Huomenna on tilipäivä ja jo on ehtinyt veli, sisko ja äiti olla vailla rahaa. Eikä yksikään näistä lainaan. Veli laittaa viestiä, että "Voisitko jelppiä velikultaa.." Sisko pyytää "sponsoroimaan", äiti vaan tylysti, että "Voitko laittaa tilille, vai ehditkö tuomaan?"
Mikä hevonvi*unper*een raha-automaatti minä olen????!!! Tämä toistuu joka kuukausi, joskus montakin kertaa kuukaudessa. Eikä KOSKAAN kukaan ehdota takaisnmaksua, koska tietävät, että olen hyvätuloinen. Itse ovat työttömiä/opiskelijoita. Laitanko rahahanat kiinni ja rikon välit näihin kolmeen?
Vituttaa.
Rahan kerjäys?
14
2506
Vastaukset
- e v v v k
Ja mainittakoon vielä, että kyse ei ole mistään kympeistä, mitä ovat vailla.. vaan ihan reilusti satasista.
- affafa
Et anna rahaa niille enää.
- -tytär-
Joo.. laita hanat kiinni vaan. Koska "kannettu vesi ei kaivossa pysy"..
Sen ymmärän, että omat lapseni tarvitsevat satunnaisesti jelppiä, silloin tällöin. Mutta helläkin on takaisinmaksu velvollisuus. Ja lainaa ei tule lisää, jos on vanhaa maksua jäljellä. Eiväthän he ikinä opi käsittelemään rahaa, jos pussi on aina auki.
Omalla kohdalla narsisti vanhempi aikoinaan yritti sitä, että ruikutti jatkuvasti, miten pieni eläke hänellä on. Joskus totesin hänelle vain, että keltähän minä voisin pyytää rahaa..??!! Kun en koskaan ollut kotoani saanut minkäänlaista taloudellistatukea.
Jokainen eläköön sen mukaan mihin on vara. Toisen hevosella ei ratsasteta. Käske sukulaistesi mennä hakemaan toimeentulotukea sosiaalihuollosta. Sano, että tämä "huoltokonttori" on nyt suljettu PISTE- e v v v k
Karkasin tässä välissä pikalomalle viikonlopuksi, hieman ketutus lieveni.
Itseasiassa alakouluikäinen lapsenikin osaa käsitellä rahaa fiksummin, kuin nuo mainitsemani sukulaiset. Lapsi sentään säästää ja suunnittelee rahankäyttönsä.
En oikein meinaa kehdata, mutta pakkohan tässä on lakata antamasta rahaa. Siskoni esimerkiksi juuri siksi ei hae toimeentulotukea, koska tiliotteesta näkee, miten paljon olen hänelle rahaa laittanut. Luultavasti verottomuuden rajakin on ylittynyt jo aikoja sitten, sillä yleensä olen antanut hänelle n. 300-400e/kk.
Katsotaan, mitä sanovat, kun tästä lähtien teen selväksi, että rahaa ei heru kuin lainaksi. - mek
e v v v k kirjoitti:
Itseasiassa alakouluikäinen lapsenikin osaa käsitellä rahaa fiksummin, kuin nuo mainitsemani sukulaiset. Lapsi sentään säästää ja suunnittelee rahankäyttönsä.
En oikein meinaa kehdata, mutta pakkohan tässä on lakata antamasta rahaa. Siskoni esimerkiksi juuri siksi ei hae toimeentulotukea, koska tiliotteesta näkee, miten paljon olen hänelle rahaa laittanut. Luultavasti verottomuuden rajakin on ylittynyt jo aikoja sitten, sillä yleensä olen antanut hänelle n. 300-400e/kk.
Katsotaan, mitä sanovat, kun tästä lähtien teen selväksi, että rahaa ei heru kuin lainaksi.Jos olet pitänyt kirjaa kuinka paljon olet lainannut niin laitat heille puunnön vaikka tekstiviestilla että ensin maksetaan vanhat velat pois ja sitten voi saada uutta lainaa ja kun ovat maksaneet niin rahahanat kiinni koska muuten se ei lopu. Itsellä yksi kaveri pyyttelee joskus 100€ ja viimeksi tossa alsten syyslomalla pyysi ja olin lähdössä työkavereiden kansaa talinnaan niin eipäs lainnannutkaan kun ei kuulu mulle ja pankit ovat sitä varten ja itse hoidan rahatarpeeni pankista jos muu ei auta. Itseäni ainakin ottaa päähän kun ihmiset eivät osaa suunnitella rahan menoaan ja osta jakaa mitä oäivässä saa tuhlata että rahat riittää koko kuukaidelle ja se siitä.
- aaffafa
e v v v k kirjoitti:
Katsotaan, mitä sanovat, kun tästä lähtien teen selväksi, että rahaa ei heru kuin lainaksi.Milläs saat ne maksamaan takaisin, vaikka sinusta se raha tästedes olisi teknisesti laina? Luuletko tosiaan, että yhtäkkiä muuttaisivat käytöksensä?
300-400 euroa kuukaudessa yhdelle? Jiisus. Tuohan tekee tonneja vuodessa monelle henkilölle...Jiii-sus.
Etkö jo tajua, että sun tehtävä on huolehtia vaan itsestäsi ja etenkin lapsestasi? Olisit saanut kerättyä lapsellesi aika hyvä opiskelurahaston (vaikka sulla eittämättä onkin rahaa hukattavaksi).
Lopeta se roikkuminen sukulaisissasi. Etkö tajua, että ne näkee sussa vain rahaa, rahaa, rahaa! - e v v v k
aaffafa kirjoitti:
Milläs saat ne maksamaan takaisin, vaikka sinusta se raha tästedes olisi teknisesti laina? Luuletko tosiaan, että yhtäkkiä muuttaisivat käytöksensä?
300-400 euroa kuukaudessa yhdelle? Jiisus. Tuohan tekee tonneja vuodessa monelle henkilölle...Jiii-sus.
Etkö jo tajua, että sun tehtävä on huolehtia vaan itsestäsi ja etenkin lapsestasi? Olisit saanut kerättyä lapsellesi aika hyvä opiskelurahaston (vaikka sulla eittämättä onkin rahaa hukattavaksi).
Lopeta se roikkuminen sukulaisissasi. Etkö tajua, että ne näkee sussa vain rahaa, rahaa, rahaa!Olet oikeassa. Tuskin muistasivat olamssaoloani, jollei minulla ois rahaa.
- affaaf
e v v v k kirjoitti:
Olet oikeassa. Tuskin muistasivat olamssaoloani, jollei minulla ois rahaa.
Tallenna niiden numerot sun kännyyn nimillä kuten "rahankerjääjä1", "rahankerjääjä2" ja jne, ei siis "veli", "sisko" ja jne. Sitten kun he soittavat, näet heti mikä pyyntö on tulossa taas.
Siirrä tilipäivänä ylimääräiset rahat sellaiseen tiliin, jolta voi tehdä nostoja vain konttorilla.
Älä anna enää rahaa edes äidillesi, olet jo antanut aivan liikaa. Et tule koskaan saamaan niitä rahoja takaisin, he eivät tule koskaan auttamaan sua. Missään asiassa.
Käytä aikaa ystävien kanssa, jotka eivät pyydä sinulta mitään. - mek
e v v v k kirjoitti:
Olet oikeassa. Tuskin muistasivat olamssaoloani, jollei minulla ois rahaa.
SAnot että ostin uuden auton ja rahat meni siihen seuraavat 5 vuotta.
- mek
Yritä tehdä jos lainatuista rahoista virallinen velkakirja ja velallisen nimet alle ja kaksi todistajaa niin voit halea niitä ulosottoteiste ja se siitä. Jokainen tulkoon omillaan toimeen niin hyvä tulee.
- oppeliini1
Sinä olet omalla aherruksellasi hankkinut ammatin josta saat palkkaa. Tulosi kuuluvat sinulle ja omalle hankkimallesi perheelle.
Sukulaisten rahankerjäykset voi aivan hyvällä omallatunnolla olla kuulematta. Ehkä äidillesi voit antaa pieniä summia silloin tälloin jos haluat. Sat huomata , kuten jo varmasti arvaatkin, että rahankerääjät eivät tule kyselemään vointiasi eikä avuntarjouksia tipu.
Parasta niin, saat ainakin olla rauhassa.
Suomessa, ikävä kyllä, on todella nälkää nakeviä. Esimerkkinä yksinäiset vanhukset, jotjka ikänsä puolesta eivät enää pysty tyoelämään ja jotka pienen eläkkeensä turvin yrittävät saada jokapäiväiset ateriansa. Etsi sinulle sopivin lahjoituksen kohde ja auta heitä. HE ainakin osaavat olla kiitollisia ja arvostavat lahjaasi! - ckvbkdöfj
Seuraavan kerran sano että teit toooooosi paskoja sijoituksia, ja olet kaulaa myöten kusessa raha-asioiden kanssa. Pistäppä joskus vielä rahanpummausviesti menemään...
Ne nyt on vaan oppineet siihen että sulla on rahaa, ja sinä olet lempeämielisenä ne siihen opettanut, joten korjaa asia. - pete -
Anna siskolle käteistä, niin se voi hakea TTtukea.
- mek
EI kannata sukulaisiaan elättää kun siitä ei ole mitään hyötyä ja se siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244