Asiaa hilseestä!

Hilsepäää

AUTTAKAAAA! mulle on nyt tullut hilsettä enkä tiedä miksi! Ällöttää tämä hilse ja haluaisin sen pois äkkiä mutta miten? olen ostanut hilse shampoota mutta auttaako se? Voisiko hilse johtua siitä että olen nyt viikon putkeen pessyt joka päivä hiuksia?
Mistä hilse johtuu ja miten sen saa pois?
Kiiitos vastaajille! :)

28

6199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttu juttu

En ymmärrä miksi tämä aloitus oli miinustettu, ihan aiheellinen aloitus koska hilsettä on erittäin monilla, väitetään jopa että kaikilla. Itselläni hilsettä on ollut niin kauan kuin muistan, enemmän tai vähemmän. Olen kokeillut hoitaa eri tuotteilla laimein tuloksin. Päänahkani on mikrokameralla tutkittu ja kampaaja sanoi että päänahkani on osittain atooppinen enkä ikinä pääse kokonaan hilseongelmasta. Kalliita tuotteita myytiin ja neuvottiin käyttämään mietoa shampoota. Ihan mielelläni pääsisin kuivasta hilseestä eroon jos joku konsti löytyisi. Alla on linkkejä aiheeseen ja siellä on ohjeita jotka varmaan jollekin sopivat, eivät ehkä kaikille.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00219

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/hilse_ja_kutina_pois

http://www.schwarzkopf.fi/skfi/fi/home/hair_repair/sensitive_scalp/hair_related_problems/getting_rid_of_dandruff.html

http://katriinanpuhdistus.blogspot.fi/2012/09/hilse-mielenkiintoinen-nakokulma-asiaan.html

http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1288493540940.html

• suolesta prööt! hyh

Tämä suomi24.fi nyt on yleensäkin sivusto, jolla miinustetaan asiallisista viesteistä ja plussataan höpöhöpöjutuista. Ei sitä suotta nimitetä epävirallisesti suoli24.fi:ksi...

• ALOittaja

Kiitos vastauksestasi ja linkeistä! Ne auttoivat kovasti,KIITOS! :)

• Örh

Hilseeseen saattaa tehota tervashampoo, seleenishampoo tai nokkosshampoo. Ruokavalioon ehkä vitamiineja ja rasvoja monipuolisemmin.

• kosteutta ensin

Kannattaa kokeilla ensin kosteuttavia ja rauhoittavia shamppoita. Yleensä on kysymys päänahan kuivumisesta ja silloin hilseshampoo ei ainakaan paranna tilannetta.

• neriik

Näin on. Yleensä kun ihmiset puhuvat "hilseestä", se todellisuudessa on vain kuivaa ihoa joka irtoaa hiuspohjasta ihon kuivumisen vuoksi.

• galinaa

• pellavapiä

Älä vaan missään nimessä osta mitään markettihilseshampoita, Head&Shouldersia tai vastaavaa. Ne eivät poista hilsettä pysyvästi.

• tilanne tämmöinen

Et kerro minkälaisia määriä hilsettä tulee.
      Minulla tilanne sellainen, että kesällä avoautolla ajaessani tie joudutaan avamaan jäljiltäni lumiauralla.

• S-hoitaja -56

Osta apteekista Selukos sampoota.Käytä sitä ohjeen mukaan tarkasti. Tiedän kokemuksesta (hoitajana), että tämä hoito on tehonnut. Kokeile ihmeessä.

• hilseetön

Hei vaan kaikille. Itselläni on Psoriasis, joka ilmaantui vuonna 1974. Se on sen jälkeen levinnyt pikkuhiljaa alkaen alunperin kasvoista leviten pikkuhiljaa kyynärpäihin ja polviin. Ja siitä sitten päänahkaan, rintaan, selkään reisiin ym....

Tällä hetkellä ihoni on siedettävä, mutta kysymykseen hilseestä päänahasta, vastaan, että olen joutunut käyttämään Betnovate-nimistä liuosta päänahkaani useamman vuoden torjuakseni psoriasis ihottumaa päänahassa. Se on myöskin pätevä aine ja auttaa varmasti.

Mutta kuinka ollakaan, aivan vahingossa huomasin, että suihkushampoo auttaa erittäin hyvin kyseiseen tautiin. Eli ensiksi kokeilin AXE:n suihkushampoota ja olen huomannut, että myöskin muutkin halvat suihkushampoot estävät hilseen muodustumista. Kannattaa ainakin kokeilla.

• mi6

Osta vaan sitä head and shouldersia, se on paras. Apteekkihuijareita ei kannata uskoa.

• sgt.pepper-59

tai XZ "vai mikä se oli.." se öljyinen shampoo,ei jää varmaan päänahkakaan kuivaksi..? mä olen tykännyt Linna Lastenshampoosta,Villivadelma,Ph 5,5 mut apteekista saa Ph 5 shampoitakin.ja talvisin patteritkin sitten myös kuivattaa sisäilmaa ja päänahkaa..

• Issu135151

Suosittelen apteekin perusvoiteita hiusten pesuun. Itselläni ehti pää hilseillä vuoden verran ennen kuin kokeilin Humektania ja ainakin toistaiseksi on hilse (ja siihen liittynyt kutina) pysynyt poissa. En tutkituttanut päänahkaani missään, mutta koko ikäni atooppisen ihoni kanssa taistelleena arvelisin hilseilyn liittyneen siihen. Ensin hiukan ihmettelin miten rasvalla voi pestä hiukset, että tuleeko puhdasta, mutta voin kokemuksesta sanoa että TOIMII!

• Olet, mitä syöt

Tärkeintä monipuolinen, terveellinen ruokavalio.
        Jos hilseily johtuu päänahan kuivuudesta,
        perusvoiteella peseminen tosiaan auttaa.
        Mikäli kyse on sienistä, esim. Nizoral tai Konact -shampoo.
        Kortisonikuuri vain siirtää tulehdusta eteenpäin.

• Hoitsu minäkin

Olen työssä hoitolaitoksessa ja hoidamme potilaiden hilseilyä seuraavasti: Hieromme päänahkaan hyvää perusvoidetta runsaasti ja päänahka suojataan kertakäyttömyssyllä ja huivilla. Tämä saa vaikuttaa yön yli. Seuraavana aamuna hiukset ja päänahka pestään Selukos sampoolla,jota saa apteekista. Pesu täytyy tehdä useamman kerran ja tosi huolellisesti, että hiukset tulevat puhtaiksi.

Tämä "temppu" on auttanut monen,monen ongelmapäänahkan kanssa jo vuosien ajan. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Uusitaan aina tarvittaessa.
      Selukos sampoota käytettäessä lue ohjeet tarkkaan ja toimi ohjeiden mukaan.

• Nuorilla.

On muotia pitää pipoa päässä vuoden ympäri, aivan sama ollaanko ulkona, tai sisätiloissa. Eipä tarvitse ihmetellä mistä johtuu hilseilevä päänahka,tai miksi täit viihtyvät nuorten päässä.

• kokeile

Mulla hilseily ja kutina loppui gluteenittomalla ruokavaliolla.

• pj-1

Mulla on ollut hilsettä muutaman vuoden ajan ja ehkä vuoden ajan ollut todella paljon. Ärsyttää, kun huomaa, että suihkun jälkeen sitä on hiuksissa ja muutenkin joutuu vähän varomaan, ettei käyttäisi mustia vaatteita, jottei se näkyisi. Mulla on myös kutiava päänahka, joka kutisee jo suihkun jälkeen. Ostin apteekista tänään Selukos-shamppoota, jota joku tässäkin suositteli, maksoi alle 8e, ja tänään kokeilinkin sitä ja huomasin, että sopi heti päänahalleni eikä enää irronnut hilsettä.

Itse olen muutaman vuoden ajan kokeillut ihan kaikenlaisia tuotteita, mutta mikään ei auta, mutta tuo Selukos kyllä ainakin nyt tepsii, toivottavasti myös pidemmällä aikavälilläkin.

• tyttö

XZ-hilse shampoo marketeista on ollut mulle todella hyvää, ei ole hilsettä kun käytän säännöllisesti, se on siis tervashampoota. Suosittelen!

• pekkis

Itse käytin apteekista ostamaa shampoota. Sillä olen pessyt aina välillä ja pois on pysynyt . Vichy dercos.

• zenee11

Kerran ollut hilsettä joka hävisii tervashampoolla (ei xz).
      Kanttaa kokeilla.

• hilse

Mä pidän hilseestä ku siit tulee lumisadetta, ku rapsuttaa päätä

• iigor

jos hilse ei rauhoitu ja kutisee paljon kannattaa ostaa apteekista KETOKONAZOLIA sisältävää shampoota. Se on eräänlainen hiivasieni jota on kaikilla ihollaan ja varsinkin keväisin tai kesäisin alkaa ns. kukkimaan. minulla joskus jopa päänahka ihan märkii . joka kesäinen vaiva joskus iskee myös talvella. ja kyllä syön ihan terveellisesti ja ei ole allergioita.

• kokemustaon111111

Minullakin tuli hilseoireita ja pahoja sellaisia, et oikein pölisi koko pää. Mikään hilseshampoo ei auttanut eikä kosteuttavat shampoot (epäilin et päänahka on kuiva) niin menin apteekkiin ja siellä neuvoivat oikeat aineet. Käytin psoriakseen tarkoitettua shampoota joka toisella suihku kerralla ja hilseily hävisi kokonaan :) kannattaa kysyä farmaseutilta apteekissa, ne tietää!

• jormatheoikarinen

Mulla on auttanut BodyShopin inkiväärishampoo! Eikä tarvi odotella tuloksia vaan helpotus tulee heti kun sen päänahkaan on hieronut! Maksaa tietenkin mutta iso puteli kestää lähes puoli vuotta, ja todella saa vastinetta rahalle! Alan käyttää aina kun syksyllä ilmat viilenee.

Lisäksi apua tuo pitkällä aikavälillä viljaton, maidoton ja sokeriton ruokavalio hyvät rasvat kuten oliiviöljy ja kylmäpuristettu kookosöljy tarvittavat vitamiinit ja kivennäisaineet sopivassa suhteessa.. Tehoavat siis lähes kaikkeen vaivaan ennaltaehkäisevästi ;)

• hilseetön

Minulla on ollut pahoja hilseongelmia jo vuosikymmeniä. Myös kovaa kutinaa, päänahan menemistä ruvelle jne.

Olen kokeillut vaikka mitä aineita, apteekin shampoita, kampaamotuotteita, perusvoiteen hieromista päänahkaan jne. Ja mikään ei ole kunnolla auttanut.

Tänä vuonna eräässä kampaamossa suositeltiin system 4 oil cure mask nimistä tuotetta. Ja kumma kyllä, toimii, se on ensimmäinen aine mikä on minulla kunnolla auttanut tähän päänahkaan:

http://www.hiuksillesi.fi/sim-system-4-o-oil-cure-hair-mask-215ml?gclid=CLm2uM2e8MQCFcPTcgod5zoAgw

• Selukos

shampoo apteekista! Itsellä lähes kolmekymmentävuotta kiusannut hilseily hävisi päänahasta täysin!!! Psoriasis diagnoosi 20 vuotta vaikka ilmeisesti päänahassa olikin sitten jotain muuta kun tuo auttoi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16643
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      38
      4497
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2597
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1898
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1543
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      393
      1496
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      14
      1349
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1283
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      982
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      965
    Aihe