Tiesitkö???

saltsalt

...että lähes aina on tuontiautojen matkamittareita rukattu myyntiystävällisemmäksi"? Esim keskiverto kilometrien rukkaus on sielä 50% luokkaa.

Kuka tyhmä luulee että sakasassa on ajoneuvät vähemän ajettuja kuin Suomessa, sielä kun on ne tietkin HIEMAN houkuttelevampia kuin meillä Härmässä.

Saksan "HYRYLÄSSÄ" on ihan liikkeeitä joissa se muutos tehdään muutamaa satasta vastaan. Tämä on tosi. Tosin, suolahaittoija niissä autoissa ei ole.

10

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pertti-petteri

      tiesitkö että suola"autossa on se etu että voi pitää raitisilmaräppänää pienemmällä ja silti vetää hyvin

    • 1+9=10

      Onko Saksassa lopetettu suolan käyttö?

      • häkkipihan klassikot

        Saksastahan ei tuoda kuin etelän autot joilla on ajettu ainoastaan kesällä eläkeläispariskunnan toimesta.


      • aloittaja

        No tulihan se sieltä... joku muukin tietää että saksalaisissa autoissa se suola on sitä pahinta laatua joka kylvetään nesteenä tielle ja ei lähde normaalissa pesussakaan pois...


      • Silminnäkijä
        aloittaja kirjoitti:

        No tulihan se sieltä... joku muukin tietää että saksalaisissa autoissa se suola on sitä pahinta laatua joka kylvetään nesteenä tielle ja ei lähde normaalissa pesussakaan pois...

        Mistähän tuotieto on kotoisin. Et ole tainnut Saksassa käydäkään. Saksassa tielle levitetää suolaa ilman hiekkaa. Ja kemistit tietänevät sen paremmin kuin minä, että suola on vesiliukoinen aine. Lumisateen jälkeen lähes aina Saksan korkeudella sataa vettä, joka huuhtelee autosta melko tehokkaasti suolat pois. Siellä ei käytetä hiekkaa "liimana".
        Kyllä sieltä rustuneita autojakin löytää kun viitssi niitä etsiä varsinkin noista "häkkikanaloista". :)


      • HOJ_09
        Silminnäkijä kirjoitti:

        Mistähän tuotieto on kotoisin. Et ole tainnut Saksassa käydäkään. Saksassa tielle levitetää suolaa ilman hiekkaa. Ja kemistit tietänevät sen paremmin kuin minä, että suola on vesiliukoinen aine. Lumisateen jälkeen lähes aina Saksan korkeudella sataa vettä, joka huuhtelee autosta melko tehokkaasti suolat pois. Siellä ei käytetä hiekkaa "liimana".
        Kyllä sieltä rustuneita autojakin löytää kun viitssi niitä etsiä varsinkin noista "häkkikanaloista". :)

        Oulun seudulla jakopäänhihnojen hajoamista tutkineen alan asiantuntijat näyttivät paikallisen hihnakotelon verrokkina saksasta tuodun auton hihnakoteloa. Harmi kun ei ole kuvalinkkiä heti laittaa tähän näytille. siitä voi sitten itse päätellä kumpi oli paremmassa kunnossa.

        Ja aiheeseen. Miksihän esim. opelissa lähtee matkamittarin pysähtymisen aiheuttava sulake irti helpommin kuin muut? Ettei vain huollon pojat ajele päivällä omia ajojaan ;-)

        Itse olen kyllä sitä mieltä että kilometrien ruuvaus tulisi estää, ei siinä kukaan rehellinen autoilija häviä eikä minua ainakaan haittaisi jos esim. katsastuksessa kirjattaisiin kilsat ylös johonkin aken rekisteriin.


      • klducnhfqo3i47o3i47w
        Silminnäkijä kirjoitti:

        Mistähän tuotieto on kotoisin. Et ole tainnut Saksassa käydäkään. Saksassa tielle levitetää suolaa ilman hiekkaa. Ja kemistit tietänevät sen paremmin kuin minä, että suola on vesiliukoinen aine. Lumisateen jälkeen lähes aina Saksan korkeudella sataa vettä, joka huuhtelee autosta melko tehokkaasti suolat pois. Siellä ei käytetä hiekkaa "liimana".
        Kyllä sieltä rustuneita autojakin löytää kun viitssi niitä etsiä varsinkin noista "häkkikanaloista". :)

        Kokemuksen tummalla rintaäänellä ja tuohtuneena koitat olla kaikkitietävä... Tosiasia on se että eteläeuroopassa Espanja, Portugali ja joissain osissa Saksaa ja Ranskaa käytetään liukkaudentorjunnassa nestettä joka tarttuu auton takalasiin(minulla farmarissa) niin että se ei lähde pois kuin liuotinpesussa!


      • Sinäkin tuot
        klducnhfqo3i47o3i47w kirjoitti:

        Kokemuksen tummalla rintaäänellä ja tuohtuneena koitat olla kaikkitietävä... Tosiasia on se että eteläeuroopassa Espanja, Portugali ja joissain osissa Saksaa ja Ranskaa käytetään liukkaudentorjunnassa nestettä joka tarttuu auton takalasiin(minulla farmarissa) niin että se ei lähde pois kuin liuotinpesussa!

        esille asioita joista en täällä Keski-Euroopassa asuvana ole kuullutkaan. Kuinkahan ne liukkaudentorjunta-aineet eivät sitten tartu muihinkin laseihin. Sinähän joudut sitten käyttämään liuotinta pissapojan säiliössäkin, eikö vaan.
        Muuten naurattaa tämänkin ketjun juttujen taso. Pelko ja tietämättömyys todellisuudesta on suuri ja suomalainen autokauppiashan siitä hyötyy mikä lienee ollut avaajan tarkoituskin kun kauppa ei käy ja fiksuimmat hakevat autonsa itse halvemmalla, ja mikä pahinta, ne ovat paljon parempia jos sellaisen älyää etsiä muualta kuin häkistä. On tämä aika uskomatonta. Normaali suola lähtee muuten pesemällä ilman mitään pesuainetta liuottimista puhumattakaan. En ole liuotinta tarvinnut kertaakaan viimeisten 20 vuoden aikana jotka olen täällä asunut. Kannattaisikohan sinunkin tulla tänne paikan päälle katsomaan.


    • pommeja jaossa

      Ja jotkut nerot ostavatkin yksityisiltä suoraan ja näissä autoissa on taas yleensä jokin sellainen vika jonka takia eivät ole saaneet sitä menemään vaihdossa liikkeseen.

    • käsiteltynä?

      tai autolla on useita omistajia rek otteessa
      tulee mieleen et onkohan joku mestareiden liigan
      parhaan pelaajan kiertopalkinto?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe