Paljon on maantien varsille ilmaantunut ABCDE ja F.U. -kahvepaikkoja joista saa "isoäidin lihapullia" (5 kpl) hintaan 10.90 (tavallisen ahne mummeli), mutta yritäpä vaikka maailman yksinkertaisinta autopalvelua: tuulilasinpesu. Jokainenhan sen tekee itse, mutta kun ämpärin pohjalla on 2 desiä kylmää ja paskasta vettä johon asiakkaan olisi lisättävä sekä vettä että pesuainetta, niin mieleen tulee hakemati yksi sana: TEBOIL. Tämä Ei ole Teboilin mainos, mutta jokainen autoileva mies tietää että huoltoasemat on Suomesta kuolleet, yhtä lukuunottamatta. Ja Teboileistakin koitetaan tehdä leipomoita joissa bensan, rasvan ja öljyn hajun sijasta saa aamutuimiin pullan tuoksun nenäänsä. Koitetaas vielä vastustaa. Selvyyden vuoksi: olen Teboilin kanta-asiakas, mutta vain siitä syystä mitä just sanoin - huoltoaseman pitää olla huoltoasema.
Suomesta puuttuu HUOLTOasemat
9
230
Vastaukset
- no jaa
Minulle taas vanhat holtsikat eivät tarjoa yhtään mitään mitä en saisi näiltä uusimmiltakin asemilta. Kaikilla abseilla on tuulilasin pesuvettä, ilmaa renkaisiin, autoimuri, autopesuri jne. Korjaamopalvelut nyt kaikki ostaa jostain muualta kuin huoltoasemilta. Kyllähän näissä uusissa huoltsikoilla on aivan ylivertainen kahvila ja ruokailu valikoima ja vielä sen lisäksi kunnon ruokakaupat. Itse en haikaile yhtään siihen rasvan ja homeentuoksuiseen vanhaan essonbaariin jossa paikallinen ukkö-kööri puhuu paskaa pöydässä ja pelaa hedelmäpelejä.
- autoilija3
Huoltoasemista on tullut kaljakauppoja. Automaatista pitää ostaa bensa tai diesel. Nykyautot ei tarvitse enään sellaista huoltamista kuin ennen. Enään ei kukaan vaihda edes polttimoa jos sitä nyt edes saa "huoltoasemilta" ostaa eikä pyyhkijänsulkia ym. Minä olen monesti auttanut monia kun ovat tarvinneet apua polttimon tai pyyhkiänsulkien tai renkaan vaihdossa, kun asemalla on vain joku osaaikainen nuori värjätty ylimeikattu blondi kassalla työssä ei muita.
- Consultti
Yritin saada mitata Nesteen huoltoasemalla jäähdytysnesteen pakkaskestävyyttä. Asemalla oli myynnissä jäähdytysnesteet, öljyt, saunapuut, kahvit yms, sekä ilmaista ilmaa.
Valitettavasti meillä ei ole sellaista mittaria. Löysin Vaasassa sitten yhden korjaamon jossa se tehtiin ilmaiseksi.- maailma muuttuu
Nykyään autot huollatetaan ja tuollaisiin asioihin ei autoilijan tarvitse puuttua.
TI-miehillä on nuo muutaman euron mittarit tallissaan. - ei ole ilmaisia loun
Porvoossa ja Turusssa paikallinen nesteen huoltamo on alkanut rahastamaan renkaanvaihdon yhteydessä ilmanpaineita renkaisiin laittamaan tulevia asiakkaita palvelusta joka on ollut aina ilmaista, tähänkö on tultu ?
No maksaahan huoltamoille ko. laitteiden ylläpito, mutta minä en ainakaan asioi kyseisillä huoltamoilla enää missään tapauksessa. Kaikista rokotetaan, kohta vessakäynneistäkin pitää maksaa tai itseasiassa siitä pitää nytkin. Aika usein vessojen ovissa on kyltti "vain maksaville asiakkaille". Mutta äänestetään kuluttajat jaloillamme ! - 10+15
ei ole ilmaisia loun kirjoitti:
Porvoossa ja Turusssa paikallinen nesteen huoltamo on alkanut rahastamaan renkaanvaihdon yhteydessä ilmanpaineita renkaisiin laittamaan tulevia asiakkaita palvelusta joka on ollut aina ilmaista, tähänkö on tultu ?
No maksaahan huoltamoille ko. laitteiden ylläpito, mutta minä en ainakaan asioi kyseisillä huoltamoilla enää missään tapauksessa. Kaikista rokotetaan, kohta vessakäynneistäkin pitää maksaa tai itseasiassa siitä pitää nytkin. Aika usein vessojen ovissa on kyltti "vain maksaville asiakkaille". Mutta äänestetään kuluttajat jaloillamme !Taas saamme yhden rikkaan lisää noin hienolla liikeidealla.
Hän perustaa ilmaispalveluketjun, mahdollisimman monelle paikkakunnalle. Alkaa tulla rahaa ovista ja ikkunoista.
- pörröttäjä..
Vanhanajan huoltoasemissa oli taas se puute että siellä ei ollut muuta kuin kaljaa, tupakkaa ja makkaraa ehkä se huoltamokin. Ainiin ja
polttoainetta sai toki.
Joihin paikkoihin aikoinaan tuli ruokaloita, suurin osa kaikkosi sen myötä kun mm:ssa esso lopetti suomessa.
Sitten nämä nykyajan huoltamot niin polttoainetta saa edelleen mutta
monikin alkaa olla myös ruokakauppa tai kunnon kahvila.
En tiedä miksi näissä huoltoasemilla ei kannattaisi pitää mitään
auton huoltopalveluitakin, luulisi asiakkaita riittävän niihinkin, varsinkin kun
puskaradio alkaa toimia ja maine kiiriä palvelusta.
Vaikka vain ihan yksinkertaisimpia palveluita, polttimon- tuulilasinpyyhkijän vaihtoa ja jopa nyt öljynvaihtokin vielä, renkaanpaikkaus/vaihtoa jos vaikka rengasvahinko käynyt. Vilkkaan tien varrella tai ison asumalähiön nurkalla niin kyllä luulisi olevan asiakkaita. Riittäähän niitä asiakkaita korjaamoillekkin.
Onhan näitä mutta todella vähän, onkos hesassa mm:ssa se tullinpuomin
huoltikan yhteydessä jokin huoltamo myös, olen ollut sellaista pongaavinani?
Esimerkiksi Espoossa Muuralan nesteellä on hyvät palvelut kuljettajalle,
jonkinlainen ti-hallikin on mutta en ole ihan varma sen toiminnasta.
Kilon abc on saanut jotain kunniamainintaa ruokalastaan. - hassuomo
Vessoissa ei ole enää kasvopyyhettä kun kaikki on koneellista käsien kuivaamista myöten
- hähhäti
Pesetkö aina kasvot vessassa käynnin jälkeen ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64891
- 65829
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658