60v.naisen tyylistä

Lady 60v.

Olen täyttänyt 60v. ja haluaisin vähän keskustella ikäisteni tyylistä. Vanhan näköinen kun ei haluaisi vielä olla, mieluusti näyttäisi vähän ikäistään nuoremmalta?
Itse olen huomannut että ulkoilu ja hyvät yöunet ovat ne tärkeimmät asiat. Ei voi olla pahempaa näkyä kun väsyneen näköinen vanha nainen... Kilojen kanssa taistelu on tietysti kovaa taistelua ja pitäisi katsoa mitä pistää suustaan alas.
Onko teillä vanhemmat ladyt erityisiä vinkkejä ko. asiaan???

139

7309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irkkumirkku

      se tyyli missä itse viihtyy on paras

      • pappa jo ikääntynyt

        itse olen jo ikääntynyt.mutta mielummin katson hyvin pukeutunutta,iäkkäämpää misua,voi laittaa jos tuntuu hyvältä tiukat leggisit.mini hameen tai tiukan jumpperin.olen nähnyt moisia misuja ja ovat kovaa kamaa.nautin heidän katselustaa.kerran kesällä näin tiukkoihin leggisiin pukeutuneen iäkkäämmän misun helsingissä hyvä ettei niskat mennyt sekaisin kun oli muuten vetävän näköinen.ihmettelenki suomalaisten naisten pukeutumista miksi pitää pukeutua vanhan aikaisiin vaatteisiin.kunnon tiukat jupperit ja vot kun on mukavaa katseltavaa.


      • :))))
        pappa jo ikääntynyt kirjoitti:

        itse olen jo ikääntynyt.mutta mielummin katson hyvin pukeutunutta,iäkkäämpää misua,voi laittaa jos tuntuu hyvältä tiukat leggisit.mini hameen tai tiukan jumpperin.olen nähnyt moisia misuja ja ovat kovaa kamaa.nautin heidän katselustaa.kerran kesällä näin tiukkoihin leggisiin pukeutuneen iäkkäämmän misun helsingissä hyvä ettei niskat mennyt sekaisin kun oli muuten vetävän näköinen.ihmettelenki suomalaisten naisten pukeutumista miksi pitää pukeutua vanhan aikaisiin vaatteisiin.kunnon tiukat jupperit ja vot kun on mukavaa katseltavaa.

        Mikään ei ole niin säälittävää, kuin vanha nainen, joka pukeutuu kuin teinityttö. Se kuuluisa sanonta "Takaapäin kuin Marilyn, edestä kuin Esa Pakarinen". Kaikki kunnioitus Esalle.


      • tyyli lady
        pappa jo ikääntynyt kirjoitti:

        itse olen jo ikääntynyt.mutta mielummin katson hyvin pukeutunutta,iäkkäämpää misua,voi laittaa jos tuntuu hyvältä tiukat leggisit.mini hameen tai tiukan jumpperin.olen nähnyt moisia misuja ja ovat kovaa kamaa.nautin heidän katselustaa.kerran kesällä näin tiukkoihin leggisiin pukeutuneen iäkkäämmän misun helsingissä hyvä ettei niskat mennyt sekaisin kun oli muuten vetävän näköinen.ihmettelenki suomalaisten naisten pukeutumista miksi pitää pukeutua vanhan aikaisiin vaatteisiin.kunnon tiukat jupperit ja vot kun on mukavaa katseltavaa.

        jopa papalla on viihde...noin vanhan aikaista pukeutumis tyylii on suomessa ihan tarpeeksi...leggings mini hame hahahhhahhaa


      • niiinpäniiin
        :)))) kirjoitti:

        Mikään ei ole niin säälittävää, kuin vanha nainen, joka pukeutuu kuin teinityttö. Se kuuluisa sanonta "Takaapäin kuin Marilyn, edestä kuin Esa Pakarinen". Kaikki kunnioitus Esalle.

        Jos jotakuta jokin asia säälittää niin sehän on lähinnä hänen ongelmansa.
        Joku voi sääliä teiniä joka pukeutuu kuin vanha nainen. Sekin on säälijän ongelma. Jotkut teinit haluaa poiketa massasta ja pukeutuvat kuin "vanha" nainen.


      • Moi ,olen toista sukupuolta.kuori kasvoilta epäpuhtaudet kyseisillä aineilla ,iho ei pääse paksuuntumaan .älä polta Tupakkaa ,liiku paljon ,Hiero kasvoja .Rakastele ,Positiivinen elämän asenne, siinä on vähän neuvoja


      • Charlotte
        :)))) kirjoitti:

        Mikään ei ole niin säälittävää, kuin vanha nainen, joka pukeutuu kuin teinityttö. Se kuuluisa sanonta "Takaapäin kuin Marilyn, edestä kuin Esa Pakarinen". Kaikki kunnioitus Esalle.

        Mä oon vieläkin sexy ja porukat luulee että olen noin 40 ...ja farkut ja bootsit ja nahkarotsi on se asu missä itse ainoastaan viihdyn tai kokonaan mustissa. Silloin kun 40 niin luulivat että olen 28-32 . Voi olla että sain vaan hyvät geenit, mutta ikinä en ole polttanut tupakkaa enkä käyttänyt alkoholia. Rasvaa vaan nassuun iltaisin ja aamuisin ja pesu viileellä vedellä. Nyt hieman ylipainoa jokunen kilo, muta ne on pakko karistaa pois sattuneesta syystä. Avot ja taas mentiin . Rauhallista elämää muuten elännyt, mutta en missään nimessä tylsää. Stressia on on ollut aina, kellepä ei.


      • Kukkiminen pääasia
        :)))) kirjoitti:

        Mikään ei ole niin säälittävää, kuin vanha nainen, joka pukeutuu kuin teinityttö. Se kuuluisa sanonta "Takaapäin kuin Marilyn, edestä kuin Esa Pakarinen". Kaikki kunnioitus Esalle.

        Ihmiset, joita säälittää ja nolostuttaa toisten puolesta, ovat ahdasmielisiä. Kannattaisi tutkailla omaa sisältöään, mikä siellä mättää, jotta ei voi antaa kaikkien kukkien kukkia juuri niin kuin ne halajavat kukkia.


      • nhvcvhnv
        Charlotte kirjoitti:

        Mä oon vieläkin sexy ja porukat luulee että olen noin 40 ...ja farkut ja bootsit ja nahkarotsi on se asu missä itse ainoastaan viihdyn tai kokonaan mustissa. Silloin kun 40 niin luulivat että olen 28-32 . Voi olla että sain vaan hyvät geenit, mutta ikinä en ole polttanut tupakkaa enkä käyttänyt alkoholia. Rasvaa vaan nassuun iltaisin ja aamuisin ja pesu viileellä vedellä. Nyt hieman ylipainoa jokunen kilo, muta ne on pakko karistaa pois sattuneesta syystä. Avot ja taas mentiin . Rauhallista elämää muuten elännyt, mutta en missään nimessä tylsää. Stressia on on ollut aina, kellepä ei.

        Jos olet ylittänyt 4-kympin rajapyykin läskipullukkana, et voi enään laihduttaa, iho ei enään normaalisti palaudu venytyksestä, vaan rypistuu.


      • Charlotte
        nhvcvhnv kirjoitti:

        Jos olet ylittänyt 4-kympin rajapyykin läskipullukkana, et voi enään laihduttaa, iho ei enään normaalisti palaudu venytyksestä, vaan rypistuu.

        Höpö höpö ei tässä kukaan ole laihduttamassa mitään 20-30 kiloa :D


      • sinä olet kaunis
        Kukkiminen pääasia kirjoitti:

        Ihmiset, joita säälittää ja nolostuttaa toisten puolesta, ovat ahdasmielisiä. Kannattaisi tutkailla omaa sisältöään, mikä siellä mättää, jotta ei voi antaa kaikkien kukkien kukkia juuri niin kuin ne halajavat kukkia.

        Valitettavasti kaikki ihmiset vanhenevat ja kuolevat joskus,
        mutta vähän iloisemminkin voi elää.

        Ulkonäkö rupsahtaa ajan myötä kaikilla.
        Vain itsestään epävarmat ihmiset tarvitsevat hermomyrkkyjä ja kirurgeja hidastamaan elämän luonnollista kulkua.

        Aivan turhaa tuhlata kalliisiin aineisiin tai hoitoihin, kun
        maailmassa on ihmisiä ja eläimiä, joilla on ongelmia eloonjäämisestä.

        Kannattaa katsoa peiliin: Sinä olet kaunis, kun siltä sinusta tuntuu!

        Yritetään auttaa muitakin olemaan onnellisia, siihen ei tarvita kosmetiikkaa, vain tekoja.


      • Kukka
        sinä olet kaunis kirjoitti:

        Valitettavasti kaikki ihmiset vanhenevat ja kuolevat joskus,
        mutta vähän iloisemminkin voi elää.

        Ulkonäkö rupsahtaa ajan myötä kaikilla.
        Vain itsestään epävarmat ihmiset tarvitsevat hermomyrkkyjä ja kirurgeja hidastamaan elämän luonnollista kulkua.

        Aivan turhaa tuhlata kalliisiin aineisiin tai hoitoihin, kun
        maailmassa on ihmisiä ja eläimiä, joilla on ongelmia eloonjäämisestä.

        Kannattaa katsoa peiliin: Sinä olet kaunis, kun siltä sinusta tuntuu!

        Yritetään auttaa muitakin olemaan onnellisia, siihen ei tarvita kosmetiikkaa, vain tekoja.

        Juttelet viisaita keskellä yötä. Ja minä olen "kaunis", kiitos kosmetiikan.


      • ......
        nhvcvhnv kirjoitti:

        Jos olet ylittänyt 4-kympin rajapyykin läskipullukkana, et voi enään laihduttaa, iho ei enään normaalisti palaudu venytyksestä, vaan rypistuu.

        Kyllä palautuu, koettu on ja ikä 55.
        Joka huolehtii itsestään se näkyy, ja monet näyttävät paljon nuoremmilta. En pyri siihen, mutta en tahdo huonoa kuntoa liioin.


      • Huono tekosyy
        nhvcvhnv kirjoitti:

        Jos olet ylittänyt 4-kympin rajapyykin läskipullukkana, et voi enään laihduttaa, iho ei enään normaalisti palaudu venytyksestä, vaan rypistuu.

        Aha. Onko tämä tekosyy jättää laihduttamatta? Eli samalla myös tervehtymättä ja lisäämättä terveitä elinvuosia. Oletko koskaan kuullut kiinteytyksestä mitään?


      • Näinkinpäin
        :)))) kirjoitti:

        Mikään ei ole niin säälittävää, kuin vanha nainen, joka pukeutuu kuin teinityttö. Se kuuluisa sanonta "Takaapäin kuin Marilyn, edestä kuin Esa Pakarinen". Kaikki kunnioitus Esalle.

        Täysin sama pätee vanhoihin miehiin.Kuvittelevat itsensä poikamaisiksi..oksettavaa.


      • Miila4
        nhvcvhnv kirjoitti:

        Jos olet ylittänyt 4-kympin rajapyykin läskipullukkana, et voi enään laihduttaa, iho ei enään normaalisti palaudu venytyksestä, vaan rypistuu.

        ?


    • ei ihan aina iloa

      Joskus on mukavaa näyttää vanhalta ja väsyneeltä.

      Aito ihminen on arvokkaampi kuin pussillinen kultaa.

      Nuorikin saa näyttää väsyneeltä. Tai ihan miltä tahansa.

      Vaihtelevat päivät niinkuin tilanteetkin, hyväksytään ne, jooko?

    • stadin kolli

      Miksi pitää näyttää nuoremmalta? Ole luonnollinen, se on parasta.

    • tämä se on

      nuori mies pitää mielen virkeänä ja kasvot kauniina...minulla 13 vuotta nuorempi mies ja jokainen päivä eilistä ihanampi..yhdessä oltu 8 vuotta

      • Cougar

        Totta puhut, mulla 20 vuotta nuorempi ja kukaan ei ole ikinä ihmettelyt ulkonäön perusteella että onko meillä ikäeroa. MUlla on myös komea aviomies ;D


    • mattias..

      Jokainen meistä säteilee sisäisen olemuksen kauneutta... Löytämäänsä.

      • 68 v.....

        Olen samaa mieltä kuin mattias. Korvienvälin uudistaminen auttaa ulkonäköön.
        Mikään ei ole sen surullisempaa kuin ihminen joka ei hyväksy vanhenemistaan. Nimittäin se näkyy myös naamasta, ettei ole sinut itsensä kanssa.

        Jos ei ole ollut henkistä kasvua, niin ei sitä mistään voi ostaa, eikä se tule millään tyylien etsinnällä. Kaikki käy kun ulkonäkö ja sisäinen olemus stemmaavat.


      • ______
        68 v..... kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kuin mattias. Korvienvälin uudistaminen auttaa ulkonäköön.
        Mikään ei ole sen surullisempaa kuin ihminen joka ei hyväksy vanhenemistaan. Nimittäin se näkyy myös naamasta, ettei ole sinut itsensä kanssa.

        Jos ei ole ollut henkistä kasvua, niin ei sitä mistään voi ostaa, eikä se tule millään tyylien etsinnällä. Kaikki käy kun ulkonäkö ja sisäinen olemus stemmaavat.

        Hiukan rasittavia nämä puheet että ihminen on juuri niin nuori kuin uskoo olevansa.
        Väkisinkin kelaa elämäänsä keski-iässä, mutta nuoruuden ihannointi on typerää, koska kenellä se niin onnellista aikaa on ollut. Aivan kuin haluaisi olla ihmeellinen hinnalla millä hyvänsä.
        Nähty sellaista nuorena varsinkin kun hiukan itsestään epävarmat miehet pelkäävät naisia ja sitten he mukamas hakevat perusarvoja, luonteessa on toivomisen varaa..bla bla. Kuitenkin jauhetaan vain opittuja kliseitä.
        Ei ole mitään syytä olla muuta kuin ikäisensä, 75-vuotias on vanhus vaikka itkisi.


    • öööööööh

      Vanha ja väsynyt mies on kai sit kaunis/komea näky, vai?

    • vaari puikoissa

      pistä vain minimekkoa,tiukkaa toppista ja johan alkaa olla misulla vientiä että jalat lähtee alta.ennemin katselen sellaita kuin pitkää hametta tai löysiä housuja,ja miksi pitäisi pettää vartalonsa johonkin kamalaan kaapuihin.olkaa ja nauttikaa omasta vartalostanne.olkaa tytö niinkuin silloin ennenkin ja nautitaan yhdessä elämästä.

      • itsellinenonnellinen

        Ei tainnut olla viennin puutteesta kyse aloituksessa. Miksi ei voi haluta olla nuorekas vaikka siihen ei liittyisi toinen sukupuoli mitenkään.
        Itsekin haluan näyttää nuorekkaalta vaikka parisuhteelle ei ole minkäänlaista tilaista.


      • luonto hoitaa..30
        itsellinenonnellinen kirjoitti:

        Ei tainnut olla viennin puutteesta kyse aloituksessa. Miksi ei voi haluta olla nuorekas vaikka siihen ei liittyisi toinen sukupuoli mitenkään.
        Itsekin haluan näyttää nuorekkaalta vaikka parisuhteelle ei ole minkäänlaista tilaista.

        valetta..kenen silmissä sun pitää näyttää nuorekkaalta, nuorekas pukeutuminen ei tee sinustakaan yhtään nuorempaa, päinvastoin, nolaat vaan ittes.


      • itsellinenonnellinen
        luonto hoitaa..30 kirjoitti:

        valetta..kenen silmissä sun pitää näyttää nuorekkaalta, nuorekas pukeutuminen ei tee sinustakaan yhtään nuorempaa, päinvastoin, nolaat vaan ittes.

        Missä sanotaan että näytän nuoremmalta? Sanotaan vaan että haluan. On kaksi eri asiaa. Kunhan kasvat niin erotat ne.
        Koska en ole sokea niin voin haluta näyttää nuorekkaalta vaikka omissa silmissäni.
        Vaikka sattuisin nolaamaan itseni niin ei se haittaa ollenkaan. Olen kasvanut yli sellaisesta. Aivan sama mitä muut ajattelevat.


      • Ikä on mielentila
        luonto hoitaa..30 kirjoitti:

        valetta..kenen silmissä sun pitää näyttää nuorekkaalta, nuorekas pukeutuminen ei tee sinustakaan yhtään nuorempaa, päinvastoin, nolaat vaan ittes.

        Mitä tekemistä pukeutumisella on nuorekkuuden kanssa? Nuorekkuus tarkoittaa sitä, että ikävuosien lukumäärästä huolimatta ihmisen sisältö, henkinen kapasiteetti, mieli, ajatus ja asenne eivät ole kulahtaneet, jämähtäneet eivätkä jääneet jonnekin eiliseen. - Niin kuin sinulla tuntuu tapahtuneen.


      • itsellinenonnellinen
        Ikä on mielentila kirjoitti:

        Mitä tekemistä pukeutumisella on nuorekkuuden kanssa? Nuorekkuus tarkoittaa sitä, että ikävuosien lukumäärästä huolimatta ihmisen sisältö, henkinen kapasiteetti, mieli, ajatus ja asenne eivät ole kulahtaneet, jämähtäneet eivätkä jääneet jonnekin eiliseen. - Niin kuin sinulla tuntuu tapahtuneen.

        Mistä niin päättelet?


      • Ohari
        itsellinenonnellinen kirjoitti:

        Mistä niin päättelet?

        Toota; minä vastaan nm:lle "luonto hoitaa..30", en sinulle, jos se tieto helpottaa. Nm:n kommentti kuulostaa menneeltä ajalta. Vas. laidan lukutaitoa kandee myös hieman opetella.


      • sähköpostiviesti
        Ohari kirjoitti:

        Toota; minä vastaan nm:lle "luonto hoitaa..30", en sinulle, jos se tieto helpottaa. Nm:n kommentti kuulostaa menneeltä ajalta. Vas. laidan lukutaitoa kandee myös hieman opetella.

        Ei näistä ota aina erkkikään selvää vaikka lukee vasenta laitaa. Nuolet osaa hämätä todella hyvin.... Nuolien seuraaminen ei aina johda lukijaa oikeaan.


      • Tarkka flikka
        sähköpostiviesti kirjoitti:

        Ei näistä ota aina erkkikään selvää vaikka lukee vasenta laitaa. Nuolet osaa hämätä todella hyvin.... Nuolien seuraaminen ei aina johda lukijaa oikeaan.

        Niiin, ei otakaan, varsinkaan, jos vastaus menee kauheeen kauas alas. Silloin on vaikea hahmottaa vasemmasta laidasta, kenelle / kenen kommenttiin vastaus on. Se edellinen versio oli jotenkin selkeämpi tässä suhteessa - muistaakseni.


    • 53mies

      Aika pinnallista anteeksi nyt vaan.

      Se vanha ja väsyny nainen on minun silmissäni erittäin kaunis koska hänen sisäinen kauneutensa näkyy pitkälle verrattuna siihen sliipattuun vanhaan naiseen, jonka pinta on pelkkää ulkokuorta vailla mitään sisältöä tai no sanotaan että sisältönä on vain se mieli miltä minä näytän.

      Tärkein ihmisessä on se sisin ja sen kauneus.
      Nykyarvot on ihan syvältä ja varsinkin silloin kun kumarretaan sitä pelkkää ulkokuorta ja ulkoista olemusta kun tärkeintä on sisäinen rakkaus mikä loistaa ympäristöön ja valaisee muidenkin maailmaa.

      Anteeksi tämä kirjoitukseni mutta kun maailma on pullollaan tätä ulkokuorta jolla ei ole mitään merkitystä kuin niiden silmissä jotka sitä ajattalee ja jotka sillä tekevät rahaa.

      Niin ja minä en tietty ole nainen vaan mies ja voin kertoa senkin, että hoidan kyllä itesäni enkä ole mitenkään ryppynen mutta toisaalta en myöskän kumarra tätä kauneusihanteita pullollaan olevaa mailmaa päin.

      Miettikää miksi monet kuvaajat ovat saaneet palkintoja kuvaamalla vanhoja ja ryppyisiä ihmisiä tai miksi italialainen vanha hampaaton ja harmaa tukkainen nainen on kaunis, ehkä tästä virkoaa mieliinne miten harmaantua kauniisti ja arvokkaasti :D

      • Hermanni

        Eli jos alkaa pukeutumaan seksikkäästi, sisäinen kauneus katoaa johonkin yhtäkkiä?! OK, koita pärjätä...


      • ljslfjlajsklfjklasjf
        Hermanni kirjoitti:

        Eli jos alkaa pukeutumaan seksikkäästi, sisäinen kauneus katoaa johonkin yhtäkkiä?! OK, koita pärjätä...

        Ymmärrät tahallisesti väärin, en missään väitä, että sisäinen kauneus katoaa ihmisestä joka pukeutuu hyuvin jne. vaan viestin sisältö kyllä on aivan jotain muuta mitä sinun aivo kapasiteetti ilmeisesti ei riitä käsittelemään :)

        Hyvää päivän jatkoa kuitenkin ja yritä sinä pärjätä, minä pärjään kyllä ilman sinun toivotuksiasi ;D


      • Kurvimimmit +50

        Hei sinä ajatusmaailmaltasi upea 53mies. Kiitos ihanista kommenteistasi! Sinunlaisiasi saisi olla enemmänkin maailmassa, koska meitä kurvikkaita 50 naisia on enemmänkin kaikesta kieroutuneesta missi mittojen palvonnasta huolimatta.


      • Kurvillinen
        Kurvimimmit +50 kirjoitti:

        Hei sinä ajatusmaailmaltasi upea 53mies. Kiitos ihanista kommenteistasi! Sinunlaisiasi saisi olla enemmänkin maailmassa, koska meitä kurvikkaita 50 naisia on enemmänkin kaikesta kieroutuneesta missi mittojen palvonnasta huolimatta.

        Huomioi: tässä kohdassa on hyvä tietää ja huomata kurvin ja liikalihavuuden vissi ero.


    • 53mies

      Aika pinnallista anteeksi nyt vaan.

      Se vanha ja väsyny nainen on minun silmissäni erittäin kaunis koska hänen sisäinen kauneutensa näkyy pitkälle verrattuna siihen sliipattuun vanhaan naiseen, jonka pinta on pelkkää ulkokuorta vailla mitään sisältöä tai no sanotaan että sisältönä on vain se mieli miltä minä näytän.

      Tärkein ihmisessä on se sisin ja sen kauneus.
      Nykyarvot on ihan syvältä ja varsinkin silloin kun kumarretaan sitä pelkkää ulkokuorta ja ulkoista olemusta kun tärkeintä on sisäinen rakkaus mikä loistaa ympäristöön ja valaisee muidenkin maailmaa.

      Anteeksi tämä kirjoitukseni mutta kun maailma on pullollaan tätä ulkokuorta jolla ei ole mitään merkitystä kuin niiden silmissä jotka sitä ajattalee ja jotka sillä tekevät rahaa.

      Niin ja minä en tietty ole nainen vaan mies ja voin kertoa senkin, että hoidan kyllä itesäni enkä ole mitenkään ryppynen mutta toisaalta en myöskän kumarra tätä kauneusihanteita pullollaan olevaa mailmaa päin.

      Miettikää miksi monet kuvaajat ovat saaneet palkintoja kuvaamalla vanhoja ja ryppyisiä ihmisiä tai miksi italialainen vanha hampaaton ja harmaa tukkainen nainen on kaunis, ehkä tästä virkoaa mieliinne miten harmaantua kauniisti ja arvokkaasti :D

      • ei illuusioita

        Itsekin 60-vuotias ja noin hapan ja suvaitsematon vanhoista ihmisistä! Voi olla, että näytät ikäistäsi nuoremmalta, mutta asenteesi on jonkun 30-luvulla syntyneen (silloinhan Suomessa vallitsi totalitarismi). Tuolla asenteella sinä et "nuorru" koskaan. Jos et vielä ole "vanha" (mielestäsi) ja raihnainen, niin osoitapa kiitollisuutta siitä. Olisi hyvä pitää mielessä, että tuolla iällä olet menossa vain alaspäin, ylöspäin et enää pääse. Joten kannattaa muuttua suvaitsevammaksi.


      • jasljflasjldfjlasdjf
        ei illuusioita kirjoitti:

        Itsekin 60-vuotias ja noin hapan ja suvaitsematon vanhoista ihmisistä! Voi olla, että näytät ikäistäsi nuoremmalta, mutta asenteesi on jonkun 30-luvulla syntyneen (silloinhan Suomessa vallitsi totalitarismi). Tuolla asenteella sinä et "nuorru" koskaan. Jos et vielä ole "vanha" (mielestäsi) ja raihnainen, niin osoitapa kiitollisuutta siitä. Olisi hyvä pitää mielessä, että tuolla iällä olet menossa vain alaspäin, ylöspäin et enää pääse. Joten kannattaa muuttua suvaitsevammaksi.

        Taisi napsahtaa sulla nilkkaan.
        Etkä edes osannut ottaa viestiä vastaan ja miettiä mitä se oikein tarkoitti.

        Oletko sinä tosissaan sitä mieltä, että pelkkä ulkokuori on ihmiselle tärkein? EI kait nyt sentään ja sitä minä juuri viestissäni tarkoitin, että tuijotetaan jotain ulkokuorta ja jos näyttää vanhalta ja väsyneeltä niin se on kovin "rumaa" " ei toivottavaa" ym. paskaa.

        Osta hei elämä ja ole itse suvaitsevainen tai no, ehkä pitäisi sinun ostaa uudet aivot tai lakata istumasta niiden päällä.

        Minä en ole todellakaan "totalitaristi" tai asenteeltani "vanhoillinen" vaan en hyväksy näitä kauneusihanteita jossa lytätään mm. vammaiset, vanhukset joilla ryppyjä ym. paskaa mitä tulee tuutin täydeltä markkinamiesten tuutista ja te menette siihen halpaan ja omaksutte näitä kauneusihanteita :D

        Toki tyhmä saa olla mutta ei noin tyhmä kuin sinä ;D


      • Marilyn 1

        Tämän ajan 60-kymppiset ei ole vanhoja ja väsyneitä jos ovat huolehtineet itsestään liikunta ym. ym.......Pukeutua jokainen saa miten haluaa.Itse olen kokoa xs ja on helppo puketua nuorekkasti teitysti käyttäen järkeä miten nuorekkaasti, muuta sehän on oma asia


      • Villasukkaneiti
        jasljflasjldfjlasdjf kirjoitti:

        Taisi napsahtaa sulla nilkkaan.
        Etkä edes osannut ottaa viestiä vastaan ja miettiä mitä se oikein tarkoitti.

        Oletko sinä tosissaan sitä mieltä, että pelkkä ulkokuori on ihmiselle tärkein? EI kait nyt sentään ja sitä minä juuri viestissäni tarkoitin, että tuijotetaan jotain ulkokuorta ja jos näyttää vanhalta ja väsyneeltä niin se on kovin "rumaa" " ei toivottavaa" ym. paskaa.

        Osta hei elämä ja ole itse suvaitsevainen tai no, ehkä pitäisi sinun ostaa uudet aivot tai lakata istumasta niiden päällä.

        Minä en ole todellakaan "totalitaristi" tai asenteeltani "vanhoillinen" vaan en hyväksy näitä kauneusihanteita jossa lytätään mm. vammaiset, vanhukset joilla ryppyjä ym. paskaa mitä tulee tuutin täydeltä markkinamiesten tuutista ja te menette siihen halpaan ja omaksutte näitä kauneusihanteita :D

        Toki tyhmä saa olla mutta ei noin tyhmä kuin sinä ;D

        Juuri näin!

        T. 30 vuotta nuorempi, ja yhtä "suvaitsematon" ihminen :D


    • olis se mukavaa kats

      ainakin tuo aloitus kuvan perusteella,haluaisin tuollaisen misun itselleni.minimekko ja tiukat vaattet olisi kova juttu.entäpä ihon myötäiset pitkät housut,olis varmasti kova juttu.en suosittele ainakaan toppa vaatteita kuin kovalla pakksella tietysti olisi asiallinen juttu.mutta sisätiloissa lämpimässä vartalon mukaiset vaattet olis nami juttu.

    • KALLE KELLO

      Minusta on jollain lailla järjen köyhyyttä, että ihminen ei hyväksy itseään. Ei hyväksy sitä, että vanhenee, rypistyy ja vaivoja tulee. Se on niin fakta asia kun olla voi. Sinun olisi varmaan pitänyt alkaa ajattelemaan asiaa viimeistään siinä vaiheessa kun penskat on täysi-ikäisiä, että niin se nuoruus vaan oli ja meni ja siirtyä siihen ikäihmisen vaiheeseen, tarkoittamatta kuitenkaan sitä, että pitäisi olla kun seinästä revitty vaikka sekin tekee joskus hyvää olla kun mettäläinen. Uskallan melkeinpä väittää, että ne ihmiset jotka eivät hyväksy itseään ja ikääntymistään niin niistä tulee juuri niitä kerrostalokyttäviä marisijoita, joille mikään ei ole hyvä ja vaikka olisi hyvä, niin keksitään sitten mikä ei ole hyvä

    • onpa komiaa

      älkää hyvät tytöt,pilatko itseänne niinkuin naapurin ruotsin silvia.onkuin variksepelätin kasvoiltaan.ennen niin kaunis ja ikäisensä näköinen kaunis ja hemaiseva kasvoiltaan.nyt kiiltävä pumpattu nahan alunen oliko se jotain puutania,joilla koko komistus pilattu piloille.itse en ainakaan menisi eds hakemaan tanssimaan koko hirvitystä.olkaa oman itsenne näköisiä.kunnon tikat vaatteet päälle niin vientiä on että vinkuu.tuo aloitus kuvan komistus lähtisi ainakin penkiltä heti parketille,näin on näreet.

    • tyylilyylit

      Saa olla väsyneen näköinen, saa olla homssuisen näköinen, saa olla ihan mitä itse haluaa ja tahtoo. Kuitenkin jos tässä aloittaja pyytelee vinkkejä, että miten säilyttäisi nuorekkaan ilmeen ikäisekseen arvokkaalla tavalla, niin miksi häntä sitten väitetään mm. pinnalliseksi tai neuvotaan olemaan "oma itsensä"? Eikö se sitten olekaan hyväksyttyä, että omana itsenään haluaa kiinnittää huomiota omaan ulkonäköönsä myös kuuskymppisenä?

      Oli se ikä mikä tahansa, niin juuri jo mainitut liikunta, lepo sekä ruokavalio ovat niitä tärkeimpiä. Muissa asioissa niin omasta mielestäni yksi tärkeä osa on myös ihonhoito sekä hiukset. Jo pelkällä hiusvärillä saa ihmeitä aikaan, puhumattakaan itselleen ja kasvojenpiirteisiin sopivaa hiustenleikkuuta.

      Kiinnittämällä huomiota myös iälleen ja aikakauteen sopivaan "nuorekkaaseen" vaatetukseen sekä ehostukseen meikin osalta, niin siinähän se sitten onkin paketti kasassa. Se kaikkein tärkein asia kuitenkin: Oma hyvä olo ja onnellisuus (asenne) näkyy ulospäin ja huomataan, joten rakasta ja pidä huolta itsestäsi.

      Aivan se ja sama onko sitä ikää 20 tai 80-vuotta. Kuitenkin pakko myöntää, että hyvin moni 50-60-vuotias nainen (miksei vanhempikin) voittaa tyylitajullaan, omanarvontunnollaan ja itsevarmuudellaan meidät nuoremmat naisenalut mennentullen. He kun ovat myös eläneet sillä aikakaudella, kun naisellisuus ja sen korostaminen on ollut täysin "itsestäänselvä" asia olematta kuitenkaan mauton. Mitä ikinä se sitten kellekkin tarkoittaa. Monelle jo ikääntyneelle hoivakodin mummelillekin jopa dementian kourissakin on suuri nautinto ja tärkeä asia, että esim. hiukset rullataan ja kynnet lakataan suihkupäivinä. Puhumattakaan siitä, että se on tarkka asia minkälaista vaatetta puetaan paitapuseroineen ja hameineen.

      • "historian" havinaa

        Olen 50-vuotias enkä ole elänyt "aikaudella, jolloin naisellisuuden korostaminen oli itsestäänselvyys". Taisit sekoittaa 50-vuotiaat 1950-lukuun, jolloin oma äitinikään (vm. 1944) ei ollut aikuinen.


    • minkästeet

      No, sä et iälles mitään voi ja se näkyy naamasta ja käsistä geeniesi mukaan. Joko hyväksyt sen tai ostat tonnilla rasvaa naamaas ja lopputuloksena ei ole kuin kiiltävä vanha rusina jos olet ilman sitä vanha rusina. Näin se vaan on.

      • :))

        JOKAISESTA meistä tulee se vanha rusina. Myös........


    • taivuttelija

      Todelliset helmet erottuu vasta 60 jälkeen.

    • .sinkkurouva

      Jos kuuskymppinen ulkoilee ja liikkuu säännöllisesti, syö terveellisesti ja pitää ruoka-ajoista kiinni, nukkuu tarpeeksi, huolehtii D-vitamiinin, kalsiumin jne saannista ja pysyttelee erossa päihteistä, niin sillä selviää jo pitkälle. Osa tämän ikäisistä on jo haudan partaalla, osa taas on elämänsä kunnossa.

      Säännöllisesti kannattaa käydä lääkärillä (esim. mammografia-kontrollit) ja hoidattaa mahdolliset verenpaine- ja diabetes-asiat kuntoon.

      Ulkonäöstä näkee sen, että nauttiiko ihminen elämästä. Harmaat hiukset tai kurtut ei haittaa, jos silmissä on pilkettä ja hymy irtoaa helposti. Vaatteiden ei tarvitse olla niin muodin mukaiset, kunhan ovat puhtaat ja siistit tilanteen mukaan.

      Joudun työni takia käymään Virossa aika usein ja matkustan usein takaisin Suomeen iltalaivalla. On kamalan näköistä, jos kuusikymppiset juovat ja kiroilevat kuin merimiehet ja käpälöivät nuoria miehiä. Missä on itsensä arvostaminen? Voiko tuollaisesta reissusta jäädä hyvä mieli? Onko tulevaisuudessa rollaattoria työntäviä silikonirintaisia hepsankeikkoja laivat täynnä, joilla on soossit rinnuksilla? Onneksi kaikki eivät ole tällaisia.

      Omalla kohdallani pidän ulkonäköä tärkeämpänä sitä, että olen terve. Kävellen taittuu edelleenkin useampi kilometri reipasta tahtia ja sillä tavalla kilotkin pysyy kurissa. Tytär joskus laittaa hiuksiini raitoja, lakkaa kynnet ja sipaisee ripsiväriä ja huulikiiltoa, mutta muuten en oikein meikkiäkään viitsi enää käyttää.

      • vvvvvv

        "Onko tulevaisuudessa rollaattoria työntäviä silikonirintaisia hepsankeikkoja laivat täynnä, joilla on soossit rinnuksilla?"

        Kiitos mielikuvasta :D


    • 79wyr9yyw9yr9

      "Ei voi olla pahempaa näkyä kun väsyneen näköinen vanha nainen.."

      No huh huh, oletko tosissasi 60v Lady?

      Elämässä on paljon pahempiakin näkyjä kuten oman lapsen kuolema, sairaus tai muu vastaavanlainen ikävä juttu, ne on paljon pahempia kuin ihmisen luonnollinen vanhenemimen, joka halutaan peittää pakkelilla ym.

      Toki asiaa auttaa terveellinen ruoka, liikunta ja positiivinen ajattelu, siinä sulle vinkit multa.

      Onpa pinnallista menoa oikeasti.

    • Tyylillä

      Hei
      Pukeudu tyylikkäästi ja ikääsi sopivasti. Joskus näkee kun vanhempi nainen yrittää pukeutua kuin teinityttö...kyllä karmaseee
      t

    • himojen kohde

      - Marimekot ja muut säkkimallin vaatteet pannaan, ne on ihan oikeasti kamalia kenen tahansa naisen päällä. Se tyyli on absolut passee.
      - mustat housut ja valkoinen röyhelöpaita samoin, onko persoonattomampaa pukeutumista. Korostaa leveää takapuolta ja kapeita hartioita, olemattomia rintoja
      - Lättänäkengät , tavallisesti mustat ovat rikos miessukupuolta kohtaan - pois, pois. pois. Tilalle kotuullinen korko, värivalikoimaa riittää
      - Ja se iänikuinen musta olan yli heitetty käsiveska, yrittäkää nyt jotain muuta. Jooko?

    • Naana

      En ole vanhempi lady mutta eilen viimeksi näin sellaisen jota ihailin ja toivoisin itsekin voivani vanheta yhtä arvokkaasti.
      Tuo nainen oli n.55-65-vuotias, kasvoista näki iän ja käsistä.. vaan hän kantoi itsensä kauniisti. Oli hyvällä maulla vartalon myötäinen pepun hiukan peittävä tikkitakki, beige (niin ei tarvitse alkaa mistää teinityylistä paasaamaan kenenkään..) ja perusfarkut, ei liian tiukat eikä löpsöt. Olipa herranjestas sentään muuten jotkin siistit mustat kävelykengät, kiilakorolla :D Täys kymppi vielä kun oli vain keskikokoinen tumma käsilaukku, jossa ei ihmeitä yksityiskohtia ollut.

      Hieman harmahtavat mutta sävytetyt vaaleat hiukset olivat löysällä nutturalla ja sekin istui hänen tyyliinsä täydellisesti! Kevyt ehostus oli kasvoillaan myös. Sellaisella maulla tehty ettei näitä näe katukuvassa useinkaan, edes isossa kaupungissa.
      Näytti pitäneen huolta kehostaa kulkiessaan kepeästi ja bussissa istui ryhdikkäästi, joka ensin kiinnitti huomioni muuten häneen! :)
      Tuli niin hyvä mieli kun häntä katsoi.. hymyilytti pitkään hänet nähtyäni. Hänessa ei ollut mitään säälittävää todellakaan. Jotenkin hehkui siinä ruuhkabussissa vaikka hiukan väsyneet toki olivat hänenkin kasvonsa.

      Eli itsestään huoltapitäminen kaikinpuolin, kropan muodolle istuvat vaatteet ja se RYHTI! ;) Eihän ne kilot tunnu missään kun pukeutuu itselleen sopivasti?
      Kai nuo tärkeimmät olemuksessa ovat, jos tahtoo arvokkaasti vanheta ja silti näyttää hyvältä. Eikä siinä muuten mielestäni ole mitään pinnallista.. hyvin voiva ihminen näkyy muillekin kauniina. :)

    • Mummelimummeli

      Hiukset, meikki ja kauniit vaatteet siinäpä se. Kauheaa katsottavaa on kun kuuskymppisellä on lyhyeksi leikatut miesten hiukset, miesten lippalakki, harmaa fleese ja kroksit sekä polvi- ja perspussiset housut. Ja samat joka päivä.

    • mummon mekko

      Äitini täytti juuri 65-vuotta.
      Hän on vanhentunut ulkoisesti todella paljon viimeisen viiden vuoden aikana.

      Aiemmin hän piti vaaleansävyisiä vaatteita: beigeä, hentoa vaaleanpunaista, valkoista ja nämä sävyt todellakin tekivät hänestä raikkaan näköisen rypyistä ja väsähtäneestä ilmeestä huolimatta. Myöskin hän piti vaalean hiekan väristä tukkaa, jossa vaaleahkoja raitoja. Hyvä.

      Nyt sitten yhtäkkiä hän on alkanut ostamaan aivan mummomaisia, tummahkoja ja ruskeita ruudullisia essumekkoja. Ne ovat mielestäni ihan kamalan näköisiä ja vanhentavat häntä entisestään. Hiuksia hän laittaa ja kihartaa edelleen, mutta ei enää laitata niitä keveitä raitoja.
      En toki arvostele hänen pukeutumistaan hänelle, sillä hän pitää kovasti näistä mummomekoista. Hän ei itse taida oikein nähdä sitä,kuinka ne vanhentavat häntä. Mutta ei se tietenkään haittaa, hän saa pukeutua miten tykkää :)

      Hän on kovin herkillä muutenkin nykyään vanhenemisensa takia, joten tuosta pukeutumisesta olisi turhaa ja ikävää edes mainitakaan. Yritän tyttärenä tukea häntä tässä sen mitä nyt nuorempana edes osaan.
      Äiti on kulta aina, vanhana ja vanhan näköisenäkin

      • äiti minäkin

        Osta sitten äidillesi lahjakortti kampaamoon hiusten raidoitukseen.


      • mummon mekko
        äiti minäkin kirjoitti:

        Osta sitten äidillesi lahjakortti kampaamoon hiusten raidoitukseen.

        Äidilläni on kyllä rahaa, joten en viitsi vihjailla millään kampaamo-lahjakortilla :)) . Hän ei vaan nyt vissiin halua ottaa raitoja. Tai mikä sitten lienee syynä.
        Pääasia, että hän kuitenkin laittaa hiuksiaan, ettei ole sillä tavalla masentunut, ettei viitsisi itsestään huolehtia.


    • 54v

      Jaahas,
      minä tein sen minkä en ois koskaan uskonut tekeväni;
      otin botoxia ja täyteaineita!
      Nyt silmänluomet roikkuu ja mietin onkohan se seuraava.....
      On ripsipidennys,posliinihampaat , jne ...väriähiuksissa, kestovärjäys kulmissa. Pistokset otan jatkossakin, olen tyytyväinen .

    • Latua Jätkät

      Kuuleppa. Olen itse 44-vuotias nuori ja haluan muistuttaa sinua siitä, että inä olet kaunis ja itsesi tunteva nainen. kuusikymmenvuotias ei ole edes vanha. Minusta tuntuu, että vika on nyt sinun tapauksessasi enemmänkin korvien valissä kuin peilikuvassa. en tarkoittanut loukata, mutta katseltuani omaa äitiäni joka on jo seitsemänkymmenenviiden, ei juuri luonteeltaan poikkea nelikymppisestä. Hiukset harmaantuu ja iho löystyy, mutta mitä siitä.... Kun itsetunto saadaan kohdilleen, ei mikään ole esteenä.

      • näin on

        Jotkut vaan pysyy nuoren näkösenä itse olen 45.v.nainen ikinä en ole naamaani operoinu mitenkään ihan tavallisia ihorasvoja käytän ja luullaan kolmekymppiseks se on geeneissä ja se jos mikä vanhentaa on jatkuva meikkaaminen iho kärsii


      • näinkin voi käydä,
        näin on kirjoitti:

        Jotkut vaan pysyy nuoren näkösenä itse olen 45.v.nainen ikinä en ole naamaani operoinu mitenkään ihan tavallisia ihorasvoja käytän ja luullaan kolmekymppiseks se on geeneissä ja se jos mikä vanhentaa on jatkuva meikkaaminen iho kärsii

        45-vuotiaana ei ole mitenkään ihmeellistä jos näyttää nuorekkaalta....Itse olin 48-vuotiaaksis todella nuoren näköinen, myös edelleen olen hoikka ja tyttömäinen vartaloltani, olen aina jumpannut ja harrastanut monenlaista liikuntaa.En ole koskaan tupakoinut ja alkoa käytän todella harvoin.

        MUtta , rupsahdus tapahtui n. 49-50 -vuotiaana , ja se tapahtui todella nopeasti.nyt olen 53-vuotias, ja mielestäni näytän, ainakin väsyneenä n. kuusikymmppiseltä....::))


    • ei risuparta

      Naisena en olisi huolissani ulkonäöstä, lookista, kuten nykyisin sanotaan ja sehän tarkoittaa muutakin kuin pelkkää ulkonäköä koska nainen voi meikata monta kohtaa kasvoistaan piiloon ja näyttää tosi hyvältä.
      Mutta koska olen liki kuuskymppinen mies, keinot tosi vähissä. Sentään yhden keksin millä saan katseita osakseni, ainakin naisilta: Annoin parran kasvaa ja pidän kasvun siistinä. Mistä sitten sain sitä nuorennusta olemukseeni? No tietysti siitä kun naiset katsovat taas mielenkiinnolla. Muiden mielenkiinto nostaa itsetuntoani ja omaa arvoani.

      Se on siis hyvin pienestä kiinni että tuntee itsensä nuorekkaammaksi. Ulkonäön kohentamisesta. Lookista?

    • man from street

      Ei mitään hätää,kunhan pidät roppasi abouth kunnossa! Itse olen hiukka yli 50:n ukkeli,mutta liikunnallinen.Ja usein ihailen Kypsenpiä Ladyjä,itseäni yli 10v vanhenpia,jotka ovet mielestäni paljon Sexynpiä kuin nuoremmat(alle 50:set)..Voimia Sinulle!!

    • 63v

      Jokainen on joskus väsyneen näköinen, jokaisella on huolia jotka näkyy kasvoilla, mutta seurustele positiivisten ihmisten kanssa, vältä tressiä jos voit. vältä aurinkoa ,pese meikit kasvoiltasi joka ilta ,vaikka kuin väsyttää. Juo paljon vettä, ajattele joka aamu noustessasi hyviä asioita .pukeudu omaan tyyliisi sopivasti . Ikä näkö on paljolti geeneistä riippuvainen,mutta jotain voi aina tehdä. vanhene arvokkaasti. Itse olen 63v olen naimisissa itseäni 15v nuoremman kanssa, meistä ei kuulemma näy ikäero lainkaan,olemme ollut 20v yhdessä. Olen noudattanut näitä ohjeita joita sinullekkin annoin. Mutta Olen myös saanut Geeni perintönä erittäin hyvän ja sileän ihon, jota pidän yllä Aloevera tuotteilla.Olen hiukan ,tai no miten sanoisin pyöreä ,mutta sanonkin aina ,että se kiristää ihoa, jos on laiha ,niin kyllä se maan vetovoima enempi veltostuttaa kasvoja ja samalla vanhentaa ja on väsyneemmän näköinen ,mutta tämä on vain minun mielipiteeni. hyvää syksyä sinulle 60.ppinen.

    • Heips3

      Eiköhän tässä pyydetty oikeita vinkkejä. Nuku, ulkoile, muista aurinkosuojat, juo vettä, älä syö nopeita hiilareita, syö vihreitä vihanneksia ja kalaa, nauti seksistä ja hanki kulttuurielämyksiä ja naura. Venyyttele ja treenaa lihaksia, käy pilateksessa. Ole kaikesta kinnostunut. Käytä pukeutumisneuvojaa. Korjauta kirurgisesti tai täytteillä, jos sinulla on jokin paha masentava ongelma. Meikkaa. Lue hyviä kirjoja, niin sinulla on keskusteltavaa.

      • missmikssex

        Ohoh, onpa siinä neuvoja, oletko joku suorittamisneuvoja? Että ihan pitää seksistäkin nauttia, niinkö. Kerropa vielä, mistä sitä seksiä sitten saa? Lähden tältä istumalta hankkimaan ja potkaisen keinutuolin kumoon!


    • 63-vuotias

      Liikunta, liikunta ja liikunta. Siinä kolme parasta keinoa jos terveys ei ole esteenä ja ravitsemus, paino yms asiat ovat jo kunnossa. Itse juoksen 3-4 krt viikossa 6 km . Tosin olen harrastanut juoksemista enemmän tai vähemmän säännöllisesti n 20 vuotta joten ikäliikuntakaan ei ole muodostunut ongelmaksi. Jos et ole harrastanut liikuntaa niin maltillinen aloitus jonkin mieleisen liikunnan parissa on paikallaan.
      Ulkoisesta olemuksesta huolehdin perinteisillä konsteilla kuten hiusten sävytys, kynsien lakkaus ja kevyt meikki ilta- ym menoihin.
      Pukeutumisessa olen huomannut, että sporttinen vaatetus on iätön muttei ylinuorekas arkikäyttöön. Nykyisin vallalla oleva pintaa nuoleva ja paljastava "lutkamuoti" ei sovi edes nuorille saati meille vanhemmille.

      Jos vielä ihmissuhdeasiat ovat kutakuinkin kunnossa niin siinäpä voimavara joka kantaa niin vanhempaa kuin nuortakin.

      • mies+-50

        No ei ne lenkkivaatteetkaan kyllä naista tee! Hieman arvokkuutta, joskus jopa hieman seksikkyyttä, niin sitäkin sitten riittää. Vai ajattelitko ilman...


      • Onpa ahdasta
        mies+-50 kirjoitti:

        No ei ne lenkkivaatteetkaan kyllä naista tee! Hieman arvokkuutta, joskus jopa hieman seksikkyyttä, niin sitäkin sitten riittää. Vai ajattelitko ilman...

        Jaaa. Mutta lenkille mennään lenkkivaatteissa eli mukavissa vetimissä, joissa on helppo liikkua.

        "63-vuotiaalle" sanoisin, että jos kurvit ovat kohdillaan, niin vaatteen sopii hyvin nuolla pintaa. Paljon epäsopivampaa ja ikävämpää on lutkitteluasenne, varsinkin ikäisellesi ihmiselle, jonka jo soisi ymmärtävän paremmin.


    • NNNainen

      Ei ylipainoa, hyvä ryhti, notkea askel, ei tummaa silmämeikkiä, ei liikaa pakkelia muutenkaan, suupielet ylöspäin, ei liian "nuorekasta" pukeutumista mutta ei mummovaatteitakaan.

    • Äitini

      Ei ole totta!

      Äitini on 60v ja näyttää upealta! Johtunee hyvin eletystä elämästä sekä itsensä kunnioittamisesta. Säännöllisesti matkustelee ja nauttii elämästä :) On kiinnostunut ihmiseistä erilaisista...Ei mieti tulevaa. Elää tätä hetkeä ja kunnioittaa erilaisuutta. Onnellisuus nuorentaa :)

    • ei sovi...

      Mitä väliä, jos ihminen näyttää joskus väsyneeltä (- ja vanhalta!?!).

      Sanonpa sinulle jotakin: Vanheneminen ei sovi heikkohermoisille. Joten alapa muuttaa asennettasi itseen ja ympäristöön, äläkä ole enää tuon ikäisenä niin riippuvainen muiden ihmisten mielipiteistä - päinvastoin, ole esimerkkinä nuoremmille! Jos nautit elämästäsi, niin ei ole mitään väliä, jos yöunet ovat jääneet vähiin. Jos taas yöunet ovat ongelmasi, niin hae tähän ongelmaan apua.

      • Suomalainen mies

        Ole nuorekas ja luonnollinen. Älä meikkaa ja tee sotamaalausta poskillesi huulille ja silmillesi, jotta sinut voidaan tunnistaa heteronaiseksi. Älä laita mitään rilluttimia ja helystimiä korvillesi, huuleesi, silmäkuilmaasi, tai napaasi. Se ei sovi nuorille eikä vanhoille. Leikkaa nätisti kyntesi, sillä kukaan mies ei halua raapivaa naista.
        Tässäpä sinulle neuvoja suomalaiselta perusmieheltä.


    • 60-nainen

      Oon vain tällänen tavallinen työtä tekevä vähän yli kuuskymppinen nainen.
      Pukeutua tyyllillä ja näyttää tyyllikkäältä ei ole koskaan ollut minun vahvoja puolia.
      Katson ihaillen naisia jotka kulkevat kadulla, korkeakantaiset kengät jalassa, kapea hame ja jakku päällä, tukka huolitetusti leikattuna ja laitettuna, käsi tai olkalaukku sävy sävyyn vaatteiden ja kenkien kanssa. Todella kaunista katseltavaa.
      Mutta minulle se tyyli ei istu.
      Minä myssy päässä, farkut ja lenkkitossut jalassa, tuulitakki päällä. t
      Tällaisena ihmiset näkevät minut katukuvassa pyörän selässä. Ja vielä lisää reppu selässä.
      Minä sovellutan tyyli oman elämän tarpeisiin. Joskus ehkä pukeudun sievään mekkoon ja juhliin meen, mutta vain hyvin harvoin.

      Ystäväni on minua paljon vanhempi, ja kun katselen häntä tuossa sohvalla makaamassa kalsareissa, niin kaikki rypyt ja vaatetus ei pelaa mitää roolia, minä rakastan häntä juuri tollaisena.

      Joskus aikoinaa minua loukkasi eräs ihminen, juuri vaatetuksesta.
      Hän tykkäsi että minun pitäisi pukeuta paremmin.
      Illalla kun tolin kotiin aloin kertoa ystävälleni mitä tämä henkilö oli mulle sanonut, itkin aivan suunnattomasti.
      Ystäväni sanoi;minä tykkään sinusta , en vaatteista.
      Nämä sanat ovat aina mielessäni

      • Suomalainen mies

        Unohdin sanoa että ainakaan värjää hiuksiasi.Sitäpaitsi se on terveydelle vahingollista ja tukkasi voi lähteä päästäsi alta aikayksikön.


    • ....

      Hyvä ryhti, kuulas meikki ja hymy (ei tietenkään mitään irvistelyjä)! Moni teini-ikäinen näyttää itseasiassa melko rupsahtaneelta nyrpeä ilme kasvoillaan.

    • pöhkötukot

      Olipas fiksu vanha rumanainen, oike provoukko.

    • Näin näin sen näin.

      Paula Koivuniemi sanoi että nuorekkaaksi kehuminen on oikeastaan loukkaus.

      • raha kaunistaa

        Kehutaan sitten hyvää leikkausjälkeä! Huhujen mukaan Paula Koivuniemi leikkauttaa kasvonsa säännöllisin väliajoin jenkeissä. Nyt hän viettää New Yorkissa pitemmän aikaa, joten isompi remppa lienee tiedossa. Hyvä! Sitten hän palaa uusiutuneena keikkalavoille. Toivottavasti ei kuitenkaan korttipakan jokerina.


    • hymyileväinen

      Hymy tipauttaa vuosia kasvoilta kuin kasvoilta, mieti siis suhdettasi itseesi, läheisiisi, elämään yleensäkin, osaatko olla onnellinen ? :)

    • smummix

      Olen 58 v nainen. Oikeastaan on kiva olla tämän ikäinen ja ennenkaikkea kun saa olla terve. Tässä iässä on mukavaa - ei tarvitse enää niin paljoa yrittää - ei edes yrittää olla hyvän näköinen, kunhan pitää hygieniastaan huolta ja saa nauttia omana itsenään olemisesta. Ei tarvitse ulkonäöllään miellyttää ketään - se on hyvä juttu. Nuorilla taitaa tänä päivänä olla kovemmat paineet sen ulkonäön suhteen.

    • mies sexilästä

      mää ainaskii koen jottei ilman näitä leikkiksii voi mittä, niill oppii nääs siinainaskii ittens tunteen, mutta se vanhan ja nuoren ilo on nauru sanoo, nauru pidentää lihasten liikettä, se on sitä, jottei koulukiusata ei saa myöskään julkisest nureskell, pireskell ....... siis handu tuntumall sinn hameen alle

    • voe hyvän tähen

      Mutta entä jos ON vanha ja väsynyt? Joillakin sairauksia tai muuta stressiä. En usko, että ensimmäisenä tulee mieleen se, miten miellyttää vastaantulevan esteettistä silmää. Kehottaisin tämmöisissä tapauksissa kääntämään katseen nuorempiin, jos kovin pahasti tökkii.

    • Hymynaama

      Hymy kaunistaa jokaista ihmistä, oikeasti minua alkoi suorastaan nauratta kun kaupassa käydessäni joka ihmisellä oli naama väärinpäin.

      Yrmeä ilme rumentaa ja hymy saa kasvot loistamaan.

      • Mrjsnt

        Tyhmä ihminen


    • Jihuuuuuuuuuuuuuuuu!

      Ei pidä ryhtyä vanhaksi. Sinä itse päätät, siis sinä aivan itse, miltä näytät ja miten pukeudut. Kenelläkään muulla ei ole sinun tyyliisi, pukeutumiseesi ja ulkoiseen olemukseen mitään sanomista.

      Se joka määräät, olet sinä itse. sinun ei tarvitse panna mustaa huivia päähän 40-vuotiaana ja sanoa: "Ee sitä ennee tässä iässä."

      Ole oman itsesi herra ja jos seksuaalisuutta riittää niin ei muuta kuin pilkettä silmäkulmaan ja miesten pariin. Sielläkin on 60-vuotiaita miehiä, jotka ei Viagraa tarvitse. Esim. minä itse olen sellainen.

      Ei muuta kuin menoksi ja .........

      • viimeinen kosteana

        niin, voi Taivas olisi aikaa nuorena taitaa, sitä, mitä sitä nyt näkyy miten olisi näin viisaana, eteenpäin siis, miten tirkistellä nuoria, muistaa olleensa nuori, oliko kenellä tosiaikeet ... nuorena vanhana tosiaikeet rajansa pitää muuten on aivan turhaa, minäkin jäin ilman


      • Mistä kyse?
        viimeinen kosteana kirjoitti:

        niin, voi Taivas olisi aikaa nuorena taitaa, sitä, mitä sitä nyt näkyy miten olisi näin viisaana, eteenpäin siis, miten tirkistellä nuoria, muistaa olleensa nuori, oliko kenellä tosiaikeet ... nuorena vanhana tosiaikeet rajansa pitää muuten on aivan turhaa, minäkin jäin ilman

        Mitähän tuo on suomeks?


      • trippi päällä
        Mistä kyse? kirjoitti:

        Mitähän tuo on suomeks?

        Sekavaa juttua oli


    • Kauneus-

      Leikkaus. Sillä nuortuu hyvinkin kaksikymmentä vuotta.

    • kaveri

      Joo, voihan sitä laittaa pinoteksia pintaan niin vanhakin näyttää nuoremmalta...hi. Ei kuulkaa vanha ja ryppyinen nainen ei siitä kaunistu enää vaik laittais pakkelii naamaan ni tosi asiaa ei se muuttais mitenkään mihin ne rypyt häviäis? Ja vartalokin on hulahtanu johonki ei sitä enää saa uuteen kuosiin kattokee peilist ni kaik on eilist joten unelmoida voi aina mut nuoruutta ette saa takas.

    • normaali elämäntavat

      Minulla ei ole ylikiloja, mutta en sanoisi että olisin koskaan mitenkään taistellut niiden loitolla pitämiseski. Elän vain ihan normaalisti. Syön kun on nälkä, liikun kun on aikaa.

      Mutta koska tuossa halutaan vinkkejä, niin vinkiksi: Älä sekoita nälkää ja ruokahalua. Kun syö vain nälkäänsä, niin ei tule ylikiloja. ja juo tarpeeksi vettä.

    • Senverran että ei ole hääppöinen näky vanha ja väsynyt mieskään. Ei pidä aina vaan syyllistää naisia!!!

    • vanhus#

      Kokeile jotain uutta Lainaa kirjastosta kirja Elävä ravinto. Elsa Ervamaa
      Itse kokeilin ja jäin koukkuun. Väsymys katosi!
      Hyvää syksynjatkoa kaikille!

    • vanha on vanha

      Just joo trefipalstat on pullollaan näitä keskiikäisiä ja vanhoja akkoja
      joilta maa on kadonnut jalkojen alta jo ajat sitten ja sitten kailotetaan että näytää ja tuntee itsensä 10v nuoremmaksi. Saahan se vaha akka kuvitella fantasioissaan
      mitä tahansa ,mutta ei siitä muuta hyötyä ole kuin se että normaalit ihmiset
      hymyilevät ja katsovat säälien.

      • Ja tyhmä on tyhmä

        Mikä saa sinut luulemaan ja kuvittelemaan, että olet "normaali"?


      • On se tyhmä
        Ja tyhmä on tyhmä kirjoitti:

        Mikä saa sinut luulemaan ja kuvittelemaan, että olet "normaali"?

        ...sillä et todellakaan ole normaali tuollaisine teksteinesi. Aivan pienen hetkenpäästä olet itse vanha akka. Et vain vielä ymmärrä sitä. Se on vain pieni hetki.


      • kaikkeahyvääsinulle

        vanha on vanha,
        niinhän sinä luulet, kun et ole koskaan päässyt edes tutustumaan....
        katkeruus ja muutkin negatiiviset tunteet vanhentavat sinua, pian olet omalla tasollasi....


    • -rakastan naisia-

      Naiset huijaavat usein ikäänsä, mutta typerästi.
      Jotkut 50 v naiset sanovat olevansa vasta 40v jos vartalo on kohdallaan.
      Mitäpä ajattelevat kuuntelijat? Eivät usko ja nauravat mielessään.
      Jos viiskymppinen nainen haluaa tuottaa kateutta niin hänen kannattaa sanoa olevansa jo kohta 60v. Silloin kanssasisaret tulvahtavat kateudesta ruskeaksi kun ajattelevat että ompas tuossa kuuskymppinen mutta näyttää ihan viiskymppiseltä. Ja kateus käryää.
      Näin se vaan on, rakkaat naiset.
      Ennen sanottiin että nainen on kuin auto. Maalaa ja pakkeloi vaikka kuinka mutta muodot paljastavat vuosimallin.
      Nykyisin mallit ovat samalaisia mutta erot löytyvät pikkuasioista.

      • --- :-) ---

        Mikä ero on naisella ja kanalla?
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        Kanat osaavat vähän lentää.


    • Mini & maskara

      Liikunnan, mieluusti ulkona, mutta myös esim. salilla, ja riittävästi nukkumisen lisäksi yksi tärkeimmistä jutuista terveenä ja kukkeana pysymiseen on sillä, mitä syöt. Ruuan tulee olla hyvää, terveellistä, ravintorikasta, oikeaa ruokaa, joka ei lihota ketään.

      Pullat, kakut, leivonnaiset, mellit, yms. turha krääsä on sitä, mikä lihottaa eikä tee hyvää sen enempää iholle kuin sisuskaluillekaan.

      Tyyliasiat ovat makuasioita ja paras itselle on se, mikä on omasta mielestä hyvää, kaunista ja sopivaa. Ja oikea tyylihän kasvaa siitä, miten itsensä ja vaatetuksensa kantaa eikä lainkaan siitä, mitä mieltä joku ulkopuolinen siitä on.

    • -ilmainen neuvo-

      Ikänsä valehtelu auttaa.
      Jos olet kuuskymppinen hakeudu seitenkymppisten seuraan ja sano olevasi heidän ikäisesi. Kyllä silloin kateus kukoistaa kanssasisarissa ja tunnet olevasi todella nuorekas.
      Mikään muu ei auta.

      • Tätä mieltä

        Yleisesti naiseudesta ikään katsomatta. Esim.kädet sanoo paljon ,jos on kynnenaluset likaiset,vanha lohkeillut kynsilakka ,jos lakkaa käyttää,niin silloin jo voi arvata että muukin puoli itsensä huolehtimisesta ei ole kunnossa.Harvoin nukkemaisen kaunis nainen on lempeä ja ns. ihana,yleensä itseään täynnä .


      • ei ikä asia
        Tätä mieltä kirjoitti:

        Yleisesti naiseudesta ikään katsomatta. Esim.kädet sanoo paljon ,jos on kynnenaluset likaiset,vanha lohkeillut kynsilakka ,jos lakkaa käyttää,niin silloin jo voi arvata että muukin puoli itsensä huolehtimisesta ei ole kunnossa.Harvoin nukkemaisen kaunis nainen on lempeä ja ns. ihana,yleensä itseään täynnä .

        Nii, jos näyttäis olevan ihmispaskoo kynnen alla niin on ruapina persittään. Sitäpä tok voip tehhä sekä nuoret teeä vanahattii.


    • Villasukkaneiti

      Haluaisin tuoda nuoremman ihmisen näkökulmaa tähän keskusteluun. Vihaan nyky-yhteiskunnan pinnallisuutta ja sitä, että jokaisen pitää jollain tavalla "kamppailla" ollakseen hyväksytty muiden keskuudessa. Sinun on käytävä kalliilla ulkomaanmatkoilla, oltava aktiivinen sosiaalisessa mediassa, oltava työajankin ulkopuolella saavutettavissa (edes kännykällä), ja vähintäänkin yritettävä olla niin nuorekas/muodikas/laiha/muuten ulkoisesti edustava ja hyväksytty kuin mahdollista. Kaikki tähtää nuoruuteen: vanhat haluavat nuortua, ja lapset olla jo nuoria.

      Mutta itse kaipaan oikeasti vain niitä rooleja, joita eri ikäisiten ihmisten kuuluisikin elämässään toteuttaa: lapset etsiä ja ihmetellä, nuoret kokeilla ja erehtyä, nuoret aikuiset opiskella ja ihastua, aikuiset tehdä työnsä tunnollisesti ja rakastaa, vanhat ihmiset opastaa ja ohjata nuorempia sukupolvia elämänviisaudellaan. Minua ei yhtään haittaisi, jos pikkusisareni pukisi "lapsellisia" vaatteita, koska hän jestas sentään on lapsi. Ei haittaisi sekään, vaikka vanhempani eivät roikkuisikaan viimeisimmässä muodissa kuin elinehdossa, eikä vaikka rakkaalla mummollani olisikin vähän vatsaa, kunhan vanhempieni suhde ja tyytyväisyys elämään vain olisivat kunnossa ja mummoni ohjaisi ja opastaisi meitä nuoria, sekä tukisi meitä hellästi heikollakin hetkellä.

      En todellakaan halua viestilläni sanoa, ettei teillä vanhemmilla ihmisillä olisi oikeus etsiä omaa tyyliänne ja nauttia elämästänne samoin kuin nuorempanakin. Haluaisin vain, ettei näitä ulkoisia asioita otettaisi jotenkin niin vakavasti minkään ikäryhmän kohdalla, omani mukaanlukien :)

      • ......

        Kauheaa itsetehostusta, vain siksi että toiset ovat kateita.
        Kaksi naista eivät vain sovi, omasta lapsuudesta muistan käänsin maton oikeinpäin ja meidän äiti käänsi sen taas takaisin niinpäin kuin se hänen mielestään kuului.

        Rooleja ei tarvitse hakea on sekin kangistumista.


      • Villasukkaneiti
        ...... kirjoitti:

        Kauheaa itsetehostusta, vain siksi että toiset ovat kateita.
        Kaksi naista eivät vain sovi, omasta lapsuudesta muistan käänsin maton oikeinpäin ja meidän äiti käänsi sen taas takaisin niinpäin kuin se hänen mielestään kuului.

        Rooleja ei tarvitse hakea on sekin kangistumista.

        No en nyt tarkoittanut ihan tuollaisia "rooleja" :) En tiedä mitä sukupolvea olet, mutta voin sanoa, että näin nuorempaan sukupolveen kuuluvana ei aina tunnu kovin turvatulta, kun kaikki oman ikäluokan tovereiden vanhemmat eivät näytä pystyvän huolehtimaan itsestään (muuta kuin elämän ulkokuoresta), saati sitten lapsistaan. Että toivoisin jokaisen lapsia hankkivan olevan sen verran aikuinen, että pystyy neuvoa lastaan kiertämään isoimmat kuopat elämässä. Liian nuori lapsi ei vielä biologisestikaan ole kypsä itse päättämään omista asioistaan, vaan tarvitsee aikuisen, joka kokeneempana osaa lapsen ohjata. Neurooseista kärsivät ihmiset ovat asia erikseen, mutta normaali aikuinen ymmärtää, kuinka antaa lapsen kasvaa omiin mittoihinsa sopivassa tahdissa.

        Jokainen saa kuitenkin mm. sisustaa kotinsa miten tahtoo, ja sanomattakin selvää, että kun lapsi on täysi-ikäinen, on hänellä oikeus ja velvollisuus huolehtia itse elämästään (> hän on astunut aikuisen rooliin) :)


      • ......
        Villasukkaneiti kirjoitti:

        No en nyt tarkoittanut ihan tuollaisia "rooleja" :) En tiedä mitä sukupolvea olet, mutta voin sanoa, että näin nuorempaan sukupolveen kuuluvana ei aina tunnu kovin turvatulta, kun kaikki oman ikäluokan tovereiden vanhemmat eivät näytä pystyvän huolehtimaan itsestään (muuta kuin elämän ulkokuoresta), saati sitten lapsistaan. Että toivoisin jokaisen lapsia hankkivan olevan sen verran aikuinen, että pystyy neuvoa lastaan kiertämään isoimmat kuopat elämässä. Liian nuori lapsi ei vielä biologisestikaan ole kypsä itse päättämään omista asioistaan, vaan tarvitsee aikuisen, joka kokeneempana osaa lapsen ohjata. Neurooseista kärsivät ihmiset ovat asia erikseen, mutta normaali aikuinen ymmärtää, kuinka antaa lapsen kasvaa omiin mittoihinsa sopivassa tahdissa.

        Jokainen saa kuitenkin mm. sisustaa kotinsa miten tahtoo, ja sanomattakin selvää, että kun lapsi on täysi-ikäinen, on hänellä oikeus ja velvollisuus huolehtia itse elämästään (> hän on astunut aikuisen rooliin) :)

        Samaa olen itsekin pohtinut, kun on eri ikäisiä ystäviä, luulisi vanhempien olevan jotenkin henkisellä tavalla kypsiä ja harkitsevia.
        Ikäkriisit ovat vaikeita, silloin on samat fiilikset kuin murrosiässä.
        Eniten se otti päähän kun ei voinut keskustella ilman tätä korostamista, ettei voi sanoa, nuoremmat olivat oikeassa, väliäkö sillä.
        Ennemmin näin, sama totuus eri tavoin nähtynä.
        Mustasukkaisuus on ihan normaalia, ei silloin kun se jää päälle.
        Ymmärsin näin, keski-iässä alkaa hillitön juhlinta, se oli takaisin ottamista vaikeasta työntäyteisestä nuoruudesta.
        Normaalia on kuitenkin irtautua, ja vanhempien pitäisi hyväksyä, kaikki menee eteenpäin.


      • Villasukkaneiti
        ...... kirjoitti:

        Samaa olen itsekin pohtinut, kun on eri ikäisiä ystäviä, luulisi vanhempien olevan jotenkin henkisellä tavalla kypsiä ja harkitsevia.
        Ikäkriisit ovat vaikeita, silloin on samat fiilikset kuin murrosiässä.
        Eniten se otti päähän kun ei voinut keskustella ilman tätä korostamista, ettei voi sanoa, nuoremmat olivat oikeassa, väliäkö sillä.
        Ennemmin näin, sama totuus eri tavoin nähtynä.
        Mustasukkaisuus on ihan normaalia, ei silloin kun se jää päälle.
        Ymmärsin näin, keski-iässä alkaa hillitön juhlinta, se oli takaisin ottamista vaikeasta työntäyteisestä nuoruudesta.
        Normaalia on kuitenkin irtautua, ja vanhempien pitäisi hyväksyä, kaikki menee eteenpäin.

        Tuo on totta. Ei elämä mene lineaarisesti kohti parempaa, tietyissä elämänvaiheissa tulee niitä pohjakosketuksia jokaiselle :)


    • kale

      Hyvä osaava rakastaja
      saa naisen hehkumaan
      iästä riippumatta
      Kokenut osaava sinut
      ja tarpeesi humioon ottava
      ikäisesi herrasmies

    • Mike2012

      Juo paljon vettä ja urheile joka päivä kymmenen minuuttia. Aineenvaihdunta vilkastuu (kaloreita kuluu) ja vesi täyttää (iho)solut. Kalanmaksaöljystä hyviä rasvahappoja ja D3-vitamiinista terveyttä. Valkoinen vilja ja ylenmääräiset hiilarit pois (ei tarkoita mitään himokarppausta vaan kohtuutta tässäkin). Riittävästi proteiinia.

    • Innostunut ilme

      Innostunut ilme tekee ihmisen kauniiksi ja nuorentaa. Silloin ihmiset muistavat sinusta aina ensimmäisenä ilmeesi ja muut seikat jäävät taka-alalle.Myös hymy ja onnellisuus muovaavat ulkonäköä ja nuorentavat.

      Vastakohtana on itseensä ja elämäänsä tyytymätön hapanilmeinen ihminen, joka jää toiseksi ensinkuvaillun rinnalla, vaikka hänellä olisi sileämpi iho ja kauniimmat kasvot. Näin on.

      Kannattaa juoda paljon vettä. Se kosteuttaa ihoa ja parantaa elimistön toimintoja. Myös ryhti on tärkeä ja se että liikkuu riittävästi ja syö myös proteiineja sopivasti, ettei lihakset kuihdu, vaan säilyvät kiinteinä. Antioksidantteja on hyvä ottaa riittävästi E-epaa, Ubikinonia, Berberiiniä, Kalkkia ja D-vitamiiniä, tietysti myös C, B- ja E-vitamiineja. Kasvisvoittoinen ruoka sopii paremmin vanhemmalle naiselle.

      • Kirjoista vinkkejä

        Kirjastosta löytyy useita kirjoja, joissa on tyylivinkkejä naisille. Niissä opetetaan meikintekoa ja pukeutumista. Sieltä löytyy eri vartalotyypeille soveltuvia asukokonaisuuksia ja väripaletit, joita suositellaan. Mitäpä, jos menisit värianalyysiin ensin aluksi. Niitähän on saatavilla aika paljon. Ihminen tulee vuosien myötä sokeaksi omalle ulkonäölleen, urautuu helposti, tyyli pysyy vuodesta toiseen samana, vaikka ikää tulee ja ulkonäkö muuttuu paljonkin. On myös joskus hyvä vaihtaa kampaajaa. Jos on tähän saakka käynyt jollain vanhemmalla naisella niin voi tehdä poikkeuksen ja mennä jollekin nuorelle kampaajalle, jolloin lopputulos voi olla ihan jotain uutta ja ihanaa!
        Myös meikit ja meikinteko kannattaa päivittää. On tullut paljon uusia tuotteita ja kikkoja, joilla voi kaunistaa itseään. Käänny kosmetologin tai muun ammatti-ihmisen puoleen.


    • sillaii10

      Tässä vanhuuden kynnyksellä se elämän saldo alkaa näkyä .

    • 53v

      Ei ikääntymistä vastaan kannata taistella. Ei siihen auta mitkään kurttu leikkaukset,botoksit ja kaiken maailman liisterit ja laastarit.Loppu tulos on vaan vielä karmeampi,rupsahda vaan rauhassa.Ja onhan ne vanhemmatkin naiset kauniita jos viitsivä pitää itsestään huolta luonnollisin keinoin.

    • Mummu on kunnia olla

      Minkä ihmeen takia on nykyaikan kova tarve "näyttää "nuoremmalta" jos on 60 mittarissa niin on. On ihan luonnollista että elämän jäljet näkyy, kauheeta olisi jos ei näkyisi. Minä täytän 60 vuotta vielä tänä vuonna ja en pyri näyttämään sen kummemmalta kun olen. Ei mun henkinen minuuteni mihinkään lähde vaikka olisin sata. Toki olen ihmisenä ihan eri kun 20 vuotiaana ja niin se kuukuukin olla. Puuma musta ei saisi tekemälläkään en ikinä voisi seurustella nuorien miesten kanssa, tuntisin itseni niiden äidiksi. Ihankun pitäisi hävetä että ikääntyy ja kilpailla nuorten naisten kanssa ei kiitos. Minä olin nuori 60-70 luvulla.....Mutta jokainen taplaa tyylillään en tuomitse niitä jotka elävät erilailla, ihmetyttää vain.....

    • nuorijakaunis

      60 vuotiaat naiset ovat vanhoja, kaikkeen. Parempi kun heidät sijoitettaisiin pois ihmisten ilmoilta. Ehkä jokin laitosratkaisu olisi paras. En jaksa katsella niitä ruttanoita ja haisevatkin vielä pahalle, yäk!

      • ikä ihmiset kunniaan

        Jos tuo on vitsi niin se on huono sellainen. Jos ei,niin olet aika ääliö. Ota huomioon,että sinäkin olet joskus 60 .Ota talteen tuo viestisi,niin voit lukaista sitä sitten vanhana mummona laitokseen lukittuna ja muistella mennyttä nuoruuttasi joka ei enää palaa.(PS,oletan että olet nainen).


      • luuserinuoret

        Jos joutuisi laitokseen kuusikymppisenä niin eläkeikää olisi pakko laskea. Ehkä nuorijakaunis jaksaisi tehdä minunkin hommat sitten. Nyt nuoretjakauniit lorvii ja kuusikymppiset tekee työt heidänkin edestään. Me heidät elätetään.


    • elämä opettaa vielä

      Naurettavaa, tyylivinkkejä naisille?, kerrankin uskaltaa olla oma itsensä kun 60v.

      Mielummin erakkona yksin, kuin olla jotain muuta, mitä ei ole. Eipähän haise nuorten nenään, kun pitää etäisyyttä.

      Miehetkin vanhenee, pitäs muistaa, ja miksi ei saa vanheta rauhassa, sama tilanne kaikilla jos elää pitkään.

    • vanha poika yksin

      noo minäkii naimisinhanainaskii Kliffaa Hei kiltsi ... onneksi ei ole arvailla, kenellä kustannukset, ........ sääkii, vanha lahnalautanen moni ,,, tappi tarpeen mukaan, voi, voi... ja ......... HAH HAH HAH,

    • Ajax1

      Se mikä vanhentaa tai nuorentaa on paljolti tyylikysymys. Nykyään pukeutumisessa on vallalla tietty ajattomuus. Ei tarvi juuttua ikään vakavissaan. Mutta ryhti, positiivinen asenne sekä sisäinen säteily saavat näyttämään hyvännäköiseltä :Olet vanha tai nuori. Meikkaaminen korostaa, jos osaat sen. Vahva meikki näyttää harvalla hyvältä vaihtoehdolta. Genetiikkamme määrää miten ja missä iässä
      alamme "rapistua". Mitkä on sinun persoonasi vahvuudet tuo ne esiin, sisäiset ja ulkoiset. Hoida terveyttä, liiku , naura. Huumori huomataan riippumatta iästäsi.

    • yh-isä123

      Ei ole rumia naisia. On vain liian vähän viinaa.

    • lhraija

      Hoidan työkseni vanhoja ihmisiä ja kunnioitan heitä, ulkonäöstä huolimatta. Olisin itsekkin mieluummin vanha ja ruma...olisin varmasti viisaskin, ennemmin kuin nuori ja IDIOOTTI. Toivottavasti ikä tuo sinullekkin avarakatseisuutta ja viisautta elämää ja ihmistä kohtaan. Tiedän monta vanhaa ja kaunista ihmistä, en haluaisi olla kaltaisesi kanssa missään tekemisissä. Tunnen myös monta nuorta kaunista naista jotka kunnioittavat, myös vanhaa yli 60 ihmistä, hehän omaavatkin normaalin älyn ja ovat tasapainoisia ihmisiä. Takaan että tulevaisuutesi ei tule olemaan helppo. Asennevammainen.

      • Hah !

        Kommentoitko ihan oikeasti aloittajalle? Onko puurot ja vellit menneet sekaisin?


    • -ilmainen neuvo-

      Ikänsä valehtelu auttaa.
      Jos olet kuuskymppinen hakeudu seitenkymppisten seuraan ja sano olevasi heidän ikäisesi. Kyllä silloin kateus kukoistaa kanssasisarissa ja tunnet olevasi todella nuorekas.
      Mikään muu ei auta.

    • vanha-aatami

      En ole vanhempi lady, mutta pakko ottaa kantaa... ei tämän typerämpää keskustelua voisi ollakaan. Kaikki vanhenevat ja miksi ihmeessä sitä ei saisi näyttää? Minkä takia vanha muka on automaattisesti rumempi kuin nuori? Kaikki olkoon omansa näköisiä. Anteeksi muuten että osallistuin keskusteluun... ei minulla mitään neuvojakaan ole. En ole tyylin asiantuntija, mutta kun tämä oli etusivulle nostettu. :)

    • irkkumirkku

      näin se on,...kauneudella ei ole yläikärajaa.... !

    • Clarie

      Olen 50 v ylittänyt nainen ja olen erittäin kiinnostunut vaatteista, olen aina ollut. Itse olen aikakin pitänyt huolen siitä, että olen pysynyt hoikkana, koska silloin yleensä vaatteet näyttävät hyvältä. Minulle on muutenkin siunaantunut kauniin ja sopusuhtaisen vartalon. Elämä ei ole potkinut pahemmin päähän, olen elänyt rauhallista hyvää elämää suurin osa ajasta, nukkunut hyvin ja ulkoillut paljon, en ole koskaan polttanut ja käytän alkoholia hyvin kohtuullisesti (kausittain en käytä laisinkaan). Rahaongelmia ei ole koskaan ollut, uskoakseni kaikki huolet vaikuttavat ulkonäköön.
      Olen luonteeltani positiivinen, olen melkein aina hyvällä päällä. Uskoakseni kaikki seikat vaikuttavat siihen, että näytän edelleen
      hyvältä. Ei minun tarvitse näyttää nuorelta kunhan näytän hyvältä, ihan itseäni varten. Ihminen joka on sinut itsensä kanssa ja
      pitää omasta ulkonäöstä, myös useasti näyttää muiden ihmisten silmissä hyvältä.
      Aloittaja pohtii 60 v naisten tyyliä. En ole vielä ihan 60 v, mutta uskoakseni tyylini tulee olemaan sama muutama vuoden päästä kun nyt. Käytän paljon polvipituisia kotelomekkoja yhdistettynä lyhyeen bleiseriin, jakkuun tai boleroon. Pidän myös usein
      kapeita housuja yhdistettynä korkeisiin nilkkureihin, pitkään toppiin (joko väljä liehuva tai vartalomyötäinen), siihen päälle vielä
      joku kiva takki tai bleiseri, pidän yleensä aika lyhyitä muotoon ommeltuja bleisereitä ja takkeja, bikerrmalliset takit miellyttävät silmääni. Pitkiä vartalonmyötäisiä tunikoita käytän myös paljon, niitä saa kivasti yhdistettyä erivärisiin paitoihin ja huiveihin.
      Niin sanotusti perusvaatteet eivät ole milloinkaan kiinnostanut minua, esim, siniset farkut, t-paita ja perusneuletakki, en viihtyisi niissä, pidän huomattavasti näyttävimmistä ja naisellisimmista vaatteista. Käytän paljon nahkaa, pellavaa, raakasilkkiä, villaa ja puuvillaa.
      Tässä iässä minusta kannattaa panostaa laatuun, tärkein on takki, jalkineet ja laukku, niihin kun panostaa kokonaisuus näyttää hyvältä.

    • ::::::

      Olet varmaan upean näköinen, soisin olevani sinä.

    • Nainennnnnnnnnnn

      Olen 65-vuotias nainen. Olen ottanut muutaman kerran lahinna suun ymparistoon hyalurox-pistoksia, kulmakarvat kestopigmentoitu muutamaan kertaan ja meikkaan paivittain. Pukeudun niinkuin haluan. Talla hetkella asun viileassa maassa, joten farkut ja korkosaappaat ja villapaidat ovat kaytossa. Kesaisin kuljen minihameessa (kylla, saareni ovat sileat kuin nuorella naisella) ja t-paidoissa. Kaytan mieluiten kiilakorkoja. Kynteni ovat aina lakatut ja tukka kohdallaan. Kayn kerran viikossa pesettamassa ja foonauttamassa hartiapituiset hiukseni. Jalkahoidossa kayn noin 4-5 viikon valein.
      Mutta 65 taytettyani olen alkanut tuntea itseni vanhaksi! Mista sitten johtuukin.

      • ...

        Toivottavasti peset hiuksesi useammin kuin kerran viikossa.


      • Nainennnnnnnnnnnnnn
        ... kirjoitti:

        Toivottavasti peset hiuksesi useammin kuin kerran viikossa.

        Kerran viikossa riittaa minulle, koska hiukseni ovat paksut ja kuivat, eivat rasvoitu, eika paanahka hikoile.


    • Nainen 53 v

      Osta muodikkaita vaatteita, mutta älä teiniosastolta.

      Jos ulkoilet säännöllisesti joka päivä, muutenkin kuin puudelia ulkoiluttamalla, ei painon pitäisi olla mikään ongelma. Itse lenkkeilen hiki pinnassa 7km päivässä ja käyn 2 kertaa viikossa kuntosalilla ja pikemminkin painon säilyttäminen normaalilukemissa on se ongelma. Iän myötä kun syöminen ei enää ole elämässä tärkeintä - ainakaan minulla.

    • Nainennnnnnnnnnnnnnn

      Kirjoitit hyvista younista. Olen aina ollut pitkaannukkuja ja nukun nykyaankin 9-11 tuntia yossa. Onneksi en ole enaa tyoelamassa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe