Otan kantaa kohdalleni jälleen osuneeseen arvosteluun nuolemisesta, sana joka ei sisälly vokabulääriini. Olen aina ihmetellyt, kun spontaanisti ilmaisee kannustusta johonkin mielipiteeseen, saa tuon kyseenalaisen leiman.
Onhan kannustettavia asioita palstallakin! Heikoimassa asemassa olevien (olosuhteista johtuvan) tukeminen on minusta kaunista ja oikein.
Sensijaan on raskaampaa ruotia ihmismielen pohjavireitä, niihin löytyy alan asiantuntijoita, ei aina voi ymmärtää miksi.
Aikanaan kun surrealismi sai taidemaailmassa sijaa, oli maailmansodat ja todellisuuden karmeus, saanut osan taiteilijoista kääntymään unimaailmansa kuviin, todellisuuden ollessa rikkirevittynä liikaa heille.
Siitä nimikin "sur realismi"--- á traves les rêves á la réalite!
Näitä mietteitä palstasta, ja itse elämän antamista rauhankeitaista, olkoon se kullekin omansa, pääasiana viihtyvyys näissäkin yhteisöissä.
Hyvän kannustaminen palstalla
88
265
Vastaukset
- kuvan lll:s apassi
Hain merkitystä googlesta tuolle vokabulaari sanalle, En löytänyt, repertoaarin olisin tiennyt hakemattakin. Mut ei se mitään; kannustaminen hyvään on hyvä ohje itse kullekin.
Edesmennyt kirjailia Erno Paasilinna, tais muuten olla ensimmäinen kirjallisuusfinlandia palkinnon saaja, vitsaili kerran, että hänellä 50 sivistyssanaa, joita ei tiedetty olevankaan.
Sosiaalista ja kaikkia kirjoittajia kannustavaa henkilöä nälvitään syyttä suotta "nuolijaksi". Riippuu kai elämäntilanteestakin riittääkö empatiaa ja energiaa kannustamiseen kuin vain hyvin harvojen kohdalla. - seroké
vocabulary=sanavarasto.
Ruotsinkielessä on käytössä muoto vokabulär, jota aloittaja käyttää suomennoksena. Nuoleskelusta syyttäminen nousee kyllä ajoittain esille ja on loukkaavaa. Sen saa jo niskaansa, jos on samaa mieltä jonkun kanssa. Toisen kiittäminenkin on jo muka "nuoleskelua."
Joutuu sanomaan kuin entinen mies: elä sitten näiden kanssa!- lukemani ymmärrän
Osaatkohan sinä Sinisirkku, vai mikä oletkin, lukea viestiketjua oikein.
Luulen, että taas otit ihan väärältä riviltä itsellesi sen viestin tuolla toisessa ketjussa.
Ensinnäkään, siinä ei ollut mainintaa sinusta, eikä se ollut sinun viestisi häntänä.
Sehän oli yleisesti mainittu palstan tilanteesta ja nuoleskelusta jota sitäkin ilmenee.
Kehu toista niin saat kehuja ilmapiirin arvostelua, ei sinun. - sitä on liikkeellä
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa ja kyllä on naurettavuuksiin mennyt tuo ruunen sanomisien selittely monasti. Eikös nuo sivistyssanat turhaan korosta suurta sivistyneisyyttäsi ja lukeneisuuttasi, sitähän ei useimmille sallita.
No, tuo vokabulär kuuluu ruotsinkielessä ihan tavanomaiseen arkikäyttöön, lipsahti mukaan huomaamatta, mutta tuo ranskankielen sitaatti oli ihan susmorsiamelle:D hän kun ranskaa usein kirjoittaakin, ja tuntee unikuvien alitajuisesta merkityksestä.
Ei, tarkoituksena ei ollut kieliasiat, vaan ihan pieni loukkaantumisen tunne, joka sekin on jo ohitse.- kielitaidoton
sini-sirkku kirjoitti:
No, tuo vokabulär kuuluu ruotsinkielessä ihan tavanomaiseen arkikäyttöön, lipsahti mukaan huomaamatta, mutta tuo ranskankielen sitaatti oli ihan susmorsiamelle:D hän kun ranskaa usein kirjoittaakin, ja tuntee unikuvien alitajuisesta merkityksestä.
Ei, tarkoituksena ei ollut kieliasiat, vaan ihan pieni loukkaantumisen tunne, joka sekin on jo ohitse.Pitäiskö tuntea itsensä syrjityksi, kun ranskan lauseet vain yhdelle osoitetaan. Eihän se nuoleskelua nyt voi olla. Eikös täällä tänäänkin ole tolkutettu miten turhaa on koulutukset ja opiskelut. Tai ainakin vain tietyt saa siitä puhua.
Hymyä herätti tuo ynnämuun viimeinen lause,...niinpä.
Liekö niinkään väärin tulkitsin, eihän tuo nyt ensimmäinen kerta ollut suinkaan. Eihän se muuta kuin hämmästyttää, miten hyväntahtoinen kannustus muuttuu jonkun mielessä niin ala-arvoiseksi?
Sinänsä ei nämä viestikeskustelut aina osukaan kohdalleen, väärinkäsityksiäkin syntyy, mutta reagoin kyllä toistenkin saamiin "nuoleskelu syytöksiin" samalla lailla.
Minusta kiitoksen saanut on sen ansainnut, ilahtuuhan siitä jo lukijakin normaalisti, niinkuin yleensä hyvästä ja asiallisesta käytöksestä.- siinä taas vanhukset
ovat toistensa kimussa,
kyllä taas naurattaa,
hahahaaahhhaaaahhahahahhahaaaaaahhhhaaaaahahahahhhhhhaahhhhhhaahahahaaa
,
naurulla ei ole loppua,
onneksi nauru pidentää ikää, - palstalainen.
Vaikka olen livessä kovinkin temperamenttinen, tänne tullessani laittanen rautakangen selkäpiihini. Yritän olla sanomatta mitään ilkeää, vaikka kärkäs osaankin olla.
Minusta on kovin yksilökohtaista, miten ihmiset kirjoittavat.
Toisille on mieluista puhua kukkien kielellä, toinen on kapeampi sanavalinnossaan.
Kuka ottaa nuolemisena minkin. Tahtoo vain olla, että se herättää kateutta, sanojaan ja sanottavaan.
Minulle sopii kaikki, kunhan ei tule turhaa ja lapsellista toraa. Oltiin rekatulla nikillä tai ilman sitä, ihmisiä ollaan kaikki.
Jokaisella meillä on tunteet. - ympäriämpäri
Mielenkiintoisempaa onkin lukea sellaista tekstiä, jossa sanotaan oma mielipide asiasta, olettaen ettei se ole henkilöön kohdistuva. Tunteet on meillä jokaisella, niinkuin kuuluu ollakin, mutta ne ei saisi kohdistua henkilöön, vaan asiaan josta kirjoitetaan.
- kysynkin ämpäriltä
Saako itsestään kertoa omaan henkilöönsä kohdistuvaa asiaa ?
- ämpäriympäri
kysynkin ämpäriltä kirjoitti:
Saako itsestään kertoa omaan henkilöönsä kohdistuvaa asiaa ?
Saahan täällä mitä vaan, mikä on suomi24:n sääntöjen puitteissa! Eri asia on mikä herättää enemmistön reaktion kerronnassa.
Liekö mitään mittaria on olemassa, etiikan ja moraalin säännöt on, kellä sitten ne toimii.
- kävin kuukelissa
epähenkilö
1.
henkilöstä jonka yhteiskunnallisen vaikutuksen totalitaarinen hallinto haluaa hävittää estämällä häntä koskevien tietojen esittämisen joukkoviestinnässä, historiateoksissa yms. esim. Poliitikko, joka poistettiin epähenkilönä jopa vanhoista valokuvista. - uatu .
Sallittaneen vähäisiä korjauksia oikeinkirjoitukseen: à travers les rêves à la réalité.
Le surréalisme merkitsi jotakin, joka on todellisuutta kuvaavan yläpuolella vapautuneena järjen valvonnasta ja on kaikkien esteettisten ja moraalisten rajojen ulkopuolella.
Siinä oli suuri merkitys juuri (kuvitellulla) unimaailmalla.Aivan oikein, mikä suokin vapautuksen tekijälleen usein ahtaista rajoista, ja antaa mahdollisuuden vaikuttaa yhteiskuntaakin muovaavissa asioissa.
Taiteen etiikassahan on ollut tavallista korostaa taiteilijan vapautta ja riippumattomuutta, mutta vapauden kääntöpuolella on kuitenkin aina: Vapaus, mutta myös vastuu ja velvoitteet.
Sama koskee mitä ilmaisumuotoa tahansa, näilläkin julkisilla forumeilla!
- jo on otsaa
Mahtaneeko s e l l a i s t a "epähenkilöä" kiinnostaakaan roikkua näillä keskustelupalstoilla?
- Lorena*
Mietin onko sana "uudishenkilö" uusi käytössä oleva termi, mihin kaikkeen sen voi kohdentaa. Toistaiseksi en tahdo sanaa käyttää, jos on uudishenkilö, tarkoittaneeko se koko habitus on uudistunut luonnetta myöten, tiedä häntä?
Eivät minua häiritse muiden kirjoittajien mielipiteet, toisaalta ne avartavat miettimään, mitä mielipiteet oikein merkitsevät ja millä alueilla. Luonteessani on keski-suomalaista mutkattomuutta, jotka sanovat asioista suoran mielipiteen, silloin kun se on mahdollista..
Hyvä on tulla ulos koinmyrkkyjen keskeltä, havahtua näkemään asioiden toinenkin laita. Tätä elämä on, ajan hengessä on pysyttävä ainakin tiedostettava, missä ja miten mennään eteenpäin. En halua jähmettyä Lootin vaimon kaltaiseksi henkilöksi, joka katsoi elämää vain taaksepäin ja jähmettyi suolapatsaaksi. Avoimin mielin matkaa on hyvä tehdä tällä Telluksella.
Kirjitellaan - tutustutaan toisiimme virtuaali henkilöinä!- Lorena*
jk. Nämä kaksi henkilöä koskevaa sanaa "uudishenkilö / epähenkilö, lienevät samaa tarkoittavia termejä. Kummassakin tapauksessa on tapahtunut totaali habituksen ja luonteen muutos!
Lorena* kirjoitti:
jk. Nämä kaksi henkilöä koskevaa sanaa "uudishenkilö / epähenkilö, lienevät samaa tarkoittavia termejä. Kummassakin tapauksessa on tapahtunut totaali habituksen ja luonteen muutos!
Se on minustakin ollut palstan hyviä puolia, tutustua eri alojen ja luonteisiin ihmisiin. Harvoin elämässä onkaan tullut ennen näitä virtuaalikokemuksia vastaan.
Omat ongelmansa on myös tuossa "näkymättömyydessä kirjoitellessa" Tänään on siitä ikäviä esimerkkejä vihjailuineen.- haikea merikrotti
Ns. Lootin vaimon tapaus on näitä ammoisina aikoina nleiritulilla heitettyjä tarinoita. Tietenkin on! Pätkääkään en epäile, etteikö nimim. Lorena tulkitsisi tätä samoin.
Paremminkin Suur- Savon kalastaja Muikulla olisi ehdemmat syyt muuttua suolapatsaaksi natusteltuaan 60v. maaruunsa tönkkösuolattuja suolamuikkuja.
Sinisirkun aloiteaiheesta hiukan rönsyilevästi mettähallituksen puolelle, mutta Sinisirkku ei tästä tiemmä närästysoireita saa, oletan. Lähestyvän Hallowen päivän piikkin laittanee.
- älä viitsi ss
Eräs nikillinen on kyllä hyvin ikävästi odoittanut sormella, ei vain vihjaillut.
- 0001
70 ihmiset voisivat olla esimerkkinä hyvien puolien puolustamisessa. Koko valtakunnan epätasapainoisessa viestinnässä on sellainen itsensä mollaamisen taipumus. Jos ulkomaailmasta kuuluu myönteistä Suomiarviointia niin itsepäitse suomalainen on sanomassa, ei mitään perää huono on kaikki on on huono täällä.
Kiitos ylläpidolle poistoista!
Sanon tässä yhden ainoan kerran, etten ota kantaa puolin ja toisin kehenkään kohdistuviin epäluuloihin ja vihjailuihin, en vain pidä niistä, ja kaikkein vähiten aloittamassani ketjussa.
Pidetään palsta vapaana sellaisesta, ja mennään eteenpäin asia-aloituksilla, jotka meitä kiinnostaa.- ketä kiinnostaa
tehdä asia tai muitakaan aloituksia, kun on niin klikkiytynyttä ja ummehtunutta että ihan etoo.
- wek
Mennään bpois
- optimistiolka
Palsta on juuri sellainen miksi kirjoittajat sen tekevät. Varmaan jokainen, joka täällä vuosikausia on kirjoitellut, on saanut "tulikasteensa" , jotkut olleet mukana jopa 10 vuottakin.
Jos niin pienestä luovuttaa, tai luovuttanut, on varmaa, että uusia tulijoita ilmaantuu aina. Ei kukaan ole korvaamaton.
Mikään ei koskaan korjaannu jäämällä hautomaan kokemaansa vääryyttä, tai ilmaisemalla tympääntymistään tarjonnasta, päinvastoin.
Uusin innoin pitämään palsta sellaisena ilon ja kanssakäymisen lähteenä, kuin se parhaimmillaan on.- ymmärryshoi
Niinkö luulet, että aiheettomasti joku pois lähtee.
- yx lukija
Lähtee jos lähtee,mitäpä siitä numeroa tekemään.Kukapa nikittömiä osaisi kaivatakkaan.
- ''''''
Kysymys on jatkuvasta yhden ihmisen yhdelle ihmiselle tekemästä vääryydestä joka on jo sairasta kaikessa raakuudessaan. Siitä teen numeroa vaikka itseeni se ei nykyisin kohdistukaan. Sairaat isottelijat johtavat '''''leppoisaa' palstaa.
- niin, tuo on totta
'''''' kirjoitti:
Kysymys on jatkuvasta yhden ihmisen yhdelle ihmiselle tekemästä vääryydestä joka on jo sairasta kaikessa raakuudessaan. Siitä teen numeroa vaikka itseeni se ei nykyisin kohdistukaan. Sairaat isottelijat johtavat '''''leppoisaa' palstaa.
Loukkauksia ja herjaamista, palstan sääntöjen vastaista!
Kaakonkulman kateuden voittaa vain Kuusamon kiusaus.
Luin tässä aamutuimaan nyt tätä "leppoisaa"palstaa, ja tulin siihen tulokseen,ettei nämä kärhämät muutu ellei asianomaiset istu saman pöydän äärelle ja selvitä välejään!
Niinhän se elävässä elämässäkin on tehtävä, avoimesti ja rehellisesti, eikä salakavalasti juonitellen.
Sillähän siitä päästäisiin, ja ilmapiiri puhdistuisi! Rohkeasti ongelmiin on tartuttava, jos haluaa päästä selville vesille.- Ss:n kimppuun tuo
siis Sus myöskin hyökkäsi pahasti.
- Eikä hänkään
ollut mitään pahaa tehnyt vaan kirjoitellut aivan kauniisti täällä,
Sinisirkulla oli silloin eri nikki, Pilvi muistaakseni,
mutta siitä silti hermostui tuo niin kamalasti, että alkoi haukkumiskampanjan. Kovasti on vikaa kai jossain! - objektiivinen
Susm haluaa tuulta ja myrskyä ja riitelyä, sitä on elämänsä harrastanut. Itse sanoi, siksi kiltteys on hänelle niin kuin punainen vaate härälle.
- jotkut nauttii
katsoa sivusta toiden mittelyitä ja saahan tuosta kehuja , jjoutavakin pitää hänen aloituksiaan kinnostavimpina ja niin moni muukin. Aina on paljon pohdiskelua susm. ketjuissa, hän saa kirjoittajia mukaan tosin kin moni muu.
Pysytään nyt asiassa,...en tietenkään mitään varsinaista pahaa ollut tehnyt, mutta!
Kun nyt muistelen itseäni, olin kuin vallaton lapsi laitumilla, kirmailin ja hauskuttelin vaikka mitä. Kyllä Susmorsian äidillisyyttäkin käytti ja neuvoi, laukoikin joskus niin, että hutit vain vihelsi ohitse, mutta me selvitimme rehellisesti välimme.
Onhan se nähtävä itsensäkin toisena osapuolena, enkä minä kiellä, etteikö sus olisi monisärmäinen personallisuus, mutta kertaakaan emme ole kaivelleet vanhoja, kun ne kerran oli selvitetty ja perille päästy!
Nyt olen piakkoin lähdössä uimahalliin tutun kyydillä,
pärjälkää!- pahan tekoa
taitaa monen mielestä olla, jos on fiksumpi , onnekkaampi ja kauniimpi ja varakkaampi kuin muut.
- Ei ainakaan
pahan tekoa kirjoitti:
taitaa monen mielestä olla, jos on fiksumpi , onnekkaampi ja kauniimpi ja varakkaampi kuin muut.
tuo nikki, jonka kimppuun nyt taas on käyty, ole itseään sanonut rikkaaksi tai muuten kehunut ikinä. Ikinä en ole sellaista nähnyt.
Huom.
Viime vuonna samaan aikaan kaamoksen koittaessa Susm alkoi hyökätä saman henkilön kimppuun. kaamos masentaa ja saa ärtymyksen entistäkin kovemmaksi kai.
- Monet pelästyvät
tuota Susmorsiamen kiroilua, siksikö se on poistettukin. Monet pelkäävät häntä, ja yrittävät muuttua sellaiseksi kuin pitää hänen mielestään olla.
- vai yrittävät
Eipähän kukaan onnistu, on siinä niin ylivoimainen pakkaus ! Puhu sinä vaan omasta puolestasi, äläkä monista.
- ......
Pitääkö muuttua sellaiseksi kuin hän haluaa?
Sehän on mahdotonta.
Kyllä minä pelkään häntä, mutta pysyttelen poissa.
Ketään muuta ei tarvitsekaan pelätä, mukavia kirjoittajia, asiallisia, on paljon. Voinhan ainakin lueskella heitä.
Hän hoitaa sitä myrskyn ja tuulen tarvettaan täällä. - Liisa S.
Reippaasti päivän töihin, siivoamista riittää aina.
Laitan samalla pyykkikoneen hyrräämään.- ++???
lienetkö?Taidat vain täällä istua kirjoittelemassa.
++??? kirjoitti:
lienetkö?Taidat vain täällä istua kirjoittelemassa.
Välillä pistäydyn vain, kun kone on auki. :)
Valtavat määrär sähköposteja vaikka vain lyhyen aikaa olin poistamatta niitä, koko näyttö aivan vihreänä.
Toivottavasti ''vihreys'' vähenee. :DD- Mutta kiitokset
tuesta kaikille palstalle kirjoittaneille taikka sähköpostia lähettäneille!
Virtuaalisesti hengessäni halaan teitä kaikkia yhdella isolla kiitoshalauksella! Liisa :) - d(=
Mutta kiitokset kirjoitti:
Virtuaalisesti hengessäni halaan teitä kaikkia yhdella isolla kiitoshalauksella! Liisa :)Innoissaan ja reippaana ku toisen saa lähtemään. on se nii väärin---
- joutvoinen
Mutta kiitokset kirjoitti:
Virtuaalisesti hengessäni halaan teitä kaikkia yhdella isolla kiitoshalauksella! Liisa :)Kyllä kertoo tosi paljon tälläinen kiittely. Oikeastaan muuta ei tarvita.
- ......
joutvoinen kirjoitti:
Kyllä kertoo tosi paljon tälläinen kiittely. Oikeastaan muuta ei tarvita.
Se kertoo siitä, että muutkin pelkäävät susmorsianta,
eivätkä uskalla tukea täällä.
Jj taitaa olla hiukan... - Klikki K. S. Jj
d(= kirjoitti:
Innoissaan ja reippaana ku toisen saa lähtemään. on se nii väärin---
on oudot vainoharhat kehitelleet
- MIETIN...
Klikki K. S. Jj kirjoitti:
VIIME vuonna kaamoksen alkaessa sama juttu!
Aivan ilman mitään syytä hyökkäsivät silloinkin.
Mielenterveyskö vaarassa? - =\/=
...... kirjoitti:
Se kertoo siitä, että muutkin pelkäävät susmorsianta,
eivätkä uskalla tukea täällä.
Jj taitaa olla hiukan...Nytkö on Jj seuraavana hampaissasi.
- Huomattiin sillon
MIETIN... kirjoitti:
VIIME vuonna kaamoksen alkaessa sama juttu!
Aivan ilman mitään syytä hyökkäsivät silloinkin.
Mielenterveyskö vaarassa?Todella se muistetaan Jjoutava oli jo sillon Katleijan ja Susmorsiamen kelkassa ja yhdessä ne hyökkäsivät juuri tässä kaamosajassa.
- sinä reppana
Klikki K. S. Jj kirjoitti:
Tarkoitat Katleija Susmorsian Jjoutava ovat oudot vainoharhat kehitelleet.
- Täytyy
tunnustaa että varsinkin susmorsiamen kiroilunt pelottaa
ja siksi yritän sanoa kiitosta hänelle.- Minäkin
samoin sillä ainakin minä olen täysin ( kaikin tavoin ) vastakohta hänelle ja haluankin olla oma itseni jatkossakin. aina.
- OLen aina
kehunut sitä, ettei se hyökkäisi.
- Vai että
Kyllä on kauan keksitty tätä ajatusta!
Eikö olisi parempi että olisit kirjoittamatta mitään jos sinua ei ole loukattu.- Selvänäkijäkö olet?
Miten tiedät ajan?
Oletko se luulija-luulottelija, joka kiusaat nimetönnä täällä?
En voi sanoa pelkääväni,...surullinen pikemmin lukiessani ketjuani.
Ihminen on niin armoton joskus, eikö nyt ole jo tarpeeksi lätkitty ja syyllistetty yhtä palstalaista olan takaa.
Ei ole ihme, että ihmiskunta on tarvinnut armahtavaa Jumalaa, ilman sitä ei kukaan olisi selvinnyt.
Miksi me raadellaan ja lyödään vasten kasvoja toistemme heikkouksia, asetutaan kuin moraalin vartijat leimaamaan kanssakulkijoita?
Eihän se ole meidän asiamme, Jjoutvoinen vain yritti parhaansa mukaan suojata, kun tilanne kärjistyi.
Sopikaa keskenänne jo, -- palstarauhankin vuoksi, jos se on ihan mahdotonta (mitä en voi ymmärtää) niin antakaa molemminpuolin toistenne olla rauhassa ja saada ihmisinä kirjoitella niinkuin ennenkin!
Pyydän ihan kauniisti Liisa.sal ja Sus antakaa jo toisillenne anteeksi!
PS. Liisakin, joka niin nätisti on usein siteerannut armoa, nythän sitä tarvittaisi!- L.S.
Olen antanut anteeksi viimevuotisen ja pysytellyt erossa, mutta tänä aamuna tuli täysin yllättäin kiroilu-ja vihaviestit Susilta, jotka kyllä sitten myöhemmin poistettiin.
Mitä minä sille voin?
Haluan vain pysyä erossa koska hän on arvaamaton.
Ei ole pakko olla kenenkään kanssa.
Pelkään häntä ja koko sitä klikkiä, Katleija, Susmorsian ja Jjoutava.
En ole tehnyt heille mitään.
Puolustautua olen trittänyt niiden kiroilu- ja vihaviestien jälkeen nyt. Kuten tässä nyt.
Enkä ole koskaan sinullekaan Monica sanonut muuta kuin hyviä sanoja. Samoin Sinisirkulle. L.S. kirjoitti:
Olen antanut anteeksi viimevuotisen ja pysytellyt erossa, mutta tänä aamuna tuli täysin yllättäin kiroilu-ja vihaviestit Susilta, jotka kyllä sitten myöhemmin poistettiin.
Mitä minä sille voin?
Puolustautua olen trittänyt niiden kiroilu- ja vihaviestien jälkeen nyt. Kuten tässä nyt.
Enkä ole koskaan sinullekaan Monica sanonut muuta kuin hyviä sanoja. Samoin Sinisirkulle.Ei minullakaan ole mitään sinusta moittimista lisa.sal, voi olla ettemme palstalla voi ymmärtää mistä tämä johtuu.
Saattaa olla viisainta antaa ajan kulua, unohtaa ja mennä eteenpäin, eihän pelko sentään ole tarpeellista, hyvänen aika.
Kiitos, että vastasit, siihen luotinkin kyllä:) Rauhallista iltaa sinulle!- tuoksuvattu #
L.S. kirjoitti:
Mitä minä sille voin?
Enkä ole koskaan sinullekaan Monica sanonut muuta kuin hyviä sanoja. Samoin Sinisirkulle.Lainaus viestistäsi 31.10. kello18.42 "Pelkään häntä ja koko sitä klikkiä, Katleija, Susmorsian ja Jjoutava."
Kuka on Sinua uhannut?
Onko joku jo lyönyt?
Noin kysyy hyvä, huolestutnut opettaja oppilailta jotka valittavat pelkäävänsä muita oppilaita?
Sinä tunnut olevan kovin herkkä ottamaan kirjoituksista itseesi, loukkaannut ja purat kiukkuasi yhä uudelleen palaamalla vanhoihin juttuihin.
En tunne tapausta, mutta älä ihmessä ala sitä minulle selittämäänkään!
Eikö nuo vanhat haavat ole jo kasvaneet kiinni? Arpia on turha repiä, mutta ymmärrän, jos olet yhä paksua rupea haavaasi kasvattamassa etkä edes odota niiden parantuvan.
Anteeksi vaan, mutta sellaisen käsityksen sain kun luin noita purkauksia nyt ja tuolta historiasta jossa viestit ovat, eivät tietenkään kaikki, poistettuja ei voi lukea.
Kun puhut ja kirjoitat viisaita, oletan, että osaat suhtautua asioihin aikuisen tavoin ja jättää turhat toistot vanhoihin riitoihinja keskityä siihen mikä Sinullekin tuottaa iloa palstalla.
Surevan surut jatkuvat, ellei itse käännä omia ajatuksiansa tähän hetkeen jossa surun aihe on kaukana.
Mukavaa päivää Sinulle ja muille.
En ole puolellasi, enkä vastaan.
Luin tätä ketjua melkein kokonaan ja otsikossa sanotaan että,,,,,Hyvän kannattaminen palstalla.... ihmettelen mitenkä te olette käsittäneet sen lauseen kun ketjussa on otettu yksi ihminen hampaisiin ja eikä yhtäkään puolestapuhujaa ollut. kaikki osasi haukkua mitä pahemmin, sekö on hyvän kannattamista.
Sus morseimestä tässä kysymys on ja minä sanon kyllä sen, että ei ikinä eikä kuunapäivänä Sus ole sanonut mitään pahaa minulle, ainankaan tunnistettavasti eli omalla nikillään, sitä minä en tiedä onko huutanut puskista, mutta nekin menee samaan nivaskaan muiden kanssa. siksi kirjoitan vähän hänestä teille muillekkin. Olen ymmärtänyt hänen luonteensa ulospäin suuntautuvaksi eli vilkkaaksikin, joka sanoo mitä justiinsa kerkee ajattelemaan. kun sillä päällä on.
Sus - on viisas milloin haluaa olla, mutta ei meidän kanssa kannata aivojaan kovin paljoa rassata kun ei ole meitillä tälliä siinä missä Sus- morsiamella.
Me kaikki olemme erillaisia luonteeltamme joten on parasta tulla vaan toimeen keskenämme.
Kyllä tällaisia sanavalmiita ihmisiä täälläkin tarvitaan, eikä aina tarvitse otaa sanottua niin vakavasti, että pahoittaa mielensä. Keskustelut vieraiden ihmisten kesken on joskus ongelmallisia siksi ei pidä ryhtyä haukkumaan, jos itse saa vähän ojennusta, pitää opetella viittaamaan kintaalla ja unohtaa epäsopu joka on tullakseen.
Hyvä ohjenuora on kun pitää huolen siitä, että ei itse aloita riitaa, vaikka sitten antaakin takasin, niin pultit menee tasan.
Kas kummaa silloin riidat loppuu, kun kukaan ei aloita.- Liisa S.
Siis vielä yritän sanoa: minä en aloittanut, vaan kiroilu-ja vihaviestit olivat tulleet aamulla täysin yllättäin, ja niissä oli minun nimeni mainittu jostain syytettiin, oliko se nyt miinuksen laittamisesta vai syytös siitä, että olisin laittanut plussan itselleni, siitä ovat nuo klikin jäsenet minua paljon syyttäneet ja aivan syyttä. En ole plussia enkä miinuksia laitellut. Kiroilua ja valtavaa vihaa oli pitkä viesti pullollaan.
Mitä minä sille voin? Liisa S. kirjoitti:
Siis vielä yritän sanoa: minä en aloittanut, vaan kiroilu-ja vihaviestit olivat tulleet aamulla täysin yllättäin, ja niissä oli minun nimeni mainittu jostain syytettiin, oliko se nyt miinuksen laittamisesta vai syytös siitä, että olisin laittanut plussan itselleni, siitä ovat nuo klikin jäsenet minua paljon syyttäneet ja aivan syyttä. En ole plussia enkä miinuksia laitellut. Kiroilua ja valtavaa vihaa oli pitkä viesti pullollaan.
Mitä minä sille voin?» Voit sulkea silmäsi ollaksesi näkemättä asioita joita et halua nähdä, mutta sydäntäsi et voi sulkea tuntemasta. «
- joutvoin
Liisa S. kirjoitti:
Mitä minä sille voin?Mitä virkaa Katleijalla on tässä kilikissä tai Sus ja minäkin laitoin jo miellyttävän aloituksen, vaikka nyt hieman totuuttakin siihen sotkin. Kiivastuuhan sitä kun on niin tottumaton ilkeisiin kirjoituksiin ettei niitä taho sietää vaikka niillä toista loukattais eikä itseä.
Onko se niin että toinen kilikki saa ja toinen ei? puhua tuhmia. Laitan pieniä kompia kun joku ei muka ymmärrä totuuksia nii sen takia. Liisa S. kirjoitti:
Mitä minä sille voin?mutta Liisa S, eikös se ole vähän liian hepponen tapaus riidan lietsomiseen ja varsinkin sen ylläpitämiseen. Jos joku tykkää miinuksia kylvää tai plussia niin sehän näyttää toteen sen, että sillähetkellä ei aivotoiminta kulje eikä järki juokse. Kuka sitten niitä kylvääkin.
On parasta kuitenkin lopettaa vihoittelu ja jatkaa eteenpäin niikuin ei olisi riitaa ollutkaan.kun asia pitkittyy niin se mutkistuu.
Yksin ei kukaan kauaa riitele.monica kirjoitti:
mutta Liisa S, eikös se ole vähän liian hepponen tapaus riidan lietsomiseen ja varsinkin sen ylläpitämiseen. Jos joku tykkää miinuksia kylvää tai plussia niin sehän näyttää toteen sen, että sillähetkellä ei aivotoiminta kulje eikä järki juokse. Kuka sitten niitä kylvääkin.
On parasta kuitenkin lopettaa vihoittelu ja jatkaa eteenpäin niikuin ei olisi riitaa ollutkaan.kun asia pitkittyy niin se mutkistuu.
Yksin ei kukaan kauaa riitele.PUOLUSTAUTUMINEN vääriä syytöksiä vastaan, Monica hyvä. Sitä yritin, olen huomannut kyllä sen olevan aivan turhaa.
Tämä nettikiusaamisen kohteena olo on uusi kokemus, joka on klikin Katleija, Susmorsian ja Jjoutava taholta jatkunut jo puolitoista vuotta.
En kanna kaunaa, enkä viljele vihaa.
Puhallan ne pois, kerron ne livessä.
Aion taas olla näkemättä heitä, kuten klo 19.00 viestissäni lukee.Uskomatonta,kuinka monicasta on tullut palstaa tasapainoittava henkilö.
Olet ollut pahin selkäänpuukottaja koko saitilla.
Onko muisti pettänyt?
Jos Liisa S on Satu niinkuin joskus olen lukenut,niin mielestäni hän kirjoittaa asiaa.
Mielestäni nyt haukutaan aivan väärää puuta.- Samaa mieltä olen
rituliini_38 kirjoitti:
Uskomatonta,kuinka monicasta on tullut palstaa tasapainoittava henkilö.
Olet ollut pahin selkäänpuukottaja koko saitilla.
Onko muisti pettänyt?
Jos Liisa S on Satu niinkuin joskus olen lukenut,niin mielestäni hän kirjoittaa asiaa.
Mielestäni nyt haukutaan aivan väärää puuta.Rituliini kuin sinäkin, hyvä että totuus täällä sekavassa porukassa tulee sanotuksi!
- Kyllähän susmorsian
Samaa mieltä olen kirjoitti:
Rituliini kuin sinäkin, hyvä että totuus täällä sekavassa porukassa tulee sanotuksi!
käytös on arvaamatonta. ei tiijä millo hyökkää ja raivoo, yllättäen,
ei siihen muitten tarvi aihetta antaa, se on sisäsyntyist sillä. - keit3ows
Kyllähän susmorsian kirjoitti:
käytös on arvaamatonta. ei tiijä millo hyökkää ja raivoo, yllättäen,
ei siihen muitten tarvi aihetta antaa, se on sisäsyntyist sillä.Näyttää olevan ulkopuolella näistä henkilöistä, hykertelee omassa pahuudessaan on sellainen haju asiasta.
- VOI ITKU
JOHAN SIELTÄ mONICAKIN ON HERÄNNYT, PARAS TAPPELIJA IKINÄ.
VOI ITKU kirjoitti:
JOHAN SIELTÄ mONICAKIN ON HERÄNNYT, PARAS TAPPELIJA IKINÄ.
Voi itkulle
Et uskaltanut tulla nikilläsi raakkumaan, RAUKA RIIDAN HAASTAJA.
- Atolfia
Nyt on Hallowen ja paholaiset jos jonkinlaiset juoksevat tuolla kaduilla. Ovelle ilmestyi tuollainen joukko ja lausuivat:" Karkki tai kepponen". Mitäs siinä sitten muuta kuin karkkia työnnät ojennettuihin kouriin äkkiä, etteivät ala keppostelemaan. Tiedä häntä, minkälaisia kepposia olisivat keksineet.
Lueskelin tämän ketjun alusta loppuun ja enpä lakkaa ihmettelemästä tuota pelon määrää, mitä ihmiset täällä tuntevat.
Eihän haukku haavaa tee. Eikä täällä pääse nyrkkiäkään heiluttelemaan, joten turvassahan täällä ollaan. Olen onneksi saanut olla aivan rauhassa, sillä olen sen verran näkymätön kanssamatkustaja, etten ole antanut ilmeisesti aihettakaan.
Hieman hymyilyttää tuo, kuinka vakavasti täällä otetaan nuo kiistakysymykset.
Mielestäni jokainen taaplaa tyylillään ja se sallittakoon. En ole kovin kärkäs arvostelemaan ketään enkä myöskään kovin innokas kirjoittelija ja jos kirjoitan, niin varovasti.
Täällä on puhuttu kielillä, jos vaikka minäkin.
Vir sapit qui pauca loquitar.
(Vähän puhuva viisastuu)
Hyvää pyhäinmiesten päivää ja
Hyvää Yötä!- Sitäks se on??
Sillon ollu sillon aamulla riivaajahenki tai räyhähenki päällä.
paholaiset kun liikkuut halloveenina. sillon kun ne sen susim kaksi raivoviestiä yllätti tuolla toisessa ketjussa.
Samoin Sinulle ja perheellesi Atolfia:) On aina ilo lukea maltillista ja kodikasta tekstiäsi!
Peiton alle pujahdan minäkin nyt lämpöiseen, ulkona sataa ropisee,..
Kaikille palstalaisille Hyvää pyhäinpäivää, nukkukaa hyvin :)- Atolfia
Kukahan tuon miinuksen tuohon sinun viestiisi , Sini-sirkku, värkkäsi? Mukava, että olet ottanut tuon nikin käyttöösi jälleen. Sopii sinulle hyvin.
Niin meni nämäkin pyhät. Ankean sumuinen ja hieman kalsea on ollut sää.
Olimme uteliaita ja kävimme bussireissulla katsomassa metrotunnelia. Melko alkutekijöissä vielä on tunneli. Muuan mieshenkilö selosti, kuinka tunnelin teko edistyy. Kertoi hän myös eri rakennusvaiheista.
Emme asu aivan tulevan metron tuntumassa, mutta pyörällä pääsemme mukavasti lähimmälle metroasemalla. Jos nyt vielä olemme pyöräilykunnossa sitten vuonna 2015 tai lienemmekö edes elossakaan, mutta se onkin sitten jo toinen asia.
Hyvää Yötä ja mukavaa alkavaa viikkoa! En huomaa noita miinuksia enkä plussia:) joten en reagoi niihin.
Ilta onkin jo myöhäinen ja mielellään jo käy levolle. Mukava päivä on ollut minullakin, kävelimme naapurin kanssa lenkin, mutta sää tuntui todella ankealta. Juttu kyllä sujui rattoisasti ja joimme iltapäiväkahvit luonani.
Espoon metroa ilmeisesti rakennetaan, se tulee vähentämään länsiväylän liikennettä aikanaan.
Öitä ja uusin haastein tulevaan viikkoon:D- mitä.mieltä
Onko hyvää kannustettu ?
- sinilirkun.suku
on kyllästynyt eukkoon
- 443221
Paljon puhuva ketju tämä.
- hyih
Yhä enemmän muistuttaa hajutuhatnikin loistoaikoja ylösnostoineen
- haiseeeese
Haisee kyllä, muttei ole miestuhatnikki !
- hyih
Noin myös hajutuhatnikki yritti harhauttaa, samoin sanoin.
- olet.pulassa
hyih kirjoitti:
Noin myös hajutuhatnikki yritti harhauttaa, samoin sanoin.
Sinä se yrität harhauttaa Liisa.sal.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561228
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1541192Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601105Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo941038Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu49960Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55828Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54810Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54785- 32752
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71731