Toisen heikkouksista kysely

en ymmärrä..

Onko teidän mielestänne kysellä suoraan toisen heikoista paikoista ja asioista? Mikä on motiivi kysyä suoraan niistä tyyliin:

sattuuko sinua kun ihmiset haukkuvat ulkonäköäsi?

onko lapsuutesi sinulle häpeällinen asia?

onko isäsi sinulle arka paikka?

etkö ole hyväksynyt pieniä rintojasi?

Onko kysyjä ystävä vai vihollinen? Mielipiteitä?

12

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneksi on entinen

Narsistisia piirteitä omaava ex-mieheni kyseli ja puhui usein "aroista asioistani", jotta olisi saanut minut surulliseksi. Sen jälkeen lohdutti ja sillä yritti sitoa minua henkisesti itseensä.

• 89345

Aroista asioista töksäyttely ei ole ominaista ystävälle. Tuohon voi kysyä vastakysymyksenä, miksi kyselet, haluatko nolata ja tehdä oloni epämukavaksi. Jos siihen ei tule asianmukaista anteeksipyyntöä ja henkilö ei ota onkeensa, ei liene syytä pitää tätä henkilöä enää läheisenä ystävänä.

Ylipäätään sellainen henkilö, joka saa olon epämukavaksi, ei ole ystävä. Yastävän määritelmä on se, että hänen seurassaan on helppo olla. Jos kyse on sukulaisesta, hänen käytökselleen pitää asettaa rajat.

• N33.

Aikuiselle hän olisi ystävä. Huoltakin ilmeisesti kantava ystävä.
      Aikuisena ei tuollaisia kysele kukaan muu kuin ystävä, tai känninen ventovieras.

Nuorena tuo luultavasti vain loukkaa, riippuen siitä millä äänensävyllä noita kysellään ja onko kysyjä samaa vaiko eri sukupuolta.
      Vastatakin toki voi jos katsoo sen tarpeelliseksi.
      Huumorilla tuollaiseen olisi lysti vastailla. Mutta jos kysymykset osuvat oikeasti arkoihin paikkoihin, tulee siitä antaa kritiikkiä kyselijälle.

• nimenomaan niistä

Eikö aloituksessa juuri kuvattu että nimenomaan kysytään toisen aroista paikoista.....

• :PP

Jos et ole noista aiheista ensin aloittanut keskustelua itse, niin silloin se on kyllä utelua ja tarkoitusperäistä arkojen asioiden kaivelua. Mahdollisesti niinkuin aikaisempi kommentoija sanoi, yrittää pahoittaa mielesi ja sitten lohduttaa, eli jotain sairasta manipulointia.

• tytsy 95

Hirvee sika! Eroa heti!

• Kaikenlaisia onkin

Tuollaisten kysyjä on selvästi vihollinen.

Kysymysten muotoilu on niin ovelaa, että sisältää jo itsessään loukkauksia.
      Luultavasti kyselee saadakseen lisäaseita loukatakseen vielä lisää.

Pysyttelisin kaukana tuollaisesta tyypistä.

• olen tiedustelija

Selvä vihollinen. Haluaa alentaa, piilonostattaa itseään. Eikä sekään ole niin piilossa kuin luulee.

• nahka verillä

Mun ystävä silloin tällöin kyselee vanhempieni mielenterveysongelmista ja lääkkeistä, vaikka tietääkseni heillä ei ole mitään sen kummempaa kuten ei lääkkeitäkään.

• onko tyhmä

Riippuu miten älykäs yksilö kyseessä,toisinaan myös tosi yksinkertaiset tyypit osaa kysyä terapeuttitason kysymyksiä,tosin näköjään hieman vituilleen aseteltuina.

• tollotäräyttelijä

Minulla kysyi treffiehdokas että onko sulla jalka kipeä.

En viitsinyt kertoa mikä on joten totesin joo ja sinulla liian vino ja pitkä nenä.

Jos ei tunne ihmistä on tosiaan jotenkin asperger /kehitysvammaisen tasolla jos ei ymmärrä mitä kyselee ensimmäiseksi.

• eveliinaa85

Lapsuuteni ei ole minulle häpeällinen asia..pikemminkin olen oppinut rakastamaan, koska minulla on muutama ystävä jotka mua 17-19 ikävuosina rakasti hyvinkin paljon.. Näistä henkilöistä olen saanut voimaa nykypäivään..

minusta ulkonäkö ei ole ihmisissä tärkein vaan se mitä ihmisen pää pitää sisällään.

isästäni hieman..hän ei ole jostain syystä koskaan ollut minulle läheinen henkilö mutta opin hyväksymään tämän jo 14-vuotiaana että isälle ei puhuta mistään poika-ystävä jutuista (esimerkki)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7313
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4430
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      55
      3473
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      507
      3192
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2134
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1783
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1731
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1583
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1495
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1436
    Aihe