saako nainen kiukutella??

hold on

Olen mielestäni melko normaali nainen, useisiin kavereihini nähden hyvinkin paljon rauhallisempi. Olen kuitenkin NAINEN, ja kiukuttelen usein turhista asioista. Sillon mun kanssa menee hyvin kun on suunnilleen huomioimatta koko kiukuttelua. Mieheni ei kuitenkaan tätä ymmärrä eikä ole vuoden asumisen aikanakaan sisäistänyt tätä alkuunkaan. Kun sanon jostain (todella aivan turhasta asiasta) niin hän nousee sellaisella "vastakiukulla" mua vastaan.. hokee miten voin sanoa tuollasta ja vain provosoi ja provosoi kiukkuani... sitten hän sanookin usein että minä ajan hänet hermoromahdukseen. Kun hänellä on (harvoin) huono päivä, ymmärrän sen. Yritän olla provosoimatta, vastaamatta kiukkuun... mun mielestä huonoja päiviä tulee. Se on normaalia. Mies ei ole ennen asunut naisen kanssa, ja mä usein sanon hänelle että jos haluat naisen joka ei kiukkua, etsi.
Pikkuhiljaa alan miettimään että onko tää suhde vain huonoksi molemmille, etenkin miehelleni, jos hän ei toden totta ymmärrä ja kestä sitä että välillä kiukuttaa ja sille nyt vaan ei voi mitään. Hänelle tuntuu hyvät hetket uppoavan huonojen alle. Hän ei kestä. Ym ym. Mulle kun nämä riidat on normaalia arkea, ne menee ohi ja taas on mukavaa. Herranjumala sitä kiukuttelua ei voi ottaa noin vakavasti!
Vai voiko?

122

5366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10 + 2

Ei.

• 9 1 5 3 3

Miehesi kuulostaa hyvin paljon exältäni. Ja ex on ex nimenomaan siitä syystä, että hän koki huonot hetkeni lähinnä henk.kohtaisena loukkauksena. Syyllisti minua ja "koulutti" mykkäkoululla - johon en ollut aiemmassa elämässäni tottunut - mieleiseensä suuntaan. Muisti kertoa opettavaisella äänellä, että aikuiset ihmiset eivät kiukuttele. Mutta auta armias, kun hänellä oli huono päivä... Pyyhkeitä tuli, vaikka olisi miten toiminut herran mielen mukaan!

Nykyinen mieheni on toista maata. Hän tietää, että minulla on huonot hetkeni eikä ota niistä nokkiinsa. Pauhaan aikani ja mies enimmäkseen kuuntelee hiljaa, koska tietää, etten edes odota mitään kovin rakentavaa kommenttia. Kun puuska alkaa laantua, hän saattaa kysyä, että olikos tässä nyt kaikki? Ja sitten jatketaan oloa ja eloa kuin ei mitään olisi ollutkaan. Mies on itse hyvin tasainen luonne - ei tylsän tasainen, mutta hyvin harvoin huonolla tuulella, silloin tiedän varmuuden vuoksi pysyä pois tieltä :-)

• miees kaks-kasi

"Olen kuitenkin NAINEN, ja kiukuttelen usein turhista asioista. Sillon mun kanssa menee hyvin kun on suunnilleen huomioimatta koko kiukuttelua. "

Saanko kysyä miksi naisella on oikeus kiukutella??Mistä olet oppinut että naisilla on joku erityinen oikeus kiukutella ja olla vaikeita?? Miksi miehen tulisi nyökytellä ja hyväksyä sinun alituinen kiukuttelu??

Sinun kaltaiset "haastelliset" naiset kun on nykyään oikea trendi-ilmiö.Jostain syystä nuorilla naisilla on tullut tarve hallita parisuhdetta, olla keskipisteitä jonka ympärillä mies juoksee,kumartaa ja palvoo.Likipitäen kaikesta ollaan edes hieman erimieltä jotta päästään haastamaan kränäilyn ja sanailun muodossa.
        Sitten ollaan haasttellisia, tulisia,pippurisia yms.
        Itse en edellä olevaa rehellisesti sanoen ymmärrä.Se että jos ei osaa elää toisen ihmisen kanssa sovussa, on syytä miettiä onko itsessään oikeasti jotain vikaa ja pitäisikö pysytellä sinkkuna.
        Parisuhteen peruslähtö kohta kun pitäisi olla kuitenkin molemilla toisen osapuolen mielipiteen kunnioittaminen ja sopiminen.Tajuta se että kaikesta olla samaa mieltä joten pitää osaa tulla puoleen väliin vastaan.Turha vittuilu,nalkuttaminen ja paskan jauhaminen on vain yksikertaisesti TURHAA joten sellaisen voi jättää samantien pois.

Itseni kohdalla, etsin parisuhdetta, jossa nainen ymmärtää hyvän parisuhteen periaateet ja sinun kaltaiset BITCH-neidit tippuvat samantien pois!

• Oikeus on!
        miees kaks-kasi kirjoitti:

"Olen kuitenkin NAINEN, ja kiukuttelen usein turhista asioista. Sillon mun kanssa menee hyvin kun on suunnilleen huomioimatta koko kiukuttelua. "

Saanko kysyä miksi naisella on oikeus kiukutella??Mistä olet oppinut että naisilla on joku erityinen oikeus kiukutella ja olla vaikeita?? Miksi miehen tulisi nyökytellä ja hyväksyä sinun alituinen kiukuttelu??

Sinun kaltaiset "haastelliset" naiset kun on nykyään oikea trendi-ilmiö.Jostain syystä nuorilla naisilla on tullut tarve hallita parisuhdetta, olla keskipisteitä jonka ympärillä mies juoksee,kumartaa ja palvoo.Likipitäen kaikesta ollaan edes hieman erimieltä jotta päästään haastamaan kränäilyn ja sanailun muodossa.
        Itse en edellä olevaa rehellisesti sanoen ymmärrä.Se että jos ei osaa elää toisen ihmisen kanssa sovussa, on syytä miettiä onko itsessään oikeasti jotain vikaa ja pitäisikö pysytellä sinkkuna.
        Parisuhteen peruslähtö kohta kun pitäisi olla kuitenkin molemilla toisen osapuolen mielipiteen kunnioittaminen ja sopiminen.Tajuta se että kaikesta olla samaa mieltä joten pitää osaa tulla puoleen väliin vastaan.Turha vittuilu,nalkuttaminen ja paskan jauhaminen on vain yksikertaisesti TURHAA joten sellaisen voi jättää samantien pois.

Itseni kohdalla, etsin parisuhdetta, jossa nainen ymmärtää hyvän parisuhteen periaateet ja sinun kaltaiset BITCH-neidit tippuvat samantien pois!

Kysymys: "Saanko kysyä miksi naisella on oikeus kiukutella??Mistä olet oppinut että naisilla on joku erityinen oikeus kiukutella ja olla vaikeita?? Miksi miehen tulisi nyökytellä ja hyväksyä sinun alituinen kiukuttelu??"

Vastaus: Naisella on oikeus kiukutella, ja olla vaikea, että jaksaa sitten olla taas viehättävä ja mukava. Sisäinen tasapaino säilyy.
        Geneven rauhansopimus, artikla se ja se. Tämä on ihan tieteellisesti todistettua.

• miees kaks-kasi
        Oikeus on! kirjoitti:

Kysymys: "Saanko kysyä miksi naisella on oikeus kiukutella??Mistä olet oppinut että naisilla on joku erityinen oikeus kiukutella ja olla vaikeita?? Miksi miehen tulisi nyökytellä ja hyväksyä sinun alituinen kiukuttelu??"

Vastaus: Naisella on oikeus kiukutella, ja olla vaikea, että jaksaa sitten olla taas viehättävä ja mukava. Sisäinen tasapaino säilyy.
        Geneven rauhansopimus, artikla se ja se. Tämä on ihan tieteellisesti todistettua.

No, tuon kun kaivat ihan virallisesta Geneven sopimuksesta niin sovittu ;D..muutoin vastaus hylätty.

• näin on

Ei kai aloittaja sanonut, että hänellä olisi erityinen oikeus kiukutella, kun taas miehellä ei olisi. Kiukuttelua vain tapahtuu aloittajan osalta.

Olen nainen. Pidän itseäni kohtuullisen tasaisena luonteena ja ihan normaalijärkisenä. Joskus harvoin voi kuitenkin iskeä kiukkupuuska, jonka aikana toimii todellä tyhmästi ja epäloogisesti. Kun puuska menee ohi, sitä alkaa itsekin miettiä, että mitä hittoa minä juuri vouhotin. Kiukkupuuskassa vain kaikki järki ja logiikka katoaa jonnekin - en tiedä miksi. Ehkä johtuu hormoneista, ehkä ei. Jostain kuitenkin johtuu ja näin pääsee aina välillä käymään.

Kokemukseni mukaan näin tämä menee myös aika monella muullakin naisella, kokivat he sitä sitten erityiseksi oikeudekseen tai eivät.

• Diivadaaba
        näin on kirjoitti:

Ei kai aloittaja sanonut, että hänellä olisi erityinen oikeus kiukutella, kun taas miehellä ei olisi. Kiukuttelua vain tapahtuu aloittajan osalta.

Olen nainen. Pidän itseäni kohtuullisen tasaisena luonteena ja ihan normaalijärkisenä. Joskus harvoin voi kuitenkin iskeä kiukkupuuska, jonka aikana toimii todellä tyhmästi ja epäloogisesti. Kun puuska menee ohi, sitä alkaa itsekin miettiä, että mitä hittoa minä juuri vouhotin. Kiukkupuuskassa vain kaikki järki ja logiikka katoaa jonnekin - en tiedä miksi. Ehkä johtuu hormoneista, ehkä ei. Jostain kuitenkin johtuu ja näin pääsee aina välillä käymään.

Kokemukseni mukaan näin tämä menee myös aika monella muullakin naisella, kokivat he sitä sitten erityiseksi oikeudekseen tai eivät.

Taas tää hormooni kortti otettiin esille. Ensinnäkään mielenterveys kysymyksiä on säälittävä sysätä "hormoonien" syyksi. Kukaan täysjärkinen ei kiukuttele vaan kiukuttelun takia. Jos sysäätte turhamaisen käytöksen hormooni kysymykseksi niin siinä tapauksessa kiukkuatte pomolle, kaupan kassalle, naapureille, kavereille, vanhemmille yms yms vai miksi se rajoittuisi vaan kumppaniin?? Itse en naisena ymmärrä koko diivailua.

• Oikeus on!

No, tuon kun kaivat ihan virallisesta Geneven sopimuksesta niin sovittu ;D..muutoin vastaus hylätty.

Lisään vielä edelliseen, melko tyhjentävään vastaukseeni seuraavaa, joka myös on poimittu virallisista, kansainvälisistä sopimuksista:
        "Miehen tulee ilman ehtoja hyväksyä naisen kiukuttelu."

• miees kaks-kasi
        näin on kirjoitti:

No, itseasiassa jos luet ap: kolme ensinmäistä lausetta, niin kyllä hän antaa ymmrärtää että naisella nyt vain on oikeus kiukutella.Siitähän hän periaatteessa morkkaa miestään koko tekstin ajan, miksi mies ei vain ohita tilanteita hiljaisesti joka puolestaan antaa hänelle mahdollisuuden = luvan kiukutella.
        Ja eii, mieskään ei saa kiukutella tai olla turhaan veettumoinen.Kuten tuolla totean, turhan paskan jauhamisen voi jättää pois molemmin puolin.

Mielenkiintoista on myös mitenkä asioista voidaan nykyään ulkoistaa itsensä jolloin ei olla enään vastuussa siitä mitä on tullut sanottua tai tehtyä.Sinä kun toteat että joskus voi vaan tulla kiukkupuuska ja tekemisiään ei vain voi selittää...anteeksi kuinka? Oletko siis sitä mieltä että kiukkuisena voi sanoa ihan mitä tahansa ja pistää sen vain kiukkuisuuden piikkiin...
        Tuo on vähän sama kuin mies sanoisi että nyt "tekee mieli" ja lähtee makaamaan jonkun ystävätteren kanssa koska tuli "puuska".Samanlainen hormonaalinen juttu se tuokin on.
        Kumpaakaan ei mielestäni pidä voi laittaa suoraan vain hormonaallisudeen piikkin koska ei olla eläimiä vaan ihmisiä.Ihminen pystyy ainakin hilittsemään itseään ainakin sen verran ettei tarvitse olla kaiken aikaa tukkanuottasilla.

• Nainen XX

No, itseasiassa jos luet ap: kolme ensinmäistä lausetta, niin kyllä hän antaa ymmrärtää että naisella nyt vain on oikeus kiukutella.Siitähän hän periaatteessa morkkaa miestään koko tekstin ajan, miksi mies ei vain ohita tilanteita hiljaisesti joka puolestaan antaa hänelle mahdollisuuden = luvan kiukutella.
        Ja eii, mieskään ei saa kiukutella tai olla turhaan veettumoinen.Kuten tuolla totean, turhan paskan jauhamisen voi jättää pois molemmin puolin.

Mielenkiintoista on myös mitenkä asioista voidaan nykyään ulkoistaa itsensä jolloin ei olla enään vastuussa siitä mitä on tullut sanottua tai tehtyä.Sinä kun toteat että joskus voi vaan tulla kiukkupuuska ja tekemisiään ei vain voi selittää...anteeksi kuinka? Oletko siis sitä mieltä että kiukkuisena voi sanoa ihan mitä tahansa ja pistää sen vain kiukkuisuuden piikkiin...
        Tuo on vähän sama kuin mies sanoisi että nyt "tekee mieli" ja lähtee makaamaan jonkun ystävätteren kanssa koska tuli "puuska".Samanlainen hormonaalinen juttu se tuokin on.
        Kumpaakaan ei mielestäni pidä voi laittaa suoraan vain hormonaallisudeen piikkin koska ei olla eläimiä vaan ihmisiä.Ihminen pystyy ainakin hilittsemään itseään ainakin sen verran ettei tarvitse olla kaiken aikaa tukkanuottasilla.

"jos luet ap: kolme ensinmäistä lausetta, niin kyllä hän..."

Rakas mies 28v. Kannattaa aina lukea koko viesti, eikä irrottaa yksittäisiä lauseita asiayhteydestä. Näin saa koko ajatuksen selville.

• 2+13

Eihän naisilla ole mitään erityisoikeutta kiukutella, mutta näin naisena voisin omasta kokemuksesta sanoa hormonien olevan iso tekijä. Ne kun heittelevät joka kuukausi ja saavat aikaan tunteenpurkauksia joille ei varsinaisesti olisi mitään syytä, siis ulkopuoliselta taholta. Itse ainakin tiedostan tämän ja yritänkin hillitä kiukkuiluani silloin ja mennä mieluummin yksikseni kihisemään, mutta sille tunnetilalle ei vain oikein voi mitään valitettavasti; vituttaa, vaikka ei ole mitään syytä olla vittuuntunut ja se pistää vituttamaan vielä lisää :D

Ja jos puhe oli muuten vain kiukuttelusta eikä mitenkään hormoneihin liittyvistä, niin sitten on asia erikseen, se vain on typerää.

• Oikeus.
        Oikeus on! kirjoitti:

Lisään vielä edelliseen, melko tyhjentävään vastaukseeni seuraavaa, joka myös on poimittu virallisista, kansainvälisistä sopimuksista:
        "Miehen tulee ilman ehtoja hyväksyä naisen kiukuttelu."

Suomi24 säännöissä mainitaan, että veto-oikeutta ei ole, eikä vastauksia näin ollen voi hylätä.

• Hupsistavaan
        2+13 kirjoitti:

Eihän naisilla ole mitään erityisoikeutta kiukutella, mutta näin naisena voisin omasta kokemuksesta sanoa hormonien olevan iso tekijä. Ne kun heittelevät joka kuukausi ja saavat aikaan tunteenpurkauksia joille ei varsinaisesti olisi mitään syytä, siis ulkopuoliselta taholta. Itse ainakin tiedostan tämän ja yritänkin hillitä kiukkuiluani silloin ja mennä mieluummin yksikseni kihisemään, mutta sille tunnetilalle ei vain oikein voi mitään valitettavasti; vituttaa, vaikka ei ole mitään syytä olla vittuuntunut ja se pistää vituttamaan vielä lisää :D

Ja jos puhe oli muuten vain kiukuttelusta eikä mitenkään hormoneihin liittyvistä, niin sitten on asia erikseen, se vain on typerää.

Toisin sanoen. Hyvät miehet. Saitte juuri oikeutuksen käydä vieraissa. Ei sille panetukselle vain voi mitään, sille nyt vain on tehtävä jotain tai muuten panettaa vielä enemmän.

• Voe ristus
        Hupsistavaan kirjoitti:

Toisin sanoen. Hyvät miehet. Saitte juuri oikeutuksen käydä vieraissa. Ei sille panetukselle vain voi mitään, sille nyt vain on tehtävä jotain tai muuten panettaa vielä enemmän.

Kiva tietää että naisia ei sitten paneta vaan se on ainoastaan miesten juttu. Hmmm... mutta keitä on he naiset joita olen tapaillut?? Ei helevetti!!!

• 69 / 65

Riippuu asiasta ja tilanteesta. Ymmärrän kumppanin ärsyyntymisen ja turhautumisen mutta turhaa ratkutusta en siedä.

Tosin sitä esiintyy erittäin harvoin. Joskus aikanaan jouduin sanomaan, että jos ei ole mitään asiallista sanottavaa niin olkoon sitten hiljaa kunnes pystyy asialliseen keskusteluun.
      Ilmeisesti äänensävyni vakuutti.

Vaimoni harvoilla "puuskilla" on poikkeuksetta taustalla jokin syy.
      Useimmiten sellainen, että pidättelen hymyä.
      Oikeastaan kyse ei ole kiukuttelusta vaan spontaanista kuohahduksesta.

Tyypillinen esimerkki on tilanne jossa hän ylpeänä esittelee jostakin melooni ketjun rättipuodista löytämäänsä blaaseria.
      Minulle se on täysin yhdentekevä mutta sopuisan ilmapiirin vuoksi olen lievästi kohteliaan ihastunut.
      Yms.

Kertomasi mukaan minä todennäköisesti ärähtäisin jossakin vaiheessa.
      "Asiaan tai ole hiljaa"! Sillä siisti!

• turha-uuno

Joo, mun vaimokin esitteli ylpeänä uutta hattuaan ja kysyi tietysti minun mielipidettäni..no en muuta keksiny.. voishan tuo olla hullummankin näköinen, no tuo ei tyydyttänyt vaimoa alkuunkaan, ja sanoi ,etkö nyt paremmin voi sanoa tästä hatusta..nyt sitten sanoinkin, että ei se hattu hullumpikaan enää voisi olla.

• Tiedän mistä kerrot.

Täällä myös samanlainen kokemus entisestä miehestä.

"Ja ex on ex nimenomaan siitä syystä, että hän koki huonot hetkeni lähinnä henk.kohtaisena loukkauksena. Syyllisti minua ja "koulutti" mykkäkoululla - johon en ollut aiemmassa elämässäni tottunut - mieleiseensä suuntaan. Muisti kertoa opettavaisella äänellä, että aikuiset ihmiset eivät kiukuttele. Mutta auta armias, kun hänellä oli huono päivä... "
      - kaiken ottaminen henkilökohtaisesti: kaikki liittyi mieheen.
      - kouluttaminen mykkäkoululla ja muilla rangaistuksilla.
      - opettavainen sävy.
      - miehen huonot päivät: silloin ei saanut kenelläkään muullakaan olla hauskaa, eikä halunnut kertoa todellista syytä vihaisuuteensa, vaan oli silloin tavanomaistakin kärkevämpi arvostelemaan kaikkea minussa henkilönä, naisena, vaimona, äitinä, kodinhoitajana, ruuanlaittajana ... yms yms yms. Vaikka vihaisuutensa todelliseksi syyksi muutaman päivän päästä tunnusti työyhteisössä saamansa kritiikki.

Minulle tästä aiheutui mm. vatsakipuja ja päänsärkyä, kun koko ajan piti olla antennit pystyssä, eikä omia tunteita saanut näyttää lainkaan. Mies oli ainut meidän perheessämme, jolle oli itkeminen sallittu. Minulla ei saanut olla mitään tunneilmaisuja, ei iloakaan innostuneisuudesta puhumattakaan.

• Jadette

Tunteiden ilmaiseminen on eri asia kuin puhdas kiukuttelu.

• Aikuinen Nainen.,---

Aikuisen naisen kiukuttelu on lapsellista eli siinä nainen ottaa lapsen roolin. JOs tuosta kiukuttelustasi on noin paljon seuraamuksia ja huonoa oloa, mikset opettele olemaan kiukuttelematta.

• eikö sit mies saa?

Kyllä saa kiukutella kaikille muille, muttei minulle..ainakaan ilman syytä...kiukutelkoom vaikka kissalleen, joka repii sohvan kaatopaikkakuntoon.
      Sitäkin kuulee , että en minä sillä kiukuttelulla mitään tarkoittanut, mut jos minä sanon että en tarkoita mitään sillä jos vaikka flrttailen muiden naisten kanssa..arvatkaa ymmärtääkö vaimo.

Pikkuhiljaa olen tottunut siihen, että naisillakin on ne huonot päivänsä ja joskus olenkin sanonut uudelle naisystävälleni...sä olet hiton seksikäs ku olet jostain suuttunut..ei sillä niinkään ole väliä... mistä on suuttunut, siitä hän kuitenkin heti leppyy ku otan hänet kainaloon ja halaan oikein rutistamalla.

Ei sellaista kestä monikaan, jos aina pitää jostain kaivaa joku olematon syy siihen kiukutteluun, ja vielä pahinta se viikkokausien mökötys, jos ei saa tahtoaan perille. Parempi kuulla kertarutinaa, kuin ainaista kitinää, ja "kyllä sen näkee naamasta jos lakkaa saamasta"...tätäkin on nähty, ja silloin se naama ei näytä kovin kauniilta.

• 14+17

Ei ole mikään perustelu että kun on nainen saisi kiukutella mitä typerimmistä syistä. Sano miksi mies ei saisi tehdä vastaavaa?? Tuollainen käytös on mielenterveydellistä ja siihen löytyy apua jos haluaa. Turha sitä on perustella millään pikkuprinsessojen oikeutena räyhätä tyhjästä. Onneksi suurinosa naisista käyttää omia aivojaan eikä toteuta mitään "naiset saa" kaavaa.

• hj56k7o87

Tämä ei nyt liity naisen kiukutteluun, mutta kiukutteluun kuitenkin. Sanokaas nyt hyvät ihmiset, mitä ihmettä tehdä miehen kanssa joka ottaa kaiken itseensä ja henkilökohtaisena loukkauksena? Kaikki koskee häntä itseään, kulkee hänen napansa kautta, kuten muutama tässä ketjussa mainitsikin existään.
      Syynä tässä tapauksessa ilmeisesti tausta ja heikko itsetunto.
      Kuinka tälläisen miehen kanssa tulisi toimia? Miehiltä kans kommenttia kaipailisin.

• Nainen.

Vastaus: miehen itsekeskeisyys, mihin jo kysymyksessäsikin viittasit.
        En tiedä onko taustalla heikko vai hyvä itsetunto. Ehkä kyvyttömyys asettua toisen asemaan, epäempaattisuus, mikä on hyvin yleistä suomalaisilla miehillä etenkin maaseudulla. Lapsena ei ole vaadittu muiden huomioon ottamista.

Suomessahan miehekkyytenä pidetään itsekeskeisyyttä, muun muassa.

• justiinatar

Miksi omassa kotonaan pitäisi kuunnella turhaa kiukuttelua?

• Dino Rex
        Nainen. kirjoitti:

Vastaus: miehen itsekeskeisyys, mihin jo kysymyksessäsikin viittasit.
        En tiedä onko taustalla heikko vai hyvä itsetunto. Ehkä kyvyttömyys asettua toisen asemaan, epäempaattisuus, mikä on hyvin yleistä suomalaisilla miehillä etenkin maaseudulla. Lapsena ei ole vaadittu muiden huomioon ottamista.

Suomessahan miehekkyytenä pidetään itsekeskeisyyttä, muun muassa.

"Suomessahan miehekkyytenä pidetään itsekeskeisyyttä"

Voi herraisä... Mene vaikka raksalle kysymään tai katsomaan että mitä mieltä ovat itsekeskeisyydestä tai vaikka Tauski Peltosesta. Miesporukassa näitä narsistiäijiä ei siedetä, naisia he tosin aina löytävät.

• Nainen.
        justiinatar kirjoitti:

Miksi omassa kotonaan pitäisi kuunnella turhaa kiukuttelua?

Kuka väittää,että kiukuttelu olisi turhaa? Ei se ole. Asioitten patoaminen on turhaa.

• justiinatar
        Nainen. kirjoitti:

Kuka väittää,että kiukuttelu olisi turhaa? Ei se ole. Asioitten patoaminen on turhaa.

Aloittaja. "Kiukuttelen usein turhista asioista."

• Nainen.

Kyllä meitä kaikkia välillä kiukuttaa. Joten vastaukseni kysymykseen: saa.

• temperamenttinen N

Miksi pitää päästää tilanne sellaiseksi, että alkaa kiukutella? Jos verensokerin alhaisuus saa kiukuttelemaan, pidä kiinni ruoka-ajoista. Kun käy säännöllisesti harrastamassa urheilua, niin siihen saa purettua energiaansa (sitä negatiivistakin).

Jos minä olen pahalla tuulella, niin sanon suoraan miehelle, että olen pahalla tuulella, ei kannata ärsyttää ja tää ei sitten johdu susta. Sillä tavalla mies antaa mulle omaa rauhaa ja hän odottaa, että parissa tunnissa olen taas oma itseni.

Jos taas olen suuttunut miehelle, saatan sanoa, että nyt mua kyllä ärsyttää ja mä menen toiseen huoneeseen tai lenkille rauhoittumaan. Puhutaan asia läpi sitten kun mä en enää ole sitä mieltä, että mä haluan läimäyttää sua! Silloinkin odotan, että raivo menee ohi ja sitten jutellaan asia. Jos raivostuneena alkaa puida asiaa, siitä tulee vain huutamista ja väittelyä, joka ei johda mihinkään.

Itse huudan tosi harvoin tai että suuttuisin niin, että ärähdän. Kannattaa opetella ennakoimaan tilannetta ja hillitsemään itseään. Minä olen sen opetellut kantapään kautta. Pari pitkää parisuhdetta on takana ja hyvin on yhteiselämä sujunut, kun ei tarvii turhista riidellä. Eri mieltä saa olla, mutta niistä voi jutella asiallisesti ilman raivoamista.

Oma esimerkki muuten auttaa. Meillä teinitkään ei paisko ovia tai huuda rähjäten kuin aniharvoin (ehkä 1-2 kertaa vuodessa), vaikka heiltä sitä ehkä voisi odottaa.

• Eri asioita

Ovien paiskominen tai huutaminen on henkistä väkivaltaa. Kiukuttelua se ei ole. Pelottava raivoaminen ei ole sallittua. Kiukuttelu on.

• justiinatar

Kiukuttelet turhista asioista? Koska olet nainen?

Minä saatan kiukutella, jos olen stressaantunut, nälkäinen, väsynyt ja niin edelleen. Pyrin sanomaan selkeästi, että kiukutteluni ei aiheudu miehestä ja pahoittelen. Turha vinkuminen ja rähjääminen on huono tapa, ja monet oikein lietsovat itseään moiseen sen sijaan, että yrittäisivät rauhoittua.

Kyllä toisen huonoja päiviä pitää sietää, mutta toisaalta voi vaatia arvostavaa puhetapaa. On kiukuttelua ja kiukuttelua, en nyt sitten tiedä mitä tarkkaan ottaen kiukuttelulla tarkoitat.

Minä en kuuntele turhaa äänenkorottamista, kiroilua tai mitään "mitä sä siinä", "mitä vittuu sä", "no onks niin saatanan vaikeeta" -juttuja. Jos tuollaisia juttuja pääsee, niin sitten on oltava kunnon syy.

Toisaalta parit saavat vapaasti keskenään päättää, mikä heille sopii. Se, että kaikki naiset käyttäytyisivät kuin sinä, ei pidä paikkaansa.

• Buahaaha

Toki kiukuttelua voi harrastaa itse kukinenkin,kunhan tekee sen hyvästä syystä,mutta muistakaa,että maailmassa on monella muulla asiat melko huonossa jamassa/kunnossa.
      Ps,lopettakaa turha kiukuttelu.

• Aikuinen kuikutteleva ihminen pitää ohjata hoitoon, jos tämäkään ei auta suosittelen kyseisen henkilön seuran välttämistä kaikin keinoin.

• nainen

Kuka muka kiukuttelee

• nainen

Taitaa joku muu kiukutella .

• ...

Idiootti, pidä se leipäläpi kiinni jos sieltä ei tule mitään järkevää. Kiukuttelu on lasten etuoikeus, se ei kuulu AIKUISEN käytökseen. Henk.koht. olen aikanaan seurustellut yhden kiukkupussin kanssa ja se kesti noin 6 viikkoa, totesin että minuuttikin liikaa on ajan tuhlaamista.

• nainen

puseroissa on läpiä

• !!????!!!!

Naispuolisena en ymmärrä minäkään turhasta sanomista ja "naisellista" kiukuttelua. Mikä halvattu tarkoitus on hakea ja provosoida tahallaan riitaa!? Onko tullut mieleen että ajan kanssa hiljalleen voi syödä kunnioituksen miehen puolelta, monesti nähty.

• pröööööt

Sitten kun ero tulee voi hakea siskoilta hyväksyntää: "No sehän oli ihan turha äijä, eihän sillä ollu mitään yleissivistystäkään. Löydät niin paljon paremman!"

• siru

Kiukuttelu on lapsellista ja merkki ihmisen kypsymättömyydestä. Jos ei osaa elää itsensä kanssa, ei kannata yrittää toisenkaan kanssa elämistä. Minä lähtisin pika-pikaa sellaisesta suhteesta, siis sinä toisena osapuolena.

• 11+18

Siis kiukuttelet, jostain olemattomasta eli käytännössä yrität provosoida miestäsi mukaan riitelyyn, mutta kuitenkin väität, ettet halua riidellä. Annat varmaan aika sekavia signaaleja, eikö tuota turhaa kiukuttelua voi välttää, vaikka menemällä hakkaamaan nyrkkeilysäkkiä ja hakkaa niin pitkään ettei enää kiukuta.

Itte en varmaan tuollaista kiukuttelijaa kovin pitkään viittis kattoa. Toivottavasti kaikki naiset ei ole samanlaisia tai tässä on ryhdyttävät vielä homoksi.

• 69 / 65

Käsineet sekaisin? Siihen johtopäätökseen tulee väistämättä kerjua lukiessa.

Kiukuttelu turhasta ja suutuspäissä rähjääminen ovat eri asioita.
      Suuttumukseen on joku syy.
      Kiukuttelu on perusteetonta.

Jokaisella on parempia ja huonompia päiviä mutta huono päiväkään ei oikeuta aikuiselta ihmiseltä lapsenomaista kiukuttelua kiukuttelun itsensä vuoksi.

Kun vaimoni aikanaan opasti minua vaatteiden käsittelyyn lentävien tekstiilien muodossa niin kyse ei ollut kiukuttelusta vaan hänen oman mielipiteensä ilmaisun tehostamisesta!

• kotkotkoot

jos kiukuttelusi on useasti toistuvaa niin en ymmärrä miksi sitä pitää toisen osapuolen jaksaa ja hyväksyä aikuiselta ihmiseltä ? mikä on pointti ? on se normaali arki sitäkin kivempää kun sitä kiukuttelua ei ole liian usein.
      en siedä kiukuttelua jos se kohdistuu minuun vaikka en oisi tehnyt mitään. väliaikaiskiukuttelijan täytyy sanoa että on huono päivä ja pyytää anteeksi. miksi kiukutella syyttömälle ? olla ilonpilaaja, sillä se kiukuttelu vaikuttaa lopulta toiseenkin osapuoleen negatiivisesti.

• LisääKysymyksiä

Saanko piereskellä?
      Onko pakko käydä suihkussa jos ei halua?
      voinko jättää laskut maksamatta?
      Onko pakko syödä vihanneksia ja kasviksia?
      Onko pakko viedä auto katsastukseen jos ei huvita?
      Miksi minun asunnossani on sotkuista, vaikka täällä asuu myös nainen joka osaa siivota.
      Miksi kalja on taas loppu?
      Miksei telkkarista tule jalkapalloa?

• Harvat ja valitut

Minun mielestäni elämä on paljon mukavampaa, kun jättää typerät ja lapselliset kiukuttelut väliin. Se nyt vaatii tietysti itsehillintää ja älykkyyttä, mitä kaikille naisille ei ole suotu. Minulle riidat EIVÄT ole normaalia elämää.

• JR22

Kyllä naiset saa kiukutella ei se niin vakavaa ole, pikku jutuista kiukuttelu ei haittaa kunhan ei räyhäämään rupea. Kyllä miehen pitää pieni äksyily kestää. Voin sanoa 40 vuoden kokemuksella.

• JR7

Kyllä ja sama toisinpäin myös eikö? Tasa arvoo nääs.

• Mieti ensin oma käytös?
        JR7 kirjoitti:

Kyllä ja sama toisinpäin myös eikö? Tasa arvoo nääs.

Pieni kiukuttelu kuuluu asiaan,mut tahallinen ja tarkoituksellinen naljailu,nolaaminen voi olla toiselle osapuolelle rankkaa.Aikuiselle ihmiselle tarpeeton luonteenpiirre,mutta jokaisella meistä on oma persoona ja luonne.

• tasapuolisesti

Lapset kiukuttelee, mutta ei aikuiset. Eli kasva aikuiseksi ja ala sitten leikkimään parisuhdeleikkejä. Sitten kun osaat kunnioittaa ja arvostaa sitä joka myös kunnioittaa ja arvostaa sinua.

• Jetsulleen

Lyhyt täydellinen kommentti.

• urts

Saa kiukutella jos aidosti kiukuttaa.

• kyllä saa

Kyllä kunnon mies kestää naisen kiukuttelun. Se kuuluu elämään,myös aikuisilla. Ei pidä padota asioita sisäänsä, se sairastuttaa.

Ap., kiukuttele ihan hyvällä omalla tunnolla ja mielellä!

• Dino Rex

Ja sittenhän kunnon nainen myös kestää miehen kiukuttelun?

• 5 - 6

Ja kunnon nainen kestää miehen lyönnitkin? Se kuuluu samalla tavalla elämään.

• Asioita ei pidä padota sisäänsä. Ja mielialansakin saa näyttää. Kiukuttelulla on silti rajansa. Sen seuraaminen ja kuunteleminen rassaa, vaikka kiukuttelun syyn tietäminen toki helpottaa myötäelämistä.

Yleensä ihminen, aikuinen tai lapsi, kai kiukuttelee, kun ei pysty käsittelemään jotakin asiaa rakentavasti tai ei voi vaikuttaa johonkin. Pomo on paskiainen, ope tylsä, hormonit heittävät häränpyllyä ja taloudesta on tiukkaa. Elämä on perseestä, ja joillekin asioille voi jotakin, toisille ei. Mies ei silti ole naisen tunteiden kaatopaikka. Parisuhteesta ja sen osapuolista kai riippuu, mikä on kohtuullista kiukuttelua. Varmaa on, että minä pistäisin parisuhteen jatkon harkintaan, jos nainen alkaisi vaatia sukupuoleensa vedoten oikeutta käyttäytyä huonosti. Sen sijaan voisin sietää tuittuilun toisinaan, kunhan sitä ei erehdy pitämään jokanaisenoikeutena.

Joskus siis voi kiukutella. Aika usein on viisainta kiukutella niin, ettei kuormita puolisoaan sillä liikaa. Esimerkksii se ei ole miehen vika, että pomo on paskiainen. Aiheesta voi kuunnella kiukuttelua kaksi kertaa vuodessa. Muulloin asiaa pitää kotona käsitellä asiallisesti. Kun kiukku on mennyt, on viisainta puhua asiaa eikä vedota sukupuoleensa. Jos pomo kiukuttaa jatkuvasti, on kai syytä ruveta hakemaan uutta työpaikkaa, vaikka se nykyään voi olla pirullisen vaikeaa. Jos hormonit tekevät inhimillisen käytöksen kerran kuussa täysin mahdolliseksi, lienee syytä mennä vastaanotolle. Jos elämä on ylipäätään niin perseestä, että pitää usein kiukutella ja vedota sukupuoleen, lienee asiaa terapeutille. Usein ihan muutamakin käynti auttaa hahmottamaan, mikä kaikki oikeastaan on poskellaan.

Sanoisin niin, että jos naisella on oikeus kiukutella suorastaan lapsellisesti, miehellä tulee olla oikeus kohdella naista kuten kiukuttelevaa lasta. Arvelen, ettei tällainen monessa parisuhteessa kauan toimi. Kyllä kiukuttelun pitää olla poikkeus ja sitä pitää seurata asioiden käyminen läpi ja anteeksipyyntö.

• hopi-intiaani

en thedä

• Yksinäisyys

Kiukuttelu kohdistuu valitettavasti aina johonkin henkilöön. Jos vaikka tiskipöydällä on likainen kuppi, ei kiukutella likaisesta kupista vaan miehelle siitä, ettei hän ole tehnyt asialle mitään. Jokainen meistä tietysti puolustautuu turhilta syytöksiltä, sekin on kai oikeus.

Koska kiukuttelu on tyypillisesti hyökkäys tätä toista osapuolta kohtaan, se tuntuu hänestä pahalta. Ihminen joka haluaa pahoittaa toisen mielen, ei varmaankaan välitä tästä, eihän? Pitkään jatkuvana mies alkaa tuntea yksinäisyytttä, koska naisen käytös hyökkäyksineen (kiukuttelu) osoitaa ettei hän välitä miehestä ja hänen tunteistaan. Miksi luottaisit ja tukeutuisit ihmiseen joka ei sinusta selvästikään välitä vaan käyttää henkisenä nyrkkeilysäkkinä?

• KALLE KELLO

"Mulle nämä riidat on normaalia arkea" , "Mies ei ole ennen asunut naisen kanssa". Voi jumankekka mikä KAKARA sä olet. Mitähän jos pistäisitte kantapäät vastakkain -tätä toivon todella sen poika-raukan puolesta, että pääsisi eroon sinusta.
      Koita nyt hyvä lapsi ymmärtää, kun muutat jonkun kanssa yhteen, ET VOI TEHDÄ siitä kumppanistasi mieleistäsi pelleä, vaan kummankin osapuolen pitää joustaa tavoistaan ja etsiä sitä yhteistä sopivaa elämää. Mene äitis ja isäs helmoihin kasvamaan vielä ainakin 10 vuoodeksi.
      .

• Soo-soo-soo...

Kello kalle: "Voi jumankekka mikä KAKARA sä olet."

-Aijaijaij. Nythän Kello Kalle sinä kiukuttelet, ja huudatkin CAPSLOCKilla.
        Juuri kun sanottiin, että ei saa kiukutella. Yritäpäs nyt rauhoittua, ja lopeta turha kiukutelusi.

• Välitätkö

Fakta on että naisia välillä kiukuttaa. Mutta tuleeko naisen suhtautua siihen niin, että 'sun täytyy nyt vaan ymmärtää' vai olisiko paikallaan yrittää vähentää vastapuolen pahaa mieltä, pyytää vaikka anteeksi, selittää, yrittää olla kiukkuamatta?

"Hänelle tuntuu hyvät hetket uppoavan huonojen alle"

Niinpä, kuuluisiko huolestua? Pitäisikö sinun(kin) siis tehdä asialle jotakin? Vai välitätkö miehestä lainkaan?

• gyjvguk

Eiks toi nyt ole vähän ristiriitasta kun itse aloitat kiukuttelun, mutta et kestä sitä että sulle kiukutellaan takaisin??
      Sähän suoraan sanoen käsket miehesi syömään paskaa ja sietämään sen.

Olisko helpompaa että hillitsisit sen kieles, ja painut vaikka lenkille jos potuttaa?
      Älä aloita mitään sellasta mitä et itse kestä.

Nyt olis peiliin katsomisen ja kasvun paikka.

• anna arvoa

Minäkin olen nainen ja usein kiukkuinen, kiukutteleva. Sen vuoksi en tahdo elää parisuhteessa ollenkaan, etten pilaisi toisen ihmisen elämää. En kiukuttele ystäville, sukulaisille, työkavereille, asiakaspalvelijoille yms koska itsekin pelkään kiukuttelevia ihmisiä. Tunnistan kiukkuni ja sen tuhoavuuden ja etsin siihen syitä ja ratkaisua, olen edistynyt itseni hallinnassa. Tunnen yhä houkutusta raivota jollekin.
      Kiukuttelu ei ole mielestäni normaalia, vaan vamma ihmisessä ja suuri ajattelemattomuus muita kohtaan. Miehelläsi ei ole hyvä olla kanssasi.

• TheTruth00

Ei, nainen ei saa kiukutella. Kiukutteluksi luetaan myös se jos on miehen kanssa eri mieltä jostain asiasta ja uskaltaa julkituoda oman mielipiteensä tai kantansa johonkin asiaan.
      Miehen kiukuttelu on sallittua ja oikeutettua, koska se perustuu aina siihen, että nainen tekemisillään tai sanomisillaan ärsyttää miestä.
      Mutta kaikesta huolimatta me naiset uskallamme olla Naisia ja rakastaa ihania miehiä kera omituisen luonteemme:)

• Leppoisa mies

No tuollaista miestä jonka kanssa ei saa olla eri mieltä, jolle ei saa sanoa kantaansa asioihin, tai jonka kiukuttelu on aina toisen syy, varoisin kyllä hiukan...

• TheTruth00
        Leppoisa mies kirjoitti:

No tuollaista miestä jonka kanssa ei saa olla eri mieltä, jolle ei saa sanoa kantaansa asioihin, tai jonka kiukuttelu on aina toisen syy, varoisin kyllä hiukan...

Niin Leppoisa, olen kanssasi samaa mieltä:)

• Saa saa

Tietysti saa kiukutella! Ei siistä tarvitse hermostua, niin kuin aloittajakaan ei hermostu miehen kiukuttelusta.
      "Kun hänellä on (harvoin) huono päivä, ymmärrän sen. Yritän olla provosoimatta, vastaamatta kiukkuun..."

Ap. kannattaisikohan sinun keskustella asiasta miehen kanssa. Keskustele sellaisessa tilanteessa kun teistä kummallakaan ei ole meneillään huono päivä, ettei asia mene syyttelyksi tai riitelyksi. Vaan ihan rauhallisissa merkeissä.

Silloin kun luottaa, uskaltaa näyttää kiukkunsa. Ja se on vain positiivista.
      Tsemppiä aloittajalle, ikävää että olet saanut miinuksia niin paljon.

• Väsymys aiheuttaa

Itse huomaan väsyneenä olevani hieman ärhäkkä ja pääsee niitä "sammaoita" ulos.
      Nyt olenkin joskus alkanut sanomaan ennen mitään, että olen niin väsyksissä, että en jaksa mitään.
      ei ole hyvä keskustella väsyneessä olotilassa.

• 3+5

Tämä oli hyvä: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=599736540058120&set=pb.270968062934971.-2207520000.1383304461.&type=3&theater

• aikuiset lapset

olen nähnyt kun kiuketteleva nainen on kuin pienet lapset ihan sitä muistuttaa älkää matkiko lapsia

• Piiskaa kiukuttelija

Tottakai nainen saa kiukutella.
      Meillä ne kiukuttelut sitten hyvitetään silllä, että annan hänelle roimasti piiskaa pyllylle ja sitten vaimo taas tietää kuka on herra ja isäntä. Tällä viikolla on vaimo taas kiukutellut joutavista niin, että on jo sovittu, että ensi lauantaina kun lapset ovat yökylässä poissa kotoa, vaimo odottaa pylly paljaana olohuoneen pöytää vasten minua kun tulen töistä kotiin. Sopivan notkean koivuoksan hän on käynyt hakemassa lähimetsästä valmiksi. Siitä kun sitten roimin pyllyn punaiseksi niin on vaimo taas tottelevainen. Ja päälle ihanaa sovintoseksiä. Takaapäin tietysti, sitä samaa pöytää vasten nojaten. Jotenkin kummasti se piiskaus saa aina vaimon paitsi tottelevaiseksi niin myös todella kiimaiseksi...

• Nainen

Jos nainen kiukuttelee miehelleen, hän ei kunnioita tätä miestä. Saman kiukun voit purkaa vaikka naapuriin, työkaveriin, johonkin sukulaiseen - hormoneja tai muita naisten hysterian aiheuttajia on turha syytellä tästä. Ja ennen kuin joku alkaa repeilemään lukijoista: minä olen NAINEN:)

• Nainen.

Olen täysin eri mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, joka väittää naisen kiukuttelun johtuvan kunnioituksen puutteesta. Täysin väärin. Kiukuttelu kertoo luottamuksesta ja kunnioituksesta! Kun luottaa, että toinen kestää minun vähemmän hyvätkin puoleni. Silloin voi joskus kiukutellakin.

• Jadette

Itsevaltiaat kiukuttelevat!
      Sinä haluat hallita miestäsi. Olet mielestäsi näppärästi keksinyt tavan, jota sanot naiselliseksi kiukutteluksi.

Aikuisen ihmisen kiukuttelu ei ole koskaan kiukuttelua.
      Se on tunteenomaista mielivallan ilmaisua.
      Mielivallassa uhrista tehdään oikeudeton. Hänen täytyy alistua puhumattomaksi ja otettava vastaan se, mikä hänen päällensä syydetään.

Sinulla olisi kasvamisen paikka ellet tahdo tahkota päätäsi seinään jatkossa, ja se jatkumo tulee olemaan pitkä rivi miehiä, jotka ovat saaneet tarpeekseen sinun tavastasi hallita heitä.
      Riidat eivät ole normaalia arkea. Eivätkä ne mene aina ohitse, niistä voi jäädä vääryyttä kärsineelle pahoja arpia. Kuten miehellesi on käynyt.

Sinä haavoitat miestäsi sillä käytöksellä, jota itse herttaisesti nimität kiukkuamiseksi. Ja joka käytös sisältää toisen ihmisen loukkaamista, vieläpä niin, ettei hän saa edes puolustaa henkistä koskemattomuuttaan.

Joten hold on, teepä pikakurssi kotiisi äipän luo, joka voisi valaista sinulle jotain seikkoja, jotka ovat jääneet oppimatta: ne ovat kunnioittaminen, epäitsekkyys, arvostus ja hyvät teot rakkaille läheisillesi.

• No huh huh!

"tunteenomaista mielivallan ilmaisua.Mielivallassa uhrista tehdään oikeudeton. Hänen täytyy alistua puhumattomaksi ja otettava vastaan se, mikä hänen päällensä syydetään. "
        - joko et ymmärrä mitä kiukuttelulla tarkoitetaan, tai sinulla on sille jokin aivan eri merkitys kuin mitä yleensä!

• Jadette
        No huh huh! kirjoitti:

"tunteenomaista mielivallan ilmaisua.Mielivallassa uhrista tehdään oikeudeton. Hänen täytyy alistua puhumattomaksi ja otettava vastaan se, mikä hänen päällensä syydetään. "
        - joko et ymmärrä mitä kiukuttelulla tarkoitetaan, tai sinulla on sille jokin aivan eri merkitys kuin mitä yleensä!

"No huh huh!"

Olisit nyt sitten ilmaissut minulle, mitä kiukuttelulla tarkoitetaan, jos mielestäsi kiukuttelu on vain herttaista naisen kitinää eri asioista.

KIUKKUAMINEN JA KIUKKU ovat hieman eri painotuksilla olevat asiat.

Kiukkua voivat aiheuttaa esim. yhteiskunnalliset asiat, poliitikkojen söhläys, epäoikeudenmukaisuudet ym.
        Kiukku on voimavara, joka valjastetaan rakentavaan toimintaan epäkohtien poistamiseksi.

Kiukkuamisessa sen sijaan en näe mitään rakentavaa, se on vain turhautuneen ihmisen älämölöä, josta ei kasva mitään muuta kuin just sitä älämölöä.
        Vielä kun siihen lisätään mausteeksi ne turhista asioista kiukkuamiset, joita aloittaja harrastaa, niin mitä kivaa siinä voi olla?
        Ja pisteenä i:n päällä kohteena puoliso, niin hallelujaa vaan, ja se pitäisi muka hyväksyä?

En hyväksy, valitan,

• oikeesti..?

Kasva aikuiseksi ennen kuin rupeat parisuhteeseen!

• 18+11

Ihan täys k*usipää ei kannata olla, kun sitä huomaa helposti jäävänsä yksin. Haluaisin kuitenkin muistuttaa siitä pienestä anatomisesta erosta miehen ja naisen välillä, joka kerran kuussa muistuttaa olemassaolostaan. Joillekin ovat nuo päivät piece of cake, mutta esim minulle eivät todellakaan. Jos tuleva, vielä löytymätön mieheni ei ymmärrä, että kipu, jota ei normi kipulääkkeelläkään aina saa kuriin, vaikuttaa "vähän" myös mielialaan, niin en voi taata kestävää suhdetta.

Mutta vastavuoroisesti miehelläkin on oikeus sanoa, jos rupeaa liikaa korpeamaan. Sitten voin asiallisesti(/mmin) selittää, mistä homma kiikastaa (eli ei miehestä tai välttis edes kiukuttelun aiheesta, vaan yleisistä olosuhteista), ja naismaisena naisena saada luvan potea päivän pari rauhassa. Naisen kuukausittaisesta hormonitasojen heilahtelusta tuo perinteinen käsitys kiukutteluoikeudestakin on varmaan jäänyt, mutta on röyhkeää ja kiittämätöntä käyttää sitä yleiseen bitcheilyyn ilman syytä ;)

• 18+11

Joo, KUUSIPÄÄT on kaikkein pahimpia ;D

• Seksin puutetta?ko. Pikku Myy-ilmiö. Ja kaikkihan Pikku myytä rakastaa kuiteskii.

• Jadette

Inhoan Pikku-Myytä.
        Kurileirille toimittaisin sen nutturapäisen ilkiön. Sellainen vajaamittainen pätkä koko olio.

• idunbd

Kyllä saat kiukutella. Mun mies sanoo että olen seksikäs kun kiukuttelen ja nauraa päälle. Näin se pitäisi mennä, for real :-) Ei noi kiukkuamiset niin vakavia ole että toisen itsetunto ei niitä kestäisi. Kiukku unohtuu kun toinen nauraa ja sitten rakastellaan;)

• Jadette

Yök.

• yhreksäntoista

Oletan, ettet kiukuttele ylen aikaa ja että miehesi on kekannut, millä tavalla suhtautua kiukutteluusi. Vaan mitäpä luulet, muuttuisiko ääni kellossa, jos konstailisit joka päivä?

• WähempääKiinnosti

EVWK

• 12+2

No on teillä pään vaivat..heh

• Oikeat vastaukset

Saatko olla henkisesti epävakaa? Tottakai saat.

Tarvitseeko muiden kestää sitä? Ei tarvitse.

• Jotain rajaa sentään

Kiukuttelu ei ole samaa kuin henkinen epävakaus. Älähän nyt poika liioittele!

• seittemäntoista
        Jotain rajaa sentään kirjoitti:

Kiukuttelu ei ole samaa kuin henkinen epävakaus. Älähän nyt poika liioittele!

Jatkuva kiukuttelu on henkistä epävakautta. Vaikka toisaalta, eikö silloin ole aika vakaa, jos aina vain kiukuttelee? Alkuperäisen viestin kirjoittaja mainitsee kiukuttelevansa usein turhista asioista ja puolustelee sitä sukupuolellaan. Turhista asioista kiukutteleminen ei edusta tasapainoa ja sukupuoleen vetoaminen ajattelemattomuutta. Voit jatkaa kiukutteluasi ja väheksyntääsi, kohtelen sinua sen mukaisella tavalla *hymy*.

• mirtatsapiini

olen elänyt parisuhteessa aika monen naisen kanssa eikä yhdenkään loppuminen ole johtunut kiukuttelusta.mä olen aina muistanut että vaikka kyseessä on nainen niin tytöt on tyttöjä koska onhan pojatkin poikia vaikka itse olen mies.kiukuttelut kuuluu suhteeseen koska ne purkaa vähäsen paineita yleensä kummaltakin kunhan pystytään sen jälkeen keskustelemaan asiat selväksi.

• Kaunis nainen

No näin minäkin naisena ajattelen. Ei tarvitse aina pingottuneena hymyillä, vaan voi hymyillä sitten aidosti, kun on saanut mielipahansa ulos.

• niko,.s

mulla ei muija MUUTA TEEKÄÄN kun kiukutele mikään ei kelpaa tein asiat miten päin tahansa ni aina joka ikinen päivä pitää jokin riita saada aikaan minun haukkumistani ja minun perheeni haukkumista ja sitten ihmetelee kun olen huonola tuulella hänelle kun jokapäivä tietää jo herätesään aamula että kohta se alkaa taas tänä aamuna alkoi klo 07 aikaa ainut millon ei kiukutele on kun saa munaa onneksi masturboin niin paljon etten edes haluakaan enään koko muijaa naiset odotaa että meijän miesten pitää automaatisesti arvostaa teita vaikka te kohtelette meitä kun roska korina ei herätä mielenkiintoa arvostaa ihmistä joka ei arvosta sinua

• 15+6

Kohta saat vastauksia: "hei yritä ymmärtää hän on nainen ja hormoonit yms" plaa plaa. Auta armias jos kirjoitus olisi päinvastoin ja miehenä kiukuttelisit yhtälailla niin vastaukset olisi: "Jätä tuollainen mies heti! Saat paremman!"
        On joku ihme arvomaailma harhakuvitelma että naiset saavat käyttäytyä miehiä kohtaan ihan miten tahansa mutta toisinpäin ei hyväksytä kun palvelua, passaamista ja pilvilinnoissa elämistä naista kohtaan.
        Mistä tämä juttu juontaa juurensa en käsitä?!

• 5+3
        15+6 kirjoitti:

Kohta saat vastauksia: "hei yritä ymmärtää hän on nainen ja hormoonit yms" plaa plaa. Auta armias jos kirjoitus olisi päinvastoin ja miehenä kiukuttelisit yhtälailla niin vastaukset olisi: "Jätä tuollainen mies heti! Saat paremman!"
        On joku ihme arvomaailma harhakuvitelma että naiset saavat käyttäytyä miehiä kohtaan ihan miten tahansa mutta toisinpäin ei hyväksytä kun palvelua, passaamista ja pilvilinnoissa elämistä naista kohtaan.
        Mistä tämä juttu juontaa juurensa en käsitä?!

Monet naiset vielä pitävät kuvailemaasi asetelmaa jotenkin luonnollisena tai supupuoleen liittyvistä keskushermostojen eroista. Ja sitten monet naiset vielä kehtaavat ihmetellä, miksi heitä ei kohdella tasa-arvoisesti. Oletettavasti samat naiset pitävät kuitenkin itseään älykkäinä.

• 14+20
        5+3 kirjoitti:

Monet naiset vielä pitävät kuvailemaasi asetelmaa jotenkin luonnollisena tai supupuoleen liittyvistä keskushermostojen eroista. Ja sitten monet naiset vielä kehtaavat ihmetellä, miksi heitä ei kohdella tasa-arvoisesti. Oletettavasti samat naiset pitävät kuitenkin itseään älykkäinä.

Toisaalta jos toisella sukupuolella on kyseinen etuoikeus kohteluun sillä saralla, onko kysyn?? Niin eihän silloin voi marista sitäkään tosi seikkaa että miehen euro on naisen 60-80centtiä. Miksi kummankaan pitäisi olla tasan jos toisella on vaan tietyllä saralla omat oikeutensa?
        Ymmärrän tasa arvon sellaisena että kumpikin on niin parisuhteessa kuin palkkauksessa samalla viivalla mutta tasa arvo kysymys ei ole sitä että tullaan miesten tasolle ja mennään oikeutetusti yli niinkuin katkeroiden mennyttä polvea. Miksi pitää ylilyödä kun voisimme olla samalla viivalla kostamatta toiselle sukupuolelle?

• nippisii

Ja sä roikut siinä muijassa koska...? Masokismiä? Epätoivoa?

Jos toinen ei muuta teekään kuin vittuilee, valittaa tai haukkuu, niin miksi ihmeessä jumitatte siinä tilanteessa, en minä vaan viitsisi itseäni kiusata?

• bbvvcxzxxccvbnnmmnbb

Hunajalla saa enemmän mehiläisiä kuin etikalla.

• mirtatsapiini

parisuhde pitäiskin perustua molemminpuoliseen arvostukseen ja mielenkiintoon.molempien on muistettava että on muitakin ja muutakin parisuhteen ympärillä olevaa mistä kitkatekijät voi johtua.eikä niitä voi ottaa henkilökohtaisesti ellei mitään ylilyöntejä ole tapahtunut.kiukuttelu ei vielä ole mikään maata kaatava ylilyönti.parisuhteissa päihdeongelmat näyttelee valitettavasti pääroolia ja sitten tulee niitä ylilyöntejä.

• hormomurmur

en tiennyt kiukuttelevani, kun olin eri mieltä tai esitin kysymyksiä.
      nykyisin olen sinkkuna tyytyväinen elämääni.

• Mikä suututtaa?

Mistä johtuu, jos mies suuttuu kun nainen ei ole hänen kanssaan samaa mieltä jostakin makuasiasta?

• ei aina päihteessä

ihan raitiskin mies suuttuu ja on väkivaltainen...

• hjkhkhj

Minulla on kaksi lasta, tyttö ja poika. Poika näyttää vihaiset tunteensa käyttäytymällä huonommin tyttö taas mykkäkoululla ja puheen kautta.

Miksi täällä yritetään tunkea miestä ja naista samaan muottiin koska jo lapsesta lähtien tunteiden ilmaisutapa on erilainen eri sukupuolella.

En tarkoita että aikuisen naisen pitää edelleen kiukutella kuin pieni lapsi, vaan sitä että on turhaa olettaa että naiset käyttäytyvät kuin miehet ja miehet kuten naiset. Jo aivoissa on eroja, kuten tämä aivokurkiainen mikä tekee ajatustenkulusta erilaista.

Jos ap:ta kiukuttaa niin ehkä hänen on hyvä käydä vaikka kävelyllä haukkaamassa happea, jo vartin kävely tuo parempaa fiilistä, sitten käydä rakentavalla fiiliksellä asiat läpi, mikä kiukutti, sano miehelle ettet oleta että hän ratkaisee yhtään mitään, pyydä häntä vaan kuuntelemaan. Monesti miehet olettaa että heidän pitää ratkaista naisen ongelmat ja siksi eivät jaksa monesti kuunnella naista ja hänen tunteiden purkausta.

Mielestäni miehet ja naiset kiukuttelevat ihan yhtälailla, sen esille tuominen on vaan erilaista. Naiset tuovat sen esiin,miehet pitävät sisällään enemmän.

• Dino Rex

Olen samaa mieltä, että tietynlainen kiukuttelu pitää naiselle sallia ilman että aletaan haukkua lapseksi tms. Ja tällainen kiukuttelu on mielestäni ei-miehelle sopivaa. Miehen pitäisi mielestäni maltillisemmin käsitellä omia tunteitaan. Sukupuolentutkijat tosin pitävät tällaista mielipidettä myrkkynä ja sovinismina.

MUTTA, on toinen kysymys minkä tyylistä kiukuttelu on. Kenenkään miehen ei pidä hyväksyä vittuilevaan tai epäkunnioittavaan sävyyn tapahtuvaa kiukuttelua missään tilanteessa.

• Normal man

Kuuntelemaan? Jos kerran jokin asia vituttaa niin paljon että siitä pitää messuta niin kai sille sitten pitäisi tehdä jotain eikä vain tumput suorina mekastaa vieressä. Mutta tässä kai olikin kyseessä se, että vituttaa ihan muuten vaan ja pitää oikein etsiä jotain mistä pääsee mekastamaan. Miehenä minulle täysin tuntematon olotila tuollainen.

Joo, ei tulisi mitään. Olen naisten avautumista kuunnellut, väsyttävää sekin mutta eihän ne tarvitse kuin sen kuuntelijan ja muutaman hyväksyvän äännähdyksen. Mutta kiukuttelija lentää ulos. Menköön hoidattamaan hormonivaurionsa jonnekin muuanne.

Ja kyllä, on kiukuttelevia miehiäkin. Inhoan sellaisia.Yleensä perheensä lellipentuja.

• syntisäkki ex

Niin, naisellahan on oikeuksia, miehellä velvollisuuksia.Ymmärrän kyllä että meillä kaikilla on ne huonot päivät, mutta kokemusteni mukaan sinun oikeuksilla varustettua kiukkunaista en jaksais katoa kauaa, varsinkaan jos se kiukku kulminoidaan mieheen tai sen tekemiseen.Aikoinaan eräs heilani sanoi mulle että teen sinusta syntisäkin, kohta huomasin mitäs se paska sisälsi...

• Amo5

Nalkuttava ja kiukutteleva nainen on lapsellinen. Jos on tyytymätön, niin tekis ite asialle mieluummin jotain, eikä itkis.

• Normal man

Prinsessan ei tarvitse käsiään liata, kun tarpeeksi pieksee kieltän niin kyllä muut tekee. Niin se aina on.

• Filosofiko

Tottakai nainen saa kiukutella. Seksi on sitten kesken kiukuttelun maukkaampaa

• ruubitu

Jos aikuinen nainen käyttäytyy kuin 4-vuotias uhmaikäinen kakara, joka vain saa jotain itkupotkuraivareita tyhjästä tai mitättömistä syistä, niin oletettavissa on että tällaista tapausta myös sitten kohdellaan kuin 4-vuotiasta kakaraa. Niin se metsä vastaa...

Mm. minun kanssani kunnioitus ansaitaan käytöksellä ja lapsellisella käytöksellä myös kunnioituksen taso on sen mukainen. Siinä on aivan turha paeta naiseuden taakse piiloon. Itsellä ainakin tolerassin typerää kiukuttelua kohtaan on aika matala, jos tulee väsyneenä töistä kotiin ja saa vielä kuunnella lapsellista kitinää. Sitten on parempi että moinen "nainen" palaa kotiinsa kasvamaan ja yrittää sitten uudestaan jonkun kanssa aikuistuttuaan.

Onneksi sentään aikuisiakin naisia löytyy.

• Tyrannin puoliso

Naiset; Koittakaa pitää tuo teidän ominaisuuksiin kuuluva kiukuttelu ja äkäisyys erillään toisen syyllistämisestä ja henkisestä murjomisesta. Kiitos

• Mietiskelijä

Kummatkaan eivät saa kiukutella, koska omaa pahaa oloa ei saa purkaa toisiin.

Juurikin hormooneista johtuen tämä vain tuppaa olemaan haasteellista naisille. Itsellä ainakin tiettynä aikana kuukaudesta poikaystävä saa minut itkemään onnesta tai surusta napsauttamalla sormiaan (tai joskus tekemättä mitään). Tämä on henkisesti raskasta, mikä miesten tulisi yrittää ottaa huomioon.

Silti naisillakaan ei ole oikeutta kiukutella. Kiukun takana on yleensä jokin mieheen liittyvä juttu ja luultavasti nainen on jo yrittänyt kommunikoida/vihjailla tarpeestaan ennen suuttumista. Tilanne on vain se, että suurin osa miehistä ei ymmärrä epäsuoraa kommunikointia (mikä on naisille luontaista mutta miehille ei), joten heille tarve täytyy selittää suoraan esimerkiksi sanomalla, että nyt tarvitsisin huomiota. Näin toimimalla omat tunteet eivät ehdi vielä ottaa valtaa ja ei tule suututtua. Jos paha olo johtuu jostain muusta kuin miehestä niin sitä suuremmalla syyllä ei sitä saa purkaa mieheen. Jos tulee kiukuteltua niin pitäisi pyytää anteeksi heti kun on rauhoittunut.

Ei saa ajatella, että toisen kuuluu kestää jotain, jos hän rakastaa tms. Toista pitää kohdella niin kuin haluaa, että itseään kohdellaan. Naisten sekä miesten tulisi myös huomata, että he ovat todella erilaisia niin kommunikoinnin, tarpeiden ja ajatusmaailmojensa osalta. Se ei tarkoita, että toinen olisi huonompi tai parempi. Se tarkoittaa, että molempien pitää ottaa toinen huomioon ja keskustella asioista, koska muuten on vaikeaa päästä harmoniaan suhteessa.

Tälläiseen tulokseen olen päätynyt. :)

• semmoista

Eihän sitä saisi kiukutella. Itsekin tiedän tämän ja voi miten monta kertaa olen kiukuttelustani aiheutuneen riidan vuoksi ajatellut jälkeenpäin, että ensi kerralla lasken kymmeneen enkä tuo kiukkuani ilmi. Hävettää aina jälkeenpäin kun tuli kiukuttua turhasta.eli itsekin tajuaa ettei saisi niin tehdä,mutta sillä hetkellä kun kiukuttaa niin oma kiukku tuntuu niin oikeutetulta sillä hetkellä. Ja jälkeenpäin nolottaa. Vahingossa tulee töksäytettyä sanoissa. Minulla mkes suuttuu heti ja tilanne paisuu riidaksi. Sitten itsekin suutun lisää ja sitten ei ole enää mitään järkeä..

• Mietiskelijä

Tuttu tilanne. Jos paha mieli pääsee yltymään niin kiukunpuuskaa on ainakin itsellä melkein mahdoton estää. Joskus sen voi tehdä, jos menee omiin oloihinsa ja miettii, mikä sai pahan mielen aikaan ja miten sen voisi rakentavasti ilmaista miehelle. Joskus lepyn siitä, kun ajattelen kuinka hyvä tyttöystävä olen, kun osaan hoitaa tilanteen näin hyvin. :)

Helpompi vaihtoehto on, että huomaa jo kun itseä alkaa ärsyttää tai kun huomaa, että nytten kaipaisi huomiota. Tällöin yleensä tunteet eivät ole vielä niin vahvat ja saa aika helposti sanottua, että nytten kaipaan halia tai muuta. Tämä vaihtoehto voi kaatua siihen, että miehellä on "kiire" eikä hän tajua antaa huomiota, mutta jos on jo vaikka aiemmin kertonut, että nyt on semmoinen viikko taas menossa niin voisi toivoa, että onnistuu. Jos miehellä on oikeasti niin kiire, ettei ehdi antaa huomiota niin hänen pitää kertoa, koska ehtii ja sitten omasta aloitteesta tulla huomiota antamaan.

Kiukkuilun hallitseminen on minusta ainakin melko hankalaa ja mielestäni siihen tarvitaan molempien osapuolien yhteistyötä. Ei kannata olla itselleen liian ankara, jos se ei aina onnistu, vaan pyytää reilusti toiselta anteeksi heti kun ajatukset selkenevät. Jos taas siinä onnistuu niin kannattaa kehua itseä ja pyytää kehua vaikka mieheltäkin. :)

• moi84

kysyisin neuvoa työpaikalla on naishenkilö josta olen kiinnostunut pyysin häntä kerran ulos ja hän suostui ja pyysin häntä ilmoittamaan jos se ei kävisikään mitään ei kuulunut ja seuraavalla viikolla minusta on tuntunut että hän on jotenkin äkäinen minulle ei puhu kanssani paljoakaan ja jos kysyn esim. tarvitseeko apua niin vastaus on jotenkin vihaisen tuntuinen miten kannattaisi edetä kun itsestäni tuntuu tosi pahalta kun ei tiedä jos on tietämättään loukannut. ???

• Dino Rex

Ymmärsinkö oikein? Nainen feidaa treffit ilmoittamat ja kehtaa kiukutella sulle lisäksi? Jos näin on, niin eihän tuossa voi muuta sille sanoa kuin "voi jeesus mikä akka säkin olet". Kannattaa tuosta naisesta pysyä mahdollisimman kaukana ja kasata jostain viimeiset itsetunnon rippeet, joiden avulla lupaat itsellesi, ettet huoli tuollaista naista vaikka hän kuinka lämpenisi sinulle myöhemmin.

• moi84

kun tietäisi miksi hän on niin välinpitämätön mua kohtaan mahtaako olla varattu taustatutkimuksen mukaan hänellä ei ole ketään mutta ainahan tilanne voi muuttua mielestäni en ole itseäni tyrkyttänyt hänen seuraansa.

• 7+4

Mielestäni, ainakin pidemmässä parisuhteessa kyllä huomaa toisesta, mikäli hanellä on "paha päivä" jolloin voi pitää hieman etäisyyttä eikä tarvitse ängetä "iholle".
      Kiukuttelu ei mielestäni ole millään perustein hyväksyttävää käytöstä, kuikuttelu on keino joka lapsille ominaista, ei aikuisille.
      Tulisi myös erottaa murjottaminen ja vetäytyminen toisistaan. Jos tuntee olonsa pahaksi/kiukkuiseksi on viisainta vetäytyä hieman omiin oloihinsa ja antaa ajan parantaa olon.
      Ts. alkuperäiseen kysymykseen: Voi ja saakin ottaa

• moi84

mutta ei sitä kannata kysyä et onko hän vihainen mulle jostakin silloin on peli menetetty luulisin näin vai voiko?

• 7+4
        moi84 kirjoitti:

mutta ei sitä kannata kysyä et onko hän vihainen mulle jostakin silloin on peli menetetty luulisin näin vai voiko?

Tuntematta tuota sinun esiin nostamaa tilannetta enempää, sanoisin, jos tuo kiinnostuksesi kohde ei ole maininnut tuosta toteutumattomaksi jääneestä ulos menemisestä mitään sen koommin, et todennäköisesti ole häntä kiinnostava. Tuo välinpitämättömyydeltä vaikuttava käyttäytyminen voi olla hänen tapansa ilmaista se.
        Itse mieltäisin tuon asiasta kysymisen aneluksi, joka ei ainakaan asiaa sinun eduksesi muuttaisi.

• moi84

palatakseni tähän työpaikan ihastus asiaani sain selville että ihastukseni kohde ei ollut suuttunut minulle mitenkään vaan hänellä oli muut syyt kiukkuiseen oloon, mutta kehtaako sitä pyytää toistamiseen ulos kun eka kerralla kun kysyin hän oli lähdössä ulos mutta ei sitten lähtenytkään.

• moi84

saa nähdä mitä tämä elämäni nainen tuumaa kun kerron hänelle huomenna mitä hänestä ajattelen, tällaista tunnetta en ole tuntenut koskaan. kellään samanlaisia omalle kohdalle kun välittää jostakin niin paljon et sydän rinnasta repeisi.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2214
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1740
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1425
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      108
      1247
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1219
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe