Mikä edessä?

Olemme asuneet puolisoni kanssa kohta 2 vuotta asumuserossa. Asumme parin kilometrin pässä toisistamme, joten näemme useamman kerran viikossa. Itse asissa minä työttämänä viime aikoihin asti hoidin Marian päåiväkotiin sieltä pois. Nyt vaimoni on ominut senkin itselleen.

Meillä on kaksi alaikäistä yhteistä lasta. Matti 13 v. ja Maria 5 v. Lapset eivät vietä luonani aikaa. Jos haluan nähdä laplsiani, täytyy minun mennä heidän kotiinsa. Häin on vaimoni sanonut. Tiedän, että voin vaatia hiedät luokseni, jos haluan. Tulevat satavarmasti vaikka ylosottomiehen toimesta. Tosin minulla on niin pieni 26 m2 asunto, ettei tänne edes oikein mahdu useampaa ihmistä.

Välimme ei ole kaksiset. Emme puhu mitään syvällisisiä liittoome tai muuhun liityvistä asoista. Vain laskuihin ym. Seksiä miellä ei ole ollut yli kahteen vuoteen. Emme harrasta halaamista tai koskettelua. Meillä on täysin platooninen suhde. Varmasti tämä rassaa vaimoanikin, mutta minä haluaisin vierelleni ymmrätäväisen puolison, jonka kanssa harrastaa (seksiäkin?) ja jonka seurassa viihtyy. En viidy vaimoni seurassa, osin siksi valitettavasti välttelen lasten luona käyntejä.

Omaisuutemme on jaeuttu molemmin nimiin. Itse avioreosta emme ole puhuneett, enkä usko, että vaimoni sitä suunnittelee. Hänelle riittää. kun maksan elatusmaksut ajallaan. Tuntuu, että millään muulla ei minussa on niin väliä. Tehkööt mitä tekee. Käymme joskus sentään luistelemassa jäähallissa ja se tuntuu minusta herkältä nähdä oma tytär ottamassa ensimmäisiä luistinaskeliaan. Poika on siinä iässä, että hänelle kaverit ovat kaikki kaikessa. Tyttöystävkin hänellä jo on. Jotenkin olen menettänyt otteen poikaani, hän tuntuu vaaralliseen etäiseltä! Hän on fiksu kaveri ja osaa käisllään tehdä kaikenlaista.

En vaan ole tyytyväinen tilanteeseemme. Eroprosessi on julma, mutta julmaa kyytiä saan vaimoltanikin. Varsinkin kun hänellä on tapana moittia, syyttää tapahtumista aina minua. Itse ei huomaa itsesssään mitään vikaa!. Vielä kaivelee yli vuoden takaisia tapahtumia. Itse olen herkkä, joten otan syytökset raskaasti. En koskaan moiti häntä, mitä tekee tai jättää tekemättä. Joksus hän jättää pojan vähän oman onnensa nojaan. Onpa ajanut kaksi kertaa Matin omasta kodistaan pihalle! Eli ei hänkään mikään enkeli ole. Kaiken huomion hän kohdistaa Mariaan. Hän on vaimolleni prinsessa. Onhan hän viehättävät pieni tyttö. Ei siinä mitään, mutta kun perheeseen kuuluu vielä Matti, jonka vaimoni tulisi syöttää ja jne. Matilla on diabetes ja olen usein ihmetellyt, miksi vaimoni ei tee hänelle kunnon ruokaa. Matti syö vain leipää pääruuaksi. Kyseenaliastan hänen kykynsä ruokkia Mattia! Olla Matin äiti.

Tässäpä tätä. Ei ole helppo yhtälö ei alkmuunkaan. Jotenkin oma elmäni jäänyt elämättä, kun kitkjuttelen vaimoni kanssa. Maailma on täynnä naisia ja varmsti joku niistä minullekin sopiva.

4

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole mies!

      Tietenkin eroat, kun käytönnössä olette jo eronneet. Ei se tuon julmemmaksi voi muuttua.

      Entinen suhde pitää saada päätökseen, että voit aloittaa uuden elämän mahdollisen uuden ihmisen kanssa.

    • 20+16

      Niin, tuossa viestissä ihmetyttää se, miten puhut ikään kuin edelleen olisit naimisissa, vaikka olette eronneet, vain viimeinen askel puuttuu. Mikä estää sinua ottamasta viimeistä askelta? Kuten edellinen viisaasti totesi, vasta sitten voit aloittaa uudelta pohjalta niin kuin vaimosikin.

      Matti on vielä lapsi niin kuin Mariakin, sinun kannattaa ottaa diabetes ja ruokailu puheeksi tavatessanne lastenvalvojan kanssa. Matilla on murrosikä, hän ei välttämättä halua syödä vaimosi ruokia, vaikka ne olisivat kuinka terveellisiä. Se on todella yleistä teini-ikäisten diabeetikoiden kohdalla. Heitä rassaa sairaus ja he kapinoivat ruokiensa kanssa.

    • mek

      Miksi sinä elareita maksat kun olette vielä virallisesti naimisissa ja ne masketaan vasta kun olette virallisesti eronneet mutta omasta tahdostasi voit osalllistua lastesi elatukseen mutta pakko ei ole kun olette virallisesti naimisissa.

    • Asumme asumuserossa. Ainakin lastenvalvojamme määräsi minulle elatusmaksuja. Ketä uskoa, jos ei alan virkanaista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1885
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1640
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      77
      1565
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1422
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      310
      1368
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1192
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1009
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      997
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      894
    Aihe