Toisen heikkouksista kysely

en ymmärrä..

Onko teidän mielestänne kysellä suoraan toisen heikoista paikoista ja asioista? Mikä on motiivi kysyä suoraan niistä tyyliin:

sattuuko sinua kun ihmiset haukkuvat ulkonäköäsi?

onko lapsuutesi sinulle häpeällinen asia?

onko isäsi sinulle arka paikka?

etkö ole hyväksynyt pieniä rintojasi?


Onko kysyjä ystävä vai vihollinen? Mielipiteitä?

12

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneksi on entinen

      Narsistisia piirteitä omaava ex-mieheni kyseli ja puhui usein "aroista asioistani", jotta olisi saanut minut surulliseksi. Sen jälkeen lohdutti ja sillä yritti sitoa minua henkisesti itseensä.

    • 89345

      Aroista asioista töksäyttely ei ole ominaista ystävälle. Tuohon voi kysyä vastakysymyksenä, miksi kyselet, haluatko nolata ja tehdä oloni epämukavaksi. Jos siihen ei tule asianmukaista anteeksipyyntöä ja henkilö ei ota onkeensa, ei liene syytä pitää tätä henkilöä enää läheisenä ystävänä.

      Ylipäätään sellainen henkilö, joka saa olon epämukavaksi, ei ole ystävä. Yastävän määritelmä on se, että hänen seurassaan on helppo olla. Jos kyse on sukulaisesta, hänen käytökselleen pitää asettaa rajat.

    • N33.

      Aikuiselle hän olisi ystävä. Huoltakin ilmeisesti kantava ystävä.
      Aikuisena ei tuollaisia kysele kukaan muu kuin ystävä, tai känninen ventovieras.

      Nuorena tuo luultavasti vain loukkaa, riippuen siitä millä äänensävyllä noita kysellään ja onko kysyjä samaa vaiko eri sukupuolta.
      Vastatakin toki voi jos katsoo sen tarpeelliseksi.
      Huumorilla tuollaiseen olisi lysti vastailla. Mutta jos kysymykset osuvat oikeasti arkoihin paikkoihin, tulee siitä antaa kritiikkiä kyselijälle.

      • nimenomaan niistä

        Eikö aloituksessa juuri kuvattu että nimenomaan kysytään toisen aroista paikoista.....


    • :PP

      Jos et ole noista aiheista ensin aloittanut keskustelua itse, niin silloin se on kyllä utelua ja tarkoitusperäistä arkojen asioiden kaivelua. Mahdollisesti niinkuin aikaisempi kommentoija sanoi, yrittää pahoittaa mielesi ja sitten lohduttaa, eli jotain sairasta manipulointia.

    • tytsy 95

      Hirvee sika! Eroa heti!

    • Kaikenlaisia onkin

      Tuollaisten kysyjä on selvästi vihollinen.

      Kysymysten muotoilu on niin ovelaa, että sisältää jo itsessään loukkauksia.
      Luultavasti kyselee saadakseen lisäaseita loukatakseen vielä lisää.

      Pysyttelisin kaukana tuollaisesta tyypistä.

      • olen tiedustelija

        Selvä vihollinen. Haluaa alentaa, piilonostattaa itseään. Eikä sekään ole niin piilossa kuin luulee.


    • nahka verillä

      Mun ystävä silloin tällöin kyselee vanhempieni mielenterveysongelmista ja lääkkeistä, vaikka tietääkseni heillä ei ole mitään sen kummempaa kuten ei lääkkeitäkään.

    • onko tyhmä

      Riippuu miten älykäs yksilö kyseessä,toisinaan myös tosi yksinkertaiset tyypit osaa kysyä terapeuttitason kysymyksiä,tosin näköjään hieman vituilleen aseteltuina.

    • tollotäräyttelijä

      Minulla kysyi treffiehdokas että onko sulla jalka kipeä.

      En viitsinyt kertoa mikä on joten totesin joo ja sinulla liian vino ja pitkä nenä.

      Jos ei tunne ihmistä on tosiaan jotenkin asperger /kehitysvammaisen tasolla jos ei ymmärrä mitä kyselee ensimmäiseksi.

    • eveliinaa85

      Lapsuuteni ei ole minulle häpeällinen asia..pikemminkin olen oppinut rakastamaan, koska minulla on muutama ystävä jotka mua 17-19 ikävuosina rakasti hyvinkin paljon.. Näistä henkilöistä olen saanut voimaa nykypäivään..

      minusta ulkonäkö ei ole ihmisissä tärkein vaan se mitä ihmisen pää pitää sisällään.

      isästäni hieman..hän ei ole jostain syystä koskaan ollut minulle läheinen henkilö mutta opin hyväksymään tämän jo 14-vuotiaana että isälle ei puhuta mistään poika-ystävä jutuista (esimerkki)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      664
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    7. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      47
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      592
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe