Hammasraudat aikuisena + hinta?

vinossa

Sisältö tulikin siinä ilmi. Minulla oli raudat joskus alaasteikäisenä, mutta hoito epäonnistui(luultavasti liian lyhyt aika kun käytin rautoja - 3kk) ja hampaat palasivat paikoilleen. Kyse oli ylähampaista. Samalla minulla todettiin purentavika ja sain siihenkin iltaisin pidettävän härpäkkeen, mutta sen käyttö jäi vähemmälle muiden ongelmien takia. Nyt 22-vuotiaana harkitse rautojen uudelleen hankkimista, koska viimeisen vuoden aikana alahampaat ovat alkaneet työntyä yhteen ja yksi etummaisista hampaista on selkeästi ulkonemassa. Hampaat alhaalla edessä myös narahtelevat yhteen toisinaan syödessä, kun ne pusertavat toisiaan. Ylähampaat puolestaan yhäkin ovat vinossa eri suuntiin, jolloin niiden väliin jää vako ja niiden purentaosuus on yhä lievän "sahalaitainen", koska hampaat menivät viinoon liian myöhäisestä maitohampaiden irtoamisesta eivätkä ne koskaan ole olleet "käytössä". Esimerkiksi jäätelön puraisemisessa olen oppinut käyttämään kitalakea ja kieltä.
Eli onko mahdollista saada kunnalliselta puolelta hammasrautoja ja paljonko maksaa?

10

7090

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jozzucca

Kunnallisella ei yleensä tehdä oikomishoitoa aikuisille, korkeintaan tehdään loppuun alaikäisenä aloitettu hoito. Sinun tapauksessasi kyseessä olisi ihan uusi oikomishoito, joten suosittelen kääntymään yksityisen oikojan puoleen. Hintaa vaikeaa sanoa, puhutaan kuitenkin parin tonnin hoidoista.

• vinossa

Entä jos ei ole rahaa? Nykyisessä taloudellisessa asemassa joutuisin säästämään pari vuotta ennen kuin on varaa. Joudunko minä vain katsomaan vierestä kuin hampaat vinoutuu vinoutumistaan(ainakin alahampaat, jotka aktiivisesti ovat vaihtamassa paikkaa, särkevät silloin tällöin)?

• Jozzucca
        vinossa kirjoitti:

Entä jos ei ole rahaa? Nykyisessä taloudellisessa asemassa joutuisin säästämään pari vuotta ennen kuin on varaa. Joudunko minä vain katsomaan vierestä kuin hampaat vinoutuu vinoutumistaan(ainakin alahampaat, jotka aktiivisesti ovat vaihtamassa paikkaa, särkevät silloin tällöin)?

Valitevvasti itse joudut maksamaan. Elämä on...

• 28884

Sinuna varaisin ajan ihan vaan konsultointiin hammaslääkäriin. Se nyt ei taloutta kaada, ja voi olla että saat julkisella kun purenta pahenee jatkuvasti.

• Normis

Ei saa julkisella puolella. Itsellä särki ylä- sekä alarivistöä, kun hampaat painuivat kokoaika pikkuhiljaa vinompaan. Soitin julkiselle puolelle ja siellä sanoivat vaan tylysti, etteivät tee aikuisille oikomishoitoa. Näin Vantaalla. Yksityiselle piti mennä ja hinta-arvio 4000e.

• kannattaa koklaa

No kyllä sieltä kunnalliselta voi kysyä, jos kerran kipuja aiheutuu jne. Ei se ainakaan tuosta paremmaksi muutu.

• Normis

Ei niitä kiinnostanu, että särkeekö vai ei (ja nimenomaan kyllä toin tämän faktan esille). He kysyivät vaan tylysti, että olenko täysi-ikäinen. Ja sen kuullessaan sanoivat vaan, etteivät tee aikuisille oikomishoitoja. Ja siis oli pakko sitten mennä yksityiselle ja maksaa älytön summa hampaista.

• shysyw eyt

Hanki kokoproteesit

• trywy

Invisalign on hyvä

• Anonyymi

Kuinka hamsa raudat tarkistaa jos sadan raudan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3387
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe