Siis lohikalan. Mitä ruokaa atm sinkku voi tehdä kalasta?
Ostin kalan
34
317
Vastaukset
- ostit mut et tiedä
Savustaa?
- psy
Ostin kangasta
- ostit mut et tiedä
Kääri se kangas kalan ympärille. Kastele ja laita savustuspönttöön. Kyllä tulee kostea kala.
Etsi Pirkan reseptipalvelusta hakusanoilla ”kala” ja ”atm”.
- FishFear
Ei yksinäinen atm-sinkku voi valmistaa lohesta mitään, kun lohet on tarkoitettu just niille, joilla on parisuhde ja paljon kavereita aina joka paikassa ollut ja tulee olemaan. Voit syödä sen raakana tai heittää menemään, sillä kyllähän se on just ihan väärin, että yksinäinen atm-sinkku kokkailee lohta ja syö sen yksinään, kun lohet on just tarkoitettu kavereiden ja tyttöystävien ja vaimojen kanssa syötäväksi.
- FishFear
DarkFear kirjoitti:
Mä oon kyllä yksinkin laittanut kalasta ruokaa kotona.
Teit väärin. Häpeäisit.
FishFear kirjoitti:
Teit väärin. Häpeäisit.
Jaa niinkö. No mitä olisi pitänyt tehdä, olla nälässä vai?
- FishFear
DarkFear kirjoitti:
Jaa niinkö. No mitä olisi pitänyt tehdä, olla nälässä vai?
Syödä se raakana, heittää roskiin tai lahjoittaa jollekin kellä on kavereita. Tonnikala on yksinäisten nuorten miesten ruokaa, ei lohi.
FishFear kirjoitti:
Syödä se raakana, heittää roskiin tai lahjoittaa jollekin kellä on kavereita. Tonnikala on yksinäisten nuorten miesten ruokaa, ei lohi.
Kyllä toki tonnikalasta saa myös tehtyä hyvää ruokaa, mutta kyllä sitä voi yksinkin lohesta laittaa jotakin.
- 11+15
Grillaat sen joko hiilillä ulkona tai sitten uunissa, itse syön lohta joka lauantai näin.
- mies32
Luo kivaa turvallisuudentunnetta elämään, kun tietää mitä lauantaina syödään?
Minä muuten ostin hevosen. Jauhettuna. Mitä siitä suosittelette tehtäväksi? - joku nainen vain
mies32 kirjoitti:
Minä muuten ostin hevosen. Jauhettuna. Mitä siitä suosittelette tehtäväksi?Kasviskeittoa=) syön lauantaina.
- 11+15
mies32 kirjoitti:
Minä muuten ostin hevosen. Jauhettuna. Mitä siitä suosittelette tehtäväksi?Ei, vaan rasvaista kalaa on oleellista syödä säännöllisesti ja on myös hyvää.
- mies32
11+15 kirjoitti:
Ei, vaan rasvaista kalaa on oleellista syödä säännöllisesti ja on myös hyvää.
Ja olet sitten lyönyt lukkoon lauantain kalapäiväksi, ettei pääse unohtumaan. Varmasti käytännöllistä.
- tosisinkku
Ehkä sen voi lämmittää mikrossa?
- Ikisinkku M
Itse tekisin varmaan niin että osan paistaisin heti samana päivänä ja lopusta tekisin seuraavana päivänä lohikeittoa. Tuollahan noita on reseptejä jos ohjeita tarviit, kattele sieltä ja muista että aina voi vähän soveltaa:
http://www.kotikokki.net/reseptit/haku/#freetext=lohi&headersearch=true&images_only=true&page=3Hö, eihän noissa resepteissä ollu missään mainintaa, että ne soveltuisivat myös ätmeille.
- Ikisinkku M
stellaria81 kirjoitti:
Hö, eihän noissa resepteissä ollu missään mainintaa, että ne soveltuisivat myös ätmeille.
Kyllä noita voi rohkeasti ätmikin käyttää. Itsehän en ätmiksi tunnustaudu mutta mielestäni käyvät ihan kaikille, siis sinkuillekin åtmiyden asteesta riippumatta. Itse en yleensä kyllä kovin orjallisesti noudata noita, poimin sieltä täältä passelit osat ja noihin mainitsemiini ei tule edes ohjetta katsottua, pannulla kun paistaa niin pistää vähän sitruunaa ja suolaa niin se on siinä ja keittoon laitan yleensä vain perunoita, joskus ehkä vähän porkkanaa ja sipulia jos on, ruokakermaa tai smetanaa ja mausteeksi pari kalaliemikuutiota ja erilaisia pippureita. Jos oikein hyvän keiton haluaa niin voi lorauttaa lopuksi sekaan vielä hieman konjakkia (ehkä brandykin käy) jos sitä sattuu olemaan.
- Raakaa
Tosimies söisi raakana.
- sivusta huutaja
Tonnikala syödään lähes raakana. Siis tuore tai pakastettu, ei tölkki.
- mies 86
No uunilohta mä itse tykkään tehdä. Heität päälle vähän suolaa ja pippuria ja teet jonkun jännän kuorrutuksen siihen. Riisi sopii hyvin lisukkeeksi.
- Kympin Nainen
Uuniin/grilliin on helpoin vaihtoehto, mutta hyvä vaihtoehto myös:
Ensin tehdään nuotio (huom. asianmukaiset turvajärjestelyt yms.), sitten naulataan kala pyrstöstään lankkuun ja tuetaan lankku kiven tms avulla noin 75 asteen kulmaan niin lähelle nuotiota kuin mahdollista, mutta niin ettei lankku syty tuleen. Halutessaan loimutuksen aikana lohta voi valella esim. limemehu-valkoviini-vesi marinadilla, mutta ilman valeluakin lohesta tulee hyvää. Riippuen nuotion voimakkuudesta, lohen etäisyydestä nuotioon ja lohen koosta, loimutus kestää 20-40 min.- Ikisinkku M
Nyt olen kyllä erimieltä jos siis loimulohesta puhutaan, paria kohtaa täsmentäisin tuossa eli kalan naulaukseen käytetään "puunauloja", vaikka vuoleskellaan jostain sitkeästä puusta ja sitten se kala sellaiselle etäisyydelle että kärsii kättä pitää muutaman sekunnin, ehkä jotain 20-30cm liekeistä ja sitten tuota aikaa menee semmoinen tunti minusta siihen, googlella löytyy aiheesta lisää.
- Kympin Nainen
Ikisinkku M kirjoitti:
Nyt olen kyllä erimieltä jos siis loimulohesta puhutaan, paria kohtaa täsmentäisin tuossa eli kalan naulaukseen käytetään "puunauloja", vaikka vuoleskellaan jostain sitkeästä puusta ja sitten se kala sellaiselle etäisyydelle että kärsii kättä pitää muutaman sekunnin, ehkä jotain 20-30cm liekeistä ja sitten tuota aikaa menee semmoinen tunti minusta siihen, googlella löytyy aiheesta lisää.
Saat olla eri mieltä, ihmettelisin, jos et olisi :)
Nauloista: en maininnut minkälaisia nauloja - ja kyllä, puusta vuolletut toki parhaita mutta muutkin käy "kiireessä".
Etäisyydestä: minusta se että lankku ei syty tuleen että lankku on noin 75 asteen kulmassa, on juurikin jotakuinkin min 20-30 cm liekeistä (yleensä jopa enemmän).
Ajasta: kuten sanottu, riippuu monesta tekijästä. Mutta joka kerta kun olen itse loimulohta ollut tekemässä, niin 45 min jälkeen kyllä alkaa olla "ylikypsää" siinä mielessä, että meinaa lohi alkaa lankulta murentua/tipahdella nuotioon. Voi olla että meillä on sitten ollut messevämpi nuotio tai pienempi file kuin sinulla. Kympin Nainen kirjoitti:
Nauloista: en maininnut minkälaisia nauloja - ja kyllä, puusta vuolletut toki parhaita mutta muutkin käy "kiireessä".
Etäisyydestä: minusta se että lankku ei syty tuleen että lankku on noin 75 asteen kulmassa, on juurikin jotakuinkin min 20-30 cm liekeistä (yleensä jopa enemmän).
Ajasta: kuten sanottu, riippuu monesta tekijästä. Mutta joka kerta kun olen itse loimulohta ollut tekemässä, niin 45 min jälkeen kyllä alkaa olla "ylikypsää" siinä mielessä, että meinaa lohi alkaa lankulta murentua/tipahdella nuotioon. Voi olla että meillä on sitten ollut messevämpi nuotio tai pienempi file kuin sinulla.No jopas on vaikeeta ja aikaavievää ähräämistä. :D
Nälkäisen Notskilohi tehdään metalliritilän avulla suoraan liekin päällä ja jätetään puoliraa’aksi. Aikaa en ole ottanut, mutta tuskinpa nyt varttia kauempaa menee. Ja on muuten ihan sairaan hyvää, varsinkin yhdistettynä paleluun pakkasyössä…- Ikisinkku M
Kympin Nainen kirjoitti:
Ajasta: kuten sanottu, riippuu monesta tekijästä. Mutta joka kerta kun olen itse loimulohta ollut tekemässä, niin 45 min jälkeen kyllä alkaa olla "ylikypsää" siinä mielessä, että meinaa lohi alkaa lankulta murentua/tipahdella nuotioon. Voi olla että meillä on sitten ollut messevämpi nuotio tai pienempi file kuin sinulla.Niin, siksi vain "täsmensin" ja kyllä se saisi olla puunaula, rautainen taitaa lämmetä niin että alkaa irtoamaan se kala siitä laudalta jos pitkään pitää, ehkä se siksi juuri alkaa murentua :) ja jos kiire on niin sehän on sitten sama mennä grillille :)
- Kympin Nainen
stellaria81 kirjoitti:
No jopas on vaikeeta ja aikaavievää ähräämistä. :D
Nälkäisen Notskilohi tehdään metalliritilän avulla suoraan liekin päällä ja jätetään puoliraa’aksi. Aikaa en ole ottanut, mutta tuskinpa nyt varttia kauempaa menee. Ja on muuten ihan sairaan hyvää, varsinkin yhdistettynä paleluun pakkasyössä…No totta, tuohan on nopein tapa, ainakin jos on se ritilä - aina ei ole, tai se on tuhannen mutkalla tjs. Ja minähän nyt halusin vaan brassailla loimulohella :)
Ei vaiskaan, oikeasti se oli ensimmäinen mikä mieleen tuli, koska sitä ihan hijlattain kavereiden kanssa eräänlaisissa pre-kekreissä tehtiin ja se oli ihan älyttömän hyvää. Ja itse en kyllä puoliraa'asta tykkää, mutta makuasioista tunnetusti on turha kiistellä.
- gordon cocki
Osta toinen niin saat orgaanisen tekovaginan.
No ei, uunilohi tai soppaakin voi tehdä. Mutta muista maustaa hyvin ja suolata se jos ei jo ollut. Ruoka ilman mausteita on sama kun söisi pahvia.
http://www.valio.fi/reseptit/uunilohi/ - ätmi kalamies.
Ostin siis kokonaisen kilon lohen ja fileerasin sen itse. Laitin mausteita ja suolaa ja uuniin. Tuli tosi hyvää. Asun kerrostalossa niin ei voi grillata
- emma reetta 89
Kala on nykyisin todella kallista kaupassa.
Olen itse kasvanut maalla ja kesäisin tykkään kalastaa isäni kanssa.
Itse kalastettu hauki on hyvää myös muutkin kalat.
En itse ostaisi kaupasta kalaa kalliin hinnan takia..- mies32
Realistisemmat kalamiehet kyllä kertovat suoraan, että halvemmaksi tulee hakea kala marketista kuin järvestä. Tämä voi toki olla toisin jos järvi on lähempänä kuin marketti.
- ätmi kalamies.
Eikä ole, 4 euroo kilo makso prismassa tänään lohi. Tosin se oli perattu lohi ja itse joutusin fileeraamaan. Tarjouksia on joskus kuten tänään ja kyllä 8-10 eurolla saa yleensä kilon lohen josta syä kaks päivää.
- Fisusta hyöty irti
Tee siitä tekopillu! Sisälmykset pois ja käärit muovikelmuun tiukaksi putkeksi. Ihan kuin aito, haiseekin kalalle! Sitten vaan nusnusnusnusnusnusnus... Jälkeenpäin voit syödä sen spermoineen kaikkineen, japsit käyttää siitä nimitystä "sushi". Vaikka onkin omat mällit niin saat vähän esimakua siitä mitä se aisurin elämä tulee olemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau273165Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433050Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342906Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4432597Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1621907Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431848Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251445Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51251- 321230
- 751154