, että hän on sen verran fiksu, että kohteliaasti asiasta keskustelemalla siisteys yms. korjaantuu, mutta mutta, eihän se niin helppoa ole...

• Rhonda

Miehen pitäisi kuitenkin ottaa se vastuu kodin taloudesta, vaan kun ei, pienipalkkainen työ ja sen jälkeen ei mitään intoa mihinkään. Pieni palkka ja sen jälkeen kotiin haukottelemaan. Totuus on kuitenkin se, että joka ainoa nainen haluaisi joskus elämää jossa ei joka senttiä lasketa. Raha ei ole pääasia mutta elämässä riittää murheenaiheita ilman rahapulaakin. ps. näin on ja käyn itse työssä ja silti yksin hoidan kaiken huushollin ja perhe-elämän "organisoinnin" ilman apua ja toista vastuunottajaa että arkielämä sujuu.

• Kokenut

Olen 38-vuotias nainen. Olen seurustellut tässä suhteessa kolme vuotta. Olen oppinut aikisemmasta liitostani paljon. Nyt en anna pikkuasioiden vaikuttaa. Arvostan erilaisuutta. Nautin miheni "puutteista". Minusta hän on niin naturel. En ole itsekkään täydellinen, miksi sitä toiseltakaan vaatisin? Me pystymme nauramaan itsellemme ja toisillemme. Tämä toimii. Me olemme me ja jos joku ärsyttään, niin Matti ja Mervi, Vesa ja Marika.

• Anonyymi

hatunnosto! et ole kuin minulla joka syyttää minua että käytökseni pitää muuttua mutta ei ota korviinsa kun jotain ehdotan hänelle. liekö jotain tunnelukkoja pahastikin ja ylisuorittamisesta ym pätemistä, hirveetä pakkopullaa jotkut

• kaisu

n20, yhes 3v.

On alkanu tosissaan ärsyttää toisen heikkoluonteisuus!!! Vastustaaesim.tupakkaa, mutta kavereitten seurassa ym on aina käsi ojossa pummimassa. Oma asiansahan se on, mut ku mulle pitää esittää muuta.

Sama juttu muiden naisten suhteen. Ihastuu todella helposti, mutta mulle "haukkuu" kaikki toiset. Nyt taitaa olla tosissaan ihastunut koulutoveriinsa. Ei pystynyt eka mulle myöntään, mutta eilen sitte myönsi ku kerroin miten selvästi se hänestä näkyi. En eka ite ees huomannu, mut sitte ku alko tulla juttua samasta tyypistä monena päivänä, niin epäilykset heräs. Oli kuulemma jo istuttu vierekkäinkin.. ei sellanen mua muuten ois haitannu,mut ku on sitte loppupäivän ihan sekaisin sen vuoksi, puhu sekavia ko. tytöstä ym. En vaan sulata sitä et yrittää kuitenki halailla ym.mua.

Kai poikaystävälläni oli eka vaikea myöntää itelleen et oli päässy käymään näin. Hän pyrkii muissakin asioissa aina olemaan niin virheetön. Ei voi koskaan suuttua mulle, ja kun ite olen aika temperamenttinen, tunnen itteni välillä tosi pahaksi ihmiseksi ku suutun välil aika helposti. Ja se mua on nyt TODELLA paljoalkanu ärsyttää, että mulle ei voi asioita sanoasuoraan,ku pelkää et suutun!! Inhoan tuollaisia vellihousuja!!! Haluaisin rinnalleni ihmisen joka pitäs mua ihan fiksuna räiskähteleväisyydestäni huolimatta!!! Ja arvostais mua niin paljo että kertois mulle vähä siitä mitä päässä liikkuu.

Kai se tyttö siel koulussa oiski parempi kumppani mun poikaystävälle. Ehkäme todellkin ollaan liian erilaisia. Tuntuu vaan tosi pahalta niin monen yhteisen vuoden jälkeen jättää toinen tai tulla jätetyksi )..:

• Kokenut

Elä vielä anna periksi. Eikös ihastuminen ole ihan luonnollista, jokaiselle meille silloin tällöin tapahtuva asia? Ohimenevää siis. Ei se merkitse suhteen loppumista todellakaan.

• Nainen

1. Nainen
      2. Alle 30-vuotta
      3. Reilu puolivuotta
      4. Kynsien leikkaaminen lattialle (yäk), jatkuva myöhässäolo ja tavaroiden jättäminen lojumaan minne sattuu.

• Mies

2. Alle 40
        3. Ehkä liian kauan
        4. Samoin, vaikka niitä ei mukamas mene lattialle. Silti naisten varpaankynsiä löytyy välillä jalkapohjasta (auts).
        Käytettyjen siteiden jättäminen pöydille, vaikka vessapaperiin käärittynä, mutta silti (yäk).

• verilätty
        Mies kirjoitti:

2. Alle 40
        3. Ehkä liian kauan
        4. Samoin, vaikka niitä ei mukamas mene lattialle. Silti naisten varpaankynsiä löytyy välillä jalkapohjasta (auts).
        Käytettyjen siteiden jättäminen pöydille, vaikka vessapaperiin käärittynä, mutta silti (yäk).

Siis naisesi jättää käytetyt rätit pöydälle??
        Siis tosi ihana juttu..minä en ikimaailmassa jättäisi pöydälle niitä..roskiin roivaan ja vien heti vittuun koko roskapussin niin ei mies möykkää..ei se kyl ole möykänny ikinä mut en itekkään pidä et rättejä on jokapaikas...

• Mies

1.Mies
      2. 44
      3. 17 vuotta
      4. Vaimon tolkuton kiltteys. Ei voi edes olla mitään mieltä mistään asiasta, vaan vaimo sanoo "mulle sopii sama kuin sinulle". Sängyssä vaimo ei ikinä ehdota mitään. Minun hommia on aina kaikki uusien asentojen ja ehdottelun aloittaminen. Voi kun kerrankin vaimo yllättäisi ja ottaisi suihin ilman kysymistä.

• einherjer

Olen 23 vee ja mies!!tahdittomuuden puute on mun muijassani iso miinuspuoli, se säheltää tai sanoo kaikennäköistä ennenku ajattelee, sit me saadaan molemmat sitä hävetä,

ja sit se et se jako persettään naapurin jätkälle!!

• Miimukka

1.Nainen
      2.20
      3.6kk(vasta)
      4.No yleensäkki mieletön piereskely,massuttaminen ja valittaminen ärsyttää ihan tosissaan välillä. Toisinaan sitä nauraa ku toinen piereskelee mut pitemmän päälle seki rupee jyystään ohimoita..=)

• tuikku

1. olen nainen
      2. 35 v.
      3. yhdessä kohta 6 vuotta
      4. Ei oikeastaan kovin moni asia ärsytä. Ärsyttää, että hotkii ruuan, kun itse olen nautiskelija ja tykkäisin syödä hitaasti ja voisi vaikka samalla jutellakin jotain. Jotenkin hassua, että aikuinen ihminen ei puhu mitään ruokapöydässä, nousee pöydästä, kun on syönyt (eli max. 10 minuutin päästä), ja minä sitten jään yksin siihen...Varmaan kotona oppinut, että pöydässä pitää olla hiljaa, ja sitten kun syö nopeasti ja tehokkaasti, niin saa palkinnoksi nousta pöydästä...

Toinen asia, mikä ärsyttää, on tajuttomuuskännit toisinaan. Onneksi ei usein, mutta ihmettelen, miten voi vielä tällä iällä ihminen olla tietämättä, että kun juo liikaa viinaa, niin taju lähtee.

Mutta kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen, kukaan meistähän ei ole täydellinen, en minäkään.

• ANyymi

1.Mies
      2.40v.
      3.puoli vuotta
      4.Lyhyen suhteemme aikana on alkanut häiritä jatkuva vertailemiseni naisen aiempiin miessuhteisiin. On kuin seurassamme olisi koko ajan joku kolmas henkilö. Tajuan kyllä että ihmiseen voi jäädä pelkoja aiemmista pettymyksistä. Mutta on vaikeaa epäilevälle jatkuvasti korostaa olevansa eri mies kuin entiset tunteiden ilmaiseminen kun ei ole miehenä helppoa. Silti aion yrittää kaikin keinoin, koska olen seurassaan onnellinen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3673
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2382
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2117
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1599
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1522
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      283
      1351
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe